načítám data...

O Astonu a degradaci

03. června 2018, 14:45 41 komentářů Inženýr

Aneb proč dnes všechno musí vypadat jako přes kopírák?

Sir Vlad Essexský a Kentský: O Astonu a degradaci

Na začátek bych chtěl vysvětlit můj vztah k automobilce Aston Martin. Osobně nepatřím mezi ty autíčkáře, kteří si z jakékoliv značky cvrkají do textilu. Já mám rád auta obecně, a zajímavý vůz dokážu ocenit ať pochází z jakékoliv země a od jakéhokoliv výrobce.

Dnes již dvanáctiletý V8 Vantage si před pár roky pořídil kamarád, a to auto mě uchvátilo nejen vzhledem a výkony, ale celkovou filozofií značky.

Teď si představíme takový svátek, aneb v kapse máme něco přes sto tisíc euro a jdeme si vybrat fun car, který nás kromě dovádění na okruhu pohodlně a stylově odveze k moři.

Audi R8 – Audi, to jsou čtyři nuly na kapotě a pátá za volantem. Přestože se hlavně první generaci er-osmičky nedá upřít jedinečnost, my hledáme něco víc ortodoxního, hledáme značku která vás do automobilové elity zařadí již pouhým vytáhnutím klíčků z kapsy. Přes všechny kvality R8 a potažmo Audi se stále jedná o pouhou prémiovku D3, nikoliv o něco ‘’extra’’.

Bentley – tato automobilka nic jako elegantní supersport nenabízí. Luxus a pohodlí se vozům Bentley upřít nedá, my však hledáme taky nějakou obratnost, nikoliv pouhou mamutí sílu v přímce. A vůbec, co vlastně Bentley v tomto výběru dělá?

BMW i8 – pro Bojovou Mašinu Vyděračů platí prakticky to samé co pro Audi. K tomu si přičteme malolitrážní spalovací motor v kombinaci s motorem elektrickým, a máme před sebou hybrid jako vyšitý. Ne, opravdu se nejedná o elektromobil. Taky barevná paleta donedávna nenabízela nic jiného než pouhé barvy mýdla z veřejných záchodků. Ne, tohle není nic pro ortodoxního autíčkáře.

Ferrari – co taková California? Hezké tělo, pevná skládací střecha, a dokonce zadní sedačky kam se někdo něco vejde. California by klidně mohla být italským Astonem, ale z nějakého důvodu tato značka mé sympatie nemá. Ano, jedná se o legendu a ve většině případů je Ferrari zárukou krásného auta, ale za lehce vydělané peníze si ho pořizuje kdejaký ‘’Ličus Pičus’’ a proto si Ferrari obyčejně spojím s pozérstvím, nikoliv s fanoušky značky kteří si Ferrari pořízují jako srdcovou záležitost.

Lamborghini – auta se splašeným krávosamcem jsou sice úchvatná, ale stejně jako v případě modelů Ferrari (kromě výše zmíněné Californie a třeba 612) se jedná spíše o ukřičené supersporty. My hledáme rychlé a relativně pohodlné GT – nic víc, nic míň.

Mercedes SLS/AMG GT – To by docela šlo, problémem je však opět image. Mercedes může být cokoliv od kompaktního hatchbacku přes ošizený sedan až po popelářský náklaďák.

-Hele, koupil jsem si Medvěda.

-Hezky, je to Céčko v dieselu?

Ano, přesně o tomto mluvím.

Teď se dostáváme k Astonu. Ten má vše co hledám – vzhled, výkon, placatost, uhlazenost a eleganci, relativní klid a pohodlí na palubě, a v neposlední řadě přesně ten image co mám rád. Cygnet beru jako recesi po pár džinech s tonikem, nikoliv jako Aston Martin. Rapide není žádné GT, ale pořád mluvíme o značce která nemá žádné SUV ani konvenční sedan (natož ve vyšší střední), a ten Rapide i přes druhý pár dveří vypadá a jezdí jako pravý Aston.

Bingo! Našel jsem ten styl, který je mi nejbližší. Rozpočet by možná po pár kusech větších bankovek navíc stačil na nový Vantage, jenže moment!

Před pár měsíci, přesněji na autosalonu v Ženevě byla odhalena nová generace Vantage. Pokud bych měl design exteriéru a interiéru popsat krátce – nemám slov, jen citoslovce.

Takhle že má vypadat Aston Martin? Děláte si prdel?

Namísto nádherného GT, o kterém se nebojím říct že má přímo ideální proporce a perfektně ladící detaily jak zvenčí tak uvnitř tady máme něco jako symbol degradace automobilismu v té nejčistší podobě. Že něco takového pochází z dílen tak tradicionalistické automobilky jakou Aston Matin nepochybně je (nebo byl?) mě sere o to víc, a musím se zeptat – jak asi bude vypadat generace příští?

Rozumím, že design se dá objektivně hodnotit jen stěží, ale opravdu považujete toto dílo za důstojného nástupce modelu Vantage?

Podívejme se třeba na přední masku jakožto na jeden z tradičních designových prvků Aston Martinů.

Typická mříž je opravdu mříží o klasickém tvaru, tolik tradičním pro Astony již po mnohá desetiletí. Je hezky zakomponovaná a obklopená, což podle mého názorů dodává předku jistou ‘’tuhost’’ a takovou nenucenou eleganci.

Co však vidíme tady? Mříž už není mříží, nýbrž něčím co se tváří jako síťka, případně jako starý reproduktor. Že tento prvek nevím proč utíká někam pod auto, to už je mimo rozsah mého chápání.

Celkový tvar dnes už starého Vantage můžeme označit za elegantní, dynamický, svalnatý (nikoliv však mastodontní) a prostý zbytečných a rušívých prvků. Všechno hezky zapadá do sebe a vytváří jeden nádherný celek.

Nový Vantage vypadá všelijak, jen né proporčně. Zadní část je opticky malá, jakoby do počtu, a tvar zadního okénka to nijak nezachraňuje. Knedlík za předním kolem mi pak do celkového tvaru exteriéru absolutně nezapadá.

Dostáváme se do interiéru. Vidíme hrany i decentní zaoblení tam, kde se to hodí. Sedadla vypadají pohodlně a sportovně zároveň, a jejich prošívání působí střízlivě a nikoliv kýčovitě. Výdechy klimatizace jsou hezky zakomponovány a nepůsobí rušivě. Přístrojový panel je klasický, elegantní, se dvěma jednoduchými budíky a typickým otáčkoměrem. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že zpracování je na jedničku, stejně jako použité materiály.

Interiér nové generace Vantage je podle mého názoru tím nejslabším a nejkontroverznějším prvkem celého auta, a to i ve vztahu k pojetí exteriéru. Ani nevím z čeho mám začít. Všude je hromada různých otvorů, nepotřebných zakulacení a rozteklých tvarů celkově. Většina prvků se mi do jednoho interiéru nějak nehodí, a celkově to vypadá jako jedna velká slátanina různých hejblátek a materiálů. Sedadla jsou zbytečně sportovní a barevná, absolutně nehodící se do auta od Astonu. Přístroje jsou tady v podobě několika otvorů, které svými tvary vzájemně neladí, a kromě kulatého otáčkoměru je tam ještě trochu toho digitálního plevelu.

To nejhorší však můžeme vidět tady, a tohle trumfne i ten přeplácaný vnitřek. Nemám na mysli to zadní světlo, které raději nebudu komentovat, ale co ty nechutnosti pod výfuky? To už se opravdu nedá vymyslet něco, co nebude ověšeno kousky plastů vypadajících jako špatně oholené koule? Podobnou zvrácenost ještě pochopím u okruhových speciálů, kde to může mít nějaký praktický význam, ale k čemu potřebuje elegantní (no, jak se to veme) GT, k tomu od Aston Martinu tyto pseudodynamické a absolutně zbytečné a ani do celkového rádoby-dynamického pojetí tohto auta nehodící se kousky něčeho? To dnes musí všechno vypadat jako řvoucí supersport?

Dále pak novému Vantage nasadí korunu úchylná móda v podobě sračkovitých, infantilních a rádoby dynamických barevných odstínů jako na obrázku výše. K dokonalosti pak chybí jen londýnská zácpa, obrovský vaporizér v hubě, potetované hnáty a v rádiu něco jako ‘’tájm vil hýl it bat nau vi fýl it’’ nebo ‘’Despasýto’’, protože ten svět za dálnicí M25 je jen říší Defenderů, že? 

Víte co, já už raději držím hubu, neb mě nenapadá nic normálního co bych řekl.

Drazí čtenáři, nechápejte mě špatně. Tento blog jsem se nerozhodl napsat z toho důvodu, že bych se potřeboval někde vyblít. Nový Aston Martin Vantage je svým způsobem pořád hezkým autem, ale nijak nevidím tu krásu, eleganci, a už vůbec né tradici opravdových Astonů. Aston Martin určitě nepotřebuje být podobný jiným, aby si získal obdiv a hlavně své kupce.

Už nevím pokolikáté si musím položit tu starou otázku – proč dnes sakra musí být všechno sportovní?

Když to takto půjde dál, Aston může klidně vyrobit SUV, a podobně jako tlustější brácha Bentley zaperlit nějakým originálním jménem – co třeba Astmatundra?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
03. června 2018, 18:12
0

Už jsem někde psal, že Astony moc nemusím, ale design maj dobrý. Nějak jsem stále nepochopil, proč bych ho chtěl mít. Bezproblémové nikdy nijak moc nebyly, možno jenom, že jste v "lepší" společnosti. Ale uvaz

reagovat
Jimi
03. června 2018, 18:17
0

Ale uvažování a vkus horních X-tisíc neznám, chce to pátrat, co je za tím...

Inženýr
03. června 2018, 18:19
1

Mně se líbí celkový styl Astonů, design nevyjímaje. Tohleto nové pojetí, aneb lepení "supersportovních" prvků na uhlazené GT mi prostě leze krkem..

beastar
03. června 2018, 19:00
0

Tak potetovaný hnáty mám taky, ale to despasíto s celým Lujzem Fonzim mě leze krkem. Tyhle nový rádoby kruťácký barvy transformers jsou dnes k mání u všech výrobců. Stačí škodovka a wehrmacht šedá. Oranžová madafaka pro 911. To bych tomu Estnu nevycital. Tyhle auta jsou takový divný já mám pocit, že prostě jenom změnili zaměření modelu. Víš on se mění typicky zákazník takového nového supersportu. S příchodem mladé generace it milionářu a influencru a podobnejch sraček o klasický černý gt není takovej zájem. Může si to dovolit dělat klasicky velká značka, jako Audi.

Aston a podobne musí prodat. Nerad to sem tahám, ale koukni se jak to dělá Horacio. To není o nějaký tradici tenhle segment dneska chce opravdu to co píšeš. Dynamika, agresivita, sportovnost a exlusivita. Když vezmene top high class výrobce, tak stejně bych mohl napsat podívej se na Gallardo. A třeba na Huracán. Čistý linky mizí. K samotnymu autu ta záď je děsná. Z boku to působí tak jak si to doba žádá. Interiér je vždycky věc vkusu je celkem pouťovej, ale v téhle kategorii vcelku normální provedení. Prostě se změnilo zaměření modelu může ti to vadit. Ale nic s tim neuděláme a není to první případ. Tak si holt koupíš Jaguar, nebo nějaký Ferrari. Tam s tebou nesouhlasim že si to koupí každý obejde. Hodně to sice kazí spekulanti a kverulanti, ale je nepopiratelný že tyhle auta maj hromadu real fanoušků.

reagovat
Inženýr
03. června 2018, 21:20
2

Já spíš odkazoval na lidi, co musí mít všechno podle poslední módy. Třeba kamarád (mimochodem ten co má toho Astona) si musel potetovat půl těla zřejmě z toho důvodu, že je to jako moderní a ''kůl vole''. Taky si přebarvil interiér baráku, koupil vaporizér a vůbec, připadá mi to jako nějaká stádovitost, nikoliv s nadsázkou řečeno vlastní uvážení. Pak rozumím, že lidé se nechávají tetovat z různých důvodů, a vůbec - nic mi do toho samozřejmě není, jen prostě nemám rád to tupé dodržování čehokoliv, protože se to právě teď nosí. Je to podle mně taky jeden z důvodů, proč ta auta dnes vypadají tak nějak stejně.

MartinCoupe
09. června 2018, 20:59
0

Kdo dneska nemá kérku, není kool. (Pokuď teda nejseš z krimu nebo z Cizinecký legie - pak je všechno v pořádku)

Csaba
03. června 2018, 19:29
1

"My hledáme rychlé a relativně pohodlné GT – nic víc, nic míň."

A co Mercedes S Coupé?

U Astonů pro mě osobně platí "čím starší, tím hezčí" :-)

reagovat
Inženýr
03. června 2018, 21:28
0

Podobná auta jsem právě na mysli neměl, i když gétéčko a taky rychlý to je. :) S-ko Coupé je pro mně spíš dvoudveřovým sedanem (v porovnání s Astonem)

bkralik
03. června 2018, 21:11
0

Hmm, přijde mi, že si vyplodil univerzální hejt na Astony, kritizující snad všechno co na tom autě je, ale pouze z fotek a videí.

Já jsem měl čest v novém Vantage (2018) asi dva týdny prosedět a dokonce se sám projet po parkovišti. A to auto je naživo neskutečně boží. Interiér působí z pohledu řidiče/spolujezdce opravdu celistvě a funkčně. Výplně dveří nebo sedačky (které kritizuješ za "cirkusovitost" byly v tom "mém" exempláři zrovna dost decentní, pouze lehce místy prošité červenou nití. Nechápu taky, co se ti nelíbí na sportovním stylu sedaček, to auto má přes 500 koní, geniální sportovní podvozek a v normálních gaučových sedačkách by si brzo skončil sedíc na středovém tunelu. Pokud chceš cesťák nebo "limo", pořiď si DB11 nebo nově přicházející DBS.

Prostě naživo to auto opravdu dává smysl. Ne, není to GTčko, je to malej uřvanej sporťák, přesně takovej, jakej bych ho třeba já chtěl. K tomu patří i ta barva (ta žlutozelená je naživo masakr!) a všechno okolo...

A k té další produkci Astonu, i SUVčko je v plánu. Má se jmenovat Aston Martin DBX a podle googlu by mělo být někdy v roce 2020...

reagovat
Inženýr
03. června 2018, 21:27
0

Zkušenosti s novou generací narozdíl od tebe nemám, a proto jsem psal jenom můj názor na to, jak to auto vypadá. Taky jsem to porovnával s generací minulou, kterou jsem si měl možnost alespoň nějak oťukat, a podle mě nové Vantage jednoduše nevypadá tak, jak by měl Aston vypadat. Ferrari nebo Lambo dělá placaté supersporty už dávno, a nevidím důvod proč by je měl Aston následovat. Vždyť ještě donedávna dělal eleganci, tak nač ta změna?

bkralik
03. června 2018, 22:35
0

Ok, to je fér otázka - já jsem zase nikdy neseděl v žádné starší generaci a "z fotek" mi to jako rozumná evoluce přišlo. No, asi budeme muset počkat, co na to řekne trh a zákazníci :-)

Inženýr
04. června 2018, 12:32
0

Trh dá za pravdu tobě, o tom nepochybuji. Mým problémem je to, že Aston jako značka podle mně nemá konkurenci, ale pobodnými počiny se přibližuje zavedené dvojici Ferrari/Lamborghini. Podle mně je to naprostá zbytečnost a Aston by se prodával tak nebo tak.

ratan groch
03. června 2018, 23:55
0

Inzinier K., vyborny clanok.

Vec sa ma tak, ze svet sa meni, Aston Martin sa meni a ked sa nezmenis aj ty, tak si kazdy pojdete svojou cestou. Ty do zabudnutia a svet bohviekam.
Na rozdiel od mnohych znaciek Aston Martin moze aspon ciastocne urcovat, ktorym smerom sa svet aut vyda. Musi vsak pritom sledovat aj to, co chce svet od neho. A nova generacia chce tiez vtlacit pecat historii. Stare musi ustupit novemu. V mnohom mas pravdu, ale tvoj hlas bude pocut stale menej a menej.

reagovat
Inženýr
04. června 2018, 13:03
1

Ďakujem! ;)

Áno, Aston Martin by ten smer nejako určovať mohol, a práve lepenie plastových prkotín na inak (relatívne) elegantné GT je podľa mňa nesprávnou cestou. Možno vznikne niečo ako "drsné GT", niečo ako "cirkusové GT", a možno Aston s ďalšou generáciou pôjde konkurovať Ferrari úplne, ale bude to znamenať koniec toho štýlu ktorý si táto automobilka budovala po desaťročia.

Rozmýšľal som, či to napíšem do blogu alebo niekomu ako odpoveď. Chcel som povedať, že všetky tie Bondovky apod. idú mimo mňa, a čudujem sa koľko ľudí v mojom okolí hneď pri vyslovení mena Aston Martin hovorí o Jamesovi Bondovi.. Keď sa pozrieme na ten skutočný štýl týchto áut - nízke telo a dlhá kapota, malá výška, veľký výkon a exkluzivita, tak Aston Martin podľa mňa nemá ako značka konkurenciu.

Ale čo ďalej? :) Všetko to perfektne funguje a Astony sa podľa mňa predávajú dobre. Nevidím dôvod meniť to čo funguje, najmä keď je reč o tradíciách..

Štěpán
04. června 2018, 14:28
0

no vida, jsi-li bratr slovák, piš hezky po Vašem, je to pěkný jazyk/mutace češtiny ;)
Přijde mi škoda, když slováci tady u nás mluví česky, přitom sloveština se tak hezky poslouchá a beztak si rozumíme, tak co.

Inženýr
04. června 2018, 15:35
3

Štěpán: Já chci právě využít každou příležitost komunikovat česky, abych českou řeč nezapomněl. :) Přestože jsem napůl slovák, kvůli škole mě rodiče přednostně učili češtinu. Nerad bych zapomněl nějaký jazyk. Umím třeba švédsky, jenže už ho dlouhou dobu švédštinu nepoužívám v žádné formě, a pochybuji že bych se teď nějak plynně domluvil. Nechci aby se něco podobného stalo s češtinou, i když tam je ten rozdíl minimální, ale přesto.

Irwinek
04. června 2018, 09:21
2

No,ono to nebude jen o tom Astonu, pojem GT - Gran Turismo - pohodlné cestování se prostě nějak vypařil.
GT je druh vysokovýkonného luxusního automobilu navrženého pro cestování vysokými rychlostmi na dlouhé vzdálenosti. Nejčastějším typem je dvoudveřové kupé s celkově dvěma či čtyřmi sedadly ( žádnej ukodrcanej golf, nebo 205, ač ji jinak mám rád ).
Všichni chtěj bleskurychlý supervýkonný auta a to se s pohodlím moc neslučuje.
Když chceš dnes něco pohodlného na cestování, zbývá Ti pouze některá z opulentních limuzín, nebo Rolls Royce Wraith ( mimochodem, k tomuhle autu by mi spíš slušela značka Bentley, Rols by měl být především limuzínou ). Vše ostatní je moc tvrdé, přemotorované,.......
GT měla ve svém portfoliu spousta značek a mohla si ho koupit i celkem početná skupina lidí, která je většinou využívala k tomu, k čemu byla stvořena. A dnes? Kdo si dnes vezme Maserati a vyrazí na výlet do San Tropes, nebo do Říma. Všechno chceme vidět hned a cestu nad 1000 km podnikneme akorát tak k moři na dovolenou. A většina raději poletí letadlem, aby si to užila.
Rád bych si koupil pohodlný silný vůz a vyrazil třeba do Athén, pak napříč Evropou někam k Amsterodamu. Ale co si mám koupit?
Nepotřebuji jezdit 320, 250 km/ h mi přjde jako slušný limit vzhledem k průměrným rychlostem dosahovaným v současném provozu. Nepotřebuji 400 kW nenasytnou obludu pod kapotou, která mne vystřelí z 0 na 100 dřív, než si všimnu siluety hradu na vedlejším kopci nebo hezké holky vedle přechodu, stačí mi spolehlivých 200 - 250 kW. Nepotřebuji mít v autě 15" obrazovku, adaptabilní tlumiče spolupracující se satelitem a jánevímco ještě. Potřebuji pohodlná sedadla, abych těch 1000 km zvládl bez bolesti zad, slušnou muziku, abych si tu jízdu užil a odpočinul si při ní , funkční klimu - bez komentáře.
Dřív takové auto .... ale, škoda mluvit :-(
Jo, a novej Aston se mi nelíbí.

reagovat
Jimi
04. června 2018, 09:58
0

S pojmem GT to mám úplně stejně. Pohodlné, dostatečně výkonné, 2-dveřák, pohledné kupé se stylem, ideál plnohodnotné 2+2. Něco na cestu do Monaka a zastávka u Lago di Como. Relax je cesta a ne jenom cíl. Uřvaná placka sice umí zaujmout, ukázat vydělané penízky, ale pro to cestování to už není to pravé ořechové. Ale ty virtuální penízky se musí nějak utratit s pocitem výjimečnosti, sportovnosti a okázalosti, klientela se změnila a Aston do toho zapadá...

beastar
04. června 2018, 12:25
0

Já vás chápu pisem tady všichni podobný věci. Jenže na cestu 1000 km Evropou tě dnes pohodlně odveze i kdejaké suv. Osobně x krát vyzkoušené stejně se jede dnes už 80% po dálnici. Odveze tě pohodlně 2+2 kdejaký rozumný sportovní sedan cls, cc, 6 bmw, panaméra. A na to už prostě nepotřebuješ gt aby si pohodlně a rychle pelášil za kopečky. Takže gt se musí blížit supersportu až se s nim někde i protne. Ale i auta jako Maserati GranTurismo a Vette c6 tě odvezou dneska vcelku v pohodlí, když právě nepotřebuješ jet všude 300. O Porsche nemluvě...Tak evidentně v Astonu musí a chtějí dělat něco jinýho.

Irwinek
04. června 2018, 12:53
0

No, 1000 km mne v poho a rychle odveze mé 23 let staré volvo, s klimou, tempomatem a v pohodlíčku. Jenže........
Má jaksi o dvoje dveře víc, je relativně dlouhé, kufr mi pro jednoho ( dva ) přijde zbytečně obrovský a prostě nemá tu vizáž :-(
Ale jinak mi to takhle vyhovuje, houpavá jízda, relativně slušný výkon, smysluplná spotřeba. Tak proč vlastně GT? Prostě proto!
A protože proto, tak o takovém GT mám svoje představy, a i když rozumím tomu, proč Aston a Porsche a všichni ostatní vyrábějí to co se prodává, stejně se mi nelíbí.
Jestli daj němci dohromady tohle z Mulsane, pak by to mohlo být ono. jinak třeba zrovna Brooklands. A klidně by mohlo být i méně opulentní. A když už jsme u toho Bentleye, tak třeba i tohle je u mne klasické GT - S3 s karoserií od Mullinera

Inženýr
04. června 2018, 13:17
0

Dneska je to všechno o marketingu a honění ega. Kia Stinger GT? To fakt? :) Je to sedan/liftback/hatchback (třeba v Anglii), případně fastback.. Opravdu to není GT, coupé, stejně jako to nemůže být crossover. Dále třeba Renault Megane Coupé.. Je to 3-dv hatchback, i kdyby to zadní okno měl ve tvaru kosočtverce..

S těmi karoseriemi je to ale složité. Co třeba Ford GT? Je to GT? OK, co potom Ferrari 612 Scaglietti? Taky GT? To není možné. :) Asi to bude tak, že pod pojmem GT si můžeme představit různá auta, ale v každém případě by mělo být gétečko dvoudveřové, mělo by mít dost místa pro všechny cestující (ideálně si jako GT představuji velké čtyřmístné kupé), a mělo by být dostatečně výkonné a relativně pohodlné.

Polemizovat se dá taky nad kupé. Může to být jak Audi R8 (supersport), Toyobaru (malý sporťák), nebo E46 Coupé jakožto učebnicový příklad 2-dv sedanu.

V dnešní době je ovšem "pyčo kůl" jezdit v kupéčku, gétéčku a jiném éčku (pro sedan od Mercedesu to už bohužel neplatí), takže lidé v sedanech a kombících mají samozřejmě GT (s dvěma páry dveří vole..), a nebo shooting brake. :D

Holt, taková je asi doba.

Jimi
04. června 2018, 13:50
0

s Brooklands trefa, ale je to už hodně velká kráva na ty uličky v Itálii :D... a Bentayga a spol. na parkovišti u Villa d'Este vypadá divně... Nejvíc k oldschool GT má asi to, které to nemá ve zkratce: Gran Turismo. Ty větší auta tě v slušném pohodlí dovezou kamkoli, ale pravé GT není čtyřkolka, už vůbec ne předokolka. Nemůže to být liftback ani placatý sedan... to jsou náhražky, jak Éčka v "kvalitním" jídle...

Irwinek
04. června 2018, 14:11
0

Inženýr Kvattro - Ford GT není GT, ale supersport :-( Tam je to GT právě jen dědičné. Ale tady je to snadné, ten Ford se jmenuje GT, ale nepatří do kategorie a ani se o to nesnaží.
Brooklands je klasické GT kategorií. Ano, je mohutné, nehodí se do uliček v Itálii, ale taky není Italské.
Ale jinak s Tebou souhlasím - kategorie se prolínají. Trabant byl taky limuzína, navzdory jednomu páru dveří. Taky to mohlo být GT :-D

Měl jsem Peugeot 505 GTi - měl 4 dveře, takže spíš sportovní limuzína, ale měl ke kategorii GT blíž, než 205 GTi - byl pohodlný. Křesla místo sedadel a dostatečný výkon.

beastar
04. června 2018, 15:24
0

Když se odprostíš od těch historicko klišoidních klišiš tak je dneska takový klasický Gt dost zbytečný. Protože prostě pohodlně a rychle tě odveze ano ve finále i to starý Volvo, nebo ojetej Mercedes suv (v mym případě xy cest a to docela daleko) Stejně tak si to dojedeš naprosto obyč sedanem ať už to byla ta moje bejvalka Infiniti, nebo třeba prachsprostá pětka vod bavoráku. Takže nakonec je to tak o kombinaci pohodlí a nějaký rychlosti v přímce zadokolce a sportovnim fýlingu.

Jenže to je přesně ten typ aut na který dneska pomalu ale jistě sere pes, stejně jako na klasický kombi. Jasně vždycky když potkám jakože kombík shůtin brejk od merglu a nebo podobný kreace, tak se ušklíbnu ale lidi to chtěj. Stejně jako chtějí malý zvratky typu CLA co ani neni kombík velikostně. Takže já klidně bere, že prostě tomu Stingeru oni daji nálepku GT. Páč 95% kupclů si to spojí s tím, že je to kůl a jede to jako hovado. A mimochodem Rapide je auto který mělo akorát smůlu, že předběhlo dobu a bylo kurva drahý. Jinak by toho bylo po silnicích ultra moc. To je totiž naprosto geniální geneze.... aby si v pohodě svezl svojí stoletou tchýni nepůsobil v autě jako pubertální, namachrovaný pako s pokérovanejma haksnama a užil si ty pocity jako v tom GT v roce 57. Proto se asi Panamera prodává jak hovado zatim co věci jako db9 a 612 sračkolieti jsou jenom okrajový masírky pro pár stajliš kluků z emirátů, co profetovávaj tátův koks v Londýně teda naopak tátový prachy... A samozřejmě nějakej ten podnikatel po tom skočí do sbírky:) Takže jestli máš AM tak nějak rád měl by si to spíš chápat kam směřujou a proč. Nadávat na nový časy a vychvalovat starý neni vždycky ta nejlepší cesta.

Btw moderní Maserati jsou všechny asi 1000x lepší, než to co dělali v osmdesátkách a dál. Dokonce i nový Jaguary se mi líbí daleko víc. Takže mám pocit, že Aston akorát chytá vlnu a kupci ukážou, že se tentokrát kluici z márketingovýho a designerský darmožrouti rozhodně nepletou. Samo nemusí se ti to líbit.

Irwinek
04. června 2018, 21:05
0

To je fakt, že dneska prostě není vrstva lidí, kteří by žili GT. A já tedy rozhodně nejsem staromilec ( no je tedy fakt, že dřív mi chutnalo víc :-D a z AM já měl rád akorád lagondy. ani DB 5 mě moc nebrala, jen kvůli Bondovi.
Mám rád hrany, takže se mi biturbo a shamai líbily víc než spyder nebo gran turismo. I quattroporte rannějších dob má lepší kukuč než současné. Nebavíme se o technice, jen o tvarech.
A jestli je auto kůl a jede jak hovado, to je mi tak nějak srdečně u p... ( zadnice ).

ro
rock
09. června 2018, 21:43
0

Tady bych souhlasil s beastarem. GT jako kategorie bývala definovaná především účelem a vzhledem k tomu, že k tomu účelu (t.j. urazit svižně a pohodlně velkou vzdálenost) je v dnešních podmínkách naprosto dostatečná třeba Insignia s ortopedickými sedačkami, nová za 3/4 mega -a dost možná je i vhodnější než rádoby GT krásky-, je ta kategorie de facto mrtvá.

Irwinek
10. června 2018, 08:57
0

No a protože tady budou za chvíli jen supersporty, nebo suv , tak všichni kupují stará auta a zrovna ta gt jsou nejžádanější :-D

krab
06. června 2018, 11:18
0

Moc fajn blog. Takový věci je fajn, že někdo z nenovinářů napíše, jelikož novináři takovou věc nenapíšou.... logicky

Do Astonu Vantage bych se ovšem zrovna já nestrefoval. Nový design mi přijde úžasný a to jsem staromilec a nová auta obecně tolik nemusím. Je to něco nového, působí opticky menší a konečně od dávných dob DB7 se Aston konstrukčně již odpoutal od Jaguařího bratrance. Myslím, že ať se ti to líbí nebo ne, tenhle Aston bude úspěšné auto.

Na druhou stranu, máš pravdu, že já bych si s těmi hypotetickými 100 tis Eury v kapse nové , moderní sportovní auto taky nevybral. Respektive, pokud by to nové být mělo, koupil bych si Porsche 911 T s manuální převodovkou v Silverstone Silber barvě. Do oranžové bych asi taky nešel ... :)

reagovat
Inženýr
06. června 2018, 12:21
0

Děkuji, pane Krabe. :)

Jak bych to napsal.. Já nový Vantage neberu jako vysloveně ošklivý vůz (snad kromě toho opravdu cirkusáckého vnitřku), ale myslím že minulý Vantage měl minimálně ve své době opravdu víc "Astonovského" stylu.

Tvoje zmínka o Jaguařím bratranci je zajímavá a hodna zamyšlení. Na druhou stranu, kdyby se Porsche s novou 911 odpoutalo od původního designu (který též do nějaké míry vychází z jiného, nejmenovaného bratrance), nemyslím si že by se jednalo o krok správným směrem.

Jednoduše, existují automobilky s vlastním stylem - Aston Martin, spomínané Porsche, o kterých jsem přesvědčen v tom, že zachování tradice jim nijak neublíží.

Netvrdím, že Aston měl jít cestou pouhého faceliftu starého Vantage, ale měnit zásadní věci jako typickou mřížku chladiče nebo elegantní interiér, a pak to ještě okořenit rušivými, zbytečnými a v některých případech odpornými (podle mého názoru) prvky jako ten plastový bordel pod výfuky, tak to opravdu ne.

Aston má svůj styl, Porsche má svůj styl, Lotus má svůj styl. Tito hráči nemají zapotřebí poslouchat "antiautíčkáře", dělat auta na jedno kopyto, a v neposlední řadě ze sebe dělat něco čím nejsou.

Až budu chtít sporťák ověšený nevzhlednými plasty a falešnými výdechy, půjdu do nějaké "závodní" verze kde to nevypadá nepatřičně. Až budu chtít typický supersport, půjdu do Ferrari nebo Lamborghini. Co dělat až budu chtít uhlazený a elegantní sporťák? Aston už nic takového nedělá.

krab
06. června 2018, 13:35
0

Já ti rozumím. Teď jak jsi to rozepsal, tak i víc než z toho blogu :)
Až uvidím tenhle Aston naživo, udělám si sám představu. Ale z obrázků se mi naopak spíš líbí, než nelíbí a to i DB11 je zajímavá. Zrovna Astonu a Jaguaru ten svěží, nový design prospívá. Celé je to o umění marketingu. Buď se to povede nebo ne.

Porsche s modelem 911 má unikátní pozici a zkrátka Němci si tenhle konzervativní přístup můžou dovolit a je to navíc jejich nejlepší marketing, který ta auta díky tomu prodává. Myslím, že si dneska zákazník v segmentu dražších sporťáků a GT může docela hezky vybrat. Já bych si koupil Porsche 911T, ale když bych udělal domácí úkol pořádně, všechno šel opravdu vyzkoušet, možná bych skončil v něčem úplně jiném.

Inženýr
06. června 2018, 13:50
0

Je pravdou, že 911 je opravdu kultovním modelem a zřejmě si toho Porsche může dovolit víc, než Aston Martin. Nicméně, pořád si myslím že Aston by pouhou lehkou evolucí absolutně nic nezkazil a prodával by se stejně dobře. :)

Co se týče DB11, tak ten mi tvarem celkem ujde (i když DB9 podle mně vypadá víc jako Aston Martin), ale opět mi vadí zbytečné otvory, které ten celek narušují. Třeba ten "pásek" za předním kolem je podle mého názoru úlet, který to auto nějakým způsobem "rozděluje". Na druhou stranu, teď jsem se ze zvědavosti koukl na interiér, a ten mě velmi příjemně překvapil.

Autíčkový Jelen
09. června 2018, 11:59
0

Zase taky jde o to, že ten "pásek" za předními koly je funkční, takže na ten bych se moc nezlobil :D

Sh
Shock
07. června 2018, 12:32
0

Blog dobře sepsaný i zpracovaný. Bohužel mi přijde, že máš trošku potřebu kritizovat vše nové, i tradiční značky se musí posouvat ikdyž občas trochu ustřelí :) Já musím říct, že mě nový typ neuráží, ikdyž vypadá trochu japonsky :)

reagovat
Inženýr
07. června 2018, 13:06
0

Máš pravdu, že posouvat se je potřeba, ale Aston Martin dělal minulé modely přesně podle mého vkusu, a teď otočil opravdu těžce a dělá něco, co se mi opravdu nelíbí, a k tomu mám pocit, že se opičí po ostatních nejen sportovních značkách. Samozřejmě, je to můj názor a to hodnocení je těžce subjektivní. ;)

Autíčkový Jelen
09. června 2018, 12:19
0

Zajímavý blog a rozhodně názor hodný k zamyšlení. Ale nedává mi to celé moc smysl, když existuje něco jako DB11, která má zastávat tu funkci GT a Vantage má být právě takovej "menší sporťáček", ne to GT. Ani ten minulej nebyl zas tak pohodlnej na cestování, měl příšernej infotainment, a pokud jste si koupili automat, tak než přeřadil tak jste si stihli zajít koupit svačinu. A Vantage vždy byly takový "nevychovanci", takové britské muscle car, a s tímto motorem je to možná větší návrat k formě než minulej Vantage. A o nějaké zkaženosti Astonu bych taky nemluvil...Lagonda, ke které dávali klíče navíc jelikož si je sama zamykala uvnitř, minulej Vantage měl přelepenej klíč Volva, DB7 se zastaralou platformou atd. A jako poslední...záleží podle mě hodně na specifikaci, není problém vytvořit elegantního Vantage (na tom konfigurátoru by se dalo strávit klidně několik týdnů :D )

reagovat
Inženýr
12. června 2018, 09:03
0

Ten tvůj nakonfigurovanej vůbec nevypadá špatně! Já bych ho bral v černý (kdybych musel, samozřejmě), a barva toho vlastně udělá hodně.

Vantage minulé generace je mi důvěrně známé, a třeba v interiéru to byl hezký a elegantní luxus. Nový Vantage je čistý cirkus už jen těmi tvary.. :/

Autíčkový Jelen
13. června 2018, 18:18
0

Díky! Černou na autech moc nemusím, ale to je samozřejmě volba každého jak mu co sedí. Jo...uznávám, ten interiér je tvarama rozhodně vcelku divokej. Ale co jsem zatím četl, tak je zpracovanej tak dobře jako nikdy, cituji z časopisu Top Gear: "Celé prostředí navíc vypadá dražší než v 911 nebo 570S a výjimečněji než v Audi R8." "Je doslova nasáklé kvalitou - nikdo nedává do interiéru voňavější kůži než Aston Martin a multimediální systém od Mercedesu i páčky jsou elegantně integrované."

ro
rock
09. června 2018, 21:52
0

Vidím to podobně, jak kolega Autíčkový Jelen. V portfoliu AM se nachází DB11, který je po stránce designu vším tím, čím Vantage není. A je dobře, že se Aston snaží o výraznější diferenciaci svých modelů. Už od DB7 (což je rok 1994!) byli zaseklí v jednom designu a nějak z něho nemohli ven. Ještě chvilku a dopadli by jak Porsche. Ti si taky nemůžou dovolit udělat auto, který by nebylo jenom derivátem designu 911.

reagovat
Inženýr
12. června 2018, 09:00
0

Mně se právě ten jeden design líbil - vypadalo to jinak, než konkurence v podobě například italských supersportů.

"Ti si taky nemůžou dovolit udělat auto, který by nebylo jenom derivátem designu 911." Nemělo tam před tím "jenom derivátem" být slovo "bylo"? :) Ale jo, já ti rozumím a vlastně souhlasím. Podle mého názoru však Porsche kráčí mílovými kroky k tomu, aby se z německé D3 stala D4.

ro
rock
12. června 2018, 09:14
0

Chtěl jsem napsat, že Porsche je zákazníky (předpokládám) přinuceno dělat jen auta, která rozvíjejí a odkazují na design 911. Což jsem asi napsal.

Inženýr
12. června 2018, 10:33
0

Aha, chápu. Myslel jsem, že chceš říct "Porsche nemůže vyrábět jenom 911 a jeho varianty, jinak by zkrachovalo", ale takto naopak to taky dává smysl.