načítám data...

Zajímají vás ještě vůbec autosalony? | Autíčkář se ptá

10. března 2018, 07:22 12 komentářů M P Autíčkář se ptá

Automobilové novinky, překrásné koncepty, významné osobnosti ze světa automobilů i krásné hostesky. To všechno jsou autosalony. Zajímáte se o ně?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

K něčemu se přiznám. Kdykoli se blíží a následně probíhá nějaký autosalon, prakticky přestávám sledovat motoristické weby. Každý den se na nás valí záplava nejrůznějších novinek, z nichž některé jsou určitě zajímavé, některé naopak méně, a bez některých byste se zcela jistě obešli. Tohle šílenství se ale projevuje úplně všude. Samozřejmě, po zbytek roku si rád zajdu na weby konkurence, to mi přijde přirozené. V průběhu autosalonů mi ale přijde obsah všude stejný, a je úplně jedno, zda se jedná o každodenní reporty o sezení v autech, fotky ze sezení v autech, případně videa, jejichž náplní je mluvení, chození kolem aut a sezení v autech. A to už vůbec nemluvím o výběrech z fotografií hostesek.

Stejná záplava autosalonového zpravodajství se pak projevuje na sociálních sítích. Všichni sdílejí fotky z místa konání, jsou toho plné facebooky, twittery, instagramy a já nevím, co ještě. Prostě pestrobarevná erupce, exploze, lavina, automobilový ohňostroj. A mě to otravuje. Chci vidět, kam mí známí cestují, co pijí, co jedí, co dělají jejich kočky a podobné ptákoviny, fakt nechci už poosmé ve stejný den vidět fotku téhož aut z téhož úhlu.

Jasně, můžete říct, že ze mě mluví závist, protože narozdíl od zástupců ostatních magazínu, já do Ženevy nejel. Možná byste mohli mít pravdu, třeba bych pak mluvil jinak a moje instastory by každý den bylo plné selfíček před nejnovějším zeleným Porsche, zelenou Škodou, nebo červeným Bugatti. Potom by mě ale zajímalo, jak to máte vy?

Navštěvovat automobilové akce je jistě hezkou zábavou, ale já chci vidět auta v pohybu. Určitě by mě více potěšila návštěva Goodwoodu nebo Le Mans Classic, než jeden dva dny procházek po výstavních halách plných statických exemplářů. Jsou ale tací, kteří se na autosalon pojedou podívat za vlastní peníze. A tomu já nerozumím už vůbec. 

Opět je to možná dáno tím, že se tu a tam dostanu k nějakému zajímavému autu díky svému působení v redakci. Ano i ne. Ostatně zatím jsem ani na ten Goodwood nejel, byť bych klidně mohl. Jsem líný někam jezdit a jsem líný za to platit. Asi jsem také divný. 

Takže k otázce, dnes tedy spíše k otázkám:

  1. Zajímají vás v dnešní době autosalony? Mají podle vás ještě vůbec nějaký význam?
  2. Sledujete novinky a zpravodajství z autosalonů?
  3. Jste ochotní vynaložit vlastní prostředky a čas na to, abyste nějaký autosalon navštívili osobně?

S chutí se zapojte do diskuze, váš názor mě moc zajímá. A vůbec se nestyďte podělit o nějaké historky, nebo o to, co vám na autosalonech udělalo radost či vás nejvíce zklamalo.

Hezkou zábavu přeji!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jo
John Galt
10. března 2018, 07:57
1

Zpravodajství z autosalonů mě moc nebere, protože přesně jak píše Matěj je všude stejné a zrovna z Ženevy je ho tolik, že není na webech nic jiného. Oceňuji, že Autíčkář této vlně nepropadá. To jestli mají smysl nebo ne nedokážu posoudit.
Navštívil jsem včera autosalon v Ženevě a určitě sem nepojedu příští rok znova. Ne, proto že by se mi autosalon nelíbil, ale nebude představeno dost novinek kvůli kterým bych sem chtěl jet. Za 5 let bych si sem nejspíš zajel znova pokud nějaký autosalon ještě bude.

reagovat
krab
10. března 2018, 08:38
0

Taky to tolik neprožívám jak píše Matěj. Vlastně jsem za vlastní peníze jel několikrát jen na autosalon klasických aut. Do Anglie do NEC (Birmingham) na classic auto show, kde byla i živá scéna s pořadem Wheeler Dealers a pak několikrát v Německu. V Anglii to mělo nejlepší atmosféru.

Nová auta mě zajímají jak víte trochu méně, musím počkat až zestárnou :) . Na druhou stranu letošní zpravodajství z Ženevy jsem sledoval na Carfection ( od Henryho Catchpola) a od Harryho Metcalfa. Jsou tam zajímavé reportáže, rozhovor s Andreasem Preuningerem atd.. Prostě dost věcí, co mě vyloženě zajímá ...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. března 2018, 09:20
0

Ja jezdil alespon na brnensky autosalon. Jednak jsem v Brne kdysi bydlel a i chodil na vysokou, tak to nebyl problem, nez to zacalo upadat. Pak jsem se na to vykaslal. V Zeneve jsem byl cca 2-3 roky zpatky. Krasny auta, ale dalsi roky nejak neoslovily natolik, abych jel zase.
No, a taky jsem kdysi letel do Detroitu. Za vlastni, Mateji. ;-) A to byla pro mne uzasna zkusenost. Ono koukat na reportaz z Detriotu v Autosalonu na Prime a poslouchat, co novyho tam ukazal VW nebo Audi, je z myho pohledu uplne mimo misu. Auta, ktery mne opravdu zajimaji, jsem mohl nejen videt nazivo, ale i si je kompletne osahat a prolezt. Prekvapilo mne, ze krome par snobskych evropskych znacek nebyl problem vlezt uplne do vseho. To v Evrope moc nefunguje. Amici si na nic nehrajou. Asi se tam znova nevypravim, ale rozhodne nelituju, i kdyz mne to stalo nekolik desitek tisic. Ona i ta show kolem tech aut byla fenomenalni. :-)
Jinak si ale jedu spis to svoje, novinky sleduju vicemene jen u konkretnich aut, ktery mne zajimaji a ty bezny auta mne naprosto miji. Vlastne uplne nejradsi mam srazy Amerik, at uz v Cechach nebo okolnich statech a tam se citim doma a mezi svymi. Buraceni silnych motoru, pokec se stejne prastenyma lidma, spanilky, vylety, to je moje. :-)

reagovat
M P
10. března 2018, 10:18
0

Detroit zrovna u tebe chápu, navíc je to diametrálně odlišný svět, než náš evropský píseček, takže v každém případě zajímavá zkušenost. Navíc když už tam člověk je, tak to spoji s nějakými výlety, což může být fajn

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. března 2018, 11:33
0

Presne tak. My vlastne vzdycky ty cesty za autama tak nejak spojujeme i s vyletama. Kdyz jsme jeli do Belgie pro Tahaka, tak do Bruselu, pak mistnim vlakem pro auto dalsich 80km a po vyrizeni jsme potom stravili par dni chozenim po pamatkach.

Raspby
10. března 2018, 12:10
0

Tak věřím, že pro spoustu lidí je to super vidět nablýskané novinky na jednom místě. Pro mě by to asi moc nebylo...já mám nejradši, když vidím auta v akci. Tzn. než jen někam na autosalon, výstavu nebo tak, tak se radši kochám na nějakém trackday (třeba kdysi srazy KSA v Brně bylo super - všechna možná Ferrari, Porsche, Lamba, nebo i Gumpert Apollo se proháněli po trati a prohlédnout si je člověk mohl když dojezdily). Nebo potom Legendy, v ideálním případě Goodwood...ale autosalony jako takové mě moc nelákají :)

reagovat
Jimi
10. března 2018, 17:41
0

Pár krát jsem byl ve Frankfurtu, Lipsku. Ale to už bylo relativně dávno, kdy ještě na internetu nebylo tolik reportáží a fotek. Bral jsem to spíš jako výlet, vyzkoušet si dálnice a salon byl jako třešnička na dortu. Teď je to pro mě pasé, protože už neprahnu tolik po novinkách, zajímají mě auta, které už nějaký čas spolehlivě jezdí...

reagovat
Trinom
10. března 2018, 21:05
0

Informace z Ženevy záměrně nevyhledávám, ale pár zajímavých článků jsem si přečetl. Když je autosalon tady v Brně, nebo ve Znojmě, tak se klidně zajedu podívat. Dál se mi ale většinou za svoje cestovat nechce.
Na druhou stranu, když se jednou za rok zajedu služebně podívat na pár dní do Paříže na Simu, nebo do Frankfurtu na Agritechnicu, tak to beru jako vítané zpestření pracovního procesu. Ale je jasné, že na týdenní bázi by mi to asi lezlo krkem taky.

reagovat
Jakub Pospíšil
11. března 2018, 14:33
0

Pravidelně navštěvuju veletrhy hudebních nástrojů. Tam si totiž jde na vystavené kusy za sedmimístné cenovky opravdu zahrát a v mnoha stáncích zablbnout a zajamovat s podobně postiženými. Víceméně tam stačí vyrazit s trsátkem v jedné (i když ty tam rozdávají sličné promotérky) a nátrubkem v druhé kapse. Případně se vyplatí zabalit ještě paličky.
U autosalonů mi ale chybí tohle vyblbnutí se. Jasně, je to z logiky věci, testovací okruh u každého stánku je nesmysl a jinak si auta člověk moc nezkusí. Ale takové to "sedání do aut" mě nikdy nelákalo. To je jako vzít do ruky kytaru, potěžkat si ji a položit-prostě to není ono.
Takže ačkoli mám auta opravdu hodně rád, autosalony mě nikterak netáhnou. Jasně, bylo by hezké vidět pár "legend" naživo, ale to je třeba deset aut z celého salonu. Zbytek je víceméně bloumání po halách v zástupu lidí (a u některých ještě hon na promo dárky, že :) )
-
Komentář upraven 11. 3. 2018, 14:35:01
-
Komentář upraven 11. 3. 2018, 14:35:32

reagovat
Sedrik
12. března 2018, 09:47
2

Nejen weby, ale i YT kanály jsou jen o Ženevě - už aby to skončilo.
Rád si po ukončení autosalonu přečtu "10 nej novinek", ale to zpravodajství mě fakt nebere.

Co se osobní návštěvy týče - jel bych, kdybych to měl jako součást dovolené (jak jsme měli Le Mans - 4 dny na závodech, pak na týden do Alp). a klidně i za vlastní, ale rozhodně to nemám na automobilovém "to-do" listu (na rozdíl od Goodwoodu, kam se hubou taky už řadu let chystám :))

reagovat
Pe
Peťas
14. března 2018, 08:53
0

1. Jiz nezajimaji
2. Jen velmi okrajove
3. Jiz ne, byl jsem v minulosti dvakrat ve frankfurtu na den, prvne se mi to libilo proto jsem jel po nekolika letech znovu a to me dost otravilo na tolik ze uz na autosalon nemusim.

reagovat
Mi
Michael322
14. března 2018, 11:13
0

Ze světových autosalonů jsem navštívil pouze zatím Ženevu a myslím si že význam svým způsobem má. U mě tedy již těch 5 let co tam jezdím z toho pohledu, že při příležitosti Ženevy se do centra sjíždějí i zajímavá auta jako minulý rok asi 10 Koenigseggů a tento rok nové Apollo IE. Vidět to u hotelu naživo a slyšet někdy je zážitek za kterým se tam vyplatí jet a bonus je že si prohlédnete i autosalon.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem