načítám data...

Seat Leon Cupra 280

15. ledna 2018, 04:12 25 komentářů Franz Kafka

Cesta jak si zamilovat VW-Konzern. To možná poslední a pravé auto emoción aneb tradice není nutné vždy ctít.

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: Seat Leon Cupra 280

Poslední roky jsme svědky přeměny automobilového trhu.  Pro některé z nás se to zdá být nestravitelné. Auta jsou stále rychlejší a pojem crossover je stále těžší uchopit. A nejen ten jsou tady i další. Jsem také z těch, co nemá příliš pochopení pro věci typu Lamborghini Urus. Pro kategorii hot hatchů ale pochopení mám a vzhledem k tomu, že je tady s námi několik desetiletí asi nebudu jediný. Přijde mi skvělé, že Audi dokáže dnes postavit věc jako Audi S1. Tato malá krabička pokoří velmi snadno kdejaký starší bájný supersport.  Téměř každá významnější automobilka má v této kategorii své želízko v ohni. Dokonce i Korejci. Chce se skoro napsat konečně.  A mě zajímalo, jaký je jeden z těch levnějších a dostupných v akci. Hot hatch který můžete koupit dnes jako zánovní již za cenu blízké průměrně vybavené dýchavičné oktávky.

Seat Leon Cupra třetí generace se podle mnoha lidí příliš nepovedl. Novinářskou obec potom nenadchl vůbec. Samo sebou jak koho. Přitom i parametry verze z let 2014/2015 nedisponuje vyloženě špatnými. Kombinace manuální šestistupňové převodovky a benzínového čtyřválce dávajícího 280 koní dává znát, že řízení by mohlo být zábava. Pro moderní lidi je v nabídce i automatická převodovka DSG  (určeno zejména pro Pana VK) Po nástupu do tradičně ne příliš pestré kabiny řidiče nic nepřekvapí. To co interiér ztrácí vzhledem, dohání potom příslovečnou praktičností tolik zmiňovanou v souvislosti s koncernovými kousky. Slícované je to všechno parádně a nic ani nevrzne. Prostě dokonalost sama. Drobné detaily jako chromové obroučky otáčkoměru a rychloměru působí povedeně. O volantu se zmiňuji snad pokaždé u všech aut. Ten se i v Leonu dokonale povedl a dokresluje celkovou nenucenou atmosféru na jedničku. Vnitřní prostor tohoto auta je tak jednoduše postavený a jednobarevný že to působí vlastně sympaticky. V dnešní absurdní snaze některých modelů zaujmout kýčovitými detaily jde vlastně snad i o pozitivní vlastnost. Ano myslím tebe poslední Mini.

Zajímala mě také u koncernu VW až na drobné odchylky příšerná sedadla.  Bude to také tradice, podle toho v kolika generacích oktávie se to opakuje. V Leonu se sedí kupodivu příjemně. Tradiční nádražní lavička se tedy nekoná. Boční vedení je v horní části poměrně výrazné a myslím si, že prostorově jinak řešení lidé by mohli mít problém. Ovšem kdo se dokáže vtěsnat do Miaty ten by se cítil stále komfortně. Místo v zadní části jsem po pravdě příliš nezkoumal, ale dva lidé běžných postav se zde jistě složí. Na krátké štrece i tři. Vnější design byl vždy to, co Seaty odlišovalo od zbytku koncernové produkce.  Platilo to tenkrát a platí to i dnes.

Seaty se snaží vždy působit sportovněji a agresivněji než tomu je například u samotného VW. Leon Cupra působí zejména v přední části hodně dravě. Boční linie je čistá a na rozdíl od BMW 1er se nesnaží ničím překvapit. Vzadu potom dominuje dvojitá koncovka výfuku a ostře řezaná světla. Většině lidí se tohle zřejmě bude líbit a minimálně to snesou. Samozřejmě s uměním Italských mistrů designu to nelze srovnávat, ale zájemce o rychlý přepravník tyhle rysy mohou uspokojit. Co je až zarážející že opravdu tohle auto staticky ničím nepřekvapí. Nevyjeví vám žádný zvláštní poznatek ani překvapení. Prostě to takhle auta od koncernu VW ve velké většině mívají. První poměrně zásadní překvapení přinesla až pohonná jednotka. Dvoulitrový čtyřválec má parádní zvuk již od středních otáček.  V kabině je slyšet dunění které ale ani v opravdu vysokých rychlostech neobtěžuje. Zvuková kulisa, která působí do okolí, potom jasně dává najevo, že na silnici nejede základní TSI s ani ne třetinovým výkonem ale pravý lev. Výkon motoru je vám servírován lineárně a jeho růst dává smysl. Okolí kolem vás se rozmazává opravdu v závislosti na tom, jak moc šlapete na plynový pedál. Zkráceně vše funguje lidsky a pochopitelně. Skoro lze napsat jako tenkrát. Když ještě bipolární svět dával smysl.

Na začátku jsem měl silné pochyby, jak se auto s tak vysokým výkonem na přední nápravě bude chovat zejména na okresních silnicích. A ano přiznávám vypínatelné ESP jsem ani jednou nevypnul. Pro statečné borce tady ta možnost je. (částečně) Potěšující zejména pro členy redakce Tomáše „Schumiho“ Vavrečku a Petra „Keke“ Jeřábka. Čekal jsem instantně podanou dech beroucí rychlost a jízdu jako v případě Audi RS6. U které měl Vojtěch kdysi tak trochu pravdu že jí uřídí vlastně kdokoliv. Přitom poslouchá Für Elise od Beethovena a sedí si v sedadle snad z telecích prdelek (tak nějak to napsal) Leon Cupra 280 je v každém směru na míle vzdálen rychlým audinám. Nevěřím, že to byl záměr, ale povedlo se namíchat schopné poměrně nekompromisní auto. Já věřím, že proto, aby si člověk řízení užil, nepotřebuje vždy nutně zadní náhon a 500 koní. A auta jako Leon Cupra mi dávají za pravdu. Podvozek je jedním slovem skvělý. Žádný kompromis a hlavně žádná přehnaná tuhost ani v režimu sport. Tady se na to nešlo systémem, dáme jim vyražené zuby a odražené ledviny a oni nám budou věřit, že jsme postavili sportovní auto. Podvozek funguje za všech okolností skvěle a dobře se vyrovná i s horším povrchem. Zvládne dobře i rozbité silnice tak tradiční pro Českou Republiku. Auto je vyvážené a v technických pasážích jede lehce. Jasně mnohdy prostě necítíte ve volantu co se přesně děje. A zpětná vazba by mohla být asi lepší. Jedná se stále o moderní auto, které cílí na miliony rychlosti chtivých individuí. Leon je zábavný v tom kam až vás pustí a především kde. Na začátku jezdíte opatrně a najíždíte táhlé hodně otevřené zatáčky v běžných rychlostech. Rychlost průjezdu se s každým dalším zvyšuje. A nakonec se přistihnete, že to auto dokáže projet opravdu ostrou vlásenku v rychlosti, která je hodně za limitem. Nejen tím silničním, který stanovuje zákon. Přední samosvorný diferenciál navzdory tomu, co jsem četl, zrovna v tomhle autě funguje velmi dobře.

Cupra za ruce tedy opravdu netahá. Dokáže vykouzlit občas pocit, jakoby se jednalo o auto s pohonem zadní nápravy.  V přímce se jedná o jedno z nejrychlejších aut, která jsem řídil. A že toho bylo. Z nuly na sto za necelých šest sekund. S derivátem rodinného vozu o tom se nikomu před nedávnem opravdu nesnilo. Slabinu pro mě představovali relativně poddimenzované brzdy. Jejich účinek při tempu, které Leon dokáže vyvinout, rychle vadnul. Dávkovat je poměrně šlo. V jistých polohách nejde tedy o opět téměř tradiční VW on/off systém. Bohužel podle mě by si takhle rychlé auto zasloužilo silnější a celkově lepší brzdy. K dispozici jsou jízdní režimy od komfortu po nastavení dle vkusu každého soudruha. V praxi je podle mě nejlepší používat komfortní režim na přesuny po městě a kdekoliv jinde zvolit sport či cupra.

Nesporným plusem bude ale každodenní použitelnost. Také vzhledem k tomu že spotřeba paliva se ani při velmi aktivní jízdě nepřehoupne přes 10 litrů na sto kilometrů. Někomu může, ale to už bude jedině Keke Jeřábek. (Sorry, nedalo mi to) Nedávno se zde objevilo několik názorů, jak jsou sportovní pakety směšné. Bylo to v komentářích a já s tím v podstatě souhlasím. V podobě Leonu Cupra nedostanete auto, které si hraje na sportovní, ono skutečně sportovní umí být. Praktičnost ale zůstává stejná jako u běžné verze takže velmi slušná. Čtyři cestující na středně dlouhé příměstské trase odvezete, aniž by si odnesli trauma. 380 litrů pro zavazadla také není úplně nedostatečná hodnota a na dva cestovní kufry to bude stačit. Ve srovnání s oktávií RS se jedná o auto které je ovladatelnější a podstatně méně kompromisní.

Auto postavené ze známé techniky koncernu VW. Kdo by to byl řekl. Dokáže nabídnout ryzí zážitky za volantem i v dnešní době. Disponuje povedeným motorem s dostatkem výkonu a slušným zvukem. Tím skutečným ne tím umělým a z reproduktorů. Přesnou manuální převodovkou s relativně krátkými dráhami kde lze řadit opravdu malíčkem. A k tomu všemu má vcelku snesitelné řízení, které vás dokáže vtáhnout do hry. Řekl bych, že v tomto směru je na tom podobně jako Giulia od Alfy. Není to purista a neumí vykouzlit kolem vás dobu analogovou. Avšak měřítky dnešních dnů se jedná o nadprůměrně dobře ovladatelné auto pro řidiče. A když se dostanu k typické otázce. Umíš si to představit jako zábavné auto třeba i na okruh?

Tak v tomhle případě bez studu odpovím ano. Tady je potom velmi příjemné, že se na okruh dostanete po vlastních a po cestě na okresce popravíte v točitých pasážích pár oktávek. Na okruhu potom v závislosti na schopnostech řidiče uděláte lepší čas jak o dvě stě koňských dávek silnější káry a s úsměvem jedete domů. V Leonu Cupra je to snadno dosažitelná realita. Otázka číslo dvě také velice častá. Koupil by si to auto? Tady můžu říci, že je to bez debaty skvělý hot hatch.  A ano koupil bych si ho. Vzhledem k výborné ceně a to i v porovnání s potencionální konkurencí by nebylo co řešit. Pokud bych chtěl nahradit svou stárnoucí S4 byl by pro mě tenhle lidový sporťák s lidovým designem jasnou volbou. Na závěr pár negativních poznatků. Určitě se najde několik lidí, kterým by vadila nevalná pověst značky. Brzdy jsou slabé a rychle vadnou. Ovšem při skoro závodním tempu. při cestách na nákup jsou v pohodě. Malá boční zpětná zrcátka se zvláštně řešeným designem sice vypadají skvěle, ale praktická moc nejsou. Horší výhled z prostoru řidiče. Není toho vskutku mnoho, co se lze tomuhle lvíčkovy vytknout. A dost možná se odvděčí do budoucna i poměrně snadným a dostupným servisem. Tak snad jen Viva España! Gloria, gloria, corona de la Patria. Mimochodem jedná se o jedno z nejrychlejších FWD aut s nej časem na Nordschleife. A to v nedávné době.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ToMyx
15. ledna 2018, 10:46
0

Super čtení Franzi, pěkně si se s tím popral!!
Seat je fajn, radost rozdávat umí a korunuje to v rámci skupiny zajímavou cenovkou. Pamatuju si na doby, kdy 230k+ na předku umělo u jiných značek pěkně zatahat za volant a byl problém na jiném než supchém podkladu. Je fajn, že se doba změnila :-)
Nejsem si jistý, jak je to s rozměry brzd, ale předopkládám, že kdo bude častěji využívat jejich potenciál, bude pokukovat po brzdách ze sportovních modelů od Audi... což by mohlo být řešení.

reagovat
krab
15. ledna 2018, 10:49
0

Ááá Franz šel zrovna kolem :) Upřímně, Schumi a Keke mají hot hatche rádi. A Cupru 280 jsem ještě nezkoušel. Ovšem jedna ( údajně musela bejt čipnutá...) velmi potrápila i jeden oranžový Caterham na okruhu v Mostě. Ale ten příběh by se neměl moc šířit , he he...

Naprosto souhlasím, co píšeš. Tahle auta jsou ideálním způsobem jak si užít řízení na silnici, na okruhu a navíc nabízí nenápadnost a praktičnost. Jsou s určitými kompromisy, ale ty se snižují.

Golf GTI / Focus ST - tahle dvojka je už dokonce taková komfortní, rychlá s rysy grandtourerů. A přitom jsou to obyčejné lidové hatchbacky

Leon Cupra, Mégane RS a ano - ten nový hráč z Koreje Hyundai i30N - to jsou nefalšovaná sportovní auta. Oni třeba tak úplně nevypadají, nejsou ani za mák pro automobilového "hipstera" jak píše Richard o svém BRZ ( a ty pocity přesně trefil..) ovšem za ty prachy jsou báječné. Jak říkáš. To co mě na silnici předvedlo nedávno Hyundai i30N , na to jsem zíral s otevřenou hubou. A ani ty brzdy nechtěli vadnout tak jak jsem dopředu čekal. Akorát si tedy těch 275koníků vezme trochu benzínu ( 14.5l ) při nadšenějším ježdění ... ( ale já jsem Keke Jeřábek :-D)

Franzi, jestli budeš mít příležitost, vyzkoušej toho Korejce. Mě už tu stejně podezírají, že jsem jejich agent a skrytý obchoďák, ale mě to auto přijde (snad až na podvozek) ve všem ještě lepší než Mégane RS 265 Cup.

reagovat
ToMyx
15. ledna 2018, 13:56
0

Hezký, Mégane Cup jsem měl za jedno z nej, jestli né vůbec nej auto na okruh i každodenní použití. Skoro se mi nechce věřit, že to I30N překoná. Tohle porovnávání a soupeření je skvělé, protože z něj nevyjde vítězně auto, ale jeho uživatel s rohlíkem na hubě:-D

saage
15. ledna 2018, 23:49
0

Hehe... Cupra byla neuveritelna a i jeji ridic. Nejlepsi bylo, ze to byla jeste verze kombi, vzadu isofix a autosedacka. :-) Idealni auto pro rodinu. Kam se hrabe Bittner, to se neda srovnat. jediny minus je pry, ze velky brzdy a dalsi top ficurinky si nechava koncern poze pro Audi divize RS. Keke Jerabek udela na jare srovnavak.. kdo mu pujci Golfa R?

beastar
15. ledna 2018, 14:12
0

Tohle auto se mi nelíbí. Zase ale co se mě líbí. Já měl myslim půjčenou asi 265 verzi. Jelo to příjemně, ale 300 to neudělá. V nějakých 250 je omezovač. Jedinej kompromis je pro mě prostě Zonda. Sekačku v tom odvezu, 300 jede, nasírám i polobohy v teslách... Co víc chtít no to hotheče neuměj. Ale uznávám že pro ty chudší borce je to asi lepší volba jak woktáfky v rs.

reagovat
Raspby
15. ledna 2018, 18:25
2

No já nevím ale třeba Petr Fulín s tím nadšeně zajel super čas v Mostě (tomu se to ale líbit muselo, když ho dostal .-D ), ale i Honzovi Koubkovi se dost líbil. Tak to bude dobré auto... :) Mě teda ten interiér přijde studenej jak psí čumák, ale to je čistě můj osobní pohled, mám to tak u všech koncernů...ale celkově to auto je mi celkem sympatické, o to víc, když jsem na něj slyšel tolik chvály... :)

reagovat
ho
honziss
16. ledna 2018, 14:09
0

Tohle auto jsem mel skoro 2 roky. Ano, je rychly. Ale naftova, o 100k slabsi Giulia zabavi vic. Dodnes nechapu proc.

reagovat
Ju
Junior
21. března 2018, 17:17
0

Velmi aktivní jízda s Cuprou za 10. Co vám je lidi...Velmi aktivní jízda je za 10 s GTDčkem. S o 120 koní slabší naftou. S Cuprou jsem jel Jižní Čechy-Praha za 16 a to jsem o té spotřebě ještě trošku přemejšlel. Opravdová střelba bude přes 20

reagovat
beastar
21. března 2018, 20:09
0

Tak nechápu co si z toho mám jako vzít:D Jako že za 10 se s cuprou nedá jezdit? Podle mě v pohodě jo. Stejně jako s tim jde letět za 25. Já sem jezdil běžně zhruba ze stejně silným šestiválcem Prahu za 15 a jinak to nešlo.... Naopak na dálnici 130/10l........ Je to taky o převodovce a o tom jestli umíš jezdit i ekonomicky a nejen jako totální magor....

Ju
Junior
21. března 2018, 20:24
0

"Také vzhledem k tomu že spotřeba paliva se ani při velmi aktivní jízdě nepřehoupne přes 10 litrů na sto kilometrů."
Tyhle věty mě vždycky strašlivě pobaví. Chápu, že je to velmi subjektivní záležitost, ale "velmi aktivní jízda" s Cuprou za 10 prostě podle definice většiny lidí nebude. Bavíme se o spotřebách na nádrž, nebo alespoň 100km+ vzdálenost. Jasně, že s Cuprou pojedeš prakticky cokoliv na dálnici i okresce a ani nebudeš muset podřadit z šestky. A pak těm 10 i věřím. Ale to pro mě není aktivní jízda.

Ale tohle je ještě v pohodě. Horší je, když mi někdo začne vysvětlovat, že to svoje TSIčko vůbec vole nešetří a jezdí za šest, tak proč mít naftu :D

beastar
21. března 2018, 21:36
0

Jo to je legrace. Když tu 1.4 nešetří tak jezdí za 10 jak nic. Aktivní jízda nemusí nutně znamenat sportovní nebo akční:)

Ju
Junior
21. března 2018, 22:14
0

Tak ono když nejedeš aktivně, tak v realitě českých silnic a dálnic nikam nedojedeš :) Respektive jo ale rychlostní průměr bude 60-70.

beastar
22. března 2018, 00:05
0

No. Jak se to vezme. Ja jezdim aktivně ve městě. A vidím pod tím to, že nejsi brzda provozu. Ale zase se všude neritim 120 jak hovado.

ma
martinw
22. března 2018, 07:39
0

Ja svoje TSI nesetrim a pri velmi aktivni jizde je to za 6.2litru*

* Jedna se o Skoda Rapid 1.2 TSI 63kw a aktivni jizda spociva v tom ze hodim cihlu na plyn :))

beastar
22. března 2018, 13:46
0

Ono to jinak moc nejede:)) tak to chápu ale ta cupra jede i na na 6 všude. Když to podtočiš tak si tu eko jizdu uděláš. Aktivní jízda za 10 nevim no.

ToMyx
22. března 2018, 14:51
0

To se nám to tu pěkně rozjelo. A může mi tu prosím pěkně někdo z vás vysvětlit co je to aktivní a velmi aktivní jízda? Není to náhodou podobné handrkování jako dunění sportovního a velmi sportovního výfuku? Není to náhodou totálně subjektivní a tudíš neměřitelné nebo špatně univerzálně popsatelné?
Spotřebu ovlivňuje mnoto faktorů. Nejen pneu (rozměr, směs, tlak, tvrdost bočnice, vzorek.....), brzdy a jejich naladění, ale hlavně to na té sedačce za volantem a jeho citlivost nohy a schopnost "naslouchat" autu.
Jeden bere aktivní jízdu tak, že nevadí plynulému provozu a občas předjede kloboučníka, druhý to bere tak, že je to zákonný limit + 10km/h...fakt to nejde univerzálně pojmenovat. To samé s tou spotřebou, jeden má pocit, že 10l spotřeba u benzínového motoru je při využívání jeho potenciálu hodně. Další napíše, že s TSI jede kudlu na 10l... U toho jsem se pobavil:-)
Zkuste si představit, že vezmete auto na okruh, (přece nebudete blbnout na okreskách, že(-: ) a tam se pohybujte v nejefektivnějším pásmu otáček pro daný motor a uvidíte, že 10 opravdu není strop.... A co takhle si to vyzkoušet doopravdy? Najednou tam bude skákat +5-10 litrů jako nic a to stále neznamená, že motor byl využíván na 100% :-D

-
Komentář upraven 22. 3. 2018, 14:55:11

beastar
22. března 2018, 15:04
0

No je to subjektivní. Já nevim už sem využíval motor za 30 litrů 98smy. Při jízdě na hraně bezpečí svého i ostatních. Spíš za ní. Ale taky sem jel s 2.8 Bmw za 8.4 litru dálku. A rozhodně sem nikoho nebrzdil. Proto věřím že tahle Cupra může jezdit s normálním řidičem kolem 12. Je to všechno o tom jak to jede v ten moment a kdo. I dvě stejný auta mají různý spotřeby i v případě stejného řidiče.

Spotřeba na okruhu je trochu jinde u všeho. Taky na to většinou dáš jiný pneu než jezdí v provozu. Jinak to nahustis a v provozu nejezdis do omezovače. Páč když dáš Zondě omezovač v Pařížský tak proletíš zatáčkou(ne do pokoje s kapačkou...) ale výlohou u Gučiho. A asi zhasneš sebe i vozidlo.

ToMyx
22. března 2018, 15:18
0

Prakticky souhlas, chtěl jsem jen naznačit, že v extrémech na obou stranách (spotřeba a míra aktivnosti jízdy) není něco v pořádku...
Nakonec i ta moje zmínka s okruhem byla extrém a trochu mimo. Ale zase ty pneu na okruhu....přijeď do Mýta/ Sosnové a uvidíš tam piloty, kteří si zkouší své auto na normálních pneu. I já to tak první sezónu dělal, abych zjistil jaká je to zábava a škola:-)
Tak Zondice jede na jedničku v omezovači přes kilo a to v Pařížský musí zvedat sukně i ve výlohách, co si budeme povídat :-D

beastar
22. března 2018, 15:47
0

Viděl sem a konstatuju že Barum Bravuris fakt nejsou nejlepší gumy na vopkruh stejně tak jiné další. Každopádně jo je to sranda to beru. Ty auta se pak chovaj kapánej jinak když se takový pneumatiky zahřejou:D Když je k tomu ještě podvozek v topu tzn. klasicky vůle a další běžný věci tak to juchá jak kubánská tanečnice.

Ono přes kilo v omezovači zvedá hlavně obočí a to všude :)

ToMyx
22. března 2018, 16:31
0

Jojo, ono i klasický UHP pneušky od Michelinu nebo Dunlopu nebo nedej bože Continentálu nejsou žádná výhra. Když se k tomu přičte, že si pilot zapomene snížit tlak, začne to krásně klouzat a houbovatět klidně od druhého kola toho letního poježděníčka...

Vytočená Zonda ti hold nezježí chlup každej den :-D

beastar
22. března 2018, 17:55
0

Jo, jo je to tak. Ale čéče na pirelkách sem jezdil několikrát a nejen já a docela to šlo. Samozřejmě je to furt kompromis. Jenže ono taky pořádný pneu stojej ve větším rozměru naprosto nesmyslný ceny. Jako aby si to ničil jenom jen tak pro srandu svou. To je fakt vážně lepší dohezdit ty zimáky od matadora.
Zonda je sice super, ale co do pneumatik je to průser. Stačí se podívat co na tyhle auta stojí jedna guma a hned víme která bije. Pokud se nejmenuješ Rashid Abú Bin Ládin Princ nejvznešenější a král všeho co je nám drahé tak to prostě na vokruhách moc soukromě ojíždět nebudeš:)

ToMyx
23. března 2018, 11:03
0

Jasně, pneu obecně nejsou žádná láce, ale pro okružení lze náklady trochu optimalizovat :-)
Hodně záleží na rozměrech a taky na tom, jak se majiteli chce nebo nechce držet 2 sady a měnit. Původně jsem pro snížení nákladů kola měnil, abych si nedrtil drahou gumu nebo spíše, abych dojezdil zbytky starých pneu. Na duhou stranu na náklady 2tis/pneu se dá dostat se 16" nebo 17" pneu s vhodným rozměrem pro UHP/semislick a to už mi nepřijde tak moc. Pokud víš, že tě to po 3 měsících nepustí, dá se takhle fungovat docela obstojně. POkud si teda rovnou nerozmyslíš, že budeš jezdit jedny pneu třeba MIchelin cup2, které jsou jako jedny z mála fajn všude a k tomu celkem drží i na vodě. Ale cenovka je lehce výš. Je to hold o penězích, ale kompromisní cesta existuje.

beastar
23. března 2018, 14:17
0

To máš pravdu. Obecně dojíždět starý pneu je docela v pohodě. Když máš ale vepředu 255/45/17 a vzadu stejně ale 285, tak se náklady optimalizujou vcelku těžko. A ty levný gumy to fakt nedávájí. Obyčejnej SP dunlop je někde za bůra:)) Když jsou na autě normální rozměry tak secs tim dá vyhrát. Třeba ta cupra bude v tomhle super. Relativně levný na provoz a jestli to na okruhu takhle kraluje tak je to vážně perfektní kup.