Snil jsem o něm opravdu dlouho. Říkal si, jak asi tak jezdí. Je to opravdu takové, jak se o něm píše? Tedy zejména zážitek z mechanického projevu celého vozu. A to řízení je opravdu tak citlivé a přesné, že poznáte i který list, ze kterého druhu stromu, jste zrovna přejeli? To asi opravdu ne. Ale určitě i tato aura, která se po roky kolem tohoto výtvoru od Fordu vytvořila, přispěla k tomu, že se na dlouhé roky pro mě stal až ikonickým představitelem toho, jak se auta vyráběla ještě těsně před zlomovým okamžikem, který pomalu ale jistě začal ovlivňovat automobilový svět. A tím je elektronika. Elektronika, která se čím dál víc a ve větším množství objevuje v nově vyráběných vozech. Ano, zvyšuje bezpečnost a má i další výborné vlastnosti, ale zákonitě vám sebere více vašeho přičinění a vlivu na jízdu samotnou. A když chci alespoň na pár hodin v týdnu zažít pocit, že jsem to já kdo to auto skutečně řídí, tak jsem musel už konečně jednat a podívat se po možnostech, zda se někde po Evropě nenabízí vhodný kandidát ke splnění mého snu. Mít třetí auto do rodiny v podobě Fordu Focusu RS první generace. Líbil se mi okamžitě po uvedení na trh. V té době jsem akorát vlastnil běžného, tříletého Focuse ve třídvéřové karoserii, s 2.0 motorem o výkonu 120 koní. Vybavuji si, že na verzi ST170 (170hp), která se v době uvedení varianty RS už prodávala, jsem koukal jako na absolutně nedostupný model. A jelikož jsem se mu chtěl přiblížit alespoň vizuálně, tak jsem svého stříbrného Focuse, postupně "tunil" do podoby ST (v galerii jsem vložil obrázek mého dobového Focuse, v upraveném provedení). Nechci už ani vzpomínat, kolik mne postupně tato proměna z běžného Focuse stála, ale bylo to opravdu hodně. A pak přišel pro mne skutečný KRÁL! Král, který díky svému celkovému rallyovému vzezření a použitým komponentům, ještě výrazně předčil už tak výborně vypadající a jezdící ST170. Provedení RS bylo jak z jiné planety. I cena, kterou jste v té době museli za tento hatchback zaplatit byla astronomická. Na našem trhu 1,145 mil. Kč. Psal se rok 2002 a z linky v německém Saarlouis, začali sjíždět první kusy nového Focusu, který po dlouhých letech vrátil Fordu do názvu sériově vyráběných modelů emblém RS. Předchůdcem byl Ford Escort RS Cosworth – hmm, nádhera! Celkem, těchto RS Focusů sjelo z výrobní linky, během pouhých 2 let výroby, 4501. A jeden z nich se dokonce začal objevovat i v ulicích Plzně. A to zásluhou jeho majitele, rallyového jezdce V. Pecha, který v té době jezdil s továrním Focusem WRC a RSo používal také jako tréninkový vůz. I přes to, že je to již bez mála 20 let, tak si jako dnes vybavuji moment, jak se tento modrý, výrazně rozšířený Focus, objevil vedle mne na jedné křižovatce v centru Plzně. Málem jsem oněměl. Tento, tak řídce se vyskytující Focus RS, nyní stojí vedle mne!!! A počkat, to je Venca Pech kdo ho řídí! Takže on si ho koupil! Teda to je bomba, jeden je i u nás v Plzni!!! Venca se po chvilce strávené na světlech v poklidu rozjel a mě ještě dlouho trvalo, než jsem se vzpamatoval, zařadil jedničku a jako opařený také vyrazil. Na mne, jakožto 22 letého kluka, který měl v té době také Focuse, ale běžného, mělo toto setkání neskutečný dopad. A ještě více se umocnil tím, že se mi za celých dalších, dlouhých 20 let, již takovéto setkání nestalo!!! Vždyť já, než jsem si jej opravdu koupil, to RSo viděl naživo všehovšudy 4x! A každé z těchto setkání si vybavuji. Ale nikdy už se nestalo, abych ho viděl v běžném provozu. Tak vzácný tento Ford je. Vidět ho? To ještě tedy občas šlo. Ale řídit ho? Nenechte se vysmát! Pokud jste nebyl novinář z dobré automobilové redakce, nebo movitý nadšenec do závodních Fordů, nebo alespoň velmi dobrý přítel jednoho či druhého, neměl jste šanci. A tak jsem hltal jen ty články o tom, jak to jezdí, jak se to chová a jak dobré, nebo špatné to je. Láska a pouto k tomuto modelu se jen prohlubovala. Jak už to tak bývá, mého třídvéřového a upraveného Focuse jsem musel z důvodu se rozšiřující rodiny vyměnit za něco praktičtějšího. Na dlouhé roky jsem dal sbohem Fordům. A částečně i radosti z pěkného řízení sportovních aut. Naštěstí tomu osobní situace přála a já se opět mohl v myšlenkách vracet ke svému "dávném snu" – Ford Focus RS mk1. Ten mezitím ztratil na původní ceně. Ale i na počtech kusů, které jsou svým stavem ještě ucházející. Hodně jich skončilo mimo vozovku v tzv. totálce a pár se jich také technicky i vizuálně "upravilo" do stavu, který se již těžko dá vrátit. Dostala se ke mne informace, že v Anglii žije muž, který se snaží získat přesný počet zbývajících RS, jak pravo, tak levostranných. Údaj by se měl aktuálně pohybovat lehce přes 2000 kusů. Vlastnictví prvního RS, má tu nevýhodu, že při takto malé výrobní sérii, s nemožností objednání nových náhradních dílů, je jakákoliv nehoda, zejména na přední část, hotové inferno. S tím jsem ale také do jeho koupi šel. Už mám něco odježděno. A i přesto, že se jedná o homologační speciál, tak řízení na "hraně" si rovnou odpouštím. Než jsem si pořídil toto RS, tak jsem sezónu strávil za volantem Renaultu Clio RS III, F27 team. Tam jsem to místy opravdu pustil na samotnou hranu. A možná i to, mne nakonec přesvědčilo o tom, že si mohu svůj vysněný vůz koupit. Protože já už ani nechci hledat limity. Já se chci příjemně, svižně svést. A vnímat spíše tu atmosféru, že mohu řídit tak výjimečný vůz, jakým je právě Ford Focus RS mk1. Že mohu zažívat ty podobné pocity, které určitě tehdá měl Venca Pech a další šťastlivci za jeho volantem. Vždyť mne mnohdy stačí se jen zvednout doma z gauče a v pantoflích si zajít tohle dílo od Ford Rallye Sport jen tak prohlédnout do garáže a kochat se těmi detaily, které jsou veskrze účelné a nekřičí do světa, že jsem něco výjimečného. A to je také asi to největší kouzlo tohoto auta. Každé jedno procento z těch 70, co se oproti běžné produkci na RS změnilo, je tu čistě z funkčního hlediska. Křídlo na zadních dveřích – tak akorát. Přední nárazník s výdechy po stranách – tak akorát, atd… Stojí si tam sebevědomě a zároveň nemachruje svými bicáky. On to zkrátka nemá zapotřebí. On ví, že my víme. A to na něm miluju. A nic to nezmění. Ani čistě elektrický vůz, který umí z 0 na 100 za méně než 2 sec. Ne. Ani ten. Protože dříve se auta dělala s láskou k řízení a s láskou k rallye sportu. A nekoukalo se tolik na to, kolik to bude ve finále stát. Prostě to udělejme. Hlavně když to majitele pobaví! To je ten náš cíl při vývoji. Chtít se bavit! Závodní jezdec Colin Mcrae věděl co to je. A k tomu měl ještě takovou vášeň a nadání pro řízení, že Ford nechal jeho a C. Sainze, vtisknout tyto vlastnosti do celého charakteru RS při jeho samotném vývoji. A to, že se to opravdu nakonec povedlo, svědčí nejen můj široký úsměv od ucha k uchu, ale dozajista všech, kteří se za jeho volant kdy posadili. Já jsem o tom přesvědčen :) A už se nemohu dočkat jara a pěkného počasí, až se spolu, teprve potřetí, projedeme. Jen on, můj hrdina z mládí, a já. Mé nynější já, ale i to, když mi bylo 22 a poprvé jsem ho uviděl…
Přeji vám všem, kteří jste právě dočetli tyto řádky, aby se právě ten váš, vysněný vůz – hrdina nakonec zhmotnil.✌️
…













martin_100
6. 2. 2022, 19:28Ty jo toho stříbrnýho fíka si pamatuju. Občas sem ho v Plzni potkal. V tý době sem fordy moc nemusel ale tuten mě zaujal
JOE37
6. 2. 2022, 19:37Tak to bych už ani nečekal, že by se objevil někdo, kdo si jej z té doby bude pamatovat???????? Přeci jen je to už dlouho. Snažil jsem se to nechávat dělat poctivě a moc to s těmi úpravami nepřehnat. Ale byla to ještě zlatá doba tuningu????
To jsi mi udělal opravdu radost! Díky☺️
martin_100
6. 2. 2022, 19:43Jezdils třeba k Normě nebo do Plas?
Tehdy sem tuning žral dost takže každý auto který bylo nějak odlišeny od serie mě zajímalo. Tuto byla čistá práce proto to bylo nápadný. Tehdy spíš frčely extrémy a kolotoče.
JOE37
6. 2. 2022, 20:36Měl jsem to stejně ????????
krab
6. 2. 2022, 21:13Nádhernej blog! Přeju hlavně ať tě každá projížďka RSkem baví a užívej! Vypadá nádherně.
A jak píšeš, kluci si musí umět udělat radost a dopřát si staré sny, taky si je snažím plnit v rámci možností.
MK1 RS je pecka a taky doufám, že všechny superlativy co se o něm psaly pořád platí. Já míval jak ty píšeš v jednu dobu relativně zánovní modrý ST 225 a přesně jak jsi psal o tom vzhlížení k RS, tak já tenkrát taky děsně chtěl to RSo, když přišlo na trh. Mělo neuvěřitelnej zvuk nebo aspoň mi to tehdy tak přišlo
JOE37
6. 2. 2022, 23:19Krabe, děkuji ti za ta slova. Ty jsi zrovna skutečným příkladem toho, že nemusí zůstat vždy jen u snu. To, co ti již prošlo rukama, jsou pro mnohé z nás skutečné automobilové hvězdy. Já tu svou už také mám :) Tak někde, třeba na klikaté okresce, naviděnou!
krab
7. 2. 2022, 12:23Nemáš vůbec zač a jestli jsi z Plzně a rád podnikneš pak až začne trochu počasí výlety, tak se můžeme zkontaktovat a vyrazíme. Máme teď i takovou menší partičku nadšenců do aut a jeden z nich pořádá moc hezký výlety do Alp (best Roads) to nazval. Já loni nebyl, na jaře se narodil kluk, tak jsem toho moc nestíhal, ale tenhle rok s nima chci v červnu vyrazit. Nejsou to chlapy, že by jezdili jako blázni, spíš by nás bylo tak 5-6 aut, občas nějakej výlet v neděli se ráno svezeme , ale osvědčilo se, že je ideální když se jede fakt jen ve dvou, třech, čtyřech, to je takový příjemný. Pár bláznů do aut z Plzeňska taky znám :-D
JOE37
7. 2. 2022, 16:16Je dobře, když máš s kým sdílet svoji vášeň pro auta. A když jsou to navíc lidé, kteří si už nemusí nic dokazovat, tak společné výlety kamkoliv, v krásných, neokoukaných autech, jsou požehnáním:) Určitě se ničemu nebráním a bude mi ctí!
krab
7. 2. 2022, 20:21Super, rád ti i napíšu soukromou zprávu a někdy si můžeme dát spolu kafe, taky něco vytáhnu z garáže. Mám dokonce i známé s Fordíky, jeden dokonce toto MK1 RS má, míval předtím krásnou Imprezu STi RA a můj kamarád fotograf zná dobře moc příjemnýho nadšence do aut, kterej má bílej Escort Cosworth. Takže nějaká parta se třeba v sezoně i tématicky může dát dohromady. Jinak jak jsi psal, že jsi měl Clio v edici F1 R27 a Plzeň, tak jsem si vlastně asi vybavil i inzerát na to auto, pokud bylo v bílé. Já na něj díval, to bylo někdy na podzim a pak teda zmizelo, nějak jsem se nerozhoupal a nakonec jako svůj poslední úlovek vybral Mini Cooper s kompresorem a přesně úplně náhodou v provedení a kombinaci barvy a čalounění, co se mi nesmírně líbila, tak jsem neodolal. Teď už je celkově po servisu a lehčí úpravě motoru a konečně funguje úplně přesně jak jsem si představoval. Ale zrovna to Clio v tý edici co jsi měl jsem původně chtěl víc než to Mini. Taky takovej starej sen z doby, kdy to bylo pro mě nedostupný. Taky si to užívám
JOE37
7. 2. 2022, 21:17Tak to jsou opravdu výborné kontakty! To by bylo fajn:) Ten MC co jsi si pořídil je parádní! To bude výborně fungovat. U Clia bylo zajímavé to, že 14 dnů po zveřejnění inzerátu se nic moc nedělo a pak se strhla docela mela. Přijeli si pro něj až z Brna. Ale zájemců, i z řad lidí co se pohybují ve světě rallye, bylo pak dost. A všichni říkali něco podobného co ty. "Mě trvalo se rozhoupat a zavolat a najednou bylo fuč"! V Cliu Rs této generace je opravdu pěkné svezení. Stačilo to i na mnohem silnější auta. Samozřejmě v zatáčkovitém profilu trati. Na rovinkách to ztrácelo, ale krásně se motor vytáčel až k omezovači. Být mi okolo 20 let, tak bych tohle Clio určitě chtěl mít na ježdění:) Ale i pro nás, trochu starší nadšence, je to pořád paráda. Akorát jsem si už chvílemi připadal trochu nepatřičně:D Takže když budeš mít chuť si ho někdy koupit, tak určitě doporučuji.
beastar
7. 2. 2022, 21:34To Clio je top. Mimochodem ten inzerát sem viděl taky:) Asi 3x sem na to koukal. Jen v rámci nějaký zběžný rešerše. Měl sem jeden čas pocit, že potřebuji jezdit něčím takovým furt... Naštěstí mě to brzo pustilo. Dneska sem jel po dvou týdnech v RS Trophy po městě. A jo, nadával sem. Obrubníky, koleje, kolony, zpomalovaky. Na to prostě ty auta nejsou. Ideálně rychle z města ven. Mě hrozně poslední dobou štve takový ten hrubý hlučný asfalt. Že to je v Čechách to vím. Jenže je to i v Německu a teď sem to objevil i v CH.
Rok od roku je těžší se bez strachu vozit. Takže Krabovo nikam se neženeme. Dává čím dál větší smysl. Je to smutný. Když mi bylo 20 jezdili sme Ibizou Cupra bratrance na křivoklátsku a dělat rovinky 160 nám přišlo ok. Dnes to nedáš protože kamion, dodávka, cyklista, co když tady někdo vyleze z lesa aaa důchodce v ix20. A v kufru nalepený stříbrný Passat B6 ftuningu.
krab
7. 2. 2022, 22:10No jo, bylo to ono! A tam nebyla navíc úplně přemrštěná cena, teda vůbec nebyla, spíš mělo auto něco odjeto. No někdy pak na jaře moc rád pokecám s tebou osobně. Mini Cooper JCW si klidně, kdybych s ním někdy přijel kousek projeď, já jsem zvědav na různý postřehy co se týče jízdy. A jak říká Beastar člověk dneska nemá ani úplně kde se svézt jako fakt pořádně, i když u mě v okolí berounsko, hořovicko se ještě fajn úseky s minimálním provozem najdou. Ale jsem stejně náturou opatrnější jezdec, radši vždycky na jistotu... no vlastně se musím sám sobě smát jakej jsem tragéd, že si nechám toho Coopera JCW kompletně připravit na sezonu, mechanicky na tom nic nezanedbat, teď nakonci ještě od jednoho velmi šikovnýho autoelektrikáře (resp. dělá hlavně na letadlech) doladit softwarově, aby úpravy fungovaly a nemám pomalu čas si s tím jít zajezdit. Hlavně že jsem si to nechal takto doladit, aby ten motor fungoval jako u verze GP, čili těch 220-230 koní tam má být (schválně někdy nechám změřit) ale pocitově tam asi fakt jsou, protože to jede neskutečně a stejně se svezu spíš jen v klidu..
Jinak koukám vedle Clia Yaris GR, to má taky jeden z naší skupinky, vlastně dva :-D To je moc povedený auto, umí na tý silnici předvést neskutečný, hlavně když to klouže, to je pak až neuvěřitelný
beastar
6. 2. 2022, 21:17Moc pěkný. Srdcovka. To už tu dlouho nebylo. Takový blogy natož články.. To už se tu nevidí. Jenom čekám kdy přispěchá MbMb ti poradit že EV je lepší. Protože..
JOE37
6. 2. 2022, 23:24Díky Beastare! Ruka mi tentokrát u toho psaní šla tak nějak sama. Holt hlas srdce :D
Arrivederci :)
pickozudovozu
6. 2. 2022, 23:56Moc krásný auto.
Kdysi se mi stala, na semaforech, podobná příhoda jako tobě, akorát místo Ášína v něm seděl Čtvrtníček.
JOE37
7. 2. 2022, 00:05Taky dobrý ;) Další v ČR co ho měl. "Monte Carlo" je veliký fanda do rallye sportu. Musel ho tehdá vážně moc chtít. Protože za ty peníze si mohl koupit třeba nové bmw 3 řady i s klimatizací :D Ale RSo si poměrně brzy získalo nejen mezi fandy rallye renomé.
Irwinek
7. 2. 2022, 07:36Splněnej sen, paráda :-D
Tak ať šlape jak má :-D
JOE37
7. 2. 2022, 16:17Díky moc! Doufám, že bude dělat hlavně radost ;)
Pólin
7. 2. 2022, 13:31Náádhera... takovéhle články tady opravdu moc často nebývají... Test Focusu RS je v úplně prvním Autocaru, který jsem si někdy v roce 2003 koupil...vzpomínám na fascinaci tou fotkou ve skoku a na ty kožené sedačky saprco s modrými pruhy...
beastar
7. 2. 2022, 14:23To auto je dechberoucí a to píšu jako člověk. Co Fordu defakto vůbec nefandí. A nikdy sem si žádný nekoupil. Jen se povozil občas.
JOE37
7. 2. 2022, 16:59Díky. Jsem opravdu rád, že se článek líbil. Ford, jako takový, také není pro mne nějakou modlou, která by mi nedovolovala si pořídit i něco jiného. Focus je jediný model, který jsem od něj měl. Ale zrovna bych řekl povedený. I když Ford GT mám také hodně vysoko. Vyzkoušel jsem už kde co. Zatím mi žádný výrobce zcela k srdci nepřirostl. Ale je fakt, že zatím jsem neměl žádnou Italku :)
Kuře
7. 2. 2022, 17:14Bíste, já myslil že máš toho Wildtrecka či co?;)
Mk1 RS je dětský sen, před covidem se mi neustále hodilo hlavou si jedno pořídit, asi si budu vyčítat že jsem do toho prostě nešel, když bych na to ty prachy asi nějak sesmolil, tenkrát. Covid moje možnosti strašně omezil a teď už se bojím poletí ceny vzhůru nesmyslným tempem. Jako mimochodem u všeho... Takže mi nezbývá než závidět;))
JOE37
7. 2. 2022, 17:56Na to bych ti odpověděl, nikdy neříkej nikdy ;)
beastar
7. 2. 2022, 18:44Kuře: To je operák. A jezdí s tím 95% času přítelkyně. Řekněme že to není úplně moje volba. Taky je to jediný auto o kterém píšu... My máme :D
Augi
7. 2. 2022, 13:50Krásně napsaný! Taky si raději užívám atmosféru za volantem než to honit na hraně - jestli ono to nebude taky věkem :D
beastar
7. 2. 2022, 14:22Podle mě jo. Ze 100 km výletu jedu nad předpisy tak 20. Jezdím rovně rychle, ale to je v rámci práce. Když mi bylo o 20 míň chtěl sem jezdit 300 bokem i pro rohlíky.
JOE37
7. 2. 2022, 16:46Určitě věkem. Zrajeme - moudříme :) Tak všechno není jen o rychlosti a adrenalinu. Ale hlavně o prožitku. To se ale těžko vysvětluje klukovi, který má ještě mokrý řidičák.
beastar
7. 2. 2022, 21:40Jo, jo. Já už taky dost měknu. Až se někdy i sám divím. Jako jo dálnice často kropím přes limit skoro kdekoliv.. Kde to jde. Což teda úseků ubývá. Musím ale uznat, že třeba i to Quattroporte mě teď víc fascinuje v tom, co takové těžké auto dokáže vykroužit. Než že jede 220. To totiž jede dnes téměř vše, co je na to postavené. Nižší střední plus. Pravdou je že když sem byl mladší. Silný auta byli prostě drahý a často jen od prémie. Nebo prostě za cenu prémie. Dneska i30N, Meg RS, Golf Gti, MC Jcw, OPC, Leon Cupra.. Je toho XY co si můžeš pořídit a nemusíš být top manažer v top věku.
Junior
7. 2. 2022, 23:23Čoveče já se teď zhrozil, že mi to moje TDIčko už nežralo za rok v průměru 8,1 jako první rok, kdy sem ho měl, ale něco jako 5,1 Normálně na mě padl splín, že teď už si můžu jako správnej geroj příště koupit to Rko, protože už stejně jezdím jak s hnojem, takže budu moc všude do diskusí vypisovat, jak vole s 300 koněma za 9.
Junior
7. 2. 2022, 23:235,9 sorry. Až takovej hnojník nejsem.
tomyks
7. 2. 2022, 16:04Nádhera, gratuluju. Focus MKI byl designově moc povedený, tehdy jako z jiného světa. Měl jsem jako kluk modely Focusu WRC v různých měřítkách, pomalu je dědí můj syn. To kouzlo RS je podle mně i v tom, že RS je vizuálně hodně blízko ostrému WRC Focusu. Nebo naopak. Až v roce 2003 přišli s výrazným bodykitem, ale do té doby Ford prodával vzhledově podobné auto jako soutěžní speciál. Nenapadá mně, kdo to dnes nabízí.
Jinak pěkně napsáno. Na konci jsem se pousmál, naprosto ti rozumím.
JOE37
7. 2. 2022, 16:51Ahoj! Jo to máš pravdu. Určitě i tato skutečnost přispívá tomu, že se z prvního RS stává docela vyhledávaný artikl, a to nejen mezi pravověrnými fanoušky rallye.
ReVolte
7. 2. 2022, 21:13Tak snad ho v okolí Plzně budu často potkávat! Tu stříbrnou střelu si ale pamatuju :) Byly tu 2 podobné.
JOE37
7. 2. 2022, 22:36Budu snažit :D
Stříbrná střela - to byli ale časy :) Ahoj!
Dratkar
11. 2. 2022, 21:54Gratuluji ke splněnému snu. Úžasné auto a parádní blog psaný srdcem. Mám podobnou úchylku chodit si jen tak sednout do garáže a kochat se sporťákem, který tam přes zimu odpočívá. I když je to "jenom" BRZ... Snad tě někde tady u nás pod Čerchovem potkám. Už aby bylo jaro :-)
JOE37
12. 2. 2022, 00:58Díky díky! To je boží fotka s tím obutím! A to myslím i na to na autě :D To jsou nějaké Enkeie?? BRZko jsem svého času také vlastnil. Byl jsem toho času docela zamilovaný do Subaru, tak to byla skoro povinnost. To auto je důkazem toho, že nemusíš mít extra výkon k tomu, aby jsi se dobře bavil. A také to byl malý zázrak, že tato trojvarianta vůbec vznikla. Rád na něj vzpomínám. U vás pod Čerchovem jsem byl v loni s Cliem. Krásný silnice tam máte. Sedmihoří atd. paráda :) Černého BRZ na těchto kolech se určitě vždy všimnu. Možná je máš ale jen na zimu? Měj se!
Dratkar
12. 2. 2022, 13:21Jsou to Ultralite UL37, 18". Jsou tam celoročně, ani nemám přezuto. Jezdím s ním jen když je hezky..:-) Na zimní radovánky jsem si pořídil jinou hračku :-) Tak snad někdy...
JOE37
12. 2. 2022, 14:39Koukám Subaru forever :D Parádní autopark! S Legacy jsem se v zimě také rád povozil. Každé to auto má úplně jiný charakter, ale se jak 4x4, tak se zadním náhonem si užiješ spoustu srandy. Já teď v RS jezdím spíš jako po kolejích :D Měj se!
Stanley
12. 2. 2022, 08:08Super článek! Dřív tu takové bývaly často, teď stačí přijít jednou za 14 dní. Naprosto chápu takovou fascinaci speciálem, zvlášť Fordem RS. Mě hrozně lákají ikony z té doby, ale sám si je opravit neumím a jsem rád, že se můj servisák nechá zatěžovat tím, co mám.
Taky mi mluví z duše design ve stylu "tak akorát". Dneska musí být všechno agresivní a nasrané jsou už i fábie :-)
Tož ať ten krasavec jezdí :-)
JOE37
12. 2. 2022, 10:20Stanley, díky. MG - tak to respekt! To už se dneska nevidí. Možná se bude značka obnovovat ve smyslu výroby elektrických aut, ale to už bude zcela jiný příběh této značky... Já také neoplývám dovednostmi, abych si pouštěl do nějakých větších akcí. Takže vždy spíše doufám, že větší zásahy nebudou potřeba :)
Stejně, co byl ten spouštěš, že se trend výrazných "bodykitů", už od továrního produktu, začal hojně objevovat u všeho možného. Vlastně je to až úsměvné. Protože ruku v ruce s ním, šel i masivní downsizing. A falešné koncovky výfuků tento paradox ještě podpořilo.
Dnes už výraz "sleeper" automobilky v podstatě neznají.
Možná se pletu, ale nenapadá mne jediný, nový model, který by se v tomto duchu vyrobil. Ale asi to tak chceme. Jinak by to takto nevyráběli. Ale už nemáme tolik možností, vytisknout autu vlastní, decentní rukopis.
Ať ti MG dělá jen radost! Jsem vděčný za každou pestrost na silnicích ????
mariS
16. 3. 2022, 14:07Moc hezký článek od srdce. Jsem rád, že sis splnil sen.
A taky díky, že jsem tě mohl poznat.
PS: Clio se u mě má dobře:) Dneska mu přišly powerflexy na motor a převodovku.
mariS
16. 3. 2022, 15:49Důkaz:)
JOE37
19. 3. 2022, 08:42Wau, to auto je čím dál hezčí! Perfektní úpravy???? Včera jsme na něj zrovna s kamarádem vzpomínali. Hlavně na to, jak dokáže posouvat fyzikální zákony až na samotnou mez ???????? Málo co se mu v tomto vyrovná. RS divize Renaultu zde odvedlo skutečně maximum možného. A pro mne to bude už navždy jedno z vůbec nejzábavnějších aut co mi prošlo rukama ????????✌️ Jsem opravdu rád, že ho máš právě ty! Díky! PS: já už mám rs na značkách???? Měj se a užívej ????
krab
19. 3. 2022, 08:54To bysme pánové mohli někdy vyrazit na projížďku a kafe někde... jestli jste oba z plzeňska, mám to kousek a vzal bych i kámoše s Yarisem GR co bydlí taky tady u nás na berounsku. Máte to krásný oba, ty káry...
mariS
20. 3. 2022, 14:40Značka je super, Colin by měl radost???? A vůbec Focus je super, já mám Fordy rád. Však víš.
Dnes jsem v garáži nainstaloval polyuretany. Trošku to v autě vibruje, ale je cítit, že je to pevnější. Jinak jsem moc úprav zatím neudělal, o auto jsi se moc hezky staral, takže toho nemusím moc řešit. Je nová spojka, homologovaný podložky pod kolama, štefty místo šroubů, černý loga, deflektory na oknech a pár dalších drobností. Ještě pár úprav a oprav je v plánu, ale hlavně si to auto užívám.
Krabe, nějakému autosetkání v létě se nebráním, ale jsem z Brna, tak to mám trošku z ruky????
crazy
13. 4. 2022, 09:36Gratuluji k pěknému kousku, je to vyjiméčné auto o tom žádná :) Taky jsem ho chvilku měl, bohužel v né úplně lehké době a musel se prodat, do dnes mě to mrzí. Zkus se trošku víc rozepsat o řízení, pocitech, porovnání s Cliem R27 ... Jsem taky jeden z těch nerozhodných zoufalců co volali na krásné bílé Clio RS, nejdřív na něj tři dny koukám a po telefonátu utírám slzu :) Jsem rád že zde vidím staré známé - Ahoj Maris! a myslím že tady u toho pána se auto bude mít jak v bavlnce, mimochodem, jak dopadl escort zetec turbo? Já nakonec skončil u splašeného mini coopera...
mariS
13. 6. 2022, 16:05Svět je strašně malej.. čaaaau Crazy:D
Autíčko se má u mě dobře:) Dostává veškerou péči a samozřejmě prošel a ještě projde pár drobnýma úpravama. Zítra teda dostane za uši, čekají nás jízdy po Masarykáči.
A s Escortem se budeš asi divit, ale pořád ho mám. Nemám na něj tedy vůbec čas a maximálně se na něj občas zajedu do garáže podívat. Práce je na něm pořád dost, takže se k němu snad za pár let dostanu s klukama. Zatím je auta moc neoslovují, ale to přijde. Clio je baví hodně, tak snad mi s tím pomůžou:)
GTH
10. 9. 2022, 21:35Ahoj - moc hezky a čtivě napsané a se vším souhlasím. A proč jsem reagoval? protože jsem velmi překvapen, jak moc podobně to vnímáš - jen pro info - jsem taky z Plzně a už nějakou dobu vlastním RS MK1 (pred tim RS2000, ST150, ST170) a k tomu mam modré Clio RS III CUP facelift a druhé F1 edici jsem koupil ted na jare :-) Třeba někdy na viděnou, rad bych pokecal :-) Hezký večer a ahoj Tomáš Černice