Včera jsme tu měli Ferrari, dneska si dáme Fiat, který se jako Ferrari jmenoval a dokonce z něj měl i motor. Dvoulitrový šestiválec dává 160 koní ve vesmírných 7200 otáčkách. V roce 1966 to byla úctyhodná hodnota – jen si vzpomeňte na pozdvižení, když před 10 lety přišla Honda s Civicem Type-R, která svůj maximální výkon dává jen o 200 otáček výše. Pohledné Dino používá klasickou koncepci gran turisma s motorem vpředu a pohonem zadních kol, čímž je rovněž pravověrnému Ferrari podobné. Později byl motor zvětšen na 2,4 litru a byl již sestavován přímo u Ferrari v Maranellu, zatímco jeho 180 koní šlo na zadní kola přes pětistupňový manuál ZF původně z Astonu Martin. Brzdy zase pocházely z Lamborghini Miura. Vedle Coupé od Bertoneho se vyráběl i neméně zajímavý a stejnými motory osazený Dino Spyder, jehož design pocházel z pera Pininfariny. Jméno Dino mají všechna tato auto na počest zemřelého syna Enza Ferrariho.