načítám data...

Ford Mustang 3.7 V6: Amerika ist wunderbar!

08. června 2017, 11:31 109 komentářů krab

„Amerika, Amerika… this is not a love song!“ Zpívají Rammsteini. Co jiného vás jako první může napadnout, když usedáte do kožených sedadel tmavomodrého Mustangu se žlutými rychlými pruhy dovezeného z Cách, z Německa.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Ford Mustang 3.7 V6: Amerika ist wunderbar!

Cože? Mustang, který na vás z přístrojové desky hlásí něco německy? Ten tedy uběhl pěknou dálku z rodného ranče. Nemám rád Ameriky. Nemám rád křiklavé barvy a ze všeho nejvíc nechci být viděn v autě s rychlými pruhy a černými velkými koly. No, vlastně existuje ještě jedna horší varianta. Jízda v autě s ruskou nebo dubajskou SPZ, se zlatými dvaadvacetipalcovými elektrony. Zkrátka v terénním Lexusu, případně Mercedesu. Anebo v růžovém Citroenu Pluriel. No a já jsem nasedl ve společnosti AAA Auto na severním okraji Prahy do tohoto nenápadného čmeláka a musel s ním dojet až na konec druhý. Jestli si myslíte, že jsem si na hlavu nasadil preventivně kýbl s vyřezanými dvěma otvory pro oči, mýlíte se. Někde dole, hned u Hlávkova mostu byl stud přemožen, boční okénko šlo dolů, loket ven a já si začal po delším čase užívat opět americkou svobodu.

Ameriku uděláme opět skvělou! A já tomu věřím. V čmelákovi, jak jsem si modrého Mustanga páté generace se žlutými rychlými pruhy přejmenoval je život totiž daleko hezčí, jednodušší, přímočařejší. Najednou vím přesně co je špatně a co je dobře. Ekologické neziskovky všeho druhu jsou zlo, Evropská Unie je plná nerozhodných slabochů, tlučhubů a co víc, Francouzů! A i kdyby jí vedl ten malý, protivný, avšak brilantně chytrý belgický detektiv se směšným knírkem, nikdo mě teď rozhodně nemůže připravit o pocit nefalšované americké svobody. Vážně to jde tak rychle? Za pět minut ve starším Mustangu?

Takhle, milou a docela neočekávanou možnost od AAA Auto strávit víkend v Mustangu předchozí generace z roku 2012 jsem nemohl odmítnout. Ale ani jsem jí cíleně neplánoval. Knightrider mi to psal v komentářích už dopředu. Krabe, pro tebe Mustang není, ty jsi na ty tvoje malý angličáky. Sotva jsem popadl do ruky klíček obalený do modré fólie, otevřel dveře od tohoto obřího poníka, nasedl, řekl jsem si: „Ty Knightrideře, jako bys mě dokonale znal“. Opravdu první dojem byl šokující. Zadíval jsem se kolem sebe a tiše a nesměle i sám pro sebe jsem si špitnul. „Ježkovi voči, to je vážně děsnej krám“. Víte, ale vy dělejte jako bych tuto větu nikdy nenapsal, ta věta neexistuje. Americká auta člověk musí mít chuť pochopit a dát jim šanci. Někomu to trvá chvilku, někdo potřebuje víc času, ale kdo to vzdá hned na začátku o hodně zážitků se ochudí. Na Autíčkáři před sebou typicky nic nepředstíráme, takže vylíčím nejdřív to, jak se s Mustangem doopravdy jezdí. Ale mějte pak trpělivost prosím a dočtěte to o další odstavec dál. Jinak byste získali vážně nekompletní dojem.

A to již se usazuji v pohodlném koženém či skoro bych věřil koženkovém sedadle, v rukou svírám docela velký, naštěstí kulatý volant a vyrážím k první křižovatce. „Sakryš, ono to nějak nebrzdí nebo co?“ Pedál je zkrátka takový měkčí s neurčitým záběrem, ale to chce nepanikařit, ono to v reálu brzdí. Blíží se zatáčka, lehce si zvolním a chci zatočit, když v tom se ozve v duchu „sakryš, ono to sice zatáčí, ale vůbec nevím, kde mi jedou přední kola“. První dojem je zkrátka víc než rozpačitý. Je to americké auto, ne evropské auto ani japonské auto. A za těch prvních pět minut, po které jsem si to stihnul uvědomit jsem najednou byl moc rád, že jsem si i takové auto mohl půjčit a vyzkoušet. V životě jsem totiž vlastnil ameriky dvě a u obou jsem zažíval úplně to stejné. Pocit znechucení, že je to takový krám a pak pocit euforie, jak skvěle se v nich nakonec cítím. A to se špatně vyjadřuje slovy, dokonce ani do videa to tak úplně nepřenesete. A jsem šťastný, že vám můžu bez vymýšlení si tvrdit, že pět let starý Mustang je pravá amerika. Je přesně takový, jako byl můj dnes již bezmála čtyřicetiletý Ford Fairmont a bez mála třicetiletý GMC Jimmy. Forde, díky za to, že v Michiganu nic na těch autech neměníš. Že tam dáváte stále pořádný motor, klasický automat, kardanku a tuhou zadní nápravu. Je to poctivá kovařina a poté co si Ford přivlastnil prvenství v sériové výrobě automobilů na světě u Modelu T, mohl v klidu na těch dalších sto let usnout na vavřínech. No, usnout na vavřínech. Tak proč je do háje nejprodávanějším automobilem v USA Toyota? A to si vezměte, jak by to ještě dopadlo, nebýt těch dvou atomovek. No, Krabe, začínáš v tom Mustangu už být nechutně politicky nekorektní. Ano, musím, ač velmi nerad uznat, Ford trošku v USA zaspal dobu a na těch vavřínech spal asi tak o třicet let déle, než měl.

Jak z toho teď ven. Víte, Ford je moje oblíbená značka. To jsou auta, které vyrábějí chlapy, kteří mají rádi auta, rádi řídí, chodí normálně do hospody, nehrají golf a nevedou žádné plytké řeči o počasí. A Ford umí vyrobit ve správný čas tu správnou legendu. Vzpomeňme si na GT40, na původní Capri, Escorta RS „Mexico“ a hlavně na Mustang ročníku 1965. A Ford z té historie, z toho výborně načasovaného momentu dokáže žít dlouhá léta. A přesně tenhle pocit mám v tomto Mustangu páté generace. Povedlo se jim to skvěle. Po mnoha a mnoha letech vznikl v roce 2005 konečně zase Mustang. Krásný, plnokrevný a možná ještě více nazlobený než originál. A vážně zapomeňte na všechno, co jsem o něm napsal o pár odstavců výš. To je totiž úplně bezvýznamné. Stáhněte si boční okénko, vystrčte loket, pohodlně se usaďte jako v oblíbeném baru a najděte si oblíbenou desku. A to je ten správný okamžik. V Mustangu mě zajímalo víc než kdykoliv v jakémkoliv jiném autě to, jakou hudbu si budu pouštět. Připadal jsem si, že jsem opět v Arizoně, mám sluncem lehce vyšisovaného Forda Fairmonta se značkou s kaktusem Saguáro před svou dřevěnou chatkou a plánuju roadtrip svého života.

Jak jinak, jeli jsme se s Mustangem podívat na sraz veteránů a potkat se se svým pradědou, Mustangem první generace. A to se docela i povedlo. Pocit řízení klasického Fordu, jako například mé milované Cortiny zůstává zakódován i u pět let starého Mustangu. Je to opravdu dokonalé retro. Nejde o to, že interiér, volant a dekor palubní desky opravdu připomíná šedesátá léta, jde o celkový prožitek. Interiér je očima technokrata a suchého analytika příšerný. To, co má připomínat chrom, spíš vypadá jako by k těm dílům někdo nalepil sekundovým lepidlem kuchyňský alobal. Já ale nejsem analytik a technokrat a dokážu tu iluzi intenzivně zpracovat a přeměnit v ty vzpomínky na Cortinu ročníku 1969. A zkoušel jsem si hrát různou hudbu. Stud ze žlutých rychlých pruhů jsem překonal hned po prvních pěti minutách, takže pak už mi bylo jedno pokud otevřu boční okénka, vystrčím loket a z kabiny boudou hrát Bonney M nebo Manfred Mann. Nejlíp v Mustangu fungovalo AC/DC. Pustil jsem si „Back in black“, Brian Johnson se snažil překřičet elektrickou kytaru a elektrická kytara se snažila překřičet fakt, že můj Mustang má jenom šest válců. Já vím, je to faux pas. Asi deset lidí se mě ten víkend ptalo, co je pod kapotou. No, kroutil jsem se s přímou odpovědí jako hradní mluvčí Ovčáček (čtveráček).

 

Když to otevřete, myslím kapotu je tam zkrátka víc místa, než by bývalo bylo nutno. No jo, není to vé osm. Prostě není. Ale když vám řeknu, že je pod kapotou tohoto inovovaného Mustangu motor ne nepodobný silné a charakterní V6 v Nissanu 370Z, změní to váš pohled na věc? A to je docela zajímavý bod mého vyprávění. Tento Mustang, který je totálním retrem, má docela zajímavě točivý a velmi silný, někdo by řekl i hrubiánský motor, který graduje v šesti a půl tisících otáčkách. Je to takový zakletý princ ve stoletém zámku. Já bych asi býval byl radši viděl pod kapotou obstarožní velký osmiválcový blok, jenže tak jak to sestrojili to taky není vůbec špatně. Navíc má tento Mustang téměř evropskou hodnotu spotřeby paliva. A americký zvuk šestiválce o hlubších tóninách je zachován. A to je víc než sympatické.

Jaký verdikt z tohoto testu tedy vyplývá?

Předchozí Mustang je jednoznačně absolutní retro a v tom je i jeho půvab. Má velmi moderní a velmi schopný motor s převodovkou, jeho spolehlivost je příkladná, respektive až se vám rozbije nebude vás to stát podle statistiky ani sto dolarů to opravit a budete si v něm užívat nevšední zážitky, pokud nejste zrovna Američan. Tam je to přeci jen mainstreamové auto. No, ta věc se spolehlivostí je velmi legrační. Představte si, že mi Mustang v kritickou chvíli v hnusném dešti přestal jet. Zrovna, v momentu, když jsem se s ním vychloubal kamarádům a předstíral, že jsem jej vyměnil za Yarise. Což bych upřímně asi i klidně udělal doopravdy kdybych mohl. Oprava nebyla věru složitá. Byl to jen rozpojený konektor v prostoru blízko pedálů. Takže se stejně jako kdysi v Cortině dostavil onen heuréka moment: „A já něco spravil“!  Tohle na autech vážně miluju. Fakt, že s vámi žijí a hrají různé, občas škodolibé hry. Mustangu, budeš mi chybět. Rychle ho někdo za ty prachy kupte. Je to částečně stroj času, protože ten nový se mi zdá být tak trochu jako „Mustanguar“. Zkrátka působí jako příliš uhlazené auto na to, aby ho evropský recenzent označil za totální retro jako tuto pátou generaci. Co budu dál psát. Inspiroval mě hodně. Nejradši bych podnikl velký výlet do USA, koupil podobného staršího Mustanga a dovezl částečně po ose a částečně po moři domů. A k tomu poslouchal úžasného Briana Johnsona a AC/DC.

Operativní leasing Ford Mustang

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
08. června 2017, 15:08
0

Teda, ako som prečítal "Nemám rád Ameriky.", na chvíľku som sa zastavil. Ale však je to Krab, určite to bude stáť zato, tož som si pustil Bruca Springsteena a čítal ďalej. A nesklamal! Super článok.

reagovat
krab
08. června 2017, 18:38
0

Dík :) Bruce Springsteed sedne k Mustangu taky výborně, he, he.

Tenkokrát zajímavá zkušenost. Počáteční kulturní šok , zakončený láskou k amerikám! Když to půjde, vyzkouším si nový Mustang. Působí víc, že se snaží být "high society" , tak uvidíme jestli to je dobře nebo špatně ...

iv
ivesm
09. června 2017, 10:10
0

super clanek pame Krabe jako vždy, chtel bych se jen zeptat a klidne odpovezte kdokoli se zkusenosti, protoze ac jsem postizeny na jinou znacku Mustang me vzdycky fascinoval, da se to provozovat jako daily? jak to je s tou spolehlivost? a opravdu to zere i travu kolem cesty? vazne me tenhle clanek nadchnul a tak premejslim jestli vymenit svoje male kupatko za kousek ameriky

reagovat
krab
09. června 2017, 10:51
0

Děkuji za pochvalu. A dotaz se mi líbí.

Mustang (2005-2013) : pátá generace si myslím, že má následující přednosti
- s přehledem zvládne fungovat jako denní auto, pohodlím i prostorem ( vejde se do něj i horský kolo )
- zvládne fungovat jako auto pro 4 osoby, pokud ty dvě vzadu budou menší. ( na nohy místa dost, na hlavu málo, zkoušel jsem si to)
- Motor V6 3.7 cc VVT DOHC je vážně úsporný a silný. Má dvě tváře. Lenivou americkou , kdy se převaluje jen tak a pak i tu silnou , výbušnou v otáčkách. Stará 4.0 V6 bude asi žrát víc a nebud mít tu druhou tvář. V8 jsem nemohl zkusit - no bude to V8, že?
- Motor V6 3.7 má pěknej zvuk, takže bych si nemyslel, že mám jenom nějakýho "polomustanga" ...
- Automat řadí hladce a v zásadě jako každej moderní automat. Je to licenční převodovka ZF dělaná u Forda v USA
- můžeš mít manuál. Já nevim jestli bych ho v tomhle autě ale chtěl. Ale rád bych si to zkusil

Spolehlivost :
- jak vtipkuju, většina oprav bude za levno, občas se asi drobnosti a elektrika pokazí, ale nemyslim si že u toho auta na tebe čeká nějakej drahej strašák
- Jízdní vlastnosti : nesmíš si představovat že je to evropskej nebo japonskej sporťák. Ale nakonec zjistíš, že ono to umí zatáčkama prosvištět docela rychle. Toho citu je tam míň, ale zato zadek je hodně hodnej. I když se na vlhku schválně ze srandy utrhne. Pohodička, nic záludnýho to není. Je v tom právě docela zábava :)
- No a hlavně to auto způsobuje emoce, radost a je to retro. A když ho máš celej víkend doma a jezdíš s ním, tak v neděli večer se na něj podíváš a zakoukáš se prostě do něj....
- kvalita materiálů : tohle není VW Golf. Prostě je to levný americký auto, myslím levný v americe, takže zkrátka evropan bude trochu v šoku, musíš si zvyknout. Ale zvykneš si rychle. A hlavně ... není to pro každýho :)

iv
ivesm
09. června 2017, 10:59
0

diky moc za reakci :) zkusim projit inzerci a v par kouskach se zkusim svezt a uvidime. ja vim ze to neni evropa a sem hodne zvyklej na bmw kterych bylo a bude v rodine spousta a spousta, ford u nas nikdy nebyl a o amsrickym nikdo nikdy ani neuvazoval. jeste jednou diky moc je super se neco dozvedet od zkusenejsich

krab
09. června 2017, 11:14
0

tak to jsem zvědavej co na to řekneš. Já jsem právě taky dost zvyklej na BMW :) A americkejma autama jsem předtím už docela dlouho nejezdil. Tím, že jsem v USA byl, měl starý americký auto, tak mi ten Mustang zkrátka něco říká.... V USA se dají tyhle ročníky a motorizace koupit od 10tis USD. Za 12 by mohl být slušnej. ( ale + clo ( snad 10%) + doprava + přihlašovací kolečko tady.. to tak naskáče. U nás kolem 400-500 tisíc koukám se pohybují. A tenhle modrej je na prodej stále. Je poznat že už jezdil, ale je v pohodě, v pěkným stavu. Ale mají v áčkách ještě V8 kabrio, červený. Za to chtějí ale víc.

iv
ivesm
09. června 2017, 11:31
0

pane jo to by me nenapadlo ze pan krab jezdil v BMW, muzu ze zvedavosti veddt copak ti proslo pod rukama? Jinak k mustangu cabro fakt me ani ne tak ze bych ho nechtel ale u daily auta bych chtel strechu :). tak ja asi zacnu patrat a uvidime vo by se dalo ta v6 si myslim by me bohate stacila, prostor neresim staci kxyz se tam vejde tydenni nakup jinak je me to fuk ale zminka o kole me potesila :)

krab
09. června 2017, 11:38
0

Z3 Coupe "Berta" :) .. ta už se tu proslavila , he he. Na facebooku máme malou skupinu majitelů Z3 Coupe.

Jinak jsem dřív ještě měl 318 Compact (E46) , taky červenej a pak docela dlouho 523i (E39) Táta měl před časem 530xd (E61)

Já myslim že pro tvůj účel jak to čtu, tak 3.7 V6 , tyhle poslední ročníky před nástupem 6. té aktuální generace je optimum. Mimochodem jezdí to za 10-11 litrů. V běžným režimu. A přitom v těch vysokejch otáčkách nad 5000 tomu těch 305 koníků věřím, že tam někde jsou :)

iv
ivesm
09. června 2017, 11:52
0

no pecka, doma projdu inzerci a uvidime co by se s tim dalo delat :). moc pekna z3 pred dvouma tydnama jsem mel tu moznost projet se v cabru a byl to zazitek!! u nas se tech aut uz otocilo vic. 1800ti, 2002, 3x e28, e34 520i, e39 525td,e36 318i, e46 tatova 320i moje ted e46 318ci, a ted jedna e91 320d :) a e21 postavena na zavody, jak rikam posahanci tak se bojim aby me ten mustang nezklamal. je to jeden z tech deckejch snu to auto mit

krab
09. června 2017, 12:00
0

no paráda! Nedávno jsem se sešel s jedním klukem z Kladenska a projeli jsme a nafotili hezký sedan e30 320i . Moc fajn zážitek to byl. Dával jsem to taky do blogu. E28 jsou super. Jednou jsem v jedný jel, šestiválcová 2.8 to byla.
Kdybyste jeli na nějaký závody s e21 a chtěli "žraloka" trochu zviditelnit a udělat fotky, rád bych přijel pokud by to časově šlo, svezete mě, uděláme fotky a byl by to hezkej článek. Známej co bydlí poblíž má krásnou sériovou E21 320/6

No to on ten Mustang má takový hodně lehký, zdánlivě nepřesný řízení. Od starších BMW jsi zvyklej na něco úplně jinýho. No, uvidíš :)

iv
ivesm
09. června 2017, 12:08
0

hehe tu 2.8 sme mely taky, prej to bylo zihadlo a je fakt ze kdyz me v tom vyvezl tata v myte na okruhu tak sem prej byl bilej jak stena :D. jinak kdyby ses chtel kouknout a pridat se na nejakou akci a udelat fotky neni problem , jezdi se myto, brnenskej okruh a tusim ze jeste par takovych akci, kdyztak na accbrno.cz to je nas klub muzes mrknout, jestli by te to vubdc zajimalo :). nejlepsi akce jsou v Brne to totiz prijedou i mladenci z rakouska a moc pekne se na ty jejich skvosty kouka

krab
09. června 2017, 12:10
0

Dík za tip. To víš že mě to zajímá , mě právě zajímají hlavně starý stroje, ty nový zas až tolik ne. Na klub mrknu a do Brna bych si udělal tedy výlet.

iv
ivesm
09. června 2017, 12:18
0

tak ja bych te zkusil tady kontaktovat az se to bude blizit, tusim ze tady ta vetsi akce bude koncem leta

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 15:22
0

Popravdě, asi jeden z tvých nejhorších blogů, co jsem tu zatím četl a není to tím Mustangem. O autě bych se nedozvěděl v podstatě nic, kdybych ho sám neznal. Mně se líbily tvoje první blogy, ale jak píše VK dole, už je tam tý prózy trochu moc a reálných informací minimum. K tomu interiéru. Je naprosto na stejný úrovni jako třeba v Toyobaru, takže nic dramatickýho. V8 je úplně o něčem jiným. Silnej motor a naprosto jinak naladěnej podvozek s tvrdší charakteristikou, lepšíma brzdama, atd. Pro americký auta platí, že čím víc šlapeš na pedál, tím víc to brzdí. Není tam to ťuknutí na pedál a stojíš, jako to má koncern. Měl jsem Mustanga cca 4 roky a spolehlivost bezkonkurenční. Vlastně si nevzpomínám, že bych vůbec něco měnil za ty čtyři roky. Díly se dají sehnat bez problému, včetně miliardy různých tuningových věcí na úpravy.

Franz Kafka
09. června 2017, 15:32
0

Srovnávat tvého Mustanga a tohle z blogu bych si asi netroufl. Bylo by to jako srovnávat 318 a M3. K tomu interiéru já bych zrovna Toyobaru nebral jako něco s čím by se mělo srovnávat. I ti lidi co s tím tady jezdí přiznali, že ten interiér je místy trochu pod úroveň, ale co to nakonec u některých Porsche také. Jde o to co ti to nabídne? Nepochopil jsem smysl ani účel skoro jako u X6. Takže jestli tomu dobře rozumím tak V6 je totální kepl a nemá cenu to kupovat? To že se mi tohle auto absolutně nelíbí vnějším designem na rozdíl od starších generací bych nechal stranou. Za ty peníze to vypadá docela zajímavě, ale jenom do chvíle než si o tom začneš hledat informace mimo studnic, kde se schází fanoušci.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 15:35
0

V6 je auto pro studenty na dojíždění na střední. Kdo ty auta zná, tak by se nad nějakým V6 a ještě v automatu ani nezastavil. Toyobaru má ten interiér slabej, to souhlasím, ale tady to hodnocení mi už připadá až moc přitažený za vlasy.

krab
09. června 2017, 15:37
0

Bezva, dík, budu se těšit! :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 15:38
0

Já zase tohle považuju za poslední hezkej Mustang. Současná generace sice jezdí výborně, ale z mýho pohledu je to vzhledově jen "ptilitrovej Hyundai", jak já říkám.

Franz Kafka
09. června 2017, 15:42
0

:D Auto pro studenty na dojíždění do školy to mě pobavilo. Asi na tom něco bude.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 15:49
0

Ale ono to tak opravdu je. Uvědom si, kolik to auto stálo nový v USA. V roce 2004/2005 se základní V6 prodávala za 17.000 USD, což při tehdejším kurzu dolaru bylo nějakých 350.000,- Kč. Tahle modernizovaná verze stála v základu 20.995,- USD a V8 byla v roce 2010 od 27.995,- USD.

krab
09. června 2017, 15:51
0

Ten komentář patřil pro : ivesm :) : to byla diskuze ohledně histocupu ... čili mi to co tu Knightrider a Franz píšou.

Knightrider : tak škoda že jsem tě nepotěšil. Já přemejšlel o tom co a jak mám o Mustangu napsat po to víkendu co jsem s ním jezdil. Srovnání s V8 se nepovedlo v ten stejnej moment zorganizovat, ale určitě chci zkusit novou generaci V8 5.0 pokud to půjde.

To auto je jizdně zkrátka takový retro a musel jsem jsem si na něj zvyknout. A pak se mi s ním jezdilo fajn. Interiér a jeho provedení je doopravdy pod úrovní čehokoliv z Evropy, z Japonska a bohužel ( když čistě srovnám jen zpracování a použité materiály - ne design) tak i z Koreje. Ale je to o tom, že je to v americe relativně levný auto. To si může dovolit koupit i farmář z Idaha, když sklidí hodně brambor :) A o tom to auto není.

Ta V6 si myslím je super, je úsporná a když chceš tak velmi rychlá. Podvozek ani tomuto moc nestíhá. A je v tom docela právě zábava.
Ale nakonec ten podvozek zatáčel a fungoval líp než byl můj úplně první dojem z toho po pár kilometrech.

Nakonec mi teda utkvěly v hlavě ty pocity jak si pěkně pádim rovně po highway 60 mil za hodinu , přede mnou velká kapota, srandovní žlutý pruhy a pouštím si pořádnej rock and roll. A ono tohle je i docela návyková věc kluci :)

Logicky, ten tvůj byl někde jinde, úpravama, výkonem a patrně i podvozkově a brzdama. Respektive jinak by si s tim jen gumoval asfalt a modlil se před každou křižovatkou aby to vůbec zastavilo.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 16:05
0

Tak samozřejmě, že ten můj byl někde úplně jinde. To se v zatáčkách ani nehlo. Měl jsem tam okruhovej podvozek z Mustanga Roush Track Pack, coilovery, kde se dala nastavit tuhost pérování, světlá výška a odklony kol. A k tomu brzdy, silnější stabilizátory Roush Stage III, nastavitelný komplet všechny ramena, jiný uložení přední nápravnice a ramen na ní, atd. Ale se svým autem to ani srovnávat nechci, to je nesmysl. No popravdě já měl problém už s předchozím blogem s tím Boxsterem a pár předchozíma, kde už jsem měl pocit, že je tam až moc tý poezie a nic moc reálnýho o tom, jak ty auta jezdí. Mně se prostě nejvíc líbily tvoje první blogy. Boxster je určitě skvělý auto, ale blog jako takovej mně prostě taky hrozně zklamal. Ale to neřeš, každej píšeme nějak a každýmu se prostě nezavděčíš. A já už sem stejně chodím minimálně. Zjistil jsem, že se radši půjdu projet, ať už autem nebo třeba na kole, než abych vysedával u netu a četl hromady různých komentářů, který mně vlastně ani nebaví.
K tomu Mustangu. V6 je oproti V8 i na podvozku strašně očesaná. Nevím jak tyhle faceliftovaný verze, protože Mustang V6 mně naprosto nezajímá, ale už ty první ročníky od roku 2005 v případě V6 měly slabší brzdy s menšíma kotoučema, měkčí pružiny a tlumiče, jinej kardan a diferák, jinou převodovku, atd. Dokonce sociál verzím chyběl i zadní stabilizátor. Ten byl za příplatek, stejně jako třeba ABS nebo palubní počítač. Co bys taky chtěl za cenu Fabie, že?

krab
09. června 2017, 16:32
0

JJ, nejlepší je jít jezdit a netvrdnout u netu!. Taky půjdu. Teď musím teda chvíli pilotovat ostrou elektrickou sekačku po zahradě....

Styl psaní nikdy nebude vyhovovat všem, příštího něco patrně zase napíšu trochu jinak. Já třeba zrovna včera večer viděl první díl nové garáže a docela mě to zklamalo. Takový nudný a popisný... asi ale lepší než autosalon zase , na ten nekoukám vůbec.

S tím podvozkem u V6 jak píšeš, na tom něco bude. Tohle ale už nebyla verze s SOHC V6 ( ten byl 4.0 a asi vážně nemastný , neslaný) Tenhle motor je DOHC a jak jsem psal, opravdu měl charakter, lineární tah a hezkou výkonovou špičku, což jsem právě ani vůbec nečekal. Řízení je tragedie. Ani ne tak reálně jak to zatočí, ale pocit z toho. Z řízení jsem vážně měl pocit, jako bych sedlal nějaký Dodge ram něbo prostě něco velkýho, ne sportovní auto. Myslim že v návodu k použítí jsem viděl že existovala verze, kde bylo nějaký sportovní tlačítko, něco jako jsem měl na Focusu ST. A pak to řízení ztěžklo. Ten podvozek, držel, nakláněl se, ale ne nijak extra. Koukal jsem mu pod sukni, takže zadní náprava měla pevnou osu s určitě nesamosvorným diferenciálem, vinuté pružiny a uložení v podlélných ramenech. Zkrátka klasická tuhá náprava vzadu, tak jak se to dělalo v 80tých letech potom co se přestaly montovat listová péra :) Stabilizátory jsem tam myslím viděl. Brzdy mají hodně vlažný náběh ( ale zvyknul jsem si - to měli všechny americký auta co jsem kdy řídíl) a pak to brzdilo dál dobře, musel si to víc prošlápnout ten pedál. Taky nemám rád agresivní posilovač brzd alá VW group, ale ještě horší je , když musíš pedál zmačknout dál, urazí delší dráhu než to začne pořádně brzdit. Kola byly 19" ( na efekt) 255 šířka v předu a 275 šířka vzadu. Díky tomu to mělo výbornej grip a komfort celkem ještě stále vynikající.

Za tu cenu , skvělý , charakterní svezení. Jako teda já bych si v áčkách místo toho vybral toho žlutýho Renault Sport Megane RS , jelikož ho ze záhadnýho důvodu nikdo ještě nekoupil a oni slevnili, ale když máš rád ameriky.... není co řešit :)

A taky se mi líbí tato pátá generace víc než ten novej. Ten novej mi přijde, že se chce víc zalíbit i evropanům. Je uhlazenější, napadl mě název "Mustanguar" : jakože mi totiž pripomíná v pár proporcích když ho vidím Jaga XK či F-Type trochu :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 18:08
0

Já se snažím internet co nejvíc eliminovat a nevysedávat u něj pokud možno vůbec.
Já vím, znám ty motory všechny. Ta 3,7L V6 není špatná, to souhlasím. Taky jsem s tím jel. Jen prostě když tyhle auta znáš trochu víc, což je můj případ nejen díky vlastnictví dvou Mustangů, ale i díky známým s těmahle autama, tak se prostě automaticky tý V6 vyhneš a vůbec jí neřešíš a jdeš dál po skutečným Mustangu.
Ono všechno má svoje pro a proti. Vždyť to víš, jak to je. Někomu se líbí tohle, jinej by zase za nic nevyměnil svýho, plácnu, třeba Civica, atd. Je to o zvyku a o vlastních preferencích. Mégane bude určitě rychlejší, ale třeba já chci auto, za kterým se ohlídnu a budu mít radost i z těch tvarů stojícího auta, chci charisma a koule pod kapotou a v takový disciplíně by třeba ten Mégane nebo Miata shořely jak papír. Já jsem to minule do toho tvýho oslavnýho blogu k Miatám radši ani nepsal, ale přiznám se, že když jsem z tý Miaty vylejzal, tak jsem se v tom autě fakt cítil trapně a doufal jsem, že mně nikdo známej neuvidí, že s něčím takovým jezdím. Prostě mi to vůbec nesedlo už jen tou aurou, kterou to auto vyzařuje. Fakt jsem se snažil na ní najít něco chlapskýho a skončil jsem s tím, že jsem si potvrdil, že je to kadeřnický gay auto, i když není vůbec špatný. Ale tak to vnímám já, ostatní to můžou vidět úplně jinak. Miaty nebo i ten Mégane jsou zase lehčí a obratnější, prostě každý má něco jinýho. Neviděl bych to nijak dramaticky. Ten novej Mustang je dobrý auto, obzvlášť V8 je hodně chválenej, ale mně to vzhledově vůbec nesedlo, což mně docela mrzí. Z profilu Hyundai coupé, zepředu Mondeo střihlý s Astonem, jen ten zadek připomíná Mustangy, ale to musím jedno voko ještě zavřít. Takže kdybych přemýšlel nad nějakou novější Amerikou za rozumný peníze, tak bych měl i já docela problém si vybrat. Camaro 6 gen. je drahý, Mustang se mi nelíbí a Corvette C7 je úplně jinej vesmír.

Franz Kafka
09. června 2017, 19:20
0

Tak nějak proč ne. Závidím akorát ten čas na to věnovat se ježdění v autě i na kole. Já mám čas jezdit, tak pracovně a sem napsat pár postřehů a kolikrát i nezajímavých pitomostí jako každý z nás:) Nejhorší je že tahle auta mě vůbec nic neříkají stejně jako i ta Miata, která je pro mě absolutně mimo vkus a to může být řidičská až na půdu mě to prostě tak skvělé nepřišlo. Je to právě o těch preferencích a o tom, co se komu líbí. Možná proto raději ocením poetickou recenzi, než hromadu technických dat stáhnutých z oficiálních zdrojů a něco ve smyslu jezdí to jako Mustang po vzoru šablony auto.cz. Jasně možná někde zbytečně přehrává a jinde zase ubírá, ale je to pořád blog (jen) Každopádně včera jsem se bavil s klukem, co chce vyměnit Porsche 911 997 za Camaro prý je Porsche malé ... No to mluví asi za všechno ....

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 19:32
0

Co tim mam povidat Franzi. Ja taky ziju vicemene jen o vikendech. Je ctvrt na osm vecer a ted jsem prisel z prace. A takhle nejak to mame oba kazdej den.
Ono je to s tema autama tezky. Jak sam pises, Miata te nijak neoslovi a muze byt ridicska, jak chce. A tak to ma asi spousta lidi. On taky ne kazdej je zrovna pilot formule jedna, kterej by mel nutkavou potrebu jezdit furt bokem. To je vetsinou zabava pro ty pubertaky, co chodi sem, jenze ti zase maji obvykle rozpocet prave tak na tu Miatu a o nejakym Mustangu nebo 911 si muzou nechat jen zdat. No a ti, co jezdi v 911 uz jsou zase vetsinou vekove i myslenkove uplne nekde jinde a podle toho se k tomu autu chovaji. No a pak do toho vstupujou dalsi faktory jako je ten vnitrni prostor a spol, protoze prijdou deti, barak, neprimereny naklady na provoz a servis atd. a razem se pro nekoho muze zdat vymena 911 za Camaro jako idealni reseni. To proste nevymyslis. Kazdej to ma nejak a i u nej se ty potreby casem muzou menit.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 19:40
0

Koneckoncu mezi lidi s podivnyma rozhodnutima bych se mohl klidne sam zaradit. Uz jsem to tu psal minule, ze zvazuju vymenu Corvetty C4 za C3. Takze z relativne moderniho auta s vybavou, airbagama, slusnyma jizdnima vlastnostma a nizkou spotrebou bych sel do 50 let staryho verglu, kterej ma ve vybave jen volant a dve sedacky, o nejaky ergonomii nemuze byt rec, spotreba dvojnasobna a rychle se s tim da jet jen v hodne divokym snu. Projel jsem si tech aut ted asi pet a jsem z nich presto unesenej. Logicky duvody nehledej. Sam bych nedokazal rozumne argumentovat, proc do takovyho kroku jit a presto mne to ohromne laka.

Franz Kafka
09. června 2017, 19:57
0

Nechápu to, ale zrovna C3 i dokonce jen vypadá na to že může člověka okouzlit. Je to těžké no. Já dokonce věřím že spoustu lidí ty malé roadstery tak nějak berou za srdce asi na to musíš mít vlohy. Já tím chtěl jenom vysvětlit že se mě nelíbí ani tenhle Mustang ani třeba ta na každém rohu skloňovaná Miata. Vlastně si stejně koupím jednou Audi RS2 takže z dnešního pohledu hnusný, hranatý pekáč který už byl trochu mimo designovou módu v době vzniku. Mě se ale tyhle "rychlé" krabice líbí. Vlastně z dnešního pohledu už to asi ani nejede. Takže asi to nadšení pro starší auto dovedu představit jen nevím jestli bych se dokázal vzdát té C4 být na tvém místě. Chápu že mít plnou garáž amerik nejde pokud tě to alespoň z části neživí. K tomu ježdění bokem. To máš asi pravdu, že to více táhne ty lidi do 30 let alespoň takové to pouliční blbnutí, ježdění. Dnes jsou hlavně ale průser tyhle recenze a testy instantně dostupné ... málo kdo má svůj směr a vkus. Je to jiné. Já jsem třeba kupoval v 18 auto a nevěděl jsem o něm vůbec nic možná tak rubrika bazar v Auto Tipu byla vodítko a potom co ti řekli kámoši. Dnes chce každý za 30,000 kaček, sportovní káru, prostornou, image, výbavu, výkon, spolehlivost...... prostě nejde a potom se ta Miata těm lidem vyloženě nabízí jako alternativa.

krab
09. června 2017, 20:04
0

Koupit C3 a prodat C4 me prijde naopak naprosto logicky :) To je jako s tim Mustangem pate generace. Nozna kdyz k tomu najdu cas odvahu tak bych vazne letel s partnerkou na vylet do USA ( letos asi uz ne..) a na zkousku jednu podobnou ovsem V8 manual GT koupil. S tim ze bych to po par mesicich poslal o dum dal. I kdyz akce by to byla zarucene prodelecna :)

Ale kdybych opravdu chtel Mustanga koupim bez rozmysleni toho staryho jako ma pani knightriderova...
To je prece jasna vec :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 20:38
0

No jo Krabe, ty jsi na ty staty auta zvyklej. Mne od toho pani Knightriderová furt odrazuje. :-) Ale pak prijedeme nekam na sraz a kdyz tam vidi 1971 Buicka Rivieru, tak leti k nemu a rozplyva se nad tim, jaky ma to auto krasnou prdelku a ze to chce domu. Tak si vyber. V zenskych se clovek nevyzna. :-D

krab
09. června 2017, 21:18
0

Já jí úplně rozumim :) Já udělal v zimě experiment, koupil jsem to v podstatě moderní Porsche a prodal veterána Triumpha. A myslel jsem, že to bude OK. Nebylo. To starý auto s chromovanejma nárazníkama a karburátorama mi chybělo hodně. Tak jsem využil hned příležitost jakmile byla a pořídil v květnu to MGB GT.

Problém s těma starejma kárama ( myslim opravdu starejma - ne C4) je ten, že si s tím nestřihneš v takovým klidu a pohodě akci jako byl ten cabrio point , nebo dovču přes půl evropy apod. Jde to, ale šance že se něco posere na cestě co budeš složitě flikovat na cestě je holt větší. Na druhou stranu, když já pojedu svým 17 let starým Porsche a přestane to někde jet, tak vim prd co s tím je. U MG přece jenom tušíš a často i spravíš. Banální věci to jsou. No, co ale ty veterány nesnášejí jsou zácpy , kór ve vedru. Na to, to není stavěný.

Takže jestli na srazy, výlety , ne žádný denní jízdy po praze, kup C3, pokud používáš tu svojí C4 i víc pro běžný cesty po městě a tak.. asi si ji nech. No nakonec tyhle auta se stejně kupujou srdcem, to nikdo poradit nedokáže :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. června 2017, 06:32
0

Muj rozpocet neni takovej, jako ten tvuj nebo Franze, takze ja si musim vybrat. Bud C4 nebo C3. Oboji nejde. No s tema vyletama mas pravdu. Nebyla by to uz takova brnkacka jako v tom relativne modernim aute a posrat se tam toho muze dost. Vsak to znam z Mustanga. A shodou okolnosti to prehrivani v kolonach, to je zrovna typickej problem Corvett. Jak to nema klasickou masku chladice, ale jen lizatka pod naraznikem na usmerneni vzduchu, tak tim trpely vsechny, vcetne tech modernich. Kdyz jedou, fungujou. Kdyz stoji v kolonach, zacinaji se prehrivat. No uvidime casem. Na denni jezdeni vlastne auto nepotrebuju vubec, natoz Corvettu, takze tohle resit nemusim.

krab
10. června 2017, 07:17
0

To bych netvrdil. Já zrovna myslim, že my tři ( paradoxně jsme se ještě nepotkali osobně) na tom budem podobně. Já musel prodat Triumpha GT6 abych si v klidu a s rezervou mohl dovolit mít starou 911 , Franz prodal kvůli 911 taky nějaké jeho auto...

Navíc vím, že americký auta v Evropě stojej dost peněz. Třeba tvůj Mustang "Eleanor" stál radši se nebu snažit pídit kolik. A pěkná C3 nakonec vyjde pomalu na mega, zrovna jako si říkám že tvoje speciální verze C4 nebude taky zadarmo.

Ty kolony jsou průser obecně pro sportovní a starší auta. A navíc já je přímo nenávidimím, protože je ti vedro, trpíš psychicky s autem a modlíš se ať se to nepřehřeje ....

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. června 2017, 09:17
0

Jojo, ty kolony jsou zlo pro stary auta a pro sportaky. To si ani clovek s normalnim autem neuvedomi, ze my s temahle exotama musime resit takovyhle problemy.
Ameriky jsou v Evrope strasne drahy, to je pravda. A dily na ne taky. Na Corvettu obzvlast. Mne treba odesla na jare prevodovka a nova stoji 150 tisic. Zadna velka hitparada. :-( Navic jak furt stavime ten barak, tak penize mizi neuveritelnym tempem a nic neni zatim poradne videt.

VK
VK
09. června 2017, 10:43
0

Moc poezie, málo prózy. Proklatě málo prózy, o čem, do čerta, článek vlastně byl?

reagovat
Franz Kafka
09. června 2017, 14:10
0

Snažíš se velmi pěkně. Článek je fajn prostě vlastní styl a to se mi líbí. Auto je zvláštní. Mě se nikdy nezamlovalo ani vzhledem ani projevem. Po svezení ještě v předešlé generaci jsem byl doslova konsternován. Podle toho ,co je psáno bych na tom byl stejně i tady. Takže pro mě je to stále bye bye Hollywood hills forever. Není to sporťák a navíc nekvalitně vyrobený? Takže za půl milionu dostanu co? Auto pro čtyři lidi, kufrem a spotřebou 11 litrů. Co je na okruhu špatné na okresce letargické a trpí na drobné závady. Kde exceluje? Cruise mód ve městě a zřejmě na dálnici? Jinak jediné co se mi líbí je právě motor opravdu je to princ uvězněný na Alcatrazu který si to nezaslouží. Marně přemýšlím komu jsou taková auta určena;) Mě to vyloženě sedí k labutím a autodromu. To nehodnotim design a provedení laku modrá a žlutá woohoo oh baby, wow fck, wtf? To je ale jeden kus tak to nechme být. V černé to bude ok. Hudbu beru jen by mě zajímalo jaké je v tom audio? Jistě stejně kvalitní jako zbytek vozu. Není to nenávist k americkým autům, ale pro mě je prostě mnohem víc amerika F150, Dodge Ram anebo Escalade. To až ti půjčí triple ej, tak potom to chce mezi angličaky loket z okna a chill:)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 15:32
0

11 litrů na sto u třistakoňovýho auta s pohotovostní hmotností 1700kg ti připadá hodně? A jentak mimochodem, osmiválcová verze zajížděla na okruhu identický časy jako tehdejší M3, na kterou si taky nikdo nedovolí házet špínu. To jsou ale divný kouzla, co? Ale máš pravdu, ta modrá se žlutýma pruhama je fakt úchylná kombinace.

Franz Kafka
09. června 2017, 15:40
0

Já si ale nemyslím že to je hodně :) Jsem zvyklí na mnohem větší hodnoty v mnohem menším autě a potom také v mnohem větším, ale to je zase o dost větší motor. Bral jsem to jako jeden z argumentů z blogu jako že to auto dokáže nabídnout.... Spotřeba paliva pro mě většinou není argument pokud to není pitomost jako 40 litrů. Na m3 asi opravdu nikdo špínu nehází. Kouzla to jsou ryze americká a myslím že všichni víme, že vrcholné verze jezdí fakt dobře a rok od roku lépe. Je tady jedno ale.... To je ta chvíle když pomineš vrcholné verze. Když vezmeš 330i a auto z blogu asi bychom na to koukali zase jinak, nebo to biturbo.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 15:46
0

No, ale on Mustang GT není vrcholná verze, ale základní verze s motorem V8. A právě toho porovnávali s M3. Nebavím se o verzích GT350, GT500, Boss 302, Boss 302 Track Pack nebo Mustang Roush Stage I, II, III nebo Roush Track Pack. Ty jsou samozřejmě úplně jinde. A ta pátá generace jezdila rok od roku tak nějak stejně. :-) Vyráběla se od podzimu 2004 a v roce 2009 dostala právě tenhle facelift kastle a interiéru a jen trochu upravený podvozek. Většina podvozkových komponentů je identická pro celé roky výroby.
V6 pak nový motor a V8 o rok později.

krab
09. června 2017, 16:43
0

Takovouhle srovnávačku bych si taky nechal líbit :) Já už jsem měl šanci M3 této generace řídit. Ne tak dlouho aby to vydalo na článek, ( to snad časem) ale objektivně vzato, tyto dvě auta jsou dva úplně jiný světy. Já jsem si to video pustil a poslechl. A ten Randy Pabst v podstatě říká : Mustang se jmenuje trefně podle divokého koně, protože se tak i na okruhu chová. Což, v zásadě je zábavnější než oproti tomu klinicky přesné BMW. Které mu připadá příliš nudné. Prostě v reálu Mustang jede rychle, ale nemáš nad ním ( a to je i můj postřeh) pocit dobrý kontroly. A To je taky o střetech dvou kultur. Amerika a Evropa. Já Ameriku v jistých ohledech obdivuju, ale evropský auto je prostě evropský auto. Ani to nemusí být BMW, stačí když je to Porsche. :-D

No, jestli se mi povede sehnat nová V8 na vyzkoušení, alespoň kratší a vyrobení nějakých fotek, tak udělám pokračování Mustangů :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. června 2017, 18:09
0

Udělej pokračování a kromě Mustanga sežeň i Corvette C7. Na tu bych byl fakt zvědavej. A já se ti pak nakýbluju do auta jako závozník. :-D

BobAsh
11. června 2017, 20:07
0

K tý V6 vs. V8 - je dobrý nezapomínat, že 2011+ V6 je o kousek výkonnější než 2005 - 2010 V8 a podvozek řeší Performance Package. Bohužel sehnat V6 Mustanga v optimální konfiguraci (manuál, Performance paket) je v Evropě skoro nemožný, jsou tu samý automaty v základu á la půjčovna.

Performance Package V6 bych věřil že bude v některejch věcech lepší než osmička díky lehčímu čumáku.

VK
VK
11. června 2017, 21:29
0

Tak si říkám, není už to podbízení se kontinentální většinové lásce k manuálu trochu moc okaté?

krab
11. června 2017, 21:46
0

Vojto, díky za sdílení toho povídání o Mustangu na hlavní stránce.

Tohle je možná pro mě ještě zajímavější hádanka. Tato V6 nebo starší V8? To je otázka, kdy si říkám, že by naprosto stačila ta V6 protože má svůj charatker a je vážně výkonná. Ale jestli bych chtěl manuál nebo automat? To je složitější.

Já jsem dospěl k názoru, že přesně podobnej Mustang co jsem měl k dispozici dokáže být především příjemný daily car. To, co vytvořil Knightrider byla spíš víkendová stylovka, na srazy, na sprinty (kdyby chtěl) , zkráta auto pro zábavu. Ten standartní Mustang V6 s automatem je naopak dobrý denní dělník na cokoli. A tak bych ho snad radši s automatem.

Kdyby u nás byly ceny jako v USA, za nějakých 12tis USD ( prostě do 300tis kč) bych si takový pořídil na denní používání, zima léto a smál se všem lidem v konvenčních dieslových sedanech. Jedinou cenu navíc bych platil o něco větší spotřebu než u Yarise ( žere cca 2x tolik co Yaris, což ale je pořád na ameriku a Mustang výborný) a jinak nic. Možná by se člověku s takovým daily autem žilo veseleji. Ale ty opravdu nádherně zachvoalé kusy stojí spíš 500 tis + u nás. Tak to už je dost peněz.

BobAsh
11. června 2017, 21:50
0

To není jen kontinentální láska, u sportovních aut jsou manuály populární i v US. A nedivil bych se, kdyby Mustangy s Performance paketem měly naopak větší podíl manuálů na US trhu, protože tam si to mnohem spíš koupí "normální nadšenec" jako levný sporťák, zatímco v Evropě je to spíš záležitost amerikanofilů, kteří rádi automaty.

BobAsh
11. června 2017, 21:52
0

Krab: Jako daily určitě 2011+ V6, protože 05-09 má opravdu hodně hnusný inteirér a horší podvozek. Z té první generace ale mám jednu výjimku, kterou bych chtěl asi nejvíc - totiž 08-09 Bullitt, který už měl upravené nastavení podvozku, které bylo potom od 2010 standardní, mírně posílenou V8 a výfuky naladěné podle zvuku z filmu. Plus fantastickou zelenou barvu a očesané blbosti, takže vypadal nejstylověji ze všech 'Stangů. A interiér díky kovové palubce taky byl o něco lepší.

Navíc Bullitty pořád stojí jen o málo víc než 11+ V6, takže za mě asi jasná volba.

VK
VK
11. června 2017, 21:56
0

Přesně přesně. Spatřiv US cenu Mustanga, na chvilku se mi to zazdálo jako jedna z - pravda trochu výstředně odvážných, ale to čert vezmi - variant na příjemný daily car v ekonomické hladině. Stejně v 99 % případů vozím jenom se s sebou, V6 na předjíždění kamionů stačí a ještě s hodně velkým přebytkem výkonu, 10-1l spotřeba by se při té ceně skousla. Jenže Mustang o polovinu napálený na milion+...to mít, pořídím si pak raději Julii. Nebo XE. Nebo...

VK
VK
11. června 2017, 21:58
0

..samozřejmě ke Krabovi.

BobAsh
11. června 2017, 22:49
0

Viz odpověď níže, Mustang u nás napálený není vůbec, ani poté, co ho zdražili postupně asi o 160 tisíc, není ani tak drahý jako původní cena + clo + DPH. Vlastně je u nás levnější.

Zkresluje to, že v Americe stojí $25k socka v základu, která se u nás neprodává. Náš základ je americké Premium + Performance Package, což stojí $35k v případě Ecoboostu a skoro $40k v případě GT.

A XE za stejné peníze bude mít 200 koní, aby XE jelo alespoň jako Ecoboost, bude to muset být V6 SC, a ta už zase stojí trochu jiné peníze. Dtto třeba s Giulií - i Veloce je pomalejší než Ecoboost a stojí o víc jak 100 tisíc víc oproti GT. A to se ještě bavíme o základní verzi a Mustang je vybavenější.

Když budeš srovnávat cenu Mustanga s cenou ekvivalentního evropského prémiového auta, tak dojdeš třeba k BMW 650i nebo poslednímu Jaguaru XK - ostatně zrovna to XK je i jízdním projevem Mustangu hrozně podobné. A XK je sice mnohem líp udělané a o kousek líp jezdí, ale taky jako nové stálo cca 2,5M.

Mustang je pořád levný, na to co nabízí.

Kr
Krteček
12. června 2017, 20:49
0

K tomu srovnání Ecoboostu s Giulií - na videu níže s ním v pohodě drží krok klasická naftová verze a od stovky do dvoustovky je dokonce rychlejší. Já vím, automat a střecha pryč dělá hodně, ale myslím si, že Veloce by s Ecoboostem moc práce neměla ;)

KD
KDB
10. června 2017, 09:55
1

Žádné informace v "poetickém" blogu ??
....je tam všechno, abych věděl, jestli to auto chci....

P.S. Měl jsem půjčené to samé auto a moje pocity jsou téměř identické....

reagovat
VK
VK
10. června 2017, 12:45
0

Když si tu to tak pročítám, Mustang by měl smysl, být po americkém způsobu levné velké rychlé auto (s kompromisy u výbavy, kvality zpracování interiéru atp.), s cenovkou někde na úrovni Golfu, Octavie. Jenže je to velké rychlé auto - dokonce s i těmi kompromisy ve výbavě, kvalitě zpracování interiéru atp. - jenže za cenu, za niž je k mání Julie, XE od jaguáru, trojkový bavorák a další asi tři podobné kategorie. Takže vysloveně pro skalní nadšence typu - kteří pak už rádi sáhnou hlouběji do peněženky a přesně s tím dovozce počítá, řekl bych.

reagovat
PeterLuk
10. června 2017, 21:30
0

On v domovskej krajine ten Mustang zas taký drahý nie je... Odporúčaná cena (MSRP) Mustangu v USA je podľa stránky amerického Fordu 25 185 USD, teda 22 534,9 EUR. Základná cena Mustangu na Slovensku je 37 990 EUR. Neporovnával som motory a výbavu, určite tam budú rozdiely, ale predsa len je to výrazný rozdiel.

VK
VK
11. června 2017, 11:01
0

No právě. Ten rozdíl praští do očí a určitě není clem a náklady na dovoz; mít to cenu stejnou jak v domovské krajině + clo, bylo by to zajímavé auto. Dokonce snad i s 11l spotřebou.

O to nesmyslnější je mimochodem článek Vojty Dobeše o cenotvorbě, Mustang je u nás jednoduše z rozhodnutí výrobce/dovozce objektivně neodůvodněně o dobře půlku napálený.

krab
11. června 2017, 19:05
0

To máte naprostou pravdu. Ono se lehce kritizuje US auto, které v Evropě vyjde na víc jak o 1/3 dráž než v domovině. Další věcí ale je, porovnání porovnatelnýho. Ty nejlevnější Mustangy, ale týkalo se to i dovozových aut jako Nissanu 350Z jsou v USA hodně ošizené na komponentech, typicky brzdách, tlumičích , zavěšení náprav atd.. To v Evropě neznáme. Zato v Evropě známe frustrující fakt, že pokud chceme levné nové auto, musíme si ho koupit s opravdu odporným, slabým, nepříjemným motorem. Dnesk typicky čtyřválec turbo. Ať už benzín nebo diesel. A bohužel, když si připlatíme, dostaneme za to pouze lepší čtyřválec turbo.

Takže v tomhle ohledu jsem tak trochu chtěl i Mustanga velebit, jelikož "základní" motorizace 3.7 V6 227kw je vážně "all right" :) Kdyby se takto chovaly automobilky v Evropě a Japonsku, neřku-li v Koreji.

To je třeba i případ Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6. Nic moc prodeje, nic moc recenze - protože má mizerný plasty. Někdy by měli lidi kašlat na plasty a poslouchat hlas srdce.. Jenže v Evropě je vlastnictví VW Golf , Passat , Audi A4, nebo BMW 320d něco jako vlasnit iphone. Taková nějaká nutnost společenské pózy. V tomhle směru já na to kašlu. .... ale Mustangem teda taky nejezdim, no ... takže jsem kategorie trochu mimo...

BobAsh
11. června 2017, 20:02
0

VK: A DPH jako nic? :) V Americe DPH nemají a sales tax se do MSRP nepočítá...

Jinak základní XE stojí i v Americe stejně jako Mustang Ecoboost Premium s Performance Package. Dtto trojka a céčko. Rozdíl je v tom ,že Mustang za 35 tisíc dolarů má 320 koní a to XE ne. A Mustang za 40k má 420 koní, což XE nemůže mít ani teoreticky.

PeterLuk: Mustang v základu se u nás neprodává. Evropská verze je Premium s Performance paketem, takže víceméně "Mustang f plný". To, co se u nás prodává jako "základní osmiválec" stojí v Americe cca $40k, náš "základní čtyřválec" stojí zhruba $35k. To je 818 tisíc bez DPH, u nás stojí po sérii zdražení 870 bez daně. Na začátku stál asi 700, ale taky byla čekačka rok.

Než to o 150 tisíc zdražili, protože nestíhali dodávat, byl Mustang prodávaný v oficiální distribuci výrazně levnější, než na kolik přijde v "šedém dovozu", kde ceny odpovídají tomu, za co se koupí v US u dealera plus nákladům na dovoz a přihlášení. I teď je to pořád levnější, jen ne o tolik.

Kr
Krocan
10. června 2017, 21:25
1

Chtěl bych se tu postavit ku obraně současné generace Mustangu. Mně se líbí a obecně mám ke všem Mustangům pozitivní vztah. Líbí se mi i ten vývoj od prvního po současnost. Všechny jsou to pro mne "ty pravé" (i ty s motůrkem z rogala).
Ale nejmilejší z Ameriky je mi Pontiac Firebird, pro mne opět celá vývojová řada se speciální láskou ke konkrétnímu černému modelu '78 5.0 v TransAm kitu, který jsem měl možnost řídit celý víkend v roce 1988. U nás se jezdila mezinárodní branně orientační soutěž a každý rok přijelo spoustu cizinců. Jezdili také Švýcaři většinou v sestavě Mustang, Corvette, 2x TransAm a Corniche. V tom osmdesátém osmém jsme se (jako obvykle) motali po stanovém městečku (někteří účastníci spali ve stanech, někteří u rodin Svazarmovců) a okukovali auťáky a zrovna přijel opožděně Švýcar s tím TransAmem a prošlápnul si brzdu. Rupnula mu trubička. No vlezl hned pod to, vyšrouboval ji a přemýšlel co s tím. Tak jsme ho se známým vzali do mé dvanáctsettrojky, dojeli k Radkovi do dílny, trubička byla naštěstí ruplá u konce a dost dlouhá, tak se uříznula a rozpertlila a jeli jsme zpět. No Rolf se vysral na celou Rallye a celý víkend jezdil s námi po Jičínsku. Řídil moji dvanáctsettrojku a Radkovo Erko a my jsme jezdili Pontiacem. Dokonce jsme ho vzali do kina na Vetřelec II, což byla čerstvá novinka. Jinak, když jsem první den nad ránem přišel domů, tak byla na stole barevná fotka, jak Rolf řídí svého Pontiaca v stetsonu, se sundanou targou a zezadu adresa. Říkám si, jak je možné, že ví, kde bydlím a kdy mi to přivezl. No ráno jsem zjistil, že když měli v Sokolovně večeři, moje ségra mu z balkónu hodila na stůl lístek, že se ji líbí...takže fotka byla ségry :-D Tím se Rolf stal asi jediným švýcarským pilotem Š1203.
A speciálně Knightridera se ještě jednou chci zeptal, čím je Mustang od novoty výrazně dražší, než Octavia RS. Vracím se k tomu, že jsem tu jednou napsal, že se divím, že v době, kdy byl dolar na dně a lacinější nový Mustang stál u nás jako RS, toho lidé nevyužívali a nekupovali radši ty Mustangy. Knightrider mi napsal, že je Mustang provozně drahý. Pořád nad tím přemýšlím a nechce se mi to zdát. Cena byla stejná, dokonce ani Mustang neztrácí hodnotu tolik jako běžný nekoncern, spotřeba tam bude rozdílná, ale o tolik, aby to nějak zraňovalo typického majitele RS, nechci věřit. Ceny dílů a servisu? Já nevím, co se u které značky platí za servisy a díly u nových aut, ale nevěřím, že by kromě záručních servisů bylo něco k opravám. A typický majitel nového RS to auto trochu ojezdí, pošle ho dál a koupí nové. Takže stejně nejvíc utratí za propad ceny.
A ještě poslední věc dodám, že se teď s novými Mustangy roztrhl pytel. Každý den potkám více než jednoho. A v Chamu má dealer na dvoře možná dvacet nových krasavců.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. června 2017, 22:27
0

Ja mel rocnik 2007, kterej jsem si koupil na jare 2008, takze v podstate novy auto. Ten muj mel najeto 7 tisic km, kdyz jsem ho kupoval. A srovnani s tou Octavkou RS? Spotreba u Mustangu 4,6L V8 pri klidny jizde mimo mesto kolem 12L. Ve meste 18-20. U ty Octavky bych tipoval tak 8L a ve meste do 11L. Pri normalnim jezdeni samozrejme. Kotouce a desticky drazsi, tycky stabilizatoru asi ctyrnasobne, origo kozeny potahy Roush Mustang 26 tisic (jen potahy, ne komplet sedacky), kapota motoru 30 tisic, naraznik asi 25 tisic, snimace tlaku v pneu byly cca 10 tisic tenkrat, atd. Servisy na Ameriky obvykle od 500,- Kc na hodinu a vys. Teda alespon v Praze. Asi se najdou i levnejsi, ale ja rozhodne nemam chut sverit svoje auta nekomu, kdo to bude opravovat systemem pokus omyl a jeste zkouset, jak to jede. Uz jsem taky zazil. Kdyz jsem mel Trans Am. Od ty doby si servisy vybiram. Mustang byl naprosto bezporuchovej. Za ctyri roky se na tom nerozbylo VUBEC NIC. Ale menil jsem hromadu veci, jak jsem to zacal tunit, takze vim, kolik co stalo, vcetne origo dilu. Problem je doprava do CR, clo a DPH, ktery v souctu zvednou cenu dilu klidne na nekolikanasobek ceny v USA. A dalsi vec je, ze dily nekoupis na kazdym rohu, ale bud u specializovanych firem nebo si je nechas sam poslat z USA a proste cekas, obvykle 2-3 tydny, nez to sem dojde a nez to celnice odbavi. Octavku ti opravi kazdej Lojza a dily jsou vsude okamzite. Ta Octavka na ten provoz opravdu vyjde mnohem levneji a diky dilum a servisum na kazdym rohu je jeji servisovatelnost proste jednodussi.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. června 2017, 22:36
0

Ale je fakt, ze oproti Corvettam, vcetne moji stary C4, jsou ty dily opravdu za pakatel.

Franz Kafka
11. června 2017, 16:14
0

Nechci nijak komentovat slušně napsanou úvahu a srovnání Mustangu a OC RS. Na Mustangy a americká auta odborník skutečně nejsem a dokonce jsem žádné neměl, ale u té Octavii kterou jsem taky v RS nikdy neměl si troufám říct, že obecně o koncernu (Audi) něco vím. To je asi podobné jako věřit že Slovinsko může porazit Španělsko ve fotbale. Malá šance tu je obě země mají hráče v zahraničních klubech, oba celky mají hráče, co do toho umí kopnout. Nicméně cena mančaftu Slovinska se bude rovnat ceně jednoho hráče ze Španělské střídačky. V praxi bude šance na výhru SLO asi tak 0,003%.

Octavii RS si nekupují lidé, kteří by měli zájem o Mustanga. Servis takového auta jak v záruce tak bez ní je vyloženě legrace. Mnohem více značkových i garážových servisů. Mnohem větší podpora napříč EU (servisy, dealerství a dostupnost dílů v případě poruchy) Dále hrají svou úlohu fleetové slevy. Kdo odebere od Škody do půl roku více jak tři vozy má na ně nárok. To znamená 2x Citigo 1xRapid a OCRS už mám s velkou slevou. To platilo i v době propadu dolaru kdysi. Samozřejmě dostupnost dílů a jejich ceny budou, jsou jak píše K.rider. To je hodně v kostce pár věcí proč to lidé nekupovali:) Propad hodnoty u RS tě nezajímá když je každá druhá financovaná operativním leasingem a nebo finančním leasem na firmu s odpisy.

Kr
Krocan
11. června 2017, 19:26
0

Kluci, děkuji vám za podrobný rozbor a překvapila mne ta spotřeba. U Mustanga bych hádal o trošičku méně a u RS o něco více. Ten hlavní důvod, proč si zákazníci RS nešli koupit Mustanga asi trefil Franz. Oni nejspíš opravdu nikdy po Mustangu nekoukali. Nebude to tedy asi v penězích. No nenapadlo by mne to. Ale už jsem se s tím setkal; nedávno jsme se bavili s jedním řidičem, je to kamarád od nás z městečka a on mi někdy stahuje Jaguara z firmy domů a naopak, když to potřebuji, takže s ním i jezdí a jako každý v mém okolí má možnost si to auto pořádně prohlédnout. No a měli jsme škádlivou diskus na téma, že kdyby mu ta jeho utekla se mnou, tak by konečně mohla jezdit v pořádném autě (to jako v Kocourovi:-D). No tak z Pepy vylezlo, že ani Janě, ani jemu Jaguar nic neříká. To mne velmi překvapilo. Já nepotřebuji, aby mne někdo ujišťoval, že jsem si vybral správné auto, ani mi to nepřijde líto, když se jinému nelíbí to co se líbí mě, ale u Kocoura jsem měl za to, že je opravdu tak hezký, že se automaticky líbí každému. A to samé jsem si myslel o Mustangách (Mustanzích) a třeba Corvette, coupé od Mercedesu a dalších autíčkách.
A Knightrider, pokud máš servis za pětibábu, kde svou práci dělají dobře, tak se nauč Otčenáš a Zdrávas Maria a občas se pomodli za to štěstí, jaké Tě potkalo.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. června 2017, 20:46
0

Uz toho Mustanga asi ctyri roky nemam. Teda toho novyho. Uz mame jen toho staryho. Meli jsme dva. :-)
S Corvettou jezdim do servisu, kde maji myslim 800,- na hodinu, nebo tak nejak.

Franz Kafka
11. června 2017, 22:26
0

To není moc já dávám dle značky od 600 až po 800 vše v Praze a okolí. Všechno německé pastičky. Ono opravdu to RS si spíše kupují lidi s přihlédnutím k výhodě okase. Mustang v Evropě si koupí vyloženě fanda.

Polar Bear
12. června 2017, 07:55
0

Jj, amérika. Můj Chroust není rozhodně ve stejné lize s muscle cary typu Mustang nebo Challenger. Ale v článku jsem se docela našel :)
Já si vlastně ani původně ameriku nechtěl koupit. Vybíral jsem si jen motor. Dost bolo mini mixérů z konfekce. První vlaštovka ve výběru byla Gallant V6, ale ten byl už minulý rok trochu vzdálenější věku, který by se mi líbil (ale hej, mně se to auto pořád vzhledově moc líbí). Takže 6ti hrnkové medvědy. Báwa jsem trochu vynechal, jelikož lidová moudrost praví, že pokud nejsi znalec a fanda, tak tvůj osud je koupit nějakou vylítanou vraždu (při troše štěstí navíc nevotuzenou až k pláči). Supa Bé jsem vyřadil pro sedačky, ditto Passata. Phaetona sehnat v dobrém stavu je asi dost zázrak, ale nepohrdnul bych :D. Ale kromě něj to stejně pořád ukazovalo jen na 6 válce, v lepším případě řadové. No a ty Medvídci? No v době výběru za něj byla buď fakt raketa, což jsem nebyl moc ochoten pustit (rád si kupuju auto hotově, ne na splátky), nebo to byl dehet. Navíc spousta Mercedesů se mi nelíbí vzhledem. Někdo z kolegů se mi vysmál, že si mám koupit nějaký krám z USA produkce, když ohrnuju nos nad skvělými sazometnými zázraky z Evropy. No a já si řekl, no vlastně proč ne. Tak jsem kouknul na první V8 a řekl si.. no ty vole. 6ti litr? To asi ne. I spousta evropských 10 válců je tak 5l max., se spoustou kobyl, dvěma turby atd. Zkrátka space technology, vymazlená za 3/4 století od dob Von Brauna :D. Vzpomněl jsem si na starou Sierru 2,0l, kde byl motor sice primitivní jak pěstní klín, ale v tom autě se po 20 letech rozpadalo všechno okolo, právě kromě té kovadliny pod kapotou. A když bylo nutno hodit tam za tři, která to potáhla až přes 140km/h.. Trochu rozdíl proti Felicii.
Když mi volal kolega, že jeho dvorní dovozce právě dovezl Chrousta s plnotučnou V8 ze zahraničí, že bychom se mohli v pátek a v sobotu projet, byl jsem dost nervózní. Sice po příjezdu, kdy jsem viděl ten pohřebák naživo, nablýskaný jak psí koule jak si tam majestátně stojí mezi ostatní evropskou produkcí.. já neměl nikdy potřebu koupit "jiné" auto, abych se odlišil od ostatní konfekce. Nemám to kvůli image (a protože to auto vypadá mnohem dražší, než ve skutečnosti je - ne nemám to ani jako kočkolap. Myslím, že v tomhle odvede mnohem lepší práci červená Miata nebo MR2 :P ). Je to jen městské přibližovadlo, s motorem který byl hlavním kritériem výběru. Ale ta věc prostě zabrnkala i na tyto struny asi více, než si do teď připouštím. Nervozita se vrátila, když jsem z úsměvem dostal klíče a informaci, že za tři hodiny musím být zpátky, aby byl dovozce rozumně doma u rodiny. Tak jsem si do toho sedl. Nastartoval. Žádný zvukový orgasmus se nekonal, chroust předl docela tiše (i když oproti čtyřhrnkům mi přišlo, že ten volnoběh časují atomový hodiny v Londýně). Klapnul tam D, smotal levou nohu co nejdál od pedálů a opatrně vyjel ze dvora. A tak jsem se dvě hodiny projížděl velmi líným tempem okolo Lesné a přilehlých dírách po granátu. Ani jednou mě ten den nenapadlo to prošlápnout na podlahu. Permanentní rohlík na hubě už po 5 minutách, protože jsem hledal pohodový auto do města. A tohle bylo a je super pohodový auto do města. Samozřejmě v sobotu jsem trochu opustil svůj respekt ze stáda plnokrevníků pod kapotou a pustil mu žilou. Dost mě překvapil ten - sice tlumený, ale jinak velmi znatelně agresivní - zvukový projev V8ky u červenýho pole. Dovozce v sobotu dostal sděleno, že klíče už zpátky nedostane, zato může očekávat finanční kompenzaci za ztrátu tohoto amerického neurvalce ve smokingu. Sorry za dlouhej post, ale mám prostě poprvé pocit, že vlastním něco, co mi perfektně a bez kompromisů sedlo. A že si to zaslouží každý český dolar, co jsem za něj dal.
"Není na to protilátka. Kdo se jednou nakazí, už se nevyléčí. Kdo se při styku s ní nenakazí, už je navždy imunní. Nemoc zvaná V8 je mrcha" - Lední medvěd někdy po měsíci vlastnictví CH 300C :P

reagovat
Polar Bear
12. června 2017, 08:14
0

Jop, typické. Nadrásám takovou zeď textu a zapomenu, co jsem chtěl napsat jako gró toho všeho :D. V žádným jiným autě nejsem za volantem tak v klidu a v pohodě, jako v téhle americe. Mně opravdu přijde, že je to snad takto vyrobené schválně :). A dokonce to není nic extra auto, žádná legenda.. nic takového. Normální daily driver. Proto u Krabova článku jsem jen neustále přikyvoval. Ono to tak prostě opravdu působí.

krab
12. června 2017, 10:27
0

Ahoj Lední medvědě! Dík za příspěvek , skoro vydej blog o svém "Cháčku" jak říká místní komunita. Ve skutečnosti to udělej, když budeš mít chuť a náladu. O 300C "Hemi" si každý rád počte.

A taky mě těší, že ty pocity sdílíme podobný z americký káry. Ono vážně , když nechceš ty tří a čtyřválce turbo, co si máš koupit. "God bless America" , protože základní motorizace V6 , skoro 4 litry a 300 koní je to co je mi tak moc sympatický :) Čert vem ten zbytek...

Krystof P.
12. června 2017, 11:07
0

Mě přijde ten novej Mustanguar právě jako super nástupce těch kousků, který vlastně kromě první generace ze '65 byly pokaždý retro. Až novej je uplně jiná kára a na mně působí tak, že Ford už prostě udělal tečku za tím neustálým oslavováním minulosti a odvážně udělal novej design. Je to možná spornej krok, ale za mne rozhodnutí, za kterym stál někdo s "koulema" fandim mu. A hlavně je to asi jedinej designově novej americkej muscle car, protože všechny ostatní značky se stále drží toho retra.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. června 2017, 11:50
0

Krab: V neděli jsem byl na Legendách, kde jsem mimo jiné znova koukal i do těchhle Mustangů a pořád si říkám, že ten interiér mně nijak zvlášť teda nepohoršuje. Jasně, do nějaký prémiovosti to má daleko a když jsem si prohlídnul ty tvoje fotky, tak jsem zjistil, že je to fakt socko verze bez výbavy. Předtím jsem je neprohlížel. Ale i tak mi to přišlo naživo tak nějak normálka. Naopak třeba já v tomhle směru mám problém s drtivou většinou japonských aut, kde ty jejich interiéry považuju za vyloženě hnusný a vyrobený z naprosto odporných materiálů. Je zajímavý, že i ten pohled na to, co je a co není kvalitní nebo hezký je strašně individuální a každej to vnímá jinak. Ale to je nakonec asi dobře, protože jinak bysme všichni jezdili v Octávkách.

Franz Kafka
12. června 2017, 12:26
0

Zrovna oktávka je uvnitř konzervativní a že je hnusná, nebo špatná jsem snad ještě neslyšel konečně udělali i vnější křivky použitelné jak u 3 tak 3 fl. Samozřejmě má asi desítku jiných nedostatků třeba nemá v6 či se v ní sedí fakt hrozně. No a je docela drahá pokud nechceš vyloženě základ. Japonci dělají někdy docela divné věci z nudných barev a hnusnych plastů třeba Nissan, ale zase Lexus většinou paráda. Když to tady čtu tak jsem pochopil, že auto z článku bych si nikdy nekoupil naproti tomu v8 manuál asi jo na víkendové projížďky jenže mám problém v tom, že Vette mi přijde hezčí, vážnější taková víc sportovní což je samozřejmě jen pocit. Stejně bych zase skončil u Audi tentokrát rs a nebo v Amg od MB. Takže vlastně ano ono je to dobře ta subjektivita je důležitá. Mě docela zajímá jak to jezdí ty jejich v8 to je jeden z důvodu proč si to určitě někdy v budoucnu půjčim. V minulosti jsem byl zklamán z v12 od MB sic to bylo takové to rychlé svezení a povídání. Možná je někdy pro lidi jako jsem třeba já ten v4 a x2 turba nakonec i lepší, co na tom zvuk je sice úžasný, ale ten vezme Tesla a vytře si s ním anus. Takže velký us motor proč ne, ale říkat pomalu tří litru motorek do stěraču mi občas přijde jako póza některých fanoušků amerik. Co do ovladatelnosti stejně nebude ani jeden co vznikl lepší, než jakékoliv moderní Porsche viděl bych to na dva rozdílné světy. A ono to tak vskutku je záleží čemu dáváte přednost. A to nezbytně není boj Mustang vs Miata:)

krab
12. června 2017, 12:45
0

Kryštof P. : na "Mustanguar" se těším, jestli se mi povede si ho někde povypůjčit časem. Pravda je ta, že se prodává jako teplé housky v pekárně. Minimálně po Praze vidívám hodně těchto nových Mustangů. Je to promyšlená koncepce od Fordu. Očekávám, že bude zkrátka víc globálním autem, než čirou retro amerikou, což je ta verze předtím. Ale ta byla důležitá. Po XXX letech vrátila Mustang na důstojné místo kam patří. Možná leckdo bude nesouhlasit, ale já vidim éru Mustanga ( 1975-2005) jako 30ti letý období temna a žádný z nich se mi nelíbí. A to nezmění ani fakt, že v něm jezdil detektiv z Jakea a Tlusťocha.. bílý cabrio z konce 80tých let.

Takže pro někoho je nový Mustang nejlepší, nový, zajímavý, přibližující se i evropskýmu vkusu. A skalní fandové Mustangu zase asi logicky víc přilnou k té páté generaci. Já nejsem ani to ani to, takže rád si novýho bez předsudků zkusím a uvidím.

Interiér : uznávám, občas rád v textu něco přeženu, tak hrozný to logicky není, ale je tam vidět, že by to šlo vážně o mnoho líp. Jak říkáte. Pokud k nějaké značce přilnete, odpouštíte, nevidíte. A vkus se taky liší. Objektivně vzato, několik plastů přístrojovky, výplně dveří a pár dalších detailů na mojí 911 ( 996) jsou taky čirá hrůza. Zrovna tak interiér jakékoliv MX-5 do příchodu NC je doslova plastikový ( ale hezky slícovaný a zpracovaný) a dalo by se pokračovat. Interiéry korejských aut jsou děsivý.. většiny francouzských aut zrovna tak.... V čem bychom teda nakonec museli jezdit, kdyby šlo jen o to.

Já vím : Ve Volvu :) A to hlavně tedy v těch současných. Jenže právě třeba důvod proč bych si rád otestoval pár dní ve Volvu S90/V90 by bylo právě jen kvůli vyzkoušení pocitů v kabině.

Ale auto si kupujem hlavně kvůli zážitkům z řízení ...

Kr
Krocan
12. června 2017, 12:49
0

Polar Bear; Krab mne předběhl, asi nemusí po ránu tak usilovně pracovat, že jo :-D ale také se připájím k tomu, abys z toho udělal blog a nezapadlo to do hlubin komentářů.

Krystof P.
12. června 2017, 12:51
0

Nedokážu říct S/V90, ale třeba taková V60 a S60 z těch novejch generací jsou vevnitř dost hrozný. Mě se nelíbí ten jejich waterfall, což je ovšem subjektivní, co subjektivní neni je to, že V60 s najetejma 3.000km, ve firmě, vevnitř vrzala a skřípala víc než moje 20 a 18 letý Volva a to pominu ten divnej materiál vůbec. "Budgetovka" V40 je taky dost šílená. Ale na nový 90 a XC všude pějou samou chválu, tak to asi bude jiný kafe.

M P
12. června 2017, 12:59
0

"Ale auto si kupujem hlavně kvůli zážitkům z řízení ..."

Jako fakt? A takhle poměřuješ i S90, Mercedes S-Class nebo třeba Bentley Mulsanne? Jako já věřím na to, že auto ti má nějaký zážitek poskytovat a řídit Rolls Royce bude jistě zážitek obrovský, jakkoli by tě pravověrní považovali za ksindl nehodný pozornosti, kdybys fakt řídil, ale některá auta prostě nejsou stvořena k tomu, aby z nich řidičská radost tryskala všemi směry. Některá auta jsou totiž malé relaxační kapsle, stvořené právě pro co nejlepší izolaci od toho ošklivého světa tam venku a pro vytvoření co nejlepší atmosféry uvnitř.

Jo mimochodem, Phaeton nemá ten interiér vůbec špatný, svez se v tom někdy, pokud budeš mít příležitost. Na VW teda opravdu něco!

Franz Kafka
12. června 2017, 13:14
0

Tak nějak bych to asi viděl také. Phaeton je na VW celkově velmi obdivuhodný počin přestože z pohledu automobilky to byl přešlap. Hodnotit kvalitu auta počtem hodnotných plastů to už hodně vidím takové to dobře zavadené hodnocení Světa motorů:) Chápu že to byla trochu nadsázka a za ty peníze, co stojí tenhle Mustang za oceánem to vlastně ze samé podstaty musí být motor obalený bakelitem. Takže jaký zážitek nabídne konkrétně tohle auto z blogu? Pocit z v6 pod kapotou zprostředkuje i Superb 2 a automat k tomu. Falešný pocit závodního auta viz. rychlý stripes tady v hnusné kombinaci?

Moc to nechápu.... Vlastně jediný názor tady, který chápu je ten, že základní Mustang je vlastně špatný a u nás drahý. Sorry jako.... Tady je prostor pro odpověď na otázku proč to nikdo nekupuje/val.

krab
12. června 2017, 13:33
0

Nesmíte to vidět tak moc přímočaře. Já si dovedu užít řícení ledacčeho. Ale musí v tom být nějaký kousek něčeho co zaujme, každý to má trochu jinak a hůř se to popisuje. Víš pocit V6 v Superbu 2 je něco diametrálně jinýho, než v Mustangu V6. :) Ono už to je humorný vůbec vést takovou diskuzi... Ale to mě tu právě baví. Celá věc je v tom, že Superb , VW, Audi a podobné jsou do velké míry děsně nezáživná auta. Nasedneš, jedeš, více méně všechno je po ruce. Nemáš chuť si s autem jakkoli hrát. A to naopak i základní nevybavený Mustang nabízí možnost hrát si , a relaxovat v denním snění že si jedeš po Arizoně. Přitom jedeš třeba přeplněnou plzeňskou ulicí Smíchovem nahoru :) A takový auta se mi typicky líbí. Něco na nich musí být. Někdy mi to sedne, někdy ne. Ale nejhorší je, když je auto jen "výborný". To je to pak nuda.

Ty interiéry : Volvo a Saab považuju za ideál interiérů. Pak ještě BMW. ( tam jsem fanouškovsky zaujatej) Logicky ale ne všechny modely..... je fakt že tohle je komplikovaná debata, každej má rád něco jinýho.

Franz Kafka
12. června 2017, 13:57
0

Tak to je jedna z věcí která je pravdivá jen do určité míry. Samozřejmě že V6 v Mustangu bude docela jinde než třeba v Superbu. Jenomže ty tady píšeš už po několikáté o pocitech a to se podle mě nedá takhle snadno paušalizovat. To co tobě, nebo komukoliv jinému přijde jako "romantika" tak jinému může přijít jako děsná nuda a jsou lidé kteří by se za auto takových tvarů jako má tenhle Mustang doslova styděli. A na jejich smysli zřejmě útočí ten koncern VW:) Tam si to popsal barvitě, ale jestli to vidíš takhle tak si někdy půjč třeba RS3, nebo prostě něco ostřejšího než Octavii s 1.8 a pochopíš, že to není zase až tak černobílé. Ty to ale možná chápeš vzhledem k tomu, že máš Porsche které je skvělé a tak dále, ale s tím "koncernem" spolupracuje od nepaměti a navzájem si celkem slušně historicky vypomáhali:) Řekl bych, že problém "výborných" aut ale přitom nudných řeší hlavně současné BMW vlastně Audi také možná i Mercedes je na tom s posledními modely podobně vyjma těch factory tuningů. Tak proč mám věřit, že něco, co vyrobil Ford jehož další modely mě rozhodně ničím nepřijdou zajímavé (lepší jak VW, Volvo, Toyota atd) mi dá pocit alá "born in the usa" či "I will live and die in Dixie" :D Nějaký více uchopitelný argument mi chybí... Blog vezmi čert každý píšeme nějak takže ok. Prostě pro mě je málo to, že to v tobě vykouzlí nějaké pocity to umí i Velorex....

krab
12. června 2017, 14:16
0

V zásadě to je jak to píšeš. Tak třeba zrovna o Velorexu bych rád někdy něco napsal, kdybych s ním mohl jet nějakou veteránskou rally, přijde mi to naprosto kouzelný! :)

Automobilům Audi se tak nějak poslední dobou vyhýbám. Až na vyjímky ( Audi Quattro Sport :-D) mi nejsou nijak zvlášť ničím sympatické. To je čistě moje osobní preference. Dokonce ti ani racionálně nevysvětlím proč. Naopak sednu do Fordu a hned mám pocit, že mám rád Fordy. A může to být jen libovolná Fiesta aktuální generace z půjčovny... A BMW asi patrně opravdu hledá ten problém jak to píšeš. Ale těmi nejnovějšími jsem jel velmi zřídkakdy a nejlepší zážitek z těch nových BMW bylo nakonec i3....

Nejlepší bude, že si letos ještě nějaké Audi vyzkouším pro recenzi a blog a uvidíme co z toho vypadne. A zrovna já se zase snažím dělat to, že i u aut který si sám nekoupím , hledám důvody proč by někdo měl a co fanoušky tohoto modelu přiláká. Takovej bazarovej snílek v přímým přenosu :-D

BobAsh
12. června 2017, 15:03
0

Franz Kafka: Nekoupil bych si V6 Mustanga v automatu a už vůbec bych si na něj nedal žluté pruhy. Jako levné (i u nás bylo levné, v šedém dovozu stála V6 zhruba stejně jako slušně vybavená ORS) sportovní kupé je to zajímavá volba. A pro někoho, kdo má navíc rád klasické ameriky, nabízí navíc tahle generace Mustangu určitou poměrně sympatickou "obhroublost", kterou už ta nová nemá.

Já mám dokonce podezření, že bych radši '14 Mustanga než '15 Mustanga (u obojího bych samozřejmě ideálně volil 5.0), protože ten moderní už je prostě evropské, vlastně až zbytečně sofistikované a rychlé gétéčko. '05-'14 Mustang působí pořád trochu jako auto ze šedesátých let, které je třeba krotit - a zároveň byl (ve verzi s lepším podvozkem, tedy Performance Pack nebo u GT tuším už standardní verze) skoro stejně rychlý jako M3.

Nejel jsem teda s šestkou, jel jsem s Bossem a Shelby (obě mi přišly "moc", myslím, že standardní 5.0 GT nebo V6 Performance Pack by mi sedlo líp), ale pořád je minulý Mustang "auto s koulema".

Nic takového VAG v podobné ceně nenabízí a nenabízel. Určitý náznak zábavnosti měla z Audi kterými jsem jezdil snad jen S5, ale vlastně to pořád byla docela nuda. A věci jako Golf R jsou prostě sterilní.

BTW zopakuju to po třetí, náš základní Mustang je levnější než v americe. Kolegové v diskusi co tvrdili opak, zapomněli připočíst DPH a opomněli fakt, že náš "základ" je Premium + Performance Package (jiný podvozek, velké Brembo brzdy, velká kola etc.) a tedy rozdíl cca $10k proti základu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. června 2017, 15:17
0

Souhlasim s Vojtou. Mustang 5. gen. je sice po vsech strankach retro auto, ale je to auto s koulema, o jakych se koncernu nezda ani v tech nejdivocejsich snech. Ja jsem ridil jak tenhle 3,7L V6 (v manualu teda), tak tu novou generaci. Ta je naprosto ve vsech smerech lepsim autem, ale stejne bych taky dal prednost tomu starsimu.
A propo, Franzi, srovnavat Mustanga s Corvettou nebo s 911 je uplne mimo. 911 a Vette jsou na stejny urovni, ale Mustang je o level niz. Vlastne je to uplne jina trida auta, takze tam se ani srovnavat neda.

Franz Kafka
12. června 2017, 16:29
0

No vtipné mi přijde to, že jediný kdo něco srovnává si teď ty a před tebou Vojta. Psal jsem subjektivně můj názor ne srovnání. Ono bavit se o tom jestli Mustanga nebo Audi je na přímo nesmysl. Své kouzlo asi to auto má ale rozhodně ne pro všechny. Narozdíl od Kraba fanouškem Fordu vážně nejsem a snad kromě pick upů se mi od nich nelíbí. Můj despekt taky způsobuje tristní zkušenost s předešlou generací Mustangu. Chvilkové ale zážitek nic, moc. Zábavnost za volantem mi přijde v tomhle případě jako berlička a Audi s5 bude objektivně x krát lepší ve všem, než tenhle Mustang píšu tenhle ne bla bla verze. Chápu že každý si hájí to své, co má rád. Nicméně nepřehánějte to s tou obhajobou. Už vypadáte jak miatisti...;)

BobAsh
12. června 2017, 16:46
0

Mustang především není konkurence pro Audi S5, protože je to a) jiná kategorie auta b) stojí půlku. Já jsem jen vysvětloval, co NĚKDO na Mustangu vidí a proč má Mustang smysl.

Samozřejmě pro člověka co má prachy je obvykle lepší volba koupit si M4 nebo Jaguar F-type, ale to nic nemění na tom, že třistakoňový kupé za milion je pro někoho jinýho smysluplná nabídka.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. června 2017, 17:06
0

Franz: Ja jsem nikdy nebyl zastancem jedny znacky. Ja to mam tak, ze mne zajimaji konkretni modely od ruznych znacek a zbytek je mi celkem ukradenej. Bud se mi to libi a necim oslovuje nebo ne. Od Forda bych si vybral Mustanga, F-150 a reinkarnovanou GT-40, ale treba o tom, ze existuje nova generace Fiesty jsem se dozvedel az vcera na Legendach a ani nemam v umyslu po ni vic patrat. A tak to mam i s ostatnima znackama. Nova Julia od Alfy vypada fajn (teda pokud to neni v ty hnusny sedivy, ve ktery to furt potkavam po Praze), ale zbytek jejich produkce je uplne mimo moje rozlisovaci schopnosti. U Hondy? S2000 a NSX a dal se mne ani neptej, co dal vyrabi nebo vyrabeli, protoze nevim. Nic mne nezaujalo. A tvoje Audi? Vim, ze tahle znacka furt existuje. Kazdej jsme jinej a kazdymu se libi neco jinyho. To je uplne normalni.

Franz Kafka
12. června 2017, 17:45
0

Tak samozřejmě že to může dávat smysl, ale rozhodně to nebyla tak výhodná koupě jak tady skloňujete. Kdyby ano jezdí jich víc. Typický zákazník Audi dost pravděpodobně nebude řešit Mustanga je to nesrovnatelné, ale budiž to asi všichni víme. Já dokonce věřím, že Ford umí některá auta opravdu skvěle typicky zmiňovaná F-150, GT-40 je celkem hnusná, ale samozřejmě to jsme v jiné říši kde se hází miliony oknem a nikomu to nevadí.

Mám pocit že jste ani jeden nepochopili, že já to auto ani jiná nesoudím. Šlo mi čistě o to auto (verzi, ročník) co je o něm psáno v blogu. Nezajímá mě jaký může být Mustang, protože své další verze má kde, co. Dokonce i ta Fiesta v ostré verzi bude asi jinde, než ta běžná. Jasně srovnávat s S5 nejde to byla jenom reakce na jediné Audi, co Vojtu oslovilo čemuž těžce nevěřím, nebo nikdy nejel v RS3,4 a tak dále. Jasně není to Mazda ani americký:) Nejsem ten typ co by nechápal smysl US aut třeba Corvette je fajn dokonce i to Camaro poslední bude super. Jasně Mustang mohl být rychlý jako M3. Pořád je prostě minimálně v Evropě populárnější ta M3 (překvapivě) Nemyslím si, že všechno je jen o penězích to by se potom neprodávali věci typu S500 za 4 miloše. Někomu to může dávat smysl stejně jako 300 koní v kupé za mega.

Franz Kafka
12. června 2017, 17:46
0

Vojta: Psal jsem subjektivně můj názor ne srovnání. Ono bavit se o tom jestli Mustanga nebo Audi je na přímo nesmysl. --- Tohle jsem psal původně takže tvoje vysvětlení za A. a B. nebylo rozhodně potřeba. Zamíchejme ty jablíčka a hruštičky ještě více naštěstí jsem měl v první třídě ještě množiny,)

BobAsh
12. června 2017, 18:02
0

Já si právě myslím, že rozhodování Mustang vs. BMW nebo Audi se klidně přihodit může. A mohlo se přihodit i v případě testovaného šestiválce - jen by to bylo nejspíš rozhodování mezi Mustangem V6 a BMW 1er Coupe v úplném základu a se čtyřválcem. Dneska si dokážu stejně představit rozhodování mezi Mustangem Ecoboost 315k a Audi A5 2.0 TDI fsocce.

Jinak v RS3 jsem, přiznávám, nejel, ale stejně už předem vím, že bych si radši koupil osmiválcové kupé a spoustu benzínu než hot hatch. Ale já prostě hot hatche nemám rád a taky nemám rád Audi.

A ještě bližší a zajímavější srovnání může být Golf R a Mustang Ecoboost - na nich je totiž vtipné, že stojí stejně, váží stejně, mají stejný výkon, a přitom to jsou úplně jiná auta. Já bych obětoval prostornost, praktičnost a použitelnost v městském provozu a šel bych do Mustnga, který je přitažlivější a zábavnější. Chápu ale, že někoho fascinuje absurdně rychlý hatch (který mě osobně připadá poněkud nezjímavý).

Franz Kafka
12. června 2017, 19:20
0

Jo, jo to může nastat. V případě že ten případný kupec nemá tak vyhraněný názor na jednu, nebo druhou stranu tak jako já a ty. A ono to taky občas určitě nastane protože opravdu rychlých Audi potkávám stejně málo jako Mustangů. Oboje by asi bylo při troše snahy použitelné každý den. Nicméně problém je u nás cena phm, kdy potom může být provoz denně problém. V případě Golfu R nevím to auto jsem ještě ani neviděl v provozu. Jako nemít rád Audi docela chápu přece jen ta budovaná image a vůbec patřičně konzervativní linie nesednou každému. Mimochodem co R8 ? To se ti taky nelíbí,) Nebo původní Quattro?

Já nemám rád Ford hlavně kvůli věcem jako Escort, nebo první Focus ta auta jsou příšerná. Samozřejmě Mustang bude asi fajn. A i tady dělám vlastně rozdíly Escort RS Cosworth se mi vlastně zamlouvá... F-150 taky. Možná se mi vlastně nelíbí jenom Mustang a jeho určení nevím.

krab
12. června 2017, 19:32
0

To je legracni debata. Ale mila. :)
Mam dojem ze Ford udelal dobry marketing s sestou a aktualni generaci Mustangu. A lide casto napr bankovni urednici a kancl krysy na vyssich pozicich si noveho Mustanga kupuji. Protoze je to pro ne ztelesneni sportaku a dream kary kterou si avsak ta to mega a kousicek mohou dovolit.
Oni by chteli sice vuz na obrazku ale stary auto bez zaruky na to nemaji nervy. Boji se toho ....

Audi ci BMW v odpovidajicim vykonu je nesrovnatelne drazsi takze na to si nechaji zajit chut.

BobAsh
13. června 2017, 01:16
0

Franz: Golfa R jsi určitě v provozu viděl, jen jsi možná nepoznal že je to R, ona ta věc vypadá prostě jako Golf. A BTW Mustangů se na našem trhu (a většině evropských) prodává ze "sportovních kupé" vůbec nejvíc, dokonce víc než BMW 4.

Ad spotřeba - obávám se, že tady přicházejí na řadu předsudky. Osmiválcový Mustang žere v klidném tempu mimo město do 10 litrů, dlouhodobý průměr se bude pohybovat třeba kolem třinácti. Ve srovnání s čímkoliv evropským o alespoň podobném výkonu bude spíš úsporný než naopak (americké motory obecně takové bývají, možná právě proto, že se u nich velké motory vyskytují i v "plebejských" autech, u kterých se musí řešit spotřeba, kdežto v Evropě už znamená 400hp věc pro milionáře kterým je to buřt).

Ecoboost je potom spotřebou jen o kousek horší než ten Golf.

Jinak ad odpor k Fordu - já to mám zase naopak, a to i v případě evropských Fordů, protože já si spíš vzpomenu na Escorty až po MkII nebo Capri. A i přes všechny řeči o "globalizaci Fordu" je také dobré nezapomínat, že až donedávna si byly evropský a americký Ford vzdálenější než třeba americké značky GM a Opel.

Ad moje averze k Audi - mě se spousta z nich dokonce i vizuálně líbí, třeba současná A5 je super, A7 je také pohledné auto. Interiéry jsou super, MMI je boží. Jen mi nevyhovuje to, jak jezdí a jakou mají image. Jsou moc sterilní, moc efektivní, moc rychlé, moc výrazně "předokolkové" a irituje mě neustálý pocit, že mám v předním nárazníku kovadlinu. Sedni si třeba do Giulie nebo 3er a potom do A4, ucítíš ten těžký čumák.

A i když rychlejší verze dokáží přes těžký čumák velmi dobře fungovat, fungují způsobem, který je mi protivný a neláká mě - obecně nemám rád auta, která omezují "sportovnost" na "snadno dostupnou rychlost". Mustang (nebo třeba BMW M2, nebo Giulia, což jsou pořád auta pro mě o dost sympatičtější než Audi) je aspoň zadokolka, není tak německy sterilní a dokážu si s ním představit mnohem víc zábavy, byť 6gen už taky dokáže být prostě jen obyčejně rychlý a legrácky s hravým zadkem začne předvádět až když mu o to řidič vyloženě řekne.

BobAsh
13. června 2017, 01:19
0

Krab: O tom taky byl Mustang od samého počátku - už původní verze ze šedesátých let byla taková americká kopie evropských GT, dostupná masám (americkým masám, v Evropě to bylo zatraceně drahé auto). A ten aktuální je k původní myšlence nejblíže. Stylové kupé, které dobře jezdí, má dobrý zvuk, je rychlé, dobře vypadá, má cool jméno a je dostupné (osmiválec pořád stojí jako dobře vybavený Superb nebo špičkový Golf).

Franz Kafka
13. června 2017, 14:28
0

Tak srovnání A4 a 3er mám a je to samozřejmě v neprospěch Audi těžký předek je opravdu znát. Mě se ale ve všech variacích a4 doteď jezdilo vážně dobře. S tím že trojka je více řidičské auto to jistě. Mám problém s image Bmw nejen v Čr zejména ty starší věci. Nemám zájem jezdit s autem jehož druhé jméno je drift a placatý kšilt. A ty nové modely snad kromě i3 mi nějak nesednou. Kamarád z Bmw group Čr koupil teď novou 5tku. Mě to auto prostě nic neříká až na vnější design.

Ford v usa v podstatě neznám. Je to tak že taky udělali asi hodně aut, co opravdu stojí za to a líbí se mi. Každá značka má něco. Pravdou je že f150 bych si klidně koupil kdybych nechtěl dát přednost Ramu.

Nejsem tak vysazeny na zadní náhon jako většina lidí ve zdejších debatách. Mám ideálně rád 4x4 období jízdy bokem mám za sebou. Ok Mustang je zadokolka to mu dává určitou výhodu a dá se koupit jako osmiválec. Spotřebu paliva bych tady v téhle kategorii úplně neřešil ani auto za milion si nekoupí strejda chalupář. Do 15 litrů nejde o katastrofu. Na mě to auto jako celek nedělá prostě dobrý dojem jako na tebe instantní rychlost:)

st
stirling
13. června 2017, 07:50
0

Mal som pozicany V8 5,0 sucastnej generacie a je to parada. Interier ,exterier,motor a automaticka prevodovka vyborne,jedine co sa mi zdalo pri vyssich rychlostiach bol zadok trocha neposedny a celkovo tlmice boli dost makke. Inak to auto za tu cenu nema konkurenciu,neskutocne zabavne aj v malych rychlostiach. Zaujimava bola spotreba na dialnici pri 120km motor tocil pod 2000 ot. a ukazovalo 7 litrov.

reagovat
Kr
Krocan
15. června 2017, 22:23
0

Ten koukám, že předposlední fotka by mohla nést název "héééj Hombré, Tvůj ksicht dráždí prdel mýho koně!!!"

reagovat
krab
15. června 2017, 22:30
0

Joo, to je fakt :) To nebyli žádný cvičený koně od Kludskýho :) Chtěl jsem předek auta, koňskou hlavu a nakonec jsem byl rád za i za tu koňskou prdel v záběru :-D ...

ToMyx
16. června 2017, 14:05
0

Skvělý blog pane Krabe a neméně přínosná diskuze celé svaté trojice (krab, Franz, k.rider), Vojty a PolarB. a dalších. Zase jsem se něco nového dověděl. Všude po netu vídám vyhraněné názory benzínových palic, ale tady vidím jak je Autíčkář web i člověk prostě jiný a jsem za to rád. Nic se nemá přehánět do té míry, aby nebyl prostor pro jiný názor ;-)
A pak že zdejší komentáře nemají úroveň!

reagovat
krab
17. června 2017, 07:25
0

Ahoj Tomyxi , dík. Svatá trojice teda fakt pobavila :) Hlavně některý ty názory nás neber moc vážně ...

Pravda je, že úroveň komentujících je dobrá, snad se to nezkazí, navíc pár komentujích už taky znám osobně a to je o to pak lepší.
Mě třeba právě baví hlavně tohle na Autíčkáři, že pokud můžu vyzkouším si i auto, který mi srdcem původně tolik neříká, ale říká zas hodně jiným a udělám si na to názor. Věřim, že se toho objeví postupně víc...

ToMyx
17. června 2017, 12:04
0

Není třeba obrušovat vaše názory, už vás pánové čtu dost dlouho a vím, že každý máte svoje a tak je to správně. Tvoje situace je samozřejmě perfektní, ale zase bohatě vykoupená kvalitou textu, který z toho dokážeš vrhnout do blogu. Jen tak dál, píšeš pořád skvěle. Máš schopnost styl psaní přizpůsobit náladě a zaměření auta v širších souvislostech což není úplně jednoduché!

krab
17. června 2017, 17:32
0

Fakt moc dekuju a jsem rad ze to tak vidis. V tomhle duchu se o autech snazim psat tak je fajn ze to vidis podobne :)

VK
VK
17. června 2017, 17:09
0

To bych se zeptal, pane Krabe, jak takový Mustang, s tuhou zadní nápravou, jezdí na záplatované silnici? A koneckonců, jak v zimě?

reagovat
krab
17. června 2017, 17:27
0

Ahoj pane VK , na mokru to fungovalo predvidatelne jako stary auto s pohonem zadni napravy. Predstav si neco jako starsi Bmw, Ford Scorpio nebo Omegu :)
V zime to bude ok ale logicky to toho tolik nevyjede. No uz ho nekdo koupil tak jestli jsem chodi tak nam v prosinci rekne :)

VK
VK
17. června 2017, 18:59
0

Na děravé silnici, vytřese to z člověka duši, nebo snesitelné?

krab
17. června 2017, 19:21
0

Vidíš, na to jsem odpovědět zapoměl. Ne, ani nevytřese. Není to tvrdé ve stylu dnešních sportovních sedanů a hatchbacků ve svých sportovních , výbavově vrcholných verzích. Ale není to ani nijak zvlášť pohodlný. Jak to vylíčit : To auto naštěstí nevyluzuje žádný rány do podvozku, vše filtruje, ale občas se trochu zatřese nebo zavlní. Komfort bude lepší na menších kolech, na testovaným byli efektní nízkoprofilový 19", ale zase to přidá na plavnosti. Chtělo by to rozhodně úpravy ve stylu tužších silentbloků, kvalitnějších tlumičů a hlavně patrně jiných stabilizátorů. Totiž Mustang se dá podvozkově specifikovat různě. Já jezdil v něčem co se dá nazvat základním nastavením pro evropský trh, pakliže to nebyl někdejší dovoz z Kanady, byla to evropská verze, minimálně měl rychloměr v kilometrech a byl dovezen z Německa. Knightrider popsal úpravy ve svým blogu hodně detailně.

Když to shrnu, tak vlastně ten konkrétní Mustang zvládal českou rozbitou silnici líp než např. Škoda Octavia VRS II. , jakožto typický představitel poměrně tvrdého, ale nepoddajného nastavení typického hatchbacku/liftbacku/sedanu ve vyšší výbavě. ( Teď to není flame proti tomu autu, jen příměr k autu které znám) ...

VK
VK
18. června 2017, 12:22
0

Díky. To jsem si tak zauvažoval, jestli by se přece jen Mustang dal počítat jako jedna z variant na daily. S tou výhodou, že se šlápne na plyn a člověk je před kamionem. Jenže halt okresky jsou rozbité a sněhová kalamita reálně přes zimu hrozí a po cestě mám dva kopečky, kde byly potíže i se standardním předohrabem. No standardním, ona ta C5 má 245mm pneumatiky a je to jak saně, ale i tak.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. června 2017, 09:17
0

Pátá generace Mustanga se v Evropě oficiálně neprodávala, takže nic takovýho jako evropská verze podvozku není. Všechno je to dovoz z USA, popřípadě Kanady. Myslím, že všechny americký auta, vyrobený za posledních 30 let mají v palubním počítači funkci na přepínaní mezi E/M, tj. English/Metric, takže není problém si tam nastavit evropský údaje. Má to tak i moje stará Corvetta a tyhle Mustangy jakbysmet. Jen u levnějších aut bez palubních počítačů se to řešilo zdvojeným tachometrem, kde prostě byly pod sebou dvě stupnice. Jedna v mílích, druhá v km. Kanadský auta mají jen ty km. Třeba náš Tahoe je sice oficiální evropská verze, to auto se oficiálně prodávalo v celý západní Evropě, ale i přímo v uživatelským manuálu k autu je napsáno, že existuje pouze US a kanadská verze a ta kanadská, že je určená i pro prodej v Evropě.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. června 2017, 09:33
0

Nebo takhle.

krab
19. června 2017, 10:51
0

To je mozny. Tenhle Mustang mel navod a servisku v anglictine, pristrojovy stit ale jen v km/h. Mile tam vubec nebyly. Ale mas pravdu ze pata generace oficialne pred sit Ford do evropy nesla. Teoreticky mohla do Svycarska. Tam se tradicne us vozy prodavali a vyskytovaly casteji nez jinde v eu.

ge
george
20. června 2017, 01:51
0

Dobry den,
ctu komentare o mustangu V6 a jelikoz mnohe komentare jsou tak hloupe, rozhodl jsem se prvne v zivote pisemne reagovat. Pro vysvetleni, ziji pres tricet let ve statech a jelikoz jsem byl vzdy fanda do aut, hodne jsem je stridal. Prestal jsem pocitat kdyz jsem napocital sedesat. Z toho je jasne ze mi neni dvacet ( a bohuzel nejsem milionar). Mustang V6 rok 2012 jsem koupil novy na podzim 2011. Automat. 3.31 back end. Barva kona blue. Nikdo netvrdi ze je vnitrek jako v mercedesu, to neni. (vlastnil jsem ho take). Ale ze to v nem je jako v Zetoru 25 to je hloupost. Jezdil jsem v nem do prace kazdy den, v lete, v zime.Spotreba 11.9l na sto. Pouze mesto. Za pet let jsem nemel JEDINOU zavadu, problem. Vyhodil jsem $3000 za 100% zaruku na vse- vlastne jsem v tom mel povinny servis a vymeny oleje tak to nebylo uplne na nic. Negativy- z meho hlediska: blbe se mi s nim couvalo, vyhled dozadu neni nejlepsi. Nez jsem si zvyknul ono odstoupeni zadni napravy v zatacce, kdyz to prevarite. Brzdy chteji trochu vice sily ale brzdi to. Na mem byl omezovac rychlosti 114mph- hlavne kvuli gumam. Ten motor 3.7 je velice povedeny a vydrzi neuveritelne upravy. S turbem za cca $6 000 ma kolem 460koni na zadnich kolech. Bavorakum jsem stacil tak do 335 sestivalec turbo. Anebo temer jako mustang v8 4.6litr stock. Je to o moc lepsi auto nez mnoho zdejsich pisalku kteri v nem pravdepodobne ani nesedeli se snazi pomlouvat. Vlastnil jsem pred lety BMW , sportovni klasicky mercedes, ale nikoliv nove. Byly to prestizni vozy, ale takovy usmev jaky me vzdy udelal muj" Semik" na to nema nic. Jako mladik jsem prohanel JAWA 500 ohc , pozdeji ve statech Yamaha 650 a Kawasaki 750, velike mnozstvi V8s jako chevy bel air 400cu, 442 olds Hurst, 350 impalas, caprices, 340 Baracudas (v roce 1980 jsem ji koupil zrzku za $600), take jsem dva roky prodaval nove Chryslery a Jeppy. Tolik o mem vztahu k motorovym vozidlum. Proc pisu o v6 v minulem case? V dubnu jsem odesel do penze a tak jsem jej vymenil za....2017 mustang GT. Prvne v zivote (a asi naposledy) jsem koupil stejny model za sebou. Na novem mam ted 800mil, zajizdi se do 1000mls.Zatim jezdim za 14.9l na 100km. To opravdu neni zle mam tezkou nohu. Pro informaci,shell na rohu mam v prepoctu asi 13korun za litr. Rozdil v pojistce mezi 305konovou v6 a 435konovou v8 mi dela 207$ na pul roku. Dale bych chtel podotknout ze mustamg jiz neni tak levny jako byval, tady v ohiu je ve stejne cenove relaci jako C class Benz nebo #3 BMW. Plasty jsou trochu lepe slicovane v techto vozidlech ale ne o moc, pouze audi se mi zda vyrazne lepsi. Vsechny premiove japonske znacky i top korea ma relativne lepsi materialy v interieru ale v mych ocich jejich design zpusobuje bolest pri pouhem pohledu a exterier napriklad Lexusu je na zvraceni. Obludne tvary, to byla drive nase (tedy americka) silna stranka!! (Pontiac Aztec anyone?). Naopak treba Chrysler ma opravdu velice povedene (dle meho osobniho nazoru) Treba 16let stary Dodge Intrepid je stale nadherny sedan proti srackam z TOYOTY. Mechanicky ovsem se stul otoci. Mazda a Nissan nejsou zle ale Subaru, pres vsechny prednosti (a je jich hodne) je popelka marne cekajici na prince. Ale to jsem zabehnul daleko od tematu- (ted jako duchodce mam nahle priliz mnoho casu ). Panove, Mustang neni automobil.To je zivotni styl. Jirka.

reagovat
krab
21. června 2017, 16:31
0

Dobrý den Jirko, díky za obsáhlý komentář. Souhlasím s vámi. Opravdu je to životní styl. Já jezdím taky na motorkách a člověk může jezdit Hondu, Suzuki, Yamahu, ale já si před časem vybral italskou Ducati a i přes jejich nedostatky jinou značku motorky nechci. Je to o životním stylu a preferencích. Zrovna tak ten Mustang. A zhodnotil jste to velmi dobře, prakticky podle mého zjištění za těch pár ježdění s ním. To víte, v textu se snažím občas něco přehnat nebo zveličit, aby to bylo (snad) čtivé. A praktická poznámka o couvání je dobrým postřehem. Ale dá se to. Nejhorší je spíš problém mizerného bočního výhledu, v situacích kdy přijedete na křižovatku, kde hlavní není kolmo, ale šikmo směrem k té vedlejší po které přijíždíte. Díky masivnímu poslednímu sloupku s miniaturním oknem toho moc vidět není.

ge
george
23. června 2017, 02:19
0

Dobry den Mr. Krab, diky za Vas koment, take za trpelivost precist vse az do konce! Ten bocni vyhled je diky mohutnemu "c" sloupku je omezeny, nejak jsem si to neuvedomil, bude to asi tim ze zde kde bydlim je 99.9% krizovatek v pravem uhlu nebo temer v pravem uhlu. Musim dodat ze proti Camaru si pripadate jako na rozhledne nebot z toho je vyhled jak s klicove dirky. (zkusil jsem to). Urcita utecha je ze od 2015 je standartni zpetna kamera a tak je to trochu lepsi s couvanim. Bohuzel jsem na Ducati nikdy nejel (neni jich tady mnoho- drtiva vetsina zde jsou Harleye nebo japonci a sem tam BMW. ) Mam rad individualitu a tato masina ji ma na tuny. Desmo rozvody , "L" motor, v jedne barve nahac, zadny pomalovany jogurt na kolech jako vetsina asiatu. Ducati je jak se zde rika a keeper! Tak hlavne opatrne, je tam spoustu kretenu.Jirka

Wa
Waclosh
16. července 2017, 17:27
0

Lol 1965 Mustang nebylo auto pro správný chlapy. Byla to letargická inline6 eco kostka postavená pro domácí puťky na základě ještě zoufalejšího Fordu Falcon.

reagovat