načítám data...

Život je změna

Suzuki z roku 2000 už bylo dost starý na to, aby mělo vlastní rozum. Přišel čas ho vystěhovat a postavit na vlastní nohy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nastal ten den, kdy bylo potřeba zamávat SVčku na jeho poslední cestu a zatlačit slzu. Ne, nezahodil jsem ho, odjelo dělat radost dalšímu z řady majitelů. Tuším že pátému, ale těžko říct. Tachometr s již poměrně tučnými šestadevadesáti tisíci se točí dál. Teda, jen když se zrovna nerozpadne magnet v předním kole, to se pak točit přestane. Oblíbená závada, taktéž mě postihla, ve skutečnosti má najeto o kousek víc. V provozu to člověku nezábrání, jen neví kolik jede a nenaskakují kilometry. Celkem jsem na tuhle kopu kilometrů přihodil zhruba pětadvacet tisíc. Rozloučil jsem se s přáním šťastné cesty a příslibu fotky blížícího se stotisícového výročí.

Určitě vás zajímá proč? Proč Suzuki muselo z domu? Vždyť poslouchala na slovo, skoro nikdy se nerozbila a když už náhodou ano, tak jsem stejně skoro vždy zvládl dojet domů. Vlastně vždy, krom toho, když jsme měli domluveno testování traktoru a já ho kvůli tomu zmeškal a vozil se jen František! Jindy mě ale dovezla až do Rumunska nebo i na okruh, když byla chuť. Díly byly potřeba jen klasicky spotřební, navíc byly za hubičku, což bylo velice příjemné. Takže proč teda? Víte, rozhodl jsem se za těmi dvoukolovými nesmysly udělat tlustou čáru a vrátit se zpět do čtyřkolové náruče. Je to celý nebezpečný, prší na vás, holky na to stejně neletí …

Mohl bych takhle pokračovat a mazat vám med kolem huby ještě další dva odstavce a možná by to procházelo. To by ale nesměl být Kubajz drbna jak Brno, která to při první zmínce s fotkou okamžitě propálí na instáč! Spotřebitelská rada: Dobře zvažte, komu posíláte „nudes”Robin HolušaNe, není to Kawasaki! Náhradou mi bude Triumph Street Triple 675 R. Je samozřejmě lepší, rychlejší, mladší, hezčejší a tak dále. A bacha, už to není naháč, ale  streetfighter. Na první pohled se může zdát, že je to totéž, jenže už na ten druhý je jasné, že to ukončí Františkovo popichování s nudapláží. (a taky to líp jezdí nebo tak něco) Takže už se to začíná vyplácet. Nikdy jsem si nevybíral vozový park dle barvy. Musím se vám ale přiznat, že tahle „british racing green“ říznutá pořádnou dávkou LSD, mi uspokojivě kompenzuje už třetí stříbrné auto v řadě. Ze zbytku v nenápadné matné černé už na sebe strhává pozornost pouze zlatá vidlice. Marně se o to snaží i třmeny, povětšinou zahaleny oblakem brzdového prachu, jenž jim nedovolí tolik vyniknout. Výfuky vyvedené pod sedlo jsou sice cool, ale váže se k nim jedno „ale“ o kterém si povíme později. Jen ten chladič je celkem rozměrný, na mysl se dere i slovo “hovadský”. Jak víme tak koně produkují i teplo a to je třeba mít pod kontrolou, takže věřím že tady zvítězila funkce nad formou. 

Řadový tříválec, s velice nepřekvapivým objemem – 675ccm, na první pohled nevypadá jako velký skok oproti 650. Jeho úspěch pramení z toho, že má o 50% více válců, než jsem byl doposud zvyklý a náhodou tu přímou úměrou vychází i o 50% více poníků – celých 105, zde ještě podpořených výfukem a přemapováním, ale o moc víc to nebude, spíš budou “štastnější”. V nižších otáčkách příjemně nakopne a ve vyšších, okolo deseti tisíc, chytne doslova druhý dech a začne divočit. Narozdíl od véčka, které po dechu už spíše jen lapá. Zvukový projev je nejvtipnější, když udržujete stálou rychlost, pak to zní jakoby motor při tom běhu „zakopával“, prostě slyšíte, že tam něco chybí. Když to letí do otáček tak to není pořádně poznat, má to jen takový jadrnější zvuk. Vlastně si to můžete představit jako legendární HTP. Jen je to víc nahlas a ty otáčky umí vylítnout až k třinácti a půl tisícům …  Laděný výfuk Arrow mě pak při zavření plynu doprovází nenápadným chraplavým odkašláváním. Jakoby se snažil nešikovně zamaskovat, že má problém. Naštestí je to jen stroj, jinak bych doporučil přestat kouřit dvacet denně a zajít si na plicní

Robin HolušaVýkon ale nebyl ten hlavní důvod, kvůli čemu jsem se rozhodl pro změnu. Tím hlavním byla bezpečnost. Což spočívá, krom zmíněné reflexní barvy, hlavně v podvozku, který se konečně chová jako podvozek. Jen už se to špatně vyjadřuje v procentech. Rozdíl je v tom, že SV byla levná motorka pro každého, takže při jejím vývoji a následné výrobě bylo potřeba ušetřit. Některé věci byly dost kompromisní a ano, podvozek byla jedna z nich. U Triumphu se ve srovnání s tím spíše rozhazovalo, obzvlášť u verze R. USD vidlice, plně stavitelná a radiální třmeny. Tento konkrétní navíc bývalý majitel osadil i stavitelným zadním tlumičem Bitubo. (to asi byla dost drahá sranda, ale funguje to) Jistota, s jakou se dá vrhat do zatáček je naprosto překvapující. Rozdíl je brutální, těžko se to popisuje. Zkrátka se s tím dá pouštět do věcí dříve nemyslitelných, a přitom mít ještě stále rezervu. Na okruhu se pak rozdíl prohlubuje exponenciálně, ale to asi bude na další článek. Předchozí majitel s tím pár okruhů obrazil, takže prozatím mám důvěru v jeho nastavení, i když je trošku tvrdší. Taky se podezírám, že jsem lehčí jezdec, nicméně hrabat do toho zatím nebudu, na to je příliš brzy, musím si to víc najet. Taky by asi bylo lepší, přizvat si k tomu někoho kompetentního.Robin HolušaNevýhody? Hmm, žádný nejsou! Je to naprosto dokonalý naprosto ve všech směrech, proto jsem si to koupil a taky … Dobře, fakt blbě se trefuje neutrál, ale to je stěží skutečná nevýhoda a bude to jako spousta věcí spíš o zvyku a správným grifu. Světla svítí přibližně stejně mizerně, i když je jich o celých sto procent víc, ale to je stěží skutečná nevýhoda. Jo a výfuky hned pod sedlem jsou sice cool a dokonce ani nesnesitelně netopí, jako se to údajně děje na jiných strojích. Jenže aerodynamika tam vzadu je všelijaká,a tak cokoliv poblíž výfuku dostane nádherný odér spáleného benzínu. Třeba batoh, co má vaše spolujezdkyně na zádech. Nebo třeba její bunda, nebo triko pod bundou nebo vlasy, v podstatě všechno za řidičem. To je ale stěží skutečná nevýhoda. Už jste si někdy všimli, že když si někdo koupí něco nového, tak to moc nepomlouvá, protože si nechce připustit chybu?

Verdikt

Už jsem to nenápadně předeslal dřív. Chtěl jsem vyzkoušet něco nového a čtyřválce mi moc nevoní. Schází mi u nich to drama ve spodním spektru otáček. Na projev tohohle motoru se po internetech dá dočíst samá chvála a musím teda uznat, že kousek pravdy na tom bude. Pohrával jsem si i s myšlenkou na Yamahu MT-09, taktéž třívalcovou, ale bylo třeba držet rozpočet trochu na uzdě. Navíc jsem měl možnost dostat se k tomuto kousku, s několika úpravami, po známosti (kamarád od kamaráda mého kamaráda, v podstatě CEBIA certifikát), neváhal jsem. Spolehlivost by měla být obstojná, navzdory mým předsudkům a obavám, se v Anglii údajně motorky staví s větší láskou a kvalitou než auta. To ukáže až čas, nicméně si troufám tvrdit, že Suzuki v tomto konkrétním ohledu porazit nemůže. Tu a tam jsou samozřejmě nějaké nedokonalosti, ale nic zásadního a jelikož sezóna ještě neskončila, je potřeba si pořádně zajezdit. Na řešení problémů a zbytečností bude celá dlouhá zima.

PS: Bylo mi kladeno na srdce, abych to hned nezahodil. Bývalý majitel totiž sledoval můj komix v Mýtě naživo, takže věděl, že ji odevzdává do dobrých rukou.

 

Technické údaje

Motor: řadový tříválec 675 ccm 
Výkon: 79 kW (106 k) při 11 750 ot./min
Točivý moment: 68 Nm při 9 100 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost dosažená: 230 km/h
Provozní hmotnost: 182 kg 
Pneu P/Z: 120/70 ZR17 Bridgestone Battlax Hypersport S21
                 180/55 ZR17 Bridgestone Battlax Hypersport S21
Průměrná spotřeba: ano, zatím nevím, užívám si, nepočítal jsem 5-6 ? 
Cena: Editováno, skoro zadarmo (občas to čte žena)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

yellec
27. srpna 2021, 20:36
0

Na té úvodní fotce nejsou pořádně vidět ty dvojitý světla a já já si na první pohled říkal to je divnej Zed. (Kawasaki Zxxx) V téhle barvě je Street neokoukanej a hodně pěknej. Tak ať slouží.

reagovat
sheogh
28. srpna 2021, 00:56
2

Ta barva je uplne bozi.. :-)

reagovat
James
28. srpna 2021, 18:16
0

To já šel v posledních letech takto: V2, V2, pak Triumph R3, a nakonec teď zase V2 :)

Měl jsem prvního karburátorového Tigera 900. S tímhle to moc společného nemá, byl to těžký masivní stabilní ingot s těžištěm velmi vysoko a pevným pohodlným podvozkem.
R3 mi osobně připadá jako takový zajímavější chraplavější R4, spíš než V2.
Má plynulý zátah odspodu bez cukání a přitom se to nechá docela točit a výkon s tím graduje.

K V2 jsem se nakonec vrátil protože zvuk, úzká stavba motoru, lepší těžiště, krouťák dole, u toho mého i jednoduchost a ze spousty nedokonalostí vycházející "charakter"

Tak ať dobře slouží, myslím že hlavně ten podvozek a brzdy budou proti tomu SV fakt nebe a dudy a to se prostě počítá

reagovat
bitner
29. srpna 2021, 07:41
0

Přítelkyně vonící benzínem?! A to počítáš do nevýhod?

reagovat
David Střítežský
29. srpna 2021, 22:39
0

Já ne no, ale když máš vlasy delší jak 3mm, tak umývat je po každým výletu je prej vopruz :D

PlusOne
31. srpna 2021, 15:25
0

Gratulace k parádnímu stroji, BTW, taky jsem obměnil :-) Jen na blog to zatím není, ještě furt se s ním sžívám...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Fastback V8, 1967 1967
Ford Mustang Fastback V8, 1967

1967 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem

Buick Riviera 1968 1968
Buick Riviera 1968

1968 rok výroby
400 koní výkon
7 000 ccm objem

AMC Pacer  1975
AMC Pacer

1975 rok výroby
119 koní výkon
3 800 ccm objem

Ford Taurus SHO 2015
Ford Taurus SHO

2015 rok výroby
370 koní výkon
3 500 ccm objem