načítám data...

Renault Megane Grandtour GT-Line: Komiksový hrdina

Na první pohled sportovně střižený kombík sice nenabídne mnoho závodnických zážitků, stylu a vychytávek má ale na rozdávání.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Kombi nižší střední třídy je v našem českém rybníčku tak trochu “královskou” kategorií vozidel – a to i přes nastupující trend SUV a crossoverů. Praktický, leč cenově dostupný vůz pro menší rodinu je dlouhodobě jedním z nejvyhledávanějších nových aut. A to nemluvíme o sféře firemních flotil, kde je o taková auta také velký zájem. Svoje želízko v ohni má v téhle našlapané kategorii i Renault. Megane s přídomkem Grandtour se mi dostal na týden do rukou v akčním výbavovém stupni, který se na první pohled tváří trochu sportovně a hodně stylově. 

Už Dan si ve svém testu sedanu pochvaloval, že Megane svým vzhledem rozhodně v šedi všedního provozu nezapadne. U výbavového stupně GT-Line to ale platí dvojnásob. Stylingový kit sestávající se z upraveného předního nárazníku, zadního difuzoru a několika drobných detailů posune vzhled vozu ještě o kus výš. Korunu tomu všemu nasazuje příplatkový metalický lak, jež jsem pracovně nazval jako “velmi modrá”. Meganu moc sluší a v kombinaci se stříbrnými doplňky a sportovním paketem vypadá prostě skvěle. Dokonce budu tak odvážný, že si dovolím ho nazvat nejpohlednějším z kombíků nižší střední třídy. 

Nezklame ani vnitřním prostorem. Jistě – v dané třídě se najdou konkurentni, kteří disciplínu “nahánění litrů v kufru” zvládnou s výsledkem o pár litrů vyšším, Megane ale potěší podlahou zarovnanou s nízkou nakladací hranou a pravidelným tvarem zavazadelníku. Ani na zadních sedačkách nehrozí cestujícím klaustrofobické pocity. Jen prostřední místo je oproti dvěma krajním dost vyvýšené a osamělý cestující, který se sem posadí mívá v rychleji projetých zatáčkách tendenci sklouzávat. Vyzkoušeno za vás.

Naladění podvozku je krásně univerzální. Typicky po francouzsku žehlí nerovnosti, koleje a dlažební kostky. V zatáčkách se Renault trochu nakloní a zaklekne na vnější přední kolo. Vlastně bych k němu neměl žádných výhrad, kdyby… Ano, opět tu škodí velká příplatková kola (18 palců) v kombinaci s nízkoprofilovou pneumatikou. Vypadají sice hezky, ale když se vám s povede vymést nějakou tu díru, nebo výtluk, ozve se nepříjemná rána a autem projde zlověstné cuknutí. Naštěstí je v nabídce i dostatek menších ráfků, takže je jen na potenciálním zákazníkovi, jak si vůz nakonfiguruje. 

Pod kapotou testovaného vozu přede přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 1332 ccm. Na přední kola posílá přes manuální šestikvalt 160 koňských sil. V dnešní době, kdy už není čtyřválcový motor v dané kategorii standardem, tato strojovna jistě potěší některé milovníky starých pořádků. Pocitově je výkonu dostatek, motor má poměrně příjemný zvuk a lineární průběh výkonu. Na žádné sportování to sice není, brzdou provozu ale rozhodně nebudete a na (samozřejmě německé) dálnici můžete s klidem uhánět tak rychle, že vás budou brzdit nová Volva s omezovačem na sto osmdesátce.

V rámci kategorie bych se nebál nazvat tenhle motor jako jeden ze zdařilejších. Je tu ale jedna věc, která výsledný dojem trochu kazí. Zvláště v režimu “eco” a “comfort” je při sešlápnutí plynového pedálu cítit poměrně značná prodleva. Ta ale není způsobena mapováním pedálu, nýbrž použitým turbodmychadlem. Zkrátka mu trochu trvá, než se nadechne. Režim “sport” tento nešvar celkem zdárně řeší, při jeho použití ale bohužel znatelně stoupá spotřeba.

Ke sportovnější jízdě může na první pohled vybízet i interiér vozu. Hned po otevření dveří si nelze nevšimnout výbavového paketu GT-Line interior. S ním dostanete několik barevných lišt, které mile oživí šedivou hmotu palubní desky, pěkný kůží obšitý volant, “sportovní” hlavici řadící páky, ale hlavně anatomicky tvarovaná skořepinová sedadla. Do stejných sedaček usedají i řidiči ostrého Meganu RS. Mají skvělé boční vedení v oblasti ramen, boků i sedáku a jsou velmi pohodlná. A zkrátka nepřijdou ani cestující na zadní lavici. Tam je sice tvarování o poznání decentnější, dodržuje se zde ale styl a barevné schéma předku, takže interiér působí sladěně a – prostě cool.

A to z výčtu věcí, které dělají dojem není zdaleka všechno. Máme tady slušné množství lišt ambientního osvětlení (na výběr máte hned z pěti barev – to je  o dvě více, než nabízí Mercedes!), středovému panelu vévodí velký, na výšku orientovaný displej (s nastavitelnou barevností, sláva), v palubní desce mu sekunduje editovatelná obrazovka přístrojového panelu s pěti různými módy zobrazení tachometru a otáčkoměru. Chápu, že leckomu můžou tyto vychytávky připadat zbytečné, nebo dokonce otravné, mně se ale v konfigurovatelném Renaultu cestovalo moc dobře a s jednotlivými módy (k dispozici máte až pět nastavitelných režimů) jsem si hrál celý týden. A pokud patříte mezi lidi, kteří si na mobilu nastavují vlastní tapetu a vyzváněcí melodii, budete tu spokojení také – to vám garantuji.

Renault Megane cílí mnoha výbavovými prvky na ty z nás, kteří jsou tak trochu hračičkové. Na ty, kterým udělají barevná světýlka a vlastní vzhled tachometru dost možná větší radost, než přesně trefený apex. Ne – ani ve verzi GT-Line se nejedná o vůz puristického řidiče – sportovní zážitky je třeba hledat až za volantem Meganu RS. Není to ani etalon houpavého pohodlí na sametovém podvozku s měkoučkými koženými křesly. Megane GT-Line je totiž tak trochu komisový hrdina. Nemusí vždycky dávat úplně smysl, ale překvapuje spoustou super schopností, umí udělat dojem na okolí a vypadá (na poměry své třídy) zatraceně cool. A já myslím, že to je moc dobře. Zájemci o takový vůz se možná nepočítají na tisíce, ale jsem si jistý, že mnoha lidem udělá tenhle Renault velikou radost.

Verdikt

Pod sportovním hávem edice GT-line najdeme překvapivě univerzální a prostorný kombík, který spíše než sportovní jízdou potěší bohatou výbavou a spoustou stylu. Takové auto není zdaleka pro každého – puristé nad ním pravděpodobně ohrnou nos, konzervativci sáhnou spíše po umírněnějších variantách. Pokud jste ale trochu hračičkové a dělají vám radost různé stylové vychytávky, je pro vás výbava GT-Line jako stvořená. Jo a není vůbec tak drahá, jak by se mohlo zdát.

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1 333 cm³
Výkon: 120 kW (160 koní)
Točivý moment: 260 N.m při 1750 ot/min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,0 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,8 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 7,3 l/100 km
Základní cena karosářské varianty Grandtour (kombi): 394 900 Kč 
Cena výbavového stupně GT-Line s testovaným motorem od 514 400 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vapno92
28. března 2019, 10:05
3

Som majteľ staršieho GT-Line z roku 2013 a musím súhlasiť, je tam kopec "drobných pičovín", ktoré človeku spravia radosť :) v tej dobe samozrejme skromnejšie, napríklad červené prešívanie alebo klasické analógové budíky namiesto tej hnusnej digitálnej chujoviny ktorú mali Mégany 3 v štandarde a samozrejme SEDAČKY - to sa nedá porovnať :)

reagovat
bitner
28. března 2019, 10:34
0

Skoda, ze uz nedelaji Megane GT 1,6 s natacenim zadnich kol.

reagovat
Hospodský
28. března 2019, 13:05
0

Skořepinové sedačky? Ty vypadají krapet jinak bych řekl...

reagovat
beastar
28. března 2019, 13:46
0

To auto je přesně pro mě. Jako daily bych si ho ihned koupil. V podstatě asi i přesně to z testu. Měsíčně bych ušetřil asi tak 25 000+dph:D

Jenže. Ten motor. Já prostě nemůžu mít 1.3. Výkon slušný. Krouťák malý. Co v tom máte? 1.3:D Kdyby v tom byla 2.0tsi od vwéček bylo by to ideální auto. Co do toho nabídne rendl?

reagovat
bitner
28. března 2019, 14:19
3

Neboj, bude lip. Za 3 roky ti tam daji i omezovac rychlosti, ktery pujde i vypnout! Ja se tak tesim...

beastar
28. března 2019, 14:39
2

To bude skvělý že. A ještě mi auto řekne jestli nejsem moc unaven. To bude super. Sakra rychle do práce... Auto naměří zbytkáč 0.02 a únavu. Pro jízdu jste unaven! Jděte spát! Další test možný za 8:05h. Zavolám si taxi... Pane omlouvám se já neprijedu dřív jak za hodinu...auto mi dalo pauzu sem unavenej:D

Jakub Pospíšil
28. března 2019, 14:56
1

Bitnere, já tě asi zklamu, ale omezovač tam je už teď - zapíná a vypíná se na středovém panelu za ruční brzdou.
Ne, samozřejmě chápu, jak bylo to rýpnutí myšlený.

Co se týče toho motoru - na jednu stranu je fakt skvělý vidět, kam se za pár let posunul vývoj a kolik koní jsou dneska schopní konstruktéři dostat z relativně malého objemu. Je to vlastně menší motor, než u jedničkové fábky 1,4 a má skoro trojnásobek výkonu. Jasně, je tu přeplňování, sofistikovaná elektronika, ale stejně je to svým způsobem úctyhodný výkon.
Samozřejmě se to někde projeví - jednak na té gumovější reakci na plyn, druhak při velmi variabilní spotřebě. Při klidné jízdě se dá jezdit i se spotřebou udanou výrobcem, jakmile ale člověk probudí vnitřního Collina McRae, tak je to přes deset. Tak to prostě je.
Zas na druhou stranu se bavíme o levném malém kombi, tam mě takový motor asi neuráží a "může být i hůř" - litrový tříválec tu není výjimkou.
Nakonec je to zas a znova jen o penězích. Pokud mám na auto, které měsíčně stojí o 25000+DPH víc, určitě nebudu drandit Renaultem s jednatrojkou. Pokud ale rozpočet stačí na něco lehce nad půl milionu, tak je prostě potřeba dělat kompromisy a spíše, než auto, které mě bude ve všem vyhovovat hledat něco, co mě bude co nejmíň vadit. A v tom ten Renault docela exceluje. Tak pravím já.

bitner
28. března 2019, 15:13
0

Jo, to si muzes objednat i do Dacie. Ale pokud vim, tak si to musis aktivne zapnout. Jestli to dobre chapu, tak to vseobecne povinne blaho budes muset po kazdem startu aktivne VYPNOUT.

beastar
28. března 2019, 17:15
2

Kubo jako kolegovy od fochu ti napíšu jedno. Myslíš že když reálně mám na to platit měsíčně tuhle pitomou částku, že sem rád nebo že nutně MUSÍM. K těm motorům to máš absolutní pravdu. Je to krásná ukázka pokroku. Je vidět co dokáže modernizace a elektronika. Vlastně ten výkon je parádní a na běžné cestování naprosto dostačuje. A k cenám. Mě se to auto za tu cenu líbí. A dokonce se mě líbí myšlenka, že si to prostě můžu úplně v klidu dovolit v plný. Dokonce sem v Renaultech v poslední době našel i docela zalíbení. Alespoň to má vlastní tvář.

Jistě také jako stylový pražský mladík vnímáš že po většinu času už skoro žádným autem neoslníš. Z tohoto pohledu mám já osobně v piči jestli přijedu jakože v Maserati za dvojku, nebo v rendlu za šest kil. Mám to na ježdění a ne na machrování. Když chci zamachrovat ukradnu starý SUV chápeš ne,D Ba ne no nic. Ale prostě nemůžeš kurva kámošům říct, že mám GT LINE a je to 1.33 objem to je zlo. Mě prostě chybí do takovýho auta ten starej dobrej poctivej neprémiovej dvoulitr alá toyobaru! Zatimco v toyobaru bych viděl třeba 3.2V6 tak tady bych vítal to dvoulitrový atmo klidně s těma 160 koněma jen. Nebo i oturbený to neva, ale prostě objem tvl. JInak mě se líbí ta barva, praktičnost, i ten jejich debilně úchylnej infotaiment. A jejich ceníky jsou rozumný. A vzhledem k tomu, že si beru auta MAX na dva roky, tak jak sem psal oslnivost značky vážně neřešim.

A kdo mě zná a vídá jak tohle daily auto vypadá.... Tak by se nedivil, že rád ušetřim ranec a budu jezdit naprosto obyč autem. Takže renólte volám ... naserte těm kktům s nejlepším jobem ever a chceme pořádnej motor. Reliáble voiture un fiable.... merci... z boku,)

GanGreen
29. března 2019, 10:28
0

Merci z boku :D :D
Jinak souhlas, auto celkem hezky, motor směšnej...

beastar
29. března 2019, 13:41
0

Jak tady vždycky píšu že je to drahý. Tak cena fakt ok. Zbytek taky. Jasný bakelit ale spotřebka tak co. Ten motor tam neni no...

Vapno92
29. března 2019, 15:41
2

Ja neviem, ľudia, vy by ste naozaj mali radšej mŕtvu 1.6ku s 82kW a 160Nm len preto, že má o 3 deci väčší objem?
Drvivá väčšina tých áut bude mať 1.3 benzín alebo 1.5DCi
Rovnako ako väčšina Octavií bude mať 1.2TSi a 1.6TDi ...

Vapno92
29. března 2019, 15:43
0

Schválne si skúste otvoriť inzerciu, vyhľadať si autá z čias, kedy boli "staré, dobré a poctivé", čiže dajme tomu z rokov 2003-2010, držte sa segmentu zhodného s Méganom, čiže Mégane, Golf, Octavia, Astra, 307 ... a schválne, koľko z nich bude mať "starý dobrý atmosférický dvojliter benzín" a koľko z nich bude mať mŕtvu 1.6 16V alebo 1.4 16V ...

Kuře
29. března 2019, 18:03
0

Rozdíl ale je koupit si 1.4 motor protože jsem strejda skrblik a koupit to protože nemám nic jiného na výběr...

GanGreen
30. března 2019, 07:53
0

Drvivá väčšina tých áut bude mať 1.3 benzín alebo 1.5DCi
Rovnako ako väčšina Octavií bude mať 1.2TSi a 1.6TDi ...

Mě je ale třeba uplně u prdele co bude mít většina aut, já bych jen chtěl mít možnos, vybrat si k tomu sport-looku i adekvátní motor, např. atmo 2.0 se 160-170 koňma nebo nafučenou 1.8 s podobnym výkonem... ale určitě tam nechci 1.3 nedej bože 1.5 nafta :D to je výsměch!

beastar
30. března 2019, 16:15
0

Přesně tak. Jako já na to nenadávám. Proto že Renault nemá takový motor. On ho nemá v téhle kategorii skoro nikdo. Btw ta pitomá okyna nebo Golf to mají. Pravda potom je cena diametrálně odlišná.

A k těm dřívějším modelům. Pojďme na to. Neřeším výkon motoru od začátku. Ani parametry. A nejde o to aby to bylo čistě atmo. Gangreen to pochopil...to co sem tim sledoval.
Megáne II 2.0 16V
Golf 5 2.0 fsi
Octavia II 2.0 TFSI
Astra H 2.0 turbo, případně 2.0 200hp
P307 2.0i

Jakub Pospíšil
04. března 2021, 08:55
0

Vida, čtu si tady, jak se mi líbil megane se spalovákem, abych se od toho mohl odpíchnout v testu PHEV a koukám, že tady býst moudře předpověděl, že si megana koupí....

ZMZ
03. dubna 2019, 19:36
0

Reaguji na ten pokrok že máme 1.33 se 160 konikama. Co žere od 6 do 10 l/100. Mam desetiletého focuse v kombíku, 2.0 150koni, žere od 7 do 11. Nějak ten pokrok nevidím moc růžově.... Třikrát složitější motor pro pár koní?

reagovat
Sa
Sato
04. dubna 2019, 07:38
0

Vedeli by ste porovnat tento motor voci Fiatackemu tjetu v Alfe? To je tiez downsize malorazka ale moc staznosti na to nie je. Megane je celkovo novsie auto ale pocitovo mi viac sedi Alfa, len nie je kombi. Diky

reagovat
Jakub Pospíšil
04. dubna 2019, 09:56
0

Řídil jsem jen 1.4 T-Jet namontovaný v Bravu. To už je ale starší ročník, nevím, nakolik se to změnilo. Pocitově reaguje svižněji, není tak "na gumě", ale má méně síly a na dálnici se ve vyšších rychlostech víc trápí. Nepřijde mi nějak výrazně lepší, ani horší. Každý z těch motorů má svoje. T-Jet je asi trošičku lepší na "zábavnější" jízdu, Renault je "spotřebnější".

Sa
Sato
05. dubna 2019, 08:08
0

Diky moc, presne to som potreboval pocut :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem