načítám data...

Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Táta-autíčkář s rodinou na krku a velké auto, které dobře jezdí. Najde se vůbec něco, co bych na tomhle vozu dokázal zkritizovat? Uvidíme…

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Vezu dítko do Trutnova jako už tolikrát. Dítku září oči, těší se na babičku. Mně září oči, těším se na cestu. Na pohodových 100 kilometrů, během kterých budu mít radost z řízení, a až vystoupím z auta, budu čerstvější než předtím. 

S MPV nemám tolik zkušeností. Tím víc jsem se těšil na jednoho z posledních mohykánů. Totiž, u nás v rodině je největší auto Roomster. A pak ještě dva další. Jo, projel jsem se s Phedrou Executive s šestiválcem, ale ta je zase tak neobvyklá a především bohužel stará, že nám to s benchmarkem nepomůže. Takže pokud jste na test zabrouzdali omylem a očekáváte chytré povídání se spoustou faktů, čísel a relevantních srovnání, odkážu vás kamkoli jinam. Naopak, suchá čísla nahradíme konstatováním, že pokud jste aspoň z půlky tak nepořádní jako já, v bezedné loketní opěrce nejspíš ztratíte klíče. 

Prostě si dnes budeme bezcílně povídat o dojmech, radosti z jízdy a ambivalenci. Tohle auto na mě působí jako kombinace opaků, co dohromady dávají neskutečně dobře fungující mix. 

Možná znáte poustevníka, který ještě neslyšel, že z mainstreamových značek je Ford ta, která božsky jezdí. A možná že máte vůči MPV předsudky, protože je to velká krabice a ta z principu nepřináší radost z jízdy. A tečka. 

Pak vás asi nepřesvědčím, protože proč by se to mělo povést mně, když o tom už napsalo tolik lepších pisálků. Nezbývá než s nimi do písmene souhlasit. To, co zažijete ve stodole od Fordu, budete s námahou hledat u aut se střechou o třetinu níž. Vůbec to není o motoru. Malé dítě ví, že 140 kW nafta nebude dýchavičná, pokud někdo nepodělá převodovku (zde perfektní!). Poukazuju tu na okamžik, kdy pustíte ke slovu hravý podvozek. Cítíte, co se děje pod koly. Jak se přenáší váha. Dopředu přesně víte, co vůz udělá, když. A pak to uděláte, Fordka to udělá, a vy máte rohlík na puse. Chování na limitu vás taky netrápí, protože se na něj při jízdě s mozkem a s rodinou nemáte moc šanci dostat. Podvozek je navíc předvídatelný. Nádhera. 

Jenže tohle všechno u Fordu člověk podvědomě očekává, že? No, není to vše, přátelé! Kromě agility modrá mašina servíruje jistotu a hlavně komfort. Z mého pohledu protichůdné vlastnosti. Přirovnal bych to k jednochodovému menu. S názvem all-you-can-eat. Dostanete všechno v balení jednoho pěkně opracovaného kvádru. 

Komfortu moc přispívají jízdní režimy. Nic vám nebrání na dálnici zapnout adaptivní tempomat, abyste v případě nutnosti předjet pouze hodili blinkr a tím dali tomuhle dostavníku najevo, že nemusí přibržďovat(!), když dojíždíte před vámi jedoucí vůz. Tohle chci speciálně zdůraznit, protože naprogramovat chování tak, aby bylo přirozené a zároveň bezpečné, není žádná prča. Ve Fordu se s tím poprali se ctí – na palubce vidíte signalizaci, že se ví o autu před vámi a v případě nouze vás Ford nabourat nenechá. Jen vám dá volnost předjet si podle libosti. Mimochodem, i další asistenti zde fungují velmi přirozeně, takže jsem je celý týden nechal zapnuté a docela si je užíval. K tomu všemu je na palubě klid při jakékoli normální rychlosti. 

No, a pak přijdou zatáčky. Hodíte tam režim sport, odpojíte ‚autopilota”‘… a opět si velmi přirozeně užíváte cestu. Tentokrát jen o chlup dynamičtěji. Bavilo mě i to, že po sérii zatáček namísto očekávaného popíchnutí, že si to tu pletu s okruhem, manželka jen pootevřela oči se skelným pohledem a otázkou „Kdy už tam budeme?” Hned miláčku, jen co projedeme tu delší, zato horší cestu. Tu s těma serpentýnama… 

Prostě jistota, agilita a zábava. V téhle třídě, při téhle velikosti. Dávkovaná se samozřejmostí sluhy, co vás zná snad dvacet let. Sednete, otočíte na D (nezvyk bez klacku, ale dá se, Jaguar to má stejně – další kladný bod) a jen točíte volantem. A ono to zatáčí jako káča. Nicméně ať z radosti nad jízdními dojmy nezaniknou další ‚subjektivní fakta‘. Subjektivní píšu kvůli tomu, že ne každému musí vyhovovat to, co mně. O co jde? Staromilská palubka. To auto vypadá, jak kdyby ho projektovali spíš zkraje milenia, než pár let zpět. Spousta knoflíků, mačkátek a hejblátek. Plasty. Jednoduchý displej. S tímhle parádu na firemním večírku neuděláte. Vypadá to celé oldschool, ale oproti některé konkurenci je funkčnost jak z budoucnosti. 

Třeba upozornění na palubce. Konkrétně animace. Ve chvíli, kdy se něco změní, vám systém bez kotrmelců řekne, o co jde. Pod upozorněním běží timer, podobný jak ve Windows XP, který lineárně postupuje. A vy víte, že až doběhne, hláška zmizí. 

Když jsem slíbil ty nedostatky, tak na palubce se nemůžete nechat navigovat. Teda můžete, pokud vám stačí kompas. A právě proto, že středový displej řidiče neruší, tak je také mimo zorné pole. Tudíž pro informaci, zda odbočit, musíte otočit hlavu. Tak. 

Překvapila mě i prostornost uvnitř. Pohledem dnešní konfekce není S-MAX extra velký automobil. Se svojí délkou se zařadí někam do střední třídy. Ani při pohledu zvenčí mi nepřišel nijak ohromný, možná to bylo barvou. O to bylo mé překvapení větší, když jsem procházel interiér. Však víte, nemám zkušenost s těmi MPVéčky. Ale i tak. O loketní schránce jste už slyšeli. Nejenže se při pohledu dovnitř ztratíte, ona má dokonce dvě prostorové úrovně. Buď ji otevřete logicky celou, nebo jenom vršek, kde je přihrádka na mobil a orbitky. Otevírá se to stejným pohybem, pouze vezmete za kliku vlevo, nebo vpravo. Geniální řešení. Další prostory si všechny ani nepamatuju. Zjednoduším si život konstatováním, že v interiéru nechybí. 

Přední sedačky jsou pak celkem tvrdé a na první posazení jsem se bál. Zbytečně. Naopak, po dvou hodinách jízdy v kuse prohlašuji, že jsem namouduši vystoupil svěžejší než předtím. A těšil se na jízdu zpět… Dlužno dodat, že šlo o příplatkové sedadlo s certifikací od organizace AGR (Aktion Gesunder Rücken) s nastavitelnou délkou sedáku. Při certifikaci se ve zkratce kouká na to, aby se sedadlo dokázalo přizpůsobit řidiči a ne obráceně. 

Jestli mi něco vrtá hlavou, je to absence posuvných dveří. Nevím, jak složité je to technicky. Selským rozumem se tážu proč, když to jde v prodlouženém C-Maxu a dokonce to technici zvládli bez B sloupku v B-Maxu, proč ne tady? Populace na zadních sedačkách v těchhle dostavnících totiž sestává hlavně z dětí. A když si takové dítě vší vervou otevře na parkovišti dveře, všichni okolo trnou hrůzou. Nehledě na to, že šoupačky by mohly být elektrické a tudíž víc cool. 


Verdikt: 

Nezlobte se na mě, pokud jsem objevil Ameriku. Tahle kára totiž naplňuje potřeby hned několika typů uživatelů. Řidiče. Toho, který touží za každý jeden přibyvší šedivý vlas projet radostně zatáčku. Manželky, která nechce nic kromě milionu míst na odložení pitíčka, pití nebo pita. Dětí, které potřebují prostor. Protože jinak vám okopou sedačky a řidičovi přidají nějaký ten šedivý vlas. Třeba až sednu do Transporteru, Vita a podobných ještě větších kvádrů, změním názor, ale v téhle chvíli je pro mě S-MAX etalon rodinného cestování. 

 

Technické údaje: 

Model: Ford S-MAX Titanium
Motor: 2.0 EcoBlue, nafta, 140 kW
Převodovka: 8 stupňová převodovka
Průměrná spotřeba (udávaná): 6,4 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): okolo 7,5l/100 km
Základní model: 950 900 Kč
Testovaný model: 1 217 800 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
12. června 2021, 16:17
3

Prohledávám už pár týdnů net a vymýšlím, za co vyměnit S-Max a vychází mi z toho zase jenom S-Max :)

reagovat
Martin Mlčoch
12. června 2021, 16:19
0

Koukni na ty sedacky, jestli jezdis obcas dalky (treba do Myta.. :)

Dooby
13. června 2021, 11:43
0

Jsme ve stejné situaci, přichází čas na výměnu už druhého S-Maxe a mně z toho (s ohledem na manželku, která s tím tak z 50% jezdí a chce automat a vyšší posaz- výhled) vychází zase třetí S-Max nebo jedině Espace. Já chci změnu, tak asi bude Espace- adaptivní podvozek se zdá ok, klasický je hodně houpavý, natáčení zadních kol pomáhá v manévrování, prostor zhruba jako v S-Maxu, solidní benzín 1.8 225 koní a interiér o kus lepší než ve Fordu. Dvouspojka řadí sametově. Výhodou je i vyšší světlost oproti S-Maxu, na dovče a v zimě se může hodit. Tak jen z té spolehlivosti mám trochu obavy. Já zvažoval taky Insignii, ale žena zamítla, že "moc nízké", tam je podvozek velmi fajn a HDM automat taky.
-
Komentář upraven 13. 6. 2021, 21:04:55

BubaaCZek
13. června 2021, 22:43
0

Hmm, mrknu na ten Espace pořádně.

togi
14. června 2021, 08:28
1

S tím espacem opatrně co se spolehlivosti týče. Známému se celkem sere a zanedbanou údržbou to není... Ale může to být prostě jen špatný kus

Dooby
15. června 2021, 13:19
0

To mě zajímá, nevíš konkrétní problémy? Na českém Renault klubu jsem se zatím nic nedověděl.

togi
16. června 2021, 06:29
0

Většinou je to kolem elektroniky. Má to známý automechanik a nadává na to hodně. Bohužel ti ale moc přesnější info nepovím. Vídám ho jen minimálně a vyprávěl mi to, když mi dělal auto. Má tu poslední pátou generaci Espace

ransom
12. června 2021, 19:32
1

Dobrý je, že tyhle MPV už dneska nevypadají jako že se z nich nutně musí vyvalit rodinka se řvoucíma spratkama a neposlouchajícím čoklem. Pomalu se jich tak přestávám lekat.
Ta loketní opěrka s dvouúrovňovým otevíráním je dobrá, jen to není úplná novinka a nejspíš to pochází z Amerik nebo odkud. Stejnou mám v Outlanderu.

reagovat
riderhenry
12. června 2021, 22:35
-1

Vidíš to, tak já mám necelé 3 řvoucí spratky a k tomu i toho neposlouchajícího čokla. A S-Maxu se trochu lekám, respektive toho jeho (dost možná blížícího se) vlastnictví. Je to jakoby taková ta "jasná volba" - rád řídíš a máš "příliš mnoho" dětí? Ještě že je tady S-Max. Ale na mě to prostě působí pořád strašně přízemně. Hlavně ty motory, ale i koncepce... Kéž by existoval ještě Mercedes R(63 AMG) nebo BMW fakt udělalo MPV, které by se sice nedalo asi nikomu prodat (to se jim vlastně povedlo), ale řídilo by se prostě skvěle (to už moc ne...). Respektive mělo by řadovou šestku a pohon zadní nápravy (samozřejmě s připojitelným předkem - nechceme se přeci zabít!)... Moc si nedokážu představit, že bych přesedl z 330i E90 a mohl tak nějak potvrdit, že s S-Maxem je sranda a vlastně se těším na každou cestu. A to klidně i s tím nejvýkonnějším benzínem, co sice nemá zase až takový výkon a dynamiku, ale spotřebou dá rád zavzpomínat na dvacet let staré třílitry (cca 12 litrů).

Bohužel - a to musím fakt zdůraznit - vypadá to spíš na SUV. Když už teda vozit rodinu v nudné krabici s "blbou" koncepcí, tak ať je to alespoň bezpečně = XC90. Chcete si zachovat dynamiku a alespoň občas zavzpomínat na to, jak fajn může být auto i s rodinou (ale tehdy jen se dvěma dětmi) řídit? X5 s nějakým výkonnějším agregátem. Ale rozhodování to není vůbec lehké.

Tr
Trewis
13. června 2021, 07:51
-1

Zkus Hondu Odyssey, to je takové BMW mezi USA vany. A máš k tomu i ten šestiválec, pravda jen s FWD. Ale místa habakuk. Nebo Pacaficu, kde už jsou servisní místa i u nás. Zkus překonat despekt k us produkci a jeď se projet.

ransom
13. června 2021, 09:07
0

Tak já třeba tady občas deklaruju, že tu obecně rozšířenou nechuť k SUV považuju za absurdní. Znám několik lidí, co říkají: "Jak začneš jezdit v SUV, časem zjistíš, že už nic jinýho nechceš."
Ale musí to bejt oravdu SUV. Ne malej crossover jako Karoq. Američani tohle znají dávno.
Zrovna v pátek za mnou přijel kamarád. Neviděl jsem ho tři roky. To byly Octavie, Passaty, pak splašený Lupo, pak plánoval novou Corollu. Najednou přijel v černý X5. Tvářil se tak stydlivě a omluvně. Že prej to budí všelijaký falešný soudy. Jenomže ono je to úžasně pohodlný, ono je to uživatelsky domyšlený, ono se s tím skvěle jezdí, ono je to prostě dobrý auto. "Hele, mně už je jedno, co si o tom lidi myslej."
XC-90 má kamarád. Truhlář a neskutečnej dříč, srdcař a po všech stránkách dobrej člověk. A takovejch znám víc. Nikdo s těma auty nemachruje. Prostě jim slouží.

BubaaCZek
13. června 2021, 10:03
2

@riderhenry presne tu situaci jsem mel ja, i to auto je prene, az na to bylo 330d. Muzu potvrdit, ze ty řidičské ambice a zabavnost to nesplni. 6 mesicu to bylo moje jedine auto a skoncilo to v tomto ohledu zklamáním, vydrolenym behounem prednich pneu a druhým autem :) Zklamanim presne v tech oblastech, o které nikdo, kdo v tom aute sedi s tebou nestoji. Jinak je v tom jizda a cestivani skutečně prijemne, hladké a na cestu do Chorvatska po dalnici jsem se těšil. Vzadu jsoy 3 plnohodnotné sedačky, takže mezi detske sedacky posadis pohodlně dospeleho i na tech 1000km.Tahle vlasnost vyřadí vetšinu ostatnich aut.

BubaaCZek
13. června 2021, 10:08
2

Alternativa, kterou zvazuju je Toyota Sienna. Melo by to byt jeste dotaženější, ale i o to dražší...

riderhenry
13. června 2021, 11:24
1

No ještě před nějakou dobou jsem byl nadšený pro R500, potažmo R63 AMG (kdybych se fakt zbláznil). Pak jsem zjistil, že existuje něco jako sedmimístné E63 AMG, což už si fakt dokážu představit jako takové to poslední auto v životě, které prostě zůstane, protože by to za to fakt asi stálo a - jak se říká - už nebudou. Minimálně než se zase svět nějak promění, možná i dvakrát... Jenže za celý půl rok, co to sleduji, byla v Evropě na prodej jedna zánovní za necelé dva milióny - těch divných lidí na světě zase tak moc nebude. Ale dost vážně mám v užším výběru nějaké V6 třídy E různých cen a stáří. Těch aut je asi tak 10 v celé Evropě, ale zatím se mi to pořád líbí ze všech variant nejvíc, přestože je naprosto jasné, že to nedosahuje na praktičnost MPV. K těm extrémům bych možná zařadil i X5 M5.0d (jak E, tak i F - G je pochopitelně mimo rozpočet) - dost mě baví ta absurdita toho auta. Úplně si vybavuji, jak jsem na to plival, když to poprvé někde někdo testoval. A teď bych si to klidně koupil (kdyby to nemělo pověst nejdražšího auta na provoz široko daleko...).

V zásadě můžu říct, že existuje-li nějaké sedmimístné (a větší) auto, už jsem ho zvažoval. Pacifica je skvělá, ale objektivně bychom asi tu extrémní variabilitu až tak nevyužili - jelikož nám teď fakt strašně vyhovuje i se dvěma dětmi a psem 330i E90 (nemluvě o tom, že ve sklepě mám dva roky super střešní box Thule, který jsem panicky sháněl po porodu druhého prcka - samozřejmě nepoužitý - jen jednou, abych se přesvědčil, jak moc dobrá věc to je a pak mě hřál ten pocit jistoty, že když bude potřeba, je tam...). Popravdě jsem dospěl k tomu, že když už MPV, víc mi sedí Evropská koncepce, kdy se často v autě objeví i 3 ISOFIXy ve druhé řadě (což je jistota, že se tam vejdou i 3 sedačky - ať už na ISOFIX, nebo bez něj). Pacifica je v naprosté většině v té koncepci s pilotními sedadly. To mi nepřijde zajímavé ani u Rka od Mercedesu. Pro dospělé super, ale když chce člověk vozit vlastní děti, ocení spíš to, že třetí řadu sedadel nebude muset o pár let navíc používat. V tomhle jsou asi jak Odyssey, tak Sienna zajímavější. A naprosto chápu, proč lidi, co si tyhle auta koupí, nebo vyzkouší, můžou mít trochu problém s EU nabídkou na poli MPV (která už teda taky přestává vlastně existovat, díky SUV) a díky za tipy. Koukal jsem dokonce i na Escalade, Navigator, už zvažoval nákup jednoho konkrétního Dodge Durango 5.7, protože byl za zajímavou cenu - naštěstí už zmizel... S USA nemám problém. Víc mě děsí představa nějaké VW Touran 1.6 TDI. Ještě bych zmínil Zafiru OPC - škoda, že nebyla i v dalších generacích a nebo že se alespoň trochu víc nepovedla.

XC90 je pro mě takový fenomén. Hned bych šel do první generace, jenom kdyby nebyla už tak stará. Jsou teda auto z ročníku 2014, třeba i krásná, ale zase dát za koncepčně tak moc staré auto tolik peněz (když to není žádná technická "srdcovka"), o tom taky zatím nejsem přesvědčen. Pak je to opačné spektrum, kdy za takový hrad na kolech člověk dá 150 000 Kč a čeká, jak dlouho ještě bez údržby vydrží... Druhá generace je pro mě rozporuplné auto. Má to táta, najezdil jsem s tím něco málo a ten čtyřválec, já to prostě nedávám, při vědomí cenovky auta a konkurence... Zajímavé je, že ale kamarád, který je hodně podobně nastavený, si to v podstatě kupuje, navíc za cenu nejlevnějších Gčkových X5. V X5 se odmítl svézt, protože se bál, že by pak byl ochotný vyměnit tu bezpečnost za "lepší techniku". Nechtěl bych se nikdy dostat do situace, kdy bych si třeba mohl říct "kdybych tehdy koupil XC90, takhle by to nemuselo dopadnou". Ale zase odpustit díky tomu autu tolik technických ústupků... Prostě si přece nekupujeme auto k tomu, abychom s tím někam praštili. A je ta XC90 bezpečnější o 10 %, nebo 30 %? A co když bych v té X5 tu nehodu neměl, protože odhaduji, že projede průměrnou zatáčku o 10 km/h rychleji, než se dostane do nějaké nebezpečné situace? Nebo co když bych z té situace "ujel"? Často potřebujeme třeba předjet kamion, že...

Zatím to mám postavené tak, že hodně sleduji nabídku Mercedesů E, počítám pořad s XC90 (když mi dojde už trpělivost...) a chci se svézt s S-Maxem. Ale právě od toho moc neočekávám a myslím, že to auto ve skutečnosti bude mít blíž k nějakému Sharanovi, než ke "sportovnímu" autu. Zároveň koukám po aukcích a prostě když se objeví něco, co by byla hloupost nekoupit, zkusím asi cokoliv. Taky plánuji konečně víc zkusit X5 od známých, ať to dokážu ještě lépe zařadit k té XC90.

Poslední možnost - zase nacpat další peníze do 330i a přikoupit třeba nějakou V40 k tomu :)

Dooby
13. června 2021, 12:01
0

Už jsem ti to psal na BMW klubu- tu poslední možnost ti můžu doporučit. Žádné SUV či MPV se k E90 vůbec neblíží jízdními vlastnostmi. 2 auta na 2 protichůdné účely je řešení. Pak to E-Classe můžeš vybírat i mezi nižšími motorizacemi. Ale S-Max bude vždy prostornější, variabilnější a levnější na servis a pojistku....
-
Komentář upraven 13. 6. 2021, 12:02:19

riderhenry
13. června 2021, 14:01
0

Mně se do těch dvou aut úplně nechce. Bojím se, že bych se i o to druhé staral až zbytečně moc a stálo by to pak nesmysl peněz, i dost času. Uvidíme.

Tr
Trewis
13. června 2021, 16:45
1

Tohle řeší auto na operák, u toho neřešíš žádné pojistky, přihlášení, max u toho jen vyměníš letní/zimní pneu, A pokud máš malý nájezd, např. 30tis/2roky, nemusíš s tím ani do servisu - jen to prostě na konci období vrátíš a vezmeš si další - pecka.

Tr
Trewis
13. června 2021, 16:59
1

Ještě k těm autům, které mají 3x isofix ve druhé řadě - je jich jak šafránu. Pozor, ale podle mě XC90 ho uprostřed taky nemá. Možná ho má na přední sedačce, což koncern teď taky celkem rozšířil, ale to je řešení jen pro rozvoz do školky/škol, ne na výlet. Je fakt, že Pacifika je většinou 7-místná s pilot sedačkama ve druhé řadě, ale sehnat 8 místná lze. Pozor Sienna v 8místném provedení, má už taky jen 2x isofix ve druhé řadě u třetí generace, nevím jak ta úplně nová 4válec hybrid. Jinak já mám 3x Romer Kidfix II vedle sebe a je to na těsno. Netuším, jak by se to mohlo vejít do Tourana nebo nějakého MPV od Frantíků - asi zvolit menší sedačky. Sharan/Alhambra má vestavené podsedáky, to má bratranec. Ale uprostřed, taky vozí sedačku, škoda že to nedali na všechny pozice. Posunout prostřední sedačku a udělat tím více místa, je podle mě pro děti oser. Nehledě na to, že se podle mě musí blbě dostávat k zámku pásu, když je tam vystrčená sedačka. No, je to boj, vybrat auto pro 3 děti :-)

riderhenry
13. června 2021, 19:51
0

Operák určitě není pro nás. Jednak mi zatím všechny příklady vyšly dost finančně nevýhodně, zároveň nejsme ani jeho fanoušek - dle mého názoru to dost poškozuje automobilový trh pro nás - lidi, co si rádi nechají auta déle, než 2 - 3 roky (nebo záruku...). 3 ISOFIxy nejsou podmínka. Prostě jen dost místa vzadu. Jak první, tak druhá XC90 zvládnout 3 sedačky vedle sebe. Možná ne všechny, ale my používáme různé kombinace Axkidů a třeba takový Minikid je skvělý v tom, že se dá vychýlit i více do boku, je-li potřeba udělat více místa. Zrovna teď jsem šel kolem Hondy Jazz se třemi sedačkami vedle sebe. Modely netuším, ale taky docela příjemně překvapilo. Ty podsedáky občas pomůžou - mají to už dost dlouho Volva, ale bylo to myslím za příplatek, tak to není až tak časté. Ale bývá to k vidění u XC90, V70 a asi i dalších.

Pravda je, že u Mercedesu E už by ty tři sedačky problém být mohly a možná by musela jít do akce od začátku i třetí řada. Zatím nebyla bohužel šance vyzkoušet. Ale i do nové pětky se 3 sedačky vešly fakt jen hodně na těsno.

Ni
Ninjaherb
13. června 2021, 20:40
0

Má někdo praktickou zkušenost s tou 7místnou E-classe? Taky se na ni koukám jako za možnou náhradu Smaxe pro 3, až zrušíme všechny kočáry. Jenže podle německého konfigurátoru jsou ty sedačky v kufru homologované jenom pro děti do 115cm. Takže babku tam prostě nenacpu.

BubaaCZek
13. června 2021, 22:40
2

Za mne se pokoušíš mixovat nemožné. Pokud to ma mit 7 mist, kufr a zaroven byt zabavne v zatáčkách, tak to podle mne neposkladas. Neverim, ze to Ecko bude na okresce zabava. Osvedcilo se mit velké auto na dálky, ne příliš drahé, pohodlné priblizivadlo, co nerešíš, kdyz ti z toho decka udelaj chlivek. A k tomu prcka co je radost řídit, pohodit s tim prdeli pro radost. Když je za tebou nějaký prudič, dat si ho v dalsi zatacce na brzdy a za zatáčkou odpalit pryč. To se v malem mrstnem autě všechni da delat a to auto je s tim zacházením spokojené. Jak mile to ma mit parametry velkého auta, jde s tim navic 500kg a zabava končí. 2 auta. Zlaty gral neni. Do školky to daš i malym autem. Dalky je zbytecne se trapit a jedes dostavnikem. Jakmile toto prijmes, zacne se snaze vybirat.

riderhenry
13. června 2021, 22:44
0

No jo, ale i když tu zábavu opustím, tak chci prostě nějakou lepší techniku. A i to se mi zdá problém. Zkrátka považuji za (minimálně pro mě osobně) lepší a bezpečnější kombinaci nějakého dynamičtějšího motoru s pohonem buď zadní nápravy, nebo čtyřkolky, vycházející z této koncepce... Ale dopadne to asi jinak, to je asi pravděpodobné.

BubaaCZek
13. června 2021, 22:59
0

Rozveď co myslis tim "lepsi techniku" prosim.
jestli to ma náhon na predek, zadek nebo vsechny čtyři v takovem auto podle mne nema moc smysl řešit. Jezdime s tim i hory a na normální upravene cestě bez potíží. Pokud teda neplanujes jet neprohrnute cesty.

riderhenry
13. června 2021, 23:12
0

Mám prostě raději koncepci "motor a řízení zaťežuje předek, pohon zadek". K tomu mám taky rád motory, které mají dobrý projev, fajn akustický komfort atd. Já tady nechci hanit S-Max ani jiné konkrétní auto. Spíš hledám něco, co nemá smysl pro běžný trh vyrábět. Jak jsem říkal, už tu bylo takové R63 AMG, nebo civilnější R500. Nedopadlo to... Jako ojetiny to bohužel nejsou úplně dobře hodnocená auta. Jak tu i padlo - spousta sedmimístných aut (převážně SUV, nebo třeba to Éčko) má i tu třetí řadu dost omezenou. Nemyšleno co do prostoru, ale spíš jak velký/těžký člověk se tam smí dát. X5 snad i zakazuje použití autosedaček, XC90 zatím nevím. Vzhledem k tomu, že je ideální vozit v autosedačce dítě klidně do 12 let, tak je to taky na pováženou.

Opelfahrt
13. června 2021, 23:24
1

Chlapi, dobrý vlákno. Usmívám se nad tou sedmimístnou E63 AMG kombi. Té se možná vyrobil jenom jeden dva kousky za celou dobu výroby jedné generace, takže hodně štěstí při hledání :-)
No, jinak jsem rád, že u nás jsme na třetí dítě jako rodiče už staří.

BubaaCZek
13. června 2021, 23:32
0

Fakt jo? Loni jsem jednu videl u Havířova.

riderhenry
13. června 2021, 23:40
0

No za letošek vím o jedné E63 starší generace, jedné nové (myslím už přeplňované) a jedné E55. Všechny ale už zmizely. Předpokládám, že to ale nebylo kvůli té sedmimístné konfiguraci...

Autíčkový Jelen
13. června 2021, 23:46
1

S třetí řadou v E-Klasse jsem nikdy neměl osobní čest, ale co jsem viděl fotky, a video jak se tam někdo souká, považoval bych je za nouzovku, rozhodně ne za plnohodnotné sedačky, jsou snad ještě menší než třetí řada ve většině SUV. Jinak asi je pravda, že pro tu "lepší techniku" člověk vcelku musí u větších aut do kategorie SUV, osobně nevidím moc výhodu v tom mít u rodinného přepravníku koncepci vpředu motor, vzadu poháněná kola, nebo aby čtyřkolka musela nutně vycházet ze základů této koncepce. Pokud je potřeba do auta umístit 3 velké dětské autosedačky tak nejvíc souhlasím s tím, že USA minivany by mohli býti dobrými favority, nabízejí i čtyřkolku a větší motory. Pokud chceme udržet tu lepší koncepci pohonu, a zároveň mít 3 řady sedadel kde by poslední řada nebyla nouzovka tak pak to může být ještě současná V-Klasse. Ta ale má jen naftový čtyřválec, pro zajímavější motor by musel člověk do o generaci staršího Viana, které mělo 3.0 V6 CDI a pak benzínovou 3.5 V6 (a pak Brabus udělal V8 teda ještě :D ). Tam se musí člověk ale zase spokojit s plastovějším interiérem. Takže celkově asi zase zpátky k SUV.

riderhenry
14. června 2021, 11:46
0

U třídy E mi velikost sedaček vzadu nevadí. Spíš nevím, do jaké míry jsou použitelné - tzn. jakou mají například "nosnost". Sám jsem část dětství zažil ve třetí řadě Laguny. Fakt si nevybavím, že bych si někdy jakkoliv stěžoval na prostor. Naopak - děti ocení perfektní výhled ven za auto :) K té technice - ona ta větší německá kombi jsou trochu jinde, než nějaká Octavie nebo Superb. Už jenom podvozek na vzduchu, což bývá u těchto aut vzadu standardem.

Zpátky k SUV, nebo šílené třídě R... Ale tak třeba mě ten S-Max nakonec i osloví.

BubaaCZek
14. června 2021, 22:47
0

To R je pro tebe asi docela lakave. Kolega tim chvili jezdil, nez tomu odřel bok o nakladak a pochvaloval si to. Nevzpomenu si co presne v tom bylo za motor, ale byl velký :)

FidoBlack
14. června 2021, 10:15
0

Novinka vypadá krásně... nemá ale někdo zkušenosti a co a jak jezdí jeden ze starších S-maxů? Asi jsem dospěl a vyměním sportovní kombík za sportovní MPV...

reagovat
BubaaCZek
14. června 2021, 22:49
2

Jestli starsi S-Max tak v manualu, protoze ty Powershifty se sypou a nikdo to nechce moc opravovat, protoze stejně nevydrží.

Ni
Ninjaherb
15. června 2021, 07:53
1

Anebo 147 kW 2.2 diesel s měničem od Aisinu. Ten mám já a na tachometru 230k bez větších problémů. Z novějších 2.0 Ecoboost s měničem od GM.

Dooby
15. června 2021, 12:13
1

Přesně tuhle první kombinaci máme a taky doporučuju- 277 tkm a pohon bez problémů, jenom třeba měnit olej v převodovce, v servisním plánu je " náplň doživotní". Moc jich v nabídce nebývá, ale dají se najít, navíc vždy pěkná výbava. Já ho budu na podzim prodávat, 5-místnou variantu.

FidoBlack
15. června 2021, 13:22
0

Já právě přemýšlel nad 1.8TDCi s 92kw, automat asi oželím jelikož jedu denně 150km cestu a toho 95% dálnice..
Četl jsem že ta 1.8 je nejspolehlivější.

Dooby
16. června 2021, 15:01
1

S tou 1.8 se to říká, já tím nejel, je ale prý nejhlučnější z dieslů. A vyráběla se myslím max. do 2010. Obecně S-Maxy vždy mají hodně najeto a diesely obzvlášť, tak abys nekoupil už něco před smrtí. Ta 2.0 TDCi je motor velice spolehlivý, lehce modifikovaný od PSA motor, měl jsem předtím, taky zcela bez problémů, netřeba se ho bát, pokud měl jen aspoň základní údržbu. Jinak na toto tvoje cestování denně bezvadný auto.

sk
skodafil
17. června 2021, 12:37
0

Koukněte na S-Max v hybridu. Něco mi říká, že je to trefa do černého.

Dooby
17. června 2021, 17:16
0

Něco mi říká... že Fido nehledá auto za milión ):



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Camaro LT 1975
Chevrolet Camaro LT

1975 rok výroby
170 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem