načítám data...

Softwarové problémy zastavily prodej nových Golfů

20. května 2020, 10:48 13 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Mrzutosti koncernu s neodladěným palubním software zdá se ještě nekončí.

zobrazit celou galeriiNovinky: Softwarové problémy zastavily prodej nových Golfů

O problémech s palubním software napříč koncernem VW už toho bylo napsáno dost dost. Stávkující operační systém ve vozech je konec konců i důvod, proč se stále ještě nerozběhl prodej “revolučního” modelu ID.3. Což je sice mrzuté, ale u okrajového a stále poněkud experimentálního elektromobilu to zas tak nevadí. Jenže čerstvé informace ukazují, že tentokrát softwarová chyba zastavila i prodej nejdůležitějšího vozu značky, totiž Golfu.

To, že je software ušitý horkou jehlou přiznávají i samotní zaměstnanci automobilky a snaží se nastalé problémy řešit co nejrychleji. Většinou šlo o vesměs nepříjemné, ale na bezpečnost vliv nemající nepříjemnosti, jako zamrzající couvající kamera, nemožnost OTA aktualizací, nebo problémy s uživatelskými účty, nebo spárováním telefonu. Čas od času celý systém tak trochu zamrzl, ale většinou se to dalo vyřešit restartem. Většinou. 

Podle serveru Autonews se ale u nového Golfu a příbuzných modelů (takže i naší domácí Octavie 4. generace) objevil problém, který způsobuje občasné zastavení komunikace mezi řídící jednotkou a modulem konektivity, na který je mimo jiné napojený systém e-call, jehož přítomnost ve voze je od roku 2018 v EU povinná. V případě hypotetické dopravní nehody by se tak mohlo stát, že vůz nepřivolá pomoc, ačkoli je to z hlediska legislativy povinné. 

Kvůli této chybě se tak prozatím pozastavily dodávky nových vozů ke kupujícím a dealerům. Na odstranění chyby se dle vyjádření automobilky úsilovně pracuje, zatím ale není jasné, jak se situace vyřeší. Ve vzduchu je tak i teoretická svolávací akce na všechny vozy příslušným typem palubního software, což je kromě Golfu a Octavie třeba i Seat Leon, nebo Audi A3. 

Oficiální stanovisko automobilky vůči majitelům dotčených vozidel je zatím takové, že se v případě jakýchkoli problémů mají obrátit na příslušného dealera pro detailní informace, jak v dané situaci postupovat. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

tazzz
20. května 2020, 12:29
0

Povinost implementace systému e-call je další ukázka toho, že bruselští psychopati žijí mimo realitu.Proč má průměrný řidič, který jezdí okolo komína do práce 50km denně, platit za nějakou konektivitu, kontrolu tlaku v pneu, adaptivní dobíjení a jiné zhovadilosti, které vůbec nepotřebuje?Nebude to dlouho trvat a nesmysly z mozkového trustu bruselských idiotů vyjdou dráž,než zbytek auta.

reagovat
MB
MBMB
20. května 2020, 14:15
3

Možná to bude překvapivé, ale nehoda se může stát i někomu, kdo jezdí denně 50 km do práce.

ni
nick
20. května 2020, 15:52
0

Jo a o to překvapivější může být, že je stále spousta silnic, kde je nějaké připojení na dvě věci, bo tam není signál. Žádný. Žádného operátora. A do budoucna žádná změna, bo ekonomika a operátor umí počítat. Co s tím, zákaz vjezdu,..........?

Csaba
20. května 2020, 16:29
2

Takhle to dopadá když se z aut stávají počítače s koly... :(

reagovat
bkralik
21. května 2020, 10:19
2

Když ono co s tím naděláš, když to lidi chtějí. I blbá jednotka parkovacích senzorů má dneska software se třema vrstvama abstrakce a i když běží na slaboučkym procesůrku, tak na základě vstupních dat dělá realtime mapu okolí včetně rozpoznávání tvaru objektů a jejich výšky - prostě protože lidi chtějí automatické parkování a bez toho aparátu pod tím to rozumně nefunguje.

tazzz
21. května 2020, 13:25
-4

Jasně, nemám problém s novými technologiemi.Lidi chtějí lepší výbavu a je to v pořádku.E-call je ale prvoplánově monitorovací software a nevidím důvod jim za jejich fízlování ještě platit.Když trochu budu přehánět, tak dnes zavolají řidiči sanitku a zítra mu zastaví auto, když se o den zpozdí s placením daní.

bkralik
21. května 2020, 17:38
0

Přijde ti ze struktury diskuze snad, že jsem reagoval na tebe?

tazzz
21. května 2020, 18:09
0

Promiň, překlepl jsem se.

če
čert
24. května 2020, 00:42
2

eCall není žádný prvoplánově sledovací systém. Možná než příště plácneš takovou blbost, tak by bylo fajn si o tom něco nastudovat...

ma
martinw
21. května 2020, 10:04
1

Hlavní problém je v tom že VW není softwarová firma, má mraky externích společností a tím pádem každá chyba v kódu se řeší velmi zdlouhavě než dodavatel něco opraví jiný dodavatel se tomu přizpůsobí apod... budou muset najmout vlastní vývojové týmy ve velkém počtu.

reagovat
Ha
Habakukk
21. května 2020, 15:38
5

Mě teda nejvtipnější přijde druhý odstavec kde jsou popisovány běžné problémy kdy různě něco zamrzne nebo nejde připojit. Zcela upřímně toto je pro mě větší průser než nefunkční Ecall. Protože couvací kameru nebo telefon používám každý den a vytáčelo by mě do běla to, že mám auto za 750 litrů a prodávají vlastně nedodělaný nepodarek.

reagovat
martin_100
24. května 2020, 20:05
-1

Muhehe muhehe a muhehe :-D
Mr*ky s haldou k*k*tin pro idioty. Dobře jim tak vocasum. Mají dělat normální auta a ne podělaný tablety na kolech. Kecy že to lidi chtějí neberu. Lidi chtějí to co jim automobilky vnutí aby chtěli. Tecdhnika málokdy zazlobí, elektronika a software se se*ou ve všem a furt. Pochybuju že by lidi chtěli věčně rozbitej nefunkční krám místo spolehlivýho auta.

reagovat
če
čert
24. května 2020, 23:39
2

Jo a proto maji ty jednoduchy spolehlivy auta s infotainmentem z doby krale klacka v EU opravdu skvely prodeje (zdravim do Japonska)...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1968 rok výroby
270 koní výkon
6 400 ccm objem

Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě 1967
Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě

1967 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang SHELBY GT350 ORIG./MAN/ V ČR! 1968
Ford Mustang SHELBY GT350 ORIG./MAN/ V ČR!

1968 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Puma 1.7VCT 2001
Ford Puma 1.7VCT

2001 rok výroby
123 koní výkon
1 700 ccm objem

Mercury Park Lane Convertible 1959
Mercury Park Lane Convertible

1959 rok výroby
325 koní výkon
7 050 ccm objem