reklama
načítám data...

Pozitivní dopad dieselgate: Subaru už zase jen s benzínem

Po krátké odbočce s dieselovým boxerem se Subaru vrací zpět k tradičnímu palivu. A tak to má být.

zobrazit celou galeriiNovinky: Pozitivní dopad dieselgate: Subaru už zase jen s benzínem

Pamatujete si, jak se v devadesátkách dalo spolehnout na typické rysy některých automobilek? BMW byly zadokolky, Porsche vyrábělo dvoudveřové sporťáky a Subaru zase čtyřkolky na benzín. Tak to zkrátka bylo, tak jsme to měli rádi. Jenže potom se to celé nějak zamotalo a všechny milé tradice jsou ty tam. Z Mnichova k nám přijíždí předokolky, Porsche mají pět míst a kufr větší než oktávka a do Subaru se dá tankovat z černé pistole. Tedy alespoň zatím. 

Britské zastoupení Subaru totiž v tiskovém prohlášení uvedlo, že z důvodu nových standardů emisních testů WTLP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure) již nebude v ostrovním království nabízet do svých vozů dieselové motory. A vypadá to, že stejný postoj zaujala automobilka v celé Evropě. Stačí letmý pohled na stránky českého zastoupení značky – u modelů Outback i Forester najdeme shodně po jednom nabízeném benzínovém boxeru. A tak to přesně má být. 

Subaru nikdy nebylo značkou pro masy. Pokud Vás jako první parametr zajímá spotřeba, cena, nebo objem zavazadelníku, tihle japonci Vás neosloví. Auta s Plejádami ve znaku tu vždycky byly pro nadšence, kteří obětují spotřebu na oltář kultivovanému projevu unikátních motorů a skvělým jízdním vlastnostem. Ve světle toho všeho experiment s motory “boxer diesel” tak nějak nedával smysl.

Navíc tyto konstrukčně složité vznětové motory neprovázela zrovna dobrá pověst. Stačí si do Googlu zadat název motoru a našeptávač už sám doplňuje slova jako “poruchy” “failure” nebo “issues”. Snad nikoho tedy nakonec nemrzí, že agregáty skončí v propadlišti dějin.

reklama

Skoro se mi nechce věřit, že to píšu, ale “Ať žije dieselgate”. Tedy alespoň do doby, než se dozvím, že příští Impreza bude kvůli emisím elektromobil.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
24. srpna 2018, 13:37
2

tento článek mi udělal nevýslovnou radost. Slepá vývojová větev, zdá se, spěje ke svému konci...

reagovat
ma
martinw
24. srpna 2018, 14:16
0

Já bych se tak neradoval protože náklady na dieselgate se plíživě přesunou na spotřebitele, ať už vám nový eko auto nacení výrobce nebo budou větší daně za vlastnictví auta.

Fyzikálně mají dieselové pohonné jednotky stale vyšší učinnost než benzínové takže to není uplná blbost je používat, jen je jich boužel tolik že nám vadí ty emise které nám vypouštějí ve městech.

beastar
24. srpna 2018, 14:48
0

Ale piču slepá větev :D Jedna vlaštovka ti léto neudělá....Až bude všechno v elektrice tak zase budete brečet jak je to nuda a jak je neekologický likvidovat ty baterky. Navíc tahle dmnce... Benzín nemá emise? Nebuďte volové...

MartinCoupe
24. srpna 2018, 17:59
0

:-)

Pólin
26. srpna 2018, 21:41
2

Však jasně, že teď během 2 let nepřestanou všechny automobilky vyrábět diesely...nicméně u Subaru mě to těší tuplovaně, protože je to prostě proti jejich filosofii. A diesel v osobním autě, nezlob se Beastare- majiteli dieselového Maserati, je slepá vývojová větev:). Jakou výhodu, kromě spotřeby, ti ten diesel nabízí? Chápu, že nějaký Lojza z horní dolní je odvařený z toho, jak ho to dole nakopne do ledvin, ale fajnšmekr s Tvými zkušenostmi si přece z tohohle nesedne na prdel... navíc benzíny mají daleko dokonalejší spalování, než diesely. Nejen, že je to vědecky podloženo (chemické rozbory- žádná ideologie, ani politika), ale pro laika si stačí stoupnout za moderní benzínové a naftové auto... ten rozdíl je inormes. A baterky bych do toho netahal...to je obecně z dlouhodobého hlediska taková neznámá, že bych si nedovolil s nimi argumentovat... a hlavně z toho důvodu, že elektro mi vadí ještě více jak diesel...:) takový drobátko nenávisti plný koment:D

beastar
26. srpna 2018, 23:04
0

To by si mě špatně pochopil já z toho nadšenej nejsem z dieselu. Ani z benzínu ne. Já beru motor jako kus. A znám i dobrý naftový motory s hezkym průběhem výkonu. Z kterejch by některý rádoby milovníci benzínu pro který je vrchol totálně nudná bavorská r6 taky možná mohli bejt nadšený. Kdyby narazil ignoranci typu slepá větev a podobný plácání. Až se v tom diesel Maserati svezeš tak uvidíš že fakt nafta se nerovná tdi:)) A to neni jenom Maserati nakonec i Bmw umí udělat hezky fungující naftový šestiválce a taky další automobilky. A mimochodem ono to pětilitrový shit tdi v Audi jede trochu jinak než znají Lojzové z Horní Dolní. Jasně nikdy to nebude sametový jak v8 benzín a ani zajímavý jako v6 biturbo v benzínu a tak. Je to jen jiný! A diesel má větší účinnost....;D Mám rád variabilitu a nemám rád rychlý soudy jak za komanče. Nejsem fanda nafty ale ani mi neukápne slina z nějakých mrdin v benzínu jen proto, že je to pičo atmo klasila typu Skyactiv.

Nimrod
27. srpna 2018, 05:18
1

Pólin: v čem mají zážehové motory dokonalejší spalování vůči vznětovým? beastar má pravdu s účinností, na to konec konců člověk nemusí být einstein, aby zjistil, že sazomet má o proti benzínu nižší spotřebu, takže jsem vážně zvědav

Pólin
27. srpna 2018, 07:41
0

ad Nimrod: je to o celkovém složení emisí. Teď z hlavy Ti přesně nevyjmenuju jednotlivé složky a o kolik se liší u dvou srovnatelných motorů. Nicméně vychází to i z toho, že nafta je nižší frakce destilace ropy a už z toho hlediska nemůže být její spalování tak čisté, jako benzínu. Jinak s tou účinností je to samozřejmě jasné...ta vyšší je.
ad Beastar: tak vidím, že Tebe jen tak něco nenadchne:) nicméně jakou výhodu, kromě spotřeby Ti tedy ten diesel nabízí?Já se s tím Ghibli svezl s tím oturbeným V6 a i když to byl vylítaný testovací kus, tak ten motor mě strašně nadchl...už jenom ten zvuk... Jinak chápu, že Tě ten můj koment se slepou vývojovou větví naštval... každý fanatismus je nahovno. a přiznávám se, tenhle můj výraz byl trochu fanatický;) Já vím, že třeba v té firemní škodovce to má smysl...tam člověk řeší jenom spotřebu. Nicméně jsme na webu Autíčkář.cz, který, troufnul bych si napsat, je pro nadšence do aut. Napsal jsi to přesně- nikdy to nebude tak zajímavé, jako V8 benzín atd... pro mě je to totiž už z podstaty ústupek kvalitám, které já po motoru vyžaduju (výkon, jeho průběh, zvuk, klidný chod...) Nicméně některé diesel mám taky rád...třeba šestiválec v Zetoru Crystal.Ten má beze srandy nádherný zvuk a celkově je to parádně vyladěný kus techniky na správném místě;)

MartinCoupe
27. srpna 2018, 10:56
1

Stačí se projet na kole libovolným větším městem a začneš dirsely fakt nenávidět (možná). Fakt smrděj jaxsfiň...

beastar
27. srpna 2018, 11:11
-1

Martine sorry ale to je největší píčovina co si tady napsal. Oni benzínový motory neznečišťujou ovzduší a auta obecně?;)) Takový názory tady. A neměla by se zrušit i veřejná autobusová doprava a nákladní? Když už sme se dostali k takový kktině. Osobáky v naftě tvoří 8% všeho znečištění ovzduší. Zbytek připadá na bus a nákladní auta. Takže jo smrdí to, ale fakt si nepomůžeme zákazem dieselu v osobáku.

ma
martinw
27. srpna 2018, 11:19
1

A jeste bych doplnil ze kdo se ohani statistikama ze lodní preprava toho znecisteni generuje mnohem vic tak je to taky pravda... Ale pak nebude existovat mezinarodni obchod, fronty na banany apod... To nikdo nechceme.

beastar
27. srpna 2018, 11:24
-1

Polin: Chvíli sem měl 760i f01. A jako daily úplně na hovno. V12 n74 je prostě v 7er mega nudnej. Jede to aby ne. Zvuk 0, spotřeba vysoká pokud využíváš potenciál motoru naplno. A řekl bych že 7 je jinak fakt dobrý auto. Celkem chápu že si to lidi pak kupovali s dieselem. Ty si přesně typ člověka kterej bude řešit zábavu za volantem a podobný píčoviny i u Fordu Fiesta pro manželku. Proč? Je to jen opačnej extrém dmntbich naftomilu. A jestli je tohle web pro nadšence jak píšeš tak už pár desítek let se montuje pod kapoty i diesel. No a na závěr by mě zajímalo co teda řídíš za skvělej jistě boží benzín..... Denně. A jakej nejvíc supr hodobóžovej motor znáš osobně? A kolik najedeš ročně celkem km....sám jako řidič svými auty za svoje prachy...

Můj typ

Nějakej utahanej šestiválec s dvěma kilama v benzínu
Největší zkušenost s nějakou v8 v bmw či jiný eu produkci
Roční nájezd do 25 000 km max
Ve městě nejezdíš možná ani nežiješ

beastar
27. srpna 2018, 11:28
0

Martinw: Přesně:) Hlavně tyhle dětský nenávistný názory. Sousedova oktávka smrdí a je neekologická. Flotila stoletejch smrdlavejch Karos u mhd Praha nikomu nevadí. Bulharská 20 let stará Scanie přeložená o 10 tun taky ne... Takova demagogie kluci by mohli s přehledem do Bruselu vymejšlet chytrosti a regulace.

Pólin
27. srpna 2018, 12:17
1

Beastare, nebuď tak konfrontační prosím Tě... furt je to jenom diskuse o autech...:) a to mínusko NEmáš ode mě...;) Nicméně neodpověděl jsi mi na tu moji otázku ohledně výhod dieselu v Maserati... To je klidně možné, že bavorácká v12 může stát za nic. Nicméně v 7er bych řekl, že hlavní požadavek bude asi plynulost a neslyšnost chodu onoho motoru. Tam o zábavu asi nepůjde, když ten, kdo to celé platí sedí vpravo vzadu:) Kdo má 5 kulí na auto, které nejpozději za 5 let pošle do světa za zlomek kupní ceny asi nebude řešit nějaký ten litr benzínu navíc, ale bude si užívat, že to v jakékoli rychlosti zatáhne hladce jak šalina... Manželka jezdí Subaru, stejně jako já a je s tím moc spokojená, protože prostě ráda řídí...zkoušeli jsme Reanult, ale byla to bída (mimochodem atmosferický benzín, světe div se). Jinak mám rád věci, které jsou prostě kvalitní konstrukce a ne zmetky, které k sobě potřebují ještě deset tisíc příslušenství, jako 4 turba, DPF, vstřikování močoviny atd atd... a k Tvým otázkám: subaru boxer 2.0 s "kilem":D, nejvíce se mě asi opravdu ze všech motorů líbil ten V6 benzín, který jsem zakusil v tom Tvém Maserati(líbí se mě benzín s turbem- světe div se) . Nájezd je těch cca 25000km ale právě z velké části ve městě... A teď mi zkus napsat Ty, proč máš takovou potřebu argumentace někomu, koho neznáš...a hlavně mi už napiš, proč jsi do Maserati zvolil diesel . To mě vážně zajímá... jinak jestli budeš mít někdy cestu na Moravu kolem Olomouce, tak dej vědět...rád bych s tebou zasedl a podiskutoval;) A to nemyslím, jako nějaké rýpání nebo tak podobně, ale proto, že se mi Tvoje názory tady prezentované obecně zamlouvají...

MartinCoupe
27. srpna 2018, 12:28
1

To mínus taky není ode mně. :-) Píčovina tady v diskuzi do tý doby, než vyjedeš na kole mezi auto. Diesely jsou světově možná 8%, ale tady na vesnici 80%. A starý karosy a náklaďáky jsou taky vopruz, pravda.

beastar
27. srpna 2018, 13:18
-1

Kvůli mínusu se nevztekám. Ať si někdo svobodně vyjádří nesouhlas když mu to udělá radost. Konfrontační no. To je docela těžký když chceš diskuzi jako obecně. A to že se tě zeptám čím jezdíš na tom neni nic špatného ne? Neptal sem se jak drahý nebo starý auto a tak podobně. No a ptal sem se právě protože sem si chtěl udělat obrázek jaký zkušenosti máš a na čem stavíš názor.

Skoro sem se trefil. Jinak s tou mechanickou spolehlivostí atmošek souhlasim. Doba jde dopředu ona parní lokomotiva taky byla míň složitá jak TGV. A to Pluto taky byla televize:) Vývoj přináší složitost a proto máme dneska všude splachovací hajzl a koněspřežka do Linzu už taky nejezdí. Takže turba a filtry jsou daň za to že to má krouťák a výkon a to se netýká jen nafty.

Složitost je vlastní dnešní produkci celkově. Zkus někdy jet vez předsudků šesti a víceválcovou naftou. Ve stavu v jakym má bejt. Ne autem který je vykuchaný a má 700k najeto. Už první v6 od audi ale i bmw ze začátku století fakt nedávaj žádný kopance do zad(tvůj názor připisuju nezkušenosti s takovym motorem) jedou od neutrálu a turbo lag je minimální. Gradace výkonu je někde u 4.000 až 5.000 rpm. Vibrace skoro nezaznamenáš a když tomu nerachtaj rozvody a jsou v pohodě vstřiky zvenku nepoznáš že to je nafta. Možná v momentě kdy to vytočíš na volno. Prostě neni nafta jako nafta.

V12 v 7er je nuda správně tj. Udržet to při životě je věc druhá a drahá. Navíc to žere jak hovado a to brzo sere i toho vpravo vzadu. I když většinou si to stejně lidi řídí osobně. Byl to jenom příklad malý dvoulitry v nějakejch rádoby závavnejch autech mě taky neohromujou. Ať už je to hybrid....nebo benzín;) Chápeš tohle neni souboj paliv. A pokud si se nikdy neposadil do dobře nastavenýho dieselu což je vidět že ne nemá cenu se o tom dohadovat. Většinou jsou to motory na práci spíš než zábavu....

Maserati v naftě si koupíš protože ušetříš ono 6litrů nafty nebo 12 litrů n98. Na 100. A když máš den kdy těch 100 najedes 5x... Navíc bylo levnější v nákupce. Jízdně do takovýho auta to stačí. Ghibli fakt neni zážitkový auto ani sporťák. Ten motor je bez vibrací, má vyrovnanej chod a jede to přirozeně. Seru na nějaký pubertální předsudky.

Na Moravu se dostanu vskutku málo. Tak jednou do roka. Ne že bych se bál ale nějak tam nic nemám. Jinak v6 benzín v současný Maserati je samozřejmě skvělej a myslim, že pro většinu kupců je hlavní impuls jít do nafty ekonomickej. Když musíš. Já kdybych s tim najel do 20000 rok tak to vůbec neřešim vemu nejsilnější motor v benzinu a jezdim. Život je o kompromisech.

Nemusim chtít diesel abych podpořil jeho setrvání v nabídce. Dřív sem byl přesně jako ty.... Takže vim jak to vidíš a stejně tě nepřesvědčim. No život člověka formuje. Ghibli není Zonda a Mazda 6 není miata... V Zondě ani v Miatě bych fakt v10 tdi potažmo 1.6 tdi fakt určitě nechtěl.

krab
27. srpna 2018, 13:37
0

Tohle je kluci snadná věc. Ghibli Diesel je sice hodně nepetrolheadský spojení slov, jenže když tady máš najednou a) chuť jezdit denně něčím, čím se odlišíš a v čem ti bude příjemně b) vybíráš s omezených možností operativních leasingů c) potřebuješ udržet náklady na auto v nějaký míře ... Zkrátka ti z tý skládačky najednou Ghibli Diesel vylézt může. :)

Navíc v Itálii se platila o dost nižší daň za nafťáky, nevím jak to mají teď.

Ono je to tak, že Ghibli jaký testoval Matěj si koupíš prostě z jinýho důvodu než, když si pronajmeš na omezenou dobu Ghibli Diesel. Vždycky člověk dělá nějakej kompromis.

Pólin
27. srpna 2018, 14:01
0

Vidíš, nicméně dáme si navzájem za pravdu, že ten diesel je prostě kompromis- sám píšeš, že jsi si ho koupil kvůli šetření nákladů. Však já to chápu- psal jsem, že v té služební oktávce, nebo superbu to má smysl. A koneckonců dneska toho Ghibli, ačkoli je to pořád Maserati, se prodá nejvíce v dieselu a ještě na operák... jde to hlavně do firem prostě...

beastar
27. srpna 2018, 14:23
-1

Petře tak nějak. Daň se vypočítává na základě emisní normy, typu paliva, stáří vozu, objemu a výkonu motoru. Proto se dělalo pro italskej trh třeba i 523i a podobně. Naftový auto se slabším motorem a co nejlepší emisní normou vyjde levněji jak velký benzín. Protože do celýho koktejlu promlouvá i typ auta a výrobce. Třeba za Maserati Grancoupé se prohneš i když bude starý měsíc:)) Buďme rádi že tady to neni. Celý se to promítá i do cen auto pojistek a pod 1000 euro se v podstatě nedá dostat s žádnym autem...

Pólin
27. srpna 2018, 14:30
0

Tuším, že kvůli tomu šíleném zdanění vznikaly i věci jako 2.0 busso s turbem...vlastně i to nedávno zmiňované Maserati Bitrubo mělo tenhle objem kvůli zdanění... Ale zajímavé, že v Itálii s takovým progresivním daněním podle typu a objemu auta přišli už snad někdy po druhé světové válce... ani nevím, jak a proč se tam na to tak tlačí a tlačilo když Itálie snad i sama na evropské poměry vytěží hodně ropy...

Nimrod
27. srpna 2018, 15:39
0

Pólin: tak je to jasný. já beru slovní spojení "dokonalejší spalování" prakticky k rovnítku s účinností. je jasný, že když nafta jako taková obsahuje víc "potenciálních škodlivin" než benzin (cng, lpg,.. dá se dosadit dle libosti), tak se při hoření uvolní. ale obecně vidím jako problém přímý vstřik a je jedno čeho. domnívám se, že je pro nás obecně horší dýchat pevný částice než co2 či no, a že původní "velký" saze tolik nevadí (navíc jich je kvantitativně méně). ale to je zas na jinou debatu
jinak jak tu furt řešíte sazomety a jeho projevy, on je podle mě rozdílný svým projevem i právě díky tomu, zda-li má předkomůrku, nebo přímý vstřik. chápu, že beastar přemýšlí nad autama minimálně od přelomu milénia a už to jsou pro něj vylítaný šunky hodny akorát další reinkarnace v plechovky od piva, ale takoví opožděnci jako já tam bereme v úvahu i komůrkové motory. a ty mi přijdou přece jen příjemnější než přímé vstřiky, alespoň ty první, které alespoň trošku znám

ma
martinw
24. srpna 2018, 14:17
-2

A jelikož po Brexitu se do UK přestane dovážet fšechno tak je ten článek trochu zbytečný :))

reagovat
GanGreen
27. srpna 2018, 08:41
0

Zbytecnej je tenhle tvůj komentář, protože je to samozřejmě píčovina...

Nimrod
24. srpna 2018, 14:49
1

nevím, co na tom oslavovat. je to zase o něco omezenější nabídka, než jaká byla. ať trh rozhodne, co má smysl držet při životě, ne normy

reagovat
Inženýr
25. srpna 2018, 10:02
1

S tímto nemohu souhlasit. Problém je totiž v tom, že tím trhem jsou většinou "ovečky", které zajímá nejnižší spotřeba na úkor všeho ostatního, a pak třeba hromada displejů a světýlek jak z kolotočů. Jako Autíčkář si myslím, že podobní kriplové by neměli ovlivňovat nabídku automobilek, natož pokud se jedná o Subaru.

Nimrod
25. srpna 2018, 10:22
1

tihle jak ty říkáš kriplové živí značku, aby mohla vyrábět i okrajovější modely (pokud na to značka má koule). a to, že někdo si koupí sazomet, ještě nutně neznamená, že je ovce. můj styl to také není, takováto auta mi nejsou po chuti, ale to ještě neznamená, že můj styl je ten jediný pravý a všichni okolo je banda idiotů, jenž ví jedno velký hovno o tom, jaké auto potřebují

beastar
25. srpna 2018, 12:19
4

Mnoho povyku pro nic. Kdo to napsal? Tu hru? Mě je úplně jedno, co je pod kapotou. Ať je to klidně hybrid, nafta, elektromotory. Když to má v daném autě smysl a úroveň. Sem daleko víc alergickej ma utahany hovna typu 1.0Turbo v tom slavnym benzínu. Ohledně dieselu v osobácích sem slyšel fajn rozhovor s někým z nějaký VŠ. Prostě narozdíl od nás odborník na emise, motory, spalování atd. Teď to nemůžu najít. Škoda. Rozhodně to neni tak jednoznačný. A ty saze to už je jenom dneska taková pohádka pro malý 18letý děti na benzínkách co to stojej u enáček a čtyřišestek s 300 000 km bez katu:) Nesrovnávám ale půlka retardu pořád žije v tom, že diesel je 1.9 tdi pd a nic jinýho. A benzín atmo v8 a víc z bmw. Jenže je rok 2018. Takže ať si tam Subaru jebne cokoliv je mi to těžce jedno. Hlavně ať se snaží udržet širokou nabídku modelů, motorů a vlastní styl. Daleko větší nepřítel než nafta je uniformita.

Nimrod
25. srpna 2018, 14:18
0

přesně. a ta předposlední věta, to je to podle mě hlavní. dokud si může člověk vybrat to, co je mu blízké, tak je to fajn. ale jak se nabídka zúží a on už si vybírat nemůže, je to frustrující

Jakub Pospíšil
25. srpna 2018, 23:28
0

Však proti naftě samotné nemůžu říct ani popel, sám sazomet provozuju, ale zrovna boxer diesel nebyl nikterak podařený motor.
-
Komentář upraven 25. 8. 2018, 23:32:06

Nimrod
26. srpna 2018, 05:58
0

a to ti to tedy v tomto případě stále nepřijde jako ideální adept, který se vyšachuje snadno díky poptávce, když má takovou pověst?

krab
26. srpna 2018, 08:07
2

Jak říká Bíst :) ... ta uniformita je pro zákazníky velká nevýhoda. Pro automobilku je to zjednodušení všech výrobních procesů a ušetření nákladů. Ovšem taky sázka na jednu horkou kartu...

Letos jsem řídil 4 různá auta od Subaru : BRZ ( teda u mě se znakem Toyota) , WRX STi ( které končí) , Levorg ( který se nabízí dál) a XV s dvoulitrem.

Všechna ta auta spojuje jeden problém : zákazník si nemá možnost pořádně vybrat jaké bude jeho Subaru. Ačkoliv jsou to výborná auta, tak musíš akceptovat fakt, že tam buď : Bude jen automat ( variátor) , slabý benzínový motor, případně kombinace obojího. U WRX STi tam je to vyjímka - slušně silný motor + manuál, ale to auto už se jen doprodává...

Takže já bych z odchodu dieselu moc radost neměl, protože jako prodejce ( když bych se do toho stylizoval) nebudu mít tolik co zákazníkům nabídnout. Levorg má motor OK silný, jezdí to hezky, i ta převodovka je fajn, ale zákazník, který najíždí přes 40 t km ročně to nekoupí kvůli nákladům na palivo. Nebo XV může být třeba moc dobré auto podvozkově, ale s umrlou atmosférou se spotřebou 8-9 litrů / 100 mi taky utečou zákazníci ke konkurenci a koupí třeba naftový Tiguan, který je jízdně o dost horší, ale parametry jim bude vyhovovat.

Takže ta uniformita je problém. V současnosti to postihuje značky napříč spektrem si myslím. Volvo má jen čtyřválce - proč, když ta auta jsou tak nádherná? , Alfa Giulia se nedá objednat s manuální převodovkou ve verzi Veloce, BMW má pouze jeden jediný šestiválec a cokoli dostupnějšího jsou 3 a 4 hrnky ... u obyčejnějších aut byť drahých (kolem půl mega) aby zákazník dnes připlácel za čtyřválec, pokud se chce vyhnout těm oturbeným litrům atd..

V malých autech jsou normální použitelné čtyřválce dneska jen u Toyoty ( 1.33 a 1.5 Yaris) a u Mazdy 2 ( 1.5 ) , jinak to jsou prostě ty tříválce. Zkrátka výběr se nám zužuje, ale cena aut stejně neklesá.

Sice já pro sebe diesel v osobáku nepotřebuju, ale spousta jiným se to hodí, tak je škoda, že je na ty diesely takhle přehnaný hon v době, kdy ho pořád není v určitým segmentu aut nahradit.

ma
martinw
26. srpna 2018, 08:53
0

U Toyoty se těším na novou RAV4 popř. Camry, sice to nedává ten řidičsky 'zážitek' který tu hledáte, ale výkonově je kombinace 4-válce 2.5l a elektromotoru OK (už ted umi rav4 hybrid 100kmh za 8.3s). Ale furt je to drahý oproti mainstreamu...

Nimrod
26. srpna 2018, 10:08
0

krab: mě by zajímalo, kolik se prodá třeba zážehových šestiválců v jaguaru xe a xf o proti zážehovým čtyřválcům. obávám se, že to nebude kdovíjak vysoké procento a to jde o jaguar. neumím si moc představit, jak by se mělo (nejen) volvu dneska zaplatit něco většího jak čtyřválec. je to smutné, ale obávám se, že to je tak. zrovna u volva si myslím, že v posledních desetiletích se větších motorů nebáli. proslavené pětiválce, známé šestiválce a osmiválce jako top. všechno z toho je teď pryč a budou za to pravděpodobně moct normy, ale i dnešní mentalita a tudíž prodeje. nevěřím moc tomu, že by si jakékoli značka nechala utéct zisk kvuli počtu válců, oni to budou mít dobře spočítaný

krab
26. srpna 2018, 11:19
3

Musel bych pátrat v dostupných statistikách. Automobilky to samozřejmě spočítané mají. Je to kombinace ceny vývoje a ceny emisních odpustků a něco z toho prostě vyleze. Ale když to firma vyhodnotí jako - rušíme diesel, nahradíme hybridem ( Toyota/Lexus) tak je to prostě sázka na jednoho koně. Zrovna tak to udělalo Volvo ( 4 válec only...) a Subaru ( pokud chceš převodovku, kup si lineartronic)

Trochu je to samotné pak omezí v rozletu. VW Group dělá pestřejší škálu, BMW taky i když se na počtu válců a exkluzivitě motorů oproti konkurenci hodně ubralo a Mercedes si taky zachovává škálu motorů podobně (logicky) jako BMW.

U Fordu vsadili hodně na tříválce, u francouzských výrobců taky. Mazda zase vsadila jen na Skyactiv. Alfa nabízí fantastickou V6 v Giulii, ovšem ve zbytku tý škály je opět potíž si vybrat.

Potíž je v tom, že kdybych já chtěl nové auto, budu mít hlavu jako pátrací balón, protože nevím fakt jaký bych si koupil.

Když ti udělám takovou sondu do úvah Kraba, co by vlastně chtěl v různých kategoriích a cenách vznikne asi tohle:
1. Malé vozy (350 tis max): Mazda 2 1.5 Challenge ( jenže ne se 75 koňmi, ale s motorem naladěným aspoň jako v MX5 na těch 130) ..
2. kompakt / hatchback: nový Ford Focus (ale s motorem 2.0 TSI z Golfu GTI a převodovkou 7st DSG) za cenu těsně kolem 600 tisíc :)
3. střední třída: Alfa Romeo Giulia Veloce ( s motorem od BMW 3 litr 240kw a manuální převodovkou) a cenou okolo milionu dvěstě...
4. Kombík : Volvo V90 zase s třílitrovým motorem od BMW o výkonu těch 240kw..
5. hot saloon : Alfa Romeo Giulia QV : tak jak je a s manuálem! ( jsem s ní sice ještě nejel, ale klidně bych si jí z fleku objednal)
5. vyšší třída : BMW 540i ( asi tak jak je i s tím 8st. ZF) - ovšem pak ta cenovka za vybavené auto ufff..
6. hot hatch: Golf GTI , který bude jezdit přesně jako Hyundai i30N :)
7. kupé : BRZ s Cosworth kompresorem
8. drahé kupé : Audi R8 s V8 a manuálem ( což už se ale nevyrábí)
9. sportovní kupé: Porsche 911 S ( už je verze T, je verze R, proč by nebyla S , S by byla v základu GT3 s touring packem, ale udělaná do vzhledu standartní Carrery s trochu levnějšími koly a pár komponenty, aby vypadala obyčejněji a byla o nějakých 10 tis Euro levnější než GT3. Prostě další možnost manuálu + atmosférického motoru.
10. Sportovní auto : Lotus Elise 250 Cup ( a jsem zvědavej co budou pro 2019 a další roky dělat, protože prý 1.8 Toyota + kompresor už to nebude..)

SUV mě moc nezajímají :)

Zkrátka když se zamyslím, tak vidím, že motorů, které mě jako nadšence do aut nadchnou ( a vynechám ultra drahá auta) je prostě jako šafránu. Neříkám, že každej motor v devadesátkách byl skvělý, ale bylo tolik možností! Jenom dneska ten článek od Kuby o Lotus Omega!

Nimrod
26. srpna 2018, 11:50
0

krabe, já tě chápu, ale nadšenců do aut s dostatečně tučným kontem je taktéž jak šafránu. většina lidí prostě sáhne po dostupnější alternativě
sázka na jednoho koně je dobře spočítaná, však to vyplývá už jen z toho, cos psal. prostě se dneska nezaplatí vývoj vícero motorů, když tu je taková šikana ze shora. bohužel
bmw a mercedes si drží víceválcové motory z toho důvodu, protože to jsou v mnoha ohledech s prominutím snobská auta. klientela bmw není stejná jako třeba u toho volva, od toho se odvíjejí preference motorů
já bych si z dnešních aut nevybral nic, pokud by to nemělo být auto pro zábavu, pak bych si uměl něco vybrat (lotus, morgan, ...). naštěstí nic takového neřeším, řešit ani nemusím a nejspíš ani nebudu, takže mi to nechává chladným :-)

Jimi
26. srpna 2018, 11:57
0

Ty nesmyslně vytvořené normy zabily hodně charakterních motorů, 90-tky byly hodně pěkně nastartované. A aby nějaký asistenční systém určoval jediný možný pohon auta, nevím, přijde mi to ujeté... prodeje ukážou. Jinak jsem asi podobně postižen, co se týká výběru nových aut v seznamu u Kraba. A když ještě máte info, na čem automobilky v dnešní době šetří, tak bych měl odvahu jít do nového auta jenom na OL.

beastar
26. srpna 2018, 12:33
2

Prodeje neukážou mnoho. Ono výběr je malý, ale nakonec když chceš nový auto si vybrat musíš. O tom že Subaru a diesel nebyla výhra vím. Jenže takhle už si prostě nevybereš. Viz jak píše Krab. Nabídka je mizerná a čím levnější vůz tím horší. Hlavně vyškrtneš naftu a většina výrobců jí nemá moc čím nahradit. Toyota se pustila s vervou do hybridního pohonu a jde jim to. Jenže je to Tojka lídr v tomhle směru. Koupíš si malý hybridní třeba Ford? Hybridní 5tku?

Nepotřebuju v každý nabídce v6, 8 atp. Spíš mě vadí ty entry motory v autě co má 1500 kg. Litr turbo... Nejede to a řve to. Navíc to žere a 150000 se rovná pápá and welcome automobilové peklo. To je ten super skvělý benzin? Dneska to neni o palivu až tolik spíš o tom jak konstrukčně řeší. Volvo má čtyřválce? Ok ať je mají hlavně ať nejdou níž. A právě kvůli typické klientele myslim větší motor nepotřebují. I když teda naftovej šestivál do modelů za 1.5 mio plus by pustit mohli. Maserati má dobrej můžou půjčit;)) Mě nepohoršuje čtyřválec bmw ale to jak vše míří k jednomu autu.

Prostě občan 14664 si koupil transport 76565 typ 9. Je jedno kdo to vyrobil. Myslim že sem kdysi četl jak automobilky. Tušim že Subaru tam bylo taky zkoumají jestli by se jim taková továrna nevyplatila. Řekněme konsorcium PSA/Bmw/Toyota/fca postaví obří provoz na AUTO. Žádny brand ani typ.... Levná rychlá výroba jeden motor. Takový novodobý brouk či téčko. Byla to nějaká vize, ale doufám že se toho nedočkám.

A na závěr to že Pepa z ulice nechce naftu neznamená že Sranda vod vedle jí nevyužije. Kdybych jezdil na benzín tak mě auto stalo už teď po chvilce asi o 30000 korun víc. A podotýkám že se skurvenym adblu za prdelí a deseti filtrama saze fakt nevypouštim a emise jsou srovnatelný s jakymkoliv benzínem. Jde z toho bílej obláček asi jednou za hodinu provozu;) Sic je to dle pana profesora nesmysl chtít 300 koní od nafty protože kdyby měla 100 šla by ta škodlivost vůči ovzduší ještě rapidně dolů ale i tak. Měl sem možnost si vybrat. A vybral bych si stejně i kdyby ty negramoti v Bruxellesu vymysleli třeba especial diesel tax 10%. I tak bych ušetřil. Až mi Horacio nebo Maserati nabídne pořádnej hybrid tak ho koupím! A jsme zase zpátky u toho výběru. Takže RIP diesel u Subaru i když nebyl dobrej.

bitner
27. srpna 2018, 14:29
0

Souhlas, ze dneska uz to neni o palivu. Kvuli emisim uz je to dojebane vsechno (myslim auta v cene do 700 000). A kdyby to uz nahodou jelo, tak to zabijou prevodovkou.
Vedlejsim efektem pak je, ze uz se prakticky neda koupit auto predelatelne na muj oblibeny propan-butan. Celkem by me zajimalo, jak vypada koncernova 1,4 TSI na CNG (imho tam museli nejak vyradit primy vstrik). CNG je mozna budoucnost setriveho plynoheada.

Jimi
24. srpna 2018, 18:38
2

Zajímavé, že tak před 10-ti lety bylo plno keců, jak je nafta perspektivní pro osobní vozy a teď se to zrazu nehodí do krámu. To by mě zajímalo, na čem fičí EU komise... osobně mi nafta ale v osobácích nechybí...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem