načítám data...

TVR Sagaris

15. dubna 2022 0 komentářů

Sagaris. Tímto jménem označovali staří Řekové perskou útočnou sekeru, která ťala údy a pronikala brněním, jako gumovým medvídkem. Zda-li v TVR zamýšleli rozsekat na kousky černé koně a splašené býky nebo perskou zbraní dělníci proráželi díry do předních blatníků opravdu netuším, rozhodně to ale byl velmi vkusný název pro auto s vzezřením komiksového záporáka. Sagaris je zkrátka zlý, je zlý každým kouskem své karoserie, každým ostrým záhybem…  Obzvlášť zajímavé je proklikat si dřívější modely TVR a poté kouknout na Sagaris. Máme tu roztomilý Grifith a Chimaeru, elegantní kupé Cerbera, pak poněkud žabákoidní až ustrašně působící Tuscan, všechno to jsou auta s ladnými oblouky a liniemi, no a pak prásk ho, Sagaris se škaredým pohledem, designovými zlomy, příčným koncovým dílem výfuků, a tvary tak vulgárními, jak jen to šlo. Jako by někdo továrnu TVR uvrhnul v nenávist. Vždyť i Gallardo vypadá vedle britského sporťáku nebezpečně, asi jako vatička na čištění uší.

Pro chorého autofanatika je těžké ubránit se mrazení v zádech při pohledu na tu hrůzu. Mě mrazí už asi posté a jsem si na 120% jistý, že mě bude mrazit i po tisící. Potěšující je, že všechny designové prvky jsou funkční. Žábra na blatnících jsou zprvu uzavřená a otevírají se až když je motoru nebo brzdám příliš horko, boule na střeše zaručuje, že si řidič v helmě nezlomí vaz o strop v první prudké zatáčce a dokonce i ten průhledný spojler na zádi, ač se tomu těžko věří, generuje přítlak. No ještě aby ne, když Sagaris je největší hard-core, který TVR kdy propustilo na světlo boží a sám Peter Wheeler (budiž mu země lehká) o něm hlásal, že je to auto připravené k závodění.

Příznačná je i výbava vozidla. Mám na mysli tu chybějící. Pan Wheeler si pravděpodobně myslel, že EU se po…  ehm, vyloučila produkt trávení v místě veřejné filmové produkce, když zavedla nařízení o povinné implementaci airbagů a ABS do každého nově vyrobeného vozidla. Sagaris totiž nemá ani jedno, čož je v automobilové řeči vzkaz europoslancům a eurokomisařům: "Jste jedničky". O absenci jakékoliv kontroly trakce, či snad Eliminace Smyku Přetáčivého se snad zmiňovat ani nemusím. Oficiálně vydal Blackpool jakési suché prohlášení, že přítomnost airbagů by mohla vést ke zranění řidiče při převrácení přes střechu, na něž je auto vhodně konstruováno, a tím byl problém vyřešen. Divím se, že je Sagaris vybaven sedadlem řidiče, protože výše zmíněné v kombinaci se sílou a proslulými kousavými jízdními vlastnostmi TVR, je stvořené leda tak pro blázny, kteří si sedí na vlastních koulích.

Pravdou však je, že Sagaris byl tím nejlépe jezdícím TVR. Nebyl tak extrémně nevychovaný na limitu a nesnažil se prý za každou cenu zvýšit počet vdov v Británii. Prostě jej mohl vodit i někdo méně zdatný, než Jason Plato. Pokud tedy vůbec můžeme mluvit o "méně zdatném řidiči" v kontextu sklolaminátového zla s výkonem 400 koní, pohonem zadních kol, extrémně nízkou hmotností 1100 kg,  a konstrukcí, která si s evropskými směrnicemi vytřela… výfuk. Vidíte, výfuk. Stejně jako několik posledních modelů značky, také Sagaris byl vybaven motorem Speed Six vlastní konstrukce, který z výfuků prorážel okolní vzduch řezavým zvukem ostrým jako čepel zbraně, po které byl Sagaris pojmenován. Až chudákům mechanikům na motorové brzdě praskají ušní bubínky. Vzhledem ke zmiňované muší váze stačily koně čtyřlitru ke stovce pod 4 vteřiny.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem