načítám data...

Volvo pokračuje v tažení proti smutkům

První velký krok, snížení maximální rychlosti všech modelů na 180 km/h, nám již Volvo představilo. To ale zdá se není zdaleka všechno!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rámci programu vize 2020 Volvo představilo tento týden další sérii opatření, která nás v budoucnu čekají na palubě nových vozů švédské automobilky. Jejich cílem zůstává – jak už asi víte – nulová úmrtnost na palubách automobilů Volvo. To je velký a ambiciózní cíl a asi proti němu samotnému není co namítat. Umírat v autech zkrátka není cool. A bolí to.

První krok automobilky Volvo, tedy omezení maximální rychlosti, vyvolal vlnu vášní. Teď přišel druhý krok a je neméně kontroverzní. Auto bude sledovat svého řidiče. Ten stroj, který vám má sloužit, vás bude sledovat. Volvo vás nenechá řídit, pokud odhalí, že k tomu nejste způsobilí. A kamery budou sledovat, zda se skutečně věnujete řízení. To je trochu silná káva, že? 

Záměrně jsem si nechal pár dní odstup, abych mohl o celé vizi 2020 psát s klidnou hlavou. Mezitím proběhly internety poplašné zprávy o tom, jak na nás budou auta volat policii a podobné nesmysly. Ale to teď nechme stranou, pojďme se věnovat Volvu a jeho plánu.

Nutno Volvu přiznat, že co se bezpečnosti týče, získalo si asi tu nejlepší reputaci. A podle statistik i snímků reálných aut po reálných nehodách se zdá, že oprávněně. A teď jde ještě dál, což mu umožňuje boom jízdních asistentů. Ale pozor, jízdní asistent stále ještě platí za dobrého sluhu, ale zlého pána. Auta se stále sama řídit nedokáží. Řidič je stále potřeba.

A tady jsme narazili hlavičkou na hřebíček. Řidiči jízdní asistenty pomáhají natolik, že by snadno mohl nabýt dojmu, že sledovat provoz vlastně ani nemusí. Pozoruji to všude okolo a přiznávám, že i u sebe. Když máte novinářské moderní auto, které samo řídí v koloně, klidně si tu zprávu z redakčního chatu přečtete. Ve vlastním autě bez radarového tempomatu by mě něco takového ani nenapadlo. A tak tu místo asistentů, kteří bdí nad řidičem a v případě jeho chyby tu jsou jako záloha, máme asistenty coby horší automatizované nezálohované řidiče. A to je problém.

Procházel jsem si i další internety a další diskuse, které se na webu k tématu bezpečnosti objevují. A diskutující se shodují v jednom. Kdo za volantem píše esemesky, čte facebooky nebo nedejbože řídí pod vlivem alkoholu či drog, tomu by se měly sekat ruce. Zavírat až zčernají! Sebrat papíry, ať chodí pěšky! A v tu chvíli se ptám – proč je tedy takový problém, aby mě auto okřiklo, budu-li se za volantem chovat nezodpovědně?

Když si koupím Volvo, kupuji si bezpečí. Někde jinde si kupuji třeba jízdní zážitky a také si nestěžuji, že sedadla v ostrém Focusu RS jsou nepohodlná nebo výfuk Lamborghini příliš hlasitý. Když si koupím Volvo, kupuji si ho proto, že chci bezpečí. A Volvo mi ho skutečně nabízí, automobil hlídá celé okolí a umí aktivně zasáhnout do řízení, pokud řidič něco pokazí. Má takové auto právo říci řidiči, že není ve stavu, aby mohl řídit? Podle mě ano. Jak jinak má Volvo dostát svým slibům a stavět nejbezpečnější automobil na světě? Ostatně není to zas taková revoluce, jak se někdy popisuje. Systém monitorování únavy řidiče má dnes nejeden výrobce, Volvo jej jen dále rozvíjí.

Chtěl bych, aby nás auta sledovala a hlásila úřadům? Chtěl bych, aby mě auto okřikovalo při každém byť minimálním překročení povolené rychlosti? Určitě ne. Vlastně by mi docela vadilo, kdyby něco takového mělo být povinné (a že tu jsou takové tendence). A Volvo nás bude sledovat, ale ne proto, aby nás trestalo nebo nás hlásilo úřadům. Ani proto, aby nás sledovalo, natáčelo a záznam posílalo manželce. Od toho tu ten systém není a neexistuje důvod, proč by Volvo něco takového dělalo a riskovalo ztrátu důvěry svých zákazníků. Bude nadále řidičům pomáhat a chránit je. A především – je to svobodná vůle Volva a jeho majitelů. Kdo nechce být sledován, může nakupovat jinde, kdo chce komplexně bezpečný automobil, možná to uvidí přesně opačně. Pokud by se vize 2020 podařila naplnit, byla by to velká věc. Nikdo přece nechceme tragické nehody se všemi smutky, které působí.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
22. března 2019, 15:35
3

Honzo ty si prostě šéf:D Pobavil si mě u pozdního oběda a za to ti velký dík. Tahle komedie na pokračování nemá chybu. Závěr to je na pulitzera. Nikdo přece nechceme tragické nehody. Wow tak jasně. Volvo který trhá světový prodeje tomu hodně pomůže. Ok řekněme že dvě Volva se nikdy nesrazí s ožralími řidiči ve více jak 180 km/h. Malý krok pro člověka velký pro lidstvo. Nevim proč by mi měl jakejkoliv stroj nařizovat co mám dělat. Už pípání že nemám bezpečnostní pás mě dost sere. Dokud se takový věci dají vypnout, tak je to pro mě ok. Nebo dokud to nemusí mít jako povinnost všechna auta...

Takže já jedu za chvilku domů v tom nebezpečným italským křápu kde při nehodě zahynu na místě. Protože sem si já bláhový nepočkal na model Volva z roku 2020 kterej mě pošle po pozdnim obědě ještě na hodinku na šlofíka, než pojedu domů (rozpozná únavu) Prostě hlouposti. Uvidíme až to představí v plný polní jak to bude fungovat.Je to stejně reálný jako snižování emisí v Eu a zákaz prodeje aut se spalovacími motory... Taky totální sračka:D Už jenom z logiky věci to bude fungovat stejně kvalitně jako nízkoemisní zóny v Německu.
Jo a pro rejpálky. Je mi jedno která je to značka.Kdyby s timhle přišel třeba Mercedes fakoval bych ty magory úplně stejně. Takže nic proti Volvům jako autům, ale současný vedení jsou snílci snad větší jak Elon Mlask a to je co říct. Ten je teda alespoň k tomu chytrej a umí z lidí vylákat prachy. Kdyby se nechal koupit od soudruha měl by taky život snažší.

reagovat
Honza Hamster Křeček
23. března 2019, 11:59
1

Kdo na to dneska má, ten si koupí SUV. Proč? Stačí se zeptat, odpověď je vždy stejná. Protože lidé mají pocit, že to auto je obrovské a tedy bezpečné. Horší jízdní vlastnosti, horší ekonomika provozu, menší vnitřní prostor, vyšší cena - to všechno jde stranou. Lidé chtějí bezpečné auto pro svou rodinu. Fajn, proč jim ho nevyrobit? Žádná automobilka si nemůže dovolit vyrábět něco, co lidé nechtějí. A když jiné výrobci vyrábí ultimativně sportovní auta, která my, fandové do aut, máme tak rádi, proč by jiní výrobci nemohli stavět ultimativní terénní auta nebo ultimativně komfortní auta. Nebo třeba ultimativně bezpečná auta?

Když se něco rozhoduje na úrovni parlamentů, je to ošemetná věc - je to závazné, platí to pro všechny a často je na pozadí politický kalkul - zavřít pusu malé zájmové skupině, která ale umí křičet tak nahlas, že je lepší jí vyhovět. Proto bych nerad, aby za nás parlament (a je jedno, jestli národní nebo evropský, můžeme si o tom evropském myslet cokoli, ale náš národní není lepší, jen ty křiklouny máme blíž a tak nám to možná ani nepřijde, bo jsme sami ovlivnění) rozhodoval víc, než je skutečně potřeba.

Když tu Volvo uvolní své patenty a začne samo od sebe stavět bezpečnější auta, je to důvod, ke zpřísňování legislativy, Asi ne, že? A naopak, když tu skupina petrolheadů bude hýkat, jak jim nemožnost jezdit 250 km/h, psát esemesky, pít za volantem a nepoutat se bezpečnostními pásy bere svobodu, skoro to vypadá, že tu máme problém a asi je na čase ho řešit. I legislativně. On ten problém sice reálně není, protože nikdo z nás si tam někde uvnitř hlavy nemyslí, že je ok řídit pod vlivem nebo čučet do mobilu, ale z té rétoriky to vyznívá opačně a nejsem daleko od pravdy, že se toho nějaký aktivista rychle chytí. A následky si přičtěme sami, když jsme si vyrobili problém, který není. Protože on není problém řídit střízlivý a věnovat se plně řízení, že ne?

Takže jestli můžu poprosit, nechte Volvo stavět ultimativně bezpečná auta. Trh pro ně tu očividně je a i já bych si takové auto na dlouhé pracovní štreky rád pořídil. Je to odpovědnost automobilky vůči jejím zákazníkům. Jestli takové auto nechcete, nekupujte ho, nikdo vám ho nenutí. Ale křičte dál o právech jezdit jako voli jako nesvéprávní sobci a bude na vás jako na nesvéprávné pohlíženo. A potom už vás skutečně nikdo nenechá auto řídit a skončíme v automatických přepravních kapslích.

beastar
23. března 2019, 13:35
1

Tady je třeba z toho vypíchnout jednu věc! Zatím vám ho nikdo nenutí. A zatím to nemáme zákonem. Když to zatím vydrží tak je to asi ok. Tady jde ale o to, že mrtvých nejen u nás na silnicích ubývá. Auta mají nižší emise. Ale pořád stejně poslouchám, co se ještě musí udělat. Stejný je to z bodovým systémem. Jen restrikce a zvyšování postihů. Nic víc.

Mimochodem já alkohol nepiju, fb nemám a smsky za volantem nikdy nepíšu. Byl bych dost mimo kdybych to hájil. 180 ale občas jezdim stejně tak bez pásu. Protože je to můj život a už takhle se mi do něj opatrný levičácký rádoby demokrati pletou až dost.

Když jim chce jít Volvo fakticky v rukou neokomunistů na ruku. Ok jejich věc. Hlavně aby se z toho nestala povinnost. A plést do toho politiku? Je bohužel potřeba protože to s ní souvisí. A Honzo tenhle tvůj rádoby smířlivý postup opravdu nic neřeší. A věř mi že na dlouhý štrece uvítáš v autě kde, co. Maximálku 180 a supr bezpečí to fakt není.

A jenom jako že to edituju...:)) Kdo mä na co ? Suv? Mám asi šestý za posledních 10 let. A nějak se necejtím jako nadčlověk. Bože další diskuze nemá cenu.
-
Komentář upraven 23. 3. 2019, 14:09:29

BubaaCZek
22. března 2019, 19:26
3

Tak jo, presvedcili jste mne. Jak jsem onehda pod jinym clankem rozdeloval mice po vyhre ve sportce mezi auta, tak mi melo zavodak tahat XC90. Menim to na Land Cruiser.

A ted dost kravovin a postnete tu o Bullitovi :)

reagovat
krab
22. března 2019, 22:04
2

Smutek je spíš celý to tažení :)

reagovat
beastar
23. března 2019, 14:10
0

Smutek je že Honza tomu fakt věří.

krab
23. března 2019, 17:38
2

Jak řikáš, taky mě to překvapilo. U Vojty bych to čekal, u Hamstera tolik ne.

Futuristickejch vizí už bylo hromada a nic z toho nebylo, ale jak vidíme plošný předpisy postupně výrobcům aut i motorek postupně a pomalu přidávají povinnosti bezpečnostních výbav. Takže sice teď se tu řeší Volvo, ale něco z těch věcí se bude mít do budoucna tutově snahu prosadit do povinné výbavy obecně. Při předpokladu relativní podpory veřejnosti a stávajícímu politickýmu směru beze změn.

Kamera v autě snímající řidiče je hodně kontroverzní prvek. Ta data prostě někde budou a z principu to není fajn. I kdyby kdo to náhodou uvidí najde třeba jen záběry kraba jak se dloubá v nose :-D

Fa
Fandatik
24. března 2019, 08:16
0

Tak kvůli záběru jak krab honí holuby se na to vrhne celé hnutí Anonymous ????????????
Ze svého okolí nejsem jediný kdo dneska řeší delší cesty (většinou obchodní jedno až dvoudenní) po ČR vlakem a taxi/Uber. Určitě by bylo vhodné se na železniční přepravu osob/nákladu ještě víc zaměřit. Třeba i formou mnou nenáviděných dotací. Pak bych vzal za vděk i třeba plně autonomní super bezpečný taxík. Ale to je na jiný článek.
Jen aby některé (relativně snadno implementovatelný) bezpečnostní doplňky nechtěli nařídit i retrospektivně.

Standa
26. března 2019, 09:26
0

To je asi největší riziko, že se nápadu ujme nějaká hlava a prosadí to celoplošně. Zdůvodní to tím, že už to je vyzkoušený. A navíc určitě i vymyslí další požadavky na ten systém včetně trestání málo zodpovědných řidičů např. navyšováním pojistky podle míry soustředění při jízdě.

Nimrod
26. března 2019, 18:36
0

agresivnost jízdy se už teď prý sleduje podle předpínačů pásů...

Fa
Fandatik
22. března 2019, 22:53
3

Minulé to Krab nazval velmi příhodně. Že Volva si kupují a zastávají (aktuální politiky) jen levičácký ekoteroristi.
A ano, cesta do pekel je lemována dobrými úmysly.

"A Volvo nás bude sledovat, ale ne proto, aby nás trestalo nebo nás hlásilo úřadům." Na záznamu určitě nebude jen vlastní Volvo, ale i další účastníci provozu. Co na to GDPR? T-Mobileu, Yahoo, Googlu, atd. taky utíkali interní data. A chtěli to? Možná jen maskovali předání úřadům.
Panama papers, odkup tajných dokumentů švýcarských bank německým finančákem?
A lze jmenovat velmi dlouho. Zatím máme na vybranou, ale díky takovýmto postojům, to může být brzo ve všech autech povinně. A pak co? Budu si od čínských komunistů z Aliexpressu kupovat přenosné rušičky všech frekvencí, aby mě auto nemohlo sledovat a online vše odesílat někam na cloud. Kde to nejbohatší reklamka (aktuálně asi Alphabet a FB) koupi nebo uloupí

"A diskutující se shodují v jednom. Kdo za volantem píše esemesky, čte facebooky nebo nedejbože řídí pod vlivem alkoholu či drog, tomu by se měly sekat ruce." takže můžeme očekávat tlačítko KN = krajní nouze, které všechny tyto píč0viny vypne?

Za mě by jste si měli vyndat hlavu z míst, kde slunce nesvítí a proti všem těmto praktikám bojovat.

reagovat
sumy
23. března 2019, 17:27
1

To Fandatik: Jj, z dětství si pamatuji jedno moudro, které mi máti tlačila do hlavy: " Hlavně si dávej pozor na ty, co říkají, že to s tebou myslí dobře" Jak velkou pravdu měla...

krab
24. března 2019, 10:36
0

Je to tak kluci. Ale víte co, oni to prostě s námi ve Volvu fakt myslí dobře :-D

Fa
Fandatik
24. března 2019, 14:08
0

A není to fake? Že by vize 2020 byla oslavou třiceti let od velkého reklamního podvodu Volva?

Woyta
24. března 2019, 20:00
0

Ještě pár takových nápadů a umrtnost ve Volvu klesnou na nulu. Stejně jako jejich prodeje.

Jinak japončíci upozorněni na rychls v některých autech maji. Asi nejznámější je to z AE86.


reagovat
beastar
27. března 2019, 17:21
0

https://www.garaz.cz/clanek/uz-za-tri-roky-nam-budou-auta-aktivne-hlidat-rychlost-21001426?dop-ab-variant=7&seq-no=1&source=hp

Pro Pana autora. Jak vidno tažení proti smutkům nese ovoce jako celek. Já nevim no tohle můžou obhajovat jen paka který auto nemají, nebo jim nejezdí.

reagovat
ToMyx
28. března 2019, 16:57
1

Jojo, takže už nejde o to, že je riziko, že to nějakou nadutou palici napadne dát povinně nevypínatelné, ale rovnou to v rámci bezpečnosti vyšperkuje elektrošoky nebo nastavení vyhřívání sedačky na max?

Proč mám neodbytný pocit, že bezpečnost je až na posledním místě?

beastar
28. března 2019, 17:05
2

Přesně tady už nejde o bezpečnost. Tady jde o to svázat, zakázat, omezit. Taková novodobá inkvizice aby se občan dobře prudil a špatně bránil. A kdyby náhodou chtěl. Tak z něj uděláme blázna a člověka který je negativista a ničí budování bezpečného, barevného světa pro všechny.

ToMyx
28. března 2019, 17:14
0

A nebo mu došly prachy :-(

Ať nejsme jen negativní, mám tady návrh na tričko nově vznikajícího brandu s velkou fjůčr: "Jmenuji se Elton Mlusk" :-D

beastar
28. března 2019, 17:23
1

:D Haha Elton Mlusk. Smutný a zároveň obdivuhodný je to že zrovna pan Elf Elon umí na téhle vlně tak mistrně serfovat, že John Law by čuměl. Hale moje radikálně pravicový vidění světa už vyznává dnes jen pár amerických právníků a možná, tak trochu to hovado Trump. Jenže je to jednoduchý. Jsme kurva lidi. Myslící bytosti a nepotřebujeme nějaký stroje aby nám říkali co máme dělat. Každý by měl svou mysl, reakce a život svobodně utvářet. Moc do rukou lidu nebo čehokoliv ve jménu něčeho to už tady bylo tolikrát a vždycky se to nakonec posralo, nebo skončilo velkou válkou. .....

ToMyx
29. března 2019, 14:52
0

Jen je škoda, že hromada lidí v té svobodě utváření budoucnosti bez jakéhokoli lobbingu a ovlivnění nevidí nutnost. Je to asi historický pozůstatek, ale i tak mě to štve. Neříkám, že fandění spojení "zub za zub", ale určitě mám blízko k maximální míře svobody a naopak k trestání, pokud dochází k nekalostem a překročení nějakých limitů. Svoboda pohybu, za chvíli o tom budeme číst v pohádkách dětem.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem