načítám data...

Petrolheadi jsou jako hipstři přes auta

06. srpna 2016, 09:11 45 komentářů Vojta Dobeš

Taky máte rádi lidi, podle kterých už věci nejsou cool jako dřív, mainstream je hnus a hlavně všechno musí být autentické?

Zobrazit galerii

“Jak vyrobíte auto, ze kterého bude petrolhead určitě nadšený?”

“Jako dobrou whisky.”

“?”

“Vyrobíte, zavřete na dvacet let do garáže a potom vyndáte.”

Subkultura hipsterů je skvělým terčem vtipů. Jsou tak výstřední, až jsou všichni stejní. Jsou tak alternativní, až si začínají tvořit vlastní mainstream. A jejich záliba v “původních a autentických” věcech jde často až do úrovně, kdy je prostě k smíchu – ať už je to nakupování vinylů prostě proto, že to tak bylo správné, hledání předraženého oblečení v second handech, které je sice dražší než nové, ale má “správnou patinu”, fotografování špatnými fotoaparáty, protože jen špatná technická kvalita dodá správnou autenticitu, a celkově urputná snaha být tak nenucený a bezstarostný, až z toho nucenost a starost o vlastní image jen stříká.

V poslední době si ale často říkám, že vlastně totéž by se dalo vztáhnout na společenství “petrolheadů”, zejména pak na způsob, jakým se profiluje v poslední době. Všimli jste si toho také? Začíná to tím, že nejvíc cool jsou ve dnešním automobilovém světě věci, které se dají prezentovat patřičně “hipsterským” vizuálem. Tedy “oldskůl”, mírně ošuntěle působící fotky se všudypřítomným nádechem Instagramu (i kdyby byly vyfoceny na tu nejdražší zrcadlovku), mužní pánové s pěstěnými plnovousy a věci, které byly cool kdysi dávno a dnes jsou vztyčeným prostředníčkem mainstreamu. Vrcholem tohoto trendu jsou samozřejmě lidé jako Magnus Walker, ale jeho stopy můžete vypozorovat všude.

A nejde jen o to, jak věci vypadají. Mnohem důležitější součástí trendu je, že “mainstream je špatně” a “staré bylo lepší”. Nejvtipnějším se tento aspekt stává, pokud dojde na věci jako je downsizing, změny objemů a počtu válců nebo použití turbodmychadel. Asi už tušíte, kam mířím…

Představte si třeba, že by dnešním petrolheadům někdo řekl, že nová vlajková loď Ferrari, vrcholný supersport nabízený v limitované edici, bude poháněn jen mrzkým třílitrovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly. Nebo že nová M3 bude čtyřválec. A co teprve kdyby se Porsche rozhodlo oprášit ploché čtyřválce? Počkat, to už se vlastně stalo.

Že by to všechno bylo jen návratem k tradici? Že F40, která měla dvakrát turbený třílitr, je dodnes Svatým grálem a první M3 se čtyřválcem přímo automobilovým božstvem? Zkuste takové auto udělat znovu a pohoříte. Protože petrolhead je ochoten se vztekat, když mu v jeho milované M3 seberete tradiční řadovou šestku a nahradíte jí těžkým osmiválcem, ale o generaci později bude hořce plakat, že jste mu ve jménu downsizingu ukradli dva válce a dali mu trapnou řadovou šestku. Spousty koní, které v průběhu celého procesu přibyly? Irelevantní!

A takových případů bychom mohli najít nespočet. Třeba Toyobaru, které je mnohem lepší než původní Hachiroku. Jaguar F-type, který je nejkrásnějším autem značky od E-typu ze šedesátých let. Renesanci muscle cars, která jsou dnes mnohem lepší než ta původní.

Jenomže o to tady nejde. Kdyby zítra některá mainstreamová automobilka vyrobila dokonalé řidičské auto, lehké, obratné, s tak akorát výkonným motorem, skvělým řízením a přitažlivým designem, přitom pohodlné a praktické, zkrátka úplně dokonalý nástroj pro řidiče, a kdyby ho nabídla za dobrou cenu, takže by se stalo jedním z nejpopulárnějších modelů na trhu a koupily by si ho miliony lidí, hipsteři petrolheadi by si našli důvod, proč ho nemít rádi.

Byl by to totiž mainstream. A jako mainstream by mělo příliš málo válců, moc válců, malý objem nebo naopak velký, bylo by moc rychlé nebo moc pomalé, moc spartánské nebo moc luxusní, zkrátka jiné, než to bývalo za starých dobrých časů. Ať už ty staré časy byly cokoliv…

Petrolheadi totiž potřebují automobilovou obdobu vinylových desek a fotoaparátů Lomo. A až stane populární, najdou si něco jiného.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
06. srpna 2016, 10:36
2

Hele Vojto já chápu, že ses na tom fejsbuku u tý fotky Ferrari hrozivě rozčílil a teď máš potřebu to poslat ven, ale...
1. Dáváš kolektivní vinu, "všichni petrolheadi" je uplná blbost. Stejně jako "všichni vyznavači islámu" a "všichni bílí muži"
2. U normálních aut je staré na internetu vždy uctívanější, protože si ho může víc lidí dovolit a potřebují se utvrdit v tom, že prostě mají to nejlepší. Takže pro chudého internetového petrolheada je daleko lepší říkat, že by si koupil tu Hachiroku, ale že se hrozně těžko shání a ty dnešní auta už stoíj za hovno, než přiznat, že doma onanuje nad BRZtkem a prostě na něj nemá...
3. To že Ferrari mělo dřív maloobjemové motory je pravda, jenže v té době to byla nejlepší technologie. Ten motor se stavěl jenom s ohledem na to, aby byl nejlepší pro řidiče. Návrat k turbům v dnešní době není způsoben vývojem, ale regulacemi-->Ferrari nepoužívá nejlepší dostupnou technologii, kvůli ekobuznám-->velký špatný. Ikdyž nepochybuji o tom, že na prodeje to nebude mít vliv a jestli, tak jenom pozitivní...

A mimochodem, počet válců je jedna z mála věcí, která do teď oddělovala prémii a mainstream. S velikostí penisu jsem spokojený a proto nevím, proč bych měl upřednostit 525d před Passatem nebo Superbem. Samozřejmě, že se to bude prodávat, protože bavorák pyčo, ale pro racionálně smýšlející lidi to nemá význam...

reagovat
Ev
Evlo
06. srpna 2016, 15:00
0

S tim bodem dva souhlasim, nejlepsi vysledek toho je hejt na elektro posilovac rizeni. To vzdy pobavi.

BobAsh
06. srpna 2016, 19:11
0

1. Záměrně používám slovo "petrolhead" v uvozovkách. A lidi, které máš asi na mysli, jinak označuju jako "nadšené motoristy" nebo tak něco.
2. Ano, souhlasím.
3. Auta byla VŽDYCKY ovlivněná regulacemi. Třeba maloobjemové motory byly v Evropě do značné míry populární kvůli daním. "Mrkací" světlomety jsou vesměs výsledkem amerických regulací výšky světel nad vozovkou. Spousta legendárních sporťáků je výsledkem nutnosti splnit regulace pro závodění a postavit homologační speciály, i když je nikdo nechtěl. Atd.

Ad počet válců - a opravdu je to tak důležité? Chápu to u aut jako je Mustang, kde člověk prostě touží po zvuku V8. Ale u běžného auta, u kterého motor obvykle není ani slyšet?

Ju
Junior
06. srpna 2016, 21:44
1

počet válců: ano, důležité to je. 265 koní z 3,6FSI jsou lepší koně než 280 koní z 2.0TSI. nějakých 300 koní nebo kolik má nová XC90 z dvoulitru jsou koně pro změnu uplně na piču, protože to auto víc řadí než zabírá. Kultivovanost jízdy je u přepravního prostředku (jako je Passat) klíčovým faktorem, který odděluje zrno od plev. Interiéry jsou co do zpracování dneska všechny srovnatelné, adativní tlumiče a podobné skutečně důležité prvky příplatkové výbavy umí i VW Polo, ale u motoru měly pořád prémiové značky náskok. A řidič (ne uživatel), který potřebuje jezdit a má peníze a ochotu je vydat, V6 vždycky upředností. Osobně si myslím, že Volvo si s V4 v XC90 a S90 hrozně ublížilo. Vím minimálně o jednom člověku, který prospekt k S90 po nakouknutí do tabulky motorů hodil do koše a přiom měl cash i chuť si to auto koupit. Bude kupovat nový Ečko.. . .Bohužel se prémiové značky připravují o tuto výhodu zcela dobrovolně (ano, ekonomická síla automobilek je dle mého taková, že by s nimi EU k jednomu stolu ráda sedla) připravují a do budoucna budou muset těžit jenom z pověsti. A samozřejmě z toho, že jsou drahé a spousta lidí si je koupí proto, aby je měla, nehledě na techniku.

Ju
Junior
06. srpna 2016, 21:48
1

Jinak jsem zvědavej na oblíbenost Caymanu a Boxsteru nebo 718 nebo jak se tomu říká tenhle tejden. Už jim totiž zbyl jenom motor uprostřed a znáček na kapotě... A M2, Mustang, Camaro, Challenger, případně i überhatche jako je RS3 netrpělivě klepou na dveře.

wh
whynot
06. srpna 2016, 22:19
0

"...zbyl jenom znacek na kapote a motor uprostred?" to myslis vazne? mozem vediet kolko mas najazdene s novou 718kou? alebo si nebodaj svoj odhad charakteru toho auta zalozil na zmene nazvu a ubrati dvoch valcov? (vlastne ani neviem ci chcem vediet odpoved...)

Ju
Junior
06. srpna 2016, 22:31
0

Tak nám sděl svůj názor, kromě výpadu proti mému. Já tvrdím, že se Porsche vzdalo jedné z výhod, kterou proti konkurenci mělo. Ať už je výhoda skutečná nebo pouze papírová. Ty tvrdíš, že ne. Proč?

Ko
Komín
06. srpna 2016, 22:49
-2

To je ale snuska picovin co tu povidas. Sportak s motorem uprostred chces srovnavat rs3... Nemyslis treba ze je to uplne odlisne auto pro jinou skupinu kupcu? Argumentujes nejakym svym vymyslenym kamaradem co haze prospekt od volva do kose... Zamyslel ses nad tim ze kupcum volva je jedno pocet valcu pokud to funguje a jede? A jeste napises ze volvo ma motory v4. To je unikat, sem este neslysel. At chces nebo ne Volvo i Porsche se bude prodavat dobre protoze je kupuji lidi co netravi cas na internetu filozofickyma debatama o autech na ktere nemaji nemeli a mít nebudou. EU by si pry rada sedla s automobilkama ke stolu... Napadlo te neekdy ze tyhle prisne omezeni jsou jim dost vhod prootze je to chrani pred levnou konkurenci z ciny a Indie ktera je technologicky milion let za opicema? Nenapadlo. Protoze ty a tobe podobni akorat resite jak to bylo kdysi lepsi, neznate fakta, odrizene mate prd a tak radsi budete na internetu plakat jak je to dnes s autama na hovno. Tak bez a kup si svoje vysnene auto a bud spokojeny. Co ti brani?

Ju
Junior
06. srpna 2016, 23:19
2

Můžeš mi vysvětlit, co přesně bych získal tím, že bych si storku o upřednostnění Ečka na ukor S90 vymyslel? To by mi někdo jako zaplatil? Přepsali by na mě půlku autíčkaře, protože znám člověka, co si koupí nový Ečko? Prachařová by mi vyhulila? Vyhrál bych s konečnou platností tuhle diskusi? Nechápu, ale tak potřeboval jsi to nějak napadnout, tak si ho holt udělal takhle :) Bohužel tě nemám jak přesvědčit o opaku, ikdybych ti sem nalinkoval fakturu, budeš tvrdit, že jsem ji ukradl v showroomu když jsem tam vytíral hajzly.
Ano, RS3 je auto pro jinou skupinu kupců. Bohužel pro tebe, požadavky u výběru auta nejsou (většinou) jednoznačně dané. Málokdo si řekne, že chce pyčovole zadokolku, šestivál (lol, to už si teď říct nemůže) a hlavně vole ten manuál. RS3, M2, 718 a další se už potkávají na stejném hřišti. Někdo holt upřednostní motor uprostřed, další quattro a někdo šestiválec. Tohle se ovšem dělo vždycky, porsche si výhodu "víceválce" ale ubralo, protože proč? Nevim. Vlastně vim, emise?
Volvo i Porsche se bude prodávat dobře, o tom nepochybuju. Porsche má i z mého pohledu u svých vrcholných modelů pořád co nabídnout a 718 si pár zoufalců, co na 911 nemaj, taky koupí. Tak to holt funguje, však i bmw může prodávat 518d. A Volvo nemíří na lidi, co chtějí auto řídit nebo nad ním mít nedejbože kontrolu, takže u nich je to vlastně jedno.
Odřízeno mám samozřejmě prd, protože mi to Komín řekl. A Komín to je autorita, ten nacouval s vlekem po Nordschleife víc než já najel popředu po normální silnici.
Můžeš mi říct, jak přesně by konkurence z Číny, která je podle tvých slov sto let za opicema, mohla tedy obstát na evropském trhu? Ten argument vůbec nedává smysl. Ale doporučuji se poptat (protože o takovýhle věcech ví většinou lidi, kteří je na internet nepíšou (nebo jsem si je vymyslel hahahahaha)) jak funguje výroba v Číně a celkovej proces kolem využívání jejich výrobních kapacit. Rejže už vůbec nejsou o tolik za náma, jak si myslíš. Ale nepochybuju o tom, že automobilky se přímo VYŽÍVAJÍ ve vývoji třívalců, když by místo něj mohli používat celou dekádu obměny jednoho čtyřhrnku. On ten vývoj totiž nestojí peníze :((
Svoje vysněné auto si nekoupím, protože se (zcela v rozporu s bodem 2 mého úvodního komentáře) nevyrábí. Kdybych si mohl vybrat, koupím si teď NOVOU Z4 3.0Si, zaplatím za ni klidně tolik, kolik stála ve své době nová a budu s ní jezdit, dokud se nerozpadne. Tuhle možnost bohužel nemám, takže se přesouvám v něčem jiném. V čem? Pff, to ti neřeknu, bylo by to vymyšlený jako můj šéf s Volvem :(

Ja
Jaime
07. srpna 2016, 00:50
0

K tomu Superbu? Jel si vůbec s tou 3.6 a novým 2.0 TSI? Asi ne, protože bys jinak takovou kravinu jakože 3.6 má lepší koně nemohl napsat. Nejspíš tě to zklame, ale 2.0 jede v každým režimu lépe než 3.6 a dokonce i s nižší spotřebou

Ju
Junior
07. srpna 2016, 01:02
1

Ano jel, s 3.6 řádově tisíce km a s 2.0 pár stovek. 3,6 z mého pohledu jela lépe, přírozeněji. Spotřebuju nechci soudit, TSI mělo motor v záběhu a vpodstatě jenom dálnice.

Jinak neříkám, že 2.0TSI je špatnej motor. Naopak, v Golfu, Cupře i O3RS mi tbh dává větší smysl než šestiválec. Ale v tom superbu/pasaatu už prostě ne-e.

Ev
Evlo
07. srpna 2016, 16:02
0

U te 718 boxster hlavne furt nevyresili zaslepky na stredove konzoli, to me u auta za ty penize naprosto odrazuje.

Ev
Evlo
07. srpna 2016, 16:10
0

A kdyz zminujes toyotu 86, tak by me fakt zajimalo, proc se v evrope neprodavala race, napadlo me, ze kvuli regulacim, ale gt3 911 se prodava(la] a to je podle me jeste vic zavodak.

Id
Idi amin
09. srpna 2016, 08:05
1

To jsou teda zase slinty, premiovost podle počtu válců? Takže Passat B5.5 byl premiovejsi auto než 3er E46, protože měl W8 zatím co BMW jen R6? A Opel insignia s V6 je víc prémiové auto než Lexus IS, který má jen čtyř válce? Asi ne viď?

Ju
Junior1
10. srpna 2016, 10:22
0

Hej ty seš dementní nebo to jen děláš? Doporucuji si zapsat nějaký seminář ohledně čtení s porozuměním ????

M P
10. srpna 2016, 12:31
2

Petrolheadská diskuze má docela kulturu, koukám:)

Ju
Junior
10. srpna 2016, 18:40
0

Za ty čtyřiotázníky sorry, původně to byl iPhone emotikon.
@Matěj Tady se nediskutuje. Já dal názor, spousta lidí mi za něj vynadala, vynesla několik subjektivních domněnek a to je všechno. Nechci působit ublíženě, ale tbh mě sere, když se někdo začne hádat (i agresivním způsobem jako Komín) a pak už se nevrátí. Přitom já mám inteligentní flame hrozně rád :))

M P
10. srpna 2016, 19:17
0

Rozumím, částečně souhlasím, ale to je asi všechno, co s tím můžu udělat. Každý má svou pravdu no.

Ev
Evlo
06. srpna 2016, 11:58
0

Neprijde me, ze by krom pravovernych hipstru pres mx-5 na MX-5 ND nekdo plyval.

Kazdopadne hipstr jsem byl nez to bylo cool.

reagovat
fr
franc
06. srpna 2016, 12:20
0

z clanku vyplyva, ze ridici miat nejsou petrolheadi)

reagovat
martin_100
06. srpna 2016, 13:49
1

Vojto myslim si že tuten článek si měl po dopsání na chvilku odložit oběhnout blok propérovat to v kolenou a pak přečíst znovu.
Nemyslim si že by "petrolheadi" vyznávali starý vrány jen proto že je to kchůl. Pro většinu nezůčastněních to neni cool ale stará popelnice. Myslim si že většina z nás jezdí starý auta protože nám tak nějak líp sednou do ruky a pod prdel. Jezdim s novýma autama tu a tam ale tak nějak se tam necejtim "doma". Neplivu na nový auta... pokud se mi s nějakym jede hezky pochválim ho. Ale pak si přestavim co by obnášelo vlastnictví takovýho auta (třeba nemožnost oprav bez diagnostiky) + přidam to že se v něm necejtim tak úplně dobře a sem zas u toho že to neni tak úplně pro mě.
Vem si třeba škoda 120 nejen pro nezainteresovaný lidi ale i pro velkou část autíčkářů je to hrobka. Většina lidí by to dala na úroveň skládačky bez brzd a blatníků na kterých se hipsteři tak rádi prohání.
Jenbže já tim ještě před dvěma lety nejezdil z nějakýho honění kchůlfucktoru. Mě to auto sedělo. Prostě v něm bylo všechno na těch místech kde mi to vyhovovalo. Řidičsky pro mě úplně supr. 120 byla jediný auto který sem dokázal vodit bezpečně na hranici jejích možností a někdy i za nima. Přesně sem věděl že když udělam A škodovka udělá B. Věděl sem že když slyšim nebo cítim to či ono tak si musim dát pozor na to to a to. To sem bohužel zatim s jinym autem nezažil.
A nikdy sem k tomu nepřistupoval stylem - mam stodvácu sem děsně hustej a vy ostatní nemáte koule na to vlastnit takový auto. Jezdil sem si s tim za povinostma a pro radost ale nidky sem přitom nepociťoval nějakou auru toho jak si mainstreamem vytíram zadek.

reagovat
Caddy
06. srpna 2016, 13:50
1

Neni to tak cernobile...ja osobne mam nejake limity, co se da brat jako auto, ale vek v tom tak zasadni roli nehraje, treba moderni muscle cars jsou zrovna moc fajn :)

reagovat
Zajda
06. srpna 2016, 15:59
0

Článek je všeovšudy o tom, co si autor představuje pod pojmem petrolhead. Pro mě osobně pojmem nicneříkajícím. Znám spoustu lidí které baví auta v různé rovině, nikdo mi nikdy neřekl že je petrolhead.

reagovat
Da
Dad
06. srpna 2016, 17:24
2

Neco na tom asi bude. Ale nejde az tak o downizovany motory nebo eletricky posilovace. Na novejch (myslim od osmdesatek vejs) autech mi vadi spis design, kterymu nerozumim a tedy mne neoslovuje.

Mimoto mam, mozna prilis romantickou, predstavu, ze legendarni auta, s nimaz hipsteri a stary lidi vsechno srovnavaj, byla dilem jednoho osvicenyho konstruktera s jasnou vizi spis nez vysledkem kompromisu mezi marketakama, ucetnima a predpisama eu. Cest vyjimkam.

reagovat
PeterLuk
06. srpna 2016, 21:47
0

Nuž, zaujímavá úvaha, ale príde mi príliš zovšeobecňujúca, zjednodušujúca a trochu zmätočná.... Kto je to hipster? A kto je to petrolhead? Áno, existuje akási všeobecná definícia oboch, ale keď si prečítate rozličné články a opýtate sa ľudí, každý to definuje trochu inak.

Ale áno, tiež mám občas taký pocit. Mne osobne hipsteri nevadia, naopak, veľa "hipsterských" prvkov je mi sympatických - kárované košele, brada, návrat k starému dizajnu - len mi vadí, keď z toho niekto robí obyčajnú módu a určuje, že všetci hipsteri musia byť vegáni a mať iPhone a podobne...

Ale, s tým záverom rozhodne nesúhlasím. Áno, mnohým autám odpustíme chyby, len preto, že sú to "značky" a iné naopak zatracujeme, lebo sú príliš obyčajné a symbolom kultúry, ktorú nemáme radi. Ale, žeby petrolheadi odmietali všetky zmeny? A všetky populárne autá? To si nemyslím... Taký nový Mustang je dosť odlišný od starších, je predajne úspešný a ajtak je podľa mňa u petrolheadov celkom obľúbený. Teda, aspoň u mňa určite.

reagovat
Ho
HonzaI
07. srpna 2016, 07:13
0

foťák Lomo mám. a jsou z něj lepší fotky, než z levného digitálního kompaktu. je to jako ve vtipu: dovolená, 1984: 32 snímků, 8 povedených. Dovolená, 2016: 3200 snímků, 8 povedených.

reagovat
Pe
Petr GT6
07. srpna 2016, 17:56
0

Hipsteři a petrolheadi ! Noo, nevím :) Bohužel, často je vidět jak mnoho těch autíčkářů co nemají zkušenosti z novými sportovními auty a nebo neřku-li novými supersporty vedou vášnivé diskuze jak to dřív bylo lepší a jak to už teď stojí za prd. To uznávám že je pěkná blbost a nakonec i ty debaty jsou o ničem. Co ale chci říct je, že pro určitýho člověka má starý auto neodolatelnou přitažlivost a i když ví že ten nový model je lepší ve všech objektivních směrech. Takže je to o nějaké nostalgii a o subjektivních vnímání co je pro mě u auta důležité. Je docela blbost tím pádem napsat větu , že nová Toyota GT86 je daleko lepší než stará Corolla GT (AE86) , protože to tak může vnímat jen někdo, zdaleka ne každý. Jde o to co za vlastnost si u kterého auta vypíchneš jako tu podstatnou. Mě se konkrétně Toyota GT86 moc líbí a za určitejch předpokladů (A to by byl že by to bylo moje hlavní auto na ježdění Zima/léto by byla jasná volba) A pro někoho by to byla jasná volba i čistě jako víkendovka! Na tyto účely mě slouží 45let staré kupé a 18let staré kupé :) A důvody proč upřednostňuju občasnou jízdu v takto starých nedokonalých strojích jsou prostě zase nelogický a klasicky moje vlastní subjektivní. Někdy ani nevim proč... neřeším to. Prostě protože mi dělají radost. A to i když je potřeba něco na nich opravit. A to je další důvod. Třeba mě baví že si na svém autě můžu ještě ledacos opravit sám. I když to kolikrát nedává smysl, trvá to asi 3x tak dlouho než profi mechanikovi, ale prostě zase pro ten pocit že jsem to dal dohromady :)

No možná jsem teda hipster , ani o tom nevim ! :)

Ev
Evlo
07. srpna 2016, 18:31
2

Dalsi uvaha - stary auto maluch, nebo panda1 da fakt pocit z rizeni v stupidne malych rychlostech, jednickova miata si vystaci furt do kola. Nove auta, potrebuji dost vysoke rychlosti pro zabavu, i treba NC nebo ND miata. Nadruhou stranu to riziko smrti nebo urazu bude minimalne stejne, ne-li nizsi v tech novych ve vetsi rychlosti.

Zazitek z rizeni = obava ze smrti = adrenalin?

reagovat
PeterLuk
07. srpna 2016, 20:52
0

No práve, toto je tiež jeden z dôvodv, prečo preferujem staré autá, ale netýka sa to všetkých, ale hlavne tých menších. Áno, pri mnohých starých autách je ten charakter orkem iného dôsledkom vysokých náklonov, absencie posilňovača apod. - ale jazda v niektorých starších autách je zábavná aj v malých rýchlostiach, zatiaľ čo v novej Fábií sa unudím k smrti, hoc môžem ísť jednoducho trikrát tak rýchlo a zároveň oveľa bezpečnejšie, čo z toho, keď mi to nič neprináša. To, že to auto vyzerá "cool" je už len bonus - ale pokiaľ ide v prípade pre mňa dostupnejšiehoTrabanta či starej Škodovky to platí len čiastočne, na tom Instagrame či na zrazoch - pretože pre neiktorých je to proste starý šunt. A okrem iného si to vyžaduje aj nejakú tú údržbu a trpezlivosť, hoc teda, pre mnohých petrolheadov je možnosť opraviť si auto svojpomocne a pracovať na ňom len bonus. :)

Gulf91
08. srpna 2016, 14:18
1

Jsem petrolhead a možná i hipster, hlavně ale sem nadšenec do aut. Pro mě bejt petrolhead znamená věřit že v každém autě je něco hezkého a i z toho nejošklivějšího káčátka může být krásná labuť. Auto není jen dopravní prostředek, tupý stroj, či vrak, je to láska a celoživotní dílo. O své auta se staráme a to nejlíp jak to jde. Mám rád stará auta a mnohem víc než nová. Jasně jsou nepohodlná a ve srovnání s novou konkurencí pomalejší, ale mě se líbí jak vypadají, musí se řídit a co hlavně můžu si s nimi hrát. Miluju když si lehnu pod svoje auto a rozhodnu se že tohle opravím nebo tamto vylepším. Mám rád tu vůni, tu dřinu a ten pocit kdy tvoje auto začíná být tebou. Je to spojení, je to intezivnější, a halvně svoje auta milujeme nadevše na světě. To je pro mě bejt petrolhead!

P.S. ještě bych dodal že petrolhead má rád auta bez výjimky. Jeho auto jeho svatině a jeho dítě. Jako třeba to fáčko dole. Určitě slyšel stokrát jak do toho můžeš dát tolik peněz a nakonec vyleze tahle kráska. To je být petrolhead

reagovat
Ev
Evlo
09. srpna 2016, 09:15
0

Tyvole svatyne, to se fakt vyplati.

M P
09. srpna 2016, 09:26
0

Jako jo, fáčko pěkný, ale nejsem typ člověka, co by tyhle věci nějak prožíval. Možná to bude tím, že obecně nejsem člověk, co by propadal všemožným kultům. Všechen ten povyk okolo stance scény, přes naleštěná obrovská kola, po fanatické nadšení do detailingu a podobných věcí, jde nějak mimo mě. Když to někoho baví, nechť si svůj koníček provozuje dle libost, to platí pro povrchní petrolheadství stejně jako pro lidi, co spí na pneumatikách, v koupelně se jim válí plechovky s olejem a pod autem se válí většinu svého volného času... rád se na to podívám.

Gulf91
09. srpna 2016, 14:32
1

Chápu nejspíš mě a mě podobné vidíš jako výstřední úchyli, hraničící z fanatizmem. Já zase vás považuju za lidi utápějící se v nudné denní šedi průměrnosti. (bez urážky) Je to o pohledu na věc, jde o to že ho nechápu, ne o to že jsem proti němu. Jediné co nenávidím je když si někdo koupí super auto (nebo i normální auto) a dojíždí ho do vraku z jakéhokoliv důvodu. Opravdu se nic z toho co pro naše auta děláme nevyplatí v žádném měřitelném měřítku. Je to jako proč si koupit motorku když bylo vynalezeno auto. Je to taková cesta za snem. Všichni sní o tom že budou kosmonauti a závodníci, nakonec se z jejich snu stane účetní a v hořkosti nadávají na kosmonauty a závodníky. Protože někdo si ten sen splnil a oni to vzdali hned jak to začalo bít těžké. Já si chci dojít pro můj sen a nebudu se omlouvat za to že mi v dětství vyseli na zdi osmdesátky a devadesátky a furt se mi líbí víc než dnešní auta.

Ev
Evlo
09. srpna 2016, 15:40
0

Podle mě by měl byt perfekcionizmus považován za duševní poruchu, stejně jako třeba Auspergerův symbol.

Nicméně nějaké to OCD má dneska stejně každý ...

M P
09. srpna 2016, 16:05
0

Já si dokonce představuju, a živě, že bych si pořídil motorku. Krásného triumpha třeba. A taky si sám sobě lžu, jak bych ho po projížďkách láskyplně čistil a pečoval o něj.

Ale já moc dobře vím, že bych to udělal tak jednou, dvakrát... víc ne.

Ma
MartinCoupe
09. srpna 2016, 10:53
0

Virtualnich petrolheadu je stejne jako virtualnich playbojů. Každej druhej. A pak jezdíš s 1.9TDi a oženíš se s první hrůzou, která Ti dá...
Auta pro petrolheady jsou i dneska (Ferrari, Lamba, Noble, Porsche), akorát na ně nemáme...

reagovat
PeterLuk
09. srpna 2016, 12:11
0

To je pravda. Ale človek jazdiaci v Octávke nemôže byť petrolhead? A playboy musí mať za manželku topmodelku? Jasné, nieje to veľmi obvyklé, resp. človek by čakal niečo iné, ale ja poznám veľa ľudí, ktorí majú drahé a športové autá a petrolheadmi by som ich nenazval a naopak ľudí, ktorý majú k mojej predstave oveľa bližšie a jazdia v nudných autách. Pre mňa totiž petrolhead nieje o tom, čo má v garáži, ale najmä svojim vzťahom k tomu. Ajkeď, samozrejme, je rozdiel, keď o tom niekto len kecá a keď to na ňom naozaj vidno. A hlavne je pre každého petrolhead niekto iný...

Ma
MartinCoupe
09. srpna 2016, 16:46
0

No, předpokládám (možná mylně), že jako petrolhead upřednostníš výkon a zábavu za volantem před věcmi jako praktičnost, pohodlí či nízká chro-chro spotřeba.
A netvrdil jsem, že vlastnictví jakéhokoliv "sportu nad mega" z tebe dělá automaticky petrolheada. Ale v této cenové kategorii rozhodně potenciál je... :-)
Za mě třeba Noble M600 :-)

PeterLuk
09. srpna 2016, 17:00
0

Však to je jasné :D Ja len že ot tak trochu vyznelo, ale žial, tak to aj často končí (?)....

JLK
11. srpna 2016, 15:26
0

Moment, to jako podle vas majitel treba obrovskeho americkeho kupe nemuze byt "petrolhead" (to k te poznamce o uprednostnovani vykonu pred pohodlim apod.)?

Sa
Safa
09. srpna 2016, 23:08
0

Když to tady tak čtu (tu diskuzi, Vojtův text je každopádně hejt jak víno), tak by mě docela zajímal váš názor na mé vysněné auto Ariel Atom. Je tento vůz spíše hipsterským, nebo naopak spíše petrolheadským vozem? :o)

reagovat
BobAsh
09. srpna 2016, 23:41
0

Atom není ani jedno, Atom je vůz pro nadšeného motoristu se sklony k purismu ;)

Sa
Safa
10. srpna 2016, 07:59
0

Díky Vojto! Konečně mě někdo definoval. Made my day!!! :o)))

Se
Sedrik
11. srpna 2016, 12:04
0

Co se motivace automobilek týče - nedivím se, že automobilky neposouchají nářky petrolheadu. Většinu prodeje nových M3, Boxsterů, Caymanů, Ferrari budou dělat lidi, kteří mají nějaké petrolheadství u paty...

Sohlasím s názorem Juniora - jedním z důvodů argumetu "starší = lepší" je i ten důvod, že 90 procent lidí, kteří jsou nadšenci do aut na ta svoje vysněná auta prostě nemají (patřím tam samozřejmě taky).

reagovat
ne
nechce se mi přihlašovat
15. srpna 2016, 02:06
0

Nedávno se mě jeden známý zeptal na to, jestli si má koupit GT86, BRZ, RCZ, nebo SLK. Napadlo mě, že ten člověk ani vlastně neví co chce, a tak jsem rád za to, že jsem hrdej petrolhead hipster, který přesně ví, co chce, proč to chce a co od auta čeká... Nakonec jsem u toho známýho došel k SLKčku. Hledal kompromis mezi kundolapem, pseudosportovními vlastnostmi, jakousi reprezentativností a daily driverem... Sláva hipsteropetrolheadům, adorujícím stará, poctivá auta, jejichž řizení není tajnůstkářské jako agenti KGB a jejichž plyn reaguje v celém spektru otáček aniž by předtím ŘJ tři dekády strávila přemýšlením nad tím, jestli nasere, nebo nenasere eurobyrokraty v Bruseli. Peace. Jo - tenhle článek se mě dotknul :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem