načítám data...

Renovace není investice aneb proč je lepší držet se zpátky | Ptejte se

14. června 2017, 07:22 39 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Volba investičního auta může být složitější než se zdá a nejpopulárnější řešení nemusí vždy vést ke kýženému úspěchu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii


Ahoj Vojta, Ahoj redakce

pozdravujem zo Slovenska. Narazil som na váš portál asi tak pred dvoma rokmi tesne po zakúpení istého roadsteru o ktorom sa nemie hovoriť. Vždy sa mi páčili články kde radíte čitateľom ku výberu auta.

Teraz mám otázku aj ja. Dostal som sa totiž do situácie keď nepotrebujem auto na denné jazdenia pričom mi v garáži stoja už dva. Spomínaná Mazda MX5NC a AstraJ na ktorej jazdí polovička. S tohto dôvodu som sa rozhodol že je čas kúpiť si tretie :-D toľko k pozadiu.

Teraz k samotnej otázke. Uvažujem nad investičným autom ktoré bude zaujímavé aj po šoférskej stránke a zvládne spoľahlivo víkendové roadtripy poprípade nejakú tú veteránsku really. Veľmi sa mi pozdáva Lancia Fulvia alebo Alfa Romeo Junior GT. Rozpočtovo sa pohybujeme +/- okolo 15000€ ale skôr menej ako viac. Ak by to bolo viac musí mazda preč na čo momentálne niesom pripravený, :-D. Ďalšie s možností by asi bolo BMW 2002, Alfa Gulia Super poprípade niečo s anglicka.

Hlavná podmienka je ale investícia a zhodnotenie ceny vozidla do budúcnosti.

Alfa Romeo Junior už má asi hlavný rast ceny za sebou. Ale srdce ma ťahá k Alfe. Ovšem tam sa pohybujeme nad môj aktualny rozpočet a to by musela Mazda preč.

Voľba rozumu je asi Lancia keďže tam osobne vidím ešte nejaký potenciál na rast a zároveň je to skvelé auto.

Ako to vidíte v redakcii a aké iné možnosti by som v mojej cenovej hladine mal?

Maťo

Vybírat si klasický vůz pro radost, navíc s poměrně generózním rozpočtem, je jedna z nejpříjemnějších věcí, které se mohou v životě nadšeného motoristy přihodit. A nutno říct, že tvůj “problém” ti v redakci všichni závidíme.

Nicméně i “problém” se může stát skutečným problémem a ve světě klasických aut není od verze bez uvozovek nikdy příliš daleko. Náznak potenciální pasti ostatně cítím i ve tvém dotazu – nebo přesněji ve tvých volbách v kontextu daného rozpočtu.

Nenosím sice v hlavě ceny všech starých aut, ale pár okamžiků (no dobře, hodin) strávených na internetových inzercích potvrdily mé počáteční podezření. Z aut, o kterých ve svém dotazu mluvíš, se totiž většina vejde do zmiňované hranice 15 tisíc eur jen stěží a tvůj favorit, Alfa Romeo Junior, v podstatě vůbec.

V tuto chvíli tak stojíš před tou největší pastí milovníka klasických vozů. Vidíš rozpočet, vidíš auta, která tě lákají, ale nejsou tvým ideálem, a vidíš také auto svých snů jen o pár eurových tisícovek výše. A je zatraceně snadné propadnout pokušení, maličko nafouknout rozpočet a koupit ten nejlevnější Junior, který najdeš. Nebo jeden z nejlevnějších.

A to je přesně ten bod, za kterým začínají bolehlavy, děsem probdělé noci a období, kdy se ti tvůj mechanik stane bližším člověkem než tvoje žena. Tedy pokud drahá polovička vůbec přetrpí drancování rodinného rozpočtu pojízdnou ruinou.

Jestli totiž ve světě klasických vozů něco opravdu nechceš, jsou to ty nejlevnější kusy daného modelu. Ani ty o kousek nad nimi. Je to špatné pokud jsi běžný motorista, který si chce užívat starého stroje a mít z něj radost. A je to katastrofální, pokud přemýšlíš o autě jako o investici.

Nemluvím teď o hromadách železného šrotu, které se optimisticky zovou “projekty”, a pro jejichž navrácení mezi automobilové skvosty obětují odvážní nadšenci statisíce a miliony či roky života. Nahlížet na takové auto jako na “investici” je pošetilost tak očividná, že to většinu lidí ani nenapadne (jsou samozřejmě výjimky, ale i ty se týkají jen lidí, kteří “v tom umí chodit” a mají nějaké zkušenosti).

Mám na mysli ta “nejlevnější hezká” auta. Kousky, které vypadají na fotkách skvěle, naživo o kousek hůř, ale stále dokáží mnoho kupců přesvědčit s tím, že “se tohle opraví a tamto doladí” a pak to bude super.

Nebude.

Jako bývalý majitel celé řady příšerných starých pleček klasických vozů ti jako majiteli moderního spolehlivého japonského vozu mohu říct, že veškeré tvoje představy budou příliš optimistické a praxe bude u levného kusu horší. Ne, opravdu, ještě o kousek horší.

Pokud bude daný kus mít alespoň perfektní karoserii, lak a solidní interiér, je teoreticky možné, že se zbytek opravdu podaří vychytat. Ale to je u levných exemplářů velmi málo pravděpodobné a většinou končí proces “vychytávání” po několika letech odstrojením vozu a jeho kompletní renovací.

V tu chvíli jsi z investičního hlediska v místech, kam slunce nesvítí. I u populárního “investičního” vozu jako je Alfa Junior se málokdy podaří, že renovace zvýší jeho hodnotu o sumu, na kterou přišla – u člověka, který takovou věc podniká poprvé, je to téměř nemožné a “levné, ale jezditelné” auto je nejhorší možný kandidát. Zrenovovat “projekt” bývá jen o málo dražší a jeho pořizovací cena je přitom drasticky nižší. U “levného jezditelného” auta v kupní ceně platíš za to, že se s ním dá jezdit. Což je, v případě že ho nakonec budeš renovovat, naprosto zbytečné.

Proč to všechno píšu? Protože to pro tvůj výběr znamená zásadní věc. Chceš-li uvažovat o starém autě jako investici a máš-li na něj 15 tisíc eur, neměl by ses ani podívat na auta, jejichž ceny začínají kolem této hranice. To, co by tě mělo zajímat, jsou vozy, které v “jezditelném” stavu začínají o mnoho níže – dejme tomu do 10 tisíc eur nebo ještě levněji.

Od takového modelu potom potřebuješ najít ten nejlepší možný kus, jaký si můžeš dovolit. To, co hledáš, je auto v pokud možno originálním, nerenovovaném stavu, s nízkým nájezdem, doloženou historií, bez úprav, bez zásadních závad, které by bylo nutné řešit. A má smysl za takové auto zaplatit mnohem víc, než je za jiné exempláře daného typu “běžné”.

Zvláště u aut, jejichž ceny už prošly největším nárůstem, což je dnes většina sporťáků ze 60. let, platí, že “kvalitní kusy” si mnohem lépe udrží cenu při otřesech trhu, zatímco horších exemplářů se budou lidé zbavovat pod cenou. A ještě výraznější to je u novějších youngtimerů, které největší nárůst teprve čeká a díky tomu můžeš špičkové kusy koupit stále za relativně rozumné ceny.

Takže teorii máme za sebou, pojďme konečně začít odpovídat na otázku. Co by sis tedy měl koupit?

Nejjednodušší odpověď je, že si musíš vybrat sám – staré auto je především citová záležitost a ty ho musíš mít rád. Takže vůz, který ti já doporučím, protože ho mám rád já, můžeš ty upřímně nenávidět a vice versa. Přesto se pokusím alespoň o pár podnětů k zamyšlení a ze všeho nejdříve projdeme modely, které jsi zmínil.

Jak ti pravděpodobně z předchozích odstavců došlo, Alfa Romeo Junior je mimo hru, protože na ní zkrátka a jednoduše nemáš rozpočet. Nejlevnější Juniory začínají lehce nad tvou hranicí rozpočtu a jsou to přesně ty, které nechceš. Ty, které bys měl chtít, přijdou spíše na dvojnásobek částky, o které zde mluvíme.

Prahne-li tvé srdce po Alfě, může být řešením alternativa, kterou jsi zmiňoval – Giulia Super sice není tak krásná jako Junior, ale bude jezdit velmi podobně a s tvým rozpočtem můžeš koupit opravdu krásný kus. Pokud ti nevadí čtyřdveřový sedan místo sportovního kupé, je to rozhodně řešení.

Podobný případ jako Junior je i BMW 2002. U něj už je možné najít v daném rozpočtu kusy v použitelném stavu, ale z rychlého průzkumu trhu se zdá, že to většinou budou slabé verze nebo automaty. Ani jedno z toho není dobré ani pro investici, ani na hraní.

Naopak velmi zajímavá volba může být Lancia Fulvia. Krásné italské kupé, slavná historie, pozoruhodná technika a stále ještě rozumné ceny. Za 15 tisíc eur bys mohl být i dnes schopen pořídit slušný kousek. Otázkou je, bude ti vadit pohon předních kol?

A potom tu máme “něco z Anglie”. Pokud bychom měli zůstat u žánru malých rychlých sedanů, nabízí se jen několik možností – nejzajímavější z nich by mohl být Triumph Dolomite Sprint, který byl jedním z nejrychlejších sportovních sedanů své doby, ale přesto jeho ceny ještě nevystřelily do úplně absurdních výšin.

Běžnější a zároveň atraktivnější variantou je pak oblíbené MG B GT. Elegantní kupé / skoro-shooting-brake je zábavné, populární, přitažlivé a za 15 tisíc eur můžeš mít vpravdě krásný exemplář.

Také bychom mohli zavrhnout myšlenku malého sedanu a jít o pár tříd výše. Původní Jaguar XJ6 se do tvého rozpočtu vejde i ve vzácnější a podstatně zábavnější verzi s manuální převodovkou a to dokonce i pokud půjde o původní model Series I z přelomu 60. a 70. let. 

Když bychom se měli vrátit do Itálie, nabízí se nám též několik levnějších alternativ – například Fiat 124 Coupe, který sice není tak pohledný a charakterní jako Alfa, ale s tvým rozpočtem seženeš opravdu skvělý kus. 

Vynechávat bychom neměli ani Francii s vozy jako je Pininfarinou navržený Peugeot 504 Coupe, který spojuje famózně odolnou mechaniku s krásnými italskými tvary. Poněkud netradiční volbou by pak mohla být některá japonská auta z té doby, jako Mitubishi Celeste, Toyota Celica z přelomu 60. a 70. let či staré Mazdy a Datsuny.

Jenomže možná na to celé jdeme od začátku špatně. Z investičního hlediska jsou totiž dnes automobily ze 60. a 70. let poněkud problematické, neb drtivá většina těch zajímavých už v posledních letech prodělala masivní nárůst ceny. Zvláště ceněné stroje jako Alfa Romeo Junior nebo BMW 2002 se tak dostávají do situace, kdy otřes trhu již může jejich ceny poslat dolů, nikoliv nahoru. A auta jako je MG B GT nebo Jaguar XJ6 Series I zase mají víceméně konstantní a jen mírně stoupající hodnotu již léta.

Pokud trváš na autě ze šedesátých let prostě proto, že se ti líbí a vyhovují ti, asi se nedá nic dělat. Ale pokud se dokážeš smířit s modernějším strojem, budou z investičního hlediska mnohem zajímavější “neobjevená” auta z let osmdesátých.

Tvůj rozpočet ti koupíš třeba naprosto excelentní kus Alfy Romeo 75 America s třílitrem Busso. Nebo překrásný exemplář Jaguaru XJ-S z posledních let výroby, se čtyřlitrovým šestiválcem a manuálem, což je pravděpodobně kombinace s nejlepší kombinací zábavy za volantem a provozovatelnosti. Můžeš mít i Ford Capri, včetně mnoha zajímavých a výkonných vezí – Capri sice nikdy nebylo zrovna sofistikovaným strojem a vedle Alfy či BMW může působit poněkud “humpolácky”, ale jeho poslední generace je vlastně autem ze 60. let, doladěným téměř k dokonalosti v letech osmdesátých. A samozřejmě tu jsou taky čtyřválcová Porche 924 a 944…

Většina těchto osmdesátkových legend je stále ještě na začátku svého cenového růstu a jako investice tak mohou být mnohem zajímavější.

P.S.:

Jak správně podotkl redakční kolega Hamster, skvělou odpovědí by mohl být Fiat 124 Spider. Nebo MG B bez GT. Nebo Triumph Spitfire. Nebo Alfa Romeo Spider některé z posledních verzí. Autor tyto záměrně vynechal, neb z kombinace roadsteru-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit na vedlejším místě v garáži a absence otevřených sportovních vozů v původním dotazu usoudil, že cílem je tentokrát pořídit vůz kompletní, včetně osazení střechou.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
14. června 2017, 08:13
1

Vojto, člověče, to je jakobych to psal sám :) Mimochodem, výběr mezi MGB GT , Triumphem Dolomite Sprint a Lancii Fulvia bych měl ohromnou chuť zrealizovat v reálném prostředí. Jenže já musím nejdřív dodělat přihlášení MGB a opravit , či alespoň vyřadit z funkce ovedrdrive, který se záhadně rozbil. A asi bude vyžadovat kompletní repasi, což znamená převodovku ven. A to bych ideálně řešil až po sezoně.. Čtenář s Fulvií by se možná i našel , Doly Sprint tu v ČR taky je, ale majitele neznám, muselo by se pátrat.

Já mám ještě jedno řešení :
1. prodat MX5 NC : na co to držet, navíc to auto bude rok po roce klesat na hodnotě
2. koupit jak říká Vojta ( opravdu dobrý) exemplář poslední série Alfy Romeo Spider 2.0 (1989-1993)

Nezaručím ti ( jako ostatně nikdo) jak se bude vyvíjet její cena, ale 100% ti spláchne obě touhy. Po použitelném roadsteru na léto a po vysněné klasické Alfě.

reagovat
Bigg.I
14. června 2017, 09:56
1

Mezi kamarády mám 2 majitele Dolomite Sprintu.
Ten oranžový není originál, celkem dost upravený, odstrojeny interier, skořepiny, širší lemy, výfuky pod dveřmi... A vlastní ho jedna milá slečna, která s ním aj jezdí do práce.
Ten žlutý je 100% originál a majitel ho koupil před několika desítkami let..
Jsem s nimi v kontaktu, takže pokud by byl nějaký dotaz na Dolly, tak jsem schopný se optat.

Jinak ceny i naprosto běžných aut z 80tek rostou nahoru šíleně... Před pár lety se dala koupit pěkná Sierra okolo 20 000 kč. Teď je potřeba i víc jak dvojnásobek, platí pro MK3 a MK4 escorty též.

Sa
Saari
14. června 2017, 08:25
0

Perfektní článek! Připadá mi už, že auta z 60.let se pomalu dostávají do stavu v jakým jsou dnes třeba předválečná auta, už je to jen pro zámožné lidi potažmo fanatiky co si na něj šetří celou dobu splácení hypotéky. Osmdesátky budou nový šedesátky a čas je holt neúprosný.

reagovat
Le
Leo29
14. června 2017, 09:46
0

Len pre doplnenie info ku diskusii.

Ak by voľba predsa len padla na Junior je jasne že Mazda by musela preč a aktualny rozpočet by sa navýšil na cca 25k. Je mi úplne jasné že rozumný kus v mojom aktuálnom rozpočte neexistuje.

Typ na 80 roky je tiež zaujímavý a stojí za zváženie. Aj Fiat 124 Spider je krásne a zaujímavé auto.

Tak či tak si chcem najprv prejsť rôzne autá, zvážiť všetky možnosti a na základe toho vybrať (a nastaviť cenu). Takže ak sa tu nájde niekto ochotný v širšom okolí BA kto by mi svoje Auto ukázal budem rád.





reagovat
Honza Hamster Křeček
14. června 2017, 10:12
0

Údržba automobilového veterána má svá úskalí. Díly není vždy snadné sehnat a čas od času se něco pokazí i u toho nejlepšího kusu. Ta auta vyžadovala častou údržbu už jako nová a i tak se občas něco rozbilo, to nebylo jako dnes - jednou za 20.000km vyměnit olej a to je tak všechno. Proto bych si velmi dobře rozmyslel prodej roadsteru, jehož jméno není radno vyslovit. Může se ti snadno stát, že veterán bude značnou část sezony odstavený - a potom by ti mohl spolehlivý japonský vůz dost chybět.

Le
Leo29
14. června 2017, 13:29
0

Presne preto nechcem predávať Mazdu a presne preto ide Alfa Junior s kola von.

Ona už bola von aj v čase keď som písal email do redakcie ale chcel som vedieť váš názor, pričom sa mi potvrdil aj ten môj. Reálny výber ostáva asi u Lancii Fulvia , MGB GT a Alfa Romeo Super a pár ďalšícih kde sa za 15k dajú zohnať už pekné kusy. Nechcem úplne zrenovovaný kus, auto má mať trochu aj patinu. Má mať nejakú históriu a vôňu toho starého auta :-)

H_F
14. června 2017, 11:22
0

skvele sepsany clanek

moje postrehy, nebot jsem nedavno v teto cenove relaci resil vuz
opravdu lepsi koupit kousek, na kterem nenecha clovek ruce, kus zivota a penize, za ktere by mel chalupu
lepe se opravdu zhodnocuji kusy s puvodnim lakem, interierem a co nejpuvodnejsim stavem bez renovace

a presne jak uz padlo, auta z prelomu 60/70 uz krom vybranych kusu uz prudky narust spise nezaznamenaji

naopak dnes zaznamenavaji porad staly rust lancie delty integrale- z anglie se levostranka pojizdna v tomto rozpoctu jeste sehnat da, s trochou stesti i 16V

tez z podobne sorty, v teto cenove pouze pravostranne, nicmene auto tez s velkym zhodnocujicim potencialem je mitsubishi lancer evo tommi makinen edition, jez se za tyto penize s trochou stesti v pouzitelnem stavu koupit da
oboje auta maji obri vyhodu v sehnatelnosti dilu

pokud koukas po bmw 2002 a hodlas se poustet do renovace, vubec nejlepsi na urcite zhodnoceni pak bude bmw e9, ktere se veze na rustu cen 911, nebot je jejich primym rivalem z tehdejsi doby... tez proto, ze se jedna o jedno z nejhezcich aut s vrtuli, ktere spatrilo svetlo sveta

reagovat
Adam
15. června 2017, 10:57
0

E9 ale stoji hroznou raketu uz ;)

H_F
15. června 2017, 17:09
0

to stoji, nicmene jsou stale na vzestupu
jak jsem psal, za 15k lze pojizdny pouzitelny projekt poridit
dotaz miri prave na tuto kategorii aut, osobne povazuji e9 za vuz s vetsim potencialem, nez e10 (2002- krom verze turbo, ktera je stejne mimo financni moznosti)
nicmene za poslednich 5 let ma e9 rust cen temer trojnasobny, a jeste tomu neni konec

Irwinek
14. června 2017, 11:32
0

Článek dobrý, odpověď super, ale musím se smát :-D
Docela nedávno ( myslím že to byl článek o sleeprech ) jsem tu o Dolomite Sprint psal a myslím, že to byl zrovna autor, kdo mi odpověděl, že nezná nikoho, kdo by o to auto stál. A ejhle, najednou je to doporučovaný vůz :-D
Já mám Dolomita rád, chvíli jsem s ním jezdil po Francii a moc jsem si užíval nenápadnou kastli menšího sedanu se srdcem rváče a jízdními vlastnostmi, které mne při každé jízdě udivovaly ( a nejen mne :-D )

reagovat
M P
14. června 2017, 12:49
0

Já bych jej moc chtěl. Objevil jsem jej až nedávno a tehdy jsem pochopil, že bych to měl mít.

Kr
Krocan
14. června 2017, 12:01
0

Hele, na takovouhle akci by bylo dobrý navýšit rozpočet. A platí li, že odpověď na každou otázku je "Miata", tak otázka zní jasně: Jaké auto prodat, aby se získanými penězi doplnil rozpočet?...

reagovat
Le
Leo29
14. června 2017, 16:09
0

Hehe a čo tak predať NC a kúpiť NA s V6 na zákazku s Anglicka :-D to by bolo tiež v rozpočte. Miata is always the Answer.

Fi
FikKus
14. června 2017, 12:22
0

Za zvážení by stála (ano ja vím) Honda S 2000, nebude třeba se obávat nákkladů na provoz, auto bude provozu schopné,když člověk bude mít chuť, přitom je to dosti spartánské auto, které bude kouzlit usměvy, zde určitě netřeba bát se poklesu ceny, jediný ústupek vidím stáří (mládí) v porovnání s tvými kandidáty.

reagovat
Franz Kafka
14. června 2017, 13:59
0

Čekal jsem jako obvyykle cokoliv. Když tady vidím podobný dotaz začínám se bát to číst a už si připravuji prášky. Nicméně skvělá komplexní rada a hlavně velmi realistická odpověď!

Tak asi každý ví, co napíšu. Jak již zaznělo čtyřválce od Porsche za 15.000 si člověk může slušně vybrat a koupit auto pojízdné a ve stavu nutných drobných investic a údržby. Navíc si užije ovladatelné relativně sportovní a docela rychlé auto. Taková 944 udělala za posledních deset let několika násobný cenový růst a pěkné kusy jdou neustále nahoru. A co je důležité lidé jsou ochotni ty peníze za to dát.

A vtip na závěr. Maťo už investiční auto má stačí počkat asi tak 30 let a to by bylo aby se hodnota alespoň neudržela. Astra to samozřejmě být nemůže.

reagovat
Le
Leo29
14. června 2017, 14:16
0

944 mi radilo uz viac ludi a to auto je aj velmi zaujimave. Kedze je to porsche mohlo byt aj ako tak spolahlive. Tusim si prestudujem par inzeratov.

krab
14. června 2017, 14:29
0

Muj znamy jednu 944 S2 z konce produkce z roku 1991 letos poridil presne v tom rozpoctu. Myslim ze se povede jeste letos nejaky povidani a jizdni dojmy z toho ode mne udelat. Tak treba nasbiras inspiraci. Ja se na to taky tesim. Sice ctyrvalec ale bude se ti to libit, rikali ...

Jinak ale favoritem by u me byl ten spider nekde z roku 90-93 ten taky poridis za podobny penize. Respektive ja bych prodal mx-5 , koupil Spidera a za zbytek koupil posledni edici Mini z let 97-99. :)

Le
Leo29
14. června 2017, 14:50
0

Mazda mi prirastla k srdcu aj kvoli komunite okolo nej. Kazdy rok riesime spolocne dovolenky a vyjazdy a to by uz s klasickym autom slo trochu horsie. Aj s toho dovodu ju nechcem vymenit ale doplnit.

Le
Leo29
14. června 2017, 14:51
0

Na ten test si ale pockam. ????

krab
14. června 2017, 15:31
0

Jo ja jsem na to taky zvedavej. Ono to pojede hodne hezky a skoro jako moderni sportovni auto... no tesim se :)

Jinak jeste za tech 15tis by se dal poridit pekny Datsun 260Z. Jednoho jsem pred casem ridil a taky jednou 240z ale jen kratce. To je takovy Capri a mgb gt dohromady. Navic se skvele znejicim radovym sestivalcem.

Pak taky muzes mit sestivalcovy Triumph Gt6 jako jsem mel ja. Ja ho prodal ale obavam se ze ceny budou asi casem dal stoupat. A jizda je v tom specificka a vzrusujici.

No a jeste jako dalsi tip dam Alfu Romeo Alfetta GTV . Nevim jestli pujde za tu cenu V6 2.5 ale 2.0 urcite. Pripadne Alfasud Sprint 1.5 boxer...

Tyhle Alfy staly pred 5 lety pulku co dnes.... co se bude dit dal nevim. Vzhledem k tom ze by se mi samotnymu podobna Alfa libila chtel bych at to uz nikam nestoupa

Franz Kafka
14. června 2017, 15:46
0

Ono to jede na tu dobu velice pěkně a i docela zajímavý zvuk to má. A ať nejsem úplně jednostranný tak určitě by šlo podívat se na věci jako je Opel Manta. Ani 633Csi by nebylo k zahození otázkou vždycky je jestli je to sehnatelné v té požadované ceně v nějakém normálním ne před-renovačním stavu. Ta víkendová použitelnost je poměrně zatěžující podmínka :)

Le
Leo29
14. června 2017, 16:07
0

No 633csi sa mi páčia veľmi, žiaľ som limitovaný veľkosťou. Všetko čo je väčšie ako MX5NC sa mi nevlezie do garáže. Teda vlezie ale neostane žiaden rozumný priestor na prácu okolo auta

Alfetta GTV a Alfasud už majú v sebe viac elektriky a toho sa trochu bojím. Hlavne teda u talianskych áut s toho obdobia.

bkralik
14. června 2017, 23:27
1

Nedá mi se nezeptat - proč všichni mluvíte o Porsche 924 a 944, ale nikdo nezmíní 928? Na mobile.de jsou nejlevnější za 5k euro, to za 15k se nějaká pěkná udržovaná už musí najít. A přeci jenom to bude o něčem jiném, než čtyřválec :-)

ri
riprex
14. června 2017, 23:42
0

Víc elektriky? :D :D Jako že maj světla a tak? :D By mě zajímalo, co tam je nějak víc elektrického. Alfetta GT má ještě karbce a většinou nemá ani elektrické okna. GTV6 má vstřikování Bosch L-Jetronic, se kterým problémy nebývají a věci na to sehnat jdou, ostatně stejný systém mají třeba ty Porsche. Okna tam jsou sice elektrická, ale Alfa na to, že se to rozbije myslela a tak se dají ovládat i ručně :D Ne... fakt bych se nebál elektriky, je tam hodně primitivní. Spíš mechaniky a koroze ;)

krab
15. června 2017, 09:29
0

:-D , jak říká riprex.

Jinak 928 jsme teda nezmínili, to je pravda. Je to jiný druh Porsche. Nikdy jsem v něm nejel, znám člověka který ho má, je to velké, docela těžké GT. S rozpočtem 15tis Euro odhaduju půjde sehnat, i když už ne tak snadno jako dobrá 944 s třílitrem. Pak už je to na osobních preferencích. Chci GT s velkým osmiválcem a automatickou převodovkou, nebo chci juniorské lehké Porsche s nevšedně dobrými jízdními vlastnostmi? 944 bude servisně taky podstatně jednodušší udržet při životě.
Což je další aspekt. Některé veterány sice stoupají na hodnotě, ale pokud nestojí v garáži obalené v té igelitové bublině a jezdíte s nimi ( což se musí ) vyrovnává růst hodnoty náklad na údržbu a opravy. Často ho převýší. :)

Leda, že bys koupil nový "investiční grál" Oct MK1 RS - z posledního článku, který mě upřímně řečeno nasral....

Franz Kafka
15. června 2017, 13:50
0

On už investiční grál z poslední doby má. Miata je bezpečně v garáži. Hádal bych, že Oc RS I bude moc velká nevešla by se a musel by prodat supersport. 928 je spíše předchůdce Panamery. Asi to nebude špatně udělané auto, ale lidé to úplně nehledají. Zase je jich pořád relativně dost za zajímavou cenu. Údržby bych se dost bál je už to má elektriku:) No ne je to každopádně složitější a ve všem dražší, než 944. A jízdní projev není zase taková hitparáda. Zatímco 944 i na ostrou veteran rallye je paradní sportovec.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. června 2017, 16:52
1

O.K. Tak si taky přihřeju svojí polívčičku. Za ty prachy to vypadá opravdu velmi dobře:

https://www.rajveteranu.cz/18103-chevrolet-corvette-c3-25-anniversary-praha-6

reagovat
Franz Kafka
14. června 2017, 17:37
0

To teda vážně vypadá. Nechtěl jsem se jako laik těch variant z usa moc dotýkat i když jsou vidět v inzerci také. Jenom dotaz jak se ti taková C3 zhodnotí v budoucnu? Soudím že annivesary edition znamená "lymytkU" takže asi slušně?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. června 2017, 18:17
0

Zalezi na rocnikach, motorech, prevodovkach. Koupis C3 za 300 tisic a taky za milion a pul. Na cene ale rozhodne neklesaji, spis naopak.

Le
Leo29
14. června 2017, 18:29
0

Áno bolo by to niečo parádne ale nevojde mi do garáže :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. června 2017, 19:33
0

Tak to mas opravdu garaz na anglicaky. :-D

Pe
Petr Šmacho
14. června 2017, 21:58
0

Na investici jako veterán ideálně jen to co má dvoje dveře a jde stáhnout střecha. Při tom tozpočtu bych to viděl na AR-Spider a klidně i vrcholové QV by se mohlo s trochou štěstí zadařit. A pokud seš jako já vyšší postavy, tak tam i vlezeš, což u AR Juniora opravdu nehrozí a v helmě u vůbec ne :-)))))))))

reagovat
Adam
15. června 2017, 10:56
0

Chytnu se zmíněný 2002 a nadhodim pár BMW ;)
Do rozpočtu by se ti vlezly zajímavý 5er.
BMW 528i E12
BMW 528i E28
BMW 540i E34
Tam je investice zaručená a jízdně už jsou dneska taky dostatečně vintage.
Dále by se ti tam vešla 635CSi E24, M3 E36 Coupe (moji favorité).
323i E21 čtyřoko je taky tutovka ;)
Nebo prodat NC a koupit 840Ci

reagovat
Adam
15. června 2017, 11:06
0
Kr
Krocan
16. června 2017, 00:23
0

Nebudu přispívat radou, napíšu, co bych udělal já, pokud by mne potkalo to štěstí, mít 15.000€ pohromadě k utrácení. Nejdřív bych si z těch peněz pohromadě k dispozici mohl hlavu ukroutit, potom bych absolvoval sérii rehabilitačních cviků pro napravení zablokovaného krku z toho kroucení hlavou a pak bych si sehnal nějaký hezký Daimler V8 250, bud porcelánově bílý, nebo i v jiné bílé a s pěkně rudým interiérem. Tam se do ceny lze vejít i s poměrně hezkým kusem a i když ty Kocouři fakt nechtějí lézt do ceny takovým nelidským způsobem (zaplať Pán Bůh), jako kdejaké jiné auto, tak pomalu, ale jistě jejich hodnota stoupá.
Pokud bych měl volit něco jiného, než Kocoura, sehnal bych si Chrysler/Talbot Sunbeam. Tam se v tomto rozpočtu pořídí excelentní kus.Sice ne ve verzi Lotus, ale i ten obyčejný Sunbeam cenově cupitá za "Lotusem" a ten půjde, dle mého, bez zakopnutí nahoru. Jako Starému Talbotistovi bych si tímhle autíčkem udělal velkou radost.

reagovat
Kr
Krocan
16. června 2017, 00:49
0

Tak teď jsem napsal excelentní prapýčovinu. Kde já jen mohl přijít k tomu, že se "neLotus" prodává ze takový rance?? Hanba mi káže potrestat se přicvaknutím krokodýlků ze záclon na mé bradavky v dálce trvání trestu alespoň pět minut. No koupil bych za ty peníze vypelichaný Lotus a měl bych ho rád.

krab
16. června 2017, 06:57
0

Joo, tak to je dobrej tip! Jakožto bývalý majitel kontroverzního automobilu Jensen-Healey, kde se motor z Lotusu-Sunbeam vyskytoval, říkám, skvělá volba! :) Taky jsem po něm jednu dobu pokukoval. Velká rallyová klasika. A ten dvovačkový Lotus 2.2 hmmm to je bomba. To bylo moje první a zatím zase poslední auto s motorem s horizontálními Dell'Orto ( Webbery DCOE 40 , kdo chcete) karbci. Ten zvuk toho sání se zapomenout nedá.

CerVus
16. června 2017, 17:24
0

A co takový Datsun 240Z, Alpina V6 nebo Celica GT ze 78+-. Zadokolky, coupé, benzín to nemůže klesat.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem