načítám data...

Po Japonci v Praze zbylo pouze jedno hodně široké Porsche

21. prosince 2016, 20:40 17 komentářů Radek Chlud Novinky

Porsche. Poslední, které bylo chlazené pouze vzduchem. Japonec a nemyslitelně široké pneumatiky. Slavný tuner pracující pod značkou RWB přijel tvořit do Čech.

zobrazit celou galeriiFoto:   Radek Chlud

Ahoj, máš čas 13. – 15. prosince? Mám, o co jde? Do Prahy přiletí Akira Nakai a bude stavět Porsche. Kecáš?… Nekecal.

Určitě jste o tomhle Japonci už slyšeli. Na scéně se pohybuje něco přes 20 let, vzal si do oka zejména Porsche 993 a dělá z nich sakramentsky široká auta. Tato zdánlivě jednoduchá úprava vás rozdělí na dva tábory. Bezpodmínečně. Nikdo nestojí na dělicí čáře. Jedné skupině se bude zdát úprava naprosto zvrhlá, nevkusná a hlavně přinášející otázku – jak může hergot někdo říznout do ‚živého‘ Porsche? Druhá skupina bude klečet na kolenou a bude se k Akirovi Nakaiovi modlit tak dlouho, až jim nechá aspoň nedopalek z cigarety.

Celá úprava začíná stavbou základu, čili standardního Porsche. U této konkrétní přestavby majitel nechal předělat snad úplně všechno. Podvozek, ochranná klec, palubní deska a hlavně motor. U něj bylo zachováno chlazení vzduchem a místo atmosférického plnění mu bude palivovou směs dodávat dvojice turbodmychadel, díky nimž se výkon dostane k hranici 550 koní. Po dvou letech příprav, nekonečného používání google translatoru a nepočítaně hovorů do Japonska mistr přijel. Jako předvoj dorazily díly, kterými se celé auto obloží. V základním balení dostanete přední/zadní nárazník a pravý/levý blatník. Tahle 993 toho dostala trochu víc, takže v krabici bylo i křídlo a několik lízátek.

Náplň třídenní práce spočívá v řezání, vrtání, měření, přikládání, tmelení spár silikonem, kouření a štelování geometrie. Pohoda. Ne, teď vážně. Akira je známý tím, že pracuje i dlouho do noci, dělá to pro vlastní potěšení a díky tomu se může pochlubit skvělou kvalitou výsledného díla. Musím říct, že byl velký zážitek tohoto neskutečně šikovného pána vidět při práci na vlastní oči a doufám, že Porsche uvidím někdy i v provozu.

Abych nezapomněl, určitě vás zajímá cena. Do třičtvrtě milionu se prý vlezete… I s cigaretami.

Klid a pokoj jsme nedali ani majiteli a položili jsme mu pár zvídavých otázek, abychom byli všichni o něco chytřejší:

A: Mohl bys nám prosím popsat technické řešení auta? Jak je vymyšleno chlazení, podvozek a jaké jsou parametry auta?

: Chlazení je původní a nic na něm nebylo měněno. Mělo by být dostatečně dimenzováno i na tento motor. Byli jsme po stavbě auto projet a měli jsme co dělat, aby se vůbec přiblížilo provozní teplotě.

Tlumiče jsou Nitron R3 postavené přímo na zakázku, standardně se pro 993 nevyrábějí. Celý podvozek používá místo silentbloků unibaly, těhlice vepředu a tyč řízení je z GT2 EVO. Zadní ramena jsou všechna vyměněna za závodní, stavitelné díly. Ostatní věcí, které zůstaly původní, byly chemicky vyčištěny a ošetřeny.

Výsledná váha Porsche by se měla pohybovat okolo 1050 kg, výkon 500-600 koní a zrychlení a celkové nastavení se bude řešit až před sezónou a hlavně až nebude -5 stupňů.

A: Co má Nakai přesně v popisu práce? Jen bodykit, nebo se stará i o geometrii podvozku?

M: Nakaiova práce je instalace bodykitu a nastavení podvozku. Zatím nebyla možnost všechno pořádně otestovat, ale kola nikde nedrhnou, auto bezpečně projede každou silniční nerovnost, a když sundáš ruce z volantu v libovolné rychlosti, jedeš rovně, jako když střelí. Takže zatím všechno dobrý. Podle jeho slov nám auto nastavil na základě podobně řešených závodních aut v Japonsku, takže by prozatím neměl být problém.

Závěrem bych chtěl za celou redakci poděkovat za možnost být součástí stavby, jak AutoBeky, tak panu majiteli. Přejeme mu, ať auto maximálně slouží k účelu, ke kterému bylo postaveno, a přivodí velkou porci radosti.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Chosé
21. prosince 2016, 21:22
1

Říkal jsem si zda tam byl i někdo od Autíčkáře. Zeptali jste se ho na hlavní a důležitou otázku - jak bude řešit ochranu hran blatníků po Nakaiově zásahu. Přeci jen nemáte tu stále sucho a krásné silnice.

Jinak musím pochválit docela parádní stream od konkurence.

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. prosince 2016, 13:21
0

Chlapi z Garáže celou akci zaštiťovali, takže měli exkluzivní materiál a dřívější články i streamy :-)

Ronin
21. prosince 2016, 21:32
0

Nepáči.Ale farba je sakra dobrá.

reagovat
gr
gramo
21. prosince 2016, 23:00
1

Je to extrémní a je to krásný. Kdyby to byla poslední 993 na světě, řeknu, že je to škoda. Ale není. Z jedné z mnoha se stal unikát.

reagovat
Da
David C
22. prosince 2016, 12:06
1

No, já se držím pravidla, že nemáš nikomu do něčeho kecat, když si to sám zaplatí. A taky se jedná o "renovaci" auta. Auto nebude chátrat, ba naopak je v luxusním stavu, což je daleko lepší než auto s originálními a pouze chátrá někde v garáži. Asi hodinku jsem se proklikával záznamem a je to fakt paráda něco takového vidět.

reagovat
zimbic
22. prosince 2016, 13:02
0

Nakai san je umělec a jeho práci obdivuju. Mám ho rád od doby co upravoval AE86, a jeho nejlepší výtvor podle mě je jeho vlastní punková 930 Stella Artois.

reagovat
Hospodský
22. prosince 2016, 14:10
0

Mě by zajímalo, jestli ten lak půjde ještě zachránit nebo bude potřeba auto znovu přestříkat. Nejsem odborník, ale nemělo by se to napasovat a pak až dělat lak? Dále mě napadá, jestli budou ty kola zapsaná i v TP. Ten rozměr je, řekněme, lehce nestandartní.. Teda pokud to není stavba čistě na okruhy, jakože asi není. Jinak asi stojím na té pomyslné čáře. Nevadí mi to, ale svoje auto bych si takto neupravil.

reagovat
Woyta
23. prosince 2016, 01:36
1

Kdyz mas tolik penez na upravu, tak mas i na individualni homologaci.

Hospodský
23. prosince 2016, 12:20
0

Potom ano. Žil jsem v tom, že takovou vymoženost mají jenom na západ od nás. Kdo to v ČR dělá? DEKRA?

Woyta
23. prosince 2016, 16:10
0

Jo a nejsou zrovna levni. Dalsi trik je "prodat" auto do nemecka, tam udelat TUV a s vyjimkami u nas zase prihlasit.

Goldies
23. prosince 2016, 20:49
0

Co jsem pro sebe zjistoval, tak jen vymena motoru je otazka cca 70-80tis

Hospodský
23. prosince 2016, 21:41
0

´Díky za osvětlení. Zase jsem chytřejší.

Br
Breakthru
22. prosince 2016, 16:46
0

umělec....mám rád po japonsku široký auta.Závidím mu, že si plní sen, dělá co ho baví.....ikdyž vlastně nezávidím, taky jsem si splnil sen, ale on to dotáhl k dokonalosti:)

reagovat
PeterLuk
22. prosince 2016, 18:19
0

Nemám práve rád japonský štýl úprav áut, ale nevyzerá to zle. ;) A tá farba je jednoducho luxusná. Porsche 911 je akási "Octavia medzi športovými autami", v takom Nemecku sú na každom rohu, tak čo riešiť. Bolo super tento projekt sledovať.

reagovat
CerVus
23. prosince 2016, 10:35
0

No, já asi budu patřit do skupiny 1 - jak sakra může někdo řezat do 993. To auto už je ceněný klenot.
Jó kdyby to byla mdlá 996, tak bych to asi ještě rozchodil, ale 993 je škoda. Z rodiny porsche takové rozšíření nejvíce sekne beztak jen 928.

reagovat
beastar
24. prosince 2016, 01:19
0

Přesně to mi na tom vadí taky já to vidím jako znehodnocení toho auta a může to být tuner jaký chce.

briza
23. prosince 2016, 23:06
0

Tohle je jen další důkaz toho, že japka jsou zvrácení úchylové :) Úplně vidím, jak si cestou z práce koupí v automatu použitý kalhotky, navleče si ji na hlavu, dojde si kváknout na karaoke, pak sedne do zprasené 993 a odjede za svojí manželkou, natištěnou na polštáři. Brrrrrr

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem