reklama
načítám data...

Kdepak soudruzi z Francie udělali chybu?

03. ledna 2017, 20:04 30 komentářů Michal88

Aneb o dalším Majklově blízkém přibližovadle. Citroën C5 HDi.

zobrazit celou galeriiMajk Zed: Kdepak soudruzi z Francie udělali chybu?

Bylo nebylo, našim jako druhé auto do rodiny začala výrazně přesluhovat Felicie combi 1,3MPi/50kW. Tedy se léta páně 2012 začali pokukovat po jiném autě. Táta používal pro své jízdy T4, ale mamka a sestra neměly čím jezdit. Mechanicky by to Filcka ještě dala, ale kastle pocházela na kovomorku. Pak se sem tam občas začaly dít podivnosti, jako při zařazení zpátečky došlo k vypnutí rádia a zapnutí zadního stěrače, což po vyřazení nepřestalo, pomohlo až odpojení baterie. Tenkrát tohle opravit byla celkem sranda, opravil se kabelový svazek vedoucí podél levého prahu, ale kovomorka byla v tak rozsáhlém stavu, že příští stk nebyla možná legálně a navíc, drahé polovičky rodiny bylo třeba usadit do bezpečnějšího kočáru.

Těch aut se během půl roku prolezlo mnoho. Od "zaručeně nebouraných" P406, které měly viditelně vařené přední "parohy" za 60t a které by prý majitel bazaru jen těžko pouštěl (jistě si vzpomínáte na Večerní auto), přes různé Fiaty Marea, Fordy Focusy a Mondea až po Prassata. Abych to upřesnil, bouraná auta nám nevadila, vadily nám ty blbý kecy a zastírání skutečného stavu i když se na to stejně přijde. To už byly takové tendence od otce, že by se vzal Pašík B5 s 2,5Tdi V6 a Torsenem za lákavou cenu (rozuměj: naleštěná bída se zajímavou cenovkou na Passata). Koukalo se samozřejmě i po Xantiích a C5, ale nebylo k nabídce nic úplně zajímavého především kvůli tomu, že i přes mé námitky chtěl táta pro dámy naftové auto a ty šplhaly s cenou podstatně výš, než benziny. Alespoň toho Passata jsem mu rozmluvil, neboť tam byla velká pravděpodobnost koupení zajíce v pytli, myšleno především v opotřebených uloženích vačkových hřídelí a problémy s Torsenem. Došlo to až tak daleko, že naši začali objíždět po cestách bazary a když byla cesta, různé inzeráty i dál od věže. Až v jistém bazaru na severu Prahy našli červenou C5 2.0HDi/80 kW z roku 2001 za 40 tisíc kocourkovských.

Tenkrát na to auto koukali a hned mi cinkli, abych nastartoval oře a vyrazil do Prahy se na něj podívat. Auto nebylo v nejlepší kondici, vrzala zadní ramena, nefungoval teploměr chladící kapaliny, proměřoval tachometr, bouchaly tyčky stabilizátoru, lak nebyl v nejlepší kondici, sem tam uvnitř šrám, dle tacho pak 340t najeto, 3 majitelé v TP v České Republice aj. Cenu jsme dojednali výrazně nižší kvůli vrzajícím ramenům (je to oprava bratru za 1500 Kč a vložení vlastní práce, jinak se platí servisům 6 tisíc za celou nápravu výměnným způsobem). Auto jelo dobře, brzdilo taky slušně,  mělo originální rádio na kazety, ovládání rádia pod volantem, palubní počítač, funkční manuální klimatizace, všechna okna v el. a jiné drobnosti. Nebylo třeba víc řešit, cena byla po slevě na konec velmi slušná.

reklama

Auto se přivezlo z Prahy, udělal první servis a tyčky stabilizátoru. Do toho se opravil tachometr, což je slabé místo prvních C5, protože se uvolní uložení rafičky na hřídelce. Oprava velmi jednoduchá. Vyměnilo se čidlo chladící kapaliny, ale teploměr stále nefungoval. Přičítali jsme to studeným spojům v přístrojovce, ale na to byl čas. Popíšu až dále.

Exteriér tedy nic moc. C5 je první Citroën s tímto typem značení. Ovšem s tím se změnil i designový jazyk. C5 už je taková nemastná-neslaná, automobilka se snažila zalíbit většímu počtu lidí a chtěla zaútočit na Passatovské vody, což se na konec moc nepovedlo. Alespoň to zůstal liftback. Bohužel, funkčně to bylo taky zvláštní, např. přední světla jsou řešena tím způsobem, že potkávací světlomety mají svou parabolu pro H7 žárovku a dálkové sdílejí parabolu na dvouvláknovou žárovku H4 spolu s mlhovkami, vše v jednom světlometu. Dodnes jsem nepochopil snahu nacpat mlhovky do hlavních světel. Když už nastane mlha, že je třeba mlhovky zapnout (ještě jsem nezažil, že by přes mlhu nebylo vidět 1,5 m před auto a dál), tak díky tomuto řešení není na čáry vidět o moc lépe, než s potkávačkami. Mlhovky také dostaly jednu špatnou vlastnost, že nelze zapínat nezávisle na sobě přední a zadní mlhovky. To je ale bolest všech současných aut.

Interiér se pak také začal vzdalovat od původní pohodlnosti hydropneumatických Citroënů. Přístrojovka výrazným způsobem nabobtnala a sedačky se staly celkem tvrdé. Jenže nemají ani boční vedení a člověk tak má pocit, že jezdí po sedačce i při lehkém náklonu. Tohle Citroen vychytal až u C5 X7 od 2009, kdy i při relativní tvrdosti, poskytují sedačky dobré boční vedení a celkem slušný komfort. U první generace byly ale pro Citroeňáky tyto sedačky zklamáním. Celkově interiér se ale zmenšil. V té době se začalo blbnout s nárazovými testy Euro NCAP a i když C5 oproti předchůdkyni Xantii značně povyrostla, interiér se díky větší a modernější odulosti zmenšil. Lepší infotainment, ergonomie a více odkládacích prostor oproti Xantii to ale nezachraňuje. Interiér by se dal přirovnat k velikosti dvojkové Octavie, akorát zadní pasažeři mají více místa na nohy i při průměrně vzrostlém řidiči a spolujezdci (cca 90 kg a 185 cm výšky). 

Motor je tedy 2.0 HDi/80 kW. Jedná se o řadový přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 ccm a s 8 ventily. Parametry pak byly 80 kW při 4000 ot./min a 250 Nm při 1750 ot./min. První vlaštovka common-railových vznětových motorů od PSA. Byl to celkem skok, jelikož PSA před tím muselo konkurovat přicházejícím moderním přímovstřikovým dieselům se starými předkomůrkovými agregáty TurboD. Přísnější emisní normy už ale dost výrazně klepaly na dveře a tam už si předkomůrky holt neškrtaly. Na autě je ale znát, že u něj byly seškrceny emise. Papírové hodnoty jsou na svou dobu konkurenceschopné, ale motor působí takovým otupělým dojmem. Začíná zabírat okolo 2000 ot./min a pak plynule táhne až někam ke 4200 ot./min, kde mu rychle dochází dech. Stará 2,1TD, které byl tento motor nástupcem, sice nereaguje kdovíjak citlivě, je ale na druhou stranu taková "ráznější". 2.0HDi je ale podstatně kultivovanější. To je jeho hlavní přednost. Bohužel, spotřebou, byť platil za velmi úsporný motor, úplně neoslní. Ty trasy, které jezdím s 2,1TD, tak HDi je jezdí tak o půl litru výš. 

Co se týče podvozku, u C5 došlo k výrazné změně v hydropneumatice. C5 má v rámci hydropneumatického odpružení klasicky v předu pseudo McPherson, vzadu pak nezávislá vlečená ramena, ale už má elektricky honěné hydraulické čerpadlo, hydropneumatický systém neovládá brzdy a celkově řízení podvozku je elektronické, nikoli mechanické. U starších systémů se např. vyrovnávání světlé výšky řešilo rozdíly tlaků ve výškových korektorech, u C5 tohle obstarává elektronika. Naše C5 má jednodušší typ podvozku zvaný Hydractive 3. Pro méné znalé se pozná především tak, že tento systém nemá u voliče výšky tlačítko "Sport". Tento systém uměl akorát při rychlejší jízdě (nad 110km/h) mírně snížit světlou výšku kvůli odporu vzduchu. Nadstavba, Hydractive 3+ pak uměl i přitvrdit v závislosti na stylu jízdy, případně tlačítkem. Lišilo se to opět počtem tlakových zásobníků, tzv. koulí v systému a jiným řízením podvozku. Už se tyto systémy ale díky sběrnicovému systému elektroniky nelišily tolik a díky podstatnému zjednodušení oproti systémům v Xantiích a XM došlo i ke zvýšení spolehlivosti.

Všechno má ale i své temné stránky. U systémů Hydractive 3 a 3+ se zas mírně zmenšily tlakové zásobníky a nejsou tzv. dofoukatelné. Kouli se tedy nedá prodlužovat životnost a jak z ní ujde dusík, je na vyhození a je třeba koupit novou. Sice se zkoušelo operovat s jejich doplňováním, nesetkalo se to ale s úspěchem. Další věc je, že sice se auta tak nehoupou a slabší žaludky nedostanou mořskou nemoc a dosáhlo se větší stability v některých situacích, ale také tyto systémy nepřekonávají tak hladce nerovnosti, jako jejich předchůdci. V kombinaci se sedačkami se tak C5 výrazně odsunula od komfortu a přiblížila se ke klasickému řešení s pružinami a tlumiči. Je ale pravda, že to píšu jako člověk, který je ochoten obětovat sportovní ambice na oltář komfortu i za cenu vyšší servisní náročnosti. 

Ono to ale s tou vyšší servisní náročností není tak jednoduché. Sice se dosáhlo vyšší spolehlivosti, ale v případě odchodu koule do věčných lovišť tato stojí více peněz. Také hydraulická kapalina, nikoli už LHM, ale po novu LDS, která je světle žluté barvy stojí podstatně více. Pro Citroen je to tedy trochu náplast, neboť LHM byla využitelná pouze do hydropneumatiky. Naproti tomu LDS se krom do hydropneumatiky plní i do servořízení běžných novějších Citroenů, akorát název na lahvi je jiný.

Druhá věc jsou pak elektronické díly. C5 je jedna z prvních vlaštovek se standardizovaným CAN-BUS a OBD2 systémem. Z toho pak pramení různé dětské nemoci a závady. Například odcházející mikrospínače či jejich mechanika. Tlačítka otevírání oken odcházejí, především v řidičových dveřích. Opravit se to nedá, nebo alespoň ne v domácích podmínkách. To samé modul páček pod volantem, obvykle páčka směrovek, kterými se ovládají i dálková světla.

Co se týče závad, něco málo jsem popsal výše, hodně nám asi zavařil na tomto autě ten teploměr chladící kapaliny. Nejdříve ani po výměně čidla nefungoval. Posléze najednou fungovat začal a poté zas ne. Měl jsem ve volnu v plánu na to vlítnout a zkontrolovat studené spoje. Ovšem než jsem se k tomu dostal, přišel telefonát, že se auto natočilo a hned to začalo ukazovat kontrolku STOP a Service, teplota na budíku vylétla do maxima a displej psal vysoká teplota chladící kapaliny. Trvalo velmi dlouho, než jsme s otcem přišli na to, že je prostě jen špatný přechod v konektoru k čidlu a to dělá takové brikule. 

Pak na C5 potrápila spojka. To si takhle jedete po Praze a před Vámi začne auto zpomalovat. Chcete zařadit nižší kvalt, sešlápnete spojku, jde to ale nějak snadno, v půlce zdvihu padne rána a z motorového prostoru kovové zvuky. Pedál spojky zůstal na podlaze. Tak zaplujete na nejbližší stání, třeba na invalidy a chcípnete. Po nastartování kovové pazvuky zmizí, ale to je tak všechno. No nic, počkáte dvě hoďky v příjemném jarním počasí na otce kvůli odtažení 100 km domů. Tehdy při odtahu to mělo asi jedině nižší spotřebu, než 2,1TD. :D Na konec se zjistilo, že se zlomila vidlička odstavující spojku od klikovky. Při té příležitosti se udělala spojka včetně dvouhmotového setrvačníku. Nejhorší ale bylo, že s autem jsem se měl podívat na svůj první sraz, protože XM bylo rozřezané v garáži.

Za zmínku stojí ještě jedna story. Na C5 byly při koupi neoriginální lité disky Enzo. Jelikož měly velké ET, byly pod nimi dvoucentimetrové podložky, aby disky neškrtaly o brzdiče a o to delší šrouby. Šrouby se ale začaly natahovat a povolovat. To byl docela problém. Bylo v plánu dát ta kola pryč, ale jelikož to byly jediné disky, tak až se seženou byť i plechové jiné. Díky tomuto se samozřejmě na shánění přitlačilo, ale jelikož s autem jezdí drahé polovičky, mohlo to dopadnout špatně. To se ale nedá přiřknout autu jako závada, spíš jako blbost předchozího majitele a naše selhání, že jsme s tím něco neudělali dříve. Dnes jsou na autě plechové disky s originálními poklicemi z Peugeota 307.

Co se týče nákladů, tak ty se také nezapisují detailně. S autem je teď najeto nějakých 100 tisíc, takže má na tacho 440 tisíc kilometrů. Náklady jsou ale podstatně nižší, než u XM, neboť u C5 se po těchto a pár menších opravách v dalších měsících a letech na nic moc nemuselo sáhnout a nějaké přidávání výbavy a šperkování se neprovádí. Mění se olej a filtry po 10t kilometrech, po dvou letech brzdovka a LDS atd. A dál více méně jen slouží. Pro to je C5 celkem dobré. V rámci mezí běžné lidi ani neurazí, ani nenadchne a je připraveno sloužit. Celkem bych ho doporučil pro lidi, kteří se bojí složité techniky starších XM a Xantií, ale chtějí pohodlnější a levnější alternativu Passata. Kompromis něco za něco.


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

lu
luv
03. ledna 2017, 22:13
0

> Abych to upřesnil, bouraná auta nám nevadila, vadily nám ty blbý kecy

jojo, sranda je za takto prodejci dokazou odradit od koupe i noveho auta ... ale chapu, ze to na 99% lidi funguje a 1% odradi, takze se jim to vyplati ..

reagovat
Michal88
03. ledna 2017, 22:57
0

To je ono, ale pak ať se lidi nediví, že kupují vraky, když si nehlídají své těžce vydobytè peníze a neřídí se pravidlem "důvěřuj, ale prověřuj." :)

krab
03. ledna 2017, 22:29
0

Dobrý počtení, prostě se v těch Citrónech vyznáš a protože mají něco do sebe, všechny tvoje blogy moc rád čtu. Navíc HDI v bezproblémovým provozu s několika stovkama tisíc km na hrbu je znova taková ta klasická ukázka toho, že "stav tachometru" 120tis km nedělá starou ojetinou skvělým kupem a tu z 330tis km zralou na vrakoviště.

Lidi, ale mají stejně stále hrozně rádi "stáčedla" :)

reagovat
Michal88
03. ledna 2017, 23:08
0

Co jsem tak pochopil, respektive co bazarník tvrdil, tak to auto se tam přivezlo ráno a stihli ho jen umýt a poklidit, takže bych možná i předpokládal, že ho nestihli dát na stáčedlo. A k tomu samozřejmě nikdo netuší, jestli už si stáčedlem neprošla, přece jen, bylo to 12 let starý auto s několika různými majiteli jen v ČR (a bůhví kolika v De) při koupi a to vycházelo okolo 25 tisíc km ročně a na tak malý nájezd se auta střední třídy s turbochrochtem obvykle nekupují. :)

Daniel Borský
04. ledna 2017, 14:15
0

Jen taková drobnost k tomu Pašíkovi. B5 (B5.5) nemá Haldex, ale Torsen. Haldex používají jen u motoru napříč, B5 ho má podélně.

reagovat
Michal88
04. ledna 2017, 16:47
0

Omlouvám se, dám do pořádku. :)

jc
04. ledna 2017, 17:36
0

"...nelze zapínat zvlášť přední a zadní mlhovky. To je ale bolest všech současných aut."

To jsem jeste nevidel, zrejme se pohybuju v jinych vodach :-) Naposledy jsem kupoval BRZ a i tam je to zvlast.

Jinak zajimave. A ses hrozny grafoman :-)

reagovat
Michal88
04. ledna 2017, 18:12
0

Myšleno tím způsobem, že nejdřív zapneš jedny mlhovky a pak tím samým tlačítkem dalším pohybem druhé. Jde o to, že u XM mám na přední mlhovky zvlášť tlačítka a můžu je zapínat naprosto nezávisle. Buď chci jen přední nebo jen zadní. U C5 se zapínají posuvem prstýnku na páčce směrovek a jedním pohybem nahoru se zapnou přední a druhým pohybem nahoru zadní. Vypínání postupně pohybem dolů. :) Ještě to edituji. :)

RCNP
04. ledna 2017, 18:15
0

Postupně, ale ne zvlášť. Přední zapneš samostatně, ale zadní zapneš už jen s předníma dohromady jako druhou pozici té páčky. Bavorák má třeba tlačítko pro každou mlhovku zvlášť, tak si můžeš pustit třeba jen zadní. Což mi trochu chybí, protože přece jen zadní světla nejsou v mlze tak intenzivní a tak ta mlhovka je potřeba. Ale přední nepotřebuješ pokud není úplný mlíko.

Michal88
04. ledna 2017, 18:19
0

Jinak samozřejmě jdou obě tlačítka u XM naráz pro přední i zadní. Ale mohu si i vybrat, takto jsem to myslel. :) Omlouvám se za nepřesnost, dám si příště víc pozor. :)

Do grafomanie mám daleko, ale začalo mě to nějak bavit. Už mám zas zpola napsané něco nového. :D

Goldies
08. ledna 2017, 23:31
0

Honda Civic 8g taky kazda mlhovka zvlast ;-)

Franz Kafka
13. ledna 2017, 18:16
0

Moje Audi je sice trochu starší asi jako ta popisovaná C5, ale mlhovky má rozdělené do dvou oddělených tlačítek. Jinak já jak těm Citroenum nerozumím tak mi ta řešení přijdou strašně složitá a ten servis toho to musí být vážně radost.

Michal88
14. ledna 2017, 13:23
0

Zrovna koncern s tím začal už velmi brzy. :) Viz vytahovací přepínač na zapínání světel u VW. :) Audi ale mělo samozřejmě v rámci koncernu dost privilegií v návrzích. :) Dnes je ale tenhle systém běžná věc, aby to na sobě nebylo nezávislé. Ušetří se tím při výrobě. To stejné jako díky dvouhmotě se může odlehčit kliková hřídel atd.

Servis problematický není, ale samozřejmě je třeba určitým specifikům porozumět, naučit se... Bez toho to nejde. Odměnou jsou ale jiné kvality, než mohou nabídnout jiná auta. :)

Franz Kafka
14. ledna 2017, 21:04
0

Tak on koncern je v podstatě dnes i Porsche jinak bez urážky, ale vžité národní označení( v Čechách) pro VW Group nemám rád, protože je to zavádějící a dost neodborné o to víc mě štve, když to takhle skvěle popisují i někteří profesionální novináři. Jinak samozřejmě mezi námi obyčejnými lidmi, ok snesu to :) Mimochodem koncern je dnes i BMW, nebo třeba PSA kde je součástí i zde zmiňovaný výrobce vozidel Citroen. Vývoj platforem mezi výrobci a tak dále naznačuje, že znaky "koncernové" politiky jsou vidět dnes téměř na každém voze... Největší koncernový tahoun na světě he General Motors takže nakonec i Opel je koncern:D

Sorry, nemohl sem si to odpustit, ale chápu, že běžné trubky z fóra Škoda Heim, nebo jak se ta věc jmenuje by to možná popudilo víc. Určitě Audi má vždycky trochu volnější vývoj a možnost použit ve výrobě dražší řešení co do v protože cena základního modelu může být daleko výš. U nových modelů se bohužel této tradice člověk dohledá hůře a paradoxně mi přijde, že mnohem lepší vychytávky jsou nakonec nacpané do "prémiových" modelů přímo od zdroje ve VW. Ono něco se naučit člověk musí u všech značek. Já mám z C5 zkušenost jen zprostředkovaně od kamaráda co ho má jako taxíka už asi 8 let, a přestože na něm objel svět a palubka svítí jak stromek na Vánoce tak mu pořád vrčí a nenadává na to. Osobně se mě líbí Xantia.

Matěj Podhorský
14. ledna 2017, 21:37
0

Tak nálepkování je u nás neobyčejně populární. Proto je nutné všude používat jak koncern, tak označení prémie a další jiné. Novináři to používají kvůli srozumitelnosti, jinak je to samozřejmě významově blbost, pokud je to vztaženo jen na VW Group. Nejhorší to má Bentley. Koncern a ještě prémie...:)

Michal88
14. ledna 2017, 22:43
0

Tak, samozřejmě s Tebou souhlasím, ale jak píšeš, když se řekne koncern, všichni si představí VW a o to víceméně šlo.

Jinak, Xantie sice působí podstatně subtilněji a interiér není žádná extra krása, tak bych jí dal asi podstatně větší šanci, než C5, protože je uvnitř pocitově větší a to auto je pohodlnější. Mám vyzkoušeno z vlastní zkušenosti. :) Chuťovka by byla Xantia Activa, ale tu trápí především problémy s náklonovými pístnicemi, vyrovnávajícími náklony v zatáčkách.

Franz Kafka
15. ledna 2017, 00:46
1

Jasně, však v pohodě já jsem to zase myslel tak nějak jak to dovysvětlil zde Matěj. Když řekneš já nevím pro příklad Dánovy (ať pořád neřešíme ty Němce) |Já mám auto víš, koncern tak se dost pravděpodobně zeptá "aha, a jaký?" :) V Čr se to vžilo, tak nějak po našem, jako označení pro VW... no nic je to koncern (taky)

Taky mě to auto přijde hezčí, než C5, ale to je samozřejmě dost subjektivní věc. Na tu dobu se jim to opravdu podařilo a Activa, no tak to je skvělá věc a určitě povedenější, než-li ten super "přelomový" podvozek na A6 Allroad.

GanGreen
05. ledna 2017, 10:25
0

Nadávat u C5 na tvrdý sedačky muže jedině ortodoxní citroenář :D mám doma v podstatě stejný auto a srovnání mám s fordem, toyotou, seatem, VW, oplem a určitě bych ještě vyjmenoval... ale rozhodně mužu říct, že jedině C5 má křesla jak z obýváku... to že nemaj boční vedení je smutnej fakt, ale zas na druhou stranu, s tim autem jezdim tak, že boční vedení nepostrádám :D
Každopádně přeju ať slouží :)

reagovat
Michal88
05. ledna 2017, 12:02
0

Tak, jsem rozmlsanej z bývalé Xantie a současných XM a většina lidí, kteří své Xantie a XM vyměnili za C5 si tím prošla. :) Jinak, jak jsem psal, Citroen se snažil zacílit na trochu jinou klientelu a tak muselo dojít ke kompromisům. :)

Michal88
05. ledna 2017, 12:05
0

Ale jen bych rád dodal, že stejné pocity měli lidé, kteři přesedlali z CX do XM, to je ještě větší žvejkačka. A ještě pár lidí je, kteří používají CX jako daily, protože XM už vzniklo ze spolupráce s Pugem a nebylo to pro ně prostě ono. :)

liška
06. ledna 2017, 11:53
0

zajímavý počtení, díky za něj. po C5 občas v inzercích kouknu, páč bych někdy rád vyzkoušel ten pověstnej komfort hydractivu. tahle generace C5 už je relativně dobře dostupná, leč totálně mě odrazuje ten interiér, to mi z fotek přijde jako totální kekel. na živo jsem sice neviděl, ale nedělám si iluze že by to bylo něco jinýho, než tvrdý plasty. ostatně ani zevnějšek není kdo ví jak povedenej.

reagovat
Michal88
06. ledna 2017, 23:48
0

Tvrdý plasty po přístrojovce sice jsou, ale vrch přístrojovky je částečně měkčený. Sice tohle není úplně věc, kterou bych řešil, pravdou je, že jak Xantie, tak XM měly přístrojovku z hodnotnějších materiálů. Tedy, u Xantie byl ale na pytel design přístrojovky. A z venku, to bohužel není, ale obě věci, jak lacinější přístrojovka, tak nemastný-neslaný design měly být tahákem pro větší vzorek lidí. Přístrojovka lepší cenou, design stravitelností. XM nebo Xantie vyvolávají ještě dnes emoce, buď se ta auta líbí nebo nelíbí. C5 si ale moc nevšimneš, charakteristické znaky má až na druhý pohled. Třeba C5 Break jsem si na větší vzdálenost ze začátku pohledem zezadu celkem pletl s dvojkovým Mondeem.

Zdeny
06. ledna 2017, 12:25
0

My doma tenkrát měli tento zázrak jako funglovku.
Během měsíce první fail hydractivu - auto zůstalo v offroadmodu s 30km/h max na dálnici - opraveno Citroenem.

Za další měsíc stejná závada - tentokrát už prý né záruční s tím že ta elektronika měla stát kolem 100 tisíc :D

Po tahanicích odstoupeno od kupní smlouvy -> takže první a poslední nové auto co jsme kdy doma měli :D

reagovat
Michal88
06. ledna 2017, 23:51
0

Tohle obvykle mělo za příčinu spálená pojistka u hydročerpadla, ovšem problém byl nejspíš jinde, pojistka se sama nespálila. Každopádně tomu samozřejmě věřím, neboť mi pár lidí volalo, že třeba dali auto do servisní polohy a zpět dolů se mu nechce. Spálená pojistka.

Polar Bear
14. ledna 2017, 15:00
1

Hola, tenhle blog jsem málem přehlédl :)
C5 recenzované generace bylo moje předchozí auto. Černé, jak jinak. 3,0 benzín, v plné výbavě (imitace dřeva místo plastů na středové konzole). To auto je tak škaredý, až už je skoro hezký. Svezl jsem se s ní náhodou jednou a totálně se zamiloval do té pohodlnosti, co C5 nabízela po všech Škodách, co jsem s nima byl nucen jezdit. Za mě sedadla za jedna. Mám prostě francouzská, ne německá záda.. A hydraktiv.. zkrátka perfektní dálniční křižník. Na okreskách to ani se Sport módem nepřestalo houpat, ale zase mi podvozek přišel na tu ladnost odpružení docela jistý a hlavně čitelný. Žádné honění s Golfama po okreskách se nekonalo, na ně to není v zatáčkách dost obratné. SuperB je proti C5 tvrdší a v zatáčkách značně nejistý díky plavajícímu "zadku". Pohodlná cestovní rychlost (taková, kde po 5-6 hodinách necítím mentální únavu) byla o cca 20km/h vyšší, než u dvojkového SuperBu (C5 je tišší, ve vyšších rychlostech jistější a pro mě mnohem příjemnější v kokpitu :) ). Se slzou v oku šla v 370tis. km k novému majiteli. Hydropneumatika mě děsila, ale za celou dobu držela bez závady. Asi to mají už vychytané, alespoň do těch 350tis. Ale jestli jak píšeš je to houby pohodlné proti XM, budu se muset nějakou svézt. To už musí být francouzká nirvána pohodlnosti :)
Jo a jinak ano jeb&#% ty zas&#%$ zku%#*& H7 v potkávačkách. Designéra tohoto výmyslu pověsit za koule do průvanu. Peklo to měnit.
A díky Michale za krásný flashback mého moc oblíbeného prřibližovadla. 300C je super, ale C5 byla pohodlnější a vzpomínám s nostalgií :)

reagovat
Michal88
14. ledna 2017, 22:38
0

Měnit žárovky u C5 před faceliftem (označovaná jako C5 I) je ještě v pohodě oproti C5 po fl (označované jako C5 II). Tam to měnit v jakékoli motorizaci je na přesdržku. Jestli bylo třeba u C5 I to tam dávat dvěma prsty (což při lehkém nácviku nebyl problém), tak tam stále bylo dost místa i kam dát ruku. U C5 II k žárovce nedosáhneš pomalu ani jedním prstem, protože kolem plastů nedostaneš ruku a je třeba mít ruce nemluvňat, aby ji tam člověk dal... Když jsem dělával v Citroënu, to jsme si vždy s klukama tahali slámky, protože nikdo nechtěl mít zlámané a zdrápané ruce. :D

Polar Bear
15. ledna 2017, 01:01
0

Ale jo, dvěma prsty normální ruky se to asi dalo. Já to bohužel musel měnit drápem svojí medvědí tlapy, protože menší ruce přítulkyně byly k dispozici na výměnu jen občas. I v servisu se tvářili všelijak, když jsem jim to tam na počkání nechal vyměnit.. H7 je navíc ještě malá oproti H4 a ta pružinka se mi zdála tužší, než byla u H4 světlometů na jiných autech (nebo svojí velikostí poskytovala menší páku). Měnit to někde nouzově na benzince a ne v klidu doma bylo fakt jak výměna rozvodového řetězu přes výfuk :D

Michal88
15. ledna 2017, 10:57
0

No, ta pružinka je pěkný zlo. Ale ještě větší zlo na ní je to, že nebyla nijak zaaretovaná a klidně mohla vypadnout ze svého umístění. Když spadla šikovně do světla, ještě se to dalo zachránit, jak jí ale někdo ztratil, to byl průs... průšvih. Nedala se koupit samostatně, jen jiné světlo. Nebo ji sehnat z bouchlého světla. Proto se tyhle pružinky vytahovaly z bouraček C4 a C5 a v případě problému se využívaly (C4 měla ten samý problém. Těch lidí, co přijeli, že si chtěli vyměnit žárovku a pružinka jim zůstala v ruce a nevědí si s tím rady...). Díky tomu si pak člověk vyrobil docela slušný grif. :D

Mi
Mirec
12. března 2017, 12:24
0

No ono je velky rozdiel mat soc 2.0 HDi s hydractive a mať napr 2.2 HDi alebo V6 s hydractive 3+ .. diametrálne velmi rozdielne autá. Aut som mal kvantum, ale C5 zostala a stále slúži. Aj ked už som ju vymenil za faceliftovane a viac vychytane modely. Celkovo som mal 4 kusy,, z toho 2 natočili cez 400 a 460 tisíc a investicie do prevadzky..by proste prekročili trhovu cenu auta. Pri faceliftoch ale zostanem..kym ma niekto nezostrelí z cesty :D

reagovat
Mi
Mirec
12. března 2017, 12:27
0

C5 je u mna proste pracant..treba niečo odviezť? niekam zbehnúť? natočiť 1500km vkuse? C5 ! pre ostatné mám C6