načítám data...

Porsche 911 Carrera T – Přidaná lehkost a tentokrát bez omezení počtu kusů!

Porsche se v mých očích vydává správným směrem. Už před časem v době znovuzrození modelu „R“ říkal Andreas Preuninger, šéf divize GT cosi o tom, že sám najezdil mnoho kilometrů v jejich starších vozech, aby dokázal opět uchopit tu pravou esenci Porsche 911.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

A nyní tu máme konečně Porsche 911, které není limitovanou extrémně drahou verzí pro puristy a autem zejména pro sběratele. Porsche představuje novou verzi „T“, čili Touring, po vzoru označení z roku 1969. Automobil nebude limitovaný počtem vyrobených kusů a bude nejlehčím automobilem Porsche 911 řady 991.2 po dlouhé době. Váží 1426 kg pohotovostní hmotnosti a můžete si jej objednat bez rádia, pokud chcete. O co se tedy jedná?

Model je založen na základním typu Carrera s pohonem zadní nápravy. Můžete si jí objednat jak s manuální, tak převodovkou PDK. Zajímavé změny přicházejí v převodovém ústrojí. Zadní diferenciál má zkrácený stálý koncový převod a mechanickou uzávěrku. O jaký typ diferenciálu se přesně jedná nevíme, nicméně použití mechanického diferenciálu s omezenou svorností je vždy recept na skvělé jízdní vlastnosti. Model je taky vybavený PASM sportovním odpružením a má o 10 mm sníženou světlou výšku. Řadící páka ručně řazené převodovky má zkrácené dráhy a je potažena v kůži s prošíváním v kontrastních barvách. Objednat si můžete i systém natáčení zadní nápravy. Především celý interiér je unikátní, právě pro tento model. Po dlouhé době budeme vidět v automobilech Porsche 911 sportovní elektricky ovládané sedačky potažené látkou materiálu označovaného jako „Sport-Tex“. Pokud si připlatíte za plně anatomická skořepinová sedadla, bude vaše Carrera T vybavena pouze čalouněním zadní části interiéru a přijde o zadní sedadla, zrovna tak jak je tomu v modelech řady GT.

Design vnějšku auta je jen decentně upraven o jiné lízátko spoileru, boční nápisy Carrera T, pokud si je objednáte a zejména vnější zrcátka vyvedená v akátově šedé barvě. Kola jsou 20“ Carrera S nalakovaná v odstínu titanové šedi a koncovky sportovního výfukového systému budou černé. Na výběr je poměrně široká paleta barev. Nebudu je vypisovat, ale podívejte se do konfigurátoru. Já si stále nedokážu vybrat. Budu nad tím přemýšlet asi další hodiny a hodiny tento večer. Model Carrera T je totiž přesně ten, který se mi naprosto trefil do vkusu a pokud jsem kdy tvrdil, že mě především zajímají ty starší a opravdu klasické modely Porsche 911, tak věřte, že do modelu T jsem se vážně zakoukal. A stačilo jen pár obrázků, jedna popisná tisková zpráva a fakt, že toto Porsche nebude stát nesmyslné a absolutně nedostižné sumy. Tedy abych to uvedl na pravou míru. Model Carrera T bude stále příliš drahý na to, aby si ho Krab šel v listopadu objednat k nejbližšímu dealerovi značky. Nicméně, oproti základní Carreře 3.0 Twin-turbo zaplatíte zhruba o 250,000 kč navíc, což nezní nijak dramaticky. A co za to dostanete? Vlastně spíš vám toho dají méně. Nedostanete rádio a klasické sklo bočních oken a standartní protihlukový materiál do kabiny. Ale myslím, že ten zkrácený mechanický diferenciál s omezenou svorností a možnost vybavit si svůj vůz více nekompromisně směrem k sportovnímu použití než u základní Carrery stojí za to si připlatit. Název „Touring“ je v tomto případě možná lehce zavádějící, ale je velmi sympatické, že se současné vedení Porsche snaží opět navázat na slavnou historii označení modelů.

Technické údaje a cena:

Plochý šestiválec 3.0 Twin-Turbo vyvine 370 koní a 464 N.m maximálního točivého momentu v širokém rozpětí otáček mezi 1,750 – 5,000. Díky zkrácenému stálému převodovému poměru bude Porsche akcelerovat z nuly na sto 4.3 sekundy, 0.1 sekund rychleji než standartní 911 Carrera. Maximální rychlost je 291 km/h a verze s převodovkou PDK nabídne ještě o pár desetinek sekundy kratší zrychlení.  Moje volba bude logicky manuální převodovka, i když je pomalejší, rádio nechám mile v regálech výrobní linky pro někoho jiného a zaškrtnu si verzi s pořádnými skořepinami a bez zadních sedaček. Porsche 911 Carrera T za základní cenu 107,553 EUR mě totiž velmi rezonuje jako přesně ten model pro člověka, který sní o koupi GT3, ale nemůže si dovolit zaplatit ten dodatečný minimálně milion korun rozdílu. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JP
24. října 2017, 23:12
0

Snad to bude mít úspěch a budou se inspirovat i další značky... Já bych to bral (teda kdybych na to měl) s rádiem a zadníma sedačkama jako dailydriver. Bez rádia se skořepinama jedině jako víkendovku na okruhy, asi jsem už moc rozmazlenej :D

reagovat
SEMRY
25. října 2017, 09:06
0

Přesně, vlastní budíky a radio a šup jezdíme. Jako u mé 996

reagovat
CerVus
25. října 2017, 09:30
1

Mít doma 911R, tak asi sežeru vlastní klobouk :)
Ne, je dobře že se Porsche vzpamatovalo. Tohle je rozhodně zajímavější než Touring Package.

reagovat
krab
25. října 2017, 10:01
0

Já už se taky hlavně těším na nějaký první test a recenzi. Počkejte... třeba do jara bude Autíčkář konečně už mega slavný a Porsche nás bude přemlouvat abychom si to auto laskavě na týden půjčili :)

reagovat
JLK
25. října 2017, 20:58
0

Co na tyden, takovy rocni testik by se hodil.

GanGreen
25. října 2017, 23:55
0

přál bych vám to pánové :)

Vr
Vrooom
25. října 2017, 20:43
0

To nikdo normalni nekoupi. 20 kg uspora je vysmech, a za specialni potah sedacek to nikdo neda. Snad jen to pokraceni je trochu lakavy, ale zbytek se da poridit v ostatnich verzich. Kdyz si vezmu kolik stal cayman GT4, ktery mel vykonejsi atmosferu, napravu z GT3 apod. ... Tohle porovnavat s R je mimo, s tim neni ani zcela srovnatelny GT3 touring, plno vychytavek mu chybi.

reagovat
krab
25. října 2017, 22:32
0

Pravda, že Cayman GT4 stál ceníkových 85700 Eur, ale dostalo se na málo zájemců. Dneska se prodávají za podobné peníze + jejich výbava, ojediněle stojí i kolem 110tis Eur za absolutně nejetý kousek. Cayman bude oproti 911 vždycky svým způsobem větší hodnota za peníze. A je dost možné, že řidičsky lepší auto než Cayman GT4 už Porsche nikdy nevyrobí. Možná se ale pletem.

Jako já mám zkušenosti jen s tou svojí starou 911, řídil jsem ještě jednu 911 o dekádu starší a pak Boxstera. Takže těch zkušeností mám málo. Ale model Carrera T mě nepřijde mimo, ano asi je otázka, zda fakt platit těch 9500 Eur oproti základnímu modelu, ale líbí se mi její design i ten nápad, myslím že se to chytne. Základ se počítá od 107 tisí Euro a auto v konfigurátoru tak jak by se líbilo mě, by vyšlo asi na 115tisíc +-. Je to hodně. Rozhodně, oproti spoustě konkurentům. Můžu mít Lotus Evora a ještě dost zbyde a vůbec mnoho hodně zajímavých aut. Ale mě se nápad uvedení "T" prostě upřímně líbí.

Standa
30. října 2017, 07:17
0

Já moc nechápu tu logiku očesat auto a prodávat dráž. Kdyby se vykašlali na některý serepetičky a nasadili cenu pod ten základní model, tak by mi to bylo sympatičtější.

CerVus
27. října 2017, 11:40
0

Koukám do konfigurátoru a tohle auto má jedinou vadu. Nadělají ho v šedé.

reagovat
Adam
27. října 2017, 22:05
0

A v naftě

esmo
23. července 2021, 13:57
0

Už jste s tím někdo jel? Má to auto smysl? Ve smyslu jako jediná Carrera doma na víkendové ježdění?
Není lepší koukat rovnou po Sku ?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem