načítám data...

Téma kompromis za 200k

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
jbigllesCZE 20. listopadu 2020, 14:14
Nedy: já osobně vím, že u ojetého auta se nedá počítat s ničím, ale vysvětli to mojí ženě :) takže se aspoň snažím koukat, co stojí díly.
Tomáš Trýska 20. listopadu 2020, 12:37
jbigllesCZE: Těžká volba. Ale pro rodinné použití bych dal přednost asi tomu V6.
Slower 19. listopadu 2020, 19:23
No to pak asi neporadim. Ten novejsi Charger nema v sobe o moc vic techniky, ale ruku do ohne nedam za to, ze tam je nejaka sragora. Spis ta kvalita u Dodge sla nahoru, narozdil od jinych znacek.

Nicmene 50 tisic za prvni servis nebude nic nerealneho. Ja dal za vetsi servis Camara necelych 30 tisic. Jen vymena oleje v prevodovce stoji 10k, dale by se obcas mel vymenit i v diferencialu, pak motorovy olej, chladici kapalina, brzdovka, filtry a hned to naskace. Navic to Camaro byla celkem vonavka s 35 000km najetyma a novyma pneu, takze se nemuseli resit jine spotrebni veci jako brzdove kotouce/disky, unaveny podvozek, ... Urcite to zmaknes servisovat levneji, ale pokud to budes chtit mit v 100% stavu tak to taky zadarmo nebude.

A dalsi rok se mi rozbila strecha a hned to bylo dalsich 35k a ja jsem byl jeste rad, ze to nekdo dokaze opravit...
Nedy 19. listopadu 2020, 15:04
Skoro si říkám, že bys možná měl přestat vybírat nové auto. Pokud počítáš, že do v nejlepším případě 7 let starého auta s kdoví jakým nájezdem v prvním roce nenasypeš těch 50 tis. mi přijde poměrně naivní. Jen sada zimních tě přijde na minimálně 10 000 Kč a to se držím při zemi...
jbigllesCZE 19. listopadu 2020, 10:30
Není to, že je to novější částečně taky trochu problém?
Známý má Audi A6 avant 2016 asi tak 2 měsíce a utopil v ní 150tis, protože každá kravina stojí raketu. U toho staršího Dodge jsem koukal na brzdy, tlumiče apod....a všecko jsou to celkem "lidové ceny"....nezapomenout na to, že koukám optikou Ovce Mk1 v 19TDI. A jsem si zcela jist, že když bude stát první servis u nového auta (které vyberu já) 50tis, tak jdu z domu já, nebo auto (a to by byla zatraceně těžká volba). Za mne prostě novější auto není automaticky lepší. (nehledě na komplikovanost apod.)
Osobně je mi visuál ukradenej (v tomto případě, byť ta "prdelka" po faceliftu je fakt boží). Interiérově je novější hezčí, ano...třeba verze Daytona u toho staršího vypadá vevnitř jak laciná pouťová atrakce.

Tento příspěvek byl 19.11.2020 v 10:30 upravován.
Slower 19. listopadu 2020, 10:11
K tomu chargeru - ja vlastnil jeho kombi verzi, Magnum.
Zkusenosti - to vypinani valcu trochu pomuze, nicmene to jen znamena ze do valcu nejde palivo, vnitrni odpor motoru bude furt stejny. Na forech tvrdi, ze to pomuze tak o 1l v USA. Vypinani valcu by se melo aktivovat i v CR na dalnici, ale musis jet spise pomaleji v ramci limitu.
Interier je des a hruza - kdyby jen hnusne vypadal, tak to nejak zkousku. Preci jen kdyz jedu autem tak nepicham prstem do palubni desky a nezkoumam jeslti je to mekceny plast pripadne neolizuju kozeny sedakcy jestli to je kozenka. Ale horsi vec je, ze on i hovno vydrzi - mel jsem to auto 170k km - 230k km a uz od zacatku tam ruzne veci drnceli a rachtali. Za meho vlastnictvi se prodrela kozenkova sedacka na dvou mistech.
Kvalita Dodge z techto let je nic extra - nic tragicky to neni, ale etalon kvality taky ne. Podvozek je celkem smejd a menil jsem tam vsechno mozny a furt mlatil. A tenhle problem ma vic lidi. Odtahovce se povedlo zlomit tyc od volantu pri nakladani auta. Ventilator u chladice ma dva vetraky a jeden se proste rozlamal a musel jsem to menit. Elektrika uvnitr me taky zlobila - hlavne ovladace dvirek na klimatizaci. Motor by mel vydrzet hodne i s tim MDS, to udelali celkem kvalitne (narozdil treba od Chevyho, kde se to casem musi vymenit/odstranit). Prevodovka je drzak, ale bude te stvat - jde manualne radit jen pomoci omezevani rychlosti (jakoze kdyz to das na 4, tak z toho virtualne udelas 4 kvalt, ale ono to muze radit i na 2 a 3 kdyz uzna za vhodne). A pak hlavne kdyz to narazi do omezovace, tak si to preradi bez ohledu na to, co jsi tomu chtel vnutit.

A s tim jestli V6 nebo V8 - zalezi na co to chces. Pokud to chces pro radost, tak bych bral V8, tan zvuk je fakt super, HEMI mi zni lip nez Small block, o Coyotte nemluve. Jinak to nema smysl - zere to vic, je to tezsi, pojede to jen o malinko hur a navic to dostanes v starsim aute, ale nikde neni napsano kolik co najelo.
peca 19. listopadu 2020, 09:06
GanGreen: Par mesicu jsem jezdil s V6 Camarem a taky jsem si rikal, ze to je v pohode a klidne bych to bral. Jenze pak jsem zkusil V8 a pochopil jsem, ze kdyz je V8 k dispozici tak neni duvod ji nemit :-D To same jsem zazil i s Challengerem a Chargerem. Jakoze V6 (ale novejsi pentastar) bylo dobre na vetsinu situaci, usporne a nic mi nechybelo. Jenze pak jsem se dostal k V8. A ikdyz to nemelo zadny realny uzitek stejne bych zas zustal u toho osmivalce. Mozna je to nejaky iracionalni pocit, ale stejne mi ty auta v V6 prijdou takove polovicni.
GanGreen 19. listopadu 2020, 08:35
Šel bych do v6, prostě proto že je novější a hezčí (ikdyz to je věc názoru) no a 300koni podle mě bohatě stačí i na svižnou jizdu... pokud teda nechceš pálit gumy za brutálního řevu V8 ;)
Jakože doteď nechápu názor: "Amerika jedině s véosmičkou".
Já bych si s V6 koupil klidně i Camaro...
Sato 18. listopadu 2020, 18:44
Kamarat mal tu 5.7, v 300C 4x4, kratko som to aj soferoval, ale zrovnanie s 3.6 nemám. Nezralo mu to nejako extremne moc, po tom ako vychytal vsetky muchy postupne, chvylu to trvalo. Este tusim spominal, ze to deaktivovanie valcov nefunguje na dialnici v tych nasich "cestovnych" "nemeckych" rychlostiach.

Kazdopadne ta 3.6 co si linkol ma este stale tu staru prevodovku, 8sp. ZF co prisla potom bol pomerne velky generacny skok. Vekovy rodiel tam je znacny, ak ti vyslovene netuzis po V8me asi by som siel do novsieho auta. Sam som zvedavy co ti tu iny poradia.
jbigllesCZE 18. listopadu 2020, 14:03
Tomáš Trýska: mohu poprosit o radu:
https://auto.bazos.cz/inzerat/127761797/dodge-charger-36l-v6-2013.php

vs

https://auto.bazos.cz/inzerat/126787907/dodge-charger-rt-57.php

cenově téměř totéž (ale ta V8), věkový rozdíl 6let. Navíc, jestli se nemýlím, tak ta verze V8 má vypínání válců, takže když je pravá noha v klidu, nežere to.

Díky
Goldies 07. listopadu 2020, 07:47
jbigllesCZE: neřeš ho, musíme počkat, až mu zaberou ty nové léky...
jbigllesCZE 06. listopadu 2020, 22:09
Evlo: co Tě k tomu vede?
Evlo 06. listopadu 2020, 15:20
a nejsi ty tak trochu troll?

Tento příspěvek byl 06.11.2020 v 15:34 upravován.
jbigllesCZE 06. listopadu 2020, 14:10
Evlo: ač Ti děkuji za názor, tak jak je již psáno: Octavia (potažmo cokoliv od koncernu) mne fakt neláká. Stáří vozu pro mne není ukazatel potřebnosti servisu (byť chápu, že tam jistá úměra bude). A že chci 16 letého exota? Ano, jsem sám exot a chci aby to bylo vidět (Ne Multiplu nechci :). A jak jsem dále psal, nová auta nemám rád. Kdyby byly dostupné díly, seženu si něco do devadesátek :)
jbigllesCZE 06. listopadu 2020, 14:06
Tomáš Trýska: díky, ještě si o tom trochu počtu. Popravdě řečeno, ta 2010 je už v jiných penězích. Co se interiéru týče, mám rád takovou tu strohost, naopak si nepotrpím na luxus. Pro příklad uvedu, že prostě miluju interiér Pandy Mk1. Prostě "jenom" co potřebuješ :)

Tento příspěvek byl 06.11.2020 v 14:07 upravován.
Evlo 04. listopadu 2020, 23:31
Goldies: cituji: dopřál servis, sežrala 15tis a to šla jen na výměnu oleje. Když

a chce si koupit 16 letyho exota
Goldies 04. listopadu 2020, 23:06
Evlo: cituji: Octavie je bezemoční sračka...

A ty mu tady napíšeš elaborát a Octavie..
Evlo 04. listopadu 2020, 21:20
Za dvěstě tisíc se dá koupit octavie 4 roky stará https://www.skodaplus.cz/list?make=brand_32&model=model_404&priceRangeFrom=150000&priceRangeTo=200000&firstRegistrationFrom=2016&carsOrderBy=FIRST_REGISTRATION_DESC.

To bu teda mělo mít po první STK a 2 roky klid.

Jezdí jich dost, tak se to asi úplně nerozpadá.

Ukecal bys na 200 000 i nějakou tříletou v manuálu, ale tam to bude STK do pár měsíců.


A protože servis bych reálně čekal 0, to bude všechno z operáků a ti si to úplně ničit nenechaj, tak za 250 000 už koupíš i s automatem

https://www.skodaplus.cz/list?make=brand_32&model=model_404&priceRangeFrom=200000&priceRangeTo=250000&firstRegistrationFrom=2016&transmissionTypes=transmission_2&transmissionTypes=transmission_3&transmissionTypes=transmission_5&transmissionTypes=transmission_4&transmissionTypes=transmission_6&transmissionTypes=transmission_7&carsOrderBy=FIRST_REGISTRATION_DESC
Sice nájezd kolem 200 000, ale to odpovídá 50 000 za rok a rok a viz. níže.

Mimochodem mě teda octavie přijdou šíleně drahé na údržbu, ale nějaké bmw apod. nesleduji, přičítám to tomu, že ty díly jsou tam extrémně predimenzované, prostě to má treba coilovery jak na dvakrat tak těžký auto, tak to pak stojí hodně - velká výhoda je, že se to dá dát do servisu.

Tento příspěvek byl 04.11.2020 v 21:35 upravován.
Tomáš Trýska 04. listopadu 2020, 19:43
jbigllesCZE: Já ti nevím. 14 let starej V6 Charger není úplně auto, ze kterého si někdo sedne na zadek. Hlavně interiéry amerik před rokem cca 2010 stojí hodně za prd, Charger, Mustang i další muscle cars nevyjímaje. Je to docela škoda, protože nějaký nedostatek zvenku se dá prominout, ale v interiéru, na který řidič hledí celou dobu, jsou ty širé lány černého plastu docela otrava. Nemluvě o tom, že s tím V6 to bude docela lenoch, protože 1,8t je docela dost na rodinný sedan.
Co se týká motoru, tak variantu s 2,7L nechceš, ten motor je jedno velké kurvítko. V6 o objemu 3,5L už je podstatně lepší, ale spolehlivosti Pentastaru, který ho nahradil taky ještě nedosahuje (ten přišel až s modernizací v roce 2010).
Sato 27. října 2020, 15:38
jbigllesCZE: Charger! Go for it. Nie že by Chrysler výrobky boil nejaký luxus ale ten kultúrny šok pre presadnutí z O1 bude na nezaplatenie :)

Nedy: pokial viem tak zrovna táto generácia mondea ameriku nevidela :) Inak na to čo to je, je to velmi dobré auto, jedno mi ešte stále stojí pred barákom.