načítám data...

Peugeot přichází s ještě hranatějším volantem

13. března 2024, 19:36 11 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Peugeot znovu vymýšlí kolo. Bude to obdélník a říkat se mu bude čtverec. Budoucnost je teď!

zobrazit celou galeriiFoto: Peugeot

Ke specifickému ergonomickému rozvržení ovladacích prvků v Peugeotech, známému jako i-Cockpit, zaznívá jednak bezpochyby chvála, ale také celá řada připomínek. Automobilka se tak rozhodla je vyslyšet a konečně vyjít vstříc všem, co toužili po…hranatějším volantu! Ale my jsme nechtěli hranatý vo…Ticho. Inovaci nezastavíte.

Novinka nazvaná “hypersquare” čili “hyperčtverec” je obdélník (ale hyperrectangle je asi moc dlouhé) a podle Lindy Jacksonové, šéfky Peugeotu je prý mnohem lepší, než kulatý předchůdce (u Peugeotu spíš teda šišatý, ale chápeme se). Uvolní totiž místo v interiéru a pomůže k jeho provzdušnění a lepšímu pohodlí na palubě. Aby se nám po kulatých věcech nestýskalo, bude prý nově doplněna palubní deska specifickým displejovým válcem. 

foto: Peugeot

Já vím, říkáte si, že je to jen nějaký koncept, který dodalo designové oddělení, aby vykázalo činnost, ale nenechte se mýlit, interiér, sic ne tak prosklený a futuristický, avšak doplněný o hypersquare, by prý měly dostat už modely 208 2008 s faceliftem za dva roky. 

Sluší se říci, že je instalace hyperobdélníku podmíněná tím, že se objeví výhradně v autech, která budou vybavena systémem Steer-by-wire. Kola tak s novým volantem bude pojit už jen datový tok. Velmi pravděpodobně se tak nemusíme bát, že by se muselo útvarem při parkování kroutit přes dvě otočky, jak jsme zvyklí u klasického řízení. “Agilní a flexibilní”, takový je podle Lindy tento nový systém. Já už se na něj docela těším. Nejsem si jistý, jestli bych po něčem takovém toužil ve vlastním autě, ale minimálně na zkoušku to bude zajímavá vychytávka.

foto: Peugeot

Jsem docela zvědavý, zda se za dva roky v testu modernizované dvě stě osmičky budeme moci skutečně starosvětsky podivovat nad tím, co to v té Francii zase vymysleli, nebo zda tato inovace nenápadně vyšumí. Pokud je ale mezi mainstreamovými automobilkami nějaká, která by takovouto…věc?…dotáhla do konce, je to právě Peugeot. Tak držme lvíčkovi palce. Ty palce, které pak budeme podle obrázků strkat do těch kruhových děr.

Volant Hypersquare se poprvé objevil v konceptu Inception, který automobilka představila v lednu loňského roku: 

 

zdroj: Autocar.co.uk, Stellantis Media

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

af
afro-r1
14. března 2024, 07:09
2

Uvidime, jak tu hyperlesklou plochu uprostred (hyperdisplay?) zkombinuji s hyperairbagem.

reagovat
sheogh
14. března 2024, 08:12
0

Hlavne pak bude hyperupatlana. Hyperairbag nebude, protoze hyper auta co? Hyparauta nebouraji prece!

sheogh
14. března 2024, 08:20
0

Hlavne je to hyper, asi si rekli, ze musi byt vic hyper nez mercedesi displej :-)))
Ale za me je to malo progresivni myslenka.
Ja bych sel cestou uplneho minimalismu a volant neosazoval vubec.
Usetri se v interieru jeste vic mista, navic, u sdilenych aut je volant hlavni utocny vektor vsech na kuzi sidlicich viru.
A vite, kolik takovych volantu skonci na nelegalni skladce a zpusobi poluci? Teda jako zivotniho prostredi.
Nejvetsim prinosem pro bezpecnost ale bude, ze takovy batikovany uzivatel sdilene transportni kapsle proste bez volamtu neodjede :-)

reagovat
sheogh
14. března 2024, 08:21
0

Jinak ja si myslim, ze v rectangle je ten zaklad na zacatku a ze je to promarnena prilezitost

mariov8
14. března 2024, 09:32
0

Tak tyhle experimenty už tady byly dříve. O dost dříve. Jak dopadly první Austiny Allegro se také ví, tedy, zřejmě kromě Francie, nebo minimálně u Peugeotu to neví.

reagovat
HeavySmoker
14. března 2024, 10:11
3

To už sa zrušila v EU povinnosť mechanického spojenia volantu a kolies? Myslel som že steer by wire zatiaľ legislatívne funguje viac menej len v USA. Či to bude zase nejaký spojkový hybrid ako mal Nissan ktorý kombinoval obe metódy do harmonicky prekomplikovného, zato mizerného celku?

reagovat
ransom
14. března 2024, 19:14
4

A nechtěli by zkusit třeba opratě?

reagovat
Zajda
16. března 2024, 09:14
0

To muselo dát práce vymyslet místo volantu prstolam.

Kr
Krocan
14. března 2024, 21:47
-2

Ráno nakládám na severu Metz. Ti dva demonstráti z videa jako by vypadli z oka zdejším rezidentům. Volant z tohoto Pažouta by zřejmě použili v Al Kebap™️ jako cupholder na Fantu, Jahodový shake, Brownies (bílé, aby si nedopatřením neukousli prsty) a pravou Arabskou kávu.🕌

reagovat
Blix
21. března 2024, 11:29
0

Francouz nikoho nekopíruje.

A nikdo nekopíruje francouze.

reagovat
StreetPro
25. března 2024, 08:24
0

Přesně tak, ta země je imo definovaná tím bizár jazykem, kde vše je jinak než by logicky uvažující jedinec čekal - např. číslo 98 je doslova vyjádřeno "4krát20 + 20bez2"... ve Švýcarsku už na to přišli a "objevili" kouzlo, že vezmou 9 a k ní dají 8 a mají po problému... ale to je jen taková myšlenková odbočka...
Věta "Aby se nám po kulatých věcech nestýskalo, bude prý nově doplněna palubní deska specifickým displejovým válcem." to vystihuje pěkně. Jednoho dne si François s kreativkou Annabelle po divokém firemním večírku nad ranním jointem při cappuccinu s croissantem řekli dost, pojďme vzít obdélníkový displej a kruhový volant a prohoďme je, to ještě nikoho nenapadlo. Jakože úplně? No jasně, i jejich polohu, úhly, všechno! G-E-N-I-T-Á-L-N-Í-!
Merde! Ah! ça ira...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado coupe 1985
Cadillac Eldorado coupe

1985 rok výroby
135 koní výkon
4 087 ccm objem

Chevrolet El Camino Malibu 6.6L V8 1976
Chevrolet El Camino Malibu 6.6L V8

1976 rok výroby
250 koní výkon
6 600 ccm objem

Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů  1958
Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů

1958 rok výroby
326 koní výkon
6 400 ccm objem

Chevrolet G20 Chevy VAN 1989
Chevrolet G20 Chevy VAN

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 732 ccm objem