načítám data...

Pryč ze světa lowcostu? Nové Dacie vypadají překvapivě hodnotně.

29. září 2020, 10:56 18 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Nová generace Loganu a Sandera se vzhledově opravdu povedla. A došlo i na moderní technologie.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Je tomu už šestnáct let, co se na silnici poprvé ukázal Logan, první model “moderní” Dacie. Vůz nabídl nízkou cenu a to bylo tak zhruba vše. V základu měl místo rádia kastlík, dodával se bez centrálního zamykání, s okny na kličku i vpředu, s nelakovanými nárazníky a jen s malými středovými pokličkami. Nebyl ani moc dobře zpracovaný, dost reznul a o pohodlí nemohla být řeč. Jenže ta cena… Kupující dostal nové auto se zárukou za cenu ojetiny. A to se počítá. Bylo to zkrátka takové vesnické auto, které šlo prohnat po polní cestě a ačkoli z něj občas něco upadlo, pořád jelo. 

Pak přišel Duster a Dacie ukázala, že její ambice nekončí u laciných verglů, které působí jak vozy určené pro indický trh, ale že dokáže nabídnout i poměrně moderní auta s nějakou tou výbavou. Jistě – Duster i tak vypadal mezi jinými SUV trochu chudě, ale na druhou stranu stál mnohdy polovinu jejich ceny. A taky to byla levná čtyřkolka, což byl pro některé zákazníky velmi pádný argument. 

S novou generací Loganu a Sandera to ale vypadá, že doby, kdy se design u Dacie řešil stylem “tady do toho rohu dáme světlo” jsou pryč. Diodové světlomety se zajímavou grafikou vpředu i vzadu, široká paleta barev…snad jen u Loganu bych si postěžoval na to, že se malá kola topí v mohutném pontonu karoserie a na nelakované parkovací senzory, ale to je jen drobnost. 

Ale podívejte se na Sandero, tam vážně nějak nevím, co bych mohl vytknout. Vyvážené proporce, vzhled bez zbytečných kudrlinek, v hezké barvě vypadá tenhle hatchback fakt pohledně. Stačilo by na přední masku nalepit logo Nissanu a klidně bych věřil, že je to další generace Pulsaru. Fakt.

A slibně to vypadá i v interiéru. Nečekejte dřevo a kůži, to je přeci jen vyhrazeno jiným, ale plasty lícují, dokonce vidím i snahu o design. Ostře řezané křivky výdechů klimatizace, nebo moderní dotykový displej ve vrchní části středového panelu snesou s klidem srovnání s konkurenčními modely. Snad jen ten starý renaultí volant se do nového interiéru moc nehodí. Ale to je fakt drobnost.

Ačkoli Dacie kdovíjak nemusím, na nové Sandero jsem dost zvědavý. Pokud se cenově udrží nízko, tuším velký prodejní úspěch. Na pohled je to totiž plnohodnotné auto, žádné “béčkové zboží”. Slušný pokrok za těch šestnáct let, jen co je pravda…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
29. září 2020, 11:21
1

Uz i zde?
Tak to cumim.
A daji tam 50 l bombu!

reagovat
Jakub Pospíšil
29. září 2020, 11:34
0

Já nejsem Dacia fanatik, ale tohle je fakt slušná práce.

Csaba
29. září 2020, 13:07
0

Jedna 50l. nádrž na benzín, druhá 50l. nádrž na plyn a může se jet na cestu kolem republiky :)
A může to mít i el. šíbr, jak zhýralé a rozmařilé! :-)

Adam Forman
29. září 2020, 11:24
5

"Tady do toho rohu dáme světlo" je minimálně na Pulicera :-D

reagovat
ma
martinw
29. září 2020, 11:35
0

Vidíte, stačí pár jinak naohýbaných plechů a už si sedáme na prdel :) a mezi elektromobily bude panovat ještě vetší unifikace ve výrobě. Fakt nevím jak chtějí do budoucna vydělat na prémiových autech ...i obyčejná Scala má 'dynamické blinkry' a další fičurky který před pár lety měly jen prémiovky.

reagovat
martin_100
29. září 2020, 20:49
1

snadno ... prémiovky budou zas lákat na nějaký nový zbytečný kundoviny... ostatně kde vzasa dnes standartní klimoška, abs nebo airbagy? No přece nejdřív v prémiovkách....

Ra
Ragnarok
29. září 2020, 11:45
1

To jako, že tam nemusí trčet z palubky matlací displej? To je mi velmi sympatické. Že bych dal šanci dáčce?

reagovat
bitner
29. září 2020, 12:42
0

Jo, pokud chces matlat, musis si priplatit :-)

Ra
Ragnarok
29. září 2020, 13:05
1

Právěže já raději čudlíky. Ale vidím to bohužel tak, že mě matlání stejně nemine. Autem by jezdila primárně žena, takže automat = vyšší specifikace.

Ch
Chochin
29. září 2020, 14:44
0

Zaujimalo by ma, ako je riesene autoradio v tej verzii bez displeja. Ze by iba cez nejaku appku v mobile, ktory si postavim do tej schranky ako na fotke? Dizajnovo je to podla mna podarene, len by ma zaujimalo ako to jazdi. Mal som skusenost s uplne novym Sanderom asi v roku 2014 z autopozicovne, sice to bola brazilska verzia (teda Renault) ale napriklad radenie rychlosti bolo take... ako by povedal Jeremy Clarkson: ,,jako míchání bešamelové omáčky vibrátorem´´

reagovat
beastar
29. září 2020, 16:15
3

Možná opouští lowcost, ale aby se to nepromítlo do cen což je téměř jisté že se to promítne. V rámci kategorie ta auta vypadají fakt docela pěkně. Jenže v základu to taky bude vypadat jinak a prostě no. Počkám si.

reagovat
bitner
29. září 2020, 18:30
0

Clio Zen 1,0 LPG stoji 333. Takze Sandero se stejnym motorem a trochu mensi vybavou by melo byt pod 300, jinak to moc nedava smysl.

Romus
29. září 2020, 18:42
0

Já si taky myslím že už to nebude stát 220k s klimou...

bitner
29. září 2020, 19:13
2

To uz davno nestoji. Mozna 230 bez motoru.
Pred 5 lety byl Logan s tovarnim LPG za 225. Ale taky treba OIII 2,0 TSI RS za 700, ze. Nebo Polo GTI 2,0 TSI za 530... Tomu se rika inflace decka ;-)

Romus
29. září 2020, 19:47
5

inflace vůbec, tomu se říká EU sračky/pokuty za CO2 a povinný bezpečnostní pí/oviny.

martin_100
29. září 2020, 20:47
1

Myslel sem že první "moderní" dachna byla Supernova následovaná Solenzou....
JInak teda tuty nový dačky vypadají opravdu k světu. Ten volant je pěknej moderní kdybys nenapsal že je starej tak bych to vůbec netušil takže to asi zákazníci v pohodě přejdou. Ten trčící tablet doufam bude jen v nějakých vyšších stupních výbavy. Jinak ty prvogenerační logany se ukázaly jako celkem trvanlivý auta. Podle mě to bylo tim že to bylo dělaný v rumunsku pro rumuny a jinou východní verbež. Tim pádem se počítalo s východnim zacházením, východní údržbou a východním povrchem silnic. Uvidíme jestli tuty novoty budou tak dobře zvládat garážovou údržbu a polní podmínky na cestách.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem