načítám data...

Život s Vette – zimní ohlédnutí a první paprsky jara

28. dubna 2020, 07:50 40 komentářů Radek_5

Jak jsem přežil zimu a jak přežilo zimu auto? A co se podařilo zrealizovat z akcí zmíněných v minulém blogu?

Po pár měsících, ve kterých jsem byl pouze pasívním čtenářem Autíčkáře se opět ozývám s reportem a novinkami ze života s červenou plackou. Zima v českých a moravských luzích a hájích už není, co bývala a podobně je tomu i u nás doma (= Moravskoslezský kraj). Sněhu málo, pokud vůbec, teploty okolo nuly, ale pozor – máme novinku – přidal se vítr. Ten otravuje nejen v zimě, ale mám pocit, že non stop celý rok.

Vette jsem zazimoval někdy v průběhu prosince – umyl a odpojil baterku. Plachtu jsem do garáže pořídil až později v průběhu února, používat ji nejspíš nebudu – k tomu se ale dostanu na konci.

Auto v garáži a dlouhé zimní večery – všichni to tady známe. Sjížděl jsem eshopy, občas zabrousil na známé inzertní servery, ale hlavně dával do kupy seznam, co vše je třeba objednat. Z minulého blogu víte, co mně trápilo, takže jen krátce – objednal jsem nové palivové pumpy s plováky (pravou i levou stranu), společně s tím i palivový filtr. Zadní gumy byly na výměnu – nahradil jsem je nakonec Toyo Proxes T1 Sport. Gumy zhodnotím, až na nich najedu trochu víc. Zatím se zdají být trochu hlučnější, ale to si ještě může „sednout“.

V diskusi pod prvním blogem zmiňoval Knightrider, že mají Vette komplikovaný přívod vzduchu a rády se v kolonách přehřívají (je to řešeno sáním umístěným zespoda – pod předním nárazníkem. Vzduch je směrován spodní lištou, která se ráda odře / poškodí…). Rozhodl jsem se tomu trochu pomoci výměnou záslepek okolo mlhovek za průchozí. Podobné řešení mají i C5 Z06 a je to de facto jedna z funkčních úprav, která se dělá jako první, protože se dá udělat „za levno“. Zároveň jsem nechal nainstalovat duální náporové sání studeného vzduchu. Je to nějaké no-name řešení (ne K&N), o jehož vlivu na zlepšení funkce pochybuji, ale fungovat to funguje. Pokud to budu do budoucna chtít upgradovat, tak mně instalace „Vararam systému“ nemine.

Začátkem března se konečně uvolnil termín u známého mechanika, který se uvolil k servisování Vette. Mimo instalaci výše zmíněného došlo samozřejmě na olej a filtry. Servis sportovních aut má určitá úskalí a nejinak je tomu u Vette. V mém případě se jedná o problém pramenící ze samé podstaty – to auto je široké a nízké. Nedostane se tedy na každý zvedák nebo na každý kanál … Hodně času zabrala výměna zmiňovaných palivových pump s plováky – k tomu je třeba demontovat obě nádrže, jenže jak a kudy? Nakonec se vše podařilo, nicméně už vím, proč ty pumpy nenechal měnit předchozí majitel … Podobně bychom se mohli bavit o přeměření lambda sond, u kterých hlásí diagnostika chybu (ač jsou měněné).

Auto u něj stálo pár týdnů (věnoval se mu průběžně), takže za tu dobu stihl i geometrii (kupodivu měl data). Během té doby si všiml dalších dvou věcí (jednu jsem zmiňoval již v předchozím blogu) – slabší brzdy a baterie.

Po společné diskusi jsme se rozhodli „pořešit“ obojí. U brzd dodatečně dojde na výměnu destiček (za lepší) a brzdovou kapalinu, kotouče zatím vypadají ok. Baterie bude nová a nainstaluje na ni i jednoduchý vypínač, aby se auto zbytečně nevybíjelo, když delší dobu stojí.

Po funkční stránce je tedy Vette připravená na sezónu. Vím, zmiňoval jsem ještě výfuk, ten jsem však měl v plánu nechat dělat v létě. Se současnou krizí a temnými vyhlídkami pro automotive prostředí (ze kterého také pocházím) to možná letos nedopadne. Nicméně Vette jezdí i se sériovým výfukem :-).

Někdy v průběhu února jsem začal sondovat možnosti „detailingových“ firem po mém okolí. Lak sám o sobě nemá vliv na funkci, nicméně za těch 20 let života Vette pár škrábanců utržila a tak si prostě trochu péče zaslouží. Já jsem měl štěstí, že jsem přes facebook našel kontakt na člověka, který má dílnu vzdálenou cca 10 min ode mně. Co je však důležitější – fotky jeho práce na mně udělaly pozitivní dojem. Samotné jednání, průběžná komunikace a ve finále cena za kompletní péči byly příjemným bonusem. Fotky v galerii jsou myslím všeříkající.

Takto se také dostávám k plachtě, kterou jsem pořídil a zmiňoval na začátku – ona by na tom autě asi udělala více škody než užitku. Když už plachtu, tak ze speciálního materiálu – nic, co by mohlo lak poškrábat :-). A taková plachta stojí samozřejmě jiné peníze

Na jaře jsem tedy ještě nepřidal moc kilometrů, ale čekání stálo za to. Minulý víkend jsem Vette provětral a jak to popsat …? Bylo to pěkné, moc pěkné.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
28. dubna 2020, 11:21
0

Je to moc pěkný! Už se těším na ten výlet gétéček. V květnu to vypadá, že jsme flexibilní, ještě uvidíme co Vavris a zda nakonec nezvolíme jako lokalitu Jeseníky, když jste v zásadě všichni s Moravy a Slezska. A já zas aspoň poznám nějaké nové silnice.

Já do konce týdne anebo případně ten příští přezuju na nová kola a pneu a taky jsem na sezonu připravený

reagovat
Vavris Vavrisovic
28. dubna 2020, 16:28
0

Jeseníky nebo Orlické by mohly být super - kombinace dobrých cest I. třídy a i sedel...

krab
28. dubna 2020, 19:24
0

Jo já jsem pro, tak si nasdílíme telefony a po whatsapu ve skupině se domluvíme. Plán byl Skipper , XJR, tady Radek , pak ten týpek s Maserati já, porsche a můžu přidat do skupiny jednoho známého s DB7 V12, abychom se konečně všichni potkali. Akorát pro nás z daleka by bylo fajn to dát i s přespáním a nevim jak to bude vůbec s otevřením hospod a penzionů. Květen se zdá furt s nějakými omezeními

Za
Zazaa
28. dubna 2020, 20:23
0

ja se taky hlasil :)
jeseniky nebo orlicke by byla parada

bu
buteo
28. dubna 2020, 22:22
0

Pánové, a pokud se ten sraz gétéček podaří uskutečnit, budou připuštěni i diváci? Jako nemajitel GT/supersportu bych se na vás klidně přijel do Orliček nebo Jeseníků od nás z jižní Moravy podívat. -:)
A propos: co takhle zvolit neutrální půdu na Vysočině? Okresky třeba na Jimramovsku a Novoměstsku jsou skvostné, Pražáci i zbytek české kotliny by to měli blíž a Vavris to má vlastně daleko skoro kamkoliv.
Ty hospody a penziony v květnu asi ještě nebudou funkční, tak by to šlo buď jako jednodenní, nebo počkat až na později, protože poklábosit večer u pivka by mohlo být taky fajn, ne?

krab
28. dubna 2020, 22:33
0

Se Z3 Coupe přijeď a já už se dopředu moc těším ... poklábosit u pivka by bylo právě fajn, takže za mě by bylo fakt hezké zkusit najít opravdu možnost sraz udělat někdy v pátek k večeru se sejít, poklábosit a ráno se jet projet. Což by asi znamenalo spíš teda červen, záleží kdy bude možný se někde ubytovat a na nějaké zahrádce si sednout a pokecat, no zkrátka v módu "jako dřív".

bu
buteo
28. dubna 2020, 22:43
0

Tak pokud bych s turnschuhe neurazil, přidal bych se rád ....
Jj, pokec u piva by nebyl špatný. Pokud by byl náhodou zájem o tu Vysočinu, mohl bych tam zkusit něco sehnat, až to půjde. Mám tam určitý kontakty.

Knightrider
29. dubna 2020, 07:06
0

DB7 V12. Tak to je pecka. To je fakt krásný a nadčasový auto.

liška
29. dubna 2020, 13:56
0

Pokud se nakonec dohodnete na Vysočinu, tak to bych se taky určitě dojel podívat, jestli budou připuštěni i podlidi :D

Vavris Vavrisovic
30. dubna 2020, 14:20
0

Z hlediska situace mi přijde rozumnější směřovat to na červen a dál...

Knightrider
28. dubna 2020, 15:09
0

Snad bude holka dělat jen samou radost. :-)

reagovat
Radek_5
28. dubna 2020, 18:44
0

To .doufám. Jaký je stav u Tvé C4?

Knightrider
28. dubna 2020, 19:13
0

Běží na 7 válců.

Radek_5
28. dubna 2020, 20:12
0

Tak to nic moc. Příčinu znáš, nebo metoda pokus omyl?

Knightrider
29. dubna 2020, 06:57
0

Nemůžeme na nic přijít zatím.

Ondřej
28. dubna 2020, 15:38
0

Možná budu za vola, ale já pořídil plachtu za velmi pěkné peníze se spodní "měkkou" vrstvou, která podle mě laku neškodí v ACI a slouží dobře. Auto mám taky po nějaké péči na laku a zatím si nestěžuji. Ale, jak říkám možná laku škodí a já to ani nevím. :-) Jinak pěkné vozidlo. Jednou jsem se svezl v novější generaci a opravdu jsem zíral na to co to dokáže. Jen ten hold ty US interiéry jdou mimo mě.

reagovat
Radek_5
28. dubna 2020, 18:39
0

Hoď odkaz, nebo mi pošli SZ. Rád bych se na to podíval. Díky.

Augi
29. dubna 2020, 17:48
0

O plachtě jsem taky uvažoval, ale kromě rizika poškrábání je taky potřeba, aby ta plachta byla paropropustná, aby se pod ní nesrážela vlhkost. Mám Japonce, takže bych nerad skončil s hromádkou rzi :)

PanPetr
29. dubna 2020, 23:24
0

Plachty beru už nějakou dobu tady a nemůžu si stěžovat :)
https://car-e-cover.de/

JohnyLBC
21. května 2020, 15:24
0

Na plachty bacha, stačí prach na autě a už se dělají vlásečnice. Ja ji nakonec taky nepoužívám, protože nemám kde umýt u garáže aby to bylo dokonalé. A stejně do auta lezu i v zimě a hýbu s ním aspoň po garáži takže další manipulace a riziko škrábanců... navíc jednou to dáš na zaprášené auto a zůstane to v plachtě :(

PanPetr
21. května 2020, 19:23
0

S tím hýbáním po auta pravda, ale to se dá ohlídat. Jinak se dá prát, takže tohle je easy. :-)

JohnyLBC
22. května 2020, 10:56
0

Ja neverim ze kdyz to hodim do pracky tak vsechen prach a bordel zmizi :/

Ondřej
28. dubna 2020, 15:38
1

*Jen ty US interiéry....

reagovat
Vavris Vavrisovic
28. dubna 2020, 16:29
2

Krucinál, je to krásné... Nemůžu se na ty C5ky dívat. Hned mám tendence si jednu koupit :-(

reagovat
beastar
28. dubna 2020, 18:24
0

Tak já to tady rozčísnu trochu jako vždycky. Někdo musí být neoblíbený. Tohle konkrétní auto je fakt pěkné. Vlastně věřím, že je super. Pokud ho prostě chceš. Prostě pokud půjdu a řeknu si wow tak dneska bych si koupil pořádnej americkej sporťák, co se v něm pobavím. Na mě bohužel zanechává nějaký kouzlo až C7 a to ještě ideálně Z06. Celkově designem karoserie, provedením interiéru a kvalitou celkově to ve mě nechává ten dojem a dám za ní 77,000€. /třeba/ C5 na mě bohužel i v době kdy to bylo "aktuální" auto působila tak nějak unyle. Levně a sprostě.... Já nevím jak to líp napsat. Prostě by to pro mě nikdy nebyla první volba. Možná ještě na začátku výroby někdy 1998 tak ok. Na závěru cyklu v letech 03/04 už to bylo beznadějně zastaralé auto. Chápu že je to prostě trochu jiný auto pro jinou klientelu, než dělá třeba Porsche, Aston, Jaguar a další mnohem dražší značky. Jen prostě mě to nikdy nebralo. A bohužel ani teď. Tím nechci nějak nasírat tady majitele... Jeho auto je fakt krásný zjevně v hezkém stavu a tak dále... Jen prostě názor:)

Paradoxem budiž to že u C4 kterou novou úplně nepamatuju tyto pocity nemám.

reagovat
Radek_5
28. dubna 2020, 18:38
1

Beastare, v klidu. Nenasíráš. Já nechtěl na auto brát hypotéku. Takže jsem skončil u value for money, kterou uservisuju a která dělá i radost a trochu parády. Mít vlastní banku, tak neskončím u Corvetty (ani C7, ani C8), to je jasné.
Řekni mi ale, které jiné auto do cca půl mega s takovým setupem (zadokolka, manuál a aspoň pár koníků) by byla tvoje volba?

krab
28. dubna 2020, 19:20
0

Právě, ono se zapomíná kolik tyhle C5 i C6 stojí. A za 500 nebo spíš 750 u novější C6 je to hodně motoru a válců za rozumnou cenu. A věřím, že to není jízdně zlé, oproti mustangu to bude závoďák.

Nicméně možností je samozřejmě hodně, když nelpíš na americkým osmiválci pod kapotou.

Vavris Vavrisovic
28. dubna 2020, 22:03
2

Bíste, jsi nehrál NFS3? Class B? Corvette v Hometowen?:D

wdave_t
28. dubna 2020, 22:59
2

Ty C5 jsou stejně nejhezčí. 90s tvary s mrkačkama... paráda.

reagovat
Tr
Tracy
30. dubna 2020, 09:40
1

Jestli by nevadilo taky bych se přidal na nějaké ty projížďky. Taky vlastním od září c5 ????

reagovat
Radek_5
30. dubna 2020, 13:29
0

Hezká a podle foto tipuji Ostravu?

Tr
Tracy
30. dubna 2020, 15:59
0

Par km za Ovou

bu
buteo
30. dubna 2020, 15:36
1

Sorry za offtopic, ale už nevím,ve které diskusi jsem sliboval, že budu sledovat situaci na Nordschleife. Takže dobrá zpráva pro všechny přátele TFNS ( turistických jízd na severní smyčce): dnes se pro turisty okruh otevřel ! A pojede zřejmě už podle kalendáře: https://www.nuerburgring.de/fans-info/info/oeffnungszeiten.html#prettyPhoto
Překonat německé hranice tam už taky jde, takže kdyby si chtěl někdo po návratu odpočinout v karanténě nebo zaplatit vyšetření, .....
Snad i tato zpestření brzo pominou a vyrazíme.

reagovat
To
Tomrx125
07. května 2020, 21:54
0

Moc pěkná, když ji vydali, bylo mi 8 a od té doby se mi líbila, takže jsem ji nedávno také pořídil:) Je zajímavé, že všichni řešíme stejné problémy, v podstatě maličkosti. Jinak bych řekl, že to auto je vcelku bezporuchové. Každopádně já ten palivoměr opravil tak, že jsem tu měřící kartu v tom uložení posunul tak o 2mm blíž k uložení plováku = kontakt jezdí opět po nové dráze - jednoduchá a funkční oprava. Ještě budu muset odněkud objednat TPMS do kola, jeden sensor nefunguje.

reagovat
Radek_5
08. května 2020, 09:16
0

No vida, další s C5kou :-). Já jsem nechal ty pumpy vyměnit komplet i s plováky, nakonec byl nefunkční jen jeden a možná by se dal i opravit. Tak mám teď náhradní díly do zásoby.
Jinak máš pravdu, že to jsou většinou maličkosti, např. svítící check engine, který hlásí chybu lambda sond, ale všechny jsou nové. Takže nejspíš některý z kabelů...

To
Tomrx125
08. května 2020, 11:20
0

Ahoj, jj to mi také hlásilo, když jsem to vynuloval, tak to najednou začlo do jedné řady válců hrnout hodně bohatou směs, což bylo vidět z asi 2x větší okamžité spotreby a ocouzeneho pravého vyfuku. Byly tam nějaké čínské šunty lambdy a zdá se, že vette je na přesné a rychle reagující lambdy dost háklivá, tak jsem přední i zadní dal nové tuším od delphi a bosch a teď funguje perfektně. Co Ti to hlásí za chybu přesně? Jinak blbý je, že s chybou lambd jede ECU podle pevné nouzové mapy, bez té chyby se z toho stala ještě větší raketa:) Já mam ještě jeden problém a to ten, že někdo dřív odmontoval SAI, takže to také hlásí chybu, ale nejede to naštěstí v nouzi. Tak se různě dívám po ebay a snažím se ty trubičky ke svodům zase znovu někde koupit, reálně je to ale jen kosmetika, protože se to nijak neprojevuje.

Radek_5
19. května 2020, 09:02
0

Ahoj, tak jsi mi nasadil brouka do hlavy s tou kvalitou lambda sond. :-) Objednal jsem originální AC Delco, nechám je vyměnit a uvidíme. Kódy chyb mám vypsané z diagnostiky, teď z paměti nevím, ale byly to ty P013x - jednou přední, jednou zadní, jednou levá, podruhé pravá …
A abych si nemyslel, že tímto vyřeším poslední "problém" a vše bude ok... Dneska se mi objevila hláška k TPMS senzorům. Už jsi je měnil?
A to SAI je co? Nic mi to neříká.

To
Tomrx125
21. května 2020, 14:01
0

Ahoj, moje bylo P0134 tedy přední (tuším levá) lambda před katalyzátorem a P0160 což byla lambda za katalyzátorem. Ta zadní tak důležitá asi není, jen kontroluje funkci katalyzátoru, ale přední řídí směs takže jsem naznal, že bude dobré, aby byla v pořádku. Ne TPMS jsem ještě neměnil, při výměně pneu se chci podívat co tam vlastně je a raději objednat to stejné. Ale očekávám, že to stejně bude asi toto:
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=3948747&jsn=3&_nck=ZExt1ysfqhqWnq%2BEvUNdS3Txyey60IDtnjPWF5UU9J0BWQv7pvqZbkEUk86%2BAYIh3BPX4eQfsOik49Tla6LFR3eU8lymXHFhDHzWbIh8wIofUIXCW05%2BYxWYORf04nLW2v6GGKOLWOQfrBL%2F5FxdYINpvDN3MXiuu5d5sqM20Y27RYoUBKObRHB92xCmrNIxNhw%2Bp559bzbez00Pmsf065V1Da5IetWn1%2BGiv520d20%3D

Jen jsem vyzkoumal, že od roku 2000 jsou jiné senzory a v tom je právě trochu zmatek.

SAI je třeba ukázané tady:



Je to v podstatě jen emisní věc aby do 90s po studeném startu, kdy to jede na bohatou směs mohlo palivo vyhořet ve výfuku (tedy nešly uhlovodíky z výfuku). Zdá se, že kdo tam dává lepší svody, tak to rovnou dá pryč, akorát to pak v jednotce chce vypnout aby to nehlásilo emisní chybu. Mně se kvůli tomu nechce někam posílat jednotku, popřípadě hledat někoho u nás kdo má program HP tuners, takže to asi nechám být, stejně to na nic nemá vliv, pokud by ten motor někdo nechal v budoucnu ladit, může to vypnout u toho.

Jinak se případně můžem spojit a objednat si TPMS pak spolu. Já sice svou vette nabídl k prodeji na bazoši, protože situace v automotive (kde pracuju) se nezdá být výhledově úplně OK..., ale reálně ji vlastně moc prodat nechci, když už jsem s ní konečně technicky spokojen...

Tr
Tracy
06. srpna 2020, 14:23
0

Co tak udělat projížďku s c5 jsem z ovy;)

reagovat
Radek_5
07. srpna 2020, 17:35
0

Klidně můžeme. Do Ovy to mám kousek, takže nějaký víkend nebo klidně i vecer po práci...? Nahoď termín ????.