logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Rychlé křápy dle Beastara zn.:levně

Jsou taková auta skutečně křápy? Pro mnohé řidiče určitě ano. Mě ale tahle a podobná auta fascinují. Ať už svou cenovkou v bazarech, nebo třeba něčím jiným. Je těžší je udržet při životě, ale když fungují umí ještě udělat radost. A nebo ne?

Tahle auta jsou často zdrojem nejen místní zábavy. Saháme k nim do kategorie v moment, když potřebujeme něco delikátního a absurdního. Většinou byla jako nová docela drahá, ale jak šel čas, zůstala v ústraní jako varianta pro odvážné. Díky okolnostem nejsou ani nikterak vzácná a tak se jejich servis dost často nevyplatí. Otázkou zůstává, jestli jde tak o volbu skutečných nadšenců, nebo prostě jen o bezcenný šrot. Samozřejmě je takových aut docela hodně. Já se dnes pokusím vypsat těch pár, s kterými mám osobní zkušenost a někdy jsem je řídil. Všechny je spojuje jedna zásadní věc. Jsou to rychlá auta. Neříkám lehká, zábavná nebo snad unikátní ale prostě jen rychlá. Na papíře působí jejich technické parametry docela dobře. Cílem výrobce bylo nabídnout instantní rychlost a mnohdy i něco navíc. V dobách kdy se jednalo o nová auta, bylo vše jinak. Tak nějak voňavější. S auty je to jako s vojnou to špatné se raději zapomene, aby nakonec každý měl super vojnu plnou srandy. Jak ale víme čas je neúprosný a auta se řítí dopředu mílovými kroky. Tahle povedené bandička dneska platí za parádní výzdobu levnějších bazarů a chloubu pouličních prodejců čehokoliv co připomíná tvrdé drogy. Pojďme na to a začneme hned zostra zaoceánskou produkcí.

DODGE NEON SRT 4 

Tenhle levný Dodge, nebo Chrysler či Plymouth platil za záchranářský model. Začal se vyrábět v době, kdy se soudruhům za mořem zrovna příliš nedařilo a nutně potřebovali model, který se bude masově prodávat. Zejména chudým Američanům. Ano i takový jsou. Auto mělo v první generaci překvapivý úspěch a tak tahle hromada smrdutých špatně slícovaných plastů dostala v roce 2000 svou pokračovatelskou linii. Moc se toho nezměnilo a design zůstal stále tak sterilní, že i Dacia Logan vedle toho působí jako vrchol Artdeco. Tím že se ale modelu docela dařilo, tak přišli sportovní verze! SRT 4 má víc jak dvě sta koní. Velmi slušné zrychlení a docela pěkný zvuk motoru. Na to že pod kapotou je stejný motor, který využíval například i PT Cruiser je to paráda. Koho potom zajímá, že dílenské zpracování má lepší i Alfa Romeo 156. Koho by zajímalo, že interiér vypadá tristně a že podvozek je spíše podprůměrný. Výhoda tohoto stroje spočívá v tom, že jde poměrně levně vylepšovat. Navíc legálně. A tak nejsou neobvyklá auta, která mají dvojnásob koní a na okreskách to sekají jako ta nejkrásnější Japonská vana. Ceny v Evropě jsou více, než lidové. Denní použitelnost vysoká. Neměli by jich v Evropě vlastně jezdit kvanta?

ŠKODA OCTAVIA II RS

Tak tohle auto v některé verzi řídil asi každý. Nutno dodat, že druhá generace Mladoboleslavského bestselleru je povedené auto. Optikou doby to platí dvojnásob. Počet úspěšně vyvezených ojetých kusů kamsi do Libanonu, Maroka a tak podobně dokazuje, že tahle auta svůj půl milion kilometrů spolknou s grácií. A pak je tady verze RS. Proklínaná i milovaná. Verze, které pod kapotou skrývají dvoulitrové TFSI nejsou vůbec špatné. Stejně jako u kolegy Američana nahoře tenhle motor vozu poskytuje dostatečnou dynamiku. Pokud se o okynu staráte, jedná se o docela spolehlivé rychlé auto. Velkou slabinou je ovšem podvozek, který bohužel není stavěn pro dynamickou jízdu. A tak po každé jízdě musíte nechat odpočinout nejen turbo, ale i odražené ledviny a další zranění. Část řidičů si tvrdý, rozuměj sportovní podvozek, nemůže vynachválit. Já v něm vidím jednoznačně slabinu tohoto výtvoru. Výhodou asi může být docela dostupný servis. Ne však levný. Dvojková Octavia je ale ještě jinak zpracovaná bez výrazného šetření v interiéru a dalších nepěkných moderních zvyků. Čili komu nevadí tankovat jen N98 a mít obyčejný, ale docela agilní stroj je to jeho volba. Určitě ale nejde závodit v zatáčkách s vanami bez střechy. Roznesou vás na pěně do koupele. Od toho si snad ale liftback nikdo nekupuje, nebo ano?

AUDI S4 4.2 B6 

A je to tady královna této kategorie. Snížený podvozek a silný motor. Agilní čtyřkolka s velkým kufrem dokáže i dneska svou rychlostí pozlobit mnohem novější konkurenty. Pravda je, že tehdejší konzervativní design je dneska vlastně už zase v kurzu. Navíc si užijete zvuk osmiválce. Bohužel velká spousta aut je ve značně opotřebeném stavu. A tak to dělá z tohoto dříve luxusního kočáru spíše křáp. Je sice hezké, že si koupíte svou osmiválcovou Audi za cenu nové nevybavené Dacie. Jenže také nedostanete tu parádní záruku, jako vám poskytne Rumun z Francie. Takže budete platit panáčkové. Pokud se ale koupí dobrý kousek užijete i spoustu pubertální zábavy. Ve verzích s manuálem je prošlapování pedálu plynu na podlahu na výjezdech ze zatáček povinnost. Vyhrábnete tolik štěrku a kamínků, že lak bude trpět. Je to vlastně dobré auto? Může být, ale musí se u toho dost přemýšlet. Největší slabina auta je naprosto otřesný podvozek. Paralela s nahoře popisovanou oktávkou čistě náhodná. Mechanici, kteří se setkali třeba s Audi S3 ze stejné doby už jistě vědí. Podvozek je tvrdý a komfort jízdy žádný. Nerovnosti a odskoky jsou na denním pořádku, na zvlněném asfaltu je člověk rád když nepřijde o zubní náhradu. Tomu sekunduje velmi gumové a autobusové řízení. Volant se vrací jako bumerang a jako celek to totálně deklasuje potenciál motoru. Na dálnici ale budete králové levého pruhu a na jedničkách jedničky. Za ty peníze! Táto, neber to.  

BMW 130i E87

Tohle BMW se mi nelíbí hlavně vzhledově. Na ten to ale nejezdí. Výkon šestiválce je impozantní a v přímce se jedná o rychlé auto. Akcelerace je návyková. Každopádně už se jedná o novou vlnu BMW. Ve smyslu co si nepřiplatíš, nemáš. Takže jde sice sehnat krásná verze s M-paketem. Jenže taky je spousta aut bez této vymoženosti. Potom tedy zbývá docela slušná praktičnost a dobrá rychlost. Auto je sice rychlé, ale na nějaké velké okreskové šílenství to také není. Předek je těžký a přes deklarované perfektní rozložení váhy je nutné vše jezdit na výkon. Někomu to může vyhovovat, ale běžnější řidiče to začne časem unavovat. Co je naprosto nevhodné tak to je pojetí interiéru. Sice vypadá, že je ve stylu značky. V nižší výbavě s obyčejnými sedačkami se však jedná o útrpné místo. Při pokusu o dynamickou a rychlou jízdu kloužete jak na ledě. Inu pokud chceš BMW, musíš hledat to nejvybavenější, kde předešlý majitel nešetřil na konfigu. Tohle auto není typický rychlý křáp. Spíše docela levná varianta jak si sehnat 265 koní ze staré školy. Servis na voze je úměrný stavu rozkladu daného kusu s cenami prémie s vrtulkou. A jak je to, kdyby byl zájem závodit s vaničkou z Asie? Pokud řidič vozu s údajně roztomilým vzhledem nebude kvalitnější, nežli vy, udržíte náskok zejména na rovince. Takže vás vana pravděpodobně nikdy nepředjede. A máme tu hned kladné body do Mnichova.

Nissan 350Z   

Tohle auto má v základu hlavně skvělý motor. Šestiválec, který sice nemá moc zvuk, ale za to má velké srdce. Dobré rozložení hmotnosti. Horší už je zbytek auta. Zpracování interiéru je hezky řečeno levné a některé detaily jsou až Japonsky nejaponské. Design vozu sice neurazí ale po letech už ani nikoho nezaujme. Nakonec motor si chválil i sám velký Krab v příbuzném Infiniti. A i já ho musím pochválit. Škoda že auta podobného střihu vznikají čím dál méně. 350Z je unikátní auto i v bazarech protože cenovky jsou velmi příznivé. Spolehlivost není neprůstřelná ale jako u všech starších aut to chce nebrat nejlevnější a hodně opotřebené kusy. Opakující se ale stále pravdivá rada. Jízdní vlastnosti toho auta jsou mi dodnes záhadou. Ano v přímce je to rychlý stroj. Sedí mu i cestovní rychlosti. K rozletu ale potřebuje více prostoru a příjemněji se řídí na širokých silnicích. Cyklostezky mu příliš nesedí. Působí zpoza volantu trochu těžkopádným dojmem. S vaničkami bych se do závodění nepouštěl. Jakýkoliv malý závodnický etalon se správným kadeřníkem za volantem vám vyfouká trvalou. Užijete si ale ty přímky to jo. Dupneš a jedeš. A taky to umí jezdit velmi hezky bokem, až guma trpí a řidič drtí.   

PORSCHE BOXSTER S 986

První generace Poršeho bestselleru. Za mlada schytala spoustu kritiky. Nejedná se totiž o pravé Porsche podle broučího kalendáře roku 911. Motor uprostřed evokuje jakousi Toyotu. Má to jenom 250 koní a jenom šestiválec. Překvapivě to ale stačí. Porsche tady nevymyslelo nic, co by už někdo nevymyslel. Jedná se o skutečně nepraktické a vlastně docela ošklivé auto. Jezdí ale efektně a dokáže zvládat i technické pasáže. V přímce vás ani Audi nepřekvapí. Kvalita a vzhled interiéru je poplatná době to znamená nic moc v obou případech. Zlý jazykové tvrdí že je to auto postavené technicky dokonale avšak v detailu trochu odfláklé. To bych si já nedovolil tvrdit. Podle mě je to auto postavené kolem motoru a přesného řízení. Jinak defakto děsný krám. Takže je to auto pro nadšence. Ti se totiž velmi často profilují jako fanoušci nepohodlí s oblibou v co nejmenším luxusu prahnoucí po tvrdé práci za volantem. Při těch cenách co teď Boxster 1 stojí vzhůru do toho. V servisu se těm méně movitým mohou ale vcelku snadno protočit panenky. I když jak známo jsou servisy, kde máte auto i dva roky a za dva roky joo chlapci to už našetříme i na servis našeho Boxsteru. Jízdní vlastnosti jsou ale ukázkové a mohla by podle nich vzniknout brožura. Něco jako jak správně vyrobit sportovní automobil. Potom by ji možná mohli poslat některým výrobcům do Japonska. Tak snad příště.

ALFA ROMEO GT 3.2V6

Tak to by bylo, aby v podobném seznamu nebyla žádná Alfa. Sportovní kupé a Alfa Romeo by mělo být podle některých vlastně synonymum ne? Tahle kombinace 156 a 147 dopadla zvláštně. Na jednu stranu se povedlo postavit vlastně docela pohledné auto. S poměrně nudnou paletou dostupných motorů. Výjimku tvoří právě a jen památný šestiválec. Sice není problém jezdit s ním za parádních patnáct litrů na sto, ale jinak poskytuje poměrně lehkému autu dostatek dynamiky a hlavně zní. Auto je samozřejmě dost rychlé, co se týká cestování. Poměrně pohodlné a podvozek je podle mě nastaven skvěle. Mnohdy není poznat, že je vše důležité vpředu. Do zatáček se auto sice nevrhá úplně s chutí z nich už je to ale lepší. Zpracování  interiéru a drobností je samozřejmě špatné. Více ojeté kusy se rozpadají před očima. Nicméně motor drží a převodovky jsou přesné alespoň manuální. Selespeed je spíše taková legrace. Nejedná se o naprostou katastrofu, ale na závodění po okreskách to rozhodně není. Naopak na běžné použití je to příjemné auto. Trochu vrtkavé ale to je zase a opět jenom o šikovnosti a péči majitele. Navíc opět přes dvě sta koní a cenovky lehce na dvě sta. Prostě pro výkon a styl musí člověk jít trochu do rizika.

RENAULT MÉGANE II RS

Mégane RS v druhé generaci tohoto vozu rozhodně není tak slavný jako jeho další následovníci. Je to dané tím, že ani není tak dobrý. Každopádně nabízí poměrně slušný výkon velmi dobré zrychlení a jde poměrně dobře udržet při životě. Jasně je to jenom obyčejný čtyřválec a projevem motoru neohromí. Na předokolku s turbem to ale nejezdí vůbec zle. Na poměry pravých sportovních aut je to samozřejmě těžký dinosaurus. Na poměry sil v běžném provozu je to štika. Největší slabinou celého auta je řízení. A ano je nepřesné a něco jako zpětná vazba moc neexistuje. Zase je na palubě poměrně dost pohodlí a taková ta nenucená Francouzská atmosféra při neslušné rychlosti. Něco jako v Concorde. Právě proto může být zajímavější variantou, než třeba Německá Octavia. Navíc ceny jsou v současnosti velmi příznivé. Design je avantgardní a mnoho lidí odradí. Podivné tvary zvenčí přebírá i interiér. Věřte mi, jde s tím žít. Navíc motor je poměrně potentní a drobným úpravám se nebrání. Není to sportovní auto, ale jde z toho docela levně postavit. Na okreskách vás samozřejmě menší a lehčí kamikadze vždy časem udolá. Není tedy radno svádět souboje v točitých pasážích ale počkat si na místa, kde lze využít výhody turbomotoru moderní koncepce. Spolehlivost vozu je Francouzsky nadprůměrná. Co to znamená v normativu EU, to si zjistěte.

Určitě bych našel pár dalších aut na virtuálním parkovišti, která by tady mohla figurovat. Jenže ač neomezený prostor čas je neúprosný. A trpělivost čtenáře blogů který sem nepřijde skrze Seznam číst toto také. A tak doufám, že se třeba další kousky objeví v komentáři. Pro někoho to může být informace jak pořídit levné koně na tuto, nebo následující sezónu. Nebo návod jak mít zajímavé daily a občas zamachrovat. Dokud tahle auta jsou a můžou legálně jezdit na silnici.                                   

    

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

0 reagovat
krab
14. 5. 2020, 14:08

Další snílek koukám ... no vyloženě křápy zn. Levně jsou spíš v tom mým, i když mě se zrovna ty starý "barabizny" typu E36, Primera, Alfa 164 líbí. A aut z devadesátek za pár korun v použitelným stavu ubývá.

Tady u toho tvýho výběru je přeci jen "levný" tak nějak v překladu spíš "do 500 tisíc celkově". Já Boxster docela doporučuju, ale na druhou stranu ne zas tak moc, aby pak nějakej čtenář, kamarád nepřišel "brečet" až to odveze na první větší servis a předběžná faktura bude hned nad kilo. Nakonec taky proto tady spousta lidí jezdí v MX5tkách a ne v Boxsterech...

Zetko, aby bylo dobrý a člověk si to užil je taky spíš záležitost 300 tisíc a víc, ideálně koupit novější verzi HR. Já si na něj taky pamatuju jako na káru co mě oslnila. Tenkrát jsem jezdil v MX5 a mohl jsem se svézt zetkem a bylo to první auto se kterým jsem takhle úplně snadno obkroužil velkej kruhák smykem a ani se nemusel moc snažit... A motor šel krásně do otáček a měl dobrý zvuk.

Alfa Romeo s Bussem - jo to mě taky nedává spát. Mě by se víc než GT líbila ta 147 GTA, když už, je taková hrozně svá a ojedinělá. A dá se to koupit cca za 200 + servis není hrozná rána. Jo, tohle by se relativně provozovat dalo.

A pak se mi ještě líbí v tom výběru ten Mégane. Kamarád se jede zrovna teď někdy na jeden z té edice F1 R26 podívat, tak jsem na to zvědav.

Co v tom seznamu chybí? Já bych si teda rozhodně nevzpomněl na ten Dodge SRT a Oct RS MK2 bych taky přešel mlčením, mě tenhle model nikdy moc nenadchnul a to žádné verzi včetně té nejnovější. Ale chápu proč je to úspěšný a prodává se to.

Dal bych tam Focus ST 225 , moje oblíbený auto. Možná protože jsem v něm dva roky jezdil a pak ještě doteď má kamarád, který už s ním jezdí taky pěkně dlouho a to auto funguje, pěkně zní a je nesmírně spolehlivý. Ale je fakt, že najít na trhu solidní kousek bude taky umění, ale najde se. Nakonec to tady u celýho toho výběru...

No a co bych sem ještě dal? Jag S Type R jak jsem ho postoval tady někde na fóru. V životě jsem to auto ale neřídil. Spíš takovej starej sen, co jsem si nikdy nesplnil a dneska už zas nevím, jestli bych si to plnit měl :-D

0
Bavoraczech
14. 5. 2020, 14:55

To GTčko za 200 a 147 GTA za 250... mně to přijde přepálený. To je to samý jako Golf4 VR6 za 300. Teda mě to přijde šílený, protože Busso se dá koupit ve slušný 164 nebo 166 do kila. Kdyby stačila 2.5 ka, tak i pod 50. Vím, není to sexy kupíčko, ale má svoje kouzlo. Za 250 bych to ale viděl spíš na nějakýho toho Rencka nebo Nissana...

0
beastar
14. 5. 2020, 16:31

Krab: Hezky si to rozepsal. V podstatě souhlasím. Já sem taky ten výraz "křápy" myslel spíše tak, že se jedná o servisně náročnější, ale pořád vzhledem k původní ceně nových docela levná auta. Která nabídnou odměnou velmi slušný výkon (neříkám jízdní vlastnosti) a jakousi plaketku výjimečného pocitu. Snažil jsem se to namíchat samozřejmě, že bych si vzpomněl na dalších pár jednotek možná desítek možností. Tady mi šlo o to, že jdeš prostě koupit auto s nějakým omezeným rozpočtem a nechceš prostě jen obyčejný Chrysler, škodovku, audinu, rendla... Chceš se trochu povozit.

Zetko je v podstatě nejlevnější varianta jak dostat takový to velmi slušný, výkonný Japonsko a přesně jak to popisuješ nenadřít se za tim volantem a v podstatě se docela zábavně vozit. Jasně svoje mouchy to taky má, ale to má právě každý z těch aut v tom výběru. Nemělo to být právě ve smyslu toho máme pár typů jak přijít k levnému skvělému sporťáku za dvě kila. Naopak. Další rozumný výkonný asiat je subárko broučkovo očko wrx sti. A k těm alfám... já právě když už bych si něco takovýho pořizoval, tak raději GTčko. Právě a jen kvůli tomu, že to má docela styl. I když samozřejmě máte pravdu oba v tom, že Busso jde koupit levněji a v podstatě se nic nemění.

Noo a Mégane II RS sem sice neměl v té F1 edici (jen byl tak postavenej, ale nebyl to originál) a to auto je za ty prachy fakt dobrý a rozhodně sportovnější, než oktávka. Tu sem tam dal proto, že si myslím o druhé generaci že je to opravdu dobře udělaný rodinný auto. A moc nechápu motivaci některých lidí si kupovat třeba A3/4/Golf z téhle éry když dvojka je ve všem stejná, nebo snad i lepší. Navíc to tfsi dvoulitrový se nesere a opravdu to jede! Když je někdo magor a baví ho si pohrát s nastavením podvozku a geometrií, tak z toho jde dokonce udělat i relativně "sportovní" auto. Ano jak říkal kamarád když jsme se jeli projet jinému co právě takovou oktávku do který asi 200 na úpravách spadlo má... Jako vole ta voktávka se strašně kroutí když jede pilu... A je to tak prostě některý věci (konstrukční) ani sebelepší tuner nezlepší, ale vzhledem k tomu za kolik můžeš koupit pěknou.

Focus mi tam chybí na ten se přiznám se zapomněl a měl by tam asi být. Stejně tak by tam mohl být Passat R36, nebo právě ten Stype eRko, ale o tom sem tady psal už mockrát, tak jsem se nechtěl opakovat. Každopádně to je jedno z aut který vim, že si koupím až mi totálně mrdne. Až přijde taková ta chvíle v životě kdy si řekneš seru už na to teď nebo nikdy. Boxster tam je prostě proto, že co by to bylo za podobný blog kdyby tam nebylo Porsche. A na pořizovačku to levná plečka je.... ten zbytek to už je na jiný příběh ale Dáda Žáků to docela pěkně psal na Garáži, myslim že i ty si o tom psal a tak dále...
-
Komentář upraven 14. 5. 2020, 16:32:15

1
Vojta
20. 5. 2020, 10:22

Bavoraczech: Já pořád nechápu, co lidi s těma 156, GT a 147 maj. Ty auta jsou objektivně dost křápy, vyloženě dechberoucí design taky nemají a ani nejsou levný. Proti tomu jak 164 tak 166 jsou solidní auta s robustním mechanickým základem, nemají větší problémy, dají se udržovat a díky tužší karoserii i ty jízdní vlastnosti jsou vlastně lepší... a nikdo je nechce. Ale ono do určité doby to tak bylo třeba i s AR90, která je vlastně identická s 75kou. Stejně tak Alfa 6 byla stranou zájmu, dodnes vlastně je ale kusů zůstalo strašně málo, že skoro nejde sehnat a tím spíš ani na ni nejde nic sehnat.

1
Bavoraczech
21. 5. 2020, 14:34

Ty jízdní vlastnosti se takhle nedaj brát. Je to hatchback proti sedanu vyšší střední třídy. Delší rozvor, vyšší hmotnost. Na druhou stranu jsou ty jízdní vlastnosti pořád slušným komfortem a jak píšeš tuhostí karoserie. Bohužel má ale 164 a 166 ještě jeden trumf v podobě antikorozní ochrany. A to bohužel (naštěstí) dokonce tak, že většina kusů je mínň shnilá i než dnešní průměrná o dost mladší 159. V případě 164 a 166 to bude tak trochu o kontroverzním designu, kterému musíš přijít na chuť, kdežto takové GT je prvoplánovitě sexy a připomíná prostě tak trochu "Ferrari" light. Nebo připomíná 166 Maserati light... Hmmm... Každopádně je to 90 % zábavy za 30-40 % ceny.

0
Vojta
22. 5. 2020, 09:57

Tak zrovna GT co vím, spousta lidí úplně za prvoplánově sexy nepovažuje. Proti tomu 164 (ta původní) se zatím všem líbila a už v době návrhu prohlášovali, že to je nejkrásnější sedan, jaký kdy u Pininfariny navrhovali. Bohužel facelift, který už nedělal E. Fumia nedopadl úplně nejlíp a modely "Super" (od 10/1992) vypadají prostě divně.
166 má kontrovérzní design od začátku a dodnes s ní spousta lidí problém má. Na druhou stranu zvyšuje se počet lidí, kterým se líbí. Pro mě trochu divné jsou facelifty, kde ten předek absolutně nenavazuje na zbytek auta a působí prostě nepatřičně :)

1
beastar
22. 5. 2020, 10:58

S tim GT souhlasim, ze spouste lidi se to nelibi. Me rozhodne jo. Ve slabsim pnuti koupit si neco staryho se mi casto zjevuje. 166 ma nejvetsi slabinu ve fl, tam nechapu co koho vedlo k tem hruzam. Jinak to auto za to co dnes stoji ma vse. Slusny prostor, podvozek i motory(nektere) Jako zajimava koupe bude i 164, ale to je uz vekove mimo bezny provoz spis tak hobby auticko.

0
Bavoraczech
27. 5. 2020, 12:16

Já už beru i tu 166 jako hobby autíčko. Nicméně klub 166kařů je dost rozmanitý od lidí s víkendovkou a jiným daily autem, přes ty, co mají třeba busso a k tomu JTD na daily a pak i dojížděči JTDček do smrti. 164 už je takovej ten opravdovej youngtimer :)

0
Vojta
27. 5. 2020, 17:28

Ono objektivně vzato... jakýkoliv auto starší nějakých osmi let je na daily dost nesmysl. Začne se to sypat a nebere to konců. Jsou to drobnosti, větší či menší ale už to prostě nikdy nebude takové, jaké to bylo nové. Poslední roky, když někdo chce poradit nenáročnou ojetinu, tak rovnou říkám věci jako Tipo nebo Dachna na lízačku. Pokud se v tom člověk nehrabe sám, tak po sečtení nákladů jakákoliv ojetina vychází neúměrně draho i pokud se nic nestandartního neposere. Já si to jako daily můžu dovolit jen proto, že to auto znám, vím jak funguje a že ho mám v náležitém stavu, takže mě zatím nikdy nikde nenechalo. Ale běžný uživatel by už dávno dojezdil na banalitách typu rozpadlá hadice na sání. Třeba tady ve vedlejším blogu onen nešťastník s B6kou. Nebo známej, kterej má spolehlivou Felicii a vlastně všechny díly stojej pár korun. Jenže... ono ty vyvařovačky, čepy, manžety, blatníky a drobnosti před každou technickou nakonec dělaj nákup fungl nového auta jako volbu úspory a rozumu.
Ten 166 klub začíná být celkem pěkný, protože dojetiny umírají a zůstávaj tam auta, do kterých majitelé ty peníze jsou ochotni dát. Ono už jen slušné pneumatiky, brzdy a provozní kapaliny... to je servis v hodnotě převyšující většinu těch aut na bazoši :D Já s tím budu daily jezdit, dokud mě to bude bavit, dokud to nezbořím nebo dokud mě to někde fakt ošklivě nenechá. Pak rozbiju prasátko a koupím si třeba i3 nebo nějakej jinej elektrokrám.

0
Bavoraczech
1. 6. 2020, 08:59

Je 1. června a já bych měl napsat, že už mám 3. den nepojízdnou Alfu. Špatná baterka, nabíječka ji odmítá nabít... Asi daň za ten víkendový provoz a má neschopnost hodit ji občas preventivně na nabíječku.

0
krab
1. 6. 2020, 09:09

To bude nejspíš stará ta baterka... Letos jsem řešil to samé s Lotusem. Přišel jsem po pár dnech a nenastartoval, ani týden to nevydrželo. Vždycky se dala dobít, ale zase se za pár dní vybila. On je tam italskej imobilizér Cobra z výroby (mají všechny Lotusy) a má to určitej malej odběr, takže si na vybití baterky kde kdo ztěžuje. Ale naštval jsem se, koupil novou a je po problémech.

0
Vojta
1. 6. 2020, 11:05

Taky mám Alfu nepojízdnou - musel jsem ji rozebrat. Když jsem půl roku zpátky dělal spojku, měl jsem kravský nápad že spolu s ní vyměním gufero na klice... samozřejmě ujeto asi 5000km a začalo téct. Tak otázka, kde se stala chyba, nejspíš už moc opotřebená plocha na klikové hřídeli (cca 500tkm najeto).

6 reagovat
Bigg.I
14. 5. 2020, 16:17

Nějakej Turbo Saab v jakékéliv úpravě Troll Hirsch je dle mého asi nejlevnější cesta k největšímu výkonu
V rámci budgetu nějakého mi přijde jako super věc Fiat Punto mk1 1.4 GT s Turbem

1 reagovat
OndrasI
14. 5. 2020, 17:02

Největší slabinou B6 S4 není děsivej podvozek a jízdní vlastnosti známý jako hozený kladivo, ale špatný napínáky rozvodovýho řetězu. Zatímco to první se dá řešit, ta bomba, která tiká vzadu na motoru, prostě časem bouchne.

0
beastar
14. 5. 2020, 18:01

Podvozek jsem zmiňoval hlavně protože ve srovnání s M3 například je to katastrofa. A obecně na něm není nic sportovního. Věnovat se ještě servisní náročnosti těch zmiňovaných aut bude to na pět takových blogů:)) Hozený kladivo je podle mě dost přehnaný tvrzení, ale jízdní vlastnosti vyloženě zajímavé fakt nejsou.

0 reagovat
Sato
14. 5. 2020, 19:08

Velmi pekny blog.
Takze z meganom sa netreba tahat za prsty s miatou? Som si myslel ze to je presne naopak. Zetko si velmi pekne drzi cenu co tak pozram, tiez vyhoda istym sposobom. SRTcko mi vzdy prislo drahe tu v europe ked som tam zazrel inzerat, ale mohla to byt vynimka.

0
Vavris Vavrisovic
15. 5. 2020, 07:18

Je to naopak :-)

0
beastar
15. 5. 2020, 10:55

Sato: Sorry ja to moc nechapu o cem pises. Nejsem schopen to z toho pochopit. Ani v kontextu, co tam pisu ja hore. Nemyslim to utocne ale vazne nevim:))

Vavris: Co ? Jakoze vana je agailnejsi jak ten stary HH?

0
Vavris Vavrisovic
15. 5. 2020, 12:28

"Na okreskách vás samozřejmě menší a lehčí kamikadze vždy časem udolá. Není tedy radno svádět souboje v točitých pasážích ale počkat si na místa, kde lze využít výhody turbomotoru moderní koncepce."

Mylsím, že jsme oba reagovali na tuhle pasáž... A jsem pevně přesvědčen, že menší a lehčí kamikadze Meggie rozhodně neudolá..

0
beastar
16. 5. 2020, 11:29

Vavris: Ono dost záleží jaký Meg a jaká vana že. Každopádně dvojkovým RS sem jezdil přes měsíc asi tak. A jako je to zábavný auto a tak dále, ale že by se mohl měřit se silnějšíma vanama v jejich dómeně a tj projíždění úzkých a pomalých pasáží to si teda nemyslím. Na rovince dokážeš ujet podstatně a na jedničce se průměrná Miata asi nechytne, ale jinak...

Poslední generací jezdim teď v podstatě pořád a to je samozřejmě dost jinde ve všem. Předešlou generaci sem řídil dohromady 2x kousek takže nebudu hodnotit. Není to tak jednoznačné. Kamikadze kterej se nebojí a nemá nejslabší, shnilou NA... víš jak to je.

0
Sato
18. 5. 2020, 22:14

beastar: Závada není na vašem přijímači. Slovenčina bez diakritiky, so shitnou gramatikou a vypadlo mi tam nejakaké slovíčko, sa nedivím že si to nedal :) Písané z mobilu, no.. Chcel som len povedať, že som si myslel že miata by mala problém s meganom rs. V druhej generácii meganu určite, ale myslel som si že aj v prvej, ale viem o tom hovno, tak sa pýtam :) Ale zase kamikazde štýlom sa dá zvládnuť kadečo.
A zvyšok príspevku bol vyjadrenie sa k 350z ako potenciálne dobrej kúpy na jednu/dve sezóny a ešte,že neon srt mi s tých pár inzerátov čo som videl prišiel cenovo rovnako alebo viac ako mazda 3mps (a pod), tj zbytočne drahý na naše pomery, v Amerike to bude ten správny bargin.

0
Vavris Vavrisovic
20. 5. 2020, 14:52

Ještě na to navážu... Za mě to platí skoro libovolně pro jakýkoli Meg a jakoukoli vanu... Meggie je lehký, mechanického gripu má po kokot , brzdí jak vzteklý... Za mě bude v těch technickcýh pasážích min. velmi vyrovnaný a naopak v těch otevřenějších rychle využije výkon k úniku :-)

0
beastar
20. 5. 2020, 15:41

Ja nevim no tezko soudit. Jako grip jedna vec a obratnost druha. Pravda je ze Megane 2 at zustanene u prikladu. Tak ten vaně NC v top konfigu v tocitych pasazich staci ale je to takovy toporny az skoro bych rekl na krev jdouci. Na rovince vana vzdycky ztrati v zacatku. Pak uz je to spis o odvaze a typu rovinky. Uznavam ze na okruhu by nemela vana pravdepodobne v celkovem srovnani narok. V momente kdy je to ve volne prirode, tak je tam pak x promennych. A i na idealnim prikladu to potom nebude jednoznacne...

2 reagovat
Sato
14. 5. 2020, 19:12

Focus st za, polda mna, robre prachy, kupte ho niekto nech ma to nelaka :-D
https://www.sportovnivozy.cz/128627-ford-focus-st-rosice

8 reagovat
M P
14. 5. 2020, 19:18

Když je Miata zmíněná v každém odstavci, nemohu jinak, než:

0
beastar
21. 5. 2020, 15:03

:D Mě miatas vubec nevadi a ani nezajima. Bylo to ciste jen pro ozvlastneni blogu. Aby tam byl takovy ten soubojovy koutek. Lidi to maji radi i kdyz proti sobe stoji Raptor na zvysenym podvozku a Ferrari 599. To mam pouceni odjinud. Lidi jsou nesoudny a maji radi pocit, ze vitezi. Noo a zvitezit nad Miatama je vcelku snadny ve vetsine meritelnych atributu.

0
krab
21. 5. 2020, 17:00

Náhodou ten MEME obrázek byl skvělej :-D A Miata stejně nemá šanci prohrát vůbec v žádným souboji...
Protože, když je v Praze abnormální hic, víte čím jedu na plovárnu do Měchenic? No přece Miatou :-D Za časů Ivana Mládka to ještě ale neznali ...

Ne, bez prdele, jak je stabilně teplo a člověk potřebuje jen někam kousek popojet, to je jedno, kamkoli, tak fakt nejradši sednu do Spidera a jede se. A protože Spider je vlastně Miata, tak jezdím de-fakto Miatou. I kdybych měl doma jako další auta třeba Lambo nebo to Ferrari 599, tak na tyhle cesty po okolí stejně budu sedlat Spidera alias Pavouka, čili Miatu alias Mazdu MX5 :-D

Zkrátka geniální auto, už od roku 1989 , víš co něco jako Plzeň, to se vaří taky už hromadu let stejně a je to už hromadu let ve skutečnosti nejlepší :)

0 reagovat
Mrkef
14. 5. 2020, 22:09

Super článek, takový tipy za lidovku :)

Doplnil bych tam mimo FoFo ST, Mazda 3 MPS BK + 6 MPS, Astra H OPC, CTR - generace před Ufem, nevím číslo. A z těch levných a průserových rodinných vozidel Insignia OPC ;)

0 reagovat
Kuře
14. 5. 2020, 22:12

Chtěl bych Alfu GT,, jako vážně jo. Doopravdy lituju, že jsem jí nevzal tenkrát když sem mohl, ikdyž to byla jenom blbá nafta, byl to moc krásný kousek. Teď bych to bral všema deseti, vážně jo, místo Mondea jako krásný a stylový daily.

Jinak je to hezký seznam, taková tak kategorie aut, kam já se přesně dívám, na co bych mohl dosáhnout a co bych si užil.
Vynechal bych Neona, ten mě nijak neoslovuje a Ovci, prostě proto že to je ovce. Přidal bych Focuse ST225 jak říká Krab, to asi je všem jasný že pro to auto mám slabost. A vyměnil bych Boxtra za Z4ku. Pro tu mám totiž ještě krapet větší slabost. Pak je ten seznam v podstatě jak kdyby mě dělanej na míru:)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte