STS mám půl roku, používám ho i k dennímu ježdění, protože jiné auto teď nemám, najeto mám něco přes 4000km a zatím bez problémů, měnil jsem jen přední náboj s ložiskem (stejný jako na Opel Sintra, i s ABS sensorem přišlo na 1880Kč, značka MOOG). Samozřejmě nějaké drobnosti se najdou, ale nic co by bránilo dennímu provozu. Koupil jsem ho i přes to, že jsem toho přečetl spousty o tom jak se to sere a rozum mi říkal ne, ale já jsem trochu šílenec a nakupuju spíš srdcem - loni jsem třeba koupil nejlevnějšího Jaguara XK8 na trhu, bez servisní historie a ještě v áčkách :)) Po sedmi měsících jsem ho prodal, protože jsem chtěl zase něco jinýho, ale vzpomínky na něj mám jen dobrý, až na maličkosti jsem nic neřešil, co se týče servisu.
U STS záleží jak bys chtěl auto provozovat a kolik budeš ochoten obětovat peněz i času na jeho servis. Přece jenom je to nejluxusnější, nejdražší a nejsložitější Cadillac své doby. Je tam spousta elektriky, elektricky řízený podvozek, zadní měchy, motor vyžadující dost péče atd. Chtělo by to asi sehnat mechanika, který to bude ochoten dělat nebo to servisovat sám s pomocí servisních manuálu GM a návodů na Cadillac fórech. Věcí které se můžou pokazit a jsou drahé je na autě docela dost. Ostatní díly jsou celkem levné i při aktuálním kurzu dolaru, ale musíš se smířit s tím, že je nebudeš mít doma do druhého dne. Díly pro běžnou údržbu jako brzdové destičky, kotouče, filtry seženeš i u nás na různých internetových obchodech nebo i v AutoKelly. El. tlumiče stojí originál asi $500/kus, naštěstí existuje i druhovýroba a náhrada pasivními tlumiči bez el. regulace tuhosti, které stojí o dost míň. Proti servisování Airmaticu u MB, je to ale pořád relativně levné a jednoduché. U motoru se musí dávat pozor na chlazení - jestli se neztrácí kapalina a ručička teploty by neměla překročit půlku stupnice ani při ostré jízdě, to jsou příznaky problémů s hlavami motoru, buď je špatné těsnění pod hlavami, nebo hůř, jsou poškozené závity v bloku motoru. Stává se to, když se kašle na pravidelnou výměnu chladící kapaliny nebo při ježdění s její nízkou hladinou. Víc např zde
http://www.northstarperformance.com/sgstuds.php
Do těch 100 tisíc který na auto máš, by asi bylo lepší koupit osvědčenou a jednoduchou klasiku, jako Chevrolet Caprice, Ford Crown Victoria, Lincoln Town Car, Mercury Grand Marquis, problém je, že se na prodej objeví opravdu jen vyjímečně. Hezký kusy v pěkným stavu jsou ještě dražší. Pokud bys mermomoci chtěl STS, je lepší mít finanční rezervu.
Moje STS je aktuálně na prodej, protože jsem zase zatoužil po Lincolnu Town Car viz.
http://www.bazaramerik.cz/inzerat/cadillac-sts-4-6l-v8-305hp-northstar-2001/697/
Tento příspěvek byl 16.12.2015 v 19:18 upravován.