načítám data...

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD-S Amante del cuore nero

07. prosince 2017, 13:18 25 komentářů Franz Kafka

I ty se staň řidičem. I ty si teď můžeš pořídit zábavné pracovní auto pro firemní účely!

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD-S Amante del cuore nero

Když přijdete, k vozu od výrobce jako je Alfa Romeo vlastně shodou náhod přistupujete k němu také jinak. Hned na začátek se přiznám, že nejsem fanouškem italských vozů a to ani těch supersportovních z Maranella. Nikdy v minulosti jsem jinou Alfu Romeo neřídil a vlastně ani nekoupil. Všechny dojmy v tomto blogu mohou být tudíž velmi subjektivní a podpořené právě neznalostí předešlé produkce. Pro mě se jedná o auto, u kterého potřebuji být přítomen většinu času za volantem. Lépe řečeno touhle alfou pro mě je jak jezdí a omegou až to ostatní včetně vizáže. Přesto začnu uvnitř. Zpracování interiéru je na první pohled zdařilé a neurazí. Přesto ve srovnání se sobě rovnou konkurencí určitě nevyhrává. Ve výbavě Super vlastně nechybí nic z toho, na co jsme dnes už zvyklí. Snad jen grafika a čitelnost navigace by mohla být v 21. století o dost lepší. To mnoho lidí v době skvělých aplikací pro mobilní telefony asi trápit nebude. To je jako obhajoba ale velmi chabé přesto pravdivé. Sedadla jsou i při delším cestování tvrdá tak akorát a lze se v nich pohodlně usadit. Pohodlněji by to samozřejmě šlo, ale chápu, že se nejedná o luxusní limuzínu. Sportovně vypadající volant padne velmi dobře do ruky a ještě lépe vypadá.

 Řadicí páka, manuální šestistupňové převodovky je v interiéru, který beze zbytku naplňuje moderní standardy trochu jako pěst na oko.  Vlastně je to jedna z věcí pro mě osobně potěšující, která podkresluje charakter auta. Samotná volba rychlostních stupňů je totiž velmi přesná a sázet to tam můžete jedna radost. Navíc v krátkých drahách a celé to působí nádherně přirozeně a sportovně. To ale trochu předbíhám. Ve zkratce interiér je pohodlný neurazí ale v rámci třídy a ceny vozidla by mohl být kvalitnější. Zejména v detailech, které jsou ale nepodstatné, totiž Giulia selhává. Je to podle mě taková nemoc na Apeninském poloostrově. A bohužel se to stává i u mnohem dražších aut. Nemůžu si pomoci ale ve srovnání s BMW, nebo Audi jsou některé věci prostě laciné již od pohledu. Jeden příklad za všechny výdechy ventilace působí jako UFO. Na druhou stranu uživatelsky je vše v nejlepším pořádku. Usednete a ať už jste uvyklí sedlat škodovku nebo Ford vše vám přijde krásně po ruce a přirozeně v dosahu.

Giulia má jeden trumf v rukávu a to je vnější vzhled. Ten se podle mě povedl na jedničku. Já jsem byl jeden z těch, co Alfu nehodnotil příliš kladně kvůli podobnosti s trojkovým BMW. Názor jsem po detailním seznámení změnil. Auto působí jako celek kompaktně a na první pohled chce dát světu vědět, že se jedná o záživné svezení a ne obyčejnou rodinnou krabičku. Design je ale hodně o pocitech jednotlivců a tak těžko soudit. Z konkurentů se stejně dravě tváří asi právě jen bavoráky. Mě osobně se líbí provedení přední části. Zadní partie jsou podle mě konvenční a poplatné dnešní době. Ostře řezaná světla vzadu vlastní dnes totiž i takové designové terno jako je Superb. Z profilu auto působí disproporční ale i to lze snadno přehlídnout. Řekl bych, že velká většina lidí se do auta zakouká. I v méně módních barvách totiž stále vypadá svěže.

Alfu Romeo s dieselem pod kapotou si pořídíte, protože chcete jezdit. Co víc vy dokonce musíte. Najedete opravdu hodně a tak vám ani tak moc nejde o charakter pohonné jednotky ale o spotřebu paliva a jeho typ. Je to prostě pracovní auto a ne zábavná alternativa na víkend. Paradoxně tady najdete mnohem více a tak trochu oboje, ale to až na konec. Za stejné peníze jsem mohl pořídit v Čechách tolik diskutovanou oktávku RS a pod kapotou mít dvoulitr se srovnatelným výkonem. Co tyto dva vozy odlišuje? Ne není to velikost zavazadlového prostoru. Jsou to jízdní vlastnosti a pocity. Ano emoce. Už jsem to psal u vlastně z dnešního pohledu starého Maserati. A Alfa ve vás dokáže probudit stejné vnímání světa. Kdo z vás viděl film Rivalové a scénu kde se Niki nechá vyhecovat a prožene obyčejnou Lancii 2000ie tak pochopí, co mám na mysli. Ta scéna by prostě nebyla tak dobrá kdyby řídil jiné auto než italské. Kdyby totiž místo té Lancie a dvou Italských džentlmenů, jel náhodou okolo pár důchodců z Holandska v BMW 1602, chyběla by tomu ta divokost a svéhlavá radost.

Už jsem absolvoval několikrát průjezd místy jako je Fern Pass anebo Arlberg. Ne pro zábavu ani, že bych chtěl ale prostě to tak vyšlo. Jsou to místa, ke kterým si po průjezdu s něčím jako Škoda Rapid v naftě vypěstujete velmi rychle averzi. Giulia vám vysvětlí, že i 20% klesání a ostré zatáčky můžou být fajn. Vůbec nejde o nějakou zábavu na okreskách, tak jak ji krásně popsal Vojtěch u článku o mytickém pardon miatickém Mx-5 RF. Jasně řízení by mohlo být objektivně lepší a přesnější a tak dále. Určitě i podvozek by mohl být na limitu jistější. Prostě, kdo bude, chtít najde určitě drobné nedostatky. Jenže nejen v rámci třídy se bude pořád jednat o nadprůměr. Alfalink a velmi pokročilý podvozek vás nenechá nikdy na holičkách. Strach přichází, až v momentě kdy už vědomě riskujete život. Giulia v zatáčkách prostě kraluje. Ve srovnání s běžně se vyskytujícími obyvateli silnic z produkce VW a dalších se skutečně jedná o sportovní sedan. Kvalitám podvozku velmi zdatně sekunduje přesné řazení a řízení. Hřebenové řízení s elektromechanickým posilovačem je poplatné dnešní době a lidé, kteří již usedli za volant aut z osmdesátek, by byly, právem zklamáni. Dokonce i Krab by výhružně cvaknul klepítkem. Ano není to stará 911 a auto vám skrze řízení nesdělí, že jste právě přejeli Rosalia alpina. Pro člověka jako já je to kompromis, který uvítáte při parkování v přecpaných garážích projektovaných ve zlatých šedesátých. Všechno zlé bývá pro něco dobré. A neuděláš dobré auto bez kompromisů. Samozřejmě pokud se nejmenuješ Horacio Pagani a neživíš se od malička šrouby a motorovým olejem.

  

Jaká je asi Alfa Romeo s dieselem pod kapotou? Hodně lidí soudě podle reakcí tenhle motor podceňuje. Čtyřválcová nafta s relativně vysokým výkonem a slušnými parametry patří většinou projevem k tomu co si petrolhead v autě nepřeje. Ono to jede ale vážně hezky. Zvukový projev je na diesel až překvapivě tichý. Alespoň v nižším spektru otáček. Ano uznávám, že v dálničních 180 km/h je hluk v autě podstatně větší než je tomu u benzín spalujících vehiklů. V normálním cestovním tempu jsou od motoru občas cítit vibrace, sem tam uslyšíte dobře známé klapání. Nepředstavujte si však koncert jako ve starých TDI. Motor o sobě dává vědět spíše duněním. Sto osmdesát Cavallo Romano della Maremma Laziale (vyslovuj na jeden nádech) pod kapotou dokáže roztáhnout tenhle kočár až překvapivě přímočaře. Odhlučnění kabiny by mělo být v téhle vyšší cenové ale asi lepší. Dovedu si představit, že s některou z nabízených benzínových variant tento problém zmizí. Avšak i s černou duší pod kůží je výkon dostatečný v kombinaci s pohonem zadních kol a manuálem je radost tuhle věc točit. Vlastně když si pustíte svůj oblíbený, song zůstane vám jen to dunění. A s tím pravda žít lze. Vzhledem k tomu kolik času nejen já, ale i další, budou s dieselem trávit na dálnici. Jsou vlastně parametry odpovídající předpokládanému využití.

Alfa Romeo Giulia je určitě sportovní sedan moderní doby. Jako celek působí velmi kompaktně a má rozhodně co nabídnout i náročnějším řidičům. Ovšem je tady jeden háček. Pohybujeme se v cenovkách, které rozhodně nejsou nalepené zvenčí na showroomech Dacie. Spíše se přibližujeme k tomu, co nám poví prodejce u prémiových značek. Ano sám tohle dělení nemám rád, ale tady se to nabízí. Giulia bohužel kvalit prémiového segmentu nedosahuje. Právě a jedině kvůli detailům a zpracování více méně komfortních prvků a interiéru. Bohatě to však vyvažuje mnoha dalšími ctnostmi. Dokáže vás povozit a vykouzlit atmosféru jako stará auta obecně. Vrátí vás do doby, kdy bylo potřeba řídit.

Jestli je opravdu poslední Miata tak dobrá jak píše Vojta. Potom by tyhle dvě krásky paradoxně vzniklé na úplně jiných základech a tradicích mohli tvořit perfektní pár. Jako parťačky v jedné garáži. Jsou to příklady v dnešní době, že stále vznikají zajímavá auta, která stojí za to chtít. Julča dokáže příjemně překvapit i zaryté odpůrce moderních přepravníků. A dokáže potěšit i jedince, kteří za volantem stále touží řídit a nestačí jim obdivovat přírodu. Giulia je autem ve kterém zase jednou nebudete chtít všechny pomocníky z říše techniky. Paradoxně by se pro ni nejvíce hodilo jedno motto, které užíval koncern VW při jedné z reklamních kampaní mimo Evropu. Totiž “Drivers wanted”.  

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
07. prosince 2017, 16:35
0

Dík Franzi, je to moc fajn a bombový fotky! :)
Jsem rád, že tě Giulia nezklamala a hezky se čte nejen z novinářského testu, že Giulia prostě pro určitý lidi má smysl!

reagovat
liška
07. prosince 2017, 23:13
0

A to ja bych zase ocenil vic tech normalnich fotek. Jinak dobry, bude pokracovani? Precejen po ani ne mesici vlastnictvi se dojmy teprve budou tridit a menit...

Franz Kafka
09. prosince 2017, 14:54
0

Krab> Tak děkuji. Ona opravdu smysl může dávat a dokonce i s dieselem pod kapotou. Je to nejlepší mainstreamové (jaký slovní obrat) auto, co jsem řídil za posledních 10 let.

liška> Bude. Budou i "normální" fotky a takové jednoduché onboard+ video. Samozřejmě máš pravdu tohle je taková spíše hodně osobní úvaha. A největší věc kterou bych chtěl udělat je srovnání s vychvalovanou C220 CDI head to head. Snad to přes Vánoce nějak dokážu vymyslet. Na hezkých místech tady je ale už docela hodně sněhu tak to bude složitější.

VK
VK
09. prosince 2017, 15:37
-6

Jediné, co na tom smysl skutečně nedává, je ten kvedlací nesmysl, bez něj po zrovna takovém voze pošilhávám.

Bavoraczech
08. prosince 2017, 07:39
1

Moc pěkný článek. Ke třídění na prémiové a neprémiové značky mě napadlo to, co už se o Alfě píše už zhruba 20 let. Alfa, společně s někdejším Saabem a Volvem patří do takové té kategorie skoroprémiovek. Volvo tam poslední zřejmě patří díky zdařilým interiérům, Alfa zase díky vyspělé technice a jízdním vlastnostem. Kupodivu ale také díky úrovni bezpečnosti. Vlastně si tak mylně vzpomínám, že jsem zaznamenal několik průkopnických technologií, které Alfa během posledních 20 let vyzkoušela. Některé byly úspěšnější, některé méně. Jmenujme třeba Common Rail, který se poprvé objevil na agregátu s obsahem 2,4 litru právě pod kapotou Alfy 156.

reagovat
Pólin
08. prosince 2017, 12:42
0

Moc pěkně napsáno. S autorem máme na věc asi podobný názor: radši budu jezdit ve skvěle jezdícím autě, které třeba má pár much v podobě nedokonalých ovladačů klimatizace, než abych jezdil v křápu, který má nejkrásnější displeje a ty nejosahavatelnější plasty... prostě svezení na prvním místě...

reagovat
beastar
08. prosince 2017, 14:27
0

Tak. Já vám to teda řeknu jak to je. Je to pekáč, proto to taky nemá prodeje. Přesednout do toho z S4 musí být jako skok z Fabie 2 do feldy. Ten motor je mnohem hlučnější, než soudobá tdi. Interiér je mimo nejvyšší výbavu opravdu nekvalitní a kelímkové plasty na dveřích mě odrovnali. Sedadla jsou lepší než v oktávce, ale to není moc důvod k radosti. Je to lepší než nejhorší sedadla na trhu. Jízdní vlastnosti jsou zajímavé. Nepřeceňoval bych ale fakt, že na zimákách a základních kolech to jezdilo spíš průměrně. Bmw 3 a dokonce i céčko v ropě jsou podle mě lepší auta a ne o tolik dražší. Talijáni trochu při cenotvorbe přestřelili. Možná to měli zkusit až mandžáre.

reagovat
Franz Kafka
11. prosince 2017, 01:57
0

166 by takovou porci kilometrů bohužel nezvládla. Tedy ona by to zvládla, ale ne bez servisu a v tom bych měl již trochu problém. A samozřejmě jízdními vlastnostmi se 166 s dieselem nemůže s Giulií rovnat. Přiznávám že jsem nikdy ve 166 nejel, ale ono je to tak, že málo aut je v současnosti lepších než je právě G. A přes hory, sníh v dnešním autě s pohonem zadních kol, když má člověk jen základní zkušenosti není problém. Navíc cestáři existují (kvalitní) i mimo Bundesgrenze pane kolego:)

Bavoraczech
11. prosince 2017, 08:24
0

Tak Alfa 166 už je prakticky 20 let starý model. Změny u FL jsou minimální. Když tedy vezmeme v potaz, že průměrné 166ce bude dnes asi 16 let, nelze se divit, že bude vyžadovat nějaký servis i při nájezdu do 100t km. Musím ale podotknout, že v kombinaci právě s motorem 2.4 JTD 103/110 kW a při rozumném zacházení by majitele neměly čekat žádné zásadní problémy. 166 je o dost odolnější oproti 156ce

Franke
08. prosince 2017, 14:59
2

Nejzábavnější firemní auto, jaká jsem si kdy pořídil je 2017 BRZ. Opravdu nejlepší daily driver. Neskutečný poměr cena výkon. Alfu jsem měl taky v hledáčku, ale pak, když jsem analyzoval svoje jízdy a zjistil že v 99% jezdím úplně sám. Tak jsem usoudil, že je zbytečné vozit s sebou prázdný vzduch a kila navíc, mimo jiné, na rodinné přesuny mám jiný kalibr. Ale rozhodnuls dle mě dobře

reagovat
Goldies
09. prosince 2017, 15:24
0

Ono také záleží v jakém businesu se pohybuješ. Neumím si představit top managera, aby dojel na jednani bokem v Toybaru. To už ta Alfa je opravdu aspoň na ten první pohled reprezentativnější ;-)

RcD
10. prosince 2017, 21:56
0

A jsme zase u toho co si každý představuje pod tím kdo čím jezdí :) Myslím že je to na delší debatu. Ale v mé pozici obchodního ředitele středně velké firmy jezdím v malé dodávce (sice nejvyšší výbava a motorizace, ale i tak) :) Takže BRZ by pro mě, a určitě ani pro mé klienty, problém nebyl :))

Goldies
10. prosince 2017, 22:20
0

co jsem tak slyšel, tak malé dodávky (ideálně Transportéry) jsou právě na obchodní schůzky super. Ono to má právě vliv na myšlení lidí. Pokud by si přijel v Jaguáru v podobné cenovce (ony i ty Transportéry můžou být za 1,5M) tak se na tebe budou dívat jak na člověka co by je nejraději okradl. Když tam přijedeš v dodávce (která se prodává "od 500.000,-") tak tě ještě pomalu politují :-D

beastar
10. prosince 2017, 23:03
0

Ono to takhle funguje ale ne všude. On se s tím pohybuje co sem si domyslel podle lokací uvedených nejen tady v blogu. Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Tyrolsko, Voralbersko a Z. Německo. Přiznejme si že tady skopovci a taliáni řízlí říší přemýšlí naprosto jinak. Přijet Alfou v naftě za mylyón nebude moc masírka a myslím, že ani A8 by si tady nic nepokazil. Nejezdim až tam ale dělám přes Dojč Belgii a sem tam Rakousko. Jenom co je na silnicích je velkej rozdíl a u officu taky vidíš víc Porsche a podobnejch věci. Mozna právě proto že se jako ředitel nemusíš maskovat v transporteru nebo baja superbu. Dobrý auto znamená úspěch. U nás se to pořád bere jako že kradeš. Páč v audině jezdí jen mafie ne;) Slušnej občan si koupí oktafku v náloži. No a sme u toho že jo. Ta Giulia je supr v tom že jich jezdí málo a nikdo to podle mě nehodnotí. Jezdim Infiniti a lidi na to koukaj hůř než když sem měl Superba. Páč superbino numero uno in prága. U ty q50 si pulka lidi myslí že to je nějaká korejská kopie Lexe.

Franz Kafka
11. prosince 2017, 02:13
0

Tohle téma na "virtual cock measuring" nemám moc rád. Nicméně přihodím své polínko do ohně. Určitě jsou měřítka napříč v oborech v CH, D, A velmi rozdílná oproti tomu jak to vnímají Češi v ČR. Respektive jak vnímají vlastnictví auta a osoby jež toto vlastní. Ve Švýcarsku se typicky lidé necítí špatně, když si koupí Bentley, nebo jiný luxusní vůz. Jak je psáno je to bráno jako známka úspěchu a s takovým člověkem se pravděpodobně vyplatí dělat byznys. Měřítka co je luxusní a co je společnostní vnímané jako obyčejné jsou posunuta nahoru. U mě je pozitivně bráno, že mám nové auto. Samozřejmě již jsem se setkal se situací, kdy jsem vypadal lehce nepatřičně a nebohá Alfa zůstala v pevném sevření Panamery a poslední generace X5 na obrovských kolech. Na obranu lidí s kterými jsem měl zatím měl tu čest dělat (za časů Giulie) musím dodat, že AR vnímají jako auto pro lidi které primárně baví auta, design, móda a Itálie jako taková:D Což by se na mě docela hodilo až na to, že Itálii rád nemám a její obyvatele také ne (alespoň tady to jde napsat) Dovedu si klidně představit přijet do Zürichu na jednání v Transporteru, když to bude něco opravdu nového a vybaveného. Co bych asi nechtěl, tak přijet třeba v něčem jako je Hyundai Coupé. To by asi opravdu vypadalo jako přijít na ples v teniskách a odrbaném saku. Což by zase na párty hipsterů asi bylo super. Takže si dovedu dobře představit, že pokud se člověk pohybuje pracovně ve vhodném prostředí i ta BRZ může být dobrá volba.

A jako šéf významné velké pily můžete klidně jezdit v RAMu, nebo Kodiaqu a myslím si, že to každý vezme v pohodě. A tak dále je to o tom jak kdo a co dělá. A na jaké úrovni.

Standa
11. prosince 2017, 07:20
0

Zažil jsem 2 podnikatele s "nepatřičnými" auty. Jeden majitel středně velký fabriky s poladěnou WRX Sti působil jako zjevení mezi usedlýma limuzínama. Ale zejména směrem na východ za to měl spíš kladný body. Druhej vlastnil menší firmu a jezdil s Hummerem H1 (nadšenej offrouďák). Stálo ho to nějakej kšeft s němčourama, protože to auto moc poutalo pozornost. Vyhrál výběrovku, ale německej obchodník naznal, že asi nemístně vydělává vzhledem k velikosti firmy.

OndrasI
11. prosince 2017, 14:00
0

Donedávna jsem i na celkem zásadní jednání jezdil ve dvanáct let starym GTV - nikdy jsem se nepotkal s negativní reakcí, naopak, obvykle bylo postaráno o smalltalk. Hlavně v Polsku na ty Italy neskutečně dají, když jsem jezdil navoněnou Lancií Kappou, ze schůzek jsem pravidelně odcházel s nabídkou odkupu.
Na druhou stranu, vypadam spíš na dvacet než na třicet, takže vystupovat z malýho poloveterána není úplně nepatřičný.

Franke
11. prosince 2017, 16:55
3

Celkem klika, že dělám v oboru, kde je většině putna, čím jezdím. Bylo by to celkem smutný, kdybych musel vybírat auto ne podle toho, co chci já, ale podle toho, co chce mé okolí. V tom autě jezdím já, ne moji obchodní partneři a naštěstí většina z nich je natolik vyspělá, že tohle neřeší ...

beastar
11. prosince 2017, 18:05
0

Na jednu stranu máš logicky pravdu. Dovedu si ale představit kdy se to prostě řeší ať už z hlediska kde na to jako bere? Nebo nepůsobí to dost důstojně:) Pravda je že do Obecního domu do putiky taky nepůjdeš v teplákách a teniskách i když to bude Adidas a tepláky Armani teda pokud se nejmenuješ Rytmus a nejsi tmavšího vzezření. I většina korporací má na tohle vnitřní předpis upravující to čím, kdo a kam bude lítat. Jinak ale ok taky jezdím tím co se mi líbí. U mě se to tak neřeší přece jen máme tak špatnou pověst, že spíše nechci provokovat kombinací zlatej řetěz a typicky tři roky stará A8 na chromovanejch ráfcích s křížem na zpětnym.

VK
VK
10. prosince 2017, 22:50
0

Že jsem si všiml, průjezd přes Fern Pass - tam nebyla obvyklá kolona a 70 maximálně?

reagovat
Franz Kafka
11. prosince 2017, 02:02
0

Fern Pass je úplně v pohodě, když tam člověk nejezdí ve špičce a přes letní prázdniny. Projížděl jsem tam někdy kolem sedmé hodiny večer a z Garmische do Imstu všechno průjezdné a jelo to dobře. Jasně když to člověk přežene s rychlostí, tak velice často dojede kolonu vedenou obvykle babičkou z Bavorska na cestách, nebo autobusem. Takhle to je ale všude záleží na čase, kdy tam člověk projíždí.

Jindřich
11. prosince 2017, 10:53
3

Máš můj respekt za to jak jsi se nakonec rozhodl a ještě větší za to, co jsi nakonec koupil. Já mám Italy moc rád a i když jsem měl proti QV výhrady, bral bych ji radši než m3. Ale v tom je kámen úrazu. Sice by každý druhý radši alfu než klasickou německou trojku ale ve chvíli, kdy by na to přišlo, většina z nich (možná i včetně mě) by nakonec srazila paty a koupila mainstream. Takže díky za lidi s koulema jako jsi ty, že díky nim alfa žije a může dělat dál zajímavý auta, který si mi poserové nekoupíme :-)

reagovat
ho
honziss
14. prosince 2017, 10:13
0

Ja ji mel v uzsim vyberu s 3er a IS300h, mam odjeto uz 30tkm a rozhodl bych se znova uplne stejne :)

ho
honziss
14. prosince 2017, 10:07
-1

Koupil jsem si to stejny auto za stejnym ucelem (50tkm/rok) a pod clanek bych klidne mohl podepsat. Snad jen ze na tech fotkach neni 180k, ale 150k auto....:)

reagovat