načítám data...

Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?

Čtenář Antonín je spokojeným uživatelem elektromobilu. Rád by si však opepřil život něčím hlučnějším.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím celou redakci,

Aktuálně se nacházím ve fázi výběru nového auta a jsem trochu v koncích. Potřeboval bych poradit a nasměrovat správným směrem. Jsem vcelku spokojeným uživatelem elektromobilu, který mi vlastně dost vyhovuje. Baví mě okamžitě dostupný výkon i ticho při jízdě. Jako auto pro každodenní kodrcání po městě je to ideální společník. Dokonce i nějaká ta delší cesta se v tom dá zvládnout lépe, než jsem původně očekával. Avšak mám čas od času pocit, že mi chybí taková ta mechanická vazba se svým strojem. Elektromobil totiž není auto, se kterým bych měl nutkání v neděli ráno si přivstat a jet se jen tak projet. Asi mi do jisté míry chybí vůně benzínu a navzdory tomu, že oceňuji ticho elektromobilu, tak bych občas uvítal dobře znějící motor, když se vytočí do otáček. Sháním prostě nějaké auto, se kterým si občas vyjedu na nějaký ten výlet, jen tak spálit pár litrů benzínu. Něco, na co bych se mohl těšit, jak sednu za volant. Nejsem  však žádný závodník. Na okruhu jsem nikdy nebyl a ani to naplánuju. Okresky nevymetám. Jsem spíš běžný uživatel kochacího typu, rychle jezdím jenom rovně, takže nehledám žádné okreskové kladivo, se kterým budu nejrychlejší široko daleko. Spíš si představuju cestovní GT s velkým motorem a pěkným zvukem. Nějaké kupé nebo kabrio, na které se bude dobře koukat. Nic jiného nechci. Problémem je samozřejmě, jak už to tak bývá, rozpočet. Jsem poměrně striktně omezený půl milionovou hranicí. A přestože ležím v inzerci už dva měsíce, stále se mi nedaří najít nic vhodného. Dokážete mi poradit.

Díky Antonín

Ahoj Antoníne,

Děkujeme za tvůj dotaz. Jsem rád, že i uživatel elektromobilu může mít v oblibě spalovací motory a necítí potřebu se hlasitě vymezovat proti jednomu či druhému způsobu pohonu. Však to přeci může fungovat dohromady. Nicméně zpět k tvému dotazu. Líbí se mi tvé zacílení na GT vozy, sám mám tuto kategorii velmi v oblibě. Nicméně v poslední době nám bohužel trochu mizí z trhu a vybírá se složitě. Tím spíš, pokud je člověk omezen rozpočtem. Půl milionu není malá částka, nicméně na třídu GT s charakterním motorem, je to tak spodní hranice toho, za co se dá něco použitelného koupit. Ale to jsi již jistě poznal sám, když už máš nakoukanou inzerci. Tak se pojďme podívat, jaké máš možnosti.

Když se řekne cestovní kupé s velkým motorem, z nějakého neznámého důvodu mě zcela automaticky napadne jako první Jaguar XK. Dle mého totiž naprosto dokonale odpovídá takovému zadání. S tvým rozpočtem už se dá najít i novější generace X150. Právě v těchto vodách bych asi vybíral já. Přestože se mnou teď mnoho lidí nebude souhlasit, X150 mi vůči X100 přijde hezčí, a rozhodně lépe jezdí. Pod kapotou se vystřídala celá řádka motorů, vždy se však jednalo o osmiválce. V ceně do půl milionu se bavíme o dvou možných motorech. Základní V8 3,5 l o výkonu 260 koní a objemnější 4,2 s rovnými třemi stovkami koní. Třiapůlka potěší zvukem, dynamicky je to tak na hraně. Pomalé auto to není, ale žádný wow efekt se očekávat nedá. Větší 4,2 l už je dynamicky suverénnější a zcela dostatečná. Stylu má tenhle Jag na rozdávání, cestování je v něm radost, pokud je vše technicky v pořádku. Podvozkově umí být příkladně pohodlný, zároveň je na něj spolehnutí, když si chce člověk užít trochu té nekorektní zábavy. Mám pro tohle XK velkou slabost a na tvém místě bych patrně vybíral mezi Jaguary. Co bychom to však byli za magazín, kdybychom ti ukázali jen jednu možnost.

Dalším takovým vozem, který by ti mohl udělat radost, je Mercedes-Benz SL R230. Jako nástupce legendární žehličky to neměl tenhle velký roadster úplně jednoduché, ale Mercedesu se povedlo připravit extrémně kvalitní auto. A také hezké. Bonusem pro spoustu lidí může být i pevná skládací střecha, což zlepšuje celoroční použitelnost. Co se elektroniky týče, bylo tohle SL ve své době jedno z nejvyspělejších aut na trhu. Mercedes si však dal na tomhle modelu velmi záležet, takže se ho v zásadě netýkají žádné fatální a systémové poruchy. Pod kapotou jste mohli mít základní šestiválce, které ve výsledku na běžné výletování stačí, ale já osobně bych šel kvůli plnotučnému zážitku rovnou pro pětistovku. Osvědčená atmosféra funguje a síly má dostatek. Navíc to doprovází i moc pěkným soundtrackem. Pro R230 mám trochu slabost a rozhodně bych ji též doporučil ke zvážení.

Zapomenout rozhodně nelze ani na mnichovskou konkurenci. Šestkové BMW se s velkou pompou vrátilo v roce 2003 na trh po více než patnáctileté přestávce. A ve velmi podobném duchu, jako byl jeho obdivovaný předchůdce. Velké cestovní GT, se kterým není problém projet půlku Evropy na jeden zátah. Zároveň umí tohle velké kupé potěšit i automobilové nadšence, hbitost mu totiž rozhodně není cizí. Ke štěstí by ti mohl napomoct vrcholný osmiválec, který byl k dispozici ve dvou variantách 45i a 50i (po faceliftu). S oběma budeš jistě spokojený. Otázkou tak zůstává především vnější vzhled. Tohle signifikantní dílo amerického designéra Chrise Bangla nemusí sednout do noty každému. Mě se třeba postupem času líbí čím dál víc, ale chápu i opačný pohled. Tady to bude především o osobním vkusu.

Univerzálním řešením může být kupé od Audi. To je sice o něco menší, než výše zmíněné, ale poslouží stejně dobře. Ano, mluvím o první generaci S5. A určitě verzi před faceliftem, která se mohla pochlubit moc příjemným osmiválcem. Přeplňovaný třílitr, který jej později nahradil trochu postrádá charakter. S5 bude z daného výběru rozhodně nejnovější a nejmodernější, což se odráží především v kabině. Asi s tím člověk nenadělá tolik parády, jako s Jaguarem, ale vyvažuje to jistě dostupnějším servisem například. To by mohl být takový tajný tip.

Tady bych naše vyprávění ukončil anechal volnou ruku čtenářům, jestli náhodou nepřijdou s ještě zajímavější volbou. Doporučili byste na dané využití třeba Maserati 4200? Nebo třeba americké svaly v podobě Fordu Mustang či Dodge Challenger? Diskuze je vaše

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
14. dubna 2024, 13:34
2

Vážně ještě nikdo nenapsal "elektrocentrálu"?
Mile mě překvapujete.

A jinak - kochací a pěkně vypadající je Mustang s197 v nějaké vrcholné specifikaci, navíc je to generace co jde provozovat směšně levně stran dílů a na ceně už moc nepadne.

Myslím, že dokonce před nějakým časem proběhl inzerci jeden zachovalý Bullit z roku snad 2008? To by mohlo být ideální.

reagovat
sheogh
14. dubna 2024, 17:27
2

Lol, to me napadlo jako prvni, range extender :-)))) Az po prvnich radcich jsem pochopil, ze se shani auto, ne doslovne doplnek :-D

H_
H_H
14. dubna 2024, 19:40
0

To chce muscle car s manuálem, cokoliv z trojce Mustang/Camaro/Challenger, do rozpočtu se vlezou všechny. Eventuelně Corvettu

https://www.sportovnivozy.cz/190669-dodge-challenger-rt-moznost-odpoctu-dph-2016
https://www.sportovnivozy.cz/188025-ford-mustang-2011
https://www.sportovnivozy.cz/189607-chevrolet-camaro-2009

reagovat
bkralik
15. dubna 2024, 10:30
0

Bacha, ten Challenger je od nějakého kokota, co uvádí cenu bez DPH. Reálně bude za 650 kkč (+10-50kkč přihlášení, takže reálně spíš 700kkč) a to už je dost přes tazatelův limit. Pokud něco z trojice challenger/mustang/camaro, tak je podle mě nutné se smířit s tím, že to bude z let 2010-2015 - v roce 2015 byl u všech facelift a nebo nová generace a cena je většinou u Vé-osmiččk spíš kolem těch 700kkč...

Or
Oris
14. dubna 2024, 20:17
1

E500 coupé, případně slabší motorizaci, aby se vešel do 500k
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=389204503&scopeId=C&s=Car&vc=Car&action=parkItem

reagovat
Sa
Sato
15. dubna 2024, 08:56
0

Tiež by som zhlasoval za Mustanga, ale je to o osobných preferenciách.
https://auto.bazos.cz/inzerat/183352864/ford-mustang-50-premium-s197.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/183910622/dodge-challenger-57-hemi.php

Ďalej je otázkou servis, autor píše strikntý limit 500, 10-15r stará prémiovka bude stáť na servise celkom dosť a keď sa to zkombinuje so zhoršujúcou sa dostupnosťou kvalitného servisu za rozumné peniaze, ako sa ti riešílo vo vedlajšej diskusii pri amerikách, tak to bude celkom nepríjemná sprcha. Teda skúsenosti mám len s bmw, ale nemaloval by som si, že to pri Mercedese a Jaguare to bude lepšie.

Ak by sa autor spokojil len so štvrovalcom tak by zaujímavou alternatívou velkých GTčiek by bol Mini Cooper cabrio (v automatu). Uznávam že to ide dosť proti zadaniu ale bude to novšie auto, cestovne stále asi ok, žiadny roadster apod.. Nejaký ten štýl, wow efekt a zvuk tam bude :)

Prípadne výrazne ušetriť a popozerať sa po Alfa Romeo Brera/Spider 3.2 alebo Saab 9-3 2.8 cabrio čo síce dnes sú autá za všeobecným horizontom záujmu, ale na kochací štýl jazdy by to malo viac než stačiť

reagovat
Is
Iskar
15. dubna 2024, 11:08
0

Do rozpočtu sa zmestí aj Infiniti Q60 (prípadne starší model G37S):

https://auto.bazos.cz/inzerat/182764184/infiniti-q60-cabrio-37l-v6-235kw-2015.php

reagovat
krab
15. dubna 2024, 11:54
0

To je hezkej dotaz ... tazatel asi nebude řešit, že musí mít manuál podle popisu jak jezdí a co by si představoval a pak je to fakt o individuálním vkusu.

Já bych si osobně koupil 645Ci , protože tady se v pohodě dostanete do rozpočtu a servis na to auto není finanční sebevražda. Co se týká Jaguaru XK ať už XK100 nebo XK150 generace, tak je to kus krásnýho auta, ale trošku náročnější na údržbu a dostupnost dílů než bavorák. Vrcholný verze mají ten "cats" podvozek, to jsou drahý tlumiče, složitej systém, zrovna tak mají i velký Mercedesy CL 500 např. taky poměrně hodně drahou tu servisní stránku věci. Ostatně i SLka .. a do půl milionu se dají koupit spíš průměrný a horší kusy a ta cena to dát pak dohromady bude šílená. Maserati bych s tímhle rozpočtem už vůbec neřešil.

Mustang nevím, úplnej fanda nejsem, Camaro , Challenger, to nejsou elegantní GTčka, jsou to parádní káry, ale myslím jinej styl, jinej druh zábavy. Hledal bych 6er E63 , je to sice relativně "nudná" volba, sdílí hodně s E60 5er platformou, ale je to i velká výhoda toho auta, protože není tak drahý na provoz. A přitom je jeho design bych řekl dokonce s přibývajícími léty zajímavější a zajímavější ... mě se to auto osobně totiž líbí taky :)

reagovat
Sa
Sato
15. dubna 2024, 14:29
0

Ak si dobre spomínam tak E60/E63 45i a 50i mávali niektoré EDC + Dynamic Drive podvozok, čo asi tiež nebude zadarmo, ale samozrjeme dá sa podla toho vyberať a hladať kus bez toho.
Netvrdím, že by to mala byť finančná samovražda ale tá prvá stovka do toho padne ani nevieš ako....

Beeswax
15. dubna 2024, 19:02
10

Tazatelova výhoda je, že posledních pár let auta tohoto typu obecně vůbec nikdo nechce. Některé se válejí v inzerci měsíce, dokonce roky a sem tam se něco nějakému autíčkáři prodá. A nebo ne a během dvou týdnů je to zpět s jinými fotkami, změněným popisem a vyšší cenou (to když někdo "votočí" mustanga na překup). Díky tomu je zde prostor hledat, popřípadě jednat o ceně. Článek je pln optimismu, až by se chtělo říct "kéž by to tak bylo", neboť prokletím těchto aut je jednoznačně servis a díly, tedy pokud tazatel nebude na autě pracovat sám. Při výběru doporučím vždy kouknout na stránky pár prodejců autodílů a rozklikat si běžné díly jako chladiče, řemeny, alternátory, startéry a díly náprav pro rámcovou představu, co je vlastně dostupné mimo autorizák.

K výběru - Jaguar XK je nádherné auto, je zde ale právě ta otázka dílů dostupných v autorizáku a nebo také vůbec - zkuste sehnat např. hadice chlazení nebo někoho, kdo opraví budíky, elektriku. To samé SL R230 - obejít velkým obloukem, elektricky to dohromady po těch letech už nikdo nedá (Navíc závady ABC apod). Audi S5 trpí na karbon, rozvody a původní majitele (takže motor ven). Mustangy, Challengery a další "Ameriky" se všechny buď koupali v řece Colorado, proletěli v tornádu nebo měli strom mezi sedadly řidiče a spolujezdce. Pokud nevadí bouračka co opravil Grzegor Brzynkidzinkiewicz pod pergolou, tak jsou ok.

Jediná rozumná volba GT cruiseru na kochačku mi tedy přijde BMW e63, avšak nikoliv s osmiválcem, ale s ještě starší verzí šestiválce N52. Koupit za 250-300tis pěkný kus, něco z rozpočtu do něj vrazit - udělat brzdy, poopravit, přezout z toho ty Linglongy co na tom budou zpět na Micheliny a zbytek si nechat na provoz....

reagovat
krab
16. dubna 2024, 13:46
1

Úplně bych to podepsal ... je to tak. Mimochodem, když jsem loni hledal Z4 Coupe, protože se mi tahle karoserie zkrátka hrozně líbí, tak jsem taky viděl, že se to moc nehýbe a vybraný auto mi nakonec i hezky "uzrálo" , ačkoli bylo v pěkným stavu s historií, která je důvěryhodná a originálním lakem beztak jsem do něj cca kilo do údržby dal. A to ještě pár drobností, ale spíš už teda po kosmetické stránce budu dělat. Kdybych všechno uměl sám, tak dejme tomu by stálo v dílech 50 .. N52 se mi nakonec hezky osvědčil jako výbornej motor, uvidíme co ukáže budoucnost ...

Každopádně E63 se mi taky moc líbí a tyhle auta si všímám se snad prodávají ještě hůř, i když se natrefí na hezký kus. Spíš by mě zajímalo proč ten N62 osmiválec 4.4 litru nebrat, respektive až na pár známých věcí, co se objevujou různých "buying guides" by neměl trpět na nic úplně fatálního. Zkušenosti mám se starším motrem M62 a ten je teda extra spolehlivej...

Beeswax
16. dubna 2024, 17:07
1

Zkrátka Z4C i ta e63 je už ta specifická "autíčkářská" kategorie, tedy auta, která si nikdo normální dnes nekoupí. Jen my co jsme slintali nad NFS, prvními Top Geary a nad holkama z Tuning Magazinu jsme dospěli v muže si plníme ty své sny. No proto ta rezerva na údržbu, na tu nezbytně nutnou ale i na tu, co prostě pro ten svůj sen člověk chce. Protože nechci jezdit na pološitózních zrezlých brzdách od Starline, co tam bazarák nandal a poslouchat klepající kuláky v rytmu samby. Vím, že podvozek má dvě kila za sebou, a i když by ještě vydržel, tak chci aby to jezdilo tak jak má, tak dám nové tlumiče a uložení...tuhle diagnózu v dnešním světě málokdo chápe.

No a ten osmiválec nechci nějak zatracovat, a pokud ho někdo opravdu chce, tak ok. Ono vlastně aby se ty motory dožily tohohle věku, spousta problémů na nich už musí být vyřešena předchozími majiteli (gufera, různé vodovodní trubky, čidla), takže nakonec to může dopadnout tak, že do v8 tazatel nebude muset dát motoricky za 5 let ani korunu. Beru to ale trochu jako kalkul - pokud tazatel chtěl solidní cruiser a není závodník, mohla by ho r6 plně uspokojit. A v N52 má oproti N62 pořád o dvě vačky, vstřiky, jednu hlavu méně. Navíc jich jezdí víc i v jiných konfekčnějších modelech a i ta servisní podpora (znalost mechaniků či návody) je díky tomu jinde.

krab
16. dubna 2024, 21:33
0

Vidíš, to si úplně rozumíme ... ostatně to bylo co jsem s tou mojí Z4 Coupe Si udělal, komplet ten podvozek, tlumiče, uložení, brzdy a dost práce teda nakonec spolykalo vymontování diferáku, oprava diferáku (byla v něm celkově vůle) , dost času zabralo mechanikovi teda ještě demontáž nápravnice a výměna všech 7 silentbloků co tam jsou atd.. Ale ono to vlastně není ani něco extra, ale jsou to věci co já vidím, že nikdo už na autech nedělá. Říkají, že je auto servisovaný a tím se myslí, že má vyplňovanou servisku, čili že se měnil nějak jednou ročně olej v motoru. Občas někdo nechá vyměnit vzduch filtr, udělá servis klimatizace, brzdový destičky... ale přesně věci jako tlumiče, uložení, silentbloky, ramena, stabilizátory, čepy různě atd.. tohle nikdo nechce platit a řešit. Přitom je to vlastně jen součást údržby. To stejně tak výměny olejů v převodovkách, v diferenciálech atd.. Takže prostě člověk jako já, co chce aby to jezdilo jak má si holt na tý ojetině tyhle věci musí pořešit holt sám a pak už si jí taky nějakou dobu nechat, protože typicky se ty opravy v případným následným prodeji nikdy nezaplatí. A samozřejmě čím složitější a vzácnější auto to je, tím vyšší náklady s touhle údržbou. Na Jaguaru XK odhaduju, že by mě celková takováhle revitalizace stála 2x to lik co na Z4 Coupe , Maserati nebo Mercedes SL, CL ... raději ani nepřemýšlím. U té E63 tak odhaduju, že by ale nemusela bejt tak drahá, pokud nebude mít nějakou speciální výbavu, EDC tlumiče atd...

st
stirling
18. dubna 2024, 15:25
0

Mne sa tiez e63 lubi , aj som sa na tom vozil ked to bolo nove. Ale teraz ked sledujem bmwklub, tam ten servis je fakt raketa, tieto starsie bavoraky daju fakt potrapit. Si myslim ze o moc lepsie to neni ako u mercedesov alebo maserati. Ten mustang je asi najrozumnejsia volba, daju sa kupit pomerne zanovne a za dobre peniaze. Aj ta dalsia predajnost je dobra podla mna.

PB
16. dubna 2024, 03:39
-1

Tak asi hlavně hasičák...:))

reagovat
bo
bonup
20. dubna 2024, 19:40
1

Za mě bez diskuze V8 a hlavně cabrio. Elektromobil je ve všem lepší pokud jde o cestování kamkoli o tom není třeba diskutovat sám to tak mám. Pro radost to není přesto s ním jezdím kam potřebuji, protože je to nejpohodlnější. Pro radost se svezu Mustangem bez střechy je to otravné, hlučné, kroutí se to, bolí z toho občas hlava, ale je to vždy zážitek. Když si ještě z 1000W audia pustíte něco vhodného “Born in the USA” atd. Nemá to chybu. Mám i motorku, oldtimer Porsche a normální petrol 1,5TSI, ale s ničím si tak neužiju ačkoli každé z ostatních aut projede zatáčku lépe a s nerovností se vypořádá také lépe. Howgh.

reagovat
st
stirling
23. dubna 2024, 10:13
0

Teraz riesim predaj Granturisma pre kamarata fakt je to tak ze sportove auta sa uplne predavaju za inu cenu ako na internete. Normalne dostavam ponuky o 50% nizsie a to aj od relativne bohatych kupcov. Co som sa bavil s jednym predajcom sportovych aut, ze je to normalne ukazoval mi aston martin co kupili za 25k V8 vantage ze bez problem ziadne chyby. Ze su auta kde nikto nezavola ani rok, pripadne dlhsie. Je to dost specificky segment, to je fajn ked je clovek kupec a ma vyriesene financie.

reagovat
Sa
Sato
23. dubna 2024, 10:48
0

toto je velmi zaujimava informacia



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ  2004
Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ

2004 rok výroby
147 koní výkon
1 800 ccm objem

Ford Expedition EL Limited 2013
Ford Expedition EL Limited

2013 rok výroby
305 koní výkon
5 400 ccm objem