načítám data...

MG Maestro Turbo

1. prosince 2020 0 komentářů

Výrobky konsorcia British Leyland mají díky Top Gearu pověst mizerně vyrobených křápů s děsivou mírou neřidičskosti, jež je ideální pálit, ničit, případně na ně shazovat piana. Nejinak tomu je i u dvojice Austin  / MG Maestro, jež sice bodovaly prostorností a vzdušným interiérem, ale jakousi míru přitažlivosti ze sebe dokázaly vydolovat snad pouze v případě, že jste konzervativní britský senior dbalý svých mravů, vlněného svetru a čapky s anténkou. Jenže na sklonku kariéry těchto modelů se na výstavě v Birminghamu roku 1988 objevila verze s velkými nárazníky od Tickfordu a velkým nápisem TURBO na zádi. Dvoulitrová jednotka stále ještě krmená karburátory a dopovaná foukátkem poskytovala 150 koní a poměrně lehké Maestro tak zvládo stovku za výtečných 6,7 sekundy, což bylo rychleji, než to v té době udělalo Ferrari Mondial. Vyrobeno bylo pouze 505 kusů, z nichž se značná část přentransformovala na zrzavý prášek. Takže dnes už vlastně ani nikdo pořádně neví, jak jezdilo. Dle jistého pana Clarksona to však nebylo žádné terno.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem