reklama
načítám data...

Štvou vás nová auta? Možná si brzy budeme moci kupovat nová-stará!

Hrál někdy někdo z vás Test Drive: Unlimited? Jistě jste si všimli, jak tam v autosalonech stála nová auta vedle starých a tak jste rovnoměrně vybírali mezi modely z let 1965 a 2015.

zobrazit celou galeriiAutíčkářovy názory: Štvou vás nová auta? Možná si brzy budeme moci kupovat nová-stará!

Jistě, byla to pouze hra a tak se nad autosalonem nabitým novými i nově vypadajícími starými auty nikdo nepozastavil. Jenže jak to tak vypadá, mohla by se podobná scéna naskytnout v brzké budoucnosti také v reálném světě.

Zcela aktuální zpráva z Japonska totiž říká jednu velmi zajímavou věc. Mazda spouští svůj vlastní oficiální program na renovaci první generace MX-5 a vedle toho znovu zavede i výrobu dílů, které se až dosud horko těžko sháněly po všech možných i nemožných inzertních serverech. A nejlepší na tom všem je, že Mazda je jen jednou z mnoha značek, které něco podobného zavádí.

Funguje to v zásadě naprosto jednoduše. Vezmete svou Miatu NA v  jakémkoliv stavu a vtisknete jí do laskavých rukou odborníků v japonské Hirošimě. Potom se odehraje několik týdnů až měsíců servisních kouzel a na konci toho všeho na vás svými mrkacími očky kouká Miata, která je stejná nebo dokonce lepší, než nová. Dostanete na ní záruku, sednete si do nevysezených a čerstvě potažených sedadel a odjíždíte s pocitem, že máte nové auto, hloubkově prověřené společností s certifikací TÜV Rheinland. Je sice zrozené dejme tomu v roce 1990, ovšem znovuzrozené v roce 2018. Zatím to funguje pouze v Japonsku, ale bude-li mít tento program úspěch, jeho rozšíření na starý kontinent či do Ameriky je na spadnutí.

reklama

Velmi podobně to potom funguje u Německého Porsche, u Britského Jaguaru a Land Roveru nebo třeba u Nissanu, který vám v budoucnu zrenovuje Skyline. Většinou si ještě stále musíte dodat na renovaci svůj vlastní kus, ovšem i tahle nutnost postupně odpadá a tak postupem času dojdeme k tomu, že stačí přijít s penězi. Prakticky do tohoto stádia už došel třeba Mercedesu-Benz, který vám skrze službu All Time Stars prodá buď stará ale pěkná, případně i stará a továrně zrenovovaná klasická auta. Mimochodem aktuální nabídku All Time Stars od Mercedesu nelze než doporučit. Je to opravdu skvostná podívaná.

Vidíte to? Tady už jsme vážně jen krůček od toho, aby repasované vozy let minulých stály na showroomech vedle těch, které ještě před několika měsíci zrály v podobě surového železa ve vysoké peci.

Možná si nyní říkáte, proč se právě teď objevuje snaha automobilek přivádět k životu stará auta. Důvod je prostý. Vůbec poprvé v historii automobilismu jsme totiž dosáhli bodu, kdy stárnou skutečně výborná auta. Nikdo nechce denně jezdit s historickým Cordem, konstrukčně pocházejícím z dvacátých let minulého století (i když i to bude díky zákonu o výrobě replik možné). Ale až bude v autosalonu Mazdy stát nová Miata ND vedle Miaty NA, a obě budou za stejnou cenu, odehraje se v hlavě srdnatého zákazníka drastický boj o to, kterou z nich koupit. Představte si tu úzkost, když v Nissanu najdete vedle sebe stát nové GT-R a Skyline GT-R R32. Představte si bezmoc, když si jdete pro nové Porsche 911 a z rohu autosalonu na vás přátelsky pokukuje vzduchem chlazená 964. Žádný z těch starých modelů sice není objektivně tak dobrý, tak rychlý a tak bezpečný, jako jeho následovník, ale ruku na srdce – neměl by každý z nás pravověrných autíčkářů to rozhodování přece jenom těžké?

Tak jak jsou, nedá se s velkou spoustou zmiňovaných starých aut už moc jezdit. Vlivem stárnutí a najetých kilometrů se stávají nespolehlivými a mají rozličné problémy, ovšem pokud je vezmou do péče jejich mateřské automobilky a odborně zrepasují do stavu nového vozu, žádný problém najednou není. Jen staré-nové auto se zárukou a servisní knížkou, ale bez propocených sedaček, plísně ve ventilaci, zpuchřelých hadic a mikročásteček kůže v čalounění.

Je to opravdu hudba budoucnosti, nebo se budou renovace starých aut týkat pár movitých nadšenců, kteří si nechají odborně zrepasovat Land Rover Series 1, aby si jej následně postavili do obýváku? To se uvidí a možná se to uvidí již brzy. Samozřejmě je naprostá blbost očekávat, že se na každém z moderních dealerství objeví vedle nových aut i jejich retro předchůdci, ale uznejte, že mít možnost koupit staré auto v zaručeně dokonalém stavu by bylo prostě super. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vojta Nekvapil
08. srpna 2017, 10:54
0

Zhruba timhle procesem prochazi moje S13. Az se vrati na silnice, tak bude lepsi nez jak pred 23 lety vyjela z linky.

reagovat
zimbic
08. srpna 2017, 12:12
1

A pak, že ty nejlepší automobilové časy jsou za námi. Čeká nás ještě zajímavá éra zrenovovaných starých aut ze staré školy a spoustu nových aut co jsou super.

reagovat
PeterLuk
08. srpna 2017, 14:01
0

Tieto aktivity skutočne oceňujem, najmä prístup Jaguaru/Land Roveru je mi sympatický. Akurát ešte stále čakám, až začnú sériovo vyrábať staré autá s novými technológiami...

O tom programe Mercedesu som nevedel. Pozerám, W114 za 30 000? Hmmm...

reagovat
Vojta Nekvapil
08. srpna 2017, 15:58
0

Elektrickej Delorean nestaci?

PeterLuk
10. srpna 2017, 00:23
0

Práve toto nie je to, čo myslím. I keď, je to relatívne. Šlo mino to spojiť bezpečnosť dnešných áut, vyspelé podvozky, presné prevodovky etc. s dobovými karosériami. Ajkeď je mi jasné, že to nepôjde bez kompromisov. Dačo na štýl restomods, ale (malo)sériovo, niečo ako ten Cadillac od RingBrothers, len trošku decentnejšie.

Vojta Nekvapil
10. srpna 2017, 15:51
0

Pozadavky na moderni bezpecnost zlikvidujes ten klasicky tvar po kterem touzis. Nedokazes tam nacpat dostatecne velke vyztuhy, airbagy. Nebudes plnit ochranu chodcu a spoustu dalsich cypovin, ktere musi plnit nova auta. Nejde proste vzit starou kastli a hodit ji na novy podvozek a cekat bezpecnost.

PeterLuk
11. srpna 2017, 13:23
0

Nemyslím to doslova, o dizajn a konštrukciu áut sa zaujímam a tak viem čo to obnáša. Prvá generácia Porsche 911 nikdy nebude taká bezpečná ako nová. Určite tu ale je priestor na zlepšenie.

Vojta Nekvapil
12. srpna 2017, 01:46
0

No a ja se jejich konstrukci zivim. Nove lisovaci nastroje aby se vse znovu vylisovalo z tuzsich plechu nikdo nezaplati. Nemluve o novych dilech. Ta kastle proste blatem uz zustane. Budes mit sice novou platvormu podlahy ale ta ti nijak nepomuze. Pri celnim narazu se auto sroluje, protoze strecha nema zadnou tuhost. Pri bocnim narazu ti mozna trosku pomuze prah, nicmene B sloupek je porad papir a auto pronikne dovnitr. Jedinne bezpecne retro je udelat rucne kopie dilu z karbonu a nasadit je na trubkovou konstrukci. Ale to uz je nova stavba a ne retromod.

PeterLuk
12. srpna 2017, 10:01
0

Však tak to myslím, vyrábať to nanovo. Ale je mi jasné, že by sa to neoplatilo...

Wanix
08. srpna 2017, 14:22
3

Bomba! U tohoto článku srdce skáče radostí!! Jestli budu někdy nechutně bohatý nechám si dát do topu svoji 323F :D jenom nevím jestli postačí donést do Hirošimi lopatu rzi..

reagovat
Lu
Lukyno
08. srpna 2017, 14:52
1

Otazka je, kto si to bude moct dovolit? Toto podla mna urcite nie je nieco pre bezneho cloveka a ani len pre bezneho solventného cloveka. Co si pamatam, tak napr. ten zrenovovany Range Rover stoji viac ako uplne novy aktualny model.

reagovat
bitner
08. srpna 2017, 15:13
0

Jako kseft s nostalgii to fungovat bude. Obchodne vyborny napad. Navic tyhle renovace budou mit vysoky podil rucni prace, coz to opet prodrazi. Sice je otazka, co na to eurolegislativa, ale ze zkusenosti vim, ze kde je nemecka vule, tam je cesta.

Tomáš Trýska
08. srpna 2017, 17:43
0

V legislativě problém nebude - jednak proto, že očekávám nějaká drobná omezení, druhak v tom, že i záměna karoserie či rámu, pokud bude provedena přímo u výrobce, tak by měla být naprosto legální.

Vojta Dobeš
08. srpna 2017, 21:22
1

Přesně, výrobci stačí VIN, aby kolem něj z dílů mohl postavit nové auto. Ostatně ultimátním výsledkem tohoto postupu jsou Jaguary XK-SS (postavené na VINech aut co shořela) a E-type Lightweight (VINy aut která se nikdy nevyrobila, ale čísla pro ně byla přidělena).

bitner
08. srpna 2017, 21:49
0

LOL, tak to je masakr. To uz stoji za to schovavat stare technicaky.

Vojta Nekvapil
09. srpna 2017, 00:26
0

Akorat bude trosku problem. Depozit je jen na rok a uz zase chteji ozivit platby kancelari pojistitelu. S13 mam uztretim rokem radeji na zivejch papirech zatim co kastle je rozrezana.

Goldies
08. srpna 2017, 15:03
3

Boze, at tohle nenapadne skodovku! :-D

Jinak ja uz si tim defakto prosel, i kdyz jeste by to tak 150k sneslo, ale porad budu na lepsi cene nez to stalo nove...

reagovat
sumy
10. srpna 2017, 07:24
0

Nezbyva nez gratulovat. Ja to mam teprve pred sebou. A to tak, ze musim nejdriv dostavet 1/3 baraku, kde bude 50m2 dilna, kde sve pajo rozparu a nasledne poskladam zpet. I kdyz, ani se soucasnymi 370tkm nemam problem s poruchami ci nespolehlivosti. Spis ta zrzava rakovina :-/ Motor ma do mega, kdy je zralej na generalku jeste cas :-)

sumy
10. srpna 2017, 07:27
0

Jeste jsem si tak rikal, az zacnou utahovat srouby "cudakum", jestli se najde nekdo, kdo bude delat urady posvecene konverzni sady na elektro. Protoze jinak se obavam, ze ani to nejlip zrenovovany auto nepujde provozovat jen tak. :-/

Jenyk
08. srpna 2017, 15:39
2

Je to i prilezitost k novemu businessu pro servisy. Nebylo by to pro ne jednoduche, ale pro zakazniky by to byl dobry signal jak rozlisit dobre mechaniky od tupych vymenkaru.

reagovat
to
tom
09. srpna 2017, 15:42
0

Myslím že 6q neměla protože se do ní nevešel. Když se Z3 začala vyrábět tak ani neexistoval, tudíž se s ním nepočítalo. Ale o pár kusech s individuální přestavbou jsem četl když jsem se o ní zajímal (měl jsem 2000 Z3 coupé M54B30). Vyztužení by nebylo třeba, ve své době mělo coupé největší tuhost v krutu ze všech BMW, vznikla vlastně tak že na cabrio dali střechu, ne obráceně jako obvykle, tudíž jí zůstaly výztuhy a byla tedy těžší než cabrio. Ale to svezení bylo boží.

Pan Krab
08. srpna 2017, 20:32
1

Já už to sleduju nějakou dobu, ale spíš vidím realizace těch "restomods" , auta na bázi starých, ale ne uplně stejné jako původní novinka. Něco jako má Goldies :) - takový pokus o "Singer MR2" ...

Kamenem úrazu je cena. Postavit nové staré auto, ať už jakoukoli cestou stojí většinou mraky peněz, je to kusová ruční výroba. Fakt jsem zvědavej na další informace ohledně té Miaty NA.

Jinak, Singer, Alfaholics, Mechatronic, Eagle, David Brown a mnoho dalších, Porsche classic , BMW classic přinášejí skvosty. Ale taky za hodně tučný prachy.

Jestli bych stál o znovuzrození jednoho auta, tak by to bylo BMW Z3 M Coupe. Když si představím použít navíc k S54 6ti kvalt s M3 E46 ( což v originálu schválně neměla) a upravit podvozek nějakými civilními ale vývojově top tlumiči Bilstein B12/B16 , dát tomu odpovídající dodatečný vyztužení karoserie a cenovku 2 mega .. myslím, že M2 s pádly a 8sp ZF už by nikdo nechtěl :-D ..... i když asi je to nesmysl a toužila by po tom jen hrstka z nás :)

reagovat
MGRR
09. srpna 2017, 09:15
0

Průzračný a tvrdý byznys, vyzobávání.

reagovat
Ev
Evlo
10. srpna 2017, 10:43
0

Sem se uz mazdy ptal kolik to tak orientacne bude stat a zatim sami nevi. Ale chapu, novy auto nejde tak dobry vyrobit, ale stary jo, kdyz maj vin, tak holt budou vyrabet novy auto na 1997 vin, proc ne.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Durango SLT 2000
Dodge Durango SLT

2000 rok výroby
250 koní výkon
5 901 ccm objem

Ford Mustang coupe V6 2013
Ford Mustang coupe V6

2013 rok výroby
305 koní výkon
3 700 ccm objem

Chevrolet Corvette targa 1977
Chevrolet Corvette targa

1977 rok výroby
210 koní výkon
5 700 ccm objem

Lincoln Continental kabriolet 1964
Lincoln Continental kabriolet

1964 rok výroby
320 koní výkon
7 000 ccm objem