Koncem osmdesátých let byl Kadett GSI hvězdou mezi ostrými hatchbacky a dali jsme mu v tomto výběru přednost i před novější Astrou GSi, která byla sice solidnější a modernější, ale kvůli nárůstu hmotnosti a přenastavení podvozku ztratila cosi z divokosti Kadettu. Kadett poháněl ten samý šestnáctiventilový dvoulitr se 150 koni, což z tohoto auta dělalo velmi rychlou a velmi zběsilou krabičku. Vše se vlastně točilo hlavně okolo onoho motoru C20XE. Možná proto byl Kadett natolik oblíbený mezi amatérskými automobilovými závodníky.
Bohužel si jej oblíbili nejen amatérští závodníci, ale i tuneři. Proto najít nezprzněný či neutahaný kousek jde již téměř hůř, než donutit Inda dát si hovězí steak. Pokud jej však najdete, klidně do něj jděte. Kadett má sice blátivě měkkou karoserii se sklony k přeměně na zrzavý prášek a svéhlavou elektriku, ale stejně by vás mohl v lecčems přesvědčit. Jeho motor má nejen velmi dobrý výkon, ale také slušnou výdrž. Navíc dostal jako jeden z prvních v Evropě sekvenční vstřikování paliva. S krátkými převody tak dokázal lehký Kadett překvapit mnoho daleko silnějších aut. K tomu přidejte nečekaně příjemnou spotřebu, opěvovanou trvanlivost, a máte před sebou až překvapivě dobrý motor. Některé verze měly dokonce hi-tech digitální přístroje! Mohly by se snad davy příležitostných závodníků hledajících levný a rychlý stroj pro víkendové kratochvíle mýlit? Jedině kdyby chtěli závodit s osmiventilovou verzí o výkonu pouhých 115 koní.