reklama
načítám data...

Téma "sportovní" rodinné kombi - benzín, manuál do 300 tis.

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
GanGreen 09. listopadu 2018, 10:40
tomyks: tak uvidíme, třeba se ozve :D
tomyks 09. listopadu 2018, 10:10
GanGreen: Cece ani ne :D Vyskocilo mi to jako jedno z prvnich temat. Ale doufam ze typek koupil Acco :)

Tento příspěvek byl 09.11.2018 v 10:11 upravován.
GanGreen 08. listopadu 2018, 12:12
tomyks: uvědomuješ si že reaguješ na něco co je 2 roky mrtvý? :D
tomyks 08. listopadu 2018, 09:48
Me z toho vychazi krasny Accord 8g 2,4. Provozni naklady oproti tomu co tu navrhujete jsou smesne, motor je skvely, podvozek zataci jako RWD, do 300 se vejde i s nizkym najezdem. Samozrejme vychvalit se da vsechno, chce to zkouset, zkouset a zkouset.
stirling 08. prosince 2016, 08:34
JayK91 01. prosince 2016, 15:10
rumcajs: te alfě trošku nelicujou zadni světla s kufrem, nebo to tak má být?
JLK 27. listopadu 2016, 10:23
rumcajs: rumcajs: moc bych na tomto porovnani nezakladal, nejak se mi nechce verit, ze subaru bude o moc levnejsi na provoz nez alfa. A jinak bych rekl ze na audi je tam mnohem vetsi nabidka vcetne levnejsich variant, coz ty statistiky dost zkresluje. Lepsi je porovnat typicke dily od stejneho vyrobce pro oba modely. A porovnavat takhle jednotlive dily podvozku nema vubec smysl, pac co podvozek to jina konstrukce, takze nejakou vypovidaci hodnotu ma jen srovnani vsech dilu najednou.
rumcajs 27. listopadu 2016, 00:57
Našel jsem srovnávač cen autodílů a projel si moje finalisty vs Audi A4 2.0TFSI a BMW 3 E90 a pro mě docela překvapení. Neukazuje to souhrný výsledek, takže jsem to spíš tak projel ale Alfa vypadá, že díly jsou dražší než Audi! viz.:

http://autodily.mjauto.cz/srovnani-cen.php?a=cch&b=dov

Jinak proti audi levnější: škoda II RS, subaru putback 3.0, bmw 3, mazda 6, passat. Všechno blízké nebo stejné ročníky a cena.
lukis 26. listopadu 2016, 22:18
Chápu tvou otázku ... já jsem už 2x vybíral podobně. Poprvé Mondeo ST220, teď Subary Legacy 3.0R Spec B (manual).
Mondeo MKIV už bude hrobka, následující generaci chybí V6, ale pokud to má řídit i žena, tak je ta civilnější MK5 2.5i spíše výhoda - škoda, že to nevidím ve tvém výběru.
Sehnat Legacy s manuálem znamená SpecB. To znamená sportovní spojku, to ženě neuděláš...
Co se týče servisních nákladů - všechny speciální verze v nejvyšších výbavách s třílitrem něco stojí. Ano, Subaru má hrozné provozní náklady ... ale má je víceméně stejné jako cokoliv podobného. Hlavně dobře vybrat na začátku...
Vorlosup 26. listopadu 2016, 11:40
Volil bych 159, ale radši bych si s kočárkem vyzkoušel jeho vkládání do kufru. 159 nemá zrovna velký vstup do kufru a má relativně vysokou hranu kufru.
JLK 25. listopadu 2016, 13:40
rumcajs: Ten se zase vubec nelibi me, takze jsem o nem nikdy nic nezjistoval =D Vybirat mezi 159 a Meganem tak je u me vitez jasny.
Laguna se mi naopak oproti Meganu docela libi zevnejskem, interier na rozdil od II taky dobry a je technicky zajimava tak ji u sebe na seznamu mam jako jednu z moznosti co priste.
rumcajs 25. listopadu 2016, 13:26
JLK: Ta GT Laguna se mi vůbec nelíbí a co Renault Megane GT?
https://goo.gl/qWtaSO
https://goo.gl/57RLVG
JLK 25. listopadu 2016, 13:17
krab: 1.8 tbi bude uz facelift s docela snizenou oproti predfaceliftu vahou. Co jsem rychle vyguglil tak s tbi to ma 1505 kg, coz v teto kategorii neni nijak extra moc. U Mazdy vidim 1455 kg.
Edit: ruzne zdroje uvadi ruznou hmotnost, nejmensi rozdil alfa-mazda je 30kg, nejvetsi 100kg. Takze prinejhorsim bude alfa o jednoho urostlejsiho cloveka tezsi nez mazda. Coz s vykonem 200 koni uz moc obtezujici nebude.

Tento příspěvek byl 25.11.2016 v 13:28 upravován.
krab 25. listopadu 2016, 12:39
Rumcajs: Ta tvoje odpověď docela přidala další indicie. Prostor kombi beru. Kočárek zatim nevozim a mam tendenci zlehčovat nutnost velikosti aut. :)

Golf V. měl táta, pak s ním jezdila sestra. Byl v rodině hrozně dlouho, tak ho znám důvěrně. Akorát varianta 1.4 16V. V Oktávce II. RS jsem mnohokrát seděl vzadu a párkrát jí řídil. Oproti Golfu je hlavně vzadu hodně tvrdá. A I ty kožený sedačky jsou tam spíš jak trestná lavice.

Myslim že chápu tvůj výběr 159tky. Přemejšlim co bych si vybral sám. U mě by to muselo být s automatem ale partnerce nevadí pokud by to mělo poháněná zadní kola. Protože to nepozná. A navíc auta s pohonem zadních kol bez problem řídila. Takže u mě by to vyhrálo nějaké zajímavé BMW, ev. Alpina. A roční nájezd mám podobný, cca. 15tkm. Nyní to obstarává malá Toyota Yaris Multidrive. Absolutně blbuvzdorné, obyčejné ale maximálně příjemně funkčí přibližovadlo.. A když je hezky jezdím jinými auty :)

Pokud se objeví v inzerátech pěkný SAAB 9-3 kombi ročník 05-11 , tak se na něj běž podívat. Já jednou v jednom jel a to auto je moc příjemný a pohodlný. Ve verzi Aero i velmi rychlý. A je to okrajová záležitost, ceny ojetých kusů padly hodně dolů

Alternativa s motorem 2.5 Turbo ( Volvo 5-cyl) je pak ještě před. gen. Mondea. Není jich moc, ale dá se koupit, zpravidla ve výbavě Ghia. Mondeem jsem taky párkrát cestoval. Je opravdu veliké. A je pohodlné a na auto střední třídy výborně maskuje rychlost jakou člověk cestuje. Pro víc delší trasy a pro větší pohodlí je to možná ideální volba. Pro zábavu za volantem... je to už větší kompromis. Motor ale bude snad pořád moc hezky znít ( ale ne jak v STčku) a spotřeba při trochu krocení se nebude přes 10litrů.

S Alfou 159 jsem nikdy nejel. Takže nevim. Je to ale taky pěkně těžký auto ač na to nevypadá.
JLK 25. listopadu 2016, 11:56
rumcajs: zas takova divocina to neni, je to relativne jednoduchy system. Po x letech to bude neco stat repasovat tu zadni napravu, ale jak rika Vavris se svym rozpoctem budes mit sotva zajety kousek, tudiz nejake vetsi opravy te hodne dlouho zajimat nebudou.
rumcajs 25. listopadu 2016, 11:47
krab:

1. ok, je pravda že ty auta sedí na stejným podvozku, což se i dost zmiňuje jako limitující - podvozek je dělaný na hatchback Golf ne na kombi s dlouhými převisy. Předpokládám, že u RS bude třeba lépe nastavený, ale manželka si stěžuje i na tvrdost současného Golfa. Jako řidiči mi to vyhovuje to auto fakt hezky drží, ale vzadu už to prý dost háže.

2. Ta spotřeba by z průměrných 5,6 l/100km u dieselového Golfa byl asi už moc velký šok, Subaru už jsem vyřadil i z jiných důvodů, které jsem zmiňoval (servis, automat.)

3. Zatím favorit: nejnižší cena, krásný design, výkon jako RS a je i nějaký výběr.

4. Saaby mě vůbec nechytají, alespoň z venku ne. Možná kdybych se svezl tak bych změnil názor. Každopádně jsem si dělal rychlou sondu a našel jsem na prodej jeden kus takže problém sehant.

5. Focus - sympatické auto to jo, ale hatchback je málo. Kočár zabere celý kufr Golfa, takže když jedem i na jeden den tak mám kromě kufru i plné sedadlo spolujezdce. Natož když ještě chceme něco dalšího přibrat. Kombi to být musí. Třeba tohle mě chytlo: http://www.tipcars.com/ford-focus/ford-focus-st-20-ecoboost-combi-184-kw-21141256.html ale cena je přes rozpočet. Nic podobného s nižší cenou jsem zatím nenašel.
rumcajs 25. listopadu 2016, 11:35
JLK: Ten Renault GT je na mě už asi moc šílený viz. zatáčení zadními koly :-)

Tento příspěvek byl 25.11.2016 v 11:36 upravován.
Tomáš "Vavris" Vavrečka 25. listopadu 2016, 11:13
Chtěl jsem přidat do výběru Lagunu, ale JLK mě předběhl. Sice to je spíš takové technologicky zvláštní, než primárně zábavné, ale tenhle renualtí dovulitr je povedený a spolehlivý, Laguna III jako celek také, za to cena je velmi příjemná, protože v lidech přetrvává pocit, že to je nespolehlivý krám jako Laguna II. Za 300 kilokorun půjde koupit skoro nové a relativně málo jeté auto

tady r.v. 2010 za 170 https://auto.bazos.cz/inzerat/66808953/Renault-Laguna-20-GT-nejvyssi-vybava-Navigace-a-dalsi.php

jenom najít kombi :-)

Tento příspěvek byl 25.11.2016 v 11:17 upravován.
krab 25. listopadu 2016, 11:08
Jasně. Už vidím ty typy a zaměření. Tak to by nakonec ta Alpina bylo vice méně dražší auto a navíc asi jak píšeš BMW ti doma neprojde :)

Často lidi řeší nákup kombíku, ale mě osobně vždycky stačila velikost kufru normálního hatchbacku. Ty rozdíly nejsou tak propastný, teda pokud nejde o Superb Combi :)

1. Oct II. RS TFSI : kolega z práce jí má, a jiný kolega má TFSI v Golfu VI. GTI. Oba měli zásadní problém s motorem. Nevím jestli náhoda, ale u obou aut přeskočil rozvodovej řetěz. A oba skončili výměnou motoru. Jeden v záruce, druhý jen na nějakou částečnou kulanci... Oct II. RS mi při jízdě navíc přijde zbytečně tvrdá a oproti Golfu V. který máš, to auto považuju spíš jako krok zpět než že bys s toho měl radost.

2. Subaru : 3litr bude téměř výhradně s automatem. Servisu bych se nebál když vybereš dobrej kus, spotřeba nebude ale nic moc. Počítej min. 11litrů. V praxi klidně I 15 na kratších jízdách. To je docela dost....

3. Alfa 159 : napsal jsem že ne, ale že je krásná :) , a souhlasím že když už tak bych taky bral motor 1750 TB ( 3.2V6 a hlavně 2.2 JTS jsou docela nepovedený. taky ty auta s motory 2.2 stojí nápadně málo)

4. Saab 9-3 (posl. generace) : Skoro bych řekl že nejlepší volba v tomhle segmentu. Neokoukaný, fakt pohodlný kvalitní interiér a spolehlivý motory. (už..) Hledal bych asi Aero s motorem 2.0T (154kw)

5. Focus ST II. : to jsem provozoval dva roky. Perfektní all rounder na zábavu, dojíždění do práce a vožení věcí. Pětiválec 2.5T 166kw je charakterní, zní to výborně a jede to fakt pěkně :) , Interiér dvojkovýho Focuse je rozměrnej, normální člověk nepotřebuje vice méně kombi. Nevýhoda je, že nejde namontovat tažný zařízení. Ale to je jediná nevýhoda...
Servis : levnej. Samozřejmě jde o to jaký kus koupíš, chce to fakt vybírat pečlivě a koupit něco zachovalýho, což je stejný u jakýhokoli auta.. Rád na FF ST II. odchází alternátor. Lze repasovat , stojí to pár tisícovek. Odcházejí přední poloosy, moje auto je mělo měněný prvním majitelem ( já byl druhej) a u Fordu si za to řekli asi 15tis. Motor a turbo vydrží mnoho. Je to vice méně seriový Volvo. Převodovka to stejný. Neměl jsem sebemenší problém. Spolehlivost během 2 let a 40tis km cca byla 100% tní. Prodával jsem ho s najetejma ca. 120tis. km. Kamaríád má 09" facelift verzi, sehnali jsme z německa s najetejma 130tkm a dodnes vše naprosto OK, žádnej problém. Má to asi rok.

JLK 25. listopadu 2016, 10:47
rumcajs: jeste tu mam jednu malo popularni ale hodne lakavou variantu https://goo.gl/m4x6ym. Jo, je to francouz, ma to **** na kapote atd, ale take ma pres 200 koni a umi zatacet zadnimi koly.