načítám data...

Ptejte se: Je odpověď vždycky Miata?

Mazda MX-5 alias Miata je úžasné auto. Ale jsou chvíle, kdy objevíte i její slabiny. Třeba když musíte každý rok bez ohledu na počasí do práce...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky. Máte nějakou vlastní? Pište na redakce@autickar.cz!

Zdravím redakci Autíčkáře,

nejdřív bych chtěl pochválit skvělý web o autech (v současné době jediný český který pravidelně sleduji), vaši práci a organizaci K&K! Teď ale k mému dotazu. Padl na mě nějaký splín z toho, že málo jezdím se svou MX5 (nedostatek času a když náhodou čas je, tak není počasí na kabriolet) a napadlo mě ji prodat. Vím že (už a na několik let dopředu) nechci 2 auta. MX5 by tedy šla z domu. Nahradit by ji mělo něco levného (100 000 korun) použitelného každý den, zároveň ale s určitou porcí řidičské potence a nějakým tím funfactorem (rozuměj čtverkový golf v naftě nehledám). Do práce jezdím asi 5km, v léte většinou na kole, jde mi tedy hlavně o zimní převozy a občasnýma vyjížďkama za řidičskou zábavou. Nepotřebuju čtyřmístné auto, v rodině máme obyčejných aut dost. A určitě nechci Pumu která je tady adorovaná skoro stejně jako MX-5. Napadla mě varianta MX-5 s hardtopem a občasným vyvařováním, víme jak je na tom s anitkorozní ochranou (mám NB). Nebo; a proto se obracím na Vás; něco úplně jiného? Spotřebu neřeším, čím víc kilowatt tím líp, ale spokojím se i s málem pokud bude mít auto odpovídající hmotnost a ovladatelnost.

Za odpověď a návrhy předem děkuji :)

Tomáš

PS Opravdu by mohlo platit "The answer is always Miata"?

Když čtu tvůj dotaz, automaticky mi jako racionální odpověď naskakují nesčetné ostré hatchbacky. Ať už Clio RS “hranaté” generace nebo třeba Focus ST170, zdají se být skvělým řešením, které nabízí o něco lepší protikorozní ochranu a celkově lepší zimní použitelnost než Miata, ale přitom neztrácí zábavný charakter.

Jenomže z toho, jaká auta řešíš a že o ostrém hatchbacku nepadlo ani slovo na rozdíl od Pumy, mám pocit, že ty hledáš něco neotřelejšího a výjimečnějšího. Bohužel, stylová a přitom prakticky použitelná sportovní kupé, která by nerezla, byla zábavná a stála kolem 100 tísíc, nejsou zrovna běžnou záležitostí.

Po zavržení všech Japonců, kteří by patrně měli podobný problém s korozí jako Miata, a přejítí nudných a usedlých kupé, tak zůstává jen pár kandidátů.

Alfa Romeo GTV, která má styl, ale zábavnosti Miaty se nejspíš nedokáže rovnat, nebo Fiat Coupe s podobným problémem. Peugeot 406 Coupe, který je spíše GT než sportovní auto. Všechna mají své kouzlo, ale mám pořád takový pocit, že to nebude ono.

Možná by ale nebylo potřeba kupé jako takové – co sáhnout po něčem, co je v podstatě hatchback, jen s větší dávkou stylu, menší dávkou praktičnosti a navíc celé postavené kolem sportovního posazu za volantem?

Vyžadovalo by to sice drobné navýšení rozpočtu, ale mohlo by to stát za to. Mluvím o první generaci nového Mini, ve verzi Cooper S s kompresorem přeplňovanou šestnáctistovkou. Ze všech nových Mini byla nejvíc hardcore, což z ní dělá slušnou konkurenci Miaty, měla by zvládnout celoroční provoz, je rychlá a je zajímavá po všech stránkách. Navíc, narozdíl od druhé generace s turbomotory, netrpí tak zásadními problémy se spolehlivostí…

Ale možná je tu i řešení, které jsme úplně přehlédli. Poradíte nám s ním? Ozvěte se v komentářích!

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Un
Unnamed
31. srpna 2016, 09:31
0

Kdyz gtv tak 3.0, cup a busso nepcitam tam bude cena asi nad rozpocet (samozrejme za hezky kus) 220k plus nejake zasahy a mohl by byt do 250k, nejaky slusny podvozek a nastavni geomerie a dovolim si tvrdit ze zabavne bude to auto dost !!!
Fiat coupe to same ja osobne bych volil atmo r5 108kw, protoze 4 valce nepocitam 16vt poruchove a provoz 20vt je nerentabilni :D takze 20v tady by ty zasahy asi museli byt trochu vetsi. Podvozek bremba a par zasahu do motoru a je tam kolem 180k plus geometrie a zabavy bude taky dost.. Jeste je jedna moznost a to u obou aut dat baterku do kufru vyndat hudbu a zadni sedacky a sehnat zavazi z posilovny a dorovnat vahu zatizenim kufru :D a mozna to uz bude lepsi i s tou zabavnosti co se jizdnich vlasnosti tyce... Nechapu jak ty lidi co ty auta vymysleli nepocitaji uz automaticky a rozlozeni hmotnosti co nejblize k 50:50.. To mi hlava nebere proste

reagovat
jc
31. srpna 2016, 09:50
0

Jo ti konstrukteri jsou uplne hloupi. Nechces jim poradit? :-D
Btw 50:50 neni / nemusi byt ideal, zalezi jaky je cil.

Un
Unnamed
31. srpna 2016, 10:39
0

Napsal jsem "co nejblize k 50:50" osobne si myslim ze sportovni auto, by podle me melo mit dobre rozlozeni hmotnosti. Je to muj nazor a nikomu ho nevnucuju, ale kdybych byl v pozici, kdy bych konstrukterum mohl poradit, rekl bych jim to same :D a za tim si stojim :D zajimave je ze temer vsechny ikony sportovnich aut maji temer idealni rozlozeni hmotnosti... A sportovni auto, ktere jen vypada sportovne ale jizda v nem je o nicem, nebo nebezpecna je zbytecne mrhani vsim. Ale je to jen muj nazor.

Woyta
31. srpna 2016, 19:53
0

V Pripade RWD se uvadi pomer 60/40.

jc
01. září 2016, 07:44
0

Narazel jsem na to, ze:
a) Konstrukteri jsou omezeni mnoha faktory, treba tezkym motorem vepredu. Takze nejde o to, ze by neco nevedeli, ale ze musi vyvazit ruzne vlastnosti.
b) Idealni rozlozeni prave NEMUSI byt 50:50, to je mytus. Zalezi na tom, jaky je cil.

Snowman000
31. srpna 2016, 10:21
0

Ak nie je vzhlad prioritou a dokonca je jedno ako to vyzera, tak BMW E46 325ti je dost casto prehliadana volba, ale ma niekolko ale...
Zadne lemy obcas chytia hrdzu, servisne to je o minimalne level inde ako MX-5 a komplikovanostou tak o 3 levely a R6ka nema moc rada kratke trasy a hlavne nie v zime, ale FUN factor tam urcite vdaka RWD je dostatocny ;)

Ja som ale z celorocnej E46 presadol na celorocnu MX-5 s HT :D

reagovat
Snowman000
31. srpna 2016, 20:38
0
MG
MGRR
31. srpna 2016, 11:30
0

Vždy mě pobaví, když Mazdě vidím jet v I. někoho vyššího :) Zalepené oči, mouchy na čele... prostě se nevejde :) trochu mi to připomíná jedno hranaté terénní auto, které je sice legendou, ale aby jste v tom mohli zatočit doleva, musíte mít otevřené okno, nebo si nechat odstranit levou ruku. Jet v tom D1 a zpět, lepší je se střelit. Je fakt, že předposlední Mazda, byla celkem povedená a dá se na ní koukat. Poslední se mi líbí víc Fiat.
Tady v Německu má Mazdu MX5 pár dědků co v tom jezdí do marketu a zapomněli, že zestárl.

Ti co vyzráli... jezdí nejlépe Porsche a spol.

reagovat
Ev
Evlo
31. srpna 2016, 11:53
0

Neboj i v ČR jezdí Porsche jen důchodci, neznám víc duchodcovsky auto. Pěkně lidi soudis jen co je pravda.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. srpna 2016, 12:47
0

Jestli to nebude tím, že u nás si málokterej 20-ti letej hošík může dovolit Porsche, pokud není "povoláním syn". Kdežto Miata je už za dvě výplaty. ;-)

MG
MGRR
31. srpna 2016, 14:12
0

Evlo. Psal jsem co vidím, nesoudíš sám.

Porsche je myslím hezká hračka, staré i nové. Když už o důchodcích, líbilo by se mi být jednou důchodcem co jezdí nablýskaným Porsche... čas je mizera, letí to rychle :)

Ev
Evlo
31. srpna 2016, 12:49
0

Jinak je to zjevne dost o tom co clovek ma jako zazitek a co nutne zlo atd. Me softtop mx-5 NB v zime nijak nevadila, na NA jsem zvedavy dost, protoze to auto ma problem jet na mokru rovne bez hrabani, ztacky bud jedu jako sopel (bezny provoz) nebo proste bokem. Zima bude asi silena.
Nicmene proste pointa je, ze nevim proc NB nepouzivat jako DD i v zime.

reagovat
Be
Beaumont
31. srpna 2016, 13:45
0

Alfa GTV je v mnoha ohledech skvělé auto a s šestiválcem se IMHO Miatě v zábavnosti přinejmenším vyrovná. Ale jako jediné auto bych ho opravdu nedoporučil, protože i jeho "praktičnost" je podobná jako u MX-5: podobně "velký" kufr, nízký podvozek (vyjet na obrubník je o strach a to mám sériová 16" kola s pneu s vysokým profilem), obrovský poloměr otáčení. Oproti Miatě má GTV nerezavějící kastli, pevnou střechu a zadní sedačky, na které se sice nedá sednou, ale dá se tam dát bagáž. Ale zase víc žere a má bude mít dražší údržbu a povinné ručení.

Ale z Itálie je tu jiné řešení: Alfa 156. Je levná, skvěle jezdí, nebourané a udržované kusy nereznou, místo uvnitř použitelné a kombi SW je i docela praktické. A pokud by 2.5 V6 byla moc drahá na provoz (spotřeba, pojistka...), dá se koupit točivá a hravá 1.8 Twin Spark nebo povedený 2.0 JTS s nečekaně dobrou spotřebou. A nebo konec konců i diesel.
A kdyby to muselo být kupé, pak Alfa GT, což je technicky totéž, ale stojí trochu víc.

reagovat
podvlada
31. srpna 2016, 14:17
0

Je fakt, že když jsem vybíral pojistku na 156 2,5 V6, jakožto mladý řidič a bez bonusů, trochu mi to překvapilo. Se spotřebou jsem trochu počítal. Ale vždycky když s ní jedu, tak jí tohle všechno odpustim... :) Jestli Alfu, tak bych opravdu koukal po nějakym zajímavym motoru, Busso ideálně, a jestli 156, tak buď jedině Busso (2,5 nebo 3,2 GTA - ale tam bude problém cena), nebo 1,9jtd. Ač bych naftu lil jen do náklaďáku nebo do kamen, v naftový Alfě jsem se svezl a tyhle jtd motory se jim fakt povedly...

Bageta
31. srpna 2016, 20:59
0

JTD motory jsou určitě povedený, ale zábavností je Alfa s tímhle motorem od MX-5 už dost daleko.

Be
Beaumont
01. září 2016, 00:26
0

Ja jsem bral naftu spíš jako posledni moznost. Pro omezeny rozpocet bych opravdu volil 1.8 T.S. nebo 2.0 JTS, oba dobre motory, ktere zabavnosti 156 / GT jen pridavaji, byt v absolutnich cislech to nejsou zadne rakety.

st
stirling
01. září 2016, 08:01
0

No ja ti neviem na udrzbu 156 neni ziadna sranda TS sa lubi zadierat, plus menit 8 sviecok, napravy vydrzia malo
Auto je to dobre ale servis katastrofa, sam som mal jednu takze aj realne skusenosti, ten v6 nie je zly ale pomer spotreba/vykon nie je zrovna pozitivny Bavoracke 6 valce alebo 1,8 turbo od VW maju pri podobnom vykone o 3 litre nizsiu spotrebu. To GTA ma zmysel ako vikendovka napr. tiez po nom pokukujem ale ako kazdodenne auto asi skor ten 1,9 jtd a chip

Sasakr
31. srpna 2016, 15:28
0

Co Astra G Coupe s přeplňovaným dvoulitrem?

reagovat
Sa
Safa
31. srpna 2016, 19:01
0

Samozřejmě, že Miata Is Always The Answer. :o)
A kdo si to nemyslí, nechť shoří (copyright by Fernie)... :o)))

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. srpna 2016, 20:08
0

A sakra. Nejak se mi zacaly kroutit palce u nohou. ;-D

MB
31. srpna 2016, 22:06
0

Šafa ak sa dobre pamatam tak predtým ako si si kúpil nečakane NC-čko si nič iné ako vysnene auto okrem Subaru Impreza STI nespomínal ;) a to si jazdil
týmito dvoma kráskami

Sa
Safa
31. srpna 2016, 22:29
0

Nazdar Švéde, co tady děláš? :o)
Jasně, že Citigo je taky ultimátní auto. Ale to víš, doba se změnila... :o)))

Sa
Safa
31. srpna 2016, 22:32
0

A Impreza samozřejmě zůstává celoživotní láskou hned vedle Majdy. Jen se bojím, že bych na ní vykrvácel za provoz a údržbu. V tomhle je Majda prostě lepší...

František Čáslavský
01. září 2016, 13:02
0

Ten kopyrajt teda nevím, kdes vzals :D

Sa
Safa
01. září 2016, 14:59
0

Nepamatuješ? "Fernie měl nedávno tříválcovou Miatu..." "Shoř!" :o)))

Sa
Safa
01. září 2016, 15:00
0

Ten copyright je na slovo "shoř". Ta hláška mě prostě baví...

An
Andre
31. srpna 2016, 19:40
0

Saab 9-5 Aero, výkonu dostatek, ale asi zbytečně velké a ne moc zábavné.

reagovat
Woyta
31. srpna 2016, 19:53
0

BMW E46?

reagovat
piwel
06. září 2016, 10:40
0

MINI mě vůbec nenapadlo, to by mi vytrhlo trn z paty, ale ten interiér...kdo to vymýšlel zřejmě nezná význam slova ergonomie. FIAT v žádném případě, ALFU GTV vůbec. Clio Sport s dvoulitrem, auto nad kterým jsem uvažoval nesčetněkrát, ale mám obrovský problém s tím laciným interiérem a nesnesu když na mě při jízdě čumí kosočtverec. Focus ST170 - mi z výběru padl do oka asi nejvíc. Od doby položení dotazu k jeho zveřejnění jsem ale zvládl s Miatou najezdit přes 2000km (dovolená-konečně :D ). Prozatím si ji nechám, vyzkouším jestli platí postskriptum z mého dotazu a minimálně jednu zimu s ní zkusím přežít :) nebo začnu znásilňovat nějaké taťkovo MG...

reagovat
CerVus
07. září 2016, 20:27
0

Ten úvidní obrázek je nehorázná podpásovka.
Člověk se snaží odolávat vábení NC celé léto a teď tohle.....ještě v tak ďábelské barevné kombinaci.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem