načítám data...

Redakční výběr: Auto na léto

V poslední době jsme trochu zanedbávali spotřebitelské rady. Zkusíme to tedy napravit.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Letní sezóna se přehoupla do své druhé poloviny a tak jsme se v redakčním chatu zamysleli nad typickým zadáním, které k měsícům plným sluníčka vždycky tak nějak patřilo. Jaké je podle nás to nejlepší letní auto? Tím myslíme vůz, který někdy na jaře koupíte, projezdíte s ním slunné dny a společně s padajícím listím ho pošlete zase dál šťastnému novému majiteli. Ideálně s minimální finanční ztrátou a maximem zážitků. Protože názory na to, co je zábava za volantem, se v redakci liší stejně diametrálně, jako na to, co je akceptovatelná finanční ztráta, sešla se nám tu pěkně pestrá směsice. Caterham, navzdory úvodnímu obrázku, nikdo nevybral, protože jsme všichni pohodlní, líní a buď příliš mladí na krizi středního věku, nebo moc staří, abychom se do něj sklonili.

 

Hamster | Ferrari 360 Spider

Foto: Clasic Driver

Tohle téma není úplně můj šálek čaje. Vždycky jsem se snažil mít auta spíš univerzální, která plní všechny mé potřeby. Při mém štěstí se totiž jinak ocitnu na té nejkrásnější zakroucené okresce za volantem offroadu a jakmile přesednu do roadsteru, objevím někde ve výprodeji přesně to křeslo, co jsem tolik chtěl. Úplně náhodou a jen z čiré zlomyslnosti osudu. Prostě tohle u mě nefunguje.

No dobrá, ale Kuba byl dost nesmlouvavý, že prý něco sem napsat musím, že jsme tým nebo tak něco. Tak dobře.. Tedy znovu se podíváme na zadání. Auto na léto. Kempování značí nepohodlí, offroad je bláto a nepohodlí, sporťák by byl dobrý, ale léto – to jsou auta bez střechy. Jenže pak je tu druhá část zadání – na jaře koupit a na pozdim prodat a netratit na tom. Všichni víme, kdy jsou kabria nejdražší a kdy naopak jejich cena padá ke dnu. Hmm, co stím?

Chce něco, co si svou cenu už drží tak nějak přirozeně. Veterána? To raději ne. S veteránem by byla kupa starostí, než člověk u takového auta pochopí všechny vrtochy, naučí se, že když to takle zakucká, je potřeba to toho praštit klíčem sedmnáctkou tady a zahýbat kabelem támhle, je léto pryč. A s prodejem takového auta na konci sezony to taky nebude žádná sláva.

Foto: L'Art De L'Automobile

Takže potřebuji něco relativně spolehlivého, opečovávaného dost na to, abych s tím během těch několika tisíc kilometrů nemusel do servisu kvůli údržbě, a zároveň něco, co si bude držet cenu i na konci sezony. Nebuďme při zemi a pojďme si pro Ferrari! ‘Třistašedesátka’ bez střechy totiž překvapivě vypadá jako docela rozumná volba. Model je momentálně na cenovém dvě, dá se koupit i výrazně pod dva miliony korun a níž už nepůjde.

Kdo kupuje Ferrari, ten má i na servis, většina aut z Maranella má poctivou servisní historii. Jasně, servis je drahý, ale pokud je na autě všechno pečlivě uděláno, šance, že se léto vejde mezi servisní interval, je velká. Zrovna model 360 už má nájezd mezi předepsanou servisní inspekcí rozumný a celé auto patří už k těm spolehlivějším. Takže stačí jen sednout a jezdit. 

A krom toho tohle Ferrari zraje jako víno. Můžete ho mít s manuální převodovkou s typickou otevřenou kulisou, stále vypadá skvěle, je to to správné placaté červené auto. A nezetárlo. Jasně, diodová světla a dotykové displeje tu nenajdete, ale taky tu nejsou halogenové bludičky ve výklopných světlech a na dnešní poměry balonové pneumatiky, jako u starších modelů. I jízdní výkony stále nejsou pro ostudu – osmiválec s nádherným zvukem dosahuje výkonu 400 koní a na stovku a rozpohybuje auto za méně než pět vteřin. Moje volba rozumného auta na léto, co nebude stát moc peněz, je teda Ferrari 360 Spider. Ještě štěstí, že tyhle rady nikdo nečte….

Jeník | Lincoln Town Car

Foto: František Čáslavský
Bývaly doby, kdy jsem za roku koupil pět vozů, přičemž na šesti z nich jsem při následném prodeji prodělal. Proto jsem dalek, radit vám v ekonomických otázkách. Co poradit mohu, je, ať si nekupujete žádný kompromis. Čím větší hovadina, tím intenzivnější zážitky. Intenzivnější, nikoli pozitivnější. Mé letošní léto je poznamenáno prací v továrně, prací mimo klimatizaci a dlouhým dojížděním.

Shoda náhod tomu chtěla, že několik těchto cest jsem musel absolvovat béžovým slonem. Tento vůz, vybavený předpotopní konstrukcí, sametovým osmiválcem a zcela nesportovním podvozkem mi zase potvrdil, že americké bárky jsou jiný vesmír. Co na tom, že auto pořád topí, je léto, chcete si horko přeci intenzivně užít. Co na tom, že osmiválec nemá nijak závratný výkon, zimní pneumatiky na zadní nápravě i tak kdykoli protočíte. Co na tom, že auto není sportovní. Sporťákem umí jezdit jako magor kde kdo. Jezdit rozměklou limuzínou jako magor, to je umění. Navíc jeho cena neklesá. Tohle konkrétní auto je už posledních deset let stejně neprodejné, jako kdysi a pokud nenajdete podobného pacienta, jako jsem já, ale s penězi, už vám zůstane. A z krásně prožitého léta by měl mít každý alespoň jeden suvenýr. A pokud má ten suvenýr pět a půl metru na délku, určitě jej neztratíte.

 

Viola | GAZ 69 (LOL, 69!) 

Lehce nabýt, lehce pozbýt – umění, které všem šťastnějším upřímně závidím, jelikož mne jím pánbůh neobdařil. Ať si koupím sebevětší kepl, ať mám při jeho pořízení jakékoliv úmysly, pohodlně se u mne zabydlí a uráčí se zvednout kotvy, až když reálně hrozí, že neproleze technickou. Ale proč se alespoň nezasnít…

Když je řeč o povozu na letní sezónu, přirozeně by to mělo být něco bez střechy. Nějaký šmrncovní kabriolet pro bezstarostné vyjížďky s větrem ve vlasech. Takže starý Wrangler, možná i Willys, i když to už je hodně retro a ceny pojízdných kusů se budou šplhat do nebes. Kdyby se tak urodilo sedmdesátkové Bronco, jemináčku, to by bylo něco, ale umím si představit i dekapitovaný Geländewagen, Land Cruiser nebo Land Rover. 

Tohle všechno má ovšem jeden háček. Žádného z takových aut už bych se nezbavila, co budu naživu. Chce to tedy sáhnout hlouběji do šuplíčku bizáru a vybrat vůz, kterého se dost možná po několika měsících užívání přece jen nabažím. Například tenhle vypadá docela perspektivně. I když člověk nikdy neví…

 

Lukáš | BMW E46 Compact

Auto jen na léto a pak prodat. Přesně tohle jsem už jednou absolvoval. Když jsme začali plánovat rodinu (to pak máte přinejhorším jen 9 měsíců k dobru), byla poslední šance vyzkoušet něco, co už pak nepůjde – dvoumístný kabriolet. Volba padla na Mercedes SLK. Jen ja jaře koupit a na podzim s akceptovatelnou ztrátou prodat. Jenže jak to dopadlo? Dnes mám děti, a přesto vlastním své milované SLK již šest let. Z části i kvůli němu stavím před domem další garáž. Najedu v něm ročně jen pár kilometrů a už pátým rokem vždy na jaře říkám, jak ho prodám (a myslím to fakt vážně). Jenže pak se v něm projedu a zkrátka to nejde…

Takže nakupovat letní auto umím, jen ho neumím prodávat. Kdybych to měl zkusit znovu, tak tolik originální nebudu – autem na léto by se nyní stalo BMW řady 3 E46 compact ve verzi 325ti. Proč? BMW E46 compact už jsem před lety vlastnil, ale jen v základní verzi 316i. Jako chudý student jsem bral jeden z nejlevnějších kusů, což byla (samozřejmě) velká chyba a na tom autě bylo špatně snad úplně všechno. I tak ale nezapomenu na perfektní podvozek a i s 85 kW se daly kruháče po dešti brát bokem. Krásně čitelně, bez strachu. Navíc by se díky zadním sedačkám konečně mohl svézt i zbytek rodiny. Compact je vždy levnější než kupé nebo sedan a díky kratšímu zadnímu převisu je s ním i o dost větší sranda. 2.5 litrový šestiválec je tím nejlepším, co v tomto autě můžete mít. A protože se dají pěkná auta sehnat kolem 100 tisíc, na případném nevýhodném prodeji už nejde moc prodělat. Že bych si udělal výlet třeba za Honzou do Chrudimi?

 

Franta | My summer car

Vybírat letní auto, no jasný, to potřebuju úplně nejnutněji. Zaprvé už jedno mám. Má stahovací střechu, nemá klimatizaci, je s ním zábava a už třetí měsíc na něj mám v regálu připravenou čtyřklapku. Zadruhé by to dopadlo jako obvykle. Koupil bych něco, co by mi přišlo naprosto geniální, pak by mi bylo líto drobných technických nedostatků, pak bych pod tím strávil půlku léta a nakonec by mi to bylo líto prodat. 

Když pomineme fakt, že nepotřebuju 5 aut, tak je taky dobré zmínit, že už mám těhle projektů až až. Po tom, co jsem mamince oservisoval Lancii, jsem se vrhl do jejího (teď již bývalého) Civica. Až dodělám tohle, budu muset zalézt pod Mazdu a vyměnit olej, abych mohl vyměnit podložku u výpustného šroubu, díky kterému teď značkuje všechna parkovací místa v okolí. Do toho na mě čeká Buick, kterého pak na dlouhé tepování půjčím Kubovi. Kromě toho mi v garážích stojí i Aerostar, který bude potřebovat alespoň základní servis a prohlídku, než bude moct jít na prodej (Nechcete ho? Aerostar s šestiválcem, čtyřkolkou a automatem ve své prodloužené verzi! Levně!) A až Machačovi vrátím Camaro po servisu (který jsem naštěstí nedělal já), tak se za mnou vrátí i Slon se svou dávkou problémů elektrického typu. A aby toho nebylo málo, v posledním týdnu jsem ještě dostal na výměnu střechy jednu MX-5, která ke mně dojela s tekoucí vodní pumpou. 

Takže víte co? MRDAT! Kdyby bylo po mém, tak bych si na léto koupil finskou hru My Summer car, nakoupil si pivo, pustil klimatizaci a byl blažený, bez mastných rukou a špíny. Satama Perkele!

 

David | Auto? Proč?

foto: Jan Machač, autickar.cz

Auto na léto je úplná blbost. Každej petrolhead dobře ví, že auta se vybírají na zimu. Podle vaší geografické polohy a nadmořské výšky už se pak jen rozlišuje mezi tím, zda compact (rwd) nebo subaru justy (4x4). Já bohužel obývám Brněnskou kotlinu a to je trochu problém. Sníh se tu objeví zhruba dva až pět dnů v roce. Navíc ho hned někdo uklidí a stejně pak všichni nadávají, že to nebylo dost rychle, ale o tom asi někdy jindy. Zkrátka jsem měl trochu problém si koupi zimního speciálu ospravedlnit.

Na léto se dá koupit něco jiného, už jsem se tu o tom rozepisoval. Motorka. Na první pohled podobně stupidní nápad. Mockrát už jsem slyšel, že půlroku něco garážovat a jezdit s tím, jen když je hezky je nesmysl. I kdyby, tak to pořád bude mít pro mě násobně větší využití, než ono zimní auto. Původní plán se Suzuki poměrně naplňoval tuhle ideu. Na jaře koupit, v létě chvíli pojezdit, na podzim prodat s minimální ztrátou. No, možná, ty léta nakonec byly tři a ta trocha byla okolo třiceti tisíc kilometrů, společně s jedním zahozením na zem. Sečteno, podtrženo jsem z toho vyšel se ztrátou, pokud tomu tak chcete říkat, pouze osmi tisíc. Zato bohatší o spoustu zkušeností. A to se vyplatí! Jak jsem si pak místo ní koupil mnohem drazší motorku dnes nebudeme vytahovat. Vyplatí. Kdo nemá řidičák, kupuje speciál na pole, kdo nemá pole, kupuje pole. To se vám ve finále taky vyplatí, slyšeli jste už letos o inflaci?

 

Jarda | BMW M5 (ta Bangleova)

Pro mě nebyla tahle debata vůbec jednoduchá, jelikož takto auta kupovat neumím. I když si řeknu, že je to jen na chvíli, skončí to tak, že sháním další garáž, protože jsme se zase stali kamarády, které ani stk nerozdělí. Takže, musí-li to opravdu být pouze na léto, tak hledám takový povoz, který mi bude aspoň něco říkat (abych ho koupil), ale ne zas moc (abych ho pak chtěl prodat). Dobrá, zamířím do země, odkud pochází auta, jež mne obecně moc nezajímají. Ano, je to Německo. Ale vyberu si auto, které zní relativně použitelně. Mám rád limuzíny, avšak francouzské. Líbí se mi i sporťáky, jenže japonské. Takže sportovní limuzína z Německa by fungovat mohla. Tak třeba nějaké pojízdné BMW M5? Ideálně to ne úplně uznávané E60? To by mě mohlo i zajímat, ale určitě to nebudu mít problém pustit dál.

 

Kubajs | Škoda Favorit

Asi ze mě mluví nostalgie po letech, kdy jsem měl mokré papíry a mým největším měsíčním výdajem byl benzín do mladoboleslavského hatchbacku, nicméně poslední dobou se mi párkrát zastesklo po řízení starého dobrého “Fáčka”. Znám ho moc dobře na to, abych si ho pořizoval “na furt”, ve skutečnosti na něm není moc zajímavého a jde o přinejlepším průměrné levné evropské auto z osmdesátek, ale společně s pořádnou dávkou nostalgie to tak nějak zvláštně funguje. Vybral bych nějaký vyžilý kus s posledním zbytkem technické, pořád se dají sehnat do “desítky”.  Chvíli bych si pojezdil, užil si vrzání hnědohnědého interiéru, gumovitosti řízení, náklonů v zatáčkách a všech těch klasických srandiček a v říjnu bych strávil víkend broušením, kytováním, mytím, leštěním, tepováním a všemi těmihle oblíbenými kratochvílemi a poslal ho do světa za dvacku jako “perspektivní youngtimer”. No co, inflace se neptá.

 

 

Co říkáte na náš redakční výběr? Shodnete se s někým z nás, nebo raději pořídíte něco úplně jiného? Diskuze je vaše.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

togi
15. srpna 2022, 13:43
1

Vždycky jsem chtěl zkusit RX7. Jen nevím, jestli bych ji pak dokázal prodat

reagovat
riderhenry
15. srpna 2022, 15:23
1

Tak zrovna M5 E60 si myslím bude mít problém asi kdokoliv pustit dál, jakmile auto přestane soudit podle fotek a pověsti, a sveze se s ním :) Jinak souhlasím s tím, že na léto je bezkonkurenčně nejlepší motorka, když člověk nemá žádné jiné požadavky (což se asi nestane nikdy)...

reagovat
krab
15. srpna 2022, 15:32
1

Takový hezký téma okurkový sezony ... no, bylo pár aut co jsem takhle na začátku sezony koupil a pak zas ani za kalendářní rok prodal. Vždycky nějak, že jsem mezitím zas objevíl něco co jsem nutně potřeboval a to auto co jsem měl holt muselo jít, aby bylo zas na to nové.. Prakticky vždycky je to prodělečnej podnik :-D

Co se dá docela rozumně na jaře koupit a na podzim prodat bez ztráty je MX5tka, nějaká slušná NC bez koroze anebo NDčko, to by mohlo typicky klapnout anebo Fiat 124 Spider, na tom jsem tenkrát moc neprodělal... ale taky to nebylo za nulu, něco mě to i tak stálo

M5 V10 to se jen směju .... to už nikdy neprodáš jen už kvůli té šílené provozní ztrátě co by se během roku vytvořila , tahle auta vyžadujou velice drahou údržbu a servis, to není fakt sranda. Jako muselo by to být fakt obrovský štěstí, když bys koupil, pojezdil, prodal a ztráta nebyla.

reagovat
beastar
15. srpna 2022, 22:56
1

Samozřejmě s tím M5 máš pravdu. Mimochodem to platí i téměř jakékoliv Ferrari. Je to prostě takový unreal dreamový seznam. Hlavně takový auta se nekupují na jednu sezónu. Taky se spousta věcí teď mění. Po ojetých autech vlastně zase až takový hlad není. Kór po nějakých řekněme bezcenných speciálních. Což teda není případ F ani M5.

Jo jde to možná otočit s autem jako fiata, mx5, nebo teoreticky brz. Jenže to šlo taky spíš před třemi lety. Takže skončíme opět u těch snů:)) Reálně je nejrozumnější ten Kubovo Favorit. A samozřejmě motorka..

Frankie
16. srpna 2022, 08:12
0

Dalo by se říct, že dobrým příkladem tohoto problémů je M5 z odkazu níže:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/v-cr-je-k-mani-jedno-z-nejvzacnejsich-bmw-m5-ma-krasny-stav-i-slusnou-cenu/
Nebo to je zlatá vrána?

krab
16. srpna 2022, 08:22
2

M5 u Grábla? Nebudu dělat chytrýho, protože jsem to auto fyzicky neviděl, jen vím, že ho vídám v inzerci už šíleně dlouho. A to bývá vždycky známka toho, že těch pár reálných zájemců to auto už dávno vidělo a z nějakýho zjevnýho důvodu nekoupilo. A tak čeká na kavku..

Pravda teda je a píše to koukám Beastar, co více méně moje aktuální dojmy + dojmy pár dalších lidí potvrzuje, že se teď na začátku druhý půlky roku prodeje zajímavých aut dost zastavily. Já si trošku brousil (brousím) zuby na jeden Focus RS MK1 a kluk to taky nemá jednoduchý s tím najít zájemce. Rád by Hondu S2000, ale podobná situace... z nabídky za zajímavou cenu na PL trhu se vyklubalo cosi pofidérního, tak řeší jinou, ta je zas hrozně drahá a její majitel to taky už snad dva roky nabízí ... myslím, že se ten trh (asi vyjma opravdu drahých a vzácných klasik) dost zadrhnul, prodávající nechtějí slevit, kupci nepřicházejí resp. chtěli by lepší ceny.. Volím vyčkávací taktiku a vůbec, stejně nemůžu nic kupovat, nemám místo ani pořádně čas na to, takže jsem klasika jako vždy, bazarovej snílek :-D

PS: překvapuje mne, že Vavris ještě pořád (asi) neprodal červenou Corvettu, je aktivní v inzerci, přičemž je to suprový auto za myslím velmi přátelský peníze

Sa
Sato
16. srpna 2022, 09:02
0

Ceny uleteli a teraz sa nikomu nechce to nechat spadnut. A nemusi ist nutne o nejake super vzacne veci ako Mka atd.. napr Fiesta ST, jedna 2013 je tu v okrese a chce pan za nu 315tis. Za 220-250 by som to kludne na rok zobral, ale dat tri kila za 9 rocne male auto co nove stalo realne tak pol mega.. eee... Nejde ani o to ze by ma tych 60tis nejako zasadne vytrhlo z biedy, ale tak nejako o celkovu hodnotu a nedrzat cierneho petra.
Ani najazd nie je nejaky super nizky. A este tam je jeden red flag ze od 2021 to uz je druhy majitel :)

M P
16. srpna 2022, 11:22
0

No jo no, když se kdejaké aspoň trochu rádoby zajímavé, někdy dokonce jen prostě obyčejné staré, auto vydávalo za investiční youngtimer a ceny se šroubovaly nahoru, jak se lidé chtěli na té vlně svézt, tak to dopadlo takto. Dobře jim tak, můžou si za to sami :)

beastar
16. srpna 2022, 23:20
0

Do těch cen se promítlo mnoho věcí. Nejdříve hysterie za covidu. Auta nebudou lidi rychle kupujte. Ukrajinci vysávají EU trh ojetin. Jasně oni neměli za války nic lepšího, než vozit ve velkým auta. Tím netvrdím že to někteří nedělali. Do toho inflace. Do toho enormní zdražení nových aut. Vše v tak krátké době, že v současné chvíli máme takové vakuum. Prodávající stále mají pocit, že jejich nepálené ceny jsou v pohodě. Protože to tak mají všichni tak se logicky prodává. Jenže na straně kupujícího klesá zájem případně se čeká na nižší ceny. Nebo se nákup odkládá na neurčito. Nakonec se teď díky tomuto ukazuje, že aut je dost. Zatímco na drahé highend ojetiny skoro nikdo nemá. Tak ty levné vrány za šest pětek, co se kupovali před třemi lety za deset maximálně vlastně nikdo nechce.

Někde mezitím jsou takzvané investiční vozy. Musím tedy říct že ve svém okolí mám dva lidi, co nedávno koupili dobře. Prostě někteří prodejci už se probrali. Teda ne v Čechách, zatím. Obecně je to tristní a nejvíc je to vidět na autech z 70s a novější. To nikdo nechce, ceny narostli do debility. Takže jediná smysluplná věc je opravdu počkat...

ro
rock
15. srpna 2022, 15:44
0

Na léto by se mi líbilo něco jako MG B, Triumph Spitfire nebo Fiat 124 spider. Koupit v pojízdném stavu, neřešit renovace a na podzim prodat. Těch pár projížděk přes léto by to vydržet mohlo a na ceně se dva tisíce kilometrů navíc a půl roku věku nijak neprojeví.

reagovat
ro
rock
15. srpna 2022, 15:47
1

...jenže kdybych narazil na něco, co vlastně funguje, tak bych se asi nedokázal přinutit to prodat.

Sa
Sato
15. srpna 2022, 16:33
1

vedel by som si predstavit kadeco. Od Rx8 az po M3 e46 smg :) Ale tak nejako neverim ze by sa mi to podari predat po lete za ako tak podobnu sumu. Ak vobec.

reagovat
Jyrki
15. srpna 2022, 18:11
0

me nejvic oslovilo to Ferrari. Moje leto je uz 10 let spjato s Alfou Romeo Spider (916), ale pokud by se mel kouknout po necem jinem, tak nejspise Maserati Biturbo Spider Zagato nebo Lancia Beta Spyder. Tj. strecha musi dolu, bez toho leto neni leto.

reagovat
Pólin
15. srpna 2022, 21:35
4

Na léto mám fakt rád svoji Barcu, ale jinak si samozřejmě umím představit hromadu dalších aut. Mezi ta zcela ideální bych zařadil trebas nějakou 911 Cabrio, nebo jako úplně něj mazec Alfu 8c spider.

reagovat
beastar
15. srpna 2022, 23:02
6

Xenie| Maserati Grancabrio 4.7
Na sezónu ideální. Prodělek při dalším prodeji zaručen.

reagovat
saage
18. srpna 2022, 22:29
0

Letni auto sem jeste nekupoval, jen zimni- a volba x3 z roku 2007 byla nejlepsi kup co sem udelal, za rok to slo bez investic znovu do sveta za stejnou sumu :-)
Letni auto jsem mel nejlepsi asi Vitara cabrio. K vode idealni, na ryby… babolep hadr

reagovat
Jo
Josephus
20. srpna 2022, 10:33
1

Hmmmm, těžký úkol jste si dali. Koupit letní auto před sezónou, po ní ho prodat a neprodělat na tom... Neříká se tomu třeba čůrání proti větru? Rozumnější lidé (a nemyslím tím nutně protřelé investory, kteří zkouší časovat trh a už vůbec ne autobazarové zmr* [asi zmrzliny]) si sezónní auta pořizují právě po sezóně.
Prvoplánově (ve smyslu zadání) bych souhlasil snad jen s tím Compactem, protože jeho sezóna by mohla pro významnou část Autíčkářské obce začít právě až po létě... Něco jako "večer chutná, ráno pomáhá".
Nad fakerem jsem zprvu kroutil hlavou a chtěl jsem jeho obhajobu úplně přeskočit. Jenomže za 1) byl poslední a nebylo už kam, a za 2) to bylo moje první auto, když jsem už disponoval řidičákem (i když to byl praktičtější kombík se stříkačku a "bohatou" výbavou [mělo to centrál, otáčkoměr, tmavý interiér, kazeťák, rozpěru mezi předními tlemiči a hodiny, {ano to se tenkrát u nás na západním Východě opravdu považovalo za naloženou káru}]), kterému jsem přezdíval 4men. A nakonec musím s Kubou souhlasit a dát mu za pravdu. Není to taková tragédie, jako byla ta hromada šrotu před tím. U Škodovky 105/120 jsem se už jako harantě rozhodl, že nesmím dopustit, aby se těchto kundálů dochovalo mnoho pro příští generace a pokud už náhodou ano, tak pro výstrahu a jako poučení, jak nemá auto vypadat.
Mam rad vaše články. A i když nemusím vždy se vším souhlasit, rád se nad nimi zamýšlím a často si díky vám uvědomím další možné perspektivy či vnímání.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
150 koní výkon
0 ccm objem

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem