Beeswax
Jméno | Petr Pěkný |
---|---|
Bydliště | Havlíčkův Brod |
Registrace | před 4.5 rok. |
Poslední aktivita | před 7.9 dny |
Komentářů u článků | 4 |
Pozitivních komentářů u článků | 3 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Zkrátka Z4C i ta e63 je už ta specifická "autíčkářská" kategorie, tedy auta, která si nikdo normální dnes nekoupí. Jen my co jsme slintali nad NFS, prvními Top Geary a nad holkama z Tuning Magazinu jsme dospěli v muže si plníme ty své sny. No proto ta rezerva na údržbu, na tu nezbytně nutnou ale i na tu, co prostě pro ten svůj sen člověk chce. Protože nechci jezdit na pološitózních zrezlých brzdách od Starline, co tam bazarák nandal a poslouchat klepající kuláky v rytmu samby. Vím, že podvozek má dvě kila za sebou, a i když by ještě vydržel, tak chci aby to jezdilo tak jak má, tak dám nové tlumiče a uložení...tuhle diagnózu v dnešním světě málokdo chápe.
No a ten osmiválec nechci nějak zatracovat, a pokud ho někdo opravdu chce, tak ok. Ono vlastně aby se ty motory dožily tohohle věku, spousta problémů na nich už musí být vyřešena předchozími majiteli (gufera, různé vodovodní trubky, čidla), takže nakonec to může dopadnout tak, že do v8 tazatel nebude muset dát motoricky za 5 let ani korunu. Beru to ale trochu jako kalkul - pokud tazatel chtěl solidní cruiser a není závodník, mohla by ho r6 plně uspokojit. A v N52 má oproti N62 pořád o dvě vačky, vstřiky, jednu hlavu méně. Navíc jich jezdí víc i v jiných konfekčnějších modelech a i ta servisní podpora (znalost mechaniků či návody) je díky tomu jinde.
Tazatelova výhoda je, že posledních pár let auta tohoto typu obecně vůbec nikdo nechce. Některé se válejí v inzerci měsíce, dokonce roky a sem tam se něco nějakému autíčkáři prodá. A nebo ne a během dvou týdnů je to zpět s jinými fotkami, změněným popisem a vyšší cenou (to když někdo "votočí" mustanga na překup). Díky tomu je zde prostor hledat, popřípadě jednat o ceně. Článek je pln optimismu, až by se chtělo říct "kéž by to tak bylo", neboť prokletím těchto aut je jednoznačně servis a díly, tedy pokud tazatel nebude na autě pracovat sám. Při výběru doporučím vždy kouknout na stránky pár prodejců autodílů a rozklikat si běžné díly jako chladiče, řemeny, alternátory, startéry a díly náprav pro rámcovou představu, co je vlastně dostupné mimo autorizák.
K výběru - Jaguar XK je nádherné auto, je zde ale právě ta otázka dílů dostupných v autorizáku a nebo také vůbec - zkuste sehnat např. hadice chlazení nebo někoho, kdo opraví budíky, elektriku. To samé SL R230 - obejít velkým obloukem, elektricky to dohromady po těch letech už nikdo nedá (Navíc závady ABC apod). Audi S5 trpí na karbon, rozvody a původní majitele (takže motor ven). Mustangy, Challengery a další "Ameriky" se všechny buď koupali v řece Colorado, proletěli v tornádu nebo měli strom mezi sedadly řidiče a spolujezdce. Pokud nevadí bouračka co opravil Grzegor Brzynkidzinkiewicz pod pergolou, tak jsou ok.
Jediná rozumná volba GT cruiseru na kochačku mi tedy přijde BMW e63, avšak nikoliv s osmiválcem, ale s ještě starší verzí šestiválce N52. Koupit za 250-300tis pěkný kus, něco z rozpočtu do něj vrazit - udělat brzdy, poopravit, přezout z toho ty Linglongy co na tom budou zpět na Micheliny a zbytek si nechat na provoz....
370z pořád vypadá ukrutně dobře, možná taky proto si tak drží cenu (+ aura staromilského sporťáku). Přijde mi, že tyhle typy aut stárnou prostě pomaleji. Pamatuji si, za kolik před pár lety šly koupit takřka "zánovní" 350z. Za to dneska člověk nekoupí ani tu desetiletou nejojetější nejotuzenější 370ku. Snad nový model ty ceny posune trochu na dostupnější level :)
Auta jako Audi TT, Peugeot RCZ nebo s přimhouřením obou dvou očí a tabletce kinedrilu to Scirocco jsou přesně stvořena jakožto odpověď na dotaz tohoto typu. Věci jako Zko, Vette, Genesis bych bral přecejen jako více sporťáky. Můj tajný pózotip - Audi TT poface s-line 2.0TDI. Bežná veřejnost to nerozezná od R8, je to prakticky Golf, řídí se to jako golf a udržuje se to taky jako golf, nic to nežere a nafta se do toho dá lejt třeba z Ona.
Poslední komentáře
- high_fish, Tato auta zrají jako víno: Modely...
W209 je CLK, ne SLK... - mazany_lisak, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Civic ufo se vyrábělo v Anglii a bylo primárně pro evropský... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Tak 5 za závod se vším všudy to je sranda :) Ale když se člověku... - FidoBlack , u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Díky, bylo to hlavně poprvé po sedmi letech co jsem si měl... - Frankie, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Je tolik fakt krásných a zajímavých aut, který by stálo... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Gratulace k zážitku...je to návykové co? :) Já si amatérské... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Ja mam leckdy spis pocit, ze design zustava stale rozporuplny,... - Opelfahrt, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Povedený design a zvlášť tenhle vzor litých kol je prostě... - krab, Tato auta zrají jako víno: Modely...
S tím výběrem docela souhlasím, navíc u toho BMW bych spíš... - Luban, Tato auta zrají jako víno: Modely...
👍nadčasový bourák👌 - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Úplný souhlas. Do dneška to působí jak přízrak, naprosto... - Riccardo Martora, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lancia Delta třetí generace. Z vlastní zkušenosti můžu... - Frankie, Tato auta zrají jako víno: Modely...
S výběrem souhlasím. U BMW pak z té doby ještě Z8, a i řada... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Tak nějak :-D - Sato, Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?
toto je velmi zaujimava informacia
Poslední inzeráty
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
23 komentářů