načítám data...

Zima pozadu 2

06. února 2017, 18:33 61 komentářů RCNP

BRZ se už stačilo od minule skamarádit s panem sněhem a tak je čas na takové to kamarádské blbnutí. Ovšem s jeho přetvořením na zábavné médium to není tak jednoduché.

zobrazit celou galeriiRichard langmajer.richard@gmail.com: Zima pozadu 2

Je trochu blbé hned začínat blog odkazem na ten minulý, ale zde je k tomu důvod. Zaprvé, potřebuji alibi k pokračování článku o zimě, se kterými se teď roztrhl pytel. A za druhé, minule jsem tu vzpomínal na moje první zadokolkové zkušenosti na sněhu, kterým předcházel bezdůvodný strach z okamžité smrti. Ovšem po vyjasnění, že většina těch předsudků se traduje buď z dob automobilového středověku, nebo jsou jednoduše vycucané z prstu, přišel čas na druhou stranu mince – když je sníh kamarád. To prvotní zjištění, že není třeba mít strach bylo klíčové. Jelikož to byla ta hranice, od které se dalo odrazit dál. Jak už k minule nalezené sebejistotě na sněhu, tak hlavně k nízko-adhezivní zábavě. Loňská zima však dala prostor jen k té první části a tak přišlo čekání na letošní velkou osově vychýlenou premiéru.

Začátek zimy probíhal velmi podobně jako ta předchozí. Boj s přehřátými zimáky na začátku mrazivé sezóny a blátivé Vánoce ve znamení smutku z věčně špinavého auta. Naštěstí jako by už nijak slavný rok 2016 ztrácel síly, tak posledních pár prosincových dnů vypadalo jako opravdická zima. Dokonce jsem před silvestrovskou cestou do hor oprášil krabici s řetězy. Ač spíš jako balast, ale i tak to byl jasný signál. A po novém roce jako když luskne prstem. Jak rychle mizela kocovina, tak stejně rychle se začaly množit melodramatické zprávy o sněhové kalamitě. Polští řidiči kamiónů se začínali ocitat v situacích, kdy se hodila jejich četná příslušnost ke katolické církvi a o několik set kilometrů jižněji se s podobně silnou duchovní náladou chystala flotila všeho jen trochu zábavného na první pořádnou letošní polízanici. Tudíž recept na klouzavou zábavu se začínal pomalu kompletovat. Sníh, na cestě. Auto, připraveno. Čas, sebrán ze spánkového režimu. A už jen najít místo.

Tady lehce nastává problém. Místo jako takové úplný problém není. Navíc když se celá aktivita odehrává z racionálních důvodů hluboko v noci, tak se otvírají nové možnosti, jak už jsem si několikrát vyzkoušel. Jde o to, že hřiště odpovídající těm správným specifikacím většinou někomu patří a tak záleží na jejich vůli, jak se k vám postaví. Velká parkoviště u velkých obchodních center nebo různé plácky totiž slouží podobným účelům i v létě, což v lepším případě znamená pár černých podpisů na asfaltu. V horším případě však jízdy zdarma na kapotě policejního auta pro příliš zapálené jedince. A pokud se to na vašem parkovišti děje každý druhý víkend, tak celkem pochopitelně ztratíte trpělivost a svůj malý kousek volného prostoru si začnete bedlivě střežit. Proto jsou vidět zákazy vjezdu pro ne-zákazníky, nebo jiné podobné značení, jehož dodržování střeží noční hlídač připravený přivolat policii. A že nemá moc práce poznat toho správného adepta. Starší německé a japonské zadokolky se spolu s lehce prašivými rychlými krabičkami shlukují na taneček mezi lampami a je jasné, že ten mladík v GTI si nejde v jednu v noci koupit pohovku Söderhamn. Z čehož plynou pokuty, handrkování a další nepříjemnosti. Bohužel se to leckde dostalo do fáze, kdy jen přítomnost BRZ je jako červený hadr. I jen postávání a klábosení okolo stojícího auta během otvírací doby přilákalo policii. A to nemám zapotřebí.

 Což se potvrzuje i onoho krásného večera. Jen letmý observační průjezd ukazuje výše zmíněné. Majáky a podezřelá auta lapená na parkovišti s jedním výjezdem, před kterým stojí značka „Zákaz vjezdu po 22:00“. Ovšem široké mnohaproudé bulváry mezi jednotlivými parkovišti jsou hlídačům fuk. To už není jejich byznys. A jelikož dneska opravdu hustě sněží, tak se sem silničáři dostanou až těsně před příjezdem prvních zaměstnanců. Tak akorát čas zaparkovat stranou, udělat si pár fotek (to kvůli vám) a mezitím počkat až se rozptýlí jak policisté, tak o pár stovek lehčí závodníci. Po chvíli strávené vyčkáváním ve vyhřívaných sedačkách už skoro není vidět ven, jak BRZ zapadalo sněhem. A i kdybych viděl sebedál, tak uvidím to stejné nic. Dokonalá prázdnota a ticho je ten správný povel ke startu. Široké, přehledné, prázdné a po kotníky zasněžené silnice mám jen pro sebe. Navíc tyto komunikace tvoří síť, takže můžu jezdit dokola, různými směry a nikdy nedojet na konec. A jako malý bonus kruhový objezd na výjezdu z komerční zóny. Já vím, není to asi chvályhodné chování, ale tahle situace byla na tolik unikátní, že to stejně nejde brát jako nabádání k nějakému výtržnictví, jelikož se nejspíše nebude jen tak opakovat. Navíc nejde jen o to si zablbnout, ale i o to ještě lépe poznat své auto. Sníh exponuje jízdní vlastnosti a nechává je naplno projevit v ještě mírnějších podmínkách. Přetáčivost i nedotáčivost přicházejí dříve, diferenciál se zavírá rychleji a mnohem znatelněji se zase otevírá. Ozkoušet si potlačování i udržování jednotlivých smyků je jako koncentrovaná škola bezpečné jízdy. Navíc BRZ je skvělý učitel. Jasně poznáte, kdy se torsen zavře a můžete začít vyluzovat všechny délky i úhly oblouků jako při hodině geometrie. Plynulost smyků můžete zkoušet různými způsoby, s různými poměry plynu a volantu a i plynulost přecházení z jednoho oblouku do druhého, co nejhladším způsobem. A vše je super intuitivní. Přes zadek, ruce i pedály je cítit každá měnicí se reakce na grip, rychlost i vaše odhodlání. Takhle se připravíte i na situace, kdy zrovna nechcete koukat bočním oknem na směr svojí jízdy. Vystupování z přetáčivosti i nedotáčivosti plynulým bezpečným způsobem je něco, co vás v autoškole nenaučí a přitom vás to určitě během života párkrát potká, i když nejste Takumi Fujiwara. Což se ukazuje záhy.

Po sérii pěkných průjezdů přes Baumax Rouge a Elektroworldröhre vidím několik set metrů v dáli světla přijíždějícího auta. Abych neděsil toho nebožáká, tak sjíždím s této hlavní na okružní cesty. Ač v lehkém smyku, tak dávám blinkr, aby bylo jasno, a vesele pokračuji dál. Ovšem tento jedinec nejel dál po hlavní, jak bych čekal, ale vydal se za mnou. A pravděpodobně musel zrychlit, jelikož se na té vesele projeté křižovatce objevil ve zpětném zrcátku dřív, než bych čekal a načapal mě s rozhozeným zadkem. No nic, nebudu dělat problémy. „Vystupuji“ z povedeného přehození zprava doleva, znovu dávám v mezičase blinkr a pokračuji dál v normálním duchu. Stejně se na další křižovatce vrátím zpátky. Jenže v tom se rozsvítí modrý maják. Aspoň, že jsem dal ten blinkr.

Naštěstí jsem narazil na pohodovou dvojku, co zrovna jen jela okolo. Poté, co jsem jim vysvětlil, že do zákazů vjezdů ani soukromých pozemků nejezdím, tím pádem jim potenciálně nepřidělávám práci, se diskuze zvrhla stejný směrem jako při každé prohlídce. Téměř nutný dotaz na čtyřkolku a turbo doplnil neméně častý dotaz na spotřebu a místo vzadu. Následně jsem si využitou nabídkou k posazení za volant spravil karmu a navíc udělal radost dvěma policistům, což bylo dobré znamení k ukončení dnešní deviační seance. Druhého dne jsem byl lehce zklamán, jak moc se můj ranní stav podobá tomu, když místo na sněhu hýřím v hospodě. Intenzivní nedospalost, lehčí peněženka a menší morální krize. Ovšem stejný lék jako na kocovinu platí i zde. Vyprošťovák.

 Kalamita již byla potlačena a protažené a posolené silnice vysouší slunce a mráz. Čas na menší potulku po oblíbených okreskách. Moje spánkem deprivovaná mysl vytáhne z paměti jeden moc pěkný kopec, který bývá v létě plný cyklistů. Avšak v zimě, hluboko pod nulou lze očekávat nulovou účast cyklistické obce. Kdybych chtěl znít cool, tak budu tento velice úzký a velice klikatý kousek silnice nazývat touge. Což mnohým napoví o vhodnosti toho prostředí pro toyobaru. Dokonce bych řekl, že na tomto klikatějším sourozenci jednoho provařeného údolí na jihu Prahy, je i BRZ příliš. Prakticky celý kopec se dá vyjet jen na dvojku s výjimkou malé rovinky, kde padne i lichý kvalt. Krásně se využije celé spektrum otáček a jemným efektivním prokluzem se BRZ odpíchává od zatáčky k zatáčce. Je potřeba jen najít správný rytmus a jemně pracovat s plynem, jelikož tady má i toyobaru příliš výkonu. O to víc na zimních gumách a ne zrovna prohřáté silnici. Ovšem nějaká nehezká překvapení nelze čekat. Ta progresivita, o které se pořád zmiňuji, je totiž přítomná i zde. Což se hodí na sérii vracáků a rychle se překlápějících zatáček, kde se lehce zapojuje řízení plynem, trošku doplněné o drama měkkých pneumatik. Paráda. V létě bych tu umíral strachy, že přejedu rodinku cyklistů nebo bych musel zase krást čas ze svého spánku a vydat se sem v nepěknou hodinu. A já mám rád spánek. A navíc bych přišel o ten krásný výhled na smogovou situaci v údolí Prahy.

Takže, ač je zima spíš čas na vyplňování garážových restů a ostatních statických aktivit během dlouhých večerů, tak i jízdně to není mrtvé období. A nemusíte mít zrovna Evo a metr sněhu aby to za něco stálo. Na sněhu je zábava prakticky se vším a i když ten sníh není, tak nemusíte sedět u okna a hypnotizovat mraky. Čímž se dostávám k tomu, proč je toto pokračování mého blogu s tak nehezkým rozestupem. Jelikož můj plán na dlouhé zimní večery u klávesnice lehce nevyšel a místo sepisování velkých myšlenek došlo na intenzivní sbírání materiálu. Což je nejen dobrá výmluva, ale i důkaz, že i se „špatnou“ koncepcí se v zimě nemusíte uskromňovat.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Franz Kafka
06. února 2017, 21:05
0

Taky jsem byl v tyto dni jeden z těch co na jednom nejmenovaném plácku řádil až do příjezdu hlídky. Jsem gangster a nekolegiálně jsem ujel. Jinak je to tak, že i přes zimu se dá. Když jsem byl ještě mladý a podstatně chudší jinoch jezdíval jsem také zimu na letních pneu Dunlop která byla nainstalována na BMW e39 a pořád jsem tady pravda, na vracáky a údolí to moc nebylo:D

reagovat
RCNP
06. února 2017, 21:26
0

:D To já nesoudím. Sám jsem byl pravděpodobně na tom samém plácku, ale počkal jsem si až všichni odjedou (včetně těch gangsterů :D), jelikož fakt nemám chuť se s někým dohadovat. Jenom jak se to pořád hrotí z obou stran, tak pak si nejde ani domluvit někde nějaký menší sklouznutí, což dřív šlo. Ale na druhou stranu jsem koukal, že spousta českých okruhů otvírá zasněžený tratě a to je super.

gr
greg
06. února 2017, 22:48
1

Zase raz pekne citanie o BRZ. Musim sa priznat, ze odkedy som cital tvoj blog o zamienkach, celkom vyrazne to zmenilo moje autopreferencie. Dovtedy som si bol isty ze raz chcem mat BMW 3 (e46/e90 s benzinovym sestvalcom a manualom samozrejme). Po precitani prveho blogu som zhltol aj vsetky dalsie co boli dostupne plus tie od druheho BRZtkára na Autickari (jc). A odvtedy si hovorim ze ten druhy par dveri nie je az tak nevyhnutny :) Momentalne je BRZ na prvom mieste mojho car-wishlistu. Na nove v tejto generacii sa mi asi nepodari nasetrit kym sa bude predavat, ale hadam aspon jazdenka sa podari o nejaky cas :) Dakujem za nakazenie touto skvelou chorobou a tesim sa na dalsie pokracovanie tvojho BRZ serialu ;)

reagovat
jc
06. února 2017, 23:19
0

thumbs up :-)

RCNP
07. února 2017, 10:46
0

Moc díky! Jsem rád, že to v někom vyvolává ty správný reakce a snad teď zase budou přibývat blogy nějak pravidelně :)

jc
06. února 2017, 23:28
1

Parada jako obvykle, akorat nevim kdo za mne rano vstane (skolka nepocka). Az mi to prolinani stejnych zazitku z paralelnich vesmiru prijde desivy. Myslim ze se zimou a parkovistema brzo navazu :-)

Akorat otvirani/zavirani diffu teda nepoznam nebo poznam, ale mam to v mozku pod jinym kodem. Kazdopadne ta "spatna" koncepce je v zime uplne nejlepsi!

reagovat
jc
07. února 2017, 10:22
0

P.S. Lehci penezenka - predpokladam ze jen za benal a zes preci jen nedostal nejakou tu vystrahu.

RCNP
07. února 2017, 10:50
0

Díky! Stejný pocity jsem měl po přečtení tvých blogů :D Snad jsem ti nesebral nějaký témata do tvýho příštího blogu.

Jj, jen jako za pár piv a panáků. Takže zhruba půl nádrže :)

jc
07. února 2017, 13:51
0

Nesebral, jen to trosku doplnim. U mne to posledne bylo taky asi za pul nadrze (odhadem 2h jezdeni).

PeterLuk
06. února 2017, 23:47
0

Super článok. ;) A tie fotky sú vynikajúce!

reagovat
RCNP
07. února 2017, 10:51
0

Díky! :)

krab
07. února 2017, 07:35
1

Pro BRZ, jak jinak než palec nahoru! Pánové, oba dva, štvete mě :) Ne, tak jako klasicky česky závistivě, ale že jako majitel všelijakých starých, kdysi sportovních králů plnících stránky Autocarů a Autobildů musím zase znova přemýšlet, proč ještě nemám to Toyobaru taky ! :)

Mějte se a když už máte na zimních, ať ještě padá Já se z malou předokolkou náhodou taky ráz sklouznu. Už jsem přišel na to, kde se vypíná stabilizace.....

reagovat
jc
07. února 2017, 09:49
1

Mels a mas hodne zajimavy auta, tady je ta "zavist" jiste obousmerna :-) ale ted je mi te trochu lito, protoze tohle je to nejzajimavejsi obdobi na jezdeni takovym autem. Verim, ze to casem vyresis ;-)

krab
07. února 2017, 10:07
1

Já vim, to byla jen taková sranda. Navíc RNCP to moc hezky popsal, úplně jsem se přenesl do sedačky Toyobaru!

Nevim, jestli zimní podmínky jsou nejzajímavější pro svezení v podobných autech, já myslim, že jenom částečně, že si člověk užije trochu tý legrace na volným plácku a v přehledných zatáčkách kam vidí. Ono to jde dobře i s obyčejným autem s pohonem předních kol. Ale taková sranda to není, to se nedá zastírat. Jinak já mam radši letní ježdění.

Já jsem takovej blboun rozpolcená. Jedna půlka mě, by se chtěla povozit a poblbnout a druhá říká, nech to, zamažeš si to, opískuješ lemy a prahy od kamínků a vůbec do soli je toho auta škoda! U zánovního BRZ bych toto ovšem neřešil (snad...), protože bych ho asi nevnímal tak emotivně a jako budoucí klasiku co se musí jenom leštit. Jednou to BRZ stejně asi koupím jako auto na denní účely. Myslim že mě to nemine, ale čas ještě neuzrál.

Akorát je blbý, že jsem přesně jeden z těch co kazí jejich prodejní statistiky. Přesně spadám do jejich ranku typického zákazníka a nakonec stejně jezdím něčím jiným.. ufff

jc
07. února 2017, 10:17
0

Pro mne se predtim cas rozdeloval na sezonu jezdeni (= mam na aute letnaky) a zbytku co je treba z vetsi casti pretrpet (= zimaky). Ale ted je to uplne jine. Oboje je fajn, ale v zime to je jinej level nez s predchozim autem. A urcite to neni (jen) o tom blbnuti na parkovisti, ale o normalnim jezdeni.

Ty mas ted jedno auto, ktery by se v zime vytahnout dalo ne? Nebo i to chces setrit na vecne casy? :-)

krab
07. února 2017, 10:42
1

Rozumim. Ono, jak to máš ty a RCNP je vlastně ideální stav. Akorát se do něj nedovedu dopracovat, protože ....vlastně těžko říct proč :)

Já občas projedu všechna auta, ale vyberu si na to den kdy je sucho. Paradoxcně, auto co by přežilo bez jakýchkoli potíží zimní období a denní provoz i v praze by bylo Porsche. Jenže, přece jen by se tam objevilo postupně víc lišejů atd... Navíc sůl není ideální pro tlumiče výfuků, pak rádi proreznou, koupě výfuku není zrovna levní věc atd... Ani bych z toho neměl radost. To se těším na delší projížďku na jih na jaře, klidně tím myslím sucho a lehce nad nulou, třeba brzo už tak bude. A pak se těším na možnost se projet v Mostě. A klidně víckrát za sezonu. To je ta pravá zábava a radost. Stejně jako na motorce. Stejně tak BMW. I když to používám jinak. Jako denní do práce když je sucho. Na nějaký marast a sůl to není tak dobře protikorozně chráněný a předchozí něměcký majitel ho leta provozoval tak jak vy svoje BRZka. I v zimě. A tak nechci aby to začlo někde reznout víc nez v malých náznacích co mám v růžcích lemů a prahů. A i to mě štvě a dřív nebo později to auto půjde na kompletní renovaci podvozku. No a Triumph, ten byl taky na ty letní projížďky a nebo na sraz.

A navíc, nemusim zastírat, na jaře proběhne určitá změna v "krabmobilech" , takže uvidíte. Každopádně hodně se těším pořád na to Porsche. Zatím ho mám ani ne měsíc a asi 200km v převážně opatrném zahřívacím tempu v několika vyjížďkách a hledání silnice bez toho hnusnýho štěrku.

Takže, jo mam to rozdělený na zimní nudu a letní zábavu. Částečně je to škoda, ale nejsem v tom tak určitě sám. Navíc záleží jaká je Zima, loni jsem tu nudu ani tolik nepoznal. Letos bylo měsíc v kuse fakt zimně.

RCNP
07. února 2017, 11:06
1

Díky a přidávám se k JC, že závist je oboustranná :) Jinak samozřejmě, že zimní ježdění není ideální na zachování auta pro přiští generace, ale to mě nějak netrápí. To jen asi dělám budoucí vrásky budoucím majitelům. Výfuk ať klidně zrezne, aspoň bude záminka pro koupi něčeho zajímavějšího :)

A co se týče zábavy, tak je to pro mě fajn období už jen kvůli tomu, že je to trochu jiné ježdění než v létě. Grip je jinej, pohyby v podvozku jsou jiný a to hned úplně změní jízdní vlastnosti. A jako bonus ježdění ve sněhu, který je prostě jinej level.

krab
07. února 2017, 11:19
1

Pánové, mám dojem že mě úspěšně přesvědčujete :) V reálu to vídím tak, že tenhle rok začnu tím "letním" modem ježdění, přidám zkušenosti na okruhu a snad se naučím svůj nový koncept s motorem vzadu alespoň obstojně ovládat. A na další zimu bych mohl sehnat sadu origo 17" v tom uzším rozměru 205 vpředu, 255 vzadu a zkusit si ten sníh a zajet na nějaké akce co pořádá Martin Semerád a spol v rámci Driving Academy.
Při nějaký příležitosti v březnu, až snad ujedu pár zajímavějších kiláků vám zas něco o ovládání 996 napíšu a ono totiž pro jízdu na sněhu je kvůli výborný trakci a preciznosti ovládání extrémně lákavá. A pokud se to naučím, tak to bude hodně velký zážitek. Spíš než ty parkoviště ale dám holt nějakou tu korunu a přijedu do Sosnové a navíc mě hned instruktor řekne jak jsem nemožnej a nejde mi to a třeba se v průběhu dne zlepšim

RCNP
07. února 2017, 13:04
0

U takhle odlišný koncepce je nějaká průprava asi nezbytnost. Ale není to nemožný. Mám výhled na jednu restauraci s vlastním celkem velkým parkovištěm a celý rok tam pravidelně jezdí pán cca 55 let s 991. Ať je sníh, mokro nebo cokoliv, tak vždycky přijede. A když jednou napadlo a parkoviště nebylo ještě upravený, tak si tam dal pár donutů :D Takže ač na první pohled úspěšný podnikatel, tak stejně je to srdcař :D A já bych to dělal stejně mít 911. Jezdil bych každý den, celý rok jako s BRZ. A ještě jsem si vzpomněl na jedno video:

Franz Kafka
07. února 2017, 13:20
0

Třeba ne třeba ti řekne "Pane Krab vy jste extra třída a měl jste už dávno sedět v Porsche Endurance Race speciálu". Kdy můžete pro ně začít jezdit. Ono je to asi tak trochu i o tom jak si člověk toho auta váží a teď to nemyslím tak, že jezdit s Porsche přes zimu nejde, nebo dokonce s Brzem.

Pán s parkoviště mi bezvadně zapadá do věkového průměru a docela se divím, že to auto jezdí takhle užívat je to jeden z mála. Nechci prudit, ale pro zajímavost se doporučuji podívat u obou jmenovaných aut (991,996) na provozní náklady, cenu oprav a další náležitosti ... víte už bych tím jezdil nejspíše denně taky, ale ono to jako zase tady víš(po automechanikovsku) není taková p***l :)

Franz Kafka
07. února 2017, 13:21
0

Tak a teď pěkně do mě... dovolil jsem si zapochybovat o legendě a samozřejmě o tom nic nevím, cmon :D

jc
07. února 2017, 14:04
0

Ja taky jezdim za kazdyho pocasi. Kdyz je extrem, beru to jako vyzvu.

Ring dobrej, krasne plynule to jede. Ale je to fakt Walter? Zamlada? Mi ta hlava k nemu nejak nesedi.

Jinak zacinam mit pocit, ze by pan krab setril i to nove BRZ :-) Ale jestli jezdi ciste po Praze... Tam ja bych nejezdil autem vubec a radsi bych do baglu pridal nejaky cteni do socky.

krab
07. února 2017, 14:07
0

Dík, na videjko se kouknu. Franzi Kafko : trefil si to dobře. Můj přístup je tak trochu pro jiný zbytečně opatrnej, ale já si vždycky každý svoje auto chci tak nějak užít po svým způsobu a hlavně nerozbít. Zatím (zaklepat) se mi to 17let co mam řidičák dařilo. Na druhou stranu jak se říká : "no pain, no gain" ... čili, protože nebourám, neznamená to náhodou že jezdim příliš pomalu? Jeden můj kamarád by se tady nad tím odstavcem smál. Ten už ví...
A to je zrovna příběh člověka co sedne do auta a za týden je z něj závodník, extrémně rychle se dostane na působivě vysokou úroveň. A bezpečně ... tedy až na jednu rozbitou Miatu a pár nárazníků u E36 :)
Na motorkách jsme začali tak, že já po letech znovu začal, on s čerstvým řidičákem. První 600cc sportovní bike jsem mu po koupi z velký části vezl domů já, po tmě a na mokru se bál. Začala sezona a během prvních měsíců a s prvním track day už mi ujížděl o parník. Pak jsem si koupil lehčí a sportovnější motorku. Ne, nebylo to tím. Ano, párkrát měl nějakou krizovku o který vyprávěl, jednu jsem i v tom Mostě viděl a vlastně jsem nechápal jak tam mohl vyjet z dráhy... aha... ono se tam v tý táhlý levý pod boxy jede 160? ( já možná tak 120-130)

Takže takhle to se mnou je. Na druhou stranu i já se na tom okruhu na motorce pod trénincích vylepšil. I blog jeden jsem o tom tady napsal. Ale pořád je to v hooodně bezpečný zóně. K těm limitům se mi prostě často nechce. A s auty to mam stejný. A teď byť nejlevnější 911 typu 996 si prostě vážim a mam respect, budem se seznamovat a oťukávat a určitě v konečným důsledku využiju příležitost aby mě někdo zkušenější ukázal co a jak. Mimochodem na nějakém testovacím dni v Mostě bychom se mohli i sejít , s BRZtky či Audi S4 se svezete a užijete si to minimálně stejně tak dobře jako já. ( pak ale nesmíte sem psát blog o tom, jak vám to jede rychleji než Porsche ....)

jc
07. února 2017, 14:14
0

Most klidne, rozhodne se tam chystam. Ale az bude sucho a na letnich, chci mit porovnani se starym autem.

RCNP
07. února 2017, 14:20
0

Když bude čas, tak jsem pro :) A nebo jak si už někde psal, že bychom udělali nějakej sraz a projeli nějaký pěkný okresky. To mám možná radši :)

krab
07. února 2017, 14:36
0

Určitě uděláme sraz. Sraz a výlet bude super. To se dohodnem, na tom webu máme na to celkem dobrou komunikační platformu jak to domluvit.

Most : to podle termínů. A na to se těšim hodně. Já to moje aktuální auto rozhodně nemám šanci v provozu na silnici využít na potenciál ( můj a auto - první je ten můj, pak až auta) A navíc průjezd dráhy za nebo před BRZem by byl zajímavý i s pohledu toho jak efektivně si ty auta vedou. A to máme ještě člověka co může přijet s Corvettou ( Knightrider) , Nissanem 350Z ( myslím Pepeo) a pak s Caterhamem (Saage) To by byl nádherně strávený den. A Most nemáme daleko...

Zatím u mě převažuje dojem, že narozdíl od např. BMW Z3C, MX5 NC nebo i toho BRZ bude velice těžký se v Porsche 911 přibližovat bezpečně některým limitům. To auto je na jednu stranu extrémně přivětivý na běžnou, klidně couravou jízdu po městě, ale na druhou stranu se v jeho naladění skrývá fakt opravdický sportovní potenciál s mraky trakce na zadní nápravě. To nebude měsící dvou učení, to bude o dlouhý cestě učení se řídit tímto autem. A bude to končit přesně jak popisoval Franz kafka u svého táty: Porsche hrníček, fanatismus, za další našetřené peníze vzduchem chlazené Porsche, sledování pouze "total911.co.uk" magazinu, denní snění o tom jaké bude svezení s 4.0 GT3 RS ... pak možná opravdové vlastní 996.2 GT3 atd atd atd....

A čím víc toho asi s ní najezdím, tím víc tady budu s tím tématem "otravnější" :)

Franz Kafka
07. února 2017, 16:00
0

Aby to nevyznělo nějak zvlášť špatně nemám nic proti tomu, že někdo auto nechce vystavovat sněhu a té hnusné břečce a ani proti tomu když se chce zlepšovat pozvolna. Nemyslím si, že je nutné skočit do auta a hned jet brousit okresky, ale u toho Porsche je trochu škoda to nějak zvlášť oddalovat. Vůbec bych nerozlišoval nebo nějak neočerňoval 996 ba naopak i když samozřejmě táta by ti pravděpodobně vysvětlil a řekl něco jiného. Zase její výhoda je právě to, že kdyby si člověk usmyslel jezdit denně šlo by to ( samozřejmě dráž než s něčím běžnějším )

Potkat se někde kde se dá v klidu jezdit nemám problém jen je pro mě nutné aby prostě bylo hezky přece jen auto mám sice starší, ale pořád je to věc která podle mě do nějakého bordelu a hnusného počasí moc nemusí. Docela by mě zajímalo srovnání tvojí 996 a té mé paštiky přece jen generačně jsou si obě docela blízko. Koncepcí je to samozřejmě vcelku jinde a to nejen tvarem karoserie. Vidět BRZ naživo taky není ik zahození alespoň by přešlo od písmenek k nějaké akci,)

Jinak jsem přesvědčen o tom, že hrneček tě čeká i když si to možná teď nemyslíš. Takhle přesně tahle plíživá nemoc dostala tátu a nakonec skončil u toho, že je to pro něj i obživa. Mě to tak nebere, ale fakt je ten že ta vzduchem chlazená Porsche jsou mnohdy z dnešního pohledu umělecká díla a třeba o 356 Speedster to je nádhera, že by šla napsat jen o tom kniha.

krab
07. února 2017, 16:31
0

Já bych řekl, že to vidíme víc než podobně :) A věta : "je pro mě nutné aby prostě bylo hezky přece jen auto mám sice starší, ale pořád je to věc která podle mě do nějakého bordelu a hnusného počasí moc nemusí" , ta říká to co já.....

Ono další věc jsou ty okolnosti kde jezdíš. Hele, když budu bydlet třeba v Příbrami a do práce budu jezdit kazdý den do Strakonic ( což je jako blbost, ale jenom si to představ.) , tak už automaticky vidím ty okresky kolem přes Březnici, Lnáře a jako bonus se sklouznout na letišti, který by bylo při cestě. Takže asi v tomto případě bych neváhal hned investovat pár destítek tisíc do 17" kol a nových zimáků a užíval a poznával auto každý den. Nebo každej malinko vhodnější ( souvislej sníh, nebo souvislej sníh na tom letišti pak na zkoumání jak se auto chová.)
Jenže na ježdění do práce z okolí Prahy do Prahy ( 20km jedna cesta) je to tak trochu zbytečný. To je ta smůla... když už člověk jde do toho si koupit sportovní auto, zase nebydlí v pohoří Eiffel, ufff...
Ale, co by říkali ti majitelé supersportů v Dubai nebo Londýně! Tam už se vůbec nesvezou.......

Já doufám, že únor bude víc OK, jakmile vidím relativně sucho, sobota , neděle, budu muset nebo chtít někam jet, hned sahám po klíčcích od 996tky. No a ten hrníček jsem už i dostal... od bývalého majitele :)

Navíc, ty s tvým výběrem čtyř kruhů, u kterých si stabilně, (Lancii beru jako vtipný úlet) svého tátu určitě kopíruješ částečně taky, akorát si se zařekl že Porsche to za každou cenu nebude! Což je ovšem škoda, protože i pan Krab ti postupně rád prozradí, že na tom německým autě, který si i on myslel, že taky nikdy nebude chtít ( protože Porsche 911 je tak provařený a snobský..) je cosi velmi neodolatelnýho. A myslim, že ty dojmy z řízení 911 budou prostupovat napříč modely a propadne se tomu až nebezpečně rychle.

Franz Kafka
07. února 2017, 19:57
0

Ty máš jeden dar, že dovedeš naprosto skvěle pochopit co myslí ti druzí a to i z textu. Velmi přínosná vlastnost a určitě je to tak jak si napsal. Rodiče mají zásadní vliv v hodně věcech a je to u mě trochu asi i vzdor, kdy chceš být kapánek rozdílný a navíc trochu jsem se toho namlsal, protože jsem měl možnost vidět a slyšel a sem tam řídit opravdu zajímavá Porsche (nikdy nevlastnil, ano) Máme to podobně ohledně toho ježdění, protože jak jsem psal i táta jezdí prostě normálně "firemní" Octávií ( a to není v Čechách povětšinou) a ty svoje výtvory má vyloženě jako něco víc než obyčejná auta a chová se k tomu jinak. Kolem něj je potom hromada sběratelů a tam už se k těm autům přistupuje úplně jinak.

Já mám rád to ježdění samotné a proto jsem ti i psal, že si myslím jak si udělal dobře konkrétně s tímhle typem, protože je to normálně provozovatelné auto a nemusíš se k tomu vyloženě každý den modlit:) Jinak je to tak, že mám na ničení aut po městě svůj názor a proto nebudu něčím co má svou hodnotu drandit denně v tom hnusu a po tom hnusu, kterému se v Praze a okolí říká silnice. Navíc přesně mám to podobně jak ty, mám kancelář v centru a bydlím od Prahy 20 km kde 18 km jedu souvisle v zástavbě po rovině na každém kroku radar a po ránu souvislá kolona. Zajímavé úseky neexistují a nebo jsou úplně mimo trasu.

Nechci tady zavádět nějaký Pragocentrismus, ale mám pocit že hodně lidí možná kromě obyvatel dalších 4 větších měst v ČR si neumí představit, co to znamená jezdit v Praze denně a to jenom do práce (ten opruz a ty mnohdy nekonečné kolony) Ve finále je ti úplně jedno v čem sedíš a mnohdy jsem rád že mám v autě odblokovanou televizi , protože v klidu stihnu oblíbené pořady v autě. Další extrém je ježdění po Praze ( úřady, schůzky) a to po hodině toužíš po metru a mhd (mnohdy) To si myslím je kámen úrazu některých našich debat tady kdy právě ten co jezdí Příbram - Strakonice ( i když je to trochu nesmysl) nechápe tu nudu. Jenže v Praze se nudíš i v GT2 ( zkusil jsem ze srandy)

Znám tady dost lidí co mají nějaké "hezké" nebo "rychlé" auto, ale opravdu málokdo jezdí denně. Buď je to auto do města mega nesmysl stejně jak v tom Londýně ty jejich Aventadory a Gallarda přes ty spomalováky (bomba zážitek) Prostě ze vším to nejde od toho ty auta nejsou. A že jde z Porsche jezdit denně tak to samozřejmě jde , ale upřímně taky nic moc když potom jedeš někam do centra (Panská a tyhle věci) Zase když budu bydlet v Hluboké a makat v ČB tak fajn proč ne.... když mě nebude teda vadit, že si připlatím za palivo, gumy a tak dále oproti obyčejnému Cayennu ( :D )

Lancia je trochu úlet, ale dosud nechápu jak v takovém státě jako je Itálie (znám je i tu "zem") mohli vznikat auta tak po Německu udělená jako je právě ta Lybra to je zase trochu škoda (doslova Škoda) že Češi jsou v tomhle konzervy a potom ani v kategorii rodinných aut a kombi nemáš šanci tahle zajímavá auta poznat pokud jim nejdeš naproti.

Jinak možná to vypadá jako že jsem zaujatý a jako nedávám, že někdo si jezdí denně BRZ tak to, ale fakt není a ani vám to kluci nezávidím (ani taková ta česká závist) Osobně je mi to jedno akorát prostě mě by při denním ježdění ty dveře chyběli. Tak nějak jsem příznivcem tvarů sedan a nebo teda kupé se čtyřmi dveřmi (taková ta novodobá varianta) to ale neznamená, že si nedovedu představit u sebe doma kupé bohužel bych to využíval jenom for fun neměl bych to srdce tahat takové auto do toho co je teď na silnicích.

P.S.: Ta sůl a štěrk když vidím co to dělá s lakem na obyčejných autech tak mi to rve srdce a skřípu zuby když to vidím. Předtím sníh ok to bylo alespoň čisté, ale stejně mokro, chemie, mráz. To prostě ne v Praze nebo mimo ni. Na ježdění do práce ideálně nějaká paštika(ne nutně stará) v maloobjemu nebo lpg minimálně ve městě a aglomeraci a nejideálněji ve městě autem nejezdit (centrum)

Ten hrneček je taková móda mezi majiteli tak super už si zapadl. Ještě to chce potom na sezónu kšiltovku:) Jako provařená ta auta jsou a pro mě je předvídatelné i chování většiny majitelů kromě té menšiny do které zatím spadáš ty. Já doufám, že ti to zůstane a minulý majitel tohoto auta byl podle všeho taky normální člověk tak to je ještě neprokleté Porsche.

krab
07. února 2017, 21:04
0

Dík za tu reakci a i zajímavý postřeh, který bych ani nečekal :) Mě zaujalo docela hodně, že postupně ve tvých blozích odhaluješ vlastně i docela část sebe, nebo jak to napsat soukromí a navíc si to udělal vždycky sympaticky. Klidně si někdy něco okolo těch Porsche můžem napsat v rámci soukromejch zpráv, ať "nezasíráme" blogy BRZáků :)

Já to mam fakt taky přesně jak si to popsal s tím ježděním a s Prahou a okolím atd... (není to sice tak hrozný, já jsem Praha-Západ, ale i tak prostě pohoří Eiffel to není ). A máš naprostou pravdu. Koupě (pro tu většinu majitelů 911) zrovna toho typu co mám já je velká výhoda. Protože to nemá tak obrovskou hodnotu jako mnohé fakt sběratelské 911, tak si jí můžu užít v sezóně do sytosti. To je do velký miry problém i u hodně bohatejch lidí (kteří si dovolí třeba 911 za 150tis Euro) , ale i když přijde na to jí používat, přemýšlí o tom kam pojedou, jestli na krytým vleku nebo po ose atd. atd... Pak to sklouzává (až na vyjímky) k tomu předvídatelnýmu co popisuješ u většiny majitelů. A to byl mimochodem asi i případ toho českého majitele před tímhle. Za asi 10let co jí měl najel hodně málo a provozoval / pózoval na možná efektních, ale nevhodných 19" kolech. ( ty dokonce mám v garáži, přemýšlým co s nima..) A před ním jezdilo ve Wurzburgu u jedný malý IT firmy od nového. Ten kluk co mi jí prodal, to je velkej sympaťák. A já věřím, že něco o jeho novém autě by se taky na Autíčkáři objevit mohlo.

Franz Kafka
07. února 2017, 21:23
0

To máš pravdu s tím psaním je trochu nevhodné to tady psát pod dobře napsaným blogem o úplně jiném autě. Ono je to taky právě poměrně obsáhlé téma a přesně s tím krytým vlekem a té hodnotě si to odhadl ono prostě ani nesmírně bohatý člověk si nebude "ničit" auto téhle hodnoty navíc je to považováno i za barbarské. To nesnižuje kvalitu 996 je to stejné jako srovnávat S4, B5 a třeba Audi 100 Coupé GT to je prostě jinde a samozřejmě i hodnotou a možnostmi tím jezdit.

Tak to vypadá i historicky dobře, že to auto nezažívalo nějaký děsný výlety na okruhy a mimo trať. IT firma rovná se 100% servis a péče takže evidentně dobrá koupě. K tomu mému psaní no já se snažím psát tyhle věci maximálně opatrně a to ne proto, že bych se styděl a bál něco odhalovat takhle decentně. Jsme ale v naší realitě tohoto státu a nechci v některých lidech probouzet nepravdivý pocit, že se snad nějak povyšuji nebo se snažím chlubit to se tady totiž tvrdě trestá. Naopak já obdivuji tebe, že si se rozhodl tady natvrdo psát o Porsche a nebo veteránech opět hodně lidí si potom myslí ...že si myslíš. Osobně je mi vážně je kdo, co má a kolik má peněz je to jeho život a když má něco co se mi líbí tak mu to řeknu tak je to podle mě v pořádku.

Chci právě ukazovat, že i normální lidi, normální kluci žádná podnikatelská svoloč, zloději a tak podobně jak nám servíruje Nova a další skoro zprávy mají rádi auta(i sportovní, divná, drahá, levná cokoliv) a opravdu si nepotřebují na nic hrát viz. poslední blog (pochvalný) o autě za cirka 40 tisíc korun. Proto se ani nesnažím nikde cpát ta prémiovější Audi (RS,S) prostě je to obyčejné auto jako stovky dalších, která já osobně umím ocenit. K tomu Porsche mám vymezený vztah, ale určitě ne negativní :)

Goldies
07. února 2017, 23:20
0

A to ja budu oponovat, naopak si myslim, ze chlubeni (takove to zdrave, ne vysmevacne) nam jako narodu chybi... Kazdy se pomalu stydi za uspechy (at uz v praci nebo v podnikani). Takze proc se zdrave nepochlubit? Tady jsou snad normalni lidi, ne?

RCNP
07. února 2017, 23:48
0

Nebojte se psát, je to diskuze :) To je normální, že se to občas zvrhne :D

ho
honzaK
07. února 2017, 13:49
1

Opět velmi příjemné čtení! Blogy zde na autíčkáři se stávají mým oblíbeným místem na českém internetu s automoto tématikou.

S očekáváním vyhlížím zejména Tvé příspěvky, možná i proto, že po velmi dlouhém zvažování a mnoha testovacích projížďkách jsem nakonec minulý týden podepsal objednávku na BRZ a nemůžu se dočkat konce června, kdy by (snad) mělo dorazit.

V mezičase si rád zpříjemním čekání i tímto blogem :)

reagovat
jc
07. února 2017, 14:06
1

Super, dalsi kousek nenudneho auta :-) Ja jsem pri cekani precetl snad vse na ft86club (mimo jine). Preju dobrej vitr do plachet (na lodi se to muze asi nejvic zabrzdit).

RCNP
07. února 2017, 14:10
1

Díky mockrát! A souhlasím, že zdejší blogy jsou opravdu povedené. Baví mě ta různorodost, jak značek, tak i přístupů. Na začátku jsem ani nečekal jak kvalitní materiál se u objeví.

Tak to je super a mám radost, žes takhle dobře vybral. Gratulace! Asi bych si měl začít říkat o nějaké provize, jelikož nejseš první, kdo po přečtení šel aspoň na zkušební jízdu :D Jinak pokus byl potřeboval nějaký rady a tipy, tak mi napiš tady zprávu, nebo ještě líp se přidej do klubu na FB. Je tam super pohodovej kolektiv na podobný vlně a občas se tam i dozvíš užitečnýho :) gt86.cz

ho
honzaK
07. února 2017, 16:00
1

Děkuju :) FB klub jsem už objevil a zjistil, že pořízením auta to zřejmě teprve začíná :) Budu se muset držet, abych do dodání auta neobjednal víc než sadu lehkých kol... Kolem BRZ jsem "chodil" téměř rok, po projížďce s novinářským autem (které toho mělo už dost za sebou) jsem byl trochu zklamán z projevu motoru a auto téměř zavrhl. Po vyzkoušení Meganu RS, Clia RS III, nového Focusu RS a pár dalších jsem zjistil, že je BRZ sice neporazí motoricky, ale ve všem ostatním a hlavně v pocitu z řízení bylo vlastně lepší.

Největším konkurentem při výběru byl nakonec Cayman 987. Jako třetí auto si to umím časem představit, dokonce velmi barvitě :), pojištění + provozní náklady by pro mě byly zatím ale asi trochu na hraně.

Nedávno jsem měl možnost se v BRZ svézt znovu a pochopil jsem, že si rychlost musí člověk trošku odpracovat a že to vlastně po autě pro zábavu chci. Takže se opravdu těším, že si s BRZ užiju i v nižších rychlostech, na zlepšení řidičských schopností mi těch 200 koníků bude jistě dlouho stačit :)

RCNP
07. února 2017, 16:32
0

To máme všichni dost podobný příběh :) Jo, je třeba nenechat se strhnout, což chce dost sebekontroly :D Jinak samozřejmě tenhle přístup všichni sdílíme a proto jsme skončili u BRZ. Pak nám budeš muset ukázat tu MY2017, na tu jsem zvědavý jak budee vypadat na živo :)

ho
honzaK
07. února 2017, 16:37
0

Vzhledem k tomu, že jsem se v rámci skupinového nadšení nechal strhnout a objednal i klubové triko (sic ve špatné velikost :D), tak to bude samozřejmost ;)

krab
07. února 2017, 16:56
1

Tady se sešli pacienti! Stejná čekárna, stejná diagnóza :)

Já bych jí pojmenoval : Chci opravdové sportovní auto. Už si o něm nechci jenom číst! A sakra, absolutně nemůžu utratit víc jak mega , ve skutečnosti ideálně můžu utratit ještě o mnoho méně! Co s tim.

A tohle z toho vzniká. Já si akorát šel pro jiný prášky než vy tři tady :) Otázka, pak na koho co nejlíp zabírá.
Po delším svezení co mi umožnili v novinářským autě v roce 2012, jsem byl tak jako kousíček, fakt malej kousíček od objednání. Naštěstí, nebo bohužel to bylo v tu dobu pro mě ještě trošku nedostupný. Kdybych se ovšem šel svézt loni, což jsem už znova neudělal, kdoví jak by to dopadlo.
Takže přesně, Focus ST MK2 jsme měli. Focus RS. Nádhera... ale ty ceny..ufff. Pak ojetý Clio III RS (a rozhodování mam, nemam, mam nemam... to rozhodla paní Krabová se slovy "přece si nekoupíš to malý černý pubertální auto s velkou "kosočtvercem" na předku) Hmmm, máš pravdu nekoupim.
Jízdně je to ovšem, fantastický auto.... absolutní bomba.

No a .. dopadlo to tím Porsche a BRZ se v preferencích trochu oddálilo. A taky, pravda, hodně dlouho už jsem v něm nejel.

RCNP
07. února 2017, 17:25
0

honzaK: Tak to už máš napůl vyhráno :D
Krab: Jo jo, ale ještě dobře, že si to nekoupil - bych neměl o čem psát :D Jinak já hledal něco kompaktního, zábavnýho a aspoň minimálně použitelnýho jako daily. A rozpočet jsem neměl až tak omezený, jen to z toho vyšlo prostě nejlépe. Ač hothatche jsou fajn, tak co nabraly na univerzálnosti, tak ztratily na zábavnosti a ryzosti. A to mě nebavilo (napsal jsem o tom vlastně blog :D). A i když jsem zkoušel M235i za skoro dvojnásobek, tak to i tak nebylo ono. A třeba jetýho Caymana jsem zvažoval, ale zas to už je asi za hranicí použitelnosti, kterou jsem aspoň minimální potřeboval. Prostě když mám jen jedno auto, tak bohužel musím vzít něco aspoň systémově minimálně praktickýho, což 2+2 se sklopnejma sedačkama a slušným kufrem je. Myslím, že moje současný praktický minimum je dvojmístný auto se slušným kufrem. Kdy převezu sebe +1 a harampádí co potřebuju k práci, plus občas něco středně velkýho(sada kol). takže kdyby dělali třeba Z4 Coupé a nebylo tak těžký jako poslední Z4, tak to bych ještě dal. Snad bude nová Z5/"Supra" krám, jinak mě čeká pěknej bolehlav :D

tom w.
07. února 2017, 18:23
0

Páni a podľa čoho sa rozhodujete pri výbere medzi Toyotou a Subaru? Furt si lámem hlavu nad tým,aký je medzi týmito autami rozdiel,ktroy by vedel zamavat prefereciami

ho
honzaK
07. února 2017, 19:42
0

Pro mě bylo rozhodování poměrně jednoduché, jednak se mi auto líbí nejvíc v subarácké WR Blue (chvilku jsem uvažoval i o bílé - když už Japonec, tak co jiného, že :)), druhak cena - a to bylo asi zásadní, protože při srovnatelné konfiguraci chce Toyota při porovnání ceníků min. o 130t víc... a to už je argument :)

jc
07. února 2017, 22:38
0

Ano, modra je dobra (i kdyz oranzada u Toyoty taky fajn). Cena taky, ale tu jsem u Toyoty az tak nezkoumal. BRZ melo pred faceliftem trosku jinak naladeny podvozek nez GT86. Prestoze v tom aute jsou veci od Toyoty, je to vic Subaru. Vyrabi se ve FHI a i na dilech pro Toyotu jsou loga Subaru (nekdy prelepene Toyotou).

RCNP
07. února 2017, 22:56
0

Pro mě dostupnost a cena. Toyota nedokázala říct, kdy by mi auto přišlo a ani s cenou moc nepohli. To bylo před faceliftem, kdy ceny +- odpovídali tomu, že toyota byla líp vybavená a tak stála o něco víc, ale ne o 100K jako teď. A u subaru mi hned řekli, kdy přijde, když nemohli najít mojí specifikaci. A taky mi dali velkou slevu, takže jsem si BRZ dovybavil vším co šlo a ještě zbylo s velkou rezervou na rádio a kameru. A i tak mě to vyšlo levnšjc než GT86. Jinak mi to bylo fuk, jestli budu mít BRZ nebo GT86, nejsem nějakej ortodoxní subarista, nebo tak něco. A dneska bych šel taky do BRZ protože facelift toyoty se mi tak moc nelíbí a navíc za ní chtějí nesmysl, přitom BRZ stojí pořád zhruba stejně.

tom w.
08. února 2017, 16:54
0

Aha,tak potom ok....a ešte dve veci: aké otáčky ma motor pri 90 a 130 km/h na najvyšší kvalt?....a ake to ma audio?...myslim,koľko tam je repro a ci to hrabe aspoň obstojne

RCNP
08. února 2017, 18:02
0

Nejsem si teď úplně jistej, ale 130km/h je na šestku 3500ot. a repráku je myslím 6. Před faceliftem(MY17), to má obyč ošklivý rádio v Subaru a v Toyotě nějakej základní dotykáč. Po FL už jsou všude dotykáče. A hraje to celkem fajn. V dálničníh rychlostech je v autě trochu hluk, ale rádio to zvládá v pohodě.

Chosé
08. února 2017, 09:48
0

Moc pěkné čtení, budu si muset pročíst i začátek tvého blogu, protože píšeš velmi poutavě a dobře se to čte. :)

Osobně mám toyobaru velmi rád, taky bych nejspíše volil BRZ nad GT86 už jen kvůli té super modré barvě a znáčku více odkazujícím na boxer. Moc dobře se v tobě vidím, také mám svou první zadokolku a setsakramentsky jsem se letos v zimě bál. Jenže stačilo se trochu projet po zledovatělém GP parkovišti a člověk to chytl do ruky, věděl, co auto bude dělat, jak bude reagovat na přidání plynu apod. Popravdě velmi ti závidím možnost zajet si na tebou popisované cesty. Já mám problém v tom, že buď nejsem u auta (jsem doma, auto je 100km daleko) a nebo ani nevím, že sněží, což se mi stalo, když začalo loni sněžit ke konci roku.

reagovat
RCNP
08. února 2017, 11:15
0

Díky! O tom co píšeš jsem psal v minulém blogu, detailněji :) Jak jsem z toho měl trochu strach, ale pak se ukázalo, že není třeba. A teď to mám spíš naopak, že se těším až zase napadne :D Je pravda, že tohle chce operativní jednání. Já jsem taky neměl v plánu nikam jet a pak když jsem koukal jak se to počasí zvrhlo, tak jsem hned vyjel. Kdybych čekal do druhýho dne, tak už ty silnice budou utažený a bude po srandě. Takhle se to krásně naskytlo, že začlo hustě sněžit pozdě večer a jezdil jsem v krásnym prašanu.

Chosé
08. února 2017, 11:19
0

Ten jsem četl díky odkazu na začátku článku. :)

Já to právě udělal, v noci, když sněžilo, tak jsem nejel a na druhý den to už bylo tragické. Když jsem pak viděl videa a slyšel ohlasy, jak to bylo super, tak mi bylo až do breku.

RCNP
08. února 2017, 11:39
0

Tak super, že na to někdo kliká :D Potom je už hodně těžký najít neudržovanej kousek. To já právě potom jel ještě na Strahov na provařenej obří plácek, kde to ani udržovat nejde a bylo to hodně uježdění a ledový. Navíc dost plno. A taky tam jezdí policajti, takže nejlíp tam jet tak ve dvě ráno, kdy už tam nikdo není.

Chosé
08. února 2017, 12:30
0

Tak když tam je odkaz, tak by bylo hloupé na něj nekliknout. Sice mi mladá říká, že klikám na vše, co vidím, ale to je jedno. :D

V Brně se právě hodně jezdí k okruhu na velké parkoviště, ale tam je to totálně naprd. Kompletně zledovatělé a když na to naposledy napadlo 15 cm sněhu, tak katastrofa. Máleme jsem tam uvíznul, když jsem se začal plazit po břiše na kupě sněhu a koly na ledu.

AnGeor
08. února 2017, 15:02
0

Paradni cteni jako vzdy :)

Vite uz nekdo, jestli se zmeny na motoru a prevodovce pro modely 2017/18 dostanou i do CZ?

reagovat
RCNP
08. února 2017, 15:17
0

Díky!

Jak co. Kvůli emisím nedostanem v EU ty díly co zvyšují výkon. Jako nový sání nebo písty. Ale jinak dostanem všechny vylepšený díly. Tzn. vyztuženej blok motoru, nový palivový čerpadlo(starý dělalo divný zvuky), kratší převod, nová přední část sání a pár vylepšení spíš zlepšující spolehlivost. Ono těch změn je poměrně hodně, jen jsou to spíš malý změny než třeba jedna velká.

ho
honzaK
09. února 2017, 12:33
0

U nás se pro MY2017 FD převod 4.300 asi nekoná, podle specifikací zůstává 4.100...

RCNP
09. února 2017, 12:54
0

Fakt? To jsem zrovna myslel, že projde. I když mě třeba kratší převod neschází.

Regular John
08. února 2017, 19:01
0

Skvělý článek, fakt dobré čtení, těším se na další díly :-) Toyobaru je asi jediné "dnešní" auto, které by mě lákalo koupit. Ještě víc by se mi teda líbilo původní AE86, ale o tom si můžu tak maximálně nechat zdát :) Taky mám zadokolku se samosvorem a podle mě je to prostě ta jediná správná koncepce auta, zvlášť když sleduju kamarády, co mají čytřkolky a vidím je, jak netrpělivě čekají celý rok na ty dva dny, kdy bude sníh, aby se KONEČNĚ mohli projet bokem :) Sice oni na tom sněhu mohou/musí jet 3x rychlejc, ale taky díky tomu mnohem víc riskují.

reagovat
RCNP
08. února 2017, 19:21
0

Díky! Tak tak, já jsem měl čtyřkolku, ač žádnou ultimativní a rozumím proč je lidi mají rádi. Ona taková ta efektivita a hrubá rychlost je taky jeden druh zábavy, co má něco do sebe. Ale v současný době mě naprosto naplňuje tahle klasická koncepce, která má pro mě trošku širší spektrum schopností. Klouže když chceš, jak na asfaltu, tak na sněhu. Ale můžeš taky jezdit krásně čistě. A dokonce i na těch gumách z priusu to celkem hezky drží stopu. Prakticky můžeš totálně změnit chování auta, jen malou změnou pneu. Stačí koupit jen něco lehce lepivějšího, žádný poloslicky a ten podvozek to krásně využije.

A když jezdím bokem na sněhu, tak mě teda úplně rychlost nezajímá, spíš si užívám to udržování smyku a takový to hraní si s plynem a volantem.

Goldies
09. února 2017, 23:09
0

Tvoje blogy se uzasne ctou :-) zrovna dneska sem se potkal s Matejem a Frantiskem (vyzvedaval jsem si tricko) a nejak se dostala rec na Toybaru. A tak mi nejak doslo, ze jedina vec ktera mi zabranila mit take jedno svoje, je ta, ze narozdil od mrchy sem se v nem nikdy nesvezl :-D
A to me privadi k myslence, nebudes ty nebo jc letos v Myte? Ze bychom si mohli na chvilku vymenit povozy?

reagovat
RCNP
10. února 2017, 18:16
0

Díky moc! Myslím, že nemusíš litovat. Tvoje alternativa je víc než dostatečná :D Mimochodem, není možný, že tě potkávám v Praze v tunelech v takových těch obvyklých pracovních příjezdových dobách? Poměrně často vídám stříbrnou MR2 na svoji trase.
já úplně nevím, takhle daleko (jaro) neplánuju. Navíc mě moc okruhy nebaví...Ale jezdí tam spousta kluků z klubu a ty jsou svolný (viz zdejší double test gt86). Navíc kus za kus :)

Goldies
10. února 2017, 20:15
0

V Praze urcite ne, tak jezdim tam 4-6x do roka, kdyz zrovna si nas zakaznik vybere i pres velkou dalku :-)
Ale je dobre vedet ze je jedna dalsi zdrava v Praze, nejak nam tady ubyvaji :-(
Matej mi uz rikal, ze lide od Toybaru jsou pohodovi, takze to risknu v Myte a nekoho snad odchytim :-) A pak uvidim jak moc dobra volba to byla :-)