načítám data...

VinFast: Východní vítr, už zase

05. listopadu 2022, 17:12 19 komentářů Jaromír Soukup

Japonci, Korejci, Číňané. Asijská auta jsou na našich silnicích stále častější. A už se na nás řítí další. Co je zač exotický VinFast a čím chce zaujmout?

zobrazit celou galeriiFoto:   Tiskový  Zpravodaj

Možná už jste si toho také všimli. Na našich silnicích jezdí stále více asijských aut. Začalo to japonskými modely, které se dnes již plně etablovaly, mají své věrné zákazníky a k vidění jsou na každém rohu. Na ně navázali korejští výrobci. Ti ještě před 20 lety vyráběli vozy, o které by si člověk ani kolo neopřel, a dnes jsou jejich typové řady považovány za relevantní konkurenty evropským produktům. 

Foto: Josef Vyškovský

Karel Soukup @ksphotocz

K tomu se v poslední době začínají objevovat první čínská auta. Ještě není úplně zvykem, že by si je kupovali normální lidé (kromě těch, kteří uvěřili, že MG je stále čistě britský produkt), ale třeba taková Česká pošta už své řidiče v centrech měst vybavila novými dodávkami značky Maxus od čínské společnosti SAIC Motor (ano, ty, co vypadají, že jsou tak 20 let staré, i když nejsou).

zdroj. SAIC Motor

Tím, jak je domácí výroba evropských značek stále dražší a konkurenceschopnost asijských konstrukcí stále vyšší, předpokládám, že tento trend bude do budoucna ještě víc znát. Nepřekvapilo by mě, kdyby do několika desítek let vypadaly cesty starého kontinentu velmi podobně jako ty americké, kde má člověk již dnes často problém na produkt domácí značky vůbec narazit, tedy kromě několika nejikoničtějších modelů. 

zdroj: CNBC

Důvod, proč to říkám, je ten, že dnešní článek vám představí dalšího asijského výrobce, jehož produkty se na nás nezadržitelně řítí. Aby toho nebylo málo, není to etablovaný Japonec ani dravý Korejec. Dokonce to ani není další Číňan. Ne, tato automobilka se do světa vydává z poněkud překvapivého místa – pochází z Vietnamu.

VinFast je mladou značkou, k jejímu založení došlo teprve v roce 2017, kdy si jistý Phạm Nhật Vượng – jeden z nejbohatších lidí v zemi – řekl, že i Vietnam může být automobilovou velmocí. Stanovil si vskutku ambiciózní cíl: do roku 2025 vyrábět půl milionu aut ročně a mít s nimi globální úspěch. Zní to neuvěřitelně až trochu směšně říkáte si? No já nevím. Vietnamský národ dovede být obecně velmi houževnatý a odhodlaný svých cílů dosáhnout.   

zdroj: Vitenamnet

A zatím se zdá, že našlápnuto má dobře. Vezměte si, co všechno už firma dokázala. Svůj první model, který byl hned v následujícím roce 2018 uveden na domácí trh, si ještě odkoupila v licenci. Jmenoval se VinFast Fadil a jednalo se rebrandovaný Opel Karl, výběhovou městskou nákupní tašku velikosti Škody Citigo, kterou poháněla benzínová čtrnáctistovka spřažená s bezestupňovou převodovkou CVT. 

zdroj: VinFast

Fadil však byl jen první vlaštovkou, aby měl VinFast co prodávat místním, než na trh dostane vlastní konstrukci. A toto čekání netrvalo deset let. Dokonce netrvalo ani pět let. Hned další rok přišly na trh dva svébytné modely: velký sedan VinFast LUX A2.0 a rozměrné SUV VinFast LUX SA2.0. 

zdroj: VinFast

Už chápete, co myslím tou houževnatostí a odhodláním? Za jeden rok od přeznačkované nákupní tašky vydat vlastní výrobky velké třídy není úplně malý posun. Na druhou stranu je pravda, že i s těmito modely se dostalo značce pomoci. VinFast víceméně poskytl jen peníze a logo, design dělal Pininfarina a veškerá technika pocházela z dílen BMW. LUX A2.0 stálo na podvozku řady 5 generace F10, LUX SA2.0 mělo základ v BMW X5 F15.

zdroj: VinFast

Oba typy poháněl ten samý motor, dvoulitrový benzínový čtyřválec s turbem a výkonem 170 kW, který byl spojen vždy s osmistupňovou automatickou převodovkou. Sedan měl poháněná jen zadní kola, SUV bylo volitelně dostupné i s pohonem všech kol.

Ve velkých vietnamských městech se na ně i celkem dá narazit (Fadil jde přímo označit za model běžný). Jenže na globální trhy se auta nedostala a důvod je prostý. Jednak BMW poskytlo své technologie pro rozhýbání pouze domácího prodeje a pak taky vedení VinFastu nechtělo být globálně závislé – je to přece vietnamská značka, tak proč používat německou techniku? 

zdroj: dailyauto.vn

Což mě přivádí do současnosti a k hlavnímu důkazu, že plány pana Phạm Nhật Vượnga není radno brát na lehkou váhu. Jste-li opravdu všímaví, neuniklo vám, že o všech doposud zmíněných autech mluvím v minulém čase. To prosím není stylistická chyba. Přestože jsou tato auta jen 4-5 let stará, ani jedno se již nevyrábí. Byly to modely, které nestačily na splnění ambicí značky.

V roce 2021 proto výrobce představil zcela novou generaci aut s názvy VinFast VF 8 a VF 9, oba již postavené na vlastních nezávislých základech. Dobře, je pravda, že Němci i zde pomáhali s vývojem, nicméně technická řešení jsou odlišná. Právě těmito modely by značka chtěla zahájit globální ofenzivu a dosáhnout onoho proklamovaného úspěchu v podobě výroby půl milionu aut ročně. Aby se to povedlo, rozhodla se aplikovat všechny možné zbraně. 

zdroj: VinFast

Obě auta spadají do v současnosti nejpopulárnější kategorie SUV, menší osmička se se svou délkou mírně pod 4,8 metru (dlouhá je tedy asi jako Kodiaq) řadí mezi modely střední třídy, větší devítka míří se svými 5,1 metry do vod velkých modelů, rozměrově někam k BMW X7. A protože jde výrobce s dobou, obě auta jsou poháněná výlučně elektřinou. 

zdroj: VinFast

Osmičku vpřed žene soustava dvou elektromotorů s celkovým výkonem buď 260 kW nebo plných 300 kW, silnější specifikace zvládá zrychlit z nuly na sto za méně než 5.5 vteřiny a její deklarovaný dojezd s baterkou s využitelnou kapacitou 87.7 kWh má být až 471 km. Devítka má k dispozici pouze silnější ze dvou soustav, ale díky baterce o celkové využitelné kapacitě 123 kWh dokáže ujet až 594 km a z nuly na sto se propracovat za 6.5 vteřiny. 

zdroj: VinFast

Design opět vytvořil Pininfarina, byť tady si dovolím malou poznámku. Ač navrhovaná evropským studiem, auta podle mne pořád vypadají velmi asijsky a pro našincovo oko dost exoticky. Jenže to nemusí být nutně na škodu, alespoň je vidět, že se VinFast hrdě hlásí k tomu, odkud pochází.

zdroj: VinFast

Výrobce chce navíc zajímavým způsobem kompenzovat největší problém elektromobilů, prodejní cenu, jelikož tato potíž je v jeho případě ještě umocněna chybějící tradicí a neznámým jménem. Situaci řeší tak, že zákazník zaplatí jen za auto bez baterie. Akumulátor si platí pomocí měsíčního paušálu, který na německém trhu vychází na 120 euro měsíčně. VinFast zároveň plně kryje veškeré případné potíže. Záruka na samotné auto je pak 10 let nebo 200 000 km.

zdroj: VinFast 

Interiér v reálu, zdroj: thannien.vn

Všechno dohromady to jsou poměrně pádné argumenty, proč by plán značky na světovou ofenzívu klidně mohl vyjít. A pozor, už se tak začíná dít. Automobilka již pomalu vstupuje na americký a některé evropské trhy, modely se dají rezervovat a měly by být dostupné na přelomu roku. O České republice se v této chvíli nemluví, ale myslím si, že je to jen otázkou času.  

zdroj: VinFast

V roce 2024 pak mají následovat další elektrické modely tohoto vietnamského výrobce: stylové kompaktní SUV VF 7, podobně veliké, ale praktičtěji pojaté SUV VF 6 a malý crossover VF 5. A jak se tak na ně dívám, přijde mi, že ty už by mohly bez problému lahodit i evropskému vkusu. Na jejich vzhledu mi nic podstatného nevadí. Naopak, oceňuji, že jsou značně svébytnější než čínské návrhy, ve kterých stále mnohdy nalézám evropskou “inspiraci”.

zdroj: VinFast

zdroj: VinFast

zdroj: VinFast

Samozřejmě, ono to všechno ještě nemusí být tak růžové. Auta na silnice na západ od Hanoje zatím nedorazila, takže nevíme, nakolik jsou dobrá. Automobilka se sice na svých stránkách chlubí mnoha oceněními a očekáváním pětihvězdičkového skóre v testech EuroNCAP, ale dokud vozy neuvidíme na vlastní oči nedá se říci, jestli VinFast opravdu za pět let stihl to, na co Čína potřebovala deset, Korea dvacet, Japonsko třicet a Evropa pomalu sto let. 

zdroj: xezii.com

Ale jak znám onu cílevědomost a odhodlání, atributy tak typické pro vietnamský národ, vůbec bych se nedivil, kdyby se to do řekněme příští nebo nejpozději přespříští generace povedlo a nám tu vyrostl další silný hráč z východu. Víte co, Sapa i Vinamo už prosperují dlouho, na Phở bò a Bún bò Nam Bộ jsme se taky naučili chodit. Proč by to nemohlo vyjít vietnamským autům?

zdroj: VinFast

Co myslíte vy? Má VinFast šanci se prosadit, nebo jsou nám Evropanům naše vlastní značky až příliš blízké? Budeme ochotni vyměnit emoce a patriotismus za z pohledu rozumu výhodnější nabídku? Je vůbec další asijský hráč potřeba?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

VK
VK
05. listopadu 2022, 19:42
1

Jen houšť a větší kapky. Čím víc konkurence, tím spíš se podaří přivést cenotvůrce automobilek k rozumu.

reagovat
ja
jazet
05. listopadu 2022, 20:07
0

No všechno ukáže až osobní zkušenost, ale čím více značek, tím větší výběr a to je za mě dobře.

reagovat
beastar
05. listopadu 2022, 22:27
2

O těchto snahách jsem slyšel poměrně dávno. Z pohledu téhle automobilky je dávno asi 5 let. Ano skutečně obdivuhodné je že od nápadu k produkci. Uběhla rekordně krátká doba. A ve Vietnamu jakoby čas a ekonomika běželi mimo veškeré světové dění. Ono od té doby, co si zdejší soudruzi uvědomily že je třeba k prosperitě ta snaha a houževnatost tak nějak privátně. A když máte vedle sebe obří světovou ekonomiku a jiné nepřátelské soudruhy. Můžete se poučit z jejich chyb a udělat to lépe. To myslím vystihuje rozdíl mezi Vietnamci a Číňany. Nejde o to vyrobit to stejně jako někdo ale efektivnější cestou. Jestli něco Vietnamci umí tak podnikat. Ten progres je tady velký. A podle dostupných informací by to mohla být průměrná auta. Za dobrou cenu. Bez té politické pachuťe kterou nabízí Čínské automobilky.

Takže odpověď na první otázku zda má šanci se prosadit v Evropě. Jistě. Ovšem to nezáleží jen na ceně aut a na tom jak to bude jezdit. Jak daleko dojedou. Půjde o marketing, prodej, zázemí, dostupnost podpory a servisu. Určitě to pomůže otevřít oči zpátečníkům typu VW, Ford, Citroen, Škoda a dalším. Že ty prodeje nejsou něco na co je ze zákona právo. Společenský trend dnešní Evropy je být líný a křičet stát musí to a tamto. V automotive je to vidět už roky. Běží to samospádem. Tyhle nové ale sofistikované projekty ukáží další cestu. Ok určitě si nemyslím že v roce 2025 bude Vinfast německou jedničkou. Nebo auto roku v Česku. Mimochodem narozdíl od některých čínských značek jejichž název evokuje v EU často podivnost. Ve smyslu že se zákazníkům vybaví to levné dildo z Aliexpress. Tady Vietnamci udělali dobře a celé to zní tak nějak světově. Neutrálně. Poslední ofenzíva modelů vypadá tak že třeba současné zákazníky Hyundai by to mohlo oslovit.

My jako Evropané obecně určitě budeme ochotní vyměnit cokoliv za lepší nabídku. Patriotismus v dnešní době globálních koncernů nemá už tolik význam. Vidíme jak jsou mnohdy auta podobná. Navíc VW můžeš mít ze Slovenska, BMW z Turecka a Škodu třeba z Indie. Možná trochu v našem regionu má své patrioty VW jako koncern celkově. Když vidím současnou cenovou politiku a neschopnost vyrábět, co asi bude za pět let že. Záměrně nemluvím o Italské produkci. V tom se teď osobně zainteresovaný. Jenže my jsme neuměly vyrábět nikdy. Vždycky jsme bývaly líný a pomalí;)) Viz. Nedávno zastavovaná linka na Levante. A ne kvůli covidu. To se stát v Rusku tak druhý den celý management vypadne z okna. A předák záhadně upadne ne Rudém náměstí. To se prostě v Asii úplně neděje. Takže všechno je možné. Každopádně má to šanci na úspěch. Mohla by to být varianta pro lidi, co chtějí Teslu ale nemají na ní peníze. Plus tah s bateriemi to bude možná i trendy.

Jestli je potřeba další asijský hráč nevím. Řekl bych že každý hráč se počítá. Trh je zdeformovaný až příliš. Každá změna zvenčí je podle mě dobrá. Nakonec masově třeba v ČR nejezdí ani takový Nissan. Hyundai za to vzalo sice dobře. Jenže vzpomeňme na první i30. Takzvaně propagaci a realitu. Nakonec se to zvedlo, zkušenosti a tak. Ukazuje se že spolupráce s BMW je zajímavá pro všechny. A taky ten design no. V Evropě ten vkus obecný je opravdu jiný.

reagovat
Zajda
05. listopadu 2022, 23:54
2

Jelikož si Evropa podřízla větev tam kde neměla konkurenci- tj. ve spalovacích motorech, možné je všechno. Asijským designem se už nakazily i zdejší prémiové značky, takže zákazníci si zvykají. Takže v momentě, kdy za cenu dostupnou pro masy dokážou nabídnout elektromobil jen Asiati, evropský automobilový prúmysl po zásluze sklidí plody svého lobbingu.

Woyta
06. listopadu 2022, 01:15
0

Myslím, že japonské motory mají hodně co říci. Řekl bych, že plnit normy se jim daří jednoduššeji a levněji než evropským značkám. Co se týče moderní elektroniky tak většina vývoje a výroby je v asii. V japonsku a Korei se elektronika do běžného života dostává více než u nás. A více se v této oblasti i experimentuje. Dost toho je dáno i povahou. Evropan něco vymyslel a používal to. Japonec nebyl tak inovativní ale když něco převzál tak se snažil dovést to k dokonalosti. V případě automobilového průmyslu, je třeba příkladem Wankel. Všichni to vzdali, jen Mazda pokračovala a pořád s ním mají nějaké plány.

Trinom
09. listopadu 2022, 20:43
1

Zrovna u wankelu, ač ho mám rád, bych se skoro i vsadil, že už žádný nevypustí. V tomhle je Mazda až moc velkohubá a emisní normy až příliš striktní.
Upřímně by mě překvapil i ten range extender, který slibovali k MX-30.

PB
06. listopadu 2022, 10:41
8

Ziju v zahranici roky. Letos jsem doma stravil neceleho pul roku / po asi deseti letech. A ted, kdyz mam jet domu na Vanoce, pojedu, ale ze by mi Evropa chybela - to mi nechybi. Proc o tom pisu: protoze Evropa uz nechybi uplne nikomu. Pro same regulace a levicove picovani jsou v podstate vsude na svete lepsi podminky k podnikani, srovnatelna (a v ramci stredni tridy casto i lepsi) zivotni uroven a pro tu lekarskou peci si casto proste doletite (tam, kde je to treba - prachy na to budou). Je neuveritelne, jak se EU pomalu propada a hlavne, jak zije z podstaty. Zevnitr to jeste neni tolik videt, ale z venku zatracene jo. A i treba vietnamske auto pomuze par lidem, aby si to uvedomili. Vypada to normalne a asi to bude i normalne fungovat... a to financovani baterky je minimalne zajimavy napad...

reagovat
beastar
07. listopadu 2022, 10:40
4

Tak zrovna ta lékařská a zubařská praxe je v EU dostupnější a na velmi vysoké úrovni. Právě pro tu zmiňovanou bájnou střední třídu. Podnikání když vezmu vyspělé země zase není taková hrůza. Možná trochu moc byrokracie, ale to neplatí pro všechny státy EU. Jinak bych ti rád napsal jako před 15 lety, že si jen zapškly a zaujatý. Jenže bohužel ve zkratce zbytek je pravdou. A v současné podobě to opravdu funguje jen z podstaty. A nostalgie.

Moctezuma
08. listopadu 2022, 06:05
2

Potřebuji na preventivní kontrolu ke kožnímu:

V ČR? Za 6 měsíců Vás můžeme objednat. "Zadara" na VZP. ¿Co když je to melanom? Musíte počkat... Nejlépe na další stádium raka...

V Mexiku? Na druhý den schůzka u super doktora, kdy zaplatím v přepočtu 1500 CZK/consulta a mám klid.

Teď jsem tu měl kámoše z Erasmu, Němce z Berlína.. Tyvoe, to se nedalo poslouchat.. Hotové peklo a budoucí důstojník z III.WW

PB, docela ti rozumím :) Problémem ovšem je, že žiješ v "zahraničí" a většina Čecháčků ti to ihned omlátí o hlavu - bo jsi moc chytrý za tím oceánem... Setkávám se s tím neustále - i tady :)

Jak pravil možná můj budoucí šéf: Evropa z pohledu čínského ministra zahraničí je jen jakýsi historicky a kulturně významný poloostrov na konci Asie... Tolik k Vinfastu

Sa
Sato
08. listopadu 2022, 08:03
1

Pol roka sa na bežného odborného lekára fakt nečaká ani v tomto našom socialistickom zdravotníctve, teda apsoň nie z mojich skúseností. Možno v nejakej odlahlej lokalite.

beastar
08. listopadu 2022, 08:05
3

Moctezuma: K tomu mlácení o hlavu. Čecháčkoství, mimochodem hrozné slovo. Ty si myslím taky Čech ne? A teoreticky z tebe může být úplně stejný důstojník. To jen k dojmům. Jestli ono to nebude tím, že to kde chceš žít si vybíráš. To kde se narodíš ne.

Ono to totiž dle mých zkušeností je tak. Že část Čechů má pocit, že jenom oni cestují. A že žijí venku znamená úspěch a něco víc. Asi bych si uvědomil, že je rok 2022 a ne 1975. Schůzka u doktora super. Určitě by se ti taky chtělo platit třeba banální operaci slepáku. Dát za to třeba 150 000. Tohle zjednodušení všeho v debatách na netu je nebezpečnější, než se zdá.

To je jako obligátní, no ono tady má těch 170 000czk i prodavač v Coopu. Jsou tu nejlepší vlaky a všude je čisto. Jako klišé dobrý. A žití za oceánem je fajn. Bezpochyby. Jen je třeba si uvědomit, že realita Mexika fakt neplatí pro Čechy. A naopak. Na to často zapomínáš. A taky na to, že kdokoliv dnes chce může tam u tebe být za den. A lidi to dělají. Takže pohádky už málokdo žere.

A nakonec ten mexický chudý vesničan od toho českého není mentalitou moc rozdílný. A ten český na tom bude vždycky zatím nakonec lépe. A taky jako cizinec nikdy neuvidíš ten stát jako domácí. Vidím to sám u sebe. Tolik k tomu, co můžeš vidět nejen tady.

Co se týká EU tu kritizuji i já. Protože to zaslouží. Navíc opět exceluje v bezzubosti. Nicméně pro státy jako Česko je to v současnosti lepší, než v tom spolku nebýt.

A na závěr každý Čech by chtěl žít v Tijuane. A každý mexický spokojený občan v US... Proto vůbec není problém s nelegální migrací... Protože každý chce žít ve státě, kde je policie totálně zkorumpovaná. A na ulici tě teoreticky zastřelí 100x častěji než kdekoliv v EU. A taky proto do té zlé EU denně vstupují nelegálně lidí z půlky světa. Protože táhnou za horším. V určitém směru je vidět že úředník se nikde na světě nezapře. Je jedno na jaké pozici.

af
afro-r1
08. listopadu 2022, 10:57
4

S predsudky a zkreslenymi nazory se take setkavam casto.
Spouste lidi chybi delsi pobyt venku (ne dovolena nebo brigada). A spouste cizincu chbi delsi pobyt u nas.
Takze k tematu jen jedine: Vsude je chleb o dvou kurkach.

beastar
08. listopadu 2022, 11:41
1

afro-r1: Souhlasím. To sem psal myslím dnes někde tady už taky. A jak říká kamarád. Když máš prachy opravdu lze žít spokojeně kdekoli. Až samozřejmě na extrémy typu Eritrea, Jemen, Kongo a podobně. V zásadě je ale opravdu potom jedno jestli si na Bahamách v Makedonii, nebo Česku. Měřítko spokojeného života je ovšem trochu jinde než HDP a politika.

Moctezuma
09. listopadu 2022, 06:34
0

beastar:

Ad1: Nikdy ze mě nebude důstojník, i kdybych měl bojoval za klima. Klima a ŽP jsem na rozdíl od většiny studoval a studuju dále Ph.D. - není to patent na rozum. Klima je věda, ne politika. V tom se liším od většiny.

Ad2: Souhlas. Narodit se v ČR/EU je životní výhra. Bezesporu. Nepochopil si můj příspěvek. Sám lobbuju za nadstandardní péčí, jelikož je to normální... Takhle musím otravovat známé a výsledek je stejný - stát prodělá...

Ad3: Neplatí realita Mexika pro Čechy, souhlas.

Ad4: Naprostý souhlas.

A poslední Ad5: Ne, žádný Čech by nechtěl žít v Tijuaně. Ani každý Mexičan v USA. Vidím to na živo. Spousta lidí se vrací do Mexico, bo tady je život lepší. Jiný, ale to ti do Swissu nevysvětlím.

K poslední poznámce, že úředník se nikde na světě nezapře - zbytečný podlý nesmysl :)

PB
09. listopadu 2022, 08:00
1

Zit venku neznamena nezbytne uspech: neco by nam o tom mohli povedet muklove co jezdi makat do UK (jestli to jeste vubec nekdo dela). Ale kazdopadne to znamena odlisny pohled na domaci deni a moznost porovnavat. A cim dal jses, tim lepe se porovnava:)

beastar
09. listopadu 2022, 23:55
1

Moctezuma: Ad úředník- To máš pravdu to nebylo potřeba. Bohužel jako každý, kdo pár let podnikal ve státech jako ČR, Itálie apod. Cítím k některým součástem státu přirozenou nenávist.
Ad klima- Vzhledem k tomu, co tady píšu obecně. Nemám námitek. Je to věda. A neměla by se politizovat. A už vůbec ne extrémně levicovou línou chátrou. K Němcům co podporují zelené raději bez komentáře.

Ad zdravotní péče v ČR- Jedna z nejlepších na světě. A také nejdostupnějších. I když ano, hodně záleží na kraji. A taky na tom co ti je. To je ale úplně všude na světě stejné. Tady jde o to, že se nemusíš rozmýšlet zda se necháš operovat v Texasu, nebo Alabamě. Protože ti to možná ušetří deset tisíc dolarů. US jako příklad, co v Evropě vážně nechci. A vím že v Mexiku to mimo soukromé kliniky bude totální bída. To tam nemusím žít. Zase sem nepřijel z Niemandova na kombajnu;)

Ad realita- Kdybych některé věci jako ty popisoval realitou Švýcarska. Jako ty to děláš s Mexikem. Zjistil by si že Mexiko je vlastně neobyvatelné. A ČR něco jako Eritrea. Prostě každá část světě a stát je jiná. A srovnávat spoustu věcí nejde jednoduše. Třeba platy, vozový park, zdravotnictví a tak dále. Jako PhD ti to asi nemusím vysvětlovat. Tak nač ten docela častý trolling..

Jinak Mexico vs US. Jo tak o tom určitě víš víc jak já. A určitě věřím. Ono i v Mexiku budou fajn místa k žití. A každý nehledá v životě jen anglosaský konzum.

Moctezuma
10. listopadu 2022, 04:43
1

Souhlas, zdravotní péče v ČR je jedna z nejlepších na světě. V Mexiku je taky dobrá, ale neskutečně drahá a prakticky na ní 90pct populace nedosáhne. Pak máš chudinské nemocnice a tam nechceš.. I když si platíš drahou pojistku, tak stejně máš spoluúčast. Na jednoduchou operaci prostaty se kolega musel spolupodílet 100k CZK.. To jsem nikdy nepopřel. Jen jsem napsal, že je super si zaplatit 1500Kč a na druhý den jdeš ke kožnímu, očnímu a jinému, který ti určí či vyvrátí diagnózu. V ČR bohužel čekáš týdny či měsíce a nemáš šanci si zaplatit nadstandard - musíš otravovat známe. Stát/lékař nevybere peníze a pak musím někam chodit s dobrým mezcalem.

Problémem bude, že zde nikdo nechce psát slohovky - ani já. Napíšu něco stručně s tím, že si myslím, že to všichni pochopí. Očividně to tak není. Není to žádný trolling. Jsem si jist, že u piva/nealka bych se shodl s většinou lidí zde - i s tebou, protože tady naštěstí ještě nedorazili dementi z novinek.

Afro-r1 to napsal dobře..

G9
G99BDary
07. listopadu 2022, 22:25
-1

Otce zakladatele jsem sledoval v tisku a jeho čin založit automobilku ve vlasti pokládám za něco naprosto úžasného,jako je on sám.Vlastní nezměrnou pílí se dopracoval jmění,které ukládá pro budoucnost ve své zemi ve formě vybudování moderního automobilového průmyslu.V nepředstaviztelně krátkém čase tuto svoji vizi realizoval a dnes se řadí mezi významné producenty automobilů.Vstupuje však do nového konkurenčního prostředí,které není zcela čitelné z důvodu nejistoty změn.Je však fenoménem s minulostí,která je příkladná a dá se očekávat,že i výsledky budou adekvátní.Přeji značce úspěch!

reagovat
af
afro-r1
08. listopadu 2022, 10:48
0

Vzledem k tomu, ze jde nejaky vyvoj i u globalnich vyvojarskych firem i v Evrope, resp. i v Cesku, tak by to mohlo mit i nejake uspesne pokracovani.
Diky schopnostem vietnamskeho (jihoasijskeho) obyvatelstva (IQ 100) maji pouzitelnou zakladnu.
Mezi Araby (IQ90) nebo v Africe (IQ60-70) by takovy projekt pripadneho mistniho bohace byl jen vyhozenim penez.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem

Chevrolet C30 Hauler - ramptruck 1984
Chevrolet C30 Hauler - ramptruck

1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem

Ford Mustang 3.7,USA verze 2015
Ford Mustang 3.7,USA verze

2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem

Oldsmobile Delmont COUPÉ 88 1968
Oldsmobile Delmont COUPÉ 88

1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem