načítám data...

Škoda Octavia facelift 1.8 TSI Style – Businessman‘s express

31. března 2017, 12:29 51 komentářů krab

V šedesátých letech se tak přezdívalo britskému kupé Jensen Interceptor, vozu pro velké cestování opravdových businessmanů. Jenže pan Krab se chce podívat i na zoubek tomu českému expresu.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Škoda Octavia facelift 1.8 TSI Style – Businessman‘s express

Ten, koho zatím neodradil nadpis si nejspíš ťuká na čelo a říká si: „aha Krabovi asi došel arzenál zajímavých aut pro řidiče“. Částečně je to pro tento víkend pravda, ovšem také jsem chtěl podstoupit velkou výzvu otestovat auto, které byste asi ode mne úplně neočekávali. A když vám přivezou na týdenní pracovní pojížďky vyvoněnou novou Oktávku s tím novým čumákem, přímo to vybízí k pořádnému testu. Nakonec ani Velký šéf Autíčkáře v únoru nemarnil čas v kavárně a putoval z Čech až na konec světa. Rozuměj putoval do Portugalska, aby se na ní mohl jen tak podívat.

Tak jaká je ? Jak zpívá náš národní bard, není černá ani blondýna. Vlastně je docela úplně bílá. Ale můžete si jí objednat i v jiné barvě, což u Henryho Forda ještě před sto lety vůbec nešlo. Vlastně si jí můžete objednat v šedesáti sedmi odstínech, protože katalog zvláštního lakování nabízí rozšířenou paletu padesáti pěti různých odstínů. Jestli jste viděli film „Padesát odstínů šedi“ (Já ne) tak vězte, že Škodu Octavii Combi lze objednat v sedmi různých šedích. Náhodou, tahle široká možnost volby mi doopravdy imponuje. Legrační na tom ovšem je, že bohužel většina z nich bude jezdit v bílé, stříbrné, nebo černé. Ale takový už je život. Restaurace McDonald‘s u zaprášeného parkoviště při hlavní silnici bude mít vždy dost strávníků, i když v okolí dalších pár set metrů najdete třeba rovnou tři příjemné rodinné hospůdky.

O čem byste si tedy rádi něco přečetli? Chcete slyšet odvážnou pravdu dle skromného svobodného názoru pana Kraba anebo radši uslyšíte něco malinko servilně laděného? S tím, že se možná potom někdy v budoucnu dočkáte velkého testu velkého sporťáku Octavie RS od pana Kraba? Unikátní způsob hlasování jako v pořadu „Rozpaky kuchaře Svatopluka“ tu nemáme možnost zrealizovat, tak já to nějak napíšu a vy se můžete pak sázet, který ten scénář jsem vlastně zvolil.

Moje srdíčko trochu ožilo, když jsem po usednutí do kokpitu viděl „redline“ otáčkoměru někde na šestce. Ha, benzín, „zvolal jsem“. A další pohled do malého techničáku prozradil hodnotu maximálního výkonu na 132 kilowatech neboli 180 koních. Neměla podobný výkon čistě náhodou Octavia RS první generace? Ta Octavie, kterou jeden web odhaduje na budoucí klasiku a youngtimera? Whoohoohoo. No, něco na tom asi bude, když to tam píšou. Nějaká je ovšem papírová hodnota a někde jinde pak bývá realita. Drtivá většina testů a recenzí tohoto nového faceliftu Octavie se hlavně sáhodlouze věnuje jejímu designu a změnám. V Portugalsku, kde jsem pochopitelně nebyl se podle těch recenzí Škoda-Auto ráda rozpovídala v detailech o každé lince a kreaci designu karosérie. A vy pak společně s marketingovým či PR manažerem poznáváte všech těch třistašedesátpět zlepšení. Znáte to. Tady, a támhle, a támhle a tady, a zde, a ještě i tady! Oni ta zlepšení opravdu umí. Funguje to tak už od doby Favorita. Dokonce by se snad dalo říct, že nejde vyloženě o facelift, jde o opravdovou revoluci. Octavia totiž nyní zpředu bude vypadat jinak než Fabia, jinak než Rapid a jinak než Superb. Jak je to fikané!

Jezdí tedy lépe než kdykoli předtím? Já bych řekl, že docela ano. Octavia je přesně tím liftbackem či kombíkem nižší střední třídy, který už od svého vzniku v roce 1996 nabízí docela solidní, skoro by se dalo říci unikátní užitnou hodnotu za utracené peníze. A s každým novým modelem je lepší a lepší. Ale, vždycky mu šlape na paty velká konkurence. A právě řidičsky vnímavější jedinci si zatím vždycky od toho roku 1996 dokázali vybrat i o mnoho zajímavěji. No a tohle beze zbytku platí i v roce 2017. Ono to auto totiž dokonce není ani levné. Varianta Combi s motorem 1.8 TSI ve střední výbavě a pár výbavových prvcích navíc, které se mi zdají být v rozumných cenových relacích, vyjde na nějakých 650,000 Kč. A to není zrovna málo. Protože konkurence, té má toto auto opravdu mnoho. Musí tedy umět něčím zaujmout a přilákat. Umí to? Já se musím především zbavit vlastního pohledu na věc a veškerých vzpomínek na poslední pátek a pár trošičku nadšenějších chuligánských kilometrů v Méganu RS 265 Cup. Současně se snažím odprostit od srovnávání s naším denním přibližovadlem Toyotou Yaris 1.3 Multidrive. Protože Yaris je totiž dost menší a lehčí auto a u takových je zkrátka ovladatelnost a určitá hravost, byť v náznacích daleko více zjevná než v kombíku nižší střední třídy. Nakonec taky jsem s jednou dieselovou Oktávkou před faceliftem letos v lednu potupně na pár sekund zablokoval křižovatku, když mi ne úplně dobře vyšel pokus o drift přes ručku. A paní Krabová se za mě musela stydět! Zkrátka jsem zapomněl, že to není obratné, malé a lehké auto jakým je malý, velký Yaris.

Ano, ideální srovnání bude s předchozím exemplářem trojkové Oktávky s dieselovým motorem. A tady doopravdy vidím zlepšení. Octavia po faceliftu je totiž velmi tichá. Navzdory faktu, že benzínovým autům chybí jakékoli odhlučnění kapoty motoru, je motor velmi tichý a rovněž i aerodynamický hluk je na nízké úrovni. Problém je, že toho zvuku od motoru je málo a je velmi nemastný, neslaný. Jestli si tuhle Octavii objedná zákazník, který dosud jezdil s motory VW/AUDI 1.8 Turbo 20V, tak bude se zvukem nové jednotky dost zklamaný. Neuslyší totiž projevy turbodmychadla. A právě také ten motor nemá znatelnou turbo-díru, což mě připadá maličko líto. Je takový lineárnější a bohužel, napíšu to, tupější. Dynamicky na tom ale není špatně. Jestli na začátku zmiňovaný businessmanův express Jensen Interceptor uměl zrychlit z nuly na sto za sedm sekund, vězte, že Octavia 1.8TSI to zvládne docela podobně. A Interceptor na to potřeboval velkou vé-osmičku s objemem 6.3 litru od Chrysleru. A taky si svůj neobyčejný výkon nechal zaplatil hodně velkou spotřebou. V našem případě bychom měli jezdit s šetřílkem, co zvládne kombinovaných 6.1 L/ 100 km.

Jenomže ona je to jen taková pohádka z mechu a kapradí. Snažil jsem se jezdit v různých režimech, a to hlavně plynule s docela velkým podílem dálnice a bez zácpy. Stejně jsem se nedokázal u zajetého auta dostat na hodnotu menší než o dva litry vyšší, než udává výrobce. Na druhou stranu ten motor jede velmi obstojně a jeho zrychlení a výkony mojí koncentraci začaly směřovat k podvozku a řízení. Já bych to tak moc rád pochválil. Jenže nemůžu. Začnu ale pozitivně. Auto je velice komfortně naladěné. A teď si můžeme vybrat, jestli je to vlastně dobře nebo špatně. Potíž je v tom, že tlumiče i pružiny jsou v tomto autě dost rozpočtovými komponenty. Ono by se totiž spousty toho zachránilo, dát tam kvalitnější tužší tlumiče a progresivněji nastavené pružiny. Auto sice zvládá až překvapivě dobře rozbitou silnici. Tam výhrady nemám. Nakonec, všude kde se například s tvrdým Mini Cooperem s JCW podvozkem projíždělo krokem, můžete s Octavií prolétnout, aniž by se ozvala šílená rána zespodu. Jenže na jemnějších nerovnostech a ve vyšší rychlosti na lehce zvlněné užší okresce Octavia brzy začíná ztrácet jistotu stopy a ani přeposilované řízení s mrtvým vystředěním nedokáže nabudit dojem dobré kontroly nad vozidlem. A to mě zamrzelo. Vždyť karoserie je dostatečně tuhá a stačilo by tak málo a relativně menší investice do komponentů auta a fungovalo by daleko lépe. Jenže já vím, Škoda-Auto musí vydělávat, a ne vyrábět auta, které potěší pana Kraba, který si chce v neděli ráno oklikou zajezdit cestou pro rohlíky k místnímu Vietnamci. Vlastně v tomhle kontextu bych se opravdu těšil na to, jak naladili Octavii RS, protože věřím, že auto jako základ nastavit velmi dobře půjde. Motor 1.8 TSI funguje zrovna tak. Ačkoli takový, jaký je, je velice dobrý a výkonný a tichý, tak vlastně působí jako trochu neosolená polévka. Dobrý, ale chtělo by ho dochutit.

A pak jsme u převodovky. Převodovka není vůbec zlá, dokonce i ovladatelnost spojky a plynu je velice dobrá a intuitivní, jenže jak moc by se k tomuto autu hodil automat či DSG. Ono vůbec, to auto by bylo velmi skvělé, pokud by mělo moderní hydrodynamický měničový automat a řadový šestiválcový motor podélně pod kapotou. Poháněná kola můžou zůstat přední, to bych se nezlobil, ale když si představím podobně výkonnou šestiválcovou jednotku 2.5 litru o výkonu kolem sto osmdesáti koní a k tomu automat, byla by ta Octavia opravdu pohodlným a příjemným autem. Tak jak je, je to trošku neosolená dobrá polévka. Já vím, žiju v roce 2017 a nejsem hospitalizován na izolaci v léčebně pro choromyslné. Atmosférické šestiválce jsou motory minulosti. Zrovna jako jižanský Ranč. Já myslím, že varianta s DSG by tady tomu autu zvedla hodnocení o mnoho virtuálních bodů a pak taky si myslím, že varianta RS s převodovkou DSG může za příplatek kolem sto třiceti tisíc oproti této verzi znamenat velkou změnu v celkovém vnímání auta. Jenže tady se opět dostáváme na téma ceny a jakmile se motáme už kolem 800,000 Kč je jasné, že budu mít hodně popletenou hlavu tím, jaká nebezpečná konkurence na Octavii RS číhá. Naštěstí tu ale najdeme mnoho jednoduše chytrých vychytávek jako například škrabku na čelní sklo umístěnou ve víku palivové nádrže a tím Octavia u mě na celé čáře nakonec vyhrává velký rozstřel manažerských kombíků.  Je to tedy vlastně skvělé auto!

Operativní leasing Škoda Octavia

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M P
31. března 2017, 13:36
2

Proč to děláš toto?! :D

Hezký článek ovšem, a musím říct, že jsem teď faceliftovanou podobu viděl poprvé naživo (v úterý, cestou do kavárny), a opravdu se mi to líbilo. Parkovaly vedle sebe dvě bílé, ve vyšších výbavách, a facelift se mi líbil moc. Vlastně bych se nebál tvrdit, že to auto s novým předkem vypadá vlastně uplně přirozeně.

reagovat
krab
31. března 2017, 13:48
0

:-D , dík, no ty sporťáky tento týden nejsou..... Ne, mě se tahle Octavia ve skutečnosti docela líbí. Vzhled moc nechci hodnotit, to je každého věc a vkus, ale objektivně špatné to rozhodně není. A hlavně to auto v noci velmi dobře svítí. Takže je to dobře funkční.

Ve skutečnosti tomu autu nic zásadního nechybí a doufám, že se na mě příznivci Oktávek nenaštvou. A zase hejteři "koncernu" nenaštvou taky, protože proč to sem vůbec tahám...

Goldies
31. března 2017, 14:39
0

Ono z toho v podstate vyplynulo to co si uz dlouho myslim, pro firmy diky fleet cene je to snatek z rozumu a bezny clovek by si mel radeji koupit treba tu Mazdu 6 s 2.0 benzinem :-) ale mas moje uznani, protoze jsem poprve precetl test skodovky do konce :-D

reagovat
Jenyk
03. dubna 2017, 23:47
0

Ja to nedal. Vytuhnul jsem po par odstavcich. Bambiliony slov a nula obsah. Jezdim tim v praci a chapu ze napsat o necem tak prumernem a tedy nezajimavem je drina.

KS
31. března 2017, 21:17
0

Nemyslím, že by s DSG byla Octa lepší, protože to 7° má veškeré nectnosti, naopak motory s více Nm mají poměrně povedené DSG (i když i to se přihlásí o pozornost, známému v 170tkm). Bral bych, ostatně asi jako každý, Leon ST Cupra s DSG a klidně jen FWD.

reagovat
Franz Kafka
31. března 2017, 22:44
0

Prostě do firmy nejlepší volba jakou si můžeme přát a to prostě nepopiratelně. Jako rodinné auto taky nebude zlá, i když existují jistě lepší varianty. Jinak vážně dobře napsané. Nezaujaté a přesně to vystihuje podstatu tohoto výrobku. Zůstat v nějaké ceně od-do, tak aby zákazníci byly spokojení, ale ti náročnější se podívali co nám nabízí také ostatní součásti celého konglomerátu.

Už od X vylepšeních na první řadě se snaží celou koncepci neustále zlepšovat a nepochybně se jim to daří. Skoro určitě bych si to nekoupil, ale naprosto chápu proč to má takový úspěch.

reagovat
Polar Bear
01. dubna 2017, 07:04
0

Ano. I tato Octavia disponuje pro mne naprosto nekompatibilními sedadly, což ji jako ostatní české Volkswageny vyřazuje z mého hledáčku. Já v tom nedokážu jet více než hodinu a to je prostě špatně. Někteří kolegové si ty sedadla zase nemohou vynachválit. Sedadla tedy řadím do kategorie subjektivní, tak jako vzhled. Ale za ty peníze bych čekal opravdu lepší podvozek, než má KIA a Hyundai stejné nižší střední třídy. Mám něco naježděno, takže nejistý podvozek poznám a nemám ho rád. Naštěstí zaměstnavatel mi Škodovky necpe, takže no problem.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2017, 07:26
1

Sedacky jsou katastrofa, s tim s tebou naprosto souhlasim. Ale to je problem uz prvni moderni Octavie. Tam byly obzvlast priserny. Ja jsem naopak malej a hubenej, ale v jednicce jsem si nedokazal najit optimalni polohu nikdy. A ve verzi RS byly navic tvrdy jak kamen. Postupne se to v kazdy generaci zlepsuje, ale stejne je to porad bida. Ale fakt je, ze trojkova Octavia uz je celkem slusne udelany auto a jako volba rozumu urcite dava smysl.

Franz Kafka
01. dubna 2017, 07:36
0

Tak to si přesně myslím taky o těch sedadlech. Měl jsem teď z půjčovny dva dni dvojkové RS. Vše minimálně příkladně fungující, ale nepohodlí značné. Stejné pocity jako v jedničce předpokládám že III na tom bude obdobně. Špatné to je vzhledem k určení auta. Vzhledem k tomu, že doslova firemních aut máme 5 a půl není nutné si to kupovat. Smutné je že low cost Tipo nabídne stejný prostor a lepší sezení. Jinak Oc z toho mainstreamu je určitě top jde jen o to, že se profiluje jako auto co má každý, tak za mě už je i tohle problém jako soukromě.

Polar Bear
01. dubna 2017, 07:55
0

Já Škodovkám docela fandím. Až na tu šílenost nazvanou Octavia I, kterou jsem bohužel 4 měsíce vlastnil jsem vždycky našel něco, co mě při řízení Škodovek bavilo. V záplavě dehtových TDi se dvojková Octavia s 1.8 TSI dostala v několika exemplářích do firemní flotily a jela docela svižně. S DSG jsem zkoušel různé opičárny a pokud se to vezme za pádla, tak s velkým TSI se blbne hezky. Interiér Superbu je fajn na střední třídu, někdo by řekl příliš konzervativní, ale to mi ke střední docela pasuje (oproti té příšernosti uvnitř Mondea MK4, to když jsem uviděl poprvé, tak first feel byl W-T-F?). Ale bohužel třeba podvozek (dvojkový FL superb vs. MK4 Mondeo) je slabota. A to byl v tom Superbu lehoučký vysavač 1.4 oproti 2.2l sazometu v Mondeu. Octavia tradičně nenabízí podvozkem nic navíc proti Korejcům a ty sedačky to totálně zabijí. Veškerá zábava skončí, jakmile se mi po půl hodině přestane sedět normálně. Ale já taky nejsem příliš dobrý prototyp "normálního" uživatele Škodovky. Ti si sedadla pochvalují, TDi uctívají a nadávají na ovládání rádia/telefonu/navigace, které mi právě vyhovuje velice :).

Franz Kafka
01. dubna 2017, 08:09
0

Tak to jsme na tom tak celkem podobně. Jedničku jsem měl také a jediné co bylo fajn byla spotřeba paliva a slušná spolehlivost. Ona ta Oc právě nikdy nebývá vyloženě špatná na to co to má dělat. Jasně jako víkendovou zábavu si to člověk asi nekoupí. To sezení v tom je pro mě bohužel také obrovský problém. Nicméně Insignia nebo Duster jsou na tom za mě v tomto ohledu taky příšerně.

Polar Bear
01. dubna 2017, 08:15
0

Insignia taky? Tak aspoň vím, čemu se raději vyhnout. Takový přehmat v půjčovně v případě nějaké delší cesty by mohl cestu dost znepříjemnit..
S Daciemi jsem neměl tu čest vůbec, nějak jsem se zatím k žádné nedostal..

Franz Kafka
01. dubna 2017, 08:24
0

Astra samozřejmě také. Tvrdé úzké, špatně řešené opěrky hlav. Když jsme u toho tak ani Bmw 3 nikdy nevynikalo pohodlím a dále v tom pokračuje. Naopak třeba Focus mi přijde fajn. Je to taky hodně subjektivní věc jako vzhled a barvy. U těch Octavii je to umocněné tím, že oni to mic unifikují aby to bylo pro každého a finální výsledek je že to nevyhovuje nikomu:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2017, 10:11
0

No s tim BMW mas pravdu. Na dlouhy cesty jsem sice vyzkousel jen E46, ale doted je to auto s nejhorsima sedackama, v jakym jsem kdy sedel. V jednickovy Octavce si neustale poposedam, aby se to dalo vydrzet, ale v tom E46 to bylo tak zly, ze po hodine jizdy jsem mel sileny krece v zadech. Myslel jsem, ze uz z toho auta sam nevylezu.
Pripomnel jsi mi toho Focuse. Prekvapilo mne, jak strasne tvrdy jsou ty skorepiny ve Focusu RS. Dokonce znam majitele, ktery si tam i s manzelkou davali pod zadek polstarek. A ted fungl novy ST. Tvarove a vzhledove krasny, telo drzi perfektne, ale jsou i na mne neuveritelne uzky. A to fakt nejsem zadnej chlap jako hora. Neumim si predstavit, ze bych v tom aute mel vydrzet vic nez hodinu v jednom kuse.

Franz Kafka
01. dubna 2017, 10:55
0

Ona předposlední generace také není nic mic té 3er je to asi nemoc celé řady. Samozrejmě píšu o základních sedadlech ne sport. U toho Focuse předposledního se mi v tom sedělo pěkně. Skořápky jsou úzký všude takže hlavní je, že si se vešel. Já taky nejsem úplně kulturista, nebo typický američan a hodně aut mi přijde co do sedadel velmi špatně navržených. U levných aut to neřeším, ale u těch kvalitnějších by tohle snad měli dělat dobře. Nejlepší sedadla jsem měl v sedmě to bylo jak doma na pohovce.

Ono hale i když jde o sportovní auta tak vette ani 996 na tom s posazem taky nejsou na špici. Na cestě ze Švýcarska mě vzali záda tak, že jsem to musel hodinu rozchazet na parkovišti. Prostě to určení je tam znát stejně jako u toho st Forda.

Polar Bear
01. dubna 2017, 10:58
0

Podle tvé recenze, být chlap jak hora, tak asi nemáš C4 krasavici :D

Já seděl jen v pětkovém BMW GT. A jen krátce, takže jsem sedačky ani pořádně nevyzkoušel. Nějak se mi ty bavka vyhýbají. Zato Medvědí sedačky mi pasovaly moc pěkně v podstatě u libovolného modelu.

Franz Kafka
01. dubna 2017, 11:05
0

Tak Mercédes:) To je paráda mám staré Ml v Amg a tam se sedí krásně. Akorát měkké, chlazené, případně vytápěné, odvětrávaná kůže prostě dobré. Zase to nemá žádné boční vedení.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. dubna 2017, 07:55
0

Polar Bear: Presne tak. C4 je uvnitr hodne mala. Ale kdyz se tam cloveku podari nasoukat, coz je nejvetsi problem, tak je i na dlouhy cesty prekvapive pohodlna. Sedacky jsou perfektni. Sportovni a pritom pohodlny. Podle mne i tvarove mnohem lepsi, nez mely C5 a C6.
Mercedes je fajn, to mas pravdu.

krab
02. dubna 2017, 11:11
0

Koukám, že se tu strhla debata :) No, sedačky jsem asi nijak zvlášť nehodnotil, protože to nebylo ani mizerné a ani skvělé. Po 2 hodinách jízdy bez pauzy Ok. Ale každý má jiná záda. Já jsem naštěští docela fit, takže zvládnu ledaccos. Nakonec neexisuje nic horšího než x hodin v kuse po dálnici na Ducati Hypermotard. A dobrovolně jsem si tu motorku sám vybral.... Auta jsou v podstatě pohodlná všechna. I Caterham. Ten si ovšem doopravdy oblékáte. A vůbec, v tom jsem se neměl vůbec vozit, jelikož teď to chci taky :)

Octávka 1. měla fakt špatný sedačky. Já si na to moc nepamatuju, ale vzpoměl jsem si, že táta si nechal do svojí předělat přední sedačky tím, způsobem, že se tam namontovali přední látkový sedačky se Saabu 9-5. A pak to bylo OK... Vlastně nejpohodlnější sedačky na dlouhý jízdy podlě dělá Saab (dělal) a dělá stále Volvo. My Volvo měli asi 2.5 roku, a kdyby nebyla možnost si vzít od mámy skoro nejetý Yaris , jelikož rodiče koupili větší auto, měl bych to Volvo na denní používání a do města atd. doteď. Pohodlný, spolehlivý, dobře jízdně nudnější, ale s opravdovou užitnou hodnotou bez větších kompromisů, který právě objektivně u tý Škodovky musíte udělat.

PS: včera super výlet s kamarádem a Autíčkářův den se opravdu vydařil :)

Franz Kafka
02. dubna 2017, 11:32
0

Když si zdravý, pohybové ústrojí tě netrápí vnímáš věci jinak:) To byly u mě časy. Jednička byla katastrofální v tomhle směru. Tak ona i ta Octavia vypadá, že na ježdění do práce a běžný provoz kolem komína právě nebude nejhorší. Ty jejich přemrštěné ceny, ale musí normální lidi odradit. Já se přiznám ale k tomu, že se mi opravdu líbí provedení interiéru oni to prostě umí.

Ten Cat je hrozná pekelnost. Je to vůbec ještě auto v té definici jak ji známe? Musí to ale házet pánvi jak atrakce na pouti asi by mě to taky pobavilo. Jinak té tvojí agilní Hildegardě to taky slušelo. Co to leží před tou oranžovou věcí za díl té věci?:)

Tak mě napadá, co pohodlí v té formulce? Asi to nic takového nezná co? Stejně je to ale zajímavý výrobek ten Caterham.

krab
02. dubna 2017, 11:43
0

S těma sedačkama mě ještě napadlo, že se dá koupit sportovní paket , není za nějakou přemrštěnou cenu a pak tam máš sedačky s lepším bočním vedením. Patrně to jsou ty co má teď otec v novém Golfu R-line 1.4 TSI 110kw na operativní leasing. Mimochodem ten bych taky mohl zrecenzovat na někdy příště, pro srovnání. A ty sedačky v tom mi přijdou velmi dobré.

Catík : To je kapota to co tam leží :) To auto je auto, protože má čtyři kola. Tím všechno shodné s auty ale vlastně končí. Je to jakobys vyjel do ulic na regulérní motokáře. Vidíš si na přední kola, sedíš hodně nízko, prakticky těsně před zadní nápravou a do těch karbonových slupek jsi upásaný závodními pásy, takže v tom nelítáš jako hadr na holi. Odpružení je na tom fantastický, vše nádherně odfiltruje a presto je to absolutně přesné v ovládání. No, zkrátka závodní auto, které má SPZ a s kterým buď můžeš jen závodit a nebo se jen tak svézt po okreskách. Podle mě to zážitkem umí nahradit i motorku. Ale neumí to nahradit auto na denní používání, to už asi dělají jen opravdu hardcore nadšenci v británii. :)

Franz Kafka
02. dubna 2017, 12:00
0

Když už si otevřel téma Octavie tak Golf bude taky fajn. Minimálně to srovnání by mohlo lidi zajímat, když už se VW tak snaží vnucovat nám přes 20 let, že jde o úplně jiné auto za jiné peníze. Mě hlavně přijdou všechna sedadla od nich moc tvrdá. Když se nad tím zamyslím tak ale ta "sportovní varianta" je asi přece jen lepší.

Ještě má volant k těm kolům jinak tvoje definice bude správná:) Takže říkáš podobně ujetá věc jako Radical RXC to je taky krásná věc. Vlastně si na spz postavíš auto co je vyvinuté jen vyloženě pro závodění. Jezdit s tím denně asi půjde, ale představa že jedu Basel - Praha mě moc nebere. O tom to není jako hobby auto je to skvělý. Ještě navíc to celé působí maximálně roztomile :D

BobAsh
02. dubna 2017, 14:56
0

Ad sedačky ve Škodovkách - první Škodovka s opravdu pohodlnými sedadly je Kodiaq. A předem se připravte na to, že budete zase nadávat, jak jsme uplacení PR, protože recenze Kodiaqa bude nejspíš masivně pozitivní jak psaná, tak i video. To auto dokázalo nadchnout i několik lidí, kteří nesnáší jak Škodovky, tak SUV, a je to pravděpodobně to nejlepší, co Škodovka zatím udělala.

Franz Kafka
02. dubna 2017, 15:25
1

Vojto prosím ne :D Já to auto už dvakrát viděl na živo a minimálně to jak to vypadá je strašidelné. Samozřejmě technicky nevím jak se s tím poprali, ale vzhledem k tomu kde jsou kořeny to asi nebude dělat nic překvapivého a ani špatného. Mám rád SUV a nemám rád Škodovku tak jsem zvědavý....

BobAsh
02. dubna 2017, 16:20
0

Mě to přišlo napoprvé hnusný, napodruhý už docela ok a v průběhu týdenního testování se mi to začalo víceméně líbit. Jinak jsem čekal, že se to bude chovat jako Octavia na chůdách, což by odpovídalo tomu, že to víceméně Octavia na chůdách je, ale ono je to mnohem lepší než jsem čekal. Jsou v tom spousty místa, kvanta praktickejch vychytávek, docela slušně to jezdí, dobře se v tom sedí, je to hezky udělaný, hezky vymyšlený a dělá to všechno, co od toho chceš. O Octavii nebo Superbu jsem vždycky říkal, že bych si je koupil, kdybych se stal nudným a ztratil veškerou invenci. Kokodáka bych si prostě koupil, protože to, co má takový auto dělat, dělá skvěle.

Franz Kafka
02. dubna 2017, 17:00
0

Já jenom doufám, že je to jízdně lepší jak minulý Tiguan, protože to byla vážně hrůza. Jinak nemám důvod nevěřit tomu že to je povedené. Tak on už Yeti jako takový nebyl špatný nápad, dobře dotažený do konce. Viděl jsem to 2x v bílé Candy a zřejmě v nějaké fleetové specifikaci to taky hodně pokazilo ten dojem co se týká vzhledu. Třeba v nějaké té zlaté metalíze, Elegance a tak, nebo jak tomu budou říkat to bude vypadat zcela jinak. Na fotkách to vypadalo dobře. Zatím to má podezřele dobré recenze ono v Čechách bych se nedivil to je tradice, ale i jinde to chválí.

krab
02. dubna 2017, 20:49
0

Vojto, Franzi : Já jsem k tomu Kodijaku dost nezaujatej, už jsem ho na ulici taky viděl a zanechalo to ve mně sterilní, nijaký dojem. To, ale neznamená, že čekám že bude špatné. Vlastně mě vůbec nepřekvapí, že bude výborné. Ona ani ta Oktávia není zdaleka špatná a myslím, že z toho článku / blogu to vice méně i vyplývá. Spíš zvídavější zájemce o auto podobného druhu má fakt z čeho vybírat a věřím, že kdo hledá, ještě něco hodně zajímavého na trhu v ceně Kodijaka najde. Mimochodem si rád zjistím kolik vůbec stojí. A relativně nedávno jsem se rozhodnul recenzovat Yetiho v jednom ze starších blogů. Ačkoli to už není vůbec nový model, pořád to auto působí roztomile a maximálně sympaticky.
Poslední dobou si říkám, že by mě zajímalo určitě zkusit něco od Mazdy ( protože to tak moc chválíte a je to i moje docela oblíbená značka) a hlavně také od Subaru. Já Subaru považuju za značku, která může člověka hodně pozitivně překvapit i nějakým obyčejným modelem. Živě si pamatuju jak jsem se projížděl před lety se starou Imprezou 2.0 a nebýt tak moc rezavá, bral bych jí tenkrát všema deseti. Tak příjemně se řídila.

Jinak toho Golfa bych recenzovat mohl. Já se přiznám, že jak Golf V. tak Golf VI. je auto co považuju za jedno z nejlepších ve třídě. Zdánlivě to jsou keci že je to jiné a vlastně je to stejný "concern", ale vždycky když v nějakém Golfu jedu, tak na mě působí dobře. Jako opravdu dotažené auto, kde nikdo nic neodflákl. Svým způsobem je to i jeho slabina. Jak se to vezme. Ale už jsem minimálně rok v nějakém nejel, takže se docela těším. :)

Franz Kafka
02. dubna 2017, 21:51
0

Jo Yeti se až název opravdu povedl. Škodovka umí udělat auto bohužel někdy ji pozice v rámci koncernu svazuje víc než je dobré. Do Subaru nadšenec nejsem, ale tak proč ne. Mazda dělá dobrá auta, ale po pr vsuvce by to chtělo zkusit 6. No a Kodiaq.. To jsem zvědav hlavně taky na to kdo to testoval což ovlivní výsledek. Osobně doufám, že je to dobré auto. Mohl by u mě za rok nahradit umělotinou pachnoucí Duster.

Polar Bear
01. dubna 2017, 08:10
0

Krab: Jinak jako obvykle, super počtení, výborně napsáno a oceňuji velkou snahu o objektivitu. Jsem moc rád, že redakce dala prostor na hlavní stránce i blogům. Některé opravdu drží laťku krásně vysoko a to je pak radost číst.
Všichni známe PR plátky vydávající se se za motoristické magazíny, kde je potřeba chválit na dvě stránky spotřebu a zavazadlový prostor. Copy/paste novinařina. . Ale tohle se dobře čte i o tak nudně dokonalém spotřebáku, jakým Octavia asi je :P . "Tahat" sem Octavii takovým to způsobem je za mě palec hore :)

reagovat
krab
02. dubna 2017, 11:19
0

Polar Bear: Já ti moc děkuju, moc mě to potěšilo, proto jsem tu o nové Oktávce chtěl napsat. Nechtěl jsem udělat nějakou zaujatou kritiku a ani jsem se nechtěl nikomu v tomto směru zalíbit. Napsal jsem to proto, protože v médiích není mnoho nezaujatých recenzí na mainstreamová auta. A Česká media a Skoda... no recenzi kde se objektivně něco dozvíš abys pohledal. Já jsem předtím totiž prošel net a i zhlédnul jedno německé video z toho představení faceliftu v Portugalsku a i u toho německýho bylo trošku znát, že pan novinář si dal něco dobrého na Skoda rautu a pak ho pan PR poplácal po ramenou a řekl: "Tak nám o tom něco pěkného napiš" :)

Tím nechci žádné novináře srážet, ale občas když čteš ta PR jak píšeš vydávající se za motoristické magazíny, tak zkrátka to nejde nevidět.

MG
MGRR
02. dubna 2017, 03:26
0

V Nemecku mame jasno... kdo kupuje Skoda, tomu to v hlave spravne netika. Jednoduse nema vice invence a dal se casto neposune.

Kdo se zaproda skoda, pro penize z clanku, dopadl na dno.

reagovat
krab
02. dubna 2017, 11:29
0

:) Já zase odchytil německý vtípek : Normální němec si koupí VW , ten kdo je chudý si koupí ojeté VW , ten kdo je bohatý si koupí VW přeznáčkované na Audi a ten kdo je hodně lakomý si pořídí Skodu s extra výbavou :-D

Franz Kafka
02. dubna 2017, 11:33
0

Jo to už mi taky nikdo vyprávěl. A kdo má rád červenou a nemá peníze ten si koupí Seat.

Pólin
02. dubna 2017, 22:51
1

Ted me pobavila prihoda v podobnem duchu: jedem s kolegou pres Bavorsko a docela vzacne vidime na dalnici KIA Ceed. Rikame si: co za spravneho Bavoraka si muze koupit Kiu. Predjedeme to a sedi v ni Korejec:D

MG
MGRR
04. dubna 2017, 10:43
0

:) Nemecky fanousci Opelu, nemaji radi VW a spol., velmi slusne receno. Je to jako Obyvatele vychodniho Saska a Bavorsko. Nekdy je tezke stat ve stredni linii :)

PB
03. dubna 2017, 07:19
0

Tak oproti kolegovi nize je to prvni clanek od Pana Kraba, ktery jsem do konce nedocetl. Snazil jsem se, avsak tema bylo vrcholne nezajimave. Bylo to jako cist recenzi o telefonu s androidem, lednicky, nebo nejake placate televize. Proste spotrebak, ktery stoji jednou tolik nez jiny ekvivalentni spotrebak ve chvili kdy to nema byt dobytci povoz se svihadly (rozumej reprezentativni vuz pro obchodni zastupce a low management) a neni koupeny ve flotile. A prace neni o poteseni, tam se to hlavne nesmi moc rychle rozpadnout a v interieru je nejdulezitejsi absence takovych tech textilu s vpletenymi dratky, ktere tahaji nite z kosil a sak.. :). NIc proti tomu autu nemam, ale pohrichu ani nic pro nej.

reagovat
krab
03. dubna 2017, 09:16
2

PB, dík za názor, jelikož mi přispíváš velmi cenným poznatkem do vlastního mini sociologického průzkumu na Autíčkáři.... Nápad udělat recenzi Octavie měl pár důvodů a jedním z nich bylo právě zjistit, zda o takovým autě recenzi udělat dovedu, dalším jestli to tu bude někdo číst a třetí co na to budou říkat. A taky přeci jen, je to novinka, normálního Čechoslováka to zajímá a nakonec, ruku na srdce. Kdo z nás máme možnosti v běžném životě řídit jen samá zajímavá auta pro řidiče. Nakonec I pro většinu z nás co jezdíme v různých ojetých daily autech je v podstatě tahle nova Octávka luxusní povoz co si mnozí z nás nemohou jen tak snadno koupit. Kdyby náhodou chtěli, což chápu, že nechtěli...

Franz Kafka
03. dubna 2017, 22:07
0

Já řídím denně jen super sporty? Ty ne? Tak to nejsi petrolhead a nikdy už nebudu od tebe nic číst. A ve firmě řekni, že služební cesty už jen v 911. Psát o Škodovkách podplacené blogy. Že nepíšeš o i30, nebo Megenu to jsou ty pravé daily zábavné stroje v téhle kategorii. No nic jdu se podívat do garáže na svou F40 abych se uklidnil z toho stresu tady.

Jenyk
03. dubna 2017, 23:58
0

Hele taky jezdim ojetinami. Skodovky jsou pro mne archetyp soucasne mizerie autoprumyslu. Osizena bida. Kdyz do toho sednu tak si rikam ze jako konkurence pro Ladu budiz.

Franz Kafka
04. dubna 2017, 01:39
0

Tak to je přesně ten pohled který moc neumím pochopit. Jako asi hodně nás bude jezdit ojetinami když průměr stáří vozů v České Republice je 14 let. Otázkou zůstane jak starými ojetinami a jakými typy aut. Když jsem v jeden den přesedl z Dusteru do Octavie RS(II) a vydal se na cestu do Brna po srovnání s rok starou Dachnou mi nepřišla rozhodně Škodovka jako konkurence pro Ladu:) Samozřejmě že když si sedneš z Oktávie do 911 nebo ML55AMG tak si říkáš sakra co to ta Škodovka dělá za šmejd nepohodlný a navíc nevýrazný.

Kdo přesedne třeba s deseti leté běžné ojeté hujdy do téhle nové Octavie bude si chrochtat blahem a to velká většina. Jestli samozřejmě jezdíš ojetou S500 tak tvůj názor chápu. Jinak fakt ne.

krab
04. dubna 2017, 06:52
0

Všímám si ještě jedné věci. Ti (dva) kdo se skoro urazili, že vůbec na tento web přišla kombíková Oktávka sice píšou jak je to hnusný, mají to v práci (to píše Jenyk kousek nahoře), ale jezdí ojetinami. Já taky jezdim ojetinami... a vždycky jsem jezdil. Nezáviďme těm, co si pyšně užívají status českého úspěchu s novou Octavií. Já právě takhle zvolil i ten název. To víte, že to není "Businessman's express" , přeci nerecenzuji Panameru Turbo! Ale právě v očích mnoha Čechoslováků to je auto s vyjímečným statusem. Důvodem, proč je většina služebních vozů právě Octavia není její supervýhodná fleetová cena, ale fakt, že velké firmy svým manažerům a obchodním zástupcům musí zajistit tento benefit, jelikož by velmi remcali, pokud by se náhodou nakoupil za daleko výhodnějších podmínek třeba Peugeot, či Citroen.

Jak píše Franz. Našel bych jen několik málo objektivně lepších ojetin než je nová Octavia. (říkám objektivně) Subjektivně bych jich našel daleko víc samozřejmně. Třeba i Nissana Primeru GTI za desetinu ceny té Oktávky. Emoce a náklonost k tomu novému zázraku z Boleslavi taky u mě nenajdete, ale že by konkurence k Ladě? To jsem se zasmál? Běžte se nějakou projet a uvidíte.

Franz Kafka
04. dubna 2017, 11:36
0

Před asi deseti lety měl jeden kluk od nás Kalinu a tehdejší Octavia byla o 1000% lepší ve všem, tak snad jedině že by ti Rusové udělali takový obrovský skok dopředu:) Je to tak jak píšeš a ten vrchol v managementu chce Superby. Ostatně v nějakém ojetém Mercedesu nebo tak vídáme spíše jinou sortu "podnikatelů". Možná spotřební zboží, možná ale alespoň slušně vyrobené a to říkám nemám ta auta rád ani žádnou Škodovku nevlastním. Je klidně možné ,že je to nuda a bla bla bitching okolo jak řekl Clarkson, který si to ale s obsahem své garáže a portmonky může dovolit. Nelze ale popřít, že objektivně když chceš rodinné auto je to jedna z lepších variant. A co vidím denně na silnicích mě utvrdilo v tom, že lidi používají pro tyto účely mnohdy úplně debilní vehikly ne proto že Octavia hate. Spíše ale proto, že Oc už dávno není to levné auto v tdi:)

PB
06. dubna 2017, 09:33
0

Pane Krabe, dekuji, rad jsem poslouzil jako cerna ovce pro vedecky experiment nebyvaleho rozsahu. Ale: zaprve jsem se (ani skoro) neurazil:). Je pravda, ze o takovem aute recenzi udelat dovedes, je zabavna, ale presto to neprebilo nudnost nametu.
A za druhe: opravdu, nejezdim kazdym dnem supersporty (a ty me popravde zajimaji jeste mene, nez ten nebohy testovany povoz), ale vzdycky me proste tak nejak zklame, kdyz se na autickari objevi nejaky clanek o nove Kie, nebo podobnem masovem skvostu. Proste mi to prijde jako plytvani mistem

Skodovku nemam a prestoze jsem s tim jel, neoslovila. Obrazek moji aktualni firemni flotily prikladam. Skodovky tam nejsou, nedozily by jara :D

krab
06. dubna 2017, 10:04
0

PB, děkuju za dovysvětlení. Vážím si toho.
Tvůj vozový park běžně funguje i v pouštích středního východu, takže chápu proč... :)

Jsem rád za tvůj názor ohledně testování nových běžných aut na autíčkáři. Věřím, že nejsi sám, koho tu takový článek ( myslím jako téma) zklame a velká otázka na Vojtu je, zda je vás/nás takových většina, nebo jsme v menšině.

Můžu prozradit, že tento "testík" nové Octavie četlo méně lidí, než moje nedávné povídání o starém Fordu Cortina a četla ho asi polovina lidí, co četla článek o Porsche a BMW M3. ( ale ten si paní z marketingu toho bazaru, kde jsem se svezl s M3 vystavila i na jejich facebook.) Jinak vidím, že čtenost +- čehokoli co redakce z mého blogu sdílí na hlavní straně je +- podobná. Tak vlastně jsem, ale rád, že jsem v experimentu nezjistil, že článek o Octavii bude asi 3x tak čtenější než článek o ojetém Mini, nebo o Cortině a nebo o čemkoli jiným, víc podle mě "autíčkářským" než jsou ta nová auta pro běžného konzumenta.

Tím pádem, bychom možná opravdu měli psát spíš jen o těch zajímavějších modelech aut, které zaujmou nadšence, ale nezaujmou konzumenta. Na druhou stranu je tu velká směsice čtenářů, někteří třeba vyloženě i zaměření na teréní auta apod...

PB
06. dubna 2017, 10:54
0

My jsme v podstate na vychode dalnem :) Sice vetsi zima, ale o to vyssi hory :)

V podstate si presne shrnul muj pocit: strasne me bavi (a verim, ze nejsem sam), cist si o vozidlech obskurnich, neznamych, zastaralych, ojedinelych. Stejne jako o pozadi legend a slepych ulickach vyvoje. Bavi me autickarova baseline, ze za pulku z kazde vyplaty si muzu na chvili poridit auto se zajimavym rodokmenem, podivnou historii a poskytujici hromadu zabavy (ci obstarozniho komfortu) a nijak se tim netrapit.

Myslim si, ze tohle cini autickare unikatnim a kdyz jsem ho nasel, okamzite se zaradil do meho ranniho prehledu:). Neznamena to ale, ze bych nechtel cist o modernich autech. Jen, ze pokud by se mi to treba v nejakych horeckach stalo, ze zatouzim vedet neco o novinkach z konfekce, mohu si pocist ve vestniku motoristicke divize agrofertu, nebo treba na auto.cz. Takze to byl v podstate jen vyraz maleho pasivniho odporu proti redeni unikatniho obsahu.

No terenni, nebo vice cestovatelska sekce zatim chybi, ale ono se tam dostaneme.... :)

fr
frite
07. dubna 2017, 13:32
0

Já sám za sebe jsem rád, že se objevují i testy nudných současných mainstreamových modelů.. Proč? Protože si jednou za čas jeden pořizuji.. A ještě ne za vlastní. Jsem jeden ze štastlivců co má nárok na služební auto a zároveň nejsem pod žádným diktátem, takže si vybírám sám, jedinou podmínkou je že auto je prostě nové. Takže i když by budget stačil na ojetou 911, tak je to prostě mimo mé možnosti. To samé auta za půlku platu...
Takže zbývá ta nudná současná produkce, z které se ale pořád dá vybrat něco trochu jiného..A to tom si chci přečíst i tady, protože číst na profláklých serverech něco o tom že nejlepší je nakonec cokoliv od svatého koncernu už mi leze krkem..
Takže díky i za tento test, i když si octu nekoupím...

Franz Kafka
08. dubna 2017, 07:29
0

Hezký vozový park to je trochu jak u mě. Jen ty značky aut se liší a to tady hory nemám. Nedělal bych z té Octavia takovou tragédii jasné není obskurní ani zvláštní, ale věřím že krabův pohled je jiný, než třeba redaktora auto.cz. Já už se tady bojím něco dalšího do blogu psát. Nic nikomu nevoní, ale sami něco vytvořit to je problém inu naše povaha. Myslím to obecně ne konkrétně. Nikdo není nekonečná zásobárna na zážitky a úžasná auta bohužel. Kdyby tady nebyli ty testy běžných aut návštěvnost webu bude poloviční a vývoj ještě pomalejší. Ne že bych byl fanouškem Octavie, nebo C3 sekačka-tech. Čím víc profi magazín tím víc mainstream to je jako s hudbou;) Jinak je tady blog o Žigulu to je dost slepá vývojová větev:))

Boris
03. dubna 2017, 14:57
1

S tou škrabkou na konci jsi zabil. :-D má to škrabku ve víčku,je to vlastně super auto.

reagovat
Irwinek
08. dubna 2017, 21:20
0

Nevím, jak vy, ale já po 4 000 km najetých s výše uvedeným přibližovadlem po usednutí do svého, dnes už 22 let starého Volva postrádám ( s výjimkou ovládání stěračů, které je lepší snad ve všem než ve Volvu ) jen tu šestku :-D Ta je fakt super a se dvěma pasažéry to i s litrovým motorem slušně jede za přijatelných otáček. Nic těžšího, ani víc lidí jsem nevezl, tak nevím, jak by se to chovalo pak.
Články páně Kraba mám rád a tak jsem zvládl i tu škodovku :-D

reagovat
Jakub Pospíšil
27. července 2017, 15:43
0

Hlásím, že moje pocity z 18 let starého Volva jsou prakticky stejné. I se šestkou a stěračema.

Al
Alda1
20. ledna 2018, 18:35
0

Toto je “recenze” opravdu v uvozovkách. Potencionalnimu kupujícímu O3 facelift 1.8TSI neřekne téměř nic. DSG z tohoto auta určitě jiné auto nedělá a jestli má 4 nebo 3 kola je vlastně jedno, neboť má skrabku ve viku palivové nádrže. Pane Jeřábku příště věcně a trosku více pro čtenáře. Zmiňovat se při testování O3 o Meganu RS, Toyotě Yaris a Míní Cooperovy je asi podobně důležité, jako skrabka v Portugalsku (tím závěrem jste mě opravdu dostal).

reagovat