skretik: No nehadam sa ze Vanos je komplikovany,len som ho mal v E46 a v E90 6 valec a nikdy som to neriesil. Aspon co viem tak sa to riesi pri velkych najazdoch.
U E46 bolo problem chladenie,inak som na motore nic neriesil.Bol to M52.
V E90 spotreba oleja,ta vedela by aj extremna,zalezalo od stylu jazdy,ale okolo 2000-3000 km liter co mi teda pride dost,co som poznal viacero ludi vacsina mala podobny problem alebo vlastnost motora,zalezi ako sa na to pozries
Okrem tej vodnej pumpy (400 eur) co mi odisla som nemal za cca 50 tis km ziadny problem,jedine som menil preventivny tesnenie motora,sviecky podla intervalu
Ten predpriamovstrekovy motor je ze vraj o nieco spolahlivejsi v E90 ako ten priamovstrekovy od 2007,ale ked to porovnam s M52/M54 s e46 tak su uz o dost komplikovanejsie a servisne narocnejsie vo vseobecnosti aj ked vykon a kultivovanost je niekde inde ako v E46. Taktiez spotreba bola dost v pohode na objem motora. Vela ludi si dokonca myslelo ze je to elektromobil,hold ked sa vozis cely zivot na dieseli a zrazu presadnes do auta bez vibracii a hluku nevies co si mysliet :) Ja osobne by som urcite v tvojom pripade siel do 6valca, skor ci neskor budes pokukovat po nom. Ten stvorvalec ma mozno o liter nizsiu spotrebu a trocha nizsi servis,ale 6valce drzia cenu a vo vela pripadoch ich ludia po rokoch predaju s minimalnou stratou, napr. ja som obe predal po najazdeny cca 50 tis km a cca uzivani 2-3 roky so stratou 10% (neratam servis). Hlavne zaujem bol dost velky,cize auto islo hned prec. Urcite je to velke plus.