logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Softwarové problémy zastavily prodej nových Golfů

Mrzutosti koncernu s neodladěným palubním software zdá se ještě nekončí.

O problémech s palubním software napříč koncernem VW už toho bylo napsáno dost dost. Stávkující operační systém ve vozech je konec konců i důvod, proč se stále ještě nerozběhl prodej “revolučního” modelu ID.3. Což je sice mrzuté, ale u okrajového a stále poněkud experimentálního elektromobilu to zas tak nevadí. Jenže čerstvé informace ukazují, že tentokrát softwarová chyba zastavila i prodej nejdůležitějšího vozu značky, totiž Golfu.

To, že je software ušitý horkou jehlou přiznávají i samotní zaměstnanci automobilky a snaží se nastalé problémy řešit co nejrychleji. Většinou šlo o vesměs nepříjemné, ale na bezpečnost vliv nemající nepříjemnosti, jako zamrzající couvající kamera, nemožnost OTA aktualizací, nebo problémy s uživatelskými účty, nebo spárováním telefonu. Čas od času celý systém tak trochu zamrzl, ale většinou se to dalo vyřešit restartem. Většinou. 

Podle serveru Autonews se ale u nového Golfu a příbuzných modelů (takže i naší domácí Octavie 4. generace) objevil problém, který způsobuje občasné zastavení komunikace mezi řídící jednotkou a modulem konektivity, na který je mimo jiné napojený systém e-call, jehož přítomnost ve voze je od roku 2018 v EU povinná. V případě hypotetické dopravní nehody by se tak mohlo stát, že vůz nepřivolá pomoc, ačkoli je to z hlediska legislativy povinné. 

Kvůli této chybě se tak prozatím pozastavily dodávky nových vozů ke kupujícím a dealerům. Na odstranění chyby se dle vyjádření automobilky úsilovně pracuje, zatím ale není jasné, jak se situace vyřeší. Ve vzduchu je tak i teoretická svolávací akce na všechny vozy příslušným typem palubního software, což je kromě Golfu a Octavie třeba i Seat Leon, nebo Audi A3. 

Oficiální stanovisko automobilky vůči majitelům dotčených vozidel je zatím takové, že se v případě jakýchkoli problémů mají obrátit na příslušného dealera pro detailní informace, jak v dané situaci postupovat. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
tazzz
20. 5. 2020, 12:29

Povinost implementace systému e-call je další ukázka toho, že bruselští psychopati žijí mimo realitu.Proč má průměrný řidič, který jezdí okolo komína do práce 50km denně, platit za nějakou konektivitu, kontrolu tlaku v pneu, adaptivní dobíjení a jiné zhovadilosti, které vůbec nepotřebuje?Nebude to dlouho trvat a nesmysly z mozkového trustu bruselských idiotů vyjdou dráž,než zbytek auta.

3
MBMB
20. 5. 2020, 14:15

Možná to bude překvapivé, ale nehoda se může stát i někomu, kdo jezdí denně 50 km do práce.

0
nick
20. 5. 2020, 15:52

Jo a o to překvapivější může být, že je stále spousta silnic, kde je nějaké připojení na dvě věci, bo tam není signál. Žádný. Žádného operátora. A do budoucna žádná změna, bo ekonomika a operátor umí počítat. Co s tím, zákaz vjezdu,..........?

2 reagovat
Csaba
20. 5. 2020, 16:29

Takhle to dopadá když se z aut stávají počítače s koly... :(

2
bkralik
21. 5. 2020, 10:19

Když ono co s tím naděláš, když to lidi chtějí. I blbá jednotka parkovacích senzorů má dneska software se třema vrstvama abstrakce a i když běží na slaboučkym procesůrku, tak na základě vstupních dat dělá realtime mapu okolí včetně rozpoznávání tvaru objektů a jejich výšky - prostě protože lidi chtějí automatické parkování a bez toho aparátu pod tím to rozumně nefunguje.

-4
tazzz
21. 5. 2020, 13:25

Jasně, nemám problém s novými technologiemi.Lidi chtějí lepší výbavu a je to v pořádku.E-call je ale prvoplánově monitorovací software a nevidím důvod jim za jejich fízlování ještě platit.Když trochu budu přehánět, tak dnes zavolají řidiči sanitku a zítra mu zastaví auto, když se o den zpozdí s placením daní.

0
bkralik
21. 5. 2020, 17:38

Přijde ti ze struktury diskuze snad, že jsem reagoval na tebe?

0
tazzz
21. 5. 2020, 18:09

Promiň, překlepl jsem se.

2
čert
24. 5. 2020, 00:42

eCall není žádný prvoplánově sledovací systém. Možná než příště plácneš takovou blbost, tak by bylo fajn si o tom něco nastudovat...

1 reagovat
martinw
21. 5. 2020, 10:04

Hlavní problém je v tom že VW není softwarová firma, má mraky externích společností a tím pádem každá chyba v kódu se řeší velmi zdlouhavě než dodavatel něco opraví jiný dodavatel se tomu přizpůsobí apod... budou muset najmout vlastní vývojové týmy ve velkém počtu.

5 reagovat
Habakukk
21. 5. 2020, 15:38

Mě teda nejvtipnější přijde druhý odstavec kde jsou popisovány běžné problémy kdy různě něco zamrzne nebo nejde připojit. Zcela upřímně toto je pro mě větší průser než nefunkční Ecall. Protože couvací kameru nebo telefon používám každý den a vytáčelo by mě do běla to, že mám auto za 750 litrů a prodávají vlastně nedodělaný nepodarek.

-1 reagovat
martin_100
24. 5. 2020, 20:05

Muhehe muhehe a muhehe :-D
Mr*ky s haldou k*k*tin pro idioty. Dobře jim tak vocasum. Mají dělat normální auta a ne podělaný tablety na kolech. Kecy že to lidi chtějí neberu. Lidi chtějí to co jim automobilky vnutí aby chtěli. Tecdhnika málokdy zazlobí, elektronika a software se se*ou ve všem a furt. Pochybuju že by lidi chtěli věčně rozbitej nefunkční krám místo spolehlivýho auta.

2
čert
24. 5. 2020, 23:39

Jo a proto maji ty jednoduchy spolehlivy auta s infotainmentem z doby krale klacka v EU opravdu skvely prodeje (zdravim do Japonska)...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte