načítám data...

Renault Clio Intens 1.3 TCe: Malý a autonomní. Skoro.

Malý automobil, který umí jezdit skoro sám. Je to doopravdy tak? A nebo je to jen marketingový trik?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Renault Clio Intens 1.3 TCe: Malý a autonomní. Skoro.

Za to, že se mi v rukou ocitlo Clio může Jakub Pospíšil. Když se objevilo v kalendáři testovaček, tak prohlásil, že je to s paketem autonomního řízení, a to se mi určitě bude líbit. Budeš jen sedět a čekat, než tam po schodech dojedeš, říkali. Ale co ten zbytek týdne?

Než jsem nasedl plechcupového speciálu Citroën Suxo a vyrazil vstříc Praze, provedl jsem palebnou přípravu. Myslel to se mnou Kuba dobře, nebo jsem mu něco udělal a chtěl abych trpěl? Moudřejší jsem popravdě řečeno nebyl ani po přečtení jeho testu a ani poté, co jsem si přečetl test Jeníkův. Tedy, věděl jsem, že to nejspíš nebude špatné. Ale co sledují tím, že mě posadí to auta, o kterém oba napíšou, že je vlastně obyčejné a je to fajn. Chtějí, abych se smířil se svým životem, začal chodit do práce pravidelně na sedmou, začal pomýšlet na rodinu a hypotéku, prodal Mazdu a osedlal obyčejné auto? Tolik otázek a tak málo odpovědí…

Jak se to ale má s tím paketem pro autonomní jízdu? Ten existuje jen v klamavém marketingu Jakuba. Clio je vybaveno paketem Easy Drive, který je označen jako asistent pro jízdu na dálnici a v kolonách. A protože moje první cesta je vždy po dálnici, tak jsem jej hned vyzkoušel. Ale když nad tím tak uvažuju, s tvrzením o cestě do Brna měl Kuba vlastně pravdu. Seděl jsem, čekal a otravoval svého spolujezdce, toho času již unaveného jízdou v PlechCupovém speciálu, nekončícím proudem slov. Clio radostně udržovalo nastavenou rychlost, zpomalovalo za kamiony a problém mu nedělaly ani rozestavěné úseky. Stačilo jen koukat před sebe a dle uvážení upravit nastavenou rychlost, či změnit pruh, aby Clio mohlo zrychlit. Což je na poměry asistentů velice dobrý výkon, který by mu leckjaký stříbrný kombík mohl jen závidět. Clio se neztratí ani v kolonách, kde se řidič stává spíše divákem a maximálně nástrojem pro volbu jízdního pruhu. Ani pokud vám před čumák vjede nějaký tvor ve služebním voze, nemusíte dělat vůbec nic. Clio to zařídí.

Trvalo pár dní než mi došlo, že na mě přecejen ušili boudu. Blížil se konec týdne a já vlastně nevěděl, co a jak, vyjma zkušeností s polo-autonomním ježděním mám na Cliu popsat. Rozčilovalo mě na něm něco? Ne. Našel jsem na něm něco, z čeho bych si učůrnul radostí? Vlastně taky ne. Všechno fungovalo přesně dle brožurky a zanechalo to ve mně pocit, že sedím v dobře udělaném autě. Stačí? Ne? Já to věděl. Pojďme si to tedy rozkreslit.

Začněme zvenku. Vnímání designu je u každého z nás trochu jiné, ale ve svém okolí jsem nenašel člověka, který by o Cliu řekl, že je ošklivé. Možná jsem se jen ptal správných lidí, ale samotnému mi přijde docela hezké a jednoduché. Chromovaná lišta na spodcích dveří, ‚skrytá‘ klika zadních dveří a couvací kamerka uprostřed loga jsou nejvýraznější věci, které na něm najdete. Oranžová mu sluší a neříkám to protože mám v kanceláři modýlek Clia ve stejné barvě. Myslím to upřímně.

Stejně tak působí i interiér. Celý černý by působil trochu ponuře a stísněně, ale tady je rozsvícen bílou barvou. (Tuto variantu se mi ale nedaří najít v konfigurátoru, zvláštní…) Prostoru je tu na poměry automobilu tak akorát, stísněně jsem se necítil ani já, ani spolujezdci, s výjimkou dvoumetrového kolegy na zadních sedačkách. Ale to není mínus, jeho usazení tam byla sprostá podlost. Středovému panelu vévodí obrazovka se systémem, který se nezasekává. Je skoro smutné, že je to potřeba zdůraznit… Pod ním najdeme tlačítka a ovládání klimatizace. Hezky postaru. I digitální přístrojový štít má trochu staromilské zobrazení. Nikde nic nevrže, tak to má být. Vlastně jediné, co by se mi tu líbilo jinak, je HUD. Kdyby se prostě promítal na sklo, bylo by to elegantnější. Ale jsme v relativně levném autě, že. 

Pod kapotou zde najdeme čtyřválec o objemu 1,33 litru. 96 kilowattů stačí na běžný provoz, ale kdo by tu hledal supersportovní ambice. Dvojspojkový automat naprosto úspěšně imituje staré hydroměniče, žádné předvídání a určování toho, jak pojedete. Prostě šlápnete na plyn a auto zařadí odpovídající rychlost. Chcete podřadit? Stačí kopnout do plynu. Se spotřebou 6,2 litru na sto nemám žádné výtky. A co podvozek? Je naladěný na poklidnou jízdu, vše je tak trochu gumové a radostné honění po okresce se tu neodehraje. Ale i tak je dostatečně stabilní, nezáludný a oproti třeba Opelu Corsa mnohem příjemnější. Rozhodně vás v něm nepotká mořská nemoc.

Verdikt

Pro nadšence je Clio esencí nudy. Už vidím v komentářích detailní rozbor, jak by bylo mnohem lepší řídit Clio Williams než nové, že ten automat je stvoření ďáblovo a takové Clio V6, to už nikdy nikdy nevyrobí. Ale pro takové lidi tu toto auto není. Tohle je auto pro normálního človíčka, který chce hezké auto, které bude odvádět svoji každodenní službu, aniž by projevovalo nedostatky na straně techniky. K tomu si přidejte hezké zpracování a máte tu Clio. Nejspíš nebudete v hospodě vyprávět, že je to nejlepší auto na světě, ale určitě budete moci říct, že vás za svoji službu ničím nenasralo. Což v dnešní době rozhodně není standard. A navíc, díky paketu Easy Drive můžete být líní v ranních kolonách a při přesunech na dálnici. Což zase ocením já. Asi stárnu.

Technické údaje 

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 333 cm3 
Výkon: 130 k (96 kW) / 5 000 ot./min.
Točivý moment: 240 Nm v 2 000 ot./min 
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková
Maximální rychlost: 200 km/h
0-100 km/h: 9 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 5,5 l/100 km
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 6,2 l/100 km
Cena s danou motorizací a výbavou (Clio Intens TCe 130 s paketem Easy Pilot): 470 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pochtli
08. září 2020, 20:29
2

Škoda, že tenhle motor nechtějí žabožrouti dát i do chystané 3. generace sandera/loganu mcv. Pak by nestíhali vyrábět.

reagovat
bitner
08. září 2020, 22:13
0

MCV prej nebude. Lodgy taky nebude. Nahradi to nejaky WTF krizenec. Jo a tohle Clio se da koupit i s kulervoucim motorem R3 1,0 12v 48 kW. To jenom aby bylo jasno, ze muze byt i hur :-)

Pochtli
09. září 2020, 07:33
0

Uvidíme, co z těch frantíků vypadne, zrovna MCV si myslím, že se prodává fakt dobře.

Ch
Chochin
10. září 2020, 09:17
0

Zrovna ten R3 1,0 12v 48 kW je myslim atmosfera bez priameho vstriku, takze na poskakovanie po meste a kratke vzdialenosti mozno aj idealny motor :-)

Pochtli
10. září 2020, 22:15
0

Na městské poskakování max ve dvou lidech a s prázndným kufrem ano, ale nalož tam 4člennou rodinu a bagáž na týden a auto je s vlastnostmi avie.

Ch
Chochin
10. září 2020, 23:14
1

Ono, toto Clio ani nebolo podla mna konstruovane aby vozilo 4 clennu rodinu na tyzden s batozinou niekam

sheogh
09. září 2020, 10:17
0

Ta oranzova je fakt super. A klika zadnich dveri taky. Nahodou to vypada pekne. A Kdyz to srovnam s domacim vyrobkem stejne kategorie (uz jen ty sedacky) ....

reagovat
Ha
Habakukk
09. září 2020, 11:30
0

Nevím no, mě se Clio rozhodně v tomto provedení nezdá být nudným vozem. Jen ta cenovka atakující půl míče není zrovna láce.

reagovat
Zajda
09. září 2020, 13:29
0

Řekl bych, že to nebude o moc víc než ceníkovka vybavené Fabie 1.0TSI/7DSG.

Ha
Habakukk
10. září 2020, 08:14
0

No Fabie na to bude asi hůř už jenom z pohledu, že nabízí jen 70kW.

Zajda
10. září 2020, 14:26
0

No, podle konfigurátoru to tak momentálně je, předtím šla 7DSG kombinovat prozměnu zas jen s 81 kW verzí.
Naklikal jsem si to zkušebně na výbavu +- srovnatelnou s Cliem Intens a jsem na 455 tis za Fabii 70 kW. Nemá adaptivní tempomat ale normální a místo 360 kamery jen senzory. Clio bez toho autonomního paketu stojí 440 tis. Věčná škoda je, že nemají dvojspojkový automat pro 1.0 TCe, ale jen jakési CVT co v Nissanech proslulo problémy.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 E39 528i  1999
BMW Řada 5 E39 528i

1999 rok výroby
198 koní výkon
2 793 ccm objem

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem