načítám data...

Závoďáky do 15 tisíc aneb další speciály na PlechCup

Další Trackday a PlechCup se blíží a tudíž je čas začít hledat závodní stroje s cenovkou do 15 tisíc korun. A my jsme pár takových objevili...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nic vás nenaučí řídit lépe než staré, laciné auto. A nejlepší je učit se jízdou na okruhu. Za tím účelem vznikla série okruhových závodů PlechCup, která je vyhrazena vozům s pořizovací cenou do 15 tisíc korun. Že se s něčím tak levným nedá ani pořádně jezdit, natož závodit? Abychom vám dokázali, že to není pravda, našli jsme pro vás pět konkrétních exemplářů, se kterými si můžete na okruhu užít ještě spoustu zábavy.

Fiat Seicento Sporting

Začněme tím nejmenším. Fiat Seicento není zrovna vozidlo, které by vzbudilo byť sebemenší respekt okolí, i kdyby se jednalo o startovní pole PlechCupu. Fiátek je totiž od přírody roztomilý a působí velice nevině. Ostatně jeho malá jedenáctistovka patřící do slavné rodiny motorů Fire disponuje pouhými 55 koni. Jenže tenhle Ital možná vůbec nemusí být tak marný, jak by se na první pohled mohlo zdát. Podíváte-li se k našim severním sousedům, zjistíte, že každé druhé Seicento tam s přemotivovaným Jackem nebo Bolkem za volantem brousí eRZety amatérských rally, či kužely slalomů. Dokonce měli svůj vlastní šampionát. Malé autíčko totiž váží sotva 800kg a to je dost málo, aby jedenáctistovka pod kapotou působila příjemně živě. Seicento Sporting má navíc v základu docela schopný podvozek. Oproti klasické šestistovce je vybaveno tužšími pružinami a tlumiči a také kratší převodovkou. Přestože autíčko vypadá jako něco, s čím by šel hrát bowling, tisíce Poláků potvrzují skvělou ovladatelnost a vysoce návykovou zábavnost. A jeho největší výhodou je fakt, že v rámci PlechCupového rozpočtu zřejmě dobře zastane nejen roli závodního speciálu, ale také srdnatého městského hopsadla použitelného pro běžný život.

Alfa 156 1.8 T.S

I v případě druhé plečky zůstanem ve slunné Itálii. Stříbrná Alfa 156 sice na první pohled dává vědět, že život ji stačil sešlehat znatelně více, než červeného Fiátka z předchozího odstavce, avšak právě proto má příznivou cenovku. Svými rozměry sice není na okruh v Mýtě tak vhodná jako prcek s váhou hluboko pod tunu, za to disponuje motorem 1,8 o mohutném výkonu 145 koní a mnohem sofistikovanějším podvozkem. Druhou stranou mince je bohužel možnost, že z točivého čtyřválce brečí (v tom lepším případě) Selenia každým těsněním a žádné z mnoha ramen již nedokáže dokonale zastat svou funkci a držet kolo v ideální pozici k vozovce. Znáte ale tu okřídlenou poučku, že auto před smrtí jede nejlíp?    

Mazda 323F BA 1.8

Mazdy 323F se v PlechCupu objevily již několikrát a vždy potvrdily, že dokáží být velmi rychlými a schopnými plečkami, které neztratily svůj sportovní potenciál ani po dvaceti letech a mnoha nezodpovědných majitelích. Pokaždé se umisťovaly ve vrchních patrech tabulky. My jsme našli tři-dva-trojku předposlední generace s osmnáctistovkou o výkonu 115 koní. Z fotek je sice patrné, že kovový mor byl ošětřen jen takříkajíc na hovado a v útrobách auta se rozhodně nebudou ukrývat jednorožci s duhou u huby, ale v případě PlechCup speciálu je to spíše výhoda. Auto se může během jízdy samo odlehčovat. Ale teď vážně. Na karoserii to nejezdí, uváděna GO motoru před 30 tisíci kilometry je rozhodně plusem a dovednosti podvozku byly myslím dobře naznačeny již prvními větami tohoto odstavce.

Peugeot 106 1.6 XS 

Lepší, než-li italský minivůz může být jedině francouzský minivůz. Peugeot 106 neváží o mnoho více, než Fiat Seicento. Osmiventilová jedna-šestka varianty XS však bude umět zatopit pod kotlem o poznání lépe, než motůrek ve Fiatu. Nebál bych se tvrdit, že bude umět kousat mnohem silnější soupeře. Podobně jako Seicento, i 106 je výborně ovladatelná a hravá. A krom toho ještě o kus více přetáčivější, takže jízda bude jedna velká zábava… nebo výzva. No a ven koncem nevypadá ta červená 106 vlastně vůbec špatně. Chatrnost auta pak dá v kombinaci s jistě přítomnou korozí v závodu ten správný pocit blízkého zkonu.

Nissan Almera 1.6

Posledním úlovkem je Almera N15 oděná do skvostné námořní šedi. Nebo to je zastaralá myší šeď, Arnolde Rimmere? Nevýhodou je, že i tady bude mohutně řádit kovomorka. Výhody? Vše ostatní. Almera by teoreticky měla být nejodolnějším autem z dnešní pětice. Roků už má požehnaně, ale přesto věřím, že nějaký střípek původní robustnosti v ní ještě přetrval. Výhodou je také přítomnost vzácné šestnáctistovky o výkonu 100 koní. To zřejmě nebude stačit ani na Alfu a ani na Peugeota, ale na motanici jménem Vysoké Mýto je beztak důležitější podvozek a ten je u Almery odjakživa vyhlášenou záležitostí. Velmi sebejistě jezdící auto budou ale zřejmě trochu srážet deklarované zadní tlumiče na výměnu. Inu, žádný PlechCup speciál není bez chybičky.  

Vybrali jste si? Tak šupem nakupovat a přijeďte se předvést na PlechCup. Našli jste jiný zajímavý stroj pod 15 tisíc? Pochlubte se s ním v diskusi!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
19. června 2017, 07:51
0

Vy mě k tomu snad přemluvíte :-D Ještě jsem našel litrovýho Swiště asi ve velmi pěkným stavu : https://auto.bazos.cz/inzerat/76294659/Suzuki-Swift-10.php

Otázka jestli rozvážný a pomalý závodník Krab má zvolit pomalý a rozvážný tříválcový Swift. I když já nevim, možná že ten tříhrnek frčí slušně...

To Seicento Sporting mimochodem zní asi jako nejlepší nabídka. :) A nebo jak říká Franz, neřeš, sežen Feldu 1.6 a máš vystaráno...

reagovat
JayK91
19. června 2017, 09:52
0

Ty motory strašně trpí na na sníženou kompresi a vynechávání válců, tak pozor na to ... Zrychlení je velmi pozvolné ale na vytocenou jedničku to umí vystrelit celkem slusne akorát to trhá uši ... (Sám mám 5dv verzi)

Woyta
19. června 2017, 09:58
1

No konkurence zdatné posiluje. Naposledy se tam zjevil Golf 4 1.8 turbo. Takže Felda už má taky co nahanet. Já už taky prezbrojil a v garáži dávám do provozu bezpečného stavu jednu plecku s volantem napravo.

Mare34k
19. června 2017, 10:14
0

S podobným Swiftíkem mám zkušenost. Podle mě ten tříhrnek moc slušně nefrčí, abych to zasadil do kontextu tak řekněme že Seciento pofrčí určitě líp, když trochu větší Punto jede se stejným motorem pořád znatelně lépe než Swift. Tohle Suzuki taky nemá přední příčný stabilizátor, náklony karoserie jsou enormní.

Tím ale neříkám že to není dobré auto, které třeba neposkitne unikátní JDM plechcup experience. Já bych ale šáhnul jinam :)

Mare34k
19. června 2017, 10:17
0

neposkytne* :(

M P
19. června 2017, 10:37
0

A do toho si pripocti jeste divoky vysokootackovy italsky vytvor se spotrebou oleje a paliva 1:1 a je ti jasne, ze swiftik zaplace :D

krab
19. června 2017, 10:45
0

Ja si to taky myslel. Uz jsem Swifta dlouho neridil naposledy pred x lety jsme jeli s 1.3 swistem do Alp. A ani 1.3 nejela zvlast svizne...

Ted jsem v Recku a tady je to samy plechcup special :) Casto uz i odstaveny.. vyda to na blog :)
Jenze dostat to na pevninu a pak cely renovovat... no jsou tu exemplare kterych je mi lito. Ale obcas vidis fakt zajimavost v perfektnim stavu. Jako treba ted pred chvili vidim krasny Peugeot 309 a nebo nekolik fakt peknych Toyot Starlet z 80 tych let...

M P
19. června 2017, 10:55
0

Co Peugeot 309, v Řecku hledej uplně jiné legendy. Mluvím o tvé oblíbené Octavii RS ve speciální edici GT výhradně pro řecký trh. Vznikla v roce 2006 jako reakce na velice pozitivně přijatou ORS první generace na tamním trhu, měla zběsilých 193 koní. Totální rarita, o které ani mnoho škodafilů nemá vůbec tušení, ale tvrdé jádro to má za vlhký sen.
Za cenu kolem 6-10 tisíc Eur by sis tak dovezl artikl, za který by ti u nás zasvěcení vytrhli obě ruce z kloubních jamek, a to bys ještě mohl pěkně nastřelit cenu :)

krab
19. června 2017, 10:56
0

Mateji ono by stacilo zmenit pravidla. Pustit vse naraz dle propustnosti trasy a nechat krouzit treba 4 hodiny v kuse , udelat vytrvalak. A zde se oddeli zrno od plev respektive rychla Alfa dojezdi uz po peti kolech :-D

Trinom
19. června 2017, 12:41
0

On původní LeMons vytrvalák je, jenže aby to bylo bezpečný, tak by auta musela mít klec, řidiči helmy, kombinézy a hlavně už by to nemohly být auta na denní ježdění.

Ku
Kujon
21. června 2017, 13:10
0

Helma neni neresitelny problem,obleceni taky ne, klec uz je horsi ale na okruhu typu myto si nejsem uplne jistej jestli je klec potreba, stejne se tam jezdi jizdy celej den, Vidis to moc cerne Trinome

M P
21. června 2017, 13:47
0

Nejde o Mýto, jde o to, že se auta, jakmile budou závodit spolu, v jeden čas, domlátí, doklepou, dobourají a podobně. A to nemusí nikdo chtít bourat, to se prostě stane.

nixx
19. června 2017, 10:28
0

https://www.sauto.cz/osobni/detail/honda/civic/17321713?goFrom=list
Toto vypadá, že by stačilo nastartovat a jet ;)

reagovat
sumy
19. června 2017, 16:30
0

Jj, spozaklapky vyskubnout restriktor a je tam 66kW a jede to jako sfin. Sam man tenhle moturek v anglanovy a teprve minuly tyden jsem dostal naprdel od na pohled pomeritelneho auta. Fiesta ST sla pri zrychleni na dalnici lip. Ten motor ma peknej projev od 4000rpm, od 5000rpm uz je to krasny a od 6000 si vzdy rikam kde se to v tom sranda moturku bere :-) No a v 7000 to uz ma zvuk jak motorka, jen skoda, ze to lehce za 7200 kousne onezovac :-(
No a podvozek, pokud nejsou rozskubany vsechny silenty taky fajn.

krab
19. června 2017, 11:07
0

Fakt :) Tak o tomto ja nevim. Oktavku jsem videl jen jako taxika ....

Za to ten Starlet by stalo za to privezt, celicu z roku ca. 88 a podobny. To se tu vyskytuje u nas uz skoro vubec. A nebo Mazda pickup co vypada jak z roku 1970 ale bude v realu novejsi.

Octavku RS mk1 staci cipnout namontovat wrc kridlo , nalepit Skoda motorsport polepy , cipnes to na 250 koni kuchnes vyfuk a je to relykaar hadra jak byste rekli u vas :)

Nejvic bych chtel zachranovat toto

reagovat
ToMyx
19. června 2017, 11:17
0

Krásná maličká motokára s velkou porcí stylu :-) Tenhle původní Mini Cooper je prostě paráda.

krab
19. června 2017, 11:53
0

To jo z dalky vypadal ze by se doufoukly kola a jelo by se. Pohled bliz a na spodek tak trochu odhalil kovomorku a zanedbanej interier. Ale stejne je ho skoda. Ten tam bude stat takhle jeste dalsich dvacet let....



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem