načítám data...

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI DSG: Zůstanou hateři potichu?

28. listopadu 2019, 15:14 38 komentářů krab

Když Beastar do svého zavedeného repertoáru mistrně zakomponoval i takovou hvězdu jakou je Dacia Duster, řekl jsem si, že nebudu zůstávat pozadu…

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Škoda Fabia Combi 1.0 TSI DSG: Zůstanou hateři potichu?

Fabia Combi v nové generaci již neobjeví, nahradí ji Scala a Kamiq

Podobné titulky jsme čítali prakticky na všech automobilových periodikách. Možná s výjimkou Autíčkáře. Ten si hleděl svých plechcupových speciálů a bazarových snílků. Zkrátka a dobře, v nabídce značky zůstane jistě nové supermini pod názvem Fabia jako jeden ze základních pilířů portfolia, ale místo dnes oblíbené verze Combi si zákazník bude moct vybrat hatchback Scala anebo nějaké z menších SUV. Možností je spousta. Měl by nás předpokládaný odchod malého kombíku vůbec mrzet?

Na tento týden jsem si jeden kombík aktuální generace zapůjčil a zkusil s ním najet několik set kilometrů křížem krážem naší malou republikou při mých běžných pracovních aktivitách. Při objednávce vozu stačilo v půjčovně zaškrtnout příslušnou nižší kategorii vozu, než volím obvykle. Přijela vyčištěná, zbrusu nová Fabia s polovinou šestiválce pod kapotou. Měla světle modrou metalízu, byla v hezké výbavě Style + a nechybělo ani příplatkové DSG se sedmi rychlostními stupni. Zamkl jsem v podzemních garážích naší kanceláře stříbrný Fiat 124 Spider a pln očekávání a dychtiv nových zážitků, usedl jsem na velitelské místo mé nové automobilové pýchy.

A žádný „hate“ se nekoná

Mohl bych začít nadávat na ledasco. Řízení je lehké a nijak citlivé, podvozek komfortní, ale uložen na silentblocích, které mi připadají příliš gumové, příliš filtrují povrch pod koly. Na prudký manévr volantem auto reaguje živě, ale srovnání zpět do původního směru provází jisté zhoupnutí, zkrátka takový opět gumový protipohyb. Auto se díky tomu ovládá nesmírně nezáludně. Konstruktéři nejspíše dlouho přemýšleli, jak auto udělat co nejsnažší na běžnou jízdu a jak od ní řidiče co nejlépe odfiltrovat, aby necítil námahu, ani nemusel vynaložit jakékoli zbytečné úsilí či vlastní dovednost při řízení tohoto stroje. Pro někoho to je hodně špatně a pro druhého (kterých je velká většina) naopak dobře. Už z rozporu vnímání jízdních vlastností Fabie III. generace jasně pochopíme, proč se obyvatelstvo dělí na dva nesmiřitelné internetové tábory. A platilo by to i o jakékoli jiné škodovce…

Motor stačí, ale DSG je převodovka, kterou chcete

Litrové TSI o výkonu 81kw působí ve městě čiperně, projev turba není příliš znatelný a cvrlikání tříválce hodně utlumené. Pro městské rychlosti, pro jízdu po městském obchvatu a cokoli do 100 km/h je motor víc než dynamický. Slabší bych rozhodně nedoporučoval, ale ani bych se na jeho dynamické schopnosti nijak nezlobil. Funguje docela dobře i v daleko větší a těžší Octavii. DSG řadí výborně, jen v standartním režimu zbytečně podtáčí motor, ten trošku duní a po opětovném sešlápnutí plynu přichází znatelná prodleva.

Přitom rozjezd z klidu není jemný nikdy. Auto mělo najeto už 12 tisíc kilometrů, považoval bych ho za zajeté. Zvyknete si, ale rozjezd od křižovatky vždy připomene tak trochu způsob, jakým se rozjíždějí začátečníci. Centimetrová manévrování při parkování nejsou zrovna ideální. Tady by si škodovka měla vzít příklad z perfektně fungujícího hybridního ústrojí Toyoty, která právě v těch jemných popojížděních, pří jízdě po městě atd. využívá elektriku a rozjezdy jsou jemné.. Ale hybridní Corolla stojí o třetinu víc než Fabia, takže srovnání je více méně irelevantní. Lékem na nedostatky převodovky je režim „S“. Překvapivě v mém autě fungoval výborně, auto udržovalo trochu vyšší otáčky, ale ne přehnaně vysoké, lépe se opětovně rozjíždělo, fungovalo o poznání lépe. Jezdil jsem po zbytek dnů pouze na režim S.

Dálniční jízda je OK, ale dynamika motoru začne pokulhávat. Není problém udržet i tachometrovou stošedesátku, ale zrychlení ze 110 km/h opět na „levopruhovou“ 150 km/h vyžaduje stát na plynu jako rýči a doufat, že se zezadu nic příliš rozjetého nepřiřítí, abychom nezdržovali. Slabší motor do Fabie bych rozhodně nedoporučil a nedoporučil bych ani manuální převodovku. S tou jsem jezdil v Octavii se stejným motorem a funguje asi přesně tak, že máte dojem, že je to „trest za to, že jste škudlili a nepřiplatili těch pár korun za DSG“. O radosti s „kvedlání“ pákou si můžete v tomhle případě nechat zajít chuť.

Přešlapy ve výbavě a měření kodiaka

Výbava konkrétního kousku byla velkorysá. Obsahovala parkovací asistent včetně kamery, automatickou klimatizaci, tempomat, který však neměl adaptivní funkci (nebo mi to alespoň přišlo a raději jsem vždy nohou na brzdě jeho tempo zrušil sám), měla dobrá světla s natáčením do zatáček a nějaké ty lepší sedačky a drobnosti navíc. Upřímně, proti tátově služebnímu Formanu GLXi a pak Felici Combi, kterými musel často křižovat republiku v půlce 90. let je tahle Fabia Combi učiněný Rolls Royce. Je velmi tichá, nikde nic nevrže ani neskřípá. Ale taky se píše rok 2019!

Jestli bych něco vytknul tak je to systém nastupování. To auto mělo funkci startování tlačítkem, což znamená, že klíč můžete nechat třeba v tašce nebo kapse, ale už zcela nepochopitelně nemělo bezklíčový přístup do vozu. Takže veškerá výhoda bezklíčkového startu přišla vniveč. Klíč stejně musíte pokaždé vyndat a odemknout si s ním auto a pak ho taky zamknout. A pak je tu ono pověstné „měření kodiaqa“. Míry ani váhy neznám, to vám prozradí stránky „zeleného domečku“, ale vzadu je zkrátka málo místa. Cestovali jsme ve třech a ty dvě byly dámy. A i tak se s koleny příliš za sebe nevešli. Rozhodně ne na nějakou delší trasu. I díky tomu bude daleko lepší nápad si pořídit větší model Scala a po Fabii Combi nijak netruchlit.

Krabův verdikt

Fabii, jakou jsem vám popsal můžete mít ze skladových zásob dealerů Škoda za 400 tisíc korun. Mírně jetou, třeba tu konkrétní, až doslouží svůj půlrok v půjčovně budete mít třeba za 350. Ceníkově by asi vyšla na nějakých 430, záleží, zda si připlatíte 18.300 kč za úžasnou pistáciovou barvu Fantasy Green. Suma sumárum, je to srovnatelně drahé auto s Dacií Duster s pohonem přední nápravy. A nutno říci jistě i lepší. Ve skutečnosti bude ještě levněší, protože podobnou Fabii spíš nebudete kupovat za své těžce vydělané peníze. Nejspíš si ji jen pronajmete na nějaký z produktů operativního leasingu a tady si snadno spočítáte, že vás vyjde na velmi nízkou měsíční splátku, třeba i méně než 5 tisíc měsíčně bez DPH. Jezdíte a neřešíte nic. Tak co, autíčkářoví „hateři“? Došla vám munice, anebo je nová Fabia s půlmotorem stále to příšerné auto, které byste rozhodně nedokázali vystát?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
28. listopadu 2019, 17:47
0

Dodrzim bonton:
Logan MCV 1,0 TCe LPG Arctica 74 kW Zimni gumy zdarma 288 400,- dekuji nashledanou.

reagovat
beastar
28. listopadu 2019, 18:27
0

Já nevim, co negativního. Svoje to odvede. A ten závěr přesně odkazuje k tomu co sem psal ja v tom blogu. Proč budu kupovat třeba to co tady posílá bitner:) Ta fabka bude mít tak 25000 km a bude za 350... Do práce dojede, Chorvatsko otočí jak královna. Škodovka si cenu podrží. Image to má furt slušnou. Výbavu skvělou v rámci třídy. Svůj účel to splní. Že to neni fancy? Ok. Ale to taková mrdka jako Logan mcv s výbavou co měli Clio před 15 lety taky není. Co mě pobavilo tak tj Artica... Jakože klima. Tuším že Fabie to maj defakto jako základ. Climatronic je priplatkovej. A ten s Aircare je ještě nad nim... Jesli je něco konkurent fabie tak Tipo.. Tomu bych dal za 450 přednost v plný..:)

reagovat
bitner
28. listopadu 2019, 21:41
-2

Fabia Active kombi 1,0 TSI 70kW + mlhovky 323. Takze rozdil 35 000 a LPG. Uznavam, ze to uz neni moc. Fabka je sice vseobecne mensi, ale to je muj osobni 193 centimetrovej problem. Na novinkach psali, ze krome Dustera Dacia nic jineho neprodava, tak to asi bude pravda. Nekdy za rok se budu muset rozhodnout, jestli nakoupit posledni auta bez bonzaku, bude to zajimave rozhodovani. Ty Dacie uz zas tak super levne nejsou...

Kuře
28. listopadu 2019, 22:20
0

Dacie zas tak super levné nikdy nebyli, za to co nabízí
-
Komentář upraven 28. 11. 2019, 22:27:34
-
Komentář upraven 28. 11. 2019, 22:28:12

Cu
Curdin
28. listopadu 2019, 23:00
0

Tak ja nevim. Ale koukám na skladovky na skoda auto a zadny active 70kw za 323 nevidim. Za to ale mraky fabii combi 81kw v ambition za cca 330..... a style od cca 350....

bitner
29. listopadu 2019, 08:50
0

Musis se podivat do ceniku. Jinak ta moje konfigurace je tam skladem za 286 pri lizacce. Takze jako dobry no. Vzit to na uver, za mesic predcasne splatit (kolik muze byt pokuta? 10000?) a ses na zajimavych penezich na to, ze je to uberwagen z Bolky.

BubaaCZek
28. listopadu 2019, 18:50
0

Ze by to byl prvni blog, kdy nejsem rad, ze jsem ho precetl? 5k bez DPH ma by nejaka vyhra?

Do mesta ST150 udela stejnou sluzbu, s vetsi zabavou. V porovnani s 5k bez DPH mesicne bude ST150 "splacene" za rok a pul, vcetne nove spojky z uvodniho servisu, a jeste mi zustane. Proc mam premyslet o Fabce netusim.

reagovat
beastar
28. listopadu 2019, 19:40
2

Vůbec si nepochopil sdělení blogu. Tohle není auto pro lidi, co by přemýšleli o Fiestě s pruhama. A bez DPH do firmy kam si budeš takový auto kupovat to má smysl velkej. V CZ... Možná je to v jackově jinak;)

krab
28. listopadu 2019, 21:22
0

Smyslem byl i trošku experiment, jestli vás tohle klasický neautíčkový téma zaujme a jak budete reagovat...
S tím operákem: Já mám taky myšlení hozený klasicky v tom duchu : koupím ojetinu za své, opravuji za své, co zvládnu sám, opravím sám, co nezvládnu, dám to do dílny. Ono je to zase ucelený téma na blog, zamyšlení...

Společnost se dost proměnila. Mít nové je daleko dostupnější než bývalo. Takové auto, přesně z tohoto blogu si může dovolit naleasovat i mladej pár po škole, hned jak dostanou novou první práci. Nemusí šetřit první měsíce na nějakou hodně starou ojetinu. Neříkám, že je to jenom dobře nebo jenom špatně. Spíš reflektuju nějakou realitu, kterou jsem si dřív nepřipouštěl. A ti lidi už si v autě pomalu neumí ani doplnit kapalinu do ostřikovačů, natožpak vyměnit olej.

Teď večer jsem zrovna byl odvézt kamarádovi novou ojetinu od prodejce do dílny, kde bude první servis. Story trošku alá monte karlo, šli jsme koupit za kilo Volvo V70 2.4 diesel ... My "starý" autaři to vidíme jasně. Volvo za kilo , 13 let starý, ale bude ještě sloužit do příští automové války. Projde zevrubnou kontrolou, co bude potřeba se vymění, interiér oživí, lak to samé, zkrátka udělá z něj parádní auto. Ve výsledku se to asi vyplatí... A bude z toho mít radost. A to auto jezdí vážně i na dnešní dobu příjemně a pohodlně. Působí robustně a navrženo na dlouhověkost. Zatímco Fabia z blogu působí sice dobře, ale necítím z ní už tu "dlouhověkost". Možná si to taky ale jen namlouvám a při neošizený údržbě těch 250 tis km jako má to Volvo zvládne. Ale jistě po jejich absolvování nebude působit jako "čerstvě zajeté".

Jenže ... kilo byl startovací balíček. Údržba bude něco stát, bude chtít aby se tomu majitel věnoval, měl na to auto čas. A to prostě dneska zvládá a je ochoten dělat málokdo. Můžeme říct, že bohužel. A tak se pak děje to, že najednou působí tyhle operáky nebo leasingy na nová spotřební auta logicky a mnoho lidí si to jako svou cestu zvolí. A asi je zbytečný se jim za to smát... Vždycky má člověk možnost volby.

BubaaCZek
28. listopadu 2019, 23:04
0

Presne proto Ti sem tu reakci za autare pisu. Fabia - memastne neslane a drahe. Relativne. (Pise nekdo kdo vyplazl stotricet za Seicento, ale na druhou stranu to same "usetril" tim, ze nema potrebu tocit nove auta.). To ojete Volvo mi dava pro lidi v prvni praci vetsi smysl, nez nablyskane auto, ale jak rikas, realita je ta, ze to jde.

Smysl to ale podle mne nema v praglu, kde verim, ze to po meste vyresi MHD a smysl to nema ani na severni morave, kde to pro zmenu zacina byt zbytecne drahy špás.

Lidi ať si penize daj do čeho chtějí, já jim to neberu, ale zrovna Fabka je takové řešení pro někoho, kdo to prostě nechce řešit. Je to takové smutné, páč to ničím nevyniká a ja to "hlavně ať to ničím neotravuje".

Onehdá jsem to viděl a ta nova Fabka teda zas v zelene vypadala moc pekně. Pohledné, fakt, bylo to urcite tou nadhernou zelenou barvou. Firemni auto co s nim zrovna přijela máti. Posadil jsem se dovnitř a prohledl si interier a nevím ani pořádně čím to bylo, říkal jsem si, že teda né no. Mozna za to mohla ta firemni varianta - ze všech koutu to auto hlásá jsem nové, ale z nejlevnějšího možného jak to poskládat. Kdybych ho dostal jako firemni tak nad tim mavnu rukou a nehledim na zuby, ale abych si to koupil domu? Kde je ten šestý element? To už chci tak moc od auta?

krab
29. listopadu 2019, 16:53
0

Já vim, byl to takovej experiment ve smyslu zjistit i pár názorů na nové auto, které zná kde kdo a spousta lidí v něm v práci jezdí, anebo ho měla někdy půjčené atd... Tady totiž před časem padaly názory v diskuzi (myslím u nějakýho blogu o tom jaké je podle nás nejhorší auto, nebo tak nějak to znělo) a dost se tam zmiňovala nová Fabka... Tak jsem to chtěl jen lehce shrnout jak to vlastně vidím já. Asi jako to auto: nenadchne, ale neurazí, ale podle mě solidně poslouží. Je tak nějak postavené pro lidi, co se nechtějí "otravovat" s řízení, je dobré pro korektní jízdu podle předpisů, vlastně mít autopilota a jezdit samo, je to přesně ten typ vehiklu, který by ztělesňoval nějakou tu šílenou autonomní budoucnost. A ono nakonec větší a dražší sourozenci ze stejného koncernu , nebo dokonce napříč průmyslem na tom nejsou o mnoho lépe. Nějaký má lepší infotainment, jiný líp vychytaný podvozek, další trochu lepší interiér...

Já jak různě zkouším všechna možná auta, tak mi připadá, že jistou osobitost si na trhu dokážou pořád najít asi už jen tyhle značky: Alfa Romeo/Maserati, Jaguar/Land Rover, Subaru a Mazda. U těchto značek si vždycky říkám, že se každý jejich model umí zaujmout prostě něčím specifickým, osobitým, co jiné značky ve stejné třídě nemají. Autař si toho všimne, ale paradoxně neautař / spotřebitel si takové auto právě kvůli tomu naopak nekoupí...

Fa
Fandatik
28. listopadu 2019, 19:40
3

Fakt netuším, co si zrovna o tomhle článku myslet, navíc když je autorem Krab.

Pro mě je resume, že Škoda za 4 kila nabízí městskou 2+2 místnou mrchu, která neumí plynule řadit, což je pro městský provoz důležitý. Navíc manuál je ještě horší, takže v každém případě je řazení v hajzlu.
A brát jako pozitivum, že ve skoro novém autě nic nevrže a neskřípá? WTF?

Sorry, ale tohle (článek + koment) bylo asi deset nejblběji využitých minut za poslední rok.

Jdu si najít recenzí třeba robotického vysavače abych získal nějaké pozitivní dojmy.

reagovat
beastar
28. listopadu 2019, 19:41
1

Kámo jsou nový auta kde to vrže. Třeba Duster;D

krab
28. listopadu 2019, 19:49
0

Koukám, že jsem vás trochu nachytal... Normálně bych nic o služebním autě z půjčovny nic nepsal, ale tenhle týden tady byla ta Dacie, velký diskuze o všem možným, řikal jsem si, že není od věci sdělit i něco o autě pro neautaře... a byl jsem zvědav co místní diskuzní parta na to řekne.

PS: v sobotu bude teda něco lepšího, o výletě na rally historiků se super fotkama, ale teda budeš muset na garáži se mrknkut.

Další blog o kávovaru na kolech už nebude, ale možná se dám na blogy o vaření... jako James May teď na foodtribe :-D

krab
28. listopadu 2019, 21:09
0

Mít rozpočet BBC za zadkem, milerád :-D I buřty bychom si na tom ohýnku upekli...

Csaba
28. listopadu 2019, 21:17
0

Že by si Krab taky půjčil nějaký dragster a demonstroval jeho přínos motorizmu? :)
Zapálit to je to nejlepší z rozhodnutí "co s tím" :)

Csaba
28. listopadu 2019, 21:17
0

EDIT: ten K. příspěvek z 21.09 jsem četl až pak :)

Fa
Fandatik
28. listopadu 2019, 22:24
0

Jenže podobné články si přečtu (mohl bych kdybych chtěl) kdekoliv jinde. A ještě by vychválili převodovku jako dynamicky cukající a díky zkrácení místa pro nohy pasažérů vzadu, je auto vhodnější do města.
Třeba teď je v Plzni cca. desetiletá S500 prodávaná jako v super stavu. Tak zvažuješ, že si uděláš radost a třeba napíšeš první blog. Ujedeš cca. 200km tam. Zjistíš že olej chčije (zatím jen trochu) do vody, nefunguje stahování okna u řidiče, ucpanýma odtok kanálky a voda z myčky to vytopila. Nějaké chyby na diagnostice. Tak válíš 200km zpět a přemýšlíš na jakou utahanou vránu se pojedeš podívat příště a jestli se přece jen nevrátit. Vždyť je vlastně jedno, jestli tam časem houpneš za dvě nebo kilo na servisu. Je to stejné jen otázka času (a za víc) Jenže tohle nikdy kvůli obyčejným autům neuděláš.

krab
28. listopadu 2019, 22:34
0

U auta jako S500 si dej s výběrem na čas... Tahle auta chtějí neuspěchat. Ať z toho máš radost a nepřivezeš si domů jen 5 metrů a 2 tuny pojízdných průserů...

S tím blogem chápu , ano a trochu se divím, co mě to vlastně popadlo. Ale proč jednou neudělat výjimku a napsat tak nějak realisticky nezaujatě o autě v kterým tu a tam jedu. A je pravda, že materiálu by bylo.... teď nedávno 4 dni v Corolle Hybrid , předtím v Oct RS atd... Ale o tom se mi psát nechtělo. Ani sem ani na garáž. Zejtra si ale jedu půjčit na víkend zajímavou ojetinu , Jágo XF a na to jsem doopravdy zvědavej. Vůbec netuším jaké to bude...

beastar
29. listopadu 2019, 11:17
0

Fakt je ten, že jak Fabia hoří nikde nepsali. Vím jak hoří OC1. Do uplnyho konce asi 4 minuty. Dvě rány a konec.

Fa
Fandatik
29. listopadu 2019, 13:04
0

Tak jasně, že tyhle auta nesmíš jen vybírat, ale přebírat a doufat. Navíc to nemusí být zrovna S500. Ale třeba SL/CL (ideálně ještě ten 5,5litr. Na ten V12 asi nemám dostatečně koule, ale "nevr sej nevr"). Možná ještě XJR (X350).
Tím, že vybíráš auto ne protože musíš, ale protože chceš hračku. Tak čekat můžeš, ale opět psychika to chce mít co nejdřív.

krab
29. listopadu 2019, 18:15
0

Fandatik: Mě to je jasný, že tak nějak tušíš do čeho jdeš. Když zmiňuješ XJR , jedním Jagem teď shodou okolností (nejspíš do pondělí) jezdím. 5 letý kousek XF-S , kombík, 3 litr nafta 275k. Charakter XJR je pochopitelně jinde, ale překvapivě se mi to docela líbí. Osobitý auto pro toho, kdo by si normálně šel koupit 530d F10, ale chce něco co se na silnicích moc nevidí. Navíc tohle je kombík. Takže kombinace Jag + kombi + diesel mi přijde vlastně dost dobře úchylná :)

Kdybych potřeboval auto na delší trasy, na zdolávání většího počtu km ročně a vybíral v budgetu kolem 500, zařadil bych to do shortlistu.

Fa
Fandatik
29. listopadu 2019, 19:17
0

Abych se přiznal, občas kouknu i na Rapida. Ale to je fakt už mimo můj vesmír. Vím naprosto přesně co takový Sko obnáší. Jenže, když máš k dispozici servis skoro za nákup. A trochu kontakty (kam případně poslat mechy na repas za cenovka lidovka, atd.) tak to není úplně mimo. Ale k tomu Sku nebo CL musíš tak nějak dospět.

So
Solii
29. listopadu 2019, 07:12
0

Experiment zajímavej, nedá mi to nereagovat. Protože take Fabie a Rapidy vlastní můj zaměstnavatel a bohužel občas vyjdou i na mě tak s klidným svědomím tvrdím, že kdo si utratí své vydělané peníze za drahou Fabii je blázen. Dovedu ty auta chápat v cenové relaci okolo 280 tis. Kč max., ale dát za to 400 tis. Kč? Extrémně malý interier vpředu i vzadu (např. i Kia Rio je významně pohodlnější), tvrdý podvozek, plasty smrdí jak u korejců před deseti lety a navíc ta cenovka vzhledem k velikosti i výbavě..... Do firmy snad ano, domu nikdy.

reagovat
Csaba
29. listopadu 2019, 08:07
0

Přesně. Odpovědný člověk ve firmě (nebo majitel) o tom mnohdy asi ani nepřemýšlí, prostě první, automatická volba je Škoda. V okolí vnímám že soukromí majitelé ve velké míře volí korejce, s několika kamarády jsem se o tom bavil a dali jim přednost kvůli lepšímu poměru cena/výbava a taky se jim ty auta jednoduše líbila víc.

Stanley
29. listopadu 2019, 08:46
0

Žiju v krásné době i suituaci, kdy si můžu dovolit být autíčkářový hater nebo co hůř - petrolhead. Nejsem totiž ani automobilový prodejce, ani novinář, takže nemusím svoje názory ohýbat, zaonačovat, ani se naopak snažit být objektivní. Tedy jsem objektivní, ale vzhledem ke svým potřebám. Může mi být jedno, že tady Josef z vedlejšího paneláku slintá po nové škodárně a že k tomu má důvody. On Josef zase nepochopí proč já nemám problém se starým autem, co jezdí minimálně za 9 litrů, spíš víc. A proč by měl? Každý má to svoje...

Takže dát za fábii 400 tisíc? Hehe.. ne. To je pocitově auto pod 300. Ale jak říká kamarád, co teď koupil fabku v automatu za 450 tisíc - nechce řešit, nechce opravovat, nechce vyčnívat, nechce být vidět. A tento pocit si holt cení na 150 tisíc. Autíčkářový hater to samé dá do čtyř let servisu své vrány, ale když se pak ohlídne na parkovišti, necítí to samé prázdno, jako kdyby koukal doma na mixér :-)

reagovat
beastar
29. listopadu 2019, 11:15
1

Lol. Takový hlody. Ty si komediant:D

Stanley
29. listopadu 2019, 14:46
0

Ne, to je jen pohled člověka, co si nemusí koupit fábii, když nechce, a pohled člověka, co nemusí celé dny jezdit dýzlem, protože ekonomika provozu. Aneb nezávazný řidičský život, který nikomu nic nenutí a neleze do peněz. To neznáš...

beastar
29. listopadu 2019, 14:58
2

Nee to fakt s 300 kW v benzínu a čtyřkolce, denně minimálně za 12l neznám to máš recht. On si tu Fabii nemusí koupit nikdo když nechce. I v téhle kategorii a rozpočtu máš na výběr desítky variant.

Možná nezávázný řidičský život v polovraku na vesnických cestách. Joo to má vyšší smysl. Ono prodejce i novinář musí mít dost soudnosti a empatie pro potřeby druhých.
To neznáš... Tak sis rejpnul a život jde dál... Sem zvědav kdy nejen řidičsky dospěješ machírku;)

Fa
Fandatik
29. listopadu 2019, 18:09
0

Bíste: nevím co se ti teď nezdá. Když bude doma nějaký Sio tak bude jezdit, když bude v servisu pojede jiné auto. Už jsem musel jezdit týden vanem v naftě pro 9 sám krátké pojíždky. Klidně tím otočím (sám) hory nebo Blavu. Když zrovna není vhodnější povoz. Jasně, není to volba pro jedno auto, když musíš být mobilní. Ale většinou si vyberu auto, dle typu cesty. Což je plus. A tuhle variabilitu a pocit z aspoň jednoho fajn auta (cenově to sice vyjde dráž, ale nijak výrazně) bych za pojízdnou ledničku nevyměnil. A teď zrovna budu otáčet Prahu. A mohl bych vzít 8 lidí. :-D chtělo by to Uber amatér aplikaci.

Stanley
29. listopadu 2019, 18:20
0

Beastar: Benzín? Abych ti nenašel tvých asi tak 100 příspěvků o tom, že 60 tísíc ročně se jezdí v dýzlu, což je jediné řešení dospělého "muže" a že z machrování drahým benzínem jsi už vyrostl :-D Každopádně chválím změnu, rozšíří ti to obzory.

Jenže oni si tu Fábii lidé koupí a mají k tomu i důvod, tak se s tím prostě smiř. Dokonce i my máme doma přiženěné Polo, se kterým občas jezdím, a které bylo naprosto racionální rozhodnutí. Což ale neznamená, že já bych ho jakkoli kdy chtěl. A klidně budu ten nekorektní autíčkářský hater.

Řidičské dospívání? Nonstop hážeš velkočísly jako 300kW (a tajíš dýzl :-D ), 300kmh a 60000km po dálnicích a pak tě lidi vidí brzdit provoz v 35kmh, načež ty je nazveš zmrdy, když s tím přijdou. Sorry, nitěnko, ale ty jsi ten, kdo by měl zchladit ego a dospět.

Bavoraczech
02. prosince 2019, 13:36
0

Ono záleží na úhlu pohledu. Třeba na malém městě s černou Alfou Romeo 166 ještě se Zender Packetem jasně ukazajuješ, že jedeš ty. Všichni kdo ví jaké máš auto tě poznají. Dokonce tě poznají i když náhodou do města zavítá jednou za rok cizí tmavě modrá 166 bez toho packetu. Ještě že nepáchá nějakou trestnou činnost, jinak by hned všichni věděli, že jsem to byl já.

S Fabkou je to jinak. A stejně to u těch lidí bude o tom, co jsme psal u Dusteru. Lidi v určité sociální vrstvě a s určitým stádovitým uvažováním mají v hlavě zakódováno, že si chtějí jednou nebo i vícekrát v životě koupit prostě NOVÉ auto. A protože nic jiného neznají a ani o tom neuvažují, koupí si Fabii. Je to záruka kvality. České auto. Ten člověk má pak ze sebe dobrý pocit, že si mohl dovolit koupit nové auto. Fabii. Stejnou nebo lepší než má soused.

Pak jsou jiní lidé, co ví, že ztráta hodnoty, že se zárukou si platíš i za výměnu oleje a servisní prohlídku atd. A ti si koupí volítanou "šunku" do 50 protože když téhle šunce udělají počáteční servis za řekněme 15 (tlumiče, brzdy, rozvody druhovýroba), tak budou několik let spolehlivě lítat. A když jim náhodou klekne motor, tak je an vrakáči jinej za 5000 a za dalších 5000 mu ho tam v servisu loupnou... Nemusí platit havarijko a když to pak někde trefí do stoky, tak ho to moc nemrzí, protože to byl "jen měsíc dva práce" a nikoliv několikaleté úspory.

krab
01. prosince 2019, 22:48
0

Jen dodám jednu věcnou poznámku: Experiment s recenzí fabiatika ještě potvrdil jednu podstatnou věc...

Slovo "Škoda" v názvu blogu nemělo žádný vliv na dramaticky zvýšenou čtenost. Tak jsem za to rád. Stále letos vede čteností článek o Tomyxově a Petrově Primeře a v závěsu jsou články o Fiatu 124 Spider.

Takže Autíčkář fakt pořád není ani v nejmenším mainstream, je to super! :-D

reagovat
Bavoraczech
02. prosince 2019, 13:20
0

Trojkovou Fabii jsem řídil s obdobně silným 1.2 TSI v manuálu. Podle tvého popisu tedy pohonná jednotka udělala velký krok správným směrem od mohutného turboefektu k plošší křivce kroutícího momentu. Ale s tím automatem... jak bych to řekl... to asi schytáš. Protože plno zastánců zelené slepičky z mého okolí preferuje pouze manuál a automat odsuzují. Prý jsou auta s automatem nudná a to řazení je to hlavní zábavné na tom autě. Asi jim přijde zábavný ten turboefekt, když se při přeřazení povede trefit do optimálních otáček. Mě takhle vlastnosti TDI a TSI motorů tedy obvykle drásá nervy, ale budiž. Co už nechápu vůbec je jednoznačná preference manuálu u majitelů motorizací jako 1.0 MPI či 1.2 HTP. Pro tyhle lidi je tvoje recenze absolutně out.
Znamenalo by to pak to, že naše Slepička vytvořila vážně dobré městské auto pro lidi, které auta zajímají. Většinu zákazníků ale auta moc nezajímají. A pro ně bude 1.0 TSI + DSG pravděpodobně špatnou volbou. Budou mít pocit, že je to nudné a nejede to.

reagovat
krab
02. prosince 2019, 14:00
0

Jasně, já myslím, že typickýho soukromýho majitele Fabie bych tou recenzí jistě nepotěšil. Spíš nasral... Myslel by si asi, že panáček má nos příliš nahoru a když to není BMW tak mu to nevoní.

Fabia s motory 1.0 MPI bude fakt kdekoli za městem hrozně líná. I to slabší TSI nebude zázrak ani starší slabší verze 1.2 TSI. Ten litr TSI ve variantě 81kw , někde uvádějí i 85kw pro jiná auta byl krok kupředu. Dynamikou to postačí na normální bezpečný ježdění. A ten manuál je fakt opruz. Zkoušel jsem to v Octavii. Navíc to DSG má o rychlost navíc, takže se ten točivej moment dá líp využít. Kdyby měli vyřešené rozjezdy, které byly u konkrétního DSG prostě hrkavé, tak to bylo bezva.

Nejlíp jezdila Fabia 1.4 TSI DSG ve verzi "R5 edition". Tu jsem si záměrně vypůjčil letos na recenzi. A tam bylo pár věcí na podvozku jinak, staré TSI 92kw jede o trochu líp než ten litr a přišlo mi to kultivovanější, sladěnější. Jenže paradoxem se relativně optimální verze Fabie III. generace stala pouze mediálně slavnou limitkou. A jako limitka zas nic wow nepředvádí. Je to škoda. Respektive je vidět, že inženýři by asi i snahu měli, ale koroporát to celé patřičně zase usměrní do kolejí kde má "slepička" být.

PS: dneska si myslím, že optimum co se od nich dá koupit je ta Scala. O dost lepší než Rapid a ne výrazně dražší.

Bavoraczech
02. prosince 2019, 14:53
0

Vidíš? a to je přesně ono. Fabie, která by ti nejvíc vyhovovala je limitka, která už se nevyrábí. Slovy marketingového manažera tedy okrajová verze pro pár "nadšenců". Ti běžní kupují klasiku 1.0TSI v manuálu a jsou spokojení :)