reklama
načítám data...

Téma Snižujeme...

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
ToMyx 01. června 2017, 01:42
Goldies: Jojo, oba myslíme to samé;-) Docela by mě zajímal nějaký test podvozků.....
Já jsem na závodní použití nemyslel, spíš jsem to bral tak jak to má většina z nás...Jednou za 2 měsíce okruh na vyblbnutí a pak okresky. Já to mám teda ještě i daily, ale teď v létě to budu nahrazovat kolem, snad neumřu :-D
Štelovák půjde na řadu po tom mém současném, mám ho od Vánoc, tak za cca 2 roky. Myslím, že budu rád, když mi ty tlumiče vydrží 60tis km. Uvidíme.
Goldies 31. května 2017, 18:42
ToMyx: To máš taky težký.. Protlum bude mít výtnam i u auta který má 120hp/Tunu, ale musí k tomu být uzpůsobený zbytek a taky to musí mít smysl! Takže do Tesca na nákupy nesmysl, ale na slalom, rallycros atd je to nutnost. Osobně si myslím, že podvozek co mám já, je ideální kompromis. Pořád se s tím dají jezdit i dálky a když ho pořádně přitvrdím, tak se ani na okruhu neztratím (http://www.xyz-racing.cz/podvozky.php?page=super). A cenovka kolem 25tis je dle mě odpovídající i vzhledem k snadné repasy :-)
ToMyx 31. května 2017, 17:22
Evlo: No jo, ale to jsme zase u peněz:-) Rozdělil bych to na podvozky do cca 10, pak do 25 tis, pak na dvojnásobku bude Protlum a pak od cca 65 výš Ohlins. Za ty prachy by to mělo bý dobrý.
Spíš mě mrzí, že jsem zapomněl asi tu nejdůležitější myšlenku, kterou zmínil Goldies. Nemá cenu kupovat jen pružiny pro snížení, bude to pak vždy jen na efekt a jízdně to nic extra nepřinese (tvrdší nerovná se lepší, důležitý je co na to tlumiče). Ale máme výhodu, že na fórech lze najít doporučení té nejlepší kombinace nastavení za určitou částku. Takže pak je to jen a jen o tom, kolik banánů do toho dáme;-)
Na srandu co nemá 150 koní na tunu je ten Protlum možná moc.... Co myslíte?
Evlo 30. května 2017, 23:43
ToMyx: Realne jediny funkcni snizeny podvozek co jsem zazil byl ohlins, ale i tak bych ho nechal uplne nahore.

Ale ja se v tom nevyznam, mel jsem uz nekolik aut snizenych ruznymi zpusoby a tedka mam mx-5 zvysenou, takze fakt moje prispevky jsou dost nerelevantni.

Tento příspěvek byl 31.05.2017 v 09:35 upravován.
Vojta Nekvapil 30. května 2017, 21:22
Koupil jsem E36 compact s Eibach pruzinama -80mm. Pohodlne, mekke. Na okruhu jsem ale drel prahama a na silnici jsem taky kazdou chvili skrtal. Tak jsem koupil nejlevnejsi nahradu (levnejsi nez seriove pruziny a tlumice) od JOM. Auto jsem zvednul, krasne sedi na okruhu a docela ztvrdlo. A stejne si obcas nekde sednu. Na S13 jsem mel progresivni HR pruziny -40mm a s tema jsem byl celkem spokojen. pokud nebyla silnice moc rozbita tak to bylo pohodlne. Ale pri vetsim propruzeni pak rychle ztvrdly. To byl celkem rozumnej kompromis.
Goldies 29. května 2017, 10:30
Mam na aute rekl bych rozumny kompromis za rozumne penize. Snizeno mame jen decentne a pritvrzeno tak akorat. Je to o tom jaky podvozek jsi ochotny zaplatit. Pokud koupis jen pruziny je to na hovno a jizdni vlastnosti se tim rozhodne nezlepsi :-(
Takze kdyz snizit tak rozhodne koupit cely podvozek, pak to neni tak zasadni problem.
ToMyx 29. května 2017, 09:04
Snížení je vždycky trochu o kompromisu, pokud nemáš na podvozku Öhlins za desítky tis;-) U staršího auta jakýkoli nový tlumiče a pružiny určitě vlastnosti zlepší, pokud jde o snížení o 3-4 cm, necítil jsem na Primeře žádný extra rozdíl v tvrdosti, jen náklony se zmenšily. Zkusil jsem osvědčenou klasiku (eibach pro kit+bistein b6) a o něco málo tvrdší to je, ale použitelné je to úplně v pohodě i po děravé Praze. Ale štelovák bude asi lepší řešení už jen proto, že pro běžné ježdění změkčíš a na okruh přitvrdíš...
Evlo 20. května 2017, 17:41
Ja bych to snizil poradne, staci kratsi pruziny a je to.

Mam miatu s nestavitelnym zvysenym podvozkem.

Tento příspěvek byl 20.05.2017 v 17:41 upravován.
Nedy 19. května 2017, 12:16
Tak ať je tu víc a rozdílných názorů. Mám Miatu se stavitelným - sníženým podvozkem. Na auto na denní používání bych to nechtěl. Resp. Mazdu používám i k dennímu ježdění, ale je to o kompromisech. Záleží na tom, kde bydlíš. Pokud jezdíš hodně po městě, tak Tě to bude otravovat. Že bys najel na obrubník a auto třeba parkoval na to zapomeň. Nájezdy s větším úhlem (přes chodník do vjezdu, garáž, apod.) jsou problém - musíš najíždět z boku a opatrně. Retardéry Tě budou štvát. Musíš na ně velmi opatrně a pomalu.

Takže pokud to mám shrnout. Snížené auto lze používat denně, ale mně by to štvalo, protože to chce kompromisy. U auta pro zábavu úplně s klidem. Na auto pro každodenní použití "na vše" bych šel raději do kvalitní série.
Chosé 18. května 2017, 23:34
Měl jsem na autě 3 roky TA Technix s červenýma pružinama, složeno defakto na krev. Předek až na zem, zadek asi 2 cm od maxima. Ještě by šla vyhodit kontra matka, ale tak daleko jsem s tím nešel. Auto bylo asi 6 cm od země na nejnižším bodě a v pohodě. Ten, kdo říká, že se sníženým autem nejde denně jezdit jednoduše kecá. Dojel jsem všude. :)

Jinak tvrdost podvozku je tvrdší než série, ale žádný kostitřas. Tím, že jsou na podvozku docela dost tuhý pružiny, tak se reálně větší body roll eliminuje. Žádný bump steer jsem nepocítil. Ale to se může asi lišit u různých aut.

Pokud nemáš 15-20k na podvozek, tak bych buď počkal a našetřil a nebo pořídil set Bilstein tlumičů a snížených Eibach pružin. To řešilo docela dost lidí na Hondách, Nissan dle mě nebude až tak rozdílný.
Asid 17. května 2017, 17:50
Založil jsem tohle téma jako skladiště postřehů, nápadů, plusů a mínusů sníženýho auta, jelikož přece jen i mě napadlo hodit tu káru kousek dolů. Chystám se svou primeru dát dolů jen výměnou pružin (Eibach pro kit) na kvalitní sportovní podvozek ted opravdu nemám finance a kupovat podvozek oTA technix za 6 000 komplet :D asi by to za moc nestálo. 30 mm mi příjde fajn a hlavně ve městě pořád použitelný, ale zajímaj mě vaše názory, zkušenosti... :)