načítám data...

Škrabka pod víčkem nádrže už není cool, teď letí koloběžka u rezervy.

28. května 2020, 14:38 10 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Škoda opět překvapuje Simply Clever řešením, které používá osvědčený postup "nacpat nějakou nečekanou věc pod něco otvíracího".

zobrazit celou galeriiNovinky: Škrabka pod víčkem nádrže už není cool, teď letí koloběžka u rezervy.

Je tomu už skoro rok, co se Zlokočka podivovala nad tím, že se spousta automobilek rozhodla prodávat své vlastní elektrokoloběžky. Bylo tedy otázkou času, než  do tohoto rozjetého vlaku na rozjetou kolobrndu naskočí i domácí škodovka. Teda…nakonec to není tak velkolepé, na elektropohon se tak trochu pozapomnělo, ale zas je to levné ne tolik drahé, že…

Myšlenka na vlastní odrážedlo implementované do domácích vozů je překvapivě stará, zmiňuje se o ní už článek z počátku roku 2018, který prorokuje, že by se tento poněkud svérázný “prostředek dopravy poslední míle” měl montovat do referentské Octavie a dokonce i “manažerského” Superbu. A ačkoli je představa account managera v saku z čéáčka svištícího si po Brumlovce na černé kolobrndě docela vtipná, přeci jen je to asi tak nereálné, že to tehdy někdy zaříznul.

Ale pak přišly Kamiq a Scala, levnější varianty modely pro mladé a dynamické lidi, kteří místo saka oblékají polotrika, džínové kraťasy a prodyšné tenisky s bílou podrážkou a koloběžka znovu dostala svou šanci. Můžete si jí objednat, stojí lidovou “trojku”. Za své peníze získáte třeba gumu na řidítkách, unisex pohlaví, nebo designový nášlap. Mňam.

Bohužel ne vše je ale tak růžové, jak by se mohlo zdát. Popis produktu totiž říká, že “Koloběžka není určena pro provoz na pozemních komunikacích.” A pozemní komunikací se pak rozumí “dopravní cesta určená k užití silničními a jinými vozidly a chodci, včetně pevných zařízení nutných pro zajištění tohoto užití a jeho bezpečnosti.” Jinými slovy silnice, ale i chodník. Takže s touhle malokolečkatou věcí můžete tak maximálně drandit po trávníku vedle cesty, což moc nejde. A navíc budete muset před první jízdou vyrazit do cykloservisu.

Nakonec se mi ale přístup škodovky, která si, alespoň podle hesel jako “trvale udržitelná mobilita”, nebo “patentované Simply-clever skládání” dělá tak trochu legraci sama ze sebe docela zamlouvá. Zaplavení měst zelenočernými koloběžkami (nezaměňovat se zelenobílým Lime zlem) nás sice asi nečeká, ale dříve, nebo později si tenhle nesmysl určitě někdo přihodí do konfigurátoru při vybavování fleetového služebáku na dorovnání maximální povolené částky utratitelné za vůz. A vlastně proč ne. Děti to ocení. Do budoucna by se mohly objevit třeba ještě skládací kolečkové brusle pod sedačkou spolujezdce, nebo skateboard ve stropním podhledu. Viva la udržitelná mobilita.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ka
Karda
28. května 2020, 15:49
1

V tom případě sem na střední měl simply clever Favorita. Jen místo koloběžky jsem měl skládačku. Skládačku Eska. Která nešla složit. Takže zabírala cely kufr při sklopených sedačkách. Moc simply ani clever to vlastně nebylo. Ale každé ráno mi to ušetřilo 15 minut!

reagovat
Tomáš Trýska
28. května 2020, 16:17
4

Chtělo by to něco rychlejšího, něco jako bylo Motocompo v Hondě City někdy v osmdesátkách. Pro ty, co to neznají, tak to byl skútr do kufru městského miniauta. Dneska by to mohlo být na baterky.

reagovat
PachezZ
29. května 2020, 03:52
1

hned sem si vzpomněl na tohle video :)

custom1
29. května 2020, 10:55
3

To je naprostá pecka!!!
Mít City s drivetrainem Hondy e a k tomu elektrické Motocompo, hotové elekto "auto-moto kombo"! :)))

Vojta Nekvapil
30. května 2020, 21:17
0

Mno, něco většího na baterky pro posledni míli jsem řešil. Ale mluvit o tom můžu až za pár roků. :D

Ha
Habakukk
29. května 2020, 07:32
0

Tak se dívám, dívám a u reservy tam žádnou kolobrndu nevidím. Jo aha já nevidím ani reservu tak to moc Simply clever.

reagovat
Holofaust
29. května 2020, 21:53
1

Tyvole, to až pichneš, a nepude to tou jejich sračkosadou zalepit, nebo až ti odejde čidlo v nádrži na chcanky a tvoje 1.6tdi odmítne spolupráci, tak nasedneš na koloběžku, a odjedeš jako vítěz do západu slunce :-D
Ford že dával k novýmu autu permanentky na české dráhy, to jsme si dělali srandu. Toto je realita nové doby :-D

reagovat
beastar
30. května 2020, 11:28
1

Lepici sada je tam jenom protoze tam byt musi. Obecne nejen ve skodarne. Neco s tim zalepit je utopie. Ted nedavno sem koukal na Passata a bezpecnostni srouby, auto melo jen sadu... Rikam to chces resit nekde za deste v bily kosily Armani defekt. Ze zoufalstvi bych fakt skocil na kolobrndu. Jo a je to ekologicky... Ted uz jenom vymyslet proc to tam je a co je na tom clever.

Tomáš Trýska
01. června 2020, 14:47
0

Už není povinná ani ta, stačí mít v rámci připojištění POV odtah.

ransom
03. června 2020, 12:42
2

"Nacpat nějakou nečekanou věc pod něco otvíracího"?
Tak co třeba atmosférická 2,8 V6 zpátky pod kapotou Superba?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300M 2,7 L, 6V, 205PS 2001
Chrysler 300M 2,7 L, 6V, 205PS

2001 rok výroby
205 koní výkon
2 700 ccm objem

Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6

2003 rok výroby
190 koní výkon
2 499 ccm objem

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem