reklama
načítám data...

BMW Z4 3.0Si nebo BMW Z3 2.8i: Zetko kupé znamená Zábava!

11. července 2017, 09:55 20 komentářů krab

Svojí klaunovu tenisku mám hodně rád. A nerad si kupuju nové boty. Nejlepší jsou ty sešmajdané a oblíbené. Čas od času si ale nové boty koupit musím. Padnou mi tyto černé jako ulité?

zobrazit celou galeriiPetr 'Krab' Jeřábek: BMW Z4 3.0Si nebo BMW Z3 2.8i: Zetko kupé znamená Zábava!

Jak ten čas běží. Říkám si, není tomu dlouho, kdy jsem na škole pod lavicí četl Autocar s tehdy zbrusu novým článkem o BMW Z3 Coupe. A snil o tom, že ho jednou budu mít. A už vůbec tomu není dlouho, kdy jsem se na výšce o přednáškách flákal a četl magazín EVO. Byl zrovna plný jízdních dojmů Jindry Chyťtyče (pozn. Henryho Catchpola) o zbrusu nové Z4 3.0Si Coupe. Henry hledal důvody, proč si jí máme koupit. A nakonec nenašel důvody, proč si jí naopak koupit nemáme. Leda tak špatný stav účtu či obava o to, jaký bude život bez jedné ledviny, by bylo to jediné, co by mohlo benzínového nadšence od nákupu odradit. A vidíte, je to už zase více než deset let, kdy se začalo prodávat to novější auto z naší dvojice.

Já stárnu, auta stárnou, ale zábava a radost řídit je zůstává velká. Já si milerád odpustím zkoumat moderní i-Cockpit béžového Peugeota. Od auta chci většinou to nejpřímočařejší. Volant, pedály, sedadlo a motor si nastartovat pěkně, jednoduše klíčkem. Vzzzz, whhuufff, zaštěknou obě Zetka stejně a usadí se na kultivovaných volnobězích řadových šestiválců. Stejné motory, stejné radosti, dalo by se říct. Je po bouřce a vzduch se pročistil. Lesem prozpěvují tu a tam ptáčci a dva řadové šestiválce se rozezpívají krajinou s nimi. Projíždím úzkým údolím mírně navlhlé okresky a musím se trefit do úzké pravotočivé zatáčky za skálou. Motor mojí Z3 vyje na dvojku hutným šestiválcovým, velmi kultivovaným zpěvem. Já ubírám plyn, motor si maličko pokašlá do výfuku, posílám přední kola do zatáčky a ihned jemně, avšak důrazně přidávám plyn. Přední kola citlivě a s důvěrou opisují oblouk, zato na zadní nápravě hned za sedačkou cítím lehkou kontrolovatelnou ztrátu adheze. Stačí dál už jen rovnat volant a přidat víc a zpívat tu šestiválcovou sonorní árii vstříc další vlásence v údolí.

BMW Z3 Coupé znám. Jsou to přece moje staré vyšlápnuté boty. Jsem s nimi srostlý, proto mě dnes daleko víc zajímá, jaké to bude nalézt do těch nových. Do Z4 3.0Si Coupe. Na první dojem mi padnou skvěle. A já startuji pěkně, jednoduše klíčkem a ozve se vzzzz, whuufff. Motor zaštěkne a usadí se na kultivovaném volnoběhu. Rozjíždím se vstříc tomu stejnému údolí a musím se rovněž trefit do té úzké pravotočivé zatáčky za skalou. Uberu plyn a motor významnějším zakašláním do výfuku slušně zpomaluje. Jemně brzdím a ihned po odbrzdění jdu opět na plyn a posílám přední kola do zatáčky. Zakousnou se dobře a já kontroluji obě nápravy a jejich chování na výjezdu. Výjezd je velmi citlivý, i na navlhlém povrchu po bouřce. Zadní kola si pohlídám s vypnutým DTC bez zásadních potíží. Vlastně Z4ka na runflatových Bridgestonech má tendenci opustit čistou stopu docela brzo. Je to předvídatelné, ale čekal jsem, že právě díky hravé povaze Z3 Coupe, to bude ona, na kterou je třeba dávat větší pozor i v menších rychlostech. Rozhodně jsem nepředvídal, že to bude opačně. Navíc předek v Z4 Coupe neoplývá přílišným citem, musím se na něj víc soustředit a víc hádat na volantu, co se bude dít.

Je to logické. Nové technologie v BMW Z4 zkrátka mění způsob jízdy a charakter auta. Víte, ačkoliv karoserie Z3 Coupe byla ve své době jedna z nejtužších karosářských konstrukcí s mohutným prahem, novější Z4 ji předhání. A dojem tuhosti a tvrdosti umocňují i pneumatiky RFT, které vyvolávají pocit lehce přehuštěné pryže. Obě auta mají také jiné diferenciály, kdy Z3 má klasický typu „Torsen“ s dvacetipětiprocentní svorností a Z4 otevřený s dynamickou kontrolou trakce. I řízení je jiné. Všechny modely Z4, kromě pravého „Emka“, mají elektrickou pumpu ovládající přenos síly na hřebenové řízení s dvěma módy nastavení, „Sport“ a „Normál“. Nic takového ještě v Z3 nenaleznete. Je tu klasický hydraulický posilovač řízení a jedna palivová mapa, jedna mapa nastavení plynového pedálu, který je již v mé verzi „TU“ částečně elektrický. Z4 má naopak plně elektrický plyn ovládaný pouze senzory a dvě možnosti nastavení odezvy, „Sport“ a „Normál“. Upřímně řečeno, tlačítko „Sport“ toho moc dramaticky nemění. Potřeboval bych s tím autem jezdit asi týden, abych zjistil víc, ale zdá se mi, že snad právě ve standartním módu auto reaguje trošku lépe a přirozeněji.

reklama

A pak je tu motor. Lépe řečeno, pak jsou tu dva řadové šestiválcové motory. Jestli jsem docela kritizoval plochou a nevýraznou výkonovou špičku mého starého dobrého „dva-osm“ agregátu v pěti a půl tisících otáčkách, vůbec jsem neměl sedat do nového třílitru „Si“. Ten motor je totiž boží!  Je již vybavený systémem Valvetronic, čili nemá klasickou škrtící klapku. Tohle by v teorii mělo limitovat jeho maximální využitelné otáčky. Jenže, v BMW pracují kouzelníci. V BMW minimálně před pár lety ještě pracovali opravdoví nadšenci do automobilů. Bílo-modrá vrtule je továrnou na letecké motory a zde se to ukazuje v plné kráse. Jedu na dvojku a ve třech a půl tisících otáčkách přidávám plyn. Jemně rovnoměrně zrychluji, motor velmi živě reaguje, zvuk se mění na ostřejší mechanický ryk a těch posledních tisíc otáček si vážně užívám naplno. Přeřazuji v téměř sedmi tisících a další převod zapadne přesně v tom pásmu, kde potřebuji. Chybí jakékoli Vavrisovo, „Brapapapa“ u omezovače, ale chybí tady taky výkonová díra či propad ve vlně točivého momentu. Tenhle motor je zkrátka skvělý tahoun. Dnes jsem jasně přesvědčený o tom, že tento agregát rád upřednostním před přeplňovaným twin-turbo v podobně staré 335i. Logicky, v pětkovém kombíku s automatem ne, ale jsem šťastný, že právě v Z4 Coupe ta turba nejsou, že inženýři zvolili aplikaci pouze atmosféricky plněného motoru.

Snese Z4 3.0Si srovnání i se Z4 M? Zábavná otázka. Když jsem chvíli fotil průjezdové fotky s Jindrou Topolem ze společnosti AAA Auto, jehož tato kratochvíle začala neobyčejně bavit, zdálo se, že žádné „M“ ani nepotřebujeme. Jindra, který se mnou tento amatérský, leč nadšený test podnikl, po několika průjezdech zakroucenou okreskou zastavil, vystoupil a povídá: „Já, Petře, nechápu, proč by kdo vůbec potřeboval „Emko“. Částečně má pravdu. Motor ve verzi 3.0 Si je opravdu pro nadšené, ale neprofesionální jezdce, jakými jsme my dva, téměř „emkovým“ zážitkem. V zimě jsem měl možnost projíždět se v pravé M3 z roku 2001 a ano, motor S54 je poněkud jiný. Je hlasitější, je mechaničtější, je řezavější a těch posledních dalších tisíc otáček, které v něm jsou oproti motoru Z4 3.0Si vážně znamenají rozdíl. O to větší je to rozdíl oproti mému obyčejnějšímu motoru v Z3. Je tedy Z4 o míle lepším autem a já tedy své Z3 okamžitě prodávám?

Nebudu vás napínat, není. Po jedné sekci focení jsem já nasedl do Z4 a Jindrovi hodil klíče od své Z3. A na to se on už moc těšil. Pracovně mu projde pod rukama mnoho zajímavých aut, která si může vyzkoušet, aby pak byla pro koncového zákazníka dobře připravená. Z3 Coupe je ale jiné. Je poměrně vzácné, a protože jsme asi podobně staří, myslím, že jsme pod lavicí četli tehdy i podobné časopisy. Po okreskách, kde to dobře znám, jsem tedy protáhnul trošku svižněji elegantní černé kupé z Banglovy designerské líhně a moje červená Z3 „teniska“ se stále držela v zrcátku za mnou. Občas jsem si neodpustil tu opojnou akceleraci a výkon motoru nad šesti tisíci otáčkami a světe, div se, Z3 stále zůstávala ve zpětném zrcátku. Docela mi to i dělalo radost. Jindra pak vystoupil z mého auta a usmíval se klasicky tím způsobem, který já dobře znám, když se mi líbí nějaké autíčko. „Z3 je takové poddajnější, dokážu si představit podniknout s ním delší cestu, není tak tvrdé a podvozek mě dobře poslouchá,“ zrekapituloval svůj první dojem z auta. A moje pocity nejsou rozdílné.

Nechám si svoje auto. To je jasné. Kdybych svoje auto neměl a projel se jen v Z4 Coupe, chtěl bych ji? No, to si pište, že chtěl. Tahle konkrétní bude zanedlouho k mání v AAA auto za necelých čtyři sta tisíc korun a myslím, že stojí za každou utracenou bankovku. Srovnávat ji například s Porsche Cayman první generace by bylo velmi nefér, a navíc já s tímto menším krokodýlkem ještě tu čest ani neměl. Srovnávat dojem z jízdy v zetku například s Nissanem 350Z by zase vyšlo nelichotivě pro japonské Zetko. Z4 Coupe je nádherné klasické BMW a má svůj styl. Je již zachvácené trochou té moderní technologie, ale stále je to „concept car“, který se BMW rozhodlo dovést k sériové výrobě. A to se v aktuálním desetiletí tak bohužel nestává. BMW nám ukazuje ve svých studiích krásná auta, ale spíš jen proto, abychom viděli, co by BMW mohlo vyrobit, kdyby chtělo. Ale ono nechce. No, možná ne tak docela. Nová, lagunově modrá M2 je rozhodně automobil, na jehož vyzkoušení čekat deset let nebudu, jako tomu bylo v případě černé krásky Z4 3.0Si Coupe. A já věřím, že až se dočkám, budu mít mnoho příležitostí napsat, že BMW stále vyrábí skvělá auta pro řidiče. Nicméně i přesto by však konstruktéři dokázali čerpat inspiraci z těch ještě starších aut, jakým je moje Z3 Coupe. Zjistili by totiž, že jednoduché nastavení poddajnějšího podvozku a citlivějšího řízení je klíčem k ještě lepší zpětné vazbě řidiče a auta. A že stačí jedno skvělé nastavení pro všechny příležitosti. A že není třeba dalších tlačítek. A proto se mi moje BMW stále tak dobře řídí. Je velmi čitelné, možná oproti novějšímu bráškovi rozměklejší, ale když se trošku víc přidá, mám větší důvěru v to, že vím, co přesně za tím volantem dělám.

Závěrem děkuji Jindrovi Topolovi ze společnosti AAA Auto za zapůjčení Z4 3.0 Si Coupe a věřím, že si podobně poučné odpoledne zase někdy zopakujeme s jinými autíčky.

Produkční data:

Z4 Coupe (2006-2008): 17094 ks / z toho 4275 M modelů s motorem S54

Z3 Coupe (1998-2002): 16703 ks / z toho 5179 M modelů s motory S50/S52/S54 

Technické údaje:

BMW Z4 3.0Si 2007
Motor: zážehový řadový šestiválec (N52)
podélně vpředu, DOHC, 4 ventily na válec, proměnné časování ventilů,
Zdvihový objem  2996 cm3 
Kompresní poměr 10.7:1
Maximální výkon: 195Kw/265k při 6800 otáčkách/min
Točivý moment 315N.m při 2500 otáčkách/min
Převodovka manuální 6st.
Pohon kol zadních
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 225/40 R18 vpředu, 255/35 R18 vzadu RFT technologie
Rozměry: 4091x1781x1268
rozvor:  2497 mm
pohotovostní hmotnost 1385kg
Maximální rychlost 250 km/h
zrychlení 0-100 km/h 5.7 sekund
Spotřeba 13.0/6.5/8.9 l/100 km

BMW Z3 2.8i Coupe 1998
Motor: zážehový řadový šestiválec (M52)
podélně vpředu, DOHC, 4 ventily na válec , proměnné časování ventilů
Zdvihový objem 2793 cm3 
Kompresní poměr 10.2:1
Maximální výkon: 142kw/193k při 5300 otáčkách/min
Točivý moment 280N.m při 3500 otáčkách/min
Převodovka manuální, 5st. 
Pohon kol zadní, diferenciál s omezenou svorností
Brzdy: ventilované, kotoučové, čtyř kanálové ABS
Pneumatiky: 225/45 R17 / 245/40 R17
Rozměry: 4.025 x 1.740 x 1.306 mm
rozvor: 2446 mm
pohotovostní hmotnost 1300kg
Maximální rychlost 231 km/h
zrychlení 0-100 km/h 7.1 sekund
Spotřeba 12.4/7.4/9.4 l/100 km


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

JayK91
11. července 2017, 13:57
0

Z4 mě vždycky fascinovala ... a po tomhle přečtení to pro mně bude ještě vlhčí sen ... jen škoda, že její cena už moc asi klesat nebude ...

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
11. července 2017, 14:19
0

Mě taky :) .... no, debatovali jsme o tom. A u Z3 Coupe už určitě cena nikam neklesne, naopak ty velmi málo jeté kusy jdou dost nahoru. Z4 Coupe zůstane patrně na obdobných cenách jako nyní. Legrační je, že aktuální černou už v inzerci nevidím. Tak možná šla velmi, velmi rychle k někomu domů :)

Snowman000
17. července 2017, 10:52
0

Neni tohle vono?

http://www.aaaauto.cz/cz/bmw-z4/car.html?id=176593170

Jak take auto mohlo skoncit v aaa?

Petr 'Krab' Jeřábek
17. července 2017, 11:01
0

Snowman : jo, to je ono. Proč by neskončilo? Oni naopak dneska už jsou schopní vykoupit velmi zajímavá auta a je to od majitelů, kteří nechtějí starosti s prodejem, navíc a to byla moje zkušenost, když jsem jim před rokem nabídnul jedno auto na odkup, přijdou nakonec typicky s docela férovou cenou. Záleží logicky případ od případu. O tomhle autě informace mám, takže mi můžeš klidně napsat do soukromé zprávy a info které mám ti sdělím.

za
zandome
11. července 2017, 14:04
0

Ja som skoro rok Z4 Coupé vlastnil a jazdil ako daily, a vlastne naň mám pekné spomienky, bol to môj prvý šporťák. Ale! Podovozk je tvrdy a nepoddajný, aj po tom, čo som vymenil gumy za non RFT. V riadení nejaký extra cit nie. Motor bol pomerne ok, aj keď ako daily mi vadila spotreba, priemer som s tým mal 13litrov 98, to už ide do peňazí. Najhorší bol ale podvozok - s autom som sa bál pritlačiť, lebo stačila menšia nerovnosť pri dynamickej jazde a zetko dosť odskakovalo a vedelo negatívne prekvapiť. Vadilo mi tiež ESP, aj v športovom režime uberalo veľmi skoro výkon a zasahovalo, a zase úplne vypnúť (vzhľadom na to čo som písal o podvozku) som sa ho bál. Tiež pozícia za volantom je zlá - na krivo, dlhšie cesty boli utrpenie. Na druhú stranu, za tie peniaze to bolo super vozenie, auto aj keď už staršie stále vyzerá dobre.

reagovat
saage
11. července 2017, 21:06
0

Souhlasim skoro se vsim co si napsal. Mel sem z4 coupe skoro 8 let. Stale se mi libi vzhledove, Nadcasovej design, podvozek a rizeni me trochu zklamalo. Pohodove GTcko to s tim podvozkem nic moc, Na trackday bez uprav to uplne taky neni. Jinak motor BOZI. Spolehlivost u me 100%. Vlastne jsem menil jen olej a klasicky spotrebaky.. Prodal jsem ho loni kvuli jinemu nejmenovanemu kupatku ( vid Krabe) a obcas s nostalgii zavitam na Mobile.de a koukam se slzou v oku jak jsem prodal levne. :-(

hh
hh
11. července 2017, 14:30
0

Zajimave, cekal bych, ze z4 bude diky viceprvkove zadni naprave jizdne i pohodlim dale, nez z3, ale podle clanku to vypada spise naopak..


Btw, pokud nema Z3 nejaky dodelany aftermarket svor, neni to torsen, ale lamelovy..

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
11. července 2017, 14:44
0

Mě to taky překvapilo, dva "testovací" jezdci jsme se shodli na stejném výsledku :-D. Ono to Z4 je rozhodně tedy dál a lepší v odhlučnění kabiny např. Ale v citu pro ovladatelnost bych zkrátka upřednostnil svoje staré Z3. No, je to taky hodně o pocitech, není to exaktní věda...

Ale s tím diferenciálem: Já to schválně včera večer studoval. A měl by to být typu TORSEN. Ten můj je standartní, ve specifikaci VIN je : Option: 209  LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) 

Měnil jsem v něm i loni olej a patřil tam speciální Castrol Syntrax Limited Slip ( SAF-XJ 75w140) Jestli je lamelový, tak zdroj, kde jsem čerpal že šestiválcové Z3 mají vždy diferenciál typu TORSEN je chyba a rád se poučím a opravím to

Petr 'Krab' Jeřábek
11. července 2017, 15:27
0

hh : ještě jsem na to znovu díval. A našel kupodivu velmi rychle dobrý zdroj ohledně diferenciálů v šestiválcových Z3
Je to skutečně typu torsen : torque-sensing. To nejsou lamely...
http://www.unofficialbmw.com/phpBB/viewtopic.php?t=32354&sid=1e496132226dafbf5b5a0812a75f0f16

hh
hh
11. července 2017, 15:45
0

Tak to se omlouvam za mystifikaci, do z3 coupe se opravdu daval torsen.. Ale podle
toho, co jsem nasel az s prichodem novejsich motoru (M52TU a M54). Vychazel jsem z toho, ze u beznych e36 byl priplatkovy samosvor lamelovy (ten torsen u z3 se zrejme daval cca az od nahrazeni e36 e46 a z3 byla tedy asi jedinym ne M modelem, kde si slo priplatit za svor).

Celkem mi to prekvapilo, protoze podle toho, co jsem o ruznych typech samosvoru cetl, mel by byt pro toto pouziti (zadni nahon) vhodnejsi lamelovy svor - kvuli plynulejsimu nastupu, chovani pri brzdeni, atd. (viz. treba zde nedavny test s2000, ktera mela vymeneny seriovy torsen za lamelovy svor). Prakticke zkusenosti mam ale jen s lamelovymi samosvory, takze nemuzu posoudit, jestli je to pravda..

Petr 'Krab' Jeřábek
11. července 2017, 16:00
0

to je úplně v pohodě, to já taky nejsem zdaleka takový technický expert :) Naštěstí se informace dají najít, k BMW vyloženě často i snadno. Já mám kupátko vyrobený 11.9.1998 a právě už je to vybavené M52TU. Ono jich bylo většina těchto, oni začali kupátka prodávat ve větším počtu až na jaře 98 , jestli se nepletu a tím pádem většina z těch 2.8 budou "TU". Pak přešli na M54B30. A těch se vyrobilo podstatně míň, dokonce míň než M kových variant. U nich byla specialita ta, že neměli ani ASC, ani pozdější DSC systémy. Prostě pro pořádné řidiče :) A ona i Z4 Coupe M musela mít obdobný charakter. Jiné řízení (hydraulický) na rozdíl od 3.0Si a taky měla samosvor. Ale "M" diferenciál asi lamelový je, ale naštudované to nemám...

Vr
Vrooom
12. července 2017, 07:57
0

Pry ta hydraulika taky neni zadny vrchol komunikativnosti, ten nenastane asi u zadneho BMW. Dokonce v doboyvych recenzich byla Si verze preferovana pred M-kem. On ten podstatny vahovy rozdil snad 100kg totiz z velke casti lezi u Mka v motoru. Ch. Harris z nej neni nadseny.
https://www.pistonheads.com/features/ph-features/tell-me-im-wrong-bmw-z4-m-coupe/26310 V diskusi pisi, ze to resi prenastaveni geometrie. Strasne rad bych se v Mku projel.

Jinak do Z4 se daval normal a sport podvozek, mozna by byl na CZ okresky lepsi ten standardni se 17 palcovama kolama. Nicmene mne prijde, ze to dobre drzi i na 18 se sport podvozkem, nejakeho odskakovani jsem si nevsiml. Urcitou odtazitost muze o nezkusenych zpusobovat ta pozice kdy se sedi uplne vzadu a clovek zataci s tou dlouhou kapotou pred sebou. Nicmene je to docela hodne auto, s citelnym prechodem na limitu. Dodelani samosvoru pak jen nasobi zabavu a zvysuje vyznamne trakci obvzvlast na 2ku z utazenych zatacek.

Petr 'Krab' Jeřábek
12. července 2017, 08:36
0

Vroom: dík za zajímavý pohled a odkaz na článek Chrise H. Tenhle jsem myslím nikdy nečetl, tak rád to udělám. Pro mě jsou obě auta hodně blízká srdci, jak se říká :) Jak Z3 Coupe, které jsem vždycky tak nějak chtěl a mám ho stále extra rád a i Z4 Coupe na jehož vyzkoušení jsem se děsně těšil. Tomáš (Saage) ho měl, a když nějaké vidí, zakápne slzu, ale vidím, že i nějakou tu kritiku na chování auta najde. Já tolik času neměl, ale snad na odhad základních vlastností Z4C to stačilo. Já jsem si říkal, že by tomu autu o dost zlepšilo jízdní vlastnosti jednoduchou výměnou runflat Bridgestonů za něco měkčího. Zkrátka nějaké Michelin PS2 nebo Yokohamy Advan, něco sportovního, ale použitelnýho na silnici.

O čem jsem nepsal je ještě fakt, že z auta je horší výhled, v Z3C si člověk připadá jako ve vzdušnějším interiéru, ale i tak v Z4C jsem byl hned "doma". Mě se řídí líp auta s motorem za mnou (vozy Porsche), ale klasická zadokolka s krátkým rozvorem a dlouhou kapotou a sedačkou blíž k zadní nápravě mě neobyčejně baví taky. To je totiž klasika. Podívejte na E-type , na starší Astony atd.... A já se obávám, že BMW už podobné Coupé dělat nebude :( ...

Tak jsem ty dvě auta tady rád připoměl. Asi k nim oboum budu dost nekriticky pozitivní...

Vr
Vrooom
12. července 2017, 21:18
0

Kazde auto snese kritiku, obzvlast pokud clovek ocekava sportovni chovani, to je pak nekonecny beh za dokonalosi (vzdyt i takove speciality jako 911 gt3 rs jsou nadsenci dale upravovany). Na me pusobi Z4 az prekvapive syrove, vetsina ceka auto pro kaderniky a ono to chce nejakou snahu. Jinak se ruzne traduje jak jsou Ztka kratka, maji kratky rozvor - tedy musi byt zaludny, ale pritom maji delsi rozvor nez treba takova 991 911, z ktere bych mel diky koncepci mnohem vetsi strach.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
12. července 2017, 22:51
0

hh: Z3 v plebejských verzích měla pouze torsen, lamelu mají jen M verze. Netuším, proč se v BMW rozhodli takto. Jinak s tou plynulostí nástupu bych to asi nijak paušálně neviděl. Právě lamelové diferenciály, které mají obecně vyšší svornost, mívají agresivnější nástup - alespoň ty, které jsem mohl zkusit. Torsen je plynulejší, s menší svorností a tím i méně náhlým kousancem do smyku. Ale určitě bude záležet model od modelu.

Raspby
11. července 2017, 18:59
0

Někdy mi budeš muset půjčit i tu tvou Z3 :-D Já nevím...není přeci jen ta Z3 oproti Z4 taková analogovější, přímočařejší, přirozenější? Jen se ptám, ale očekával bych že Z4 bude rychlejší, bude víc držet to jo...ale na úkor takové té zábavy z analogového auta, co člověk musí ,,řídit" :)

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
12. července 2017, 22:50
0

Raspby : něco vymyslíme :) Ono je to zajímavé, ale řídit fakt musíš obě auta. A pokud jsou to varianty "M" , jejich vyzkoušení v podobném testu by byl můj vlhký sen, je ten výraz "řídit" prý ještě daleko víc důležitý. Chris Harris ve svém článku ( resp. trošku "hejtu" ) na Z4M Coupe to auto připodobnil k "německému TVR Sagaris". A já se obávám, že to je právě charakter, který mě docela hodně baví... ( což je i částečně odpověď Vroomovi na jeho poslední komentář) Ne vždycky člověka baví ( a mě obvzlášť) jen dokonalé stroje.

Na druhou stranu automobily Porsche z té doby ( včetně toho co jsi Raspby řídil) mají zkrátka daleko lépe čitelné řízení a to je asi to, proč Harris má s Z4 M problém. Ono řídit rychle Porsche je patrně snažší , než mistrně zvládnout Z4 M Coupe či Z3 M Coupe. Ale to už dost teoretizuju....

Ča
Ča Snač Aj
27. července 2017, 17:06
0

Krabe, krásné čtení. Když už ses pustil do těch bavoráků, co takhle 130i, nebyla by v dohledu?

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
27. července 2017, 18:16
0

Dík, no 130i bych rád zkusil, to je jasný :) ... když bude příležitost, jasně že blog o ní rád napíšu

Ča
Ča Snač Aj
27. července 2017, 20:52
0

Jsem moc zvědavý na její srovnání právě s tou Z4, vzhledem k tomu, že mají, pokud se nepletu stejný motor. Zajímalo by mě jak moc odlišné budou jízdně (je mi jasné, že bude o hodně použitelnější na denní bázi, ale o kolik? :D). A navíc má takový trošku sleeper efekt. Sundáš znáčky a neznalý si ji může splést s plebejskou 116i :D