načítám data...

Real life pseudotest ojetiny: Alfa Romeo 156 2.0 twin spark jako daily

10. srpna 2020, 16:16 25 komentářů TheSnail

Jak se žije s 20 let starou Alfou, které svítí na tachometru skoro 300 tisíc km a pod kapotou má vyhlášeného průseráře?

zobrazit celou galeriiJan Kříž: Real life pseudotest ojetiny: Alfa Romeo 156 2.0 twin spark jako daily

Tohle povídání nebude o ojetině půjčené na víkend nebo jednu cestu, ale o mém daily autě. Navíc to bude výlet do těch nejspodnějších cenových pater inzerce a odpověď na filosofickou otázku, jestli je dobrý nápad koupit na takové to denní dojíždění 107 km do práce nebo víkendovou cestu na Ukrajinu sedan s vyhlášeným motorem (jak zvukem, tak nespolehlivostí) za méně jak jednu výplatu. Vlastně za méně jak prémii k výplatě pokud je řeč o pořizovací ceně.

Psát obecně o modelu 156 nemá cenu, přeci jen přišl na trh před víc než 20ti lety, takže napsáno bylo dost, na to doporučuji tento článek. Dělání paušálních závěrů o konkrétním modelu na základě zkušennosti s ojetinou pořízenou za zlomek původní ceny je dost ošemetné, na začátek tedy něco málo k mojí konkrétní Alfičce. Přišla na svět v roce 2001 a do roku 2015 najezdila přes čtvrt milionu kilometrů v Itálii, odkud byla dovezena do Čech v ne zrovna pěkném stavu, aby do přelomu let 2016/17 stála v kopřivách (vlastně na betonové ploše) na Zlínsku a nejspíš marně čekala na kupce, dokud jsem nepřišel já, abych jí za pár šupů adpotoval. Stav nebyl top, vlastně byl spíš low nebo down, či jak by to napsali prodejci na tipcars, pokud by náhodou prodávali nějaký pelech. Ale kastle byla hezká, nechycená rzí a já si řekl, že vše ostatní se dá kdyžtak vyměnit (prorocká to myšlenka). Pak čekala v mojí dílnogaráži až do předvánočního času roku 2019, než si na ní najdu dost času a uvedu do použitelného stavu pro mé běžné použití. Stačilo vyměnit pár drobností, jako čelní sklo, pneumatiky, motor, brzdy, zavěšení, boční blinkr na straně spolujezdce a tak. No bylo toho celkem dost, tahle sranda mě vyšla v součtu na necelých 40kKč, dohromady včetně samotného auta, tak dva až tři týdny volného času, nějaké nervy, pot a krev, do ceny nepočítám pojištění, STK a daň za náhlášení změny majitele. Celá epizoda s motorem a proč místo GO původního motoru, jsem nakonec šel cestou výměny, by byla na samostatné povídání, ale zase mě to naučilo spoustu o anatomii (nebo patologii) motorů twin spark a sundat/nahodit rozvody nebo rovnou hlavu na twin sparku je pro mě skoro stejná automatika jako rozborka/sborka krátké zbraně.

Takže jak se s tím teda jezdí? Za mě super, podvozek 156 byl povedený nejen na svou dobu, ale i dnešní optikou je výborný, jistý, pohodlný v rámci možností (na zanedbaných cestách nebohatšího českého města je pohodlné maximalně vznášedlo nebo vrtulník), skrz strmé řízení poskytuje skvělou zpětnou vazbu, auto na pokyny řidiče reaguje skoro až hyperaktivně a třeba ve vyjetých kolejích na dálnici občas nepříjemně zatahá za volant i na kolech s pneu 205/55 R16. Co je pecka a vždy mě trkne při přesednutí z jiného auta je příjemná tuhostu řízení, ale zárověň lehkost, s jakou za jízdy otočíte volant ze středové polohy. Jasně, gyroskopický efekt se nezapře, takže nějaký odpor klade, ale změna směru je lehkost sama. Nicméně přes superlativy, které si člověk může o podvozku 156/147 přečíst nebo naopak hejt od lidí, co nejspíš měli tu čest s dojetým vrakem (né, že by můj exemplář byl na začátku lepší :D ), je třeba se na to dívat střízlivě. Stejně tak jako BMW E36 se nevyvíjelo s úmyslem, že za čtvrt století bude sloužit jako nízkonákladový driftovací speciál týpkům s rovným kšiltem, tak ani Alfa 156 nepřišla na svět jako ultimátní trefovač apexů budoucího ortodoxního petrolheada, který nepodřazuje jinak než s meziplynem a „pata-špička“ praktikuje i v podzemních garážích u nákupáku na Andělu. Kdo od ní čeká takové ty klišé, jakože jedničku zařadí na přesné kulise s kovovým cvaknutím, pak chirurgicky přesně, doslova na milimetr, povede přední nápravu zatáčkama na své oblíbené okresce, nejspíš bude zklamaný. Bude to znít banálně, ale stopadesátšestka přišla na svět jako sedan a později kombi střední třídy, řekněmě takový italský Passat, hezčí a lépe zatáčející Passat. Nebo druhá generace Mondea. A to, co člověk čeká od sedanu střední třídy, 156ka plní na výbornou a pár bonusů přidává navíc. Proti oboum zmíněným dobovým konkurentům Alfa ztrácí praktičností, resp.prostorností, ale (ve strovnatelném stavu) dokáže nabídnout lepší jízdní vlastnosti a subjektivně je hezčí..nebo aspoň originálnější.

Srovnávání s BMW E46 mi přijde mimo (to btw mám taky, tak si troufám nesrovnávat), nejsou to auta stejné koncepce a rozhodně ne stejného zpracování. Podobnost bych když už, hledal u první generace Mazdy 6. Když je řeč o zpracování, není vůbec špatné, jsme prostě ve střední třídě, naopak i po skoro 20ti letech a 290ti najetých tisících Km interiér včetně čalounění vypadá pořád dobře. V podobném stupni opotřebení pamatuju interiér bývalé služební octavie třetí generace, když dobíhal leasing, tedy cca 120kkm. Na interiéru Alfy je vidět, že si s návrhem dal někdo záležet a na detaily se nekašlalo. Vždy mě třeba potěší pohled na čalounění v barvě sedaček i na B sloupku nebo loga na plastech prahů. Dalším milým detailem je odhlučnění, třeba „koberec“ , který najdete v zadních podbězích místo obvyklého kusu plastu. V případě benzinového 2.0 TS motoru (sání i výfuk originál, žádné „káenko“ ani laďák) při plynulé jízdě a zavřenými okny do 3000 RPM ani nevíte. Nebudu tvrdit, že po skoro 20ti letech a zmíněné porci kilometrů vnitřek vypadá jak nový, nakonec auto neprodávám na bazoši, že. Ale je to pořád fajn místo k jízdě a nenašel jsem vyloženě detail, kde bych si řekl „tohle se nepovedlo“ jako nějaký oloupaný panel nebo spínač či páčku již neplnící účel. Snad jen schéma kulisy nakreslené na hlavici řadící páky vzalo za své a holt je třeba si ho pamatovat.

Co je určitě super věc, je taková ta nenápadná originalita, kdy sice máte elegantní sedan, ale na parkovišti obvykle nepotkáte další stejné auto a když jo, jste s jeho řidičem okamžitě fellaz bro. Taky se mi stává, že auto na lidi působí o dost hodnotněji a nověji, než je realita a vyvolá nostalgii u bývalých majitelů.

Co někomu nemusí sedět, je posez, jedno jak budete nastavovat volant, ale kdo v autě rád leží jak v F1 a navíc má dlouhé nohy, nejspíš vhodné nastavení nikdy nenajde. Napak pokud máte na středoevropské poměry krátké nohy, jste takový opičák, jako já, tak vám tahle Alfa padne. Ano, řazení není kdovíjak přesné, dráhy nejsou krátké, ale víte co? Jako řidiči mi to je fuk, opravdu, řazení plní účel, bez problému lze zařadit požadovaný rychlostní stupeň, i když feeling z toho úkonu dost zaostává za velmi povedeným řízením. Jinak je to na řízení velmi příjemné auto, ze kterého po pár set km vystoupím v použitelném stavu a když cestou potkám nějaké zatáčky, užiju si je, stejně tak vymetání kruháčů.

Motory twin spark se pravidelně umisťují v různých žebříčcích, buď 4válců s nej zvukem nebo motorů, kterým se vyhnout obloukem. První potvrzuji, to druhé…jak se to vezme. V rodině motorů twin spark je ještě 1.6, kterou jsem tedy řídil jen jednou a přisla mi neadekvátní, málo powa, s 1.8 jsem jich projel několik a ta mi přišla ok, jen proti dvoulitru samozřejmě chtěla víc točit, 1.8 se dávali proti 2.0 s kratší převodovkou, což mě celkem zaujalo, takže jsem v mém autě k dvoulitru dal právě převodovku z 1.8. Dvoulitrový twin spark nabízí celkem slušný výkon 114 kW v euro2 verzi, euro3 o pár kW přisla, dnešní optikou to není  kulervoucí, ale na příjemně svižnou jízdu s rozumnou spotřebou stačí. Když je řeč o spotřebě, můj průměr je 7.5-9 l/100 km v kombinace hlavně město a dálnice. Aby to nevypadalo, že se chci vykecat z té spolehlivosti..není tajemnství citlivost těchto motorů na olej, červené pole hledejte u 7000RPM a motor má otáčky rád a člověk to tam občas vytočí už jen kvůli zvuku. Odcházejí ojniční ložiska, pokud se jedno vybrousí, vzniklou vůlí uniká více oleje, než je zdrávo, olej teče zpět do vany a chybí výše v motoru, čidlo tlaku oleje resp.elektronika ještě nevidí problém, pak následují další věci. Naštěstí šály jsou levná sranda, výměna není složitá a je zvládnutelná pro poučeného laika vybavehého momentovým klíčem. Dále kombinace litinového bloku a hliníkové hlavy vyžaduje ohleduplnost z hlediska zahřátí motoru. Nemyslím, že by tyhle motory byly až takové zlo, jen vyžadují péči a u ojetiny samozřejmě nevíte, jestli jí měly. Je objektivně těžké hodnotit spolehlivost na základě ojetin, jejichž cena klesla na méně jak 10% původní ceny. Tak, pro někoho jsem právě diplomaticky řekl, že to je nespolehlivý šrot, ale sám si to nemyslím, auto mě zatím nikde nenechalo a zatím ani nezaváhalo. Uvidímě po větším nájezdu. Na 8000 km, po kterých měním olej, si bere 0,5-1 litr, leckterý majitel 1.8 TSI (tuším do roku 2010) by záviděl. Z uživatelského hlediska je 2,0 twin spark velmi příjemný, od semaforů umí vystřelit rychle, na dálnici udží tempo i s čtyřma chalanama na palubě a nějak moc za to nechce.

Proti zmíněné dobové konkurenci 156ka ztrácela praktičností, ale kufr má a dají se do něj dokonce dávat věci jako třeba kufry, tašky a nákup z Lidlu ..nebo instalovat subwoofer a pak dávat míň věcí, ale na počet litrů vzduchu určitě vyhraje Passat i Mondeo. Interiér nabídne velkou dávku osobitosti a o to menší dávku odkládacích prostor a simply clever řešení obecně, třeba glove box je sice při otevření hezky osvětlený, ale určitě se v něm neztratíte i kdyby nebyl. Cup holder? Před 20ti lety ten výraz neměl italský překlad a vůbec, na co by někdo potřeboval mít v autě kelímek s hnědou vodou, když 40 ml espresso si vypije při zastávce. Ani do dveří nejde dát dvoulitrová lahev..vlastně ani plechovka redbullu, držáky na pití jsou na palubě v počtu 0 a když nad tím přemýšlím, tak jediné simply clever řešení jsou popelníčky u klik zadních dveří, díky kterým vaše děti nemusí bezohledně klepat popel z krátných startek z okna na ulici. Chcete jako aktivní mladý člověk jednou za rok naložit do své Alfy 1ks partnerky a 2ks bicyklu, dojet někam na jižní Moravu páchat cyklistiku? Tak to máte špatné auto, tady u verze sedan zadní sedačky nesklopíte, sice jdou celkem snadno vymontovat, ale najdete za nima plechovou přepážku, k jejímu vyjmutí by byl třeba autogen. Torzní tuhost karoserie UP, praktičnost DOWN.

Občas někde slyším, že 156ky hnijou, ale antikorozní ochranou ten model nevybočuje z řady ani jedním směrem, nehnije víc než stejně staré passaty, je na tom líp něž mazda 6, tohle spíš závisí na osudu konkrétního kusu. Údajně verze crosswagon měly nějaké problémy kvůli bordelu a vlhkosti, co se držela za oplastováním, ale nevím, co na tom je pravdy. Já mohu ze zkušenosti potvrdit, že hnije spodek předních blatníků, je to dáno konstrukčním řešením, kdy se tam v úzké štěrbině drží voda (sůl, bordel…).

Alfa 156 má rozhodně co nabídnout i na dnešní dobu, pokud necháme stranou modely s V6 Busso, které jsou finančně trochu jinde, než čtyřválce nebo nafta, tak lze za velmi málo peněž pořídit schopné a stále zajímavé auto, samozřejmě to má pár háčků – jen velká naivka může čekat za cenu 10-40kkč auto bez chyb a druhá souvisí opět s cenou, protože o penízech je vše. Kdo si koupí auto na cenovém dně? V ideálním případě nadšenec, ale v reálném světě spíš člověk, co chce levné auto a peníze do něj vrážet fakt nebude bo staví barák/chce vzít starou na dovolenou/koupil nový iphone/whatever.  Logicky tedy bude platit, že kdo bude mít auto v dobrém stavu, jen tak ho neprodá. Vlastně ani já jsem žádné pěkné tenkrát nesehnal. Koupil jsem dojeté auto, které bylo do CZ dotaženo na kšeft, že se jako nějak zapatlá, zprovozní, prodá a bude vata, což se nakonec nepovedlo.. jako to zprovoznění. Tak čekalo, než se najde dost velký blázen, aby ho koupil jako celek na díly nebo opravu.

A nějaká spotřebitelská rada na závěr? Težko říct, nejsem objektivní, na přelomu milénia mi bylo 10 let, na auta jako právě Alfa 156 nebo BMW E46 jsem se s obdivem koukal jako na dream káry s tím, že jednou…vlastně by se dalo říct, že jsem pošahanec, kterému zamrzl vkus. Takže žádná objektivní rada nebude a když si to po sobě čtu, sepsal jsem spíš takové tlachání, než nějaký regulérní test, sorry.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Romus
10. srpna 2020, 17:55
-1

hezkej test, jen ta koroze je reálně problém a konečná pro 90% 156 na současným trhu, máš holt štěstí na konkrétní auto z itálie co nevidělo do roku 2015 sůl. Jinak ta moje v kolejích nikdy netahala ( na 225/45/17 ), ale až po výměně všeho na přední nápravě, takže tam bude ještě nějaká vůle.. Jinak pro většinu lidí je blbej ten posed a s 2.5 je to dost těžký na čumák

reagovat
TheSnail
10. srpna 2020, 19:44
2

Díky ;) zrovna tyhle dvě věci ("tahání" za volant a koroze) jsem nenapsal asi úplně trefně. Ty vyjeté koleje, není to tak, že by v nich auto chtělo zůstat a já se s ním přetahoval o volant, ale i když je jinak podvozek pohodlný, tak ty koleje ve volantu cítím (což se vlastně dá říct i o jiných nerovnostech). Co se týče koroze, je mi jasný, že na vrakovištích je dost dílů na Alfy (krom teda těch blatníků nejspíš :D ) i z důvodu, že hodně se jich tam odebralo kvůli korozi, kdy vyvaření už by za to nestálo. Jenže prorezlé prahy nebo podlahy, to se přece týká i 20 let starých Fordů, BMW, MB, Renaultů..chtěl jsem tím říct, že u snad každého 20 let starého auta koroze je na pořadu dne (zvláš při provozu v zemi, kde se v zimě solí a v rámci "oprav" silnic sype štěrkem s tím, že se to pak ujezdí), to je samozřejmé, ale 156ku nepovažuju za nejaký antikorozní provar, co by reznul by default i bez soli.

Vojta
10. srpna 2020, 23:31
0

Tahání za volant je dáno špatně seřízenou geometrií. Je potřeba pohlídat si hodnoty, systémově je problém s tím, že geometři mají v autodatech pro Alfu naprosté sračky. Ono bohužel Alfa ty hodnoty nesdílí, mimo své servisnávody. Takže plničky klimy maj špatné množství chladiva, geometrie špatné hodnoty, dokonce hodnoty pro seřizování ventilových vůlí bývají mimo a další věci. U Alfy je fakt potřeba si na to dávat bacha a mít ty hodnoty ověřené.
Co se koroze týče, tak 156 a 147 je provar jako sviň. Crosswagon od nova šel po necelých deseti letech do šrotu, protože prostě nedal technickou, vyvářka by vyšla na hodnotu auta a to opravdu doložitelně nebyl bouranej. Některé ročníky jsou méně horší, ale v zásadě všechny 147, 156 a GT reznou neporovnatelně víc, než třeba soudobé Focusy nebo Golfy. Stejně úsměvné je i srovnávat 156 s Passatem nebo Mondeem - to je už třída 166, která je mimochodem o strašně moc lepším autem úplně ve všech ohledech :)

StreetPro
29. listopadu 2021, 20:02
0

Autor to spíš myslel tak, že je v řízení cit… měl jsem Lancii, kde bylo cítit v zatáčce přejetí kolem přes dělící pruh… což je fajn a kdyby jí neumřela převodovka, neutrhnul se ventil, neklesal tlak oleje, neumřel alťík, nevykotlal se držák motoru, nevydřela se vačka, … a nežralo to stabilně přes 11/100… mohla tu být s náma ;-)

Vojta
30. listopadu 2021, 11:42
0

To je ale všechno dáno stavem náprav. Bohužel 156, ač má nápravy vymyšlené příkladně, tak prostě trpí na jejich nízkou životnost. S vyžvýkanýma silentblokama a proskákanou, rozborcenou kastlí to prostě už nebude fungovat dobře. Když si člověk chce hrát, dá se s tím docela dost dělat. Tím spíš, když na to lidi nazujou nesmyslné nízkoprofilové pneu a jezdí s tím po našich silnicích. Jedna blbá díra a geometrie v háji, kolo nakopaný, vibrace ti pak oddělaj všechno okolo...

krab
10. srpna 2020, 22:08
1

Parádní článek, moc se mi líbil. A je skvělý, že jsi tu 156tku zachránil od hrobníkovy lopaty...
Řídil jsem jen jednu Alfu 156 a je fakt, že pozice za volantem mi nepřišla ideální, trochu vyšší než bych chtěl. Ale Italové tu jízdní pozici stejně vždycky udělali nějak po svém. A časem se na to dá zvyknout. Nakonec na naši Alfu jsem si zvyknul až překvapivě rychle a myslím, že jako daily jak říkáš, vždycky snad nějakou mít doma budu. Jsou to skvělá auta, jen ne každý je chápe :-D

reagovat
TheSnail
11. srpna 2020, 08:35
0

Děkuji, mně třeba ten posez fakt sedí, ale protože řídím často cizí auta a vidím, jak si kdo nastavuje sedačku, tak mi je jasný, že v tom jsem spíš výjimka. Mně to auto dává smysl právě jako daily, za ty peníze super svezení a zrovna předohnaná čtyřválcová 156 nikdy žádný veterán nebude, aby mělo cenu to šetřit v garáži. Souhlas, ne každý je chápe, přitom to jsou více méně normální auta :D

krab
11. srpna 2020, 09:17
0

Já bych měl jedinou výhradu k tomu posezu a to, že nejde sedět níž v tom autě, když jsem si napřímil správně opěradlo měl jsem pocit, že mám hlavu trochu až moc vysoko nad přístrojovkou. Což je trochu i negativum u 147čky a nejspíš i GT, který z něj dost vychází. Jinak jak píšeš, parádní auta. Řešit, že to bude veterán nebo jednou cennější to rozhodně nemá smysl, jezdit, užívat si auto a opravovat holt co přijde. Málokterý auto v téhle ceně je navíc tak pěkný jako Alfa 156, možná žádný...

TheSnail
11. srpna 2020, 12:34
0

S tím vyšším posezem bych skoro zapoměl...Italové na tuhle věc s precizností sobě vlastní samozřejmě mysleli a sedačku navrhli tak, aby se dala snadno demontovat a její konzole převařit a tím posez snížit ;) daní za tuhle úpravu je nemožnost sedačku výškově nastavovat, nicméně když si člověk nastaví výšku právě úpravou konzole, je to fuk :D
Já si občas říkám, že bych koupil nějakou zachovalou 147 GTA nebo GT s V6, jenže pak by mi asi bylo líto s tím jet v zimě do práce po dálnici, která buď bude prosolená nebo naopak neuklizená a každý tesco dent bych obrečel, takže bych si to auto asi ve finále tolik neužil

GanGreen
12. srpna 2020, 18:22
0

Hele mám to úplně stejně, říkal jsem si že 156 s bussem v pěkným stavu bude dalsi meta... Ale pak se kouknu na toho chudáka obouchanyho z parkovišť a chuť na pěknou Alfu mě rychle přejde...
Tak budu dál huntovat to svoji krásku dokud mi ji STK nesebere

Btw. Spotřebu oleje ti závidím, mě už 2.0 jts vezme 4L/10 000 :D

BubaaCZek
10. srpna 2020, 22:49
3

To bylo dobre pocteni. Dostal jsem z toho chut nejakou tu Alfu konecne zyzkouset :)

reagovat
TheSnail
11. srpna 2020, 08:41
0

Díky, to jsem rád, snažím se těmhle werkům dělat ambassadora :D

Martin Mlčoch
10. srpna 2020, 23:40
0

taky se přidám, moc pěkně napsáno, prostě od srdce a podle vnímané reality.
Je vidět že ti Alfa dělá radost a nemáš ji týden, tak jsi schopný elkem objektivně posoudit jak to teda je.

Pozoruju na sobě podobný vývoj u Lancie Lybry, pětiválce. Ze začátku nadšení, pak několik fuck-upů, postupně si na ni zvykám a beru ji jak to je staré auto co má duši.
...a možná to je ten důvod, proč jsou tyhle káry boží

reagovat
TheSnail
11. srpna 2020, 08:43
0

Souhlas, on když to člověk nebere jako nějakou modlu a připustí si realitu, že 20 let starý auto je prostě starý bez ohledu na znáček na kapotě (nebo na masce) tak je to opravdu boží

wdave_t
11. srpna 2020, 11:39
1

Pěknej článek! A já pořád žádnou Alfu neřídil :( Musím to napravit.

PS: opak k top je botom :) kdybys někdy prodával pelech na tipcars

reagovat
beastar
11. srpna 2020, 12:08
3

AR 156 jsem měl když to byla ještě ta "kára" v náloži se super motorem. Už tehdy to trpělo místy na korozi a elektrická výbava stála za mírně řečeno nic. Z audia se odloupávali znáčky BOSE. Počítač si spotřebu vymýšlel a nakonec pořád svítila kontrolka motoru a nikdo netušil proč. Měl jsem 2.0JTS 121kw po městě to jezdilo za 11 litrů mimo tak za 7. To konkrétní moje auto stálo nové skoro milion, což bylo reálně méně než tehdy třeba dobíhající e46 a určitě méně než slušně vybavená A4. Já ji kupoval za necelých 300 000,- což je z dnešního pohledu úsměvné ano.

Tmavě modrá barva, baroka, interiér v bílé kůži. Fotku bohužel nemám. Pravda je že když to zrovna nemělo nějaké problémy člověk v tom byl frajer s velkým F. A kdykoliv to někam přijelo oktávkáři a golfaři jenom čuměli. Působilo to pořád jako auto za mega i po letech. Ten posaz v tom autě je takový zvláštní shodou náhod bych řekl, že teď v Méganu mám podobný. Člověk sedí pocitově trochu výš. Mě ale nejvíc vadilo minimum místa na levou nohu. A stísněný prostor kolem levého ramena. Vzpomínám ale rád na ten perfektní volant, budíky. Skvěle se to řídilo a vskutku málo auta s fwd, co sem potom řídil s tím může soupeřit. Možná pět bych našel dodnes. Má to svoje kouzlo přestože jsou to vcelku krámy, co do kvality montáže a spolehlivost je opravdu proměnlivá. Na druhou stranu dnes když je člověk šikovnej to koupí za nějakých 12 000,- s tím že může počítat, že do ní rovnou čtyři pětky pošle a jako víkendovka o kterou se člověk nemusí bát je to hezký auto. Vlastně jak sem tady psal několikrát i bych si jednu jen, tak pro radost koupil. Akorát to nemám kam dát....

reagovat
TheSnail
11. srpna 2020, 12:51
0

To je problém buržoazní výbavy - u mě si počítač spotřebu nevymýšlí, není tam vůbec (ročník 2001, před FL) a znáčky bose se neodlupují, protože tam nikdy nebyly :D
Pro mě spíš než víkendovka to má smysl užít si to na denní ježdění, dokud to jde. Ale je zase fér přiznat, že i když za rok najezdím hodně km, tak aut mám víc, přes léto jezdím do práce spíš na motorkách a nejsem businessman nebo obchodní zástupce, který potřebuje jezdit včas na schůzky a kdybych poprvé za dobu, co jsem na firmě, zavolal "sorry, budu mít zpoždění, kleklo mi auto" tak se prd stane

Bavoraczech
26. srpna 2020, 09:37
0

Snail: Zajímal by mě jeden detail. Měl jsem první 156ku 1.9 JTD v sedanu se stejným interiérem jako máš ty. Hrozně mě udivovala velmi nízká hklučnost auta. I když se po nastartování objevily naftové vibrace, nebyl motor téměř slyšet. A to ani při jízdě. Vlastně jsem pořádně neslyšel ani hluk od kol. A to ani potom, co jsem to auto naboural a zkoušel ho nastartovat odtažené ve stodole. Následně jsem si koupil 156 SW po faceliftu exteriéru i interiéru a byl jsem překvapen, že ta kvalita zpracování a hlavně hlučnost byla znatelně horší. Vlastně ta hlučnost odpovídala třeba běžné oktávce, což mě dost zklamalo. To samé sedadla. Tyhle zelené semišové měly manuálně nastavitelnou bederní opěrku a byly nesmírně pohodlné. Ve faceliftu jsem měl krémové hadrové s loketkou a byly o poznání méně pohodlné.
Zkrátka v tom starém předfl se člověk cítil jak v bavlnce, kdežto pofl bylo takové "hezčí a obyčejnější".

Je i tvoje Alfa natolik tichá, že neslyšíš hluk z ulice a od kol?

TheSnail
26. srpna 2020, 11:01
0

Přiznám se ti, že netuším, jesti po FL 156 měla jinak vyřešené tlumení, ale u téhle před FL mi odhlučnení přijde na dobrý úrovni, hluk od kol slyšet není (teď aktuálně pneu michelin primacy, v zimě Pirelli cinturato all season), ale občas v zatáčkách nebo na výjezdu z kruhového objezdu slyším od pneumatik pískání :D

Bavoraczech
26. srpna 2020, 14:34
0

Tak to napisu jinak. Citil jsem se skoro jak v Rolls-Royce, jake tam bylo ticho. Az takove ze jsem mel obcas i zalehle usi. Mas to taky tak nebo to bylo specifikum meho kusu?

TheSnail
28. srpna 2020, 06:54
0

V Rollsu jsem bohužel nikdy nejel, ale když porovnám s víc plebejskýma věcma jako octavi II nebo III tak komfort hluku obecně mi v tý 156ce přijde vynikající, aerodynamický ve vyšších rychlostech, od motoru i od kol nebo i když v Praze přejedu rychle přes nějaký nerovnosti jako tramvajový pás s kočičíma hlavama atd.tak to auto je opravdu krásně tichý. Nedávno jsem vezl kus po Praze kamarádova tátu a ten prý pak říkal, že mu to přišlo pohodlnější jak jeho volvo (má cca 5 let staré XC60, ale kdysi měl právě 156ku 2.5 busso, tak z něj možná mluvila nostalgie :D ) Snad jsem odpověděl :D

Bavoraczech
31. srpna 2020, 08:13
0

Tak to vypadá, že ty první kusy před faceliftem byly asi kvalitněji dělaný než pak po faceliftu. Facelift prochu přibyl na váze, zřejmě kvůli bezpečnosti, na druhou stranu ubylo tlumicích materiálů...

dom
11. srpna 2020, 12:28
-1

Tak tu nostalgii bývalých majitelů jsi trefil přesně. Před pár dny jsem potkal jednu před obchodem a ptal jsem se po majiteli, chtěl jsem jen tak pokecat. Byla po vyvaření a novém laku a vypadal fakt super.
Hold ta nostalgie tam je.

reagovat
Bavoraczech
26. srpna 2020, 09:56
0

156ka... Měl jsem dvě. Mohu ale s klidným svědomím říct, že Mondeo ani Passat nejsou přímým konkurentem 156ky. Z běžné domácí stáje bych tam volil Oktávku 1 a prostorově spíš Focus sedan, VW Bora. Alfa ale mířila spíš proti tomu E46 a Jaguaru X-type. Obě jsou bohužel jiné koncepce, ale hlavně s Jaguarem je tam jistá velká podobnost.
Co se týká koroze skutečně bych řekl, že je to spíš takový průměr. Dneska je 156kám 20 let. Kolik jezdilo 4 kových Golfů před 10 lety a kolik jich jezdí dneska? Minimum protože to taky hnije. Ford Focus hnil určitě víc a to vím proto, že než jsme koupili kdysi první 156ku, tak jsme původně šli po Focusech. Ty byly ve stejném stáří v bazarech už v tu dobu dost shnilé a 156ka se brala proto, že byla z aut v tehdejší budgetu kupodivu v nejlepším stavu.
Za mě elektrika moc nezlobila. A když tka zlobily blbosti. Rozpadl se výškový repráček ve dveřích nebo přestalo jít čidlo teploty ve zpětném zrcátku. Nic co by stálo víc jak pár stokorun a pár minut práce.
Co píše níže Beast ohledně místa pro pravou nohu je pravda u faceliftu. Předfaceliftový interiér má jinak tvarovaný středový tunel a na nohu nevadí. Stejně tak je to s palubním počítačem. Je vážně hrozný a jediné pozitivní co na něm vidím je stav oleje. To tě ale u předfl netrápí protože ho nemáš.
Kdybych ten předface z dnešního pohledu nenaboural, tak bych si ho nechal i s naftou na daily. Opro pofaceliftu jsem se ale svezl ve 166ce a to je jiné kafe. Tužší karoserie, stabilněji sedí na cestě, i když zatáčí o něco méně hyperaktivně. Pohodlí, antikorozní ochrana, prostornost - vše o velký kus jinde. nicméně na ten předfacelift opravdu rád vzpomínám.

reagovat
TheSnail
28. srpna 2020, 07:18
0

To mondeo s passatem jsem myslel jako "kolegy" ze stejného segmentu, jasně, že proti nim je 156ka o číslo menší a je s prostorem na úrovni spíš tech kompaktů s kufrem jako bora, mně spíš podobná přijde mazda 6, jak tam píšu, i když ta je v první generaci o něco mladší.
Přesně jak jsi to popsal s tou korozí, tak jsem to myslel. Není to žádný držák, co nehnije ani během našich prosolených zim, ale taky to není ani miata, aby to hnilo just for fun :D
Máš pravdu, že 166ka je někde jinde, ale zase vzhledem k tomu, že je to model nad, tak by bylo něco špatně, kdyby nebyla