načítám data...

Toyota RAV4 Black Edition: A žili spolu šťastně až do smrti

Sňatky z rozumu neoplývají vášní, leckdy však fungují překvapivě dlouho a dobře. I při volbě auta to stojí za zvážení.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Toyota RAV4 Black Edition: A žili spolu šťastně až do smrti

Nejprodávanější SUV na světě. Čtvrté nejprodávanější auto vůbec. Přes 10 milionů prodaných kusů. Takovými frčkami se jen tak někdo pochlubit nemůže. Jenže víme, jak to s čísly chodí. Nejvíc není vždycky nejlíp. Proč bych si měla vybrat auto, které na první pohled sotva zaujme? Co je na Toyotě RAV4 tak výjimečného? Dokáže mi na tuhle otázku odpovědět černočerný kousek v provedení Black Edition? 

Design za to nemůže

Kdybych se měla řídit jen podle aktuálního vzhledu, možná bych i dokázala uvěřit, že se mnozí z kupců nechali vést estetickým cítěním. Pátá generace se totiž dle mého skromného názoru opravdu povedla. Takhle černá od kol až po střechu navíc působí majestátně, až výhružně, a to se mi líbí. Osobně bych šla ještě o kousek dál a přelakovat načerno i logo značky, ale celkem chápu, proč zůstalo stříbrné. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Jenomže Ravka do krásy uzrála až teď a trvalo jí to hezky dlouho. Když vzpomenu na tu úplně první, skoro se mi nechce věřit, že jde stále o jeden a tentýž model. První generace, kterou si pamatuju hlavně z návštěv řeckých ostrovů, mě ve své době nadchla. Byla o metr kratší, nebrala se moc vážně a dělala se i bez střechy. Vznikla navíc v době, kdy se na lítou válku mezi SUV a zbytkem automobilového světa teprve čekalo, takže nikdo neměl potřebu se vůči ní vymezovat. Tehdy se všem autům, která měla na zadních dveřích přilepené kolo, říkalo jednoduše džíp. Zkrátka zlaté časy, kdy byla tráva zelenější, auta ryzejší, my mladší a krásnější – a ještě se smělo k moři. Byla ale první Ravka hezká? Nevím, nevím. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Po originálním entrée se ovšem roztomilá toyotka začala vyvíjet směrem k bezzubému mainstreamu. Druhá generace už nevypadala jako plážová bugina, postupně nás opustilo kolo na zadku, cabrio i třídveřová varianta. Segment se rozbujel jako bolševník ve Vysokých Tatrách, najednou chtěl SUV úplně každý a design Ravky bylo v té obří konkurenci potřeba přiblížit lidu. Období druhé až čtvrté generace je pro mě masa jednolité šedi. Kdybych si nenašla fotky, ani si nevzpomenu. Jenže lidé Ravku kupovali vždycky, ať už byla malá a hravá, nudná a nijaká, nebo dospělá a majestátní. Design tedy v popularitě zřejmě nesehrál žádnou roli. Vyznačoval se jen tím, že nikdy moc nevyčníval.

Moderní technologie? Těžko

Člověk je tvor konzervativní. Mozek se novými informacemi cítí ohrožen a považuje za svou povinnost před nimi svého nositele chránit. Nejčastěji averzí. Naopak bezpečně se cítíme v tom, co známe. S tímto faktem se dá pracovat různými způsoby, nicméně se asi shodneme na tom, že většině věcí, které si kdy získaly masovou popularitu, je vlastní určitá ‚zaprděnost‘. Inovací snad zlákáte stovky, tradicí oslovíte miliony. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Interiér Ravky se samozřejmě vyvíjí, jak si doba žádá, konzervativismem si ale nezadá s koncernem. Vzhledem k displejovým orgiím v aktuálních Volkswagenech ho vlastně spíš předčí. Dává mi to jistou naději, že hardwarové ovladače z toyotí kabiny nezmizí ani v budoucnu. Točítka klimatizace si stále zachovávají důstojný rozměr a příjemný grip, které by necitelný škarohlíd mohl nazvat humpoláctvím. Nesmím zapomenout ani na kolébkové spínače vyhřívání sedaček (zdravím Subaru!), ty jsou prý prozměnu zastaralé. 

Vedle displeje zůstaly dva sloupečky čudlíků a samotná radiomapa je nekomplikovaná, jak jen to jde. Žádné futuristické funkce tu nehledejte, mozek se nemusí znepokojovat. Dokonce i Apple Carplay a Android Auto byly do systému včleněny až na podzim loňského roku a počítám, že na bezdrát si zase pár let počkáme. Zato je tady hromada místa pro posádku, mobily i svačiny, všechny materiály navíc působí odolně a omyvatelně.  

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Běžné bezpečnostní asistenty Ravka samozřejmě má, tady by se konzervativismus nevyplatil. Verze Black Edition odpovídá výbavě Executive, takže dostanete bezpečnostní paket Toyota Safety Sense s pre-crash systémem, lane assistem a adaptivním tempomatem, parkovací asistenty, digitální zpětné zrcátko, soundsystém JBL s devíti reproduktory a bezdrátové nabíjení telefonů. Všechno dohromady to poskládá zlatý standard, z nějž opět nic nevyčnívá. Převratného v tomhle autě není vůbec nic.  Technologie tedy za  úspěchy Ravky taky nemůžou.

Pohon, který neurazí. Ani nenadchne

Hybridní – jak jinak. Zákazníků, kteří jdou k Toyotě pro čistě spalovací pohon, je stále méně. V západní Evropě automobilka prodává 63 % hybridů. A je to právě Toyota, která většině lidí vytane na mysli, když se řekne hybrid. Proslulost Priusu coby prvního sériově vyráběného hybridu pomáhá značce do dneška, přestože elektrifikovaná auta už dělá úplně každý, leckdy stejně dobrá nebo lepší.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Hybridní pohon s atmosférickým dvouapůllitrem a dvojicí různě velkých elektromotorů představuje celkem povedenou kombinaci. Jede pěkně a při nižších rychlostech zůstává spalovací motor tak tichý, že mám problém zaslechnout jeho spouštění. V městském tempu se tak můžete těšit z velmi svižného odpichu z místa a úžasného klidu na palubě. Převodovka e-CVT sice má své rozpačité momenty, v režimu sport ji ale skoro přestanete vnímat. Auto je navíc celkem obratné a díky tomu, že menší z elektromotorů pohání zadní nápravu, pěkně zatáčí. K tomu příjemný podvozek  – komfortní a plavný, aniž by jakkoli vlál. Po pár hodinách v městském provozu jsem nebyla daleko od toho, označit Ravku za jedno z nejlepších univerzálních SUV současnosti, vzhledem k ceně možná vůbec nejlepší. Pak jsem však vyjela na dálnici a hype zase trochu opadl… 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Během posledních let posunula Toyota fungování hybridního systému zas o pěkný kus dál, to se musí nechat. S malým potěšením vzpomínám, jak otravně se spalovák v toyotím hybridu kdysi projevoval i při obyčejném rozjezdu na světlech. Pár centimetrů na elektřinu a dál už jen utrápený řev a akcelerace litosférické desky. Bohužel, ve vyšších rychlostech problém přetrval i u současné generace. Zkuste ve vyšší rychlosti přidat, a budete si užívat nejen frustrující pocit prokluzující spojky, ale i pořádný kravál vysokých otáček. Jen jednu výhodu tato vlastnost má – na dálnici se nebudete příliš vzdalovat od rychlostního limitu a nepřijdete o papíry. Jinak to ale není důvod k radosti. 

Co naopak překvapí příjemně, je jízda po podmáčené bahnité polní cestě. V režimu trail řídicí jednotka přidává či omezuje trakci podle toho, jak prokluzují jednotlivá kola. Nemám ambice zkoušet terén, na který auto rozhodně není zvědavé ani stavěné, ale je dobré vědět, že na horskou chatu zřejmě dojedete, i když nasněží. Spotřeba 7,7 litru není na vozidlo téhle velikosti vůbec špatná, zvláště s přihlédnutím k předchozímu trápení na dálnici. Vsadím se, že bez blbnutí to pojede za šest, možná i míň.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Suma sumárum – celkový dojem je slušný, k bezchybnosti má ale hodně daleko. Pro tenhle jízdní zážitek by se deset milionů lidí určitě nepřetrhlo. 

Cena táhne

O peníze jde vždy na prvním místě. Věc, kterou nejsme schopni zaplatit, si zkrátka nepořídíme, i kdyby nám slibovala dosažení nirvány. Koukněte se, jak nadšeně lidé kupují Dacie. Že by z lásky k Rumunsku a tvrdým plastům? 

V aktuálním akčním ceníku Toyoty najdete RAV4 Black Edition za 1 079 900 Kč. Na dostatečně velké rodinné SUV s úsporným motorem a bohatou výbavou je to hodně slušná cena. Když si sednete  dovnitř, budete vnímat dostatek kvality a komfortu, abyste se necítili podvedeni. Zároveň tu není nic, co by vám dávalo najevo, že jste platili za zbytečné serepetičky. A vědomí, že jste udělali racionální a výhodný obchod, to je zatraceně dobrý pocit. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

 

Dobrá pověst nade vše

Spolehlivost, bezporuchovost, výdrž. Nejsou právě tohle vlastnosti, které od svého auta chceme nejvíc? K čemu je nám extatický výkon, dechberoucí design nebo konektivita radiomapy s lidským mozkem, když bude auto každý druhý měsíc v servisu. I ta nízká cena začne mrzet, pokud se svým novým autem svezete jen v úterý a v květnu. 

Spolehlivost lze sice měřit různými způsoby, přesto se v top 5 většinou objeví aspoň jedna Toyota. Nebudu teď spekulovat nad metodikou průzkumů a relevancí podobných žebříčků, protože to vlastně není podstatné. Legenda “To je Toyota, to se nekazí” zkrátka existuje, ať důvodná, či nikoliv. Každý zná někoho, kdo ve své Toyotě přežil zombie apokalypsu, světovou válku i morovou epidemii, a celou dobu do ní jenom doléval palivo a olej. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Tohle už je pádný argument. Toyoty jsou auta, která se kupují hlavou a peněženkou. Nejsou to objekty touhy, nýbrž spotřebiče. Přesto se značce daří v zákaznících budit jednu zásadní emoci a tou je důvěra. Důvěra, že to bude fungovat, a když to nebude fungovat, půjde to dobře opravit. Důvěra, že jste si nekoupili iluzi a dostáváte přesně to, zač jste zaplatili.  

Verdikt

Nechci psát román, takže přišel čas vymotat se z úvah a předložit pointu, která nebude příliš překvapivá. Po týdnu soužití s Toyotou RAV4 začínám tušit, proč si ji koupilo deset milionů lidí. Je to asi nejvíc mainstreamové auto, v jakém jsem kdy seděla. Není na něm vůbec nic výjimečného. A právě proto je jako spotřebič G.E.N.I.Á.L.N.Í.! 

Všechno extraordinérní vás časem nevyhnutelně začne iritovat, přinejmenším v některých situacích. Moc malé, moc velké. Moc hlučné. Moc nápadné. Moc složité… Toyota dokonale trefuje rovnováhu tam, kde ničeho není moc a zároveň ani málo. Pokud budete hledat auto, které není zábavné, zajímavé ani charakterní, zato bude fungovat a ničím vám nepoleze na nervy, Ravku vřele doporučuju. Budete spolu šťastni.

 

Technické údaje:

Motor: řadový zážehový čtyřválec 2 494 cm3 + dva elektromotory
Výkon: 163 kW (218 koní) v 5 700 ot./min
Točivý moment: 221 Nm v 3 600 – 5 200 ot./min 
Převodovka: e-CVT
Provozní hmotnost: 1 645 kg 
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,1 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 4,4 l/100 km 
Kombinovaná spotřeba (dosažená): 7,7 l/100 km 
Akční cena testované verze Black Edition: 1 079 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
03. března 2021, 16:41
0

Po aplikaci odhlučnění je to perfektní i na té dálnici. U téhle generace se na odhlučnění hodně šetřilo. Zvažoval bych nákup PHEV pokud bych měl rozpočet 1mega. Hybridní řešení od Toyoty bylo skvělé, ale teď už mu šlapou na paty konkurenti.

reagovat
beastar
03. března 2021, 19:57
0

V prvé řadě Ravka je roky typická tojka. První generace byla docela úkaz. Rozvinula trochu segment suv tehdy v plenkách. Druhá generace byla zajímavá asi jako první Tucson, nebo Sportage. Špatný auto to nebylo, ale trochu seniorské nudná. Tohle se mi ovšem tuze nelíbí a zejména v bílé to působí jak vozidlo mírové mise UN. Interiér jsem prolejzal a ano, typicky kvalitní a přehledný. Vlastně uvnitř auta se mi líbilo.

K pohonu se raději nevyjadřuji jednak sem s tímto nejel a druhak je to dobovy evergreen. No. Za jedničku to prostě jde. Kdo si zakládá na tradici a osvědčené kvalitě a konzervativně neřeší trendy je to jeho volba.

A prosím přestaňte psát "koncern" v době kdy až na Mazdu a pár malých je koncern vše. Nebo si dejte práci napsat Volkswagen či koncern VW. I když to srovnání ravky a prvoplánově vw nechápu. Prostě to že to tady padá v diskusi no dobrý. Chápu. V článku mě to zabíjí. Jo je to rejpavy, ale...

reagovat
Viola Procházková
04. března 2021, 08:08
4

Domnívala jsem se, že když mám Volkswagen hned v další větě, bude význam pochopitelný. Dokonce to byl úmysl s cílem vyhnout se opakování slov.
Prvoplánové srovnání je zde proto, že každý druhý má sklony prvoplánově pokládat koncern Volkswagen za etalon konzervativismu.

beastar
05. března 2021, 00:02
1

Ok není to poprvé. Chápu že se to netýká jen tebe osobně. Nicméně je to prostě stejný jako psát masařka, brejlovec, bávo, okyna, supír atd. Do komentu ok do blogu why not.. Článek bych řekl je něco víc..

riderhenry
03. března 2021, 20:51
0

Myslím, že cílovou skupinu velice trefně vystihuje stav a stáří těch jablíček :D

reagovat
Ju
Junior
04. března 2021, 09:20
4

Podobný auta mi dycky připomenou, jak ten svět letí.
Není to tak dávno, kdy krabička cigaret stála stovku, kdo bral 30k už měl goodlife a "auto za milion", jo to byl kurva pojem. Jo a představa že dám "za barák klidně 10 mega" byla na hony vzdálená.
Dneska krabička cigaret stojí 120 (díky EU), 30k bere skladník na jednu směnu, barák za 10 mega je nějaká mrdka v satelitu hodinu od Prahy nebo byt ve strašnicích o velikosti slušnýho obývaku... A auto za milion je ničím nezajimavej spotřebič o kterým nevím, proč bych si ho měl koupit. Jako fakt ne, ani jako druhý auto pro rodinu a paní na dojíždění. Jakože tady máte milion a dejte mi 1,8t Toyoty, nakrájet. Viola to píše dobře. Spotřebič. Nic víc. Ukazoval jsem to potenciální cílovce (který není 25, nejezdí Praha - Brno za hodinu patnáct a celkově by se jí to asi mělo líbit...). Taky to nepochopila. "no ale třeba Mazdu dělají aspoň v nějaký hezký barvě, to bych měla ráda".
Chytil jsem z toho auta větší depku než z Hamáčkovo tiskový konference.

reagovat
beastar
04. března 2021, 11:04
0

To si mě rozesmál. Bohužel je to pravda. Když sem naposledy kouřil cigára stáli rot máčka 39,- a to byli hodně drahý:)) Barák za 10 Mega byla poměrně nedávno hacienda s bazénem v Praze Uhříněvsi. Dneska řadovka v Mukařově se zahradou 22m.

Tři pětky bere většina běžných povolání aspoň v hrubým. A pravda Mega stojí i obyč Superb. Dřív to oslnilo no.. Takový to tvl tj za Mega. Dnes mi přijde že auto za 2 kolikrát společnost přejde stylem... Hmmmm dobrý chlape. Toyota spotřební auta umí. Vždy když vidím ty starý Corolly atd. Prius první co jich furt jezdí. Jako na to je to vážně dobrý. A to sem zase rád že ta doba je. Víš vono když i podnikatele za nesmyslné ceny kupovali něco jako Favorit Silverline... Bylo to reálně smutnější..

Ju
Junior
04. března 2021, 11:32
1

Tak já vyrůstal v tom "zlatým věku". E60 M5, F01 (...). Šestiválcovej R golf, jooo, to se mi líbilo.
V době, kdy dávalo smysl si koupit pět let starou pětku, protože byla furt spolehlivá a byl to kurva bossmobil. Dneska bych si pětiletou 5er nevzal ani zadarmo, protože servis bude stát jak operák na novou :D
Dneska mi to přijde šicko takový meh, je toho všeho moc a zároveň mizí jakákoliv invence. Něco "jinýho", zajímavýho. Něco, kvůli čemu bych si to auto chtěl nechat klidně 15 let, protože mě ta drobnost bude pořád bavit.
Jakoby nová A7, minulej tejden sem na ní byl, no dobrý. 2,5 mega vyletí oknem a vlastně mi to nic moc nepřinese. Jsem poslední dobou hrozně apatyckej vůči tomu všemu, není nic "zajímavýho" za zajímavý prachy. Jasně, Pandamera Kurvo asi jo. Tak 14 dní by mě to bavilo.
Jooo, žlutý camaro by můj život možná udělalo trošku lepší. V8 a SPZ FCK GRETA. To by šlo.

Ju
Junior
04. března 2021, 11:34
0

A přitom já jsem hrozně nenáročnej :D Třeba se mi hrozně líbí sedačky v nový O4RS. Že jsou to prostě, alespoň vzhledově, "ušáky" jak v rallye autě. Jasně, asi k ničemu, ale potěší. Takovýhle drobností mi přijde, že hrozně ubejvá.

Sa
Sato
04. března 2021, 11:55
0

Tak 1:15 to má trvat, dobre vedieť.
Inak pekna depka, ak tak vidis vsetko a nie len auta tak budes asi dalsia obet tej korona depresie alebo co.

Ju
Junior
04. března 2021, 12:50
0

Hele to víš že mi z toho už pomalu mrda. Ale tak narozdil od kámošů co mají hospody mám aspoň prachy, v tomhle ohledu si není na co stěžovat.
Ale i ta práce mě sere, chybí mi kontakt s lidma, furt akorát řešíš kdo si vzal zase ocr nebo je nemocnej.
Blbá doba.

beastar
04. března 2021, 13:01
1

Tak tyhle hovna řešíme i my. Hodně lidí. Trneš aby zase neměl někdo covid, karantény. Do toho oficiálně nikdo nesmí nic prodat direct, ale všichni musí. Leží investice, rezervy vzalo Jaro atd atd. To už ignoruju jinak bych fakt musel jít a zbláznit se jak ten typs s tím panzerdozzerem.

Jinak co se týká aut. Jo chybí tomu to kouzlo koupit za dobré prachy auto, co prostě je jiný a zároveň trochu grave digger. Jo Camaro možná Mustang, ale zase ty us auta to musíš mít trochu rád. Mě to moc neláká. Jinak přesně ojetý kraviny typu pětka, RS6 a věci jako a7 fplny nebo Ghibli za 7kil... Já se snažil vymyslet origo auto místo toho Rangera jenže na každej pád ti vyšlo líp koupit novyho toho Forda. A takto se XY lidi dopocita tě RAV4 místo Kodiaqa kterej se občas fasuje služební. To ta Ravka moc ne.

Proto já na to rezignoval ve stylu novej hothatch lepší než rádoby bosssupacar typu A8 dvouletá. Protože co s tím to auto je grandiozni, ale chybí tomu To... Můžo... :D Kup si starý Maserati a užiješ si. Jen k tomu v záloze chce mít Golfa novyho.

Viola Procházková
04. března 2021, 13:07
5

Junior: Je to nezajímavej spotřebič, ale důvodů, proč si ho koupit vidím hromadu. Třeba proto, že chci dojet s celou rodinou z místa A do místa B v pohodlí a s rozumnou spotřebou. A znova a znova a furt to bude fungovat. My jsme tady trochu divná sorta lidí, rádi si myslíme, že kupujeme auta s duší a podobně. Ale pravda je, že rodinu bych radši vozila v tomhle než v patnáct let starém Foresteru. Nevozím, protože na to nemám prachy. Ono když si budeš chtít koupit férový rodinný auto, co je navíc zajímavý, za mega to fakt nebude.

Možná jsem v tom článku dostatečně neakcentovala, co jsem chtěla. Ano, je to "jen" spotřebič, ale v kategorii spotřebičů je to opravdu dobrý.

beastar
04. března 2021, 13:14
1

V téhle kategorii pokud člověk ty prachy má vždycky dojdeš k tomu že nové je lepší. Sám nemám problém to uznat.

Ju
Junior
04. března 2021, 14:53
0

Viola: Dyť píšu, spotřebič dobrej. A určitě spolehlivej, o to jde u spotřebiče především. Ale o novým toustovači jsem taky nějak moc nepřemejšlel, prostě jsem to koupil.
To co jsem psal nahoře nemá bejt úplně vztažený k tomuhle autu. Nebo nedejbože obhajoba ojetých krámu.
Spíš takovej povzdech. Že je hrozně málo "dobrých zvláštností". Něco, co by tě tak nějak donutilo to auto chtít, toužit po něm. A že ikdyž vedle tebe na semaforech zastaví novej Rolls, tak si řekneš si "ale tohle nemáš vole" a usměješ se. Třeba jako byla 130i. Prostě R6, RWD hatch. To bylo super :) Dneska tu M235i nebo co má bejt nástupce, jakože proč bych to měl chtít. Ikdyž to Jeník vodil bokem jak kdyby nebylo zítřka.
Beast:
Jo, myslím že ojetý Maserati by mě z apatie rozhodně probralo nebo rovnou k sebevraždě donutilo :D
Ty US auta no... Jako je to zajímavý. A hlavně za ty prachy, ještě když se vysereš na AO a poptáš to jinde... Jenže já to zase úplně nemůžu mít tak, jak bych chtěl. V debilní barvě a otevřený laufy, s tím se nedá nikam jet. Bych to měl pak jak motorku / na soukromé ježdění. Jenže to mě nebaví, nejsem založenej jak krab, abych jezdil daily s mrdkou a těšil se jak to v neděli s kámošema projedu.
By se mi líbil i ten pickup nějakej, to bych uměl mít rád a občas bych to i využil k tomu, k čemu je to auto určený. Jenže to viz ten muscle car. Prostě ten RAM v nějaký výbavě a chromfšude taky posílá zprávu, že tam kurva ten cash je a máš píči. To se občas hodí, občas ne.
A samozřejmě, ty interiéry jsou takový...Meh :)


krab
04. března 2021, 15:07
-1

To s váma souhlasim... taky bych asi koupil novější káru než obstarožná vehikl z Rakouska, ze kterýho občas kápne olej a občas se nedovře panoramatická střecha :-D Ale holt, šestiválec za ani ne pětinu toho co stojí ta RAVka, tak to bych byl prd autíčkář, abych to nezkusil nejdřív se starým křápem.

Beastar má pochopitelně pravdu... pro normální lidi auty nepostižení je nějaká nová RAV apod. na vhodnej způsob financování na kterým neprodělají kalhoty tedy na úrocích asi lepší řešení než se modrovat ojetinou, kterou koupí a opravují za cash.

beastar
04. března 2021, 16:22
1

No my si tady tak píšeme. Jenže vlastně reálně je to simple Čech kupuje na co má. A vlastně je nenáročný. Často lidi do nového jdou po rokach ojetin. Nemají zkušenosti jako většina z nás z mnoha auty. Nebaví je to. Nezajímá. Hale tj asi tak jak mě nebaví mobily.

Neřeším to. Stačí mi že to nemá úplně malý displej. Můžu na net, volat, psát. Foťák a tak neřeším. Nejsem do toho fanoušek. Kamarád je vasnivej zahradník ten ti dokáže o sekackach mluvit hodiny mě přijdou stejný hlavně že to seká.

Čili zákazník popta tojku. Dealer mu udělá cenu dá slevu, Toyota days and you know. A je ruka v rukávu. A ze tojka cz umí slevy. To auto tě nezklame asi jako třeba Vitara. Proto říkám pro běžného zákazníka supr. My o tom asi přemýšlet nebudeme že. I když teda krabe ta x3 byla spíš tvoje umanutost mít další pekáč. Nijak extra dobrý auto to není. A kdyby si ženě udělal radost něčím novým mohl si to mít pět let a hlavně to neřešit. Seata, Suzuki atp. To si mě trochu zklamal tím uvažováním.

krab
04. března 2021, 17:08
-2

Jak říkáš ... jako téma X3 , máš naprostou pravdu sice, ale zas nevíš pozadí, že vlastně v podstatě to auto aktuálně nikam ani nejezdí. Žena se s tím akorát tak trochu rozjezdila, pro ní bylo důležitý, že to má automat, je z toho dobře vidět a a když se k něčemu blíží, tak pípají parkovací sezory vpředu i vzadu, nic víc. Reálně teď na jaře a v létě bude jezdit akorát k dětský doktorce o dvě vesnice dál, já pracuju z domova, vypadá to že už skoro až pernamentně atd... prostě auto najednou nemá tu denní potřebu jako dřív. Až půjde zas do práce po mateřský tak se uvidí co dál, a starou X3 asi někam do prahy do kanclu jezdit nebude a to my vyřešíme. Letos a příští rok to vidím, že to auto najede maximálně 10 tis ročně kdoví jestli ... taky kvůli tomu mýmu autožurnálistickýmu hobby věčně jezdím něčím půjčovacím, takže teď třeba fakt skoro permanentně X3 nepoužíváme, až se na ní dokonce vyloženě těším.

takže já to vidím tak, že až bude potřeba, bude k tomu odpovídající nájezd a využití, tak jako to rodinný auto koupím něco fajnovějšího. Ale zas nevím, to víš, rád koupím něco aspoň trochu nemainstreamovýho... i když, víš jak, nakonec sedneš do Kodiaqa TDI a řekneš, vždyť houby zle, ono to vlastně udělá všechno tak jak člověk potřebuje. Klidně jedno úplně takovýhle nevýrazný auto doma bejt může. Ale aby někde stálo, tak to je zbytečný za to aktuálně utrácet peníze.

Mechanik
04. března 2021, 18:06
0

Pěkná debata, ve všem souhlasím, divný že. :-D
Jasně, já jsem extrém ale je fakt co píše Junior, ty auta tak nějak zapadají a chybí takový to velký nutkání, ty jo to bych fakt moc chtěl. Navíc pár let stará ojetina je ve stejným šuplíku jak dvacet let stará, sipe se to a stojí to neúměrně na údržbě. Divná doba.

Sa
Sato
04. března 2021, 21:02
0

krab: nie si v tom sám my máme doma prakticky rovnaký režim, akurát že tu detskú doktorku máme len asi 3km... sem tam do obchodu alebo lekárne a dneska si šla po nejaké handry čo sportisimo nebolo ochotné poslať poštou z predajne (10km). To je všetko. Myslím, že na Alfe ani tých 5 tis km ročne teraz nenabeháme a Mondeo som potreboval použiť presne 3x za posledný pol rok.
Ale predpokladám, že to v lete bude zas o niečo lepšie.

El Gringo
06. března 2021, 07:09
0

Po delší době deja vu super vlánko u článku hybrida, kde se objeví Maserati a "obstaróžní" X3 :) K tomu musím hodit taky moudro.

Podobná RAV4 v rojo Edition (hybrid) zde stojí v přepočtu 700k Kč s DPH, což dává smysl. Tak samo jako CR-V, CX-5 (v barvě rojo brillante), Tiguan, Ateca a nehybridní RAV4 v benzínu od 450k Kč s DPH. Klasický Prius zde stojí 440k Kč. Úžasné ceny a přitom se zde vyrábí spousta aut pro EU (Tiguan Allspace. V minulosti např. bmw e38 se vyrábělo i v mexické Toluce, kde mě málem poje****)

Dá se usmlouvat více než 10pct z kupní ceny v rámci nových pseudo-SUV. Přesně tenhle typ spotřebáku má smysl v normálním životě, né jako ojetý Charger R/T, kde jsem málem minulý týden přišel o dost pesos a během prodeje mne krom třech prodávajících sledovala plná RAMka 2500 mírumilovně vyhlížejících mexičanů.. :) A to jsme byli tři, jich bylo při obyčejné prohlídce auta 3 + ( 4 nenápadní)

Už se upřímně těším, jak si někdy koupím ojetinu v ČR/EU :)





Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D100  1976
Dodge D100

1976 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Dodge Grand Caravan  2013
Dodge Grand Caravan

2013 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Dodge Challenger  2014
Dodge Challenger

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Cadillac Brougham  1990
Cadillac Brougham

1990 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem