načítám data...

Bazarový snílek: kupujeme první Ferrari

14. prosince 2019, 17:10 27 komentářů krab

Dnes zkusím opět trochu oprášit bazarového snílka a nahlodat vám červíčka do hlavy, pokud máte zálusk na něco opravdu zajímavého, přesně tak jako mám momentálně já.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Bazarový snílek: kupujeme první Ferrari

Možnosti, které se mi otevřely za poslední tři roky byly skvělé. Nesvezl jsem se sice v Astonu DB4 GT Zagato continuation jako můj asi dnes nejoblíbenější motoristický novinář Henry Catchpole. Kupodivu jsem ani neřídil homologační speciál Ferrari 288 GTO gruppe B  na oslizlé silnici jako Alain de Cadenet, můj oblíbený sloupkař z časopisu Octane anebo Classic Driver. Nejdražší auto, které jsem kdy na silnici řídil byla věrná kopie silničního Jaguaru D-type, XKSS  postavené firmou Lynx. A úplně nejexkluzivnější auto, ve kterém jsem seděl a alespoň s ním popojel na plaťák byl závodní Low Drag E-type.

Tahle auta si prostě nikdy nekoupím. To je jasná věc. Ani žádné Ferrari z 60. let ani klasický Aston a nejspíš ani žádnou z exponovaných a vyhledávaných speciálních verzí Porsche 911. Klasická auta jsou v dnešní době drahá, ale pořád to není pro obyčejného kluka tak zlé. Sen o vlastním exotičtějším youngtimeru by se dal možná pořád i uskutečnit. Nedávno jsem se jel podívat tradičně do Norimberku na výstavu Retro Classics Bavaria a tak trochu se zase rozkoukával a prozkoumával reálná auta, na která občas čučím v inzercích a tak trochu sním, že by se dala někdy v budoucnu koupit.

V tomto bodě raději napíšu takový ten „disclaimer“ pro Vavrise nebo Knightridera či kohokoli, kdo nabyl dojmu, že se vždycky jen do něčeho nadchnu a pak mě to rychle přejde. Realita je, že se mi pochopitelně líbí drtivá většina zajímavých a drahých aut, která se mi dostanou do ruky. I to zbrusu nové BMW M850i, se kterým jsem jel na tu výstavu bych samozřejmě bral všema deseti. I jsem se o tom rozepsal…Ale už s ním asi týden nejsem a zvykl jsem si.

Vlastně jsem možná nikdy ani luxusnější a po objektivní stránce lepší auto neřídil, ale i tak jsem pochopil, že taková auta pro mě zkrátka nejsou. Vrátil jsem ho, dojel metrem do kanceláře, tam nastartoval svoje staré a optikou toho báva laciné porsche a měl pocit, že svět je zase v pořádku. Vlastně jsem se svými auty naprosto spokojený. Nebudu tedy spekulovat co a jak bych musel prodat, abych mohl mít staré Ferrari. Stejně je to jen snílek. Žena se mi na výstavě vysmála, když jsem si tam vybíral modrý Mondial, mávla rukou a radši šla na kafe. Je v klidu, protože ví, že prachy na to stejně nemám. Ale co kdyby jednou…

Dino 308 GT4

Pamatuju na jeden díl starého topgearu, kde ještě trojka „starých magorů“ nejezdila na kole nebo na člunech jako v aktuální (velmi povedené) úvodní části nové série The Grand Tour. V jednom díle koupili s rozpočtem 10 tisíc liber žluté Dino 308 GT4 (Hammond), stříbrné Lamborghini P250 Urracco (May) a Maserati Merak (Clarkson). Všechna ta auta se v průběhu natáčení pochopitelně kolosálně porouchala, ale to žlutý Ferrari jsem od té doby vážně chtěl. Ceny bohužel povyskočily. Merak vyjde na 50 tisíc euro, jedno modré Urracco zkoušel aktuálně prodat na té výstavě majitel za 89 tisíc a 308 GT4 se také drží spíše nad 50 tisíc. GT4 zůstává jediné Ferrari od Bertone, navržené géniem Marcela Gandiniho a je i docela rozumná co se týče nákladů na provoz i údržbu. Navíc jeho předchůdce, Dino 246 GT pod 250 tisíc Euro spíš nekoupíte.

Osmiválec je krmený spádovými Webery DCNF napřímo, dokonce bez klasického paroží sacího traktu a rozvodový řemen se dá vyměnit bez nutnosti demontáže motoru. Leží v autě napříč. Jenže dostupnost v cenách kolem milionu korun už je minulostí. Dá se koupit poměrně dost exemplářů italských (dvoulitrových), kterých sice vzniklo asi jen 800 ks., ale výkon 160-170 koní a více méně jen mizivých 185 newtonmetrů nebude dynamicky nic moc. Dino totiž není úplně nejlehčí. Váží přes 1200 kg čili asi stejně jako Porsche 911 Carrera 3.2 mého kamaráda anebo moderní Toyota GT86. A když už páchat takovou šílenost, chce to, aby vysněné Ferrari vážně i trochu jelo.

Ferrari Mondial QV 

Tím pádem jsem právě objevil Mondial. Auto se představilo v roce 1980, design je zpět Pininfarina, ale koncept auta se od GT4 ze 70. let nezměnil. Na živo je to pořád nízké a elegantní kupé 2+2, vtipně s třemi otvíracími kapotami, kulatými zadními svítilnami a osmiválcem „308“ umístěným uprostřed napříč. Quatrovalvole (čtyřventil) přišel v roce 1982, v roce 1985 se zvedl objem válců na 3.2 litru a spolu s faceliftem v roce 1989 přišel zbrusu nový motor 3.4 litru. Ten Italové umístili podélně se spojkovým košem trčícím dozadu za diferenciálem. Kde jinde, než u Ferrari by v rámci faceliftu otáčeli motor, že? Mondial se přestal vyrábět až v roce 1993 a stal se tak s 6800 kusy do té doby nejpočetněji vyráběný model Ferrari. I díky tomu je dnes stále mezi klasickými Ferrari „levný“.

Když jsem se v rámci družného rozhovoru s německým prodejcem nakonec uvelebil v krémovém koženém čalounění, Mondial se mi zalíbil o mnoho víc. Vlastně jsem se ani nemusel nijak vtírat. Prodejce mě oslovil aktivně sám. Usmíval se na mě a tušil kšeft. Ještě se omlouval, že mají zakázáno v halách spouštět motor, ale že pokud chci, ať zavolám a když bude počasí, tak se budu moci projet. Vlastnil nějaký showroom klasických aut v Drážďanech. Mondial QV v modré barvě „blu chiaro metalizzato“ vážně vypadal atraktivně. Posez v interiéru nebyl vlastně o nic méně zajímavý než ten v o mnoho dražší Testarosse, která je navíc na míle nákladnější, co se údržby týče. Původně švýcarské auto, na kterém se evidentně nešetřilo. Chtěl by za něj 41 tisíc euro, ale tuším i dohodu. Opodál stál jiný podobný, ale červený exemplář dalšího prodejce za 30 a nezdál se na oko o moc horší. Jenže u Ferrari se snad víc, než kde jinde vyplatí připlatit za ten správný kousek.

Ferrari 348 TS 

Hned vedle stála červená 348, velmi podobná té, se kterou jsem se projížděl vloni v létě. To bylo vlastně týden nebo dva, než jsem si šel pro žlutou Elise. Kamarád by mi tu konkrétní 348 TB (čili kupé) v ten okamžik i nechal. Jenže by stála i s nějakým prvním důkladnějším servisem přesně dvojnásobek ceny lotusu a já na ni prostě neměl peníze. Dneska jsem pochopitelně rád za lotus, protože jsme spolu prožili tolik nesmírně zábavných kilometrů a spousta dobrodružství. Taky jsem za ty dvě sezóny najel už přes deset tisíc kilometrů. Kdoví kolik bych reálně dal ve Ferrari a zda by se z vlastnictví místo radosti nestala spíš noční můra. A taky klidně mohlo hned shořet jako F355 youtubera Tylera Hoovera. Každopádně ke každému Ferrari lépe vozit rovnou dva hasičáky, jen tak, pro jistotu. A není to úplně vtip!

348 TB není tak prostorná a pocitově pohodlná jako Mondial a každá jízda s ní bude fyzicky vyčerpávající, ale úžasný zážitek. Obě auta spojuje pevné řazení v otevřené kovové kulise, „dog leg“ schéma řazení a mechanický rykot osmiválce za hlavou. Jen Mondial vyjde o třetinu levněji, dá se o trochu levněji provozovat (třeba kvůli rozvodům u QV nemusí ven motor, řemeny jdou vyměnit přes pravý zadní podběh kola) a nabízí takovou zajímavý mix luxusního gétéčka 80. let s dravým závodním stylem, který mají všechna auta Enza Ferrariho ve své DNA. Nikdy neříkej nikdy, ale modernější Ferrari, než je právě 348 TB/TS bych nejspíš nechtěl. Enzo zemřel v devadesáti letech v srpnu 1988 a do té doby se aktivně podílel a zajímal o to, s čím jeho inženýři přijdou. 348 byl poslední model, který se vyvíjel v Maranellu ještě za jeho života.

Příjemné ceny jsou vážně v háji…

Občas se tak zamyslím, co jsem fakt mohl mít před patnácti anebo i deseti lety… Ty Poršáky (911 3.0 SC, 3.2 G modell, 964 …) to všechno bylo za půl až třičtvrtě milionu vážně pěkné. I ten Mondial nestával moc. Lotus Esprit Turbo nebyl problém dovézt z Anglie za 15 tisíc liber, různé Jaguary XJ-S se daly přivézt skoro zadarmo. Alfa Romeo GT 1300 Junior šla sehnat v Itálii za 10 tisíc euro a pěkná. Tenkrát jsem koupil naše MGB GT, vyšlo na dnešní dobu úplně legračních 2200 liber. A to jsem si vybíral co nejhezčí exemplář. Nevadí, pořád se ale dají zajímavá auta koupit. Už to leze trochu do peněz, ale když jsem tak seděl v krásně zachovalém interiéru Mondialu QV, říkal jsem si, že 40 tisíc euro není zas až tak moc.

 Vlastně za to nejde ani pořádně koupit evropská verze klasické devětsetjedenáctky v nějakém extra pěkném stavu. A Ferrari je zkrátka Ferrari. Mám v tom docela jasno. Ačkoli se mi vážně líbilo podzimní svezení v kamarádově 911 z roku 84, ten Mondial QV ze stejné doby má o tolik víc kouzla. A to jsem se v něm ještě ani neprojel. Porsche bude řidičsky vždycky zajímavější, nakonec proto i model 911 mám a nehodlám na tom do budoucna nic měnit, ale staré Ferrari prostě nabízí pocity za volantem jako nic jiného. Byť bych s ním jel vlastně v reálu pomaleji než s porsche. Pohled přes ta výklopná světla a ta specifická práce s řadící pákou i trochu zvláštně vyosené pedály do středu auta, to všechno je součást italského divadla, které bych chtěl jednou zažít. 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

klikot
14. prosince 2019, 20:35
0

Umíš polsky ? Pokud ano, polaci maji na youtubu zajimavy porad Ferrari v cene Škody .
Je to o tom ze sny se daji splnit i v relativně dostupne ceně.
Jednou ti to určité vyjde

reagovat
Tomino
14. prosince 2019, 21:15
0

Hezký snílkovský blog, tedy aspoň pro mě, protože jsem se taky zasnil a zapřemýšlel. Nejen o Ferrari, ale spíše o tom, jak se v průběhu přibývajících let měnil můj pohled na auta.

Když jsem byl mladší, tak jsem vyloženě preferoval a obdivoval jsem soudobá auta, po třicítce se můj náhled na věc začal měnit, s věkem mě více lákají historici. Pracuji v automotive, tak jsem celkem v obraze, jak se vyvíjí technologie, materiály, metalurgie. Ale rád se podívám do historie, co se týče konstrukčního hlediska, a když to vezmu kolem a kolem, tak třeba co se týká motorů nebo typů náprav, tak vše bylo vymyšleno už dříve a dnes se vše jen po krůčcích posouvá dále. Nedokážu si představit, jak v té době mohl fungovat třeba Vittorio Jano nebo třeba ohledně náprav dejme tomu Jules de Dion. Museli to být geniální pánové.

To jsem ale trošku odbočil.

Líbilo by se mi mít v garáži italského historika, před pár lety jsem uvažoval nad GT Juniorem, ale nakonec vyhrála volba bydlení, byt vs dům. A cenově je to teď úplně jinde než před třeba pěti lety. Teď spíše koukám po Fulvii HF coupé, ale kdo ví.

No, a k Ferrari. Podle mě žádná značka nemá lepší image než Ferrari. Úžasná historie.

A podceňované Dino nebo Mondial? Vždyť je to Ferrari :-)

reagovat
krab
14. prosince 2019, 22:07
0

Jak to píšeš: žádná značka nemá lepší image než Ferrari. A je to pravda. A legrační je i to s tím jak jsme vnímali auta do třicítky a jak po třicítce. U mě to bylo asi jinak hlavně tehdy, protože jsem prostě nikdy netoužil po soudobým autě. Bavilo mě vždycky řídit nějaký starý. Částečně protože táta má rád veterány a starý káry doma nějak byly, částečně ale i protože bylo nový auto totálně nedostupný a drahý.

A dneska je to vůbec jinak... Zajímavý klasik už stojí stejně nebo víc než současný auto a člověk srovnává, přemejšlí. Za cenu hezkýho Ferrari 348 TB si můžu objednat fungl novou Alpine A110. Obě jsou to fantastická auta. Obě jsem řídil a nakonec pořádně ani sám nevím, co by mi udělalo větší radost. Ale jakmile si sednu do toho starýho Ferrari, jakýhokoli ta emoce tam je. Ty vůně, ten pocit z toho jak je to auto mechanický a vychází ze závodění, to je tam prostě okamžitě cítit.

Třeba ty Alfy mě trochu štvou. Nečekal jsem, že i Juniory 1300 / 1600 půjdou takhle nahoru. Když to stálo 300 tisíc, tak jsem byl blbej a říkal si : to nedám, za "jenom" čtyřválec... Dneska by mě to bavilo víc. Moje žena si v Norimberku dokonce vybrala úplně starou Alfu Giulietu TI ze začátku 60. let. Ta se jí hrozně líbila. A je fakt, že to jsou auta, který fakt mají duši.

Jenže pak chceš něco, čím se dá po většinu času jezdit. Otočíš klíčkem a jedeš. A není to špatný, hezky to vypadá, pěkně si zařídíš. A tak jsem dospěl k tomu nápadu letos vzít ten moderní Fiat 124 Spider. A vlastně se to ukázalo jako skvělej nápad. Baví mě to pořád a to auto nabízí vynikající poměr mezi radostí z jednoduchýho sportovního auta a nenáročnosti provozu moderního novýho auta.

Fulvie HF jsou taky nádherný. Honza Červenka ten má Lancii Montecarlo. Ta je taky moc pěkná, mám dojem, že jí chtěl i prodávat, ale nevím jestli vůbec nakonec dal inzerát. To se mi taky hodně líbí, to auto. Motor napříč uprostřed, právě jako u těch popisovaných Ferrari.

Nimrod
15. prosince 2019, 06:32
0

montecarlo jsem chtěl akorát navrhnout :-) sic to není ferrari, ale krásná je velmi a věřím tomu, že řídit ji musí být zážitek. a cena začíná na zlomku všeho výše zméněného

Nimrod
15. prosince 2019, 06:32
0

jsem to odklikl nějak brzo

Nimrod
15. prosince 2019, 06:34
0

nějak to dneska nespolupracuje...

Irwinek
15. prosince 2019, 07:53
0

Krabe, clovece, kdyz ja chtel kupovat juniora, tak za nej chtel majitel necely kilo a ja zavahal :-( do vecera mne nekdo preplatil a to kilo mu dal cely

krab
15. prosince 2019, 09:50
0

Junior za kilo, to je teda vážně smůla...
Já když na ně koukal, tak byly pěkný tak okolo 10-13 tis euro. Ale většina třináctistovky.
A koupil jsem tehdy (ale zase za krásný peníz) dvoulitrovýho Triumpha GT6.

Dneska ale vim to co dřív ne... Že ta Alfa má tak pokrokovej podvozek, že ti angláni proti tomu vyráběli pravěk. Ale tak zase byla z Triumphem legrace. No, dneska bych si vybral ideálně GT 1750 Veloce, ale to už se právě dostáváme na cenu toho Mondialu.

Jinak Beta Montecarlo je pořád zajímavá volba. Tam si myslím, že se u hezkýho auta dá pořád do 20 tis euro dostat. Schválně se na to podívám. A má to silnej dvouvačkovej motor , jen ve své době prostě strašně rezly. Ale ono vlastně všechno, kromě poršáků, který byly zinkovaný.

beastar
15. prosince 2019, 10:27
1

A tak ono toho víc tolik nehnilo. A jako Ferrari je Ferrari. To pokud kupuješ tak po ničem jiným nekoukáš. Vzhledem k tomu, že v té době to byli fakt unikátní auta. Což jsou i dnes, ale trochu jinak:) Ale i tak to bylo hlavně o motorech, image, závodění, zvuku a tak podobně. Radosti vlastně trochu i z té rádoby handmade nekvality.

A upřímně Beta MC/Scorpion není a nebylo dobrý auto. Už vůbec není o motoru:) Špatný brzdy, horší ovladatelnost za mokra, poddimenzované řízení, vysoká poruchovost. Ty dnešní ceny odpovídají. Unikátnosti se při 8.000 kusech taky nedočkáme. Zlatej Mondial v tomhle případě. Protože aspoň je to konik.

Tomino
15. prosince 2019, 10:29
0

Když už jste to tady s Nimrodem nadhodili, tak jsem na Montecarlo taky kouknul. Co se týče ceny, tak jsem měl úplně jinou a naivní představu. Nejedná se v pěkném stavu o vyloženě levnou záležitost.

Junior za kilo, ty jo...to si pak člověk řekne, kdybych já to tenkrát věděl :-) Ty ceny rostou velkým tempem, a je úplně jedno, jestli se jedná o 1.3, 1.6 nebo Veloce 1750 či dvoulitr. Bohužel pro nás, kterým se to auto opravdu líbí, situace asi lepší už nebude :-)

Ohledně A110 vs 348, ideální je mít v garáži obě :-) Ale víš, že objektivně se tyhle auta nedají porovnávat. Ale tomu je tak asi ve všech případech nové vs staré auto.

Ale když je tenhle blog o Ferrari, tak by mě Krabe zajímalo, které by sis vybral? Já paradoxně nejspíše ten Mondial. V průběhu času se na tohle Ferrari dívám jinak. Stejně jako dříve jsem moc nechápal, jak může mít 914 odznáček Porsche, no a teď se mi začíná líbit.

krab
15. prosince 2019, 12:06
0

Tomino : já bych si vybral buď podle peněženky anebo podle srdce. Asi už bych těžko šel do nějakých hodně drahých Ferrari. Dino 246 GT za 9-10 milionů korun je prostě úlet. A ani bych se tak moc nesvezl. Co jsem vždycky toužil mít bylo gétéčko 330 GT 2+2 Serie II. (1967). Ale to by vyšlo taky na 8 milionů. Bývávala to třetina. Jednu dobu to auto měl Harry Metcalfe, udělal s ním video v harry's garage. Ale už je to před lety...

A když budu zpět na zemi, tak mě hodně imponuje právě to Bertone 308 GT4. Ale hledal jsem v inzercích a bavil teď i s tím dealerem klasických Ferrari v tom Německu a říkal, že aby to nebyl italský dvoulitr, tak ať počítám 60 tis euro. To je hromada peněz.

Právě hezký udržovaný Mondial QV jako byl ten modrý ( najdeš mezi těmi fotkami - bohužel jen foceno uvnitř v hale) s historií mi za cca 40 přijde zajímavá volba. Gentlemanský auto.

Jinak kdybych se chtěl svézt, tak fakt 348 TB a ideálně asi v jiný barvě než červený, aby nebylo úplně typický. Stejně je to ale zajímavý a vlastně se mi nejvíc líbí paradoxně Ferrari, která byla koncipovaná jako gétéčka. Ze současný produkce bych si vybral nejspíš radši F12 než F488. I když těžko říct...

Pak se mi taky hrozně líbí model Ferrari 456 M GT (s manuálem), ročník tak 1994, ale to je podle toho co jsem o něm četl hrozně servisně náročný auto. To bude podobná písnička jako když se rozhodneš pro BMW 850CSi. Úžasná technika, která je ale finančně hodně náročná udržet v provozu.

Irwinek
15. prosince 2019, 13:18
0

Krab, Tomino - jo, 100 litrů, ale nezapomeňte, že už je to sakra nějakej pátek :-(
a co se ferrari týče, jsem trošičku jinde vždyť pominu-li 288 GTO, líbí se mi 400 GT (1976 )

beastar
15. prosince 2019, 02:54
0

Jä vím že to je o vkusu. Blog zajímavý, ale za mě. Dino nic moc. To je fakt auto už na obdivování a parkování v garáži. Sem tam sraz. Mondial je hnusný. Nepovedený a hlavně totálně mimo filozofii jak Enza tak Ferrari což je dp jistý doby jedno a to samé.

Je to masovka. A sice mu čas na hodnotě přidal. Nicméně to prostě není úplně ono. Asi jako Porsche 928... Takže jediný na čem se shodnu tak 348. To je skvělý. Momentálně za dobré ceny. Údržba ale Ferrari.

Nicméně s tim se musí trochu počítat...

reagovat
krab
15. prosince 2019, 10:01
0

Jako jo a to, že je Mondial nezajímavý, to je vlastně naprosto běžnej názor. Já jsem si to taky myslel. Ale ten modrej se mi na živo líbil o mnoho víc. Když to půjde, tak se s tím anebo jiným kusem zkusím na jaře projet. Na to jsem zvědavej. Odklon od filozofie Ferrari to trochu byl, to auto bylo koncipovaný jako gentlemanský 2+2 gétéčko a bylo oproti 308 GTB o dost pohodlnější.

No co si budem povídat, mít na to, beru 308 GTB. Anebo 348 TB (328 je taková trochu divná). Ta 348 je stejně asi nejzajímavější z tohoto ranku, protože na to jak se s tím dá jet to nestojí tolik a má v sobě takovou tu duši těch starých Ferrari. Dino údajně jezdí skvěle, on i ten Mondial, když se pohraje s geometrií. Pár zajímavých věcí jsem o tom četl / viděl.

Stejně ale vidím, že se obecně ten zájem posouvá (holt jak stárneme) a hodně se teď opěvuje to co pochází spíš z období 1995-2005. Nebudu se divit, když za čas začnou všichni psát o tomhle období jako o další "zlaté éře automobilismu" :-D

beastar
15. prosince 2019, 10:38
0

Na živo jsou zajímavý všechny modely Ferrari. Já nevim já bych do Mondialu za ty peníze nešel. Lajk to neocení protože ty auta nejsou typický F. A odborník ví že je to Mondial. Všude budeš za toho typka, co má to divný Ferrari:D Navíc už jenom to, že je tenhle kus modrý. Modrý Ferrari nebrat. Ve své době 2+2 asi dávalo smysl. V dnešních vodách je to spíš na obtíž. Nemá to ten feeling. V tom autě se sedí krásně, pohodlně... To není Ferrari. Stačí sednout do 348. A 328 bych úplně nezahazoval. Čas od času jde koupit i za 70k€. Pěkný kusy leží samozřejmě výš. V Itálii jich je pořád docela dost. A to je auto přesně na pomezí, co se bavíme. Toho podměrečnýho Mondialu a té opěvované doby v roce 1995 a dále. Měřítka se posunují jak jde doba kupředu. Stačí se podívat na 996 ceny atd.

beastar
15. prosince 2019, 14:10
0

Jinak koukám že sem to špatně pochopil. Po druhym přečtení blogu... Už to snad chápu:D Já nevim teda když to vezmu čistě prakticky a ne sběratelsky... Je Mondial auto ve kterým chceš mít desítky tisíc Eur. Aby si se svezl za sluníčka v sezóně a doufal že se to nerozbije? Je to tak moc dobré auto? Není. Designem oslní asi jako Lagonda. A uvnitř je to... No veterán s tehdejšími standardy. Ale jako ok je to snílek. Tak mlčim radši:)

krab
15. prosince 2019, 14:22
0

No vidíš :-D Je to snílek... Proto jestli se nepletu tam někde píšu, že jsem vlastně rád, že jsem předloni koupil ten Lotus a na to Ferrari peníze neměl. Protože je vážně velká otázka jak moc nebo naopak málo bych si i tu skvělou 348tb užil. Když vidím, že ten známý, co mě tenkrát nechal projet s ní vyráží ven fakt ne zas až tak často...

Ale jako objekt snů je právě Ferrari ideální. jakýkoli. Porsche tohle neumí. S ním se rád svezeš a baví tě jízda. Starý Ferrari má prostě zajímavější charisma. Musíš to brát ale trochu i jako sběratelsky, fanouškovsky, vůbec neřešit nějakou tu praktickou stránku věci :)

beastar
15. prosince 2019, 14:55
0

Jo v tomhle případě za mě vždycky vyhrává Lambo:) To je taková ta značka pro lidi jako sem já. Trochu rozkročená mezi Ferrari a Porsche jakože ideologicky. Ferrari jsou krásný. Podmanivy a co je víc Italský? Než samotný Ferrari? Spaghetti a coloseum? Takže jo nemám s tim sběratelsky problém. Ale fanoušek bohužel nejsem. Přestože mám svoje modely co mám fakt rád. A mezi ně 348 patří. A její nákup pochopim. Bohužel odvrácená strana mince. Jak píšeš...kamarád jezdí málo. A já se mu nedivím. To nejsou totiž auta jako tvůj Lotus, nebo posvátná Zonda. To je prostě starý.

Víš co říká zase můj kamarád, co obchoduje tak 20 klasiků do roka. Kdyby si tohle auto viděl zubozeny v kupě sraček. Vybydlený, plný myší... Našel si to ve stodole. Bude to pro tebe kupa šrotu nebo umění? Práce nebo zábava? Tohle je třeba krásný v USA, kde oni i zdánlivě bezcený mrdiny renovují. Jen srdcem.

Polož si to takhle s tim Mondialem případně 328, možná 348. Mě se třeba líbí žlutý Diablo.... Ale dak bych za to ty peníze? Za auto z kterýho není vidět, řve, je nepohodlný, neovladatelný drahý na provoz. Kdybych na tom byl tak že to dám na halu a budu se chodit koukat. Dobré. Jinak blbost:)

krab
15. prosince 2019, 16:04
0

Tak Lambo je lambo. Ve skutečnosti by se mi třeba právě líbilo to 2.5 litrový Urracco. Krásná klínovitá karoserie, Gandini u Bertone. Ale to jedno co jsem očumoval při aukci classicbid mělo rezervu na 89 tis euro, ale neprodalo se teda.

Jinak k tématu je teď suprovej seriál videí od Iana Tyrrella, specialista na italský klasiky a popisuje průběh renovací. Jinak jak říká ten tvůj kámoš, jako klidně bych opravoval i barn find ale je to o penězích. Sám v odpovídající kvalitě nic neuděláš a u zajímavýho auta je důležitý aby to někdo nezkazil. U levnějších aut to chce zas najít čas a zázemí, kde to dělat. No na komplet renovaci čehokoli bych si vůbec netroufal.

Rush
15. prosince 2019, 23:46
0

Když tak vzpomenu, že tak o deset dvanáct roků nazpět se tu v republice čas od času Mondialy inzerovaly za čtvrt míče a mně ve věku pubertálním to přišlo jako nedosažitelné... :-) Je to hezký zasnění, ale dneska už asi ne. Za ty prachy seženeš jinde asi lepší zábavu, i když to nebude mít koníka ve znaku. Ale chápu... Mít doma ferrari... má to zvuk. :-)

reagovat
STANLI
18. prosince 2019, 13:03
0

Jak to tak pročítám, našel jsem tuhle inzerát od fi. Davocar, nabízí k prodeji Diablo 5.7 a Mmj i F355 :) co se s nima spojit a udělat z toho srovnávací test? Oni by měly reklamu atd :) no a my by jsme měly fajn čtení... A asi by se tam našly i jiné hezké kousky :)

reagovat
krab
18. prosince 2019, 14:04
0

Na to jsem koukal taky. Mají dokonce podstatně levnější TVR Cerbera. A ta by mne a hromadu dalších lidí určitě taky zajímala. Diablo rozhodně taky, hltal jsem nedávno Harry's garage, kde ji představoval a velice detailně popisoval jízdní vlastnosti a dojmy.

S Davocarem je to tak, že jednou jsem tam skutečně u nich byl. Bylo to krátce potom co jsem koupil Porsche 911 a oni měli tehdy M3 E46. A tak jsem se s nima dohodl, že si tu M3 budu moci projet, vyfotit pohromadě s poršákem a tehdy jsem to dával na krabův blog tady na autíčkář. To tenkrát mělo pozitivní ohlasy a byl jsem rád, že jsem to udělal. Byly na mě milí. Ale proběhlo to tak, že jsem si auto mohl projet jen takovou prodlouženou běžnou zkušební jízdu s přiděleným prodejcem na sedadle spolujezdce. Ale i to bylo fajn, tak na začátku jsem hledal různý možnosti co jde, nejde...

Myslim, že by ochotni byli, ale předpokládám, že ta auta co zmiňujeme mají na showroomu uvnitř a nebudou mít značky. Vzhledem k hodnotě a nutnosti vyřízení, vyplnění převozek si nejsem jistej jestli by to udělali. Ale zeptat se třeba můžu. Teď je ale zima a zajímavá auta si budu muset nechat až na jaro. I když jedním hodně nevšedním a zajímavým se možná ( když to počasí dovolí) svezu zítra. Tak to pak uvidíte (ale teda na garáži).

STANLI
18. prosince 2019, 14:52
0

Jj mají je v sekci exclusive :/ Případně vedle je benzinka kde mají docela dobrou kávu, tak by jsme mohly udělat malý kafe a káry :D já bych se rád přidal se svou italkou :) a myslím si, že by se nás našlo i víc, co by se přidaly na cumendu...

beastar
20. prosince 2019, 18:49
0

Ušetřím čas. Neudělali....

Sedrik
18. prosince 2019, 15:16
0

Ad old TG - to Mayovo lambo bylo černé :) Ano, jsem úchyl na TG....

reagovat
Vojta
20. prosince 2019, 18:32
0

Tu žlutou 308 GT4 Hammond tuším stále má. Po skončení natáčení si ji odkoupil a nechal zrenovovat.

Sedrik
31. prosince 2019, 16:04
0

Nedivím se - kdybych koukal po levných Ferrari, tohle by bylo v hledáčku ????