načítám data...

Aristokrat z výprodeje

16. února 2018, 09:26 35 komentářů TheKubajs

Pokud si chcete koupit luxusní limuzínu s šestiválcem, kůží, dřevem a soškou kočky na kapotě, musíte být alespoň trochu solventní. Anebo ne?

zobrazit celou galeriiJakub  Pospíšil: Aristokrat z výprodeje

Pokud sledujete i autíčkářovo fórum, jistě víte, že se tam občas v příslušné sekci kolektivně oddáváme snění nad automobilovou inzercí. Nejinak tomu bylo i jednoho lednového dne, kdy jsem do placu nahodil inzerát na životem unavený Jaguar XJ za cenu nepřevyšující dva platy. Jaguar se zalíbil nejen mě, ale i bohémskému redaktorovi Matějovi, ale po pár dnech nadšení utichlo a vypadalo to, že o tmavozeleném sedanu už neuslyšíme. Ó, jak jsme se mýlili.

Včerejší den se pro mě nesl ve znamení odpočinku od výběru víkendového kabria na léto. Ze spousty dobrých rad (a to nemyslím ironicky) mi šla už trochu hlava kolem, takže jsem si řekl, že mě v autobazaru pár dní nikdo neuvidí. Ale nevyzpytatelné jsou cesty osudu. Kolem oběda mi napsal Mára, že v největším českém autobazaru stojí strašně levný Mercedes S klasse a že ho zkrátka potřebuje vidět. Nu dobrá, řekl jsem si, není to kabriolet, není to pro mě – to by asi šlo.

Do autobazaru jsem dorazil na smluvený čas. Bohužel jako jediný – Mára hlásil zpoždění maximálně půl hodinky, takže jsem věděl, že mám hodinu čas. Nevadí, čekání si zkrátím prohlížením nabízených vozů. Hlavně nezávazně, o nic nejde. A modří už vědí, na koho jsem narazil v sekci levné vozy.

Byl tam. Léty zmožený, obouchaný, ale pořád suveréně nejcharizmatičtější z celého bazaru.  A myslím, že se chtěl projet. A já vlastně taky.

O pár minut později už stál Jaguar nastartovaný před hlavní budovou autobazaru a já měl volné pole působnosti. Vyparkování z řady aut odhalilo další škrábance a promáčkliny na karoserii, při otevření dveří spolujezdce tak nějak upadl tapecír, ale jinak vypadala tahle velká kočka až podezřele dobře. Motor pěkně předl, bohatá elektrovýbava fungovala téměř bez problém, až na trochu vysypaný displej počítadla kilometrů. Kožené sedačky byly nadmíru pohodlné a zachovalé. A ty detaily. Nastavení tempomatu a světel je pod volantem na malých “poličkách” na přístrojové desce. Nevím, nakolik je to praktické, ale vypadá to skvěle. Stojánek na nápoje se “bondovsky” zaklápí do loketní opěrky. Zadní čtečí lampičky vypadají jako v Rollsu z třicátých let. Digitální přístroje jsou podsvětlené takovým tím modrozeleným světlem, jak se sluší a patří na auto z počátku devadesátek. Celé auto působí jako příjemný klub, ve kterém vám nalijí kvalitní skotskou. V tomhle Jagu se tak nějak míchá dekadence, vycházející z omláceného zevnějšku a opulentní luxus. Fakt se mi líbí a to jsme ještě nevyjeli.

Celou dobu jsem tak nějak doufal, že jízda odhalí něco jako nefunkční podvozek, mrtvé brzdy, nebo cukání v automatu. Nic z toho se ale nekonalo. Auto jelo krásně. Motor příjemně předl, ale po sešlápnutí plynu si čtyřstupňový automat plynule podřadil a z výfuku se začaly linout velmi návykové tóny řadového šestiválce, který pomalu přešel ze sonorizujícího bublání přes střední tóny až po ryk naštvané šelmy. Tohle auto se mi líbilo čím dál víc.

Řízení šlo opravdu snadno – výraz přeposilované získává v Jagu úplně nový význam. K autu se to ale hodí a nepůsobí to nepatřičně. Podvozek se statečně a bez pazvuků nesl přes kanály a příčné prahy a do kabiny pustil jen minimum otřesů. Tohle auto bylo (až na onen tapecír u spolujezdce a nefunkční ukazatel teploty vody) podezřele v pořádku. 

Testovací jízda skončila. Pomalu jsem vystoupil z ticha a klidu gentlemanského klubu a začal vnímat okolní svět. Bohužel se v něm nejmenuji Sir James Hastings a nevlastním panství Hardwick. A to mě docela mrzí. Mrzí mě to tak moc, že ve mě od včerejška hlodá takový podivný plán toho starého Jaga koupit. Jen pro ten pocit. Není to racionální rozhodnutí, je to ekonomická sebevražda a navíc chci přece kabriolet. Ale to všechno jsou jen drobné malicherné problémy. Takovými se Sir Hastings přece nenechá vykolejit.

Prosím, kupte to někdo, nebo to udělám já.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
16. února 2018, 11:53
0

Tak si to kup a vezmi flexu do ruky. Kabrio máš během pár minut. A během pár minut i po něm.

reagovat
Jakub Pospíšil
16. února 2018, 12:00
0

Už takhle ta karoserie nepůsobí úplně ideálně slícovaným dojmem (viz foto hrany dveří kufru). Myslím, že by se po uříznutí střechy zkroutil do vánočky.

Beny
16. února 2018, 12:02
0

Právě proto jsem psal že bys měl za pár minut po něm. :-) Ale můžeš zkusit zavařit dveře...

ToMyx
16. února 2018, 13:43
2

To by bylo panečku autíčkářsky stylové rozuzlení honu na miatu:-D

reagovat
Jakub Pospíšil
16. února 2018, 13:47
0

Nestraš. Dneska už asi posté koukám na ten inzerát a na fotky.

ToMyx
16. února 2018, 13:49
0

Ani se ti nedivím, navíc sis to zkusil a cena 43 není vůbec zlá :-D

Martin61
16. února 2018, 15:46
0

Jé hele další budoucí majitel Jaguáru :D co se týče tapecu na stropě, ten je spadlej u všech. Jeho přečalounění stojí pár šupů. Za mě kupuj dokud je :D

reagovat
beastar
16. února 2018, 16:16
0

To auto je za ty prachy prostě pěkný. Otázkou je technickej stav to z fotek moc neposoudim. Ale kdyby to byl velkej pelech tak by takhle nelikvidní auto ani nekoupili.

reagovat
Skipper
16. února 2018, 18:03
0

No, za tu cenu, proč ne? Ale když se tam zjevili první - dočasné fotky, tak auto bylo až po okna od bahna, vypadalo jako utopené. Nenašel jsi v interiéru nic podezřelého?

reagovat
Skipper
16. února 2018, 18:13
1

Tak z X300 může být krásny kabriolet.. Zde Daimler Corsica.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. února 2018, 19:39
1

Hlavne klid a nohy v teple. Za dva mesice tu mas jaro a pak te bude stvat, ze nemas to auto bez strechy. Ver mi, kabriolet je tezce navykovej, kdyz je venku teplo. ;-)

reagovat
KD
KDB
18. února 2018, 09:56
0

Hmmm...., předevčírem jsem prodal S-tajpa (no, spíš mě ukecali dva kluci), aut s ukradenou střechou mám plný dvůr, ale od té chvíle mě strašně chybí Jaguar. I ten je návykový. Velmi.
A to byl "jen" S-type.

beastar
18. února 2018, 14:11
0

Jaguar moc nemusim. Třeba to o čem je tady řeč. Ale Stype až se 3.0 rozpadne v testu, nebo ne tak si koupim eRko to už vím teď;)

Skipper
19. února 2018, 07:31
0

S Type R? Jejda... Od toho jsem byl odrazen dokonce i já :)

beastar
19. února 2018, 13:41
0

Jo já vim. Ale tak nejsou tak drahý. A tim už bych asi nejezdil schválně po Praze.

VK
VK
17. února 2018, 13:50
0

Jak moc to třeba zrzne, taková kočka?

reagovat
Skipper
17. února 2018, 17:03
0

Je to kus od kusu, ale X300 byla docela odolná. Hlavní místa, kde se koukat - na konci zadního podběhu, vevnitř jsou dva plechy otevŕené, dostává se tam bordel. Pak přední část prahů, další typické místo je pod čelním sklem a za zadním sklem.

VK
VK
17. února 2018, 20:34
0

A S-Type?

Skipper
17. února 2018, 21:02
0

Prahy. Opět ale kus od kusu.

VK
VK
17. února 2018, 21:05
0

Hmmm, nosná konstrukce, blbé. Asi jsem se z Volva moc zmlsal.

Skipper
17. února 2018, 21:35
0

Ale jak říkám, hrozné závisí, kde a jak se auto používalo. Obecně to nebývá nějaká tragédie. Pŕeci jen, bavíme se o téměř 20tiletých autech.

Csaba
17. února 2018, 14:02
0

Tak už ho někdo vzal, aby taky ne, ten model má charizma na rozdávání, ne jako Carisma... :-)

reagovat
Csaba
17. února 2018, 18:49
0

Jo, ten litoměřickej jsem si dnes uložil na plochu :) ten nevypadá vůbec zle... :)

Jakub Pospíšil
17. února 2018, 21:31
0

Počkat počkat, dneska ve čtyři tam ještě stál. Byl jsem ho znovu omrknout (vůbec nejsem nahlodanej :) )
Ale inzerát je pryč. No tak gratulujeme šťastnému majiteli.
-
Komentář upraven 17. 2. 2018, 21:32:37

JirkaBruss
17. února 2018, 22:13
1

Ještě že tak - si říkám. Po včerejším přečtení blogu jsem měl těžké myšlenky a složitě hledal důvody, proč to vlastně nechtít zkusit za ty prachy :D

Jakub Pospíšil
17. února 2018, 23:11
0

Měl jsem úplně identickej problém. Ještě, že už je pryč :)

saage
18. února 2018, 19:09
0

Neracionalni, finanční sebevražda, je to kram, rezne to, nejede to, žere to... Proste to chci! :-) Jagy se me strasne libi... A jsou za tak srandovni penize, ze to za to asi porad stoji.

reagovat
VK
VK
18. února 2018, 22:32
0

Ve srovnání se stejně starým třeba Mercedesem (OK, Masařka je kapitola sama pro sebe), Bavorákem, Lexusem zrzne podstatně víc?

beastar
18. února 2018, 23:35
0

To bych řek že ne. Asi to nesmí po bejt po nehodě. Masařka je shnilá každá. E39 taky trochu hnijou ale ne na důležitých částech. Lexus sem ještě orezlej neviděl kromě doježděnejch 3x bouranejch krámů. Povrchová koroze a špatně opravené nehody a následný rez napadá i Volvo... V40/60 s80 z podobných let výroby. Myslim že obecně jde o to kdo to měl a kde. Můžeš mít Ar z itálie v top stavu 20 let starou a taky 10 letou z Krkonoš zrezlou jak sviň. Stejně to bude tady.

sheogh
20. února 2018, 15:02
0

Podstatny casti vetsinou nereznou. Byvaji to lemy blatniku, a pak kolem narazniku...

sheogh
20. února 2018, 15:01
0

X300 holt uz takto spadla, stejne jako XJ40, tech vybydlenych je taky celkem dost za par korun. Ale dat to do dustojneho stavu bude neco stat.I kdyz toto na totalni pelech nevypada.
Motor/prevodovka ok? Kdyz je motor v dobrym stavu, tak skoro neni poznat, ze mas nastartovano... Jo a ten leaper by sel hned dolu...

reagovat
Jakub Pospíšil
20. února 2018, 15:06
0

Proč sundávat leapera? Aby ho nesundali kolemjdoucí, nebo to má nějaký prozaičtější důvod?

sheogh
20. února 2018, 15:48
0

To taky, a kdyz ho urvou, tak to schyta kapota. A na X300 nepatri...Treba sem to patri, vsimni si rozdilu v designu kapoty: http://bestcarmag.com/sites/default/files/2059373Jaguar_420_G_Built_1966_Regd_1967_in_Old_Harlow.JPG

http://car-from-uk.com/ebay/carphotos/full/ebay101854.jpg

Na tech X300 me to pripada jako samodomo...

A kdyz uz jsme u toho, kdyby nekdo mel pekny 420G za rozumnou cenu, tak ho moc chci :-) Idelane LHD :-)

beastar
20. února 2018, 16:54
0

Hlavně pro kolemjdoucí pablby to je lákavý jako hvězda u MB.