načítám data...

Nový TopGear: Víme, co jsou noví moderátoři zač!

07. května 2015, 18:34 17 komentářů Vojta Dobeš

Jak můžou nahradit Jeremyho, Richarda a Jamese nějakou vysloužilou modelkou, tlustým hercem a zarostlým motorkářem? To je častá otázka petrolheadů v posledních dnech. A odpověď zní, že dost možná velmi dobře.

Zobrazit galerii

Ježišmarjá! Hubená bloncka, ňákej tlustej herec a zarostlej vopičák – a to má bejt jako TopGear? 

Tuhle větu jsem za posledních pár dní slyšel mnohokrát. Stejně jako obec petrolheadů těžko vydýchávala, že se někdo pokusil natáčet pořad s názvem TopGear i na špatné straně oceánu, je pro ní nepřekonatelnou újmou, že by jejich ikonický pořad měl uvádět někdo jiný než partička dvou bývalých motoristických novinářů a jednoho bývalého rozhlasového moderátora.

našli jsme si je na internetu. a vypadá to dost zajímavě

Dokonce jsem zaslechl teorie, že vzhledem k přítomnosti ženy v novém týmu moderátorů by se mohl TopGear částečně navrátit ke svému původnímu duchu a věnovat mnohem větší pozornost "radám spotřebitelům" – tedy testování praktických rodinných aut a tak podobně. Protože co jiného by mohla žena v TopGearu dělat, že…

Protože se mi nezdála myšlenka, že by někdo vzal show, která vydělává miliony díky tomu, že je to show a dokáže nadchnout miliony automobilových šílenců po celém světě, spolu se stovkami milionů obyčejných lidí, z jejichž části také udělá motoristické nadšence, rozhodl jsem se jít na radu za mými nejmilejšími příbuznými (sorry mami a tati) – za strejdou Gůglem a tetou Wiki.

Po troše pátrání ve vodách internetu už jsem se mohl uklidnit, nalít si kávičku a přestat se strachovat o budoucnost dojné krávy BBC. Jak jsem už napsal po zprávě o Clarksonově odchodu, celá věc může být nakonec ku prospěchu věci – a to nejen pro Clarksona & spol., ale i pro TopGear jako takový. Takže, co je ta potenciální nová trojka vlastně zač?

Jodie Kidd

Pro většinu lidí hlavní důvod dívat se na nové osazení TopGearu s nedůvěrou. Mě osobně ale spíš než tuctové "ramínko na šaty" připomíná Sgt. Harriet Makepeace ze seriálu Dempsey a Makepeacová. Nebo, pro vás mladší, možná Laru Croft. Šlechtický původ, přitažlivá vizáž, a záliby ne zcela typické pro křehkou dívku. 

V případě Jodie Kidd mezi ně patří pólo (takové to na koních)… a automobilové závody. V sérii Maserati Trofeo sice nijak nezářila a z 22 jezdců se pohybovala někde v polovině pole, ale jak sama říká, pořád je na okruhu rychlejší než Jeremy Clarkson. Ostatně právě setkání s původním týmem TopGearu a účast v jejich duelu proti australským kolegům byla jednou věcí, které ji přivedly k automobilům. S celou původní trojkou se prý přátelí a nemá problém ani s Jeremyho nevymáchanými ústy. Jen do něj prý neustále rýpe, že je rychlejší než on.

To by byl dobrý začátek. Ještě lepší pokračování je její vlastní pořad, Classic Car Show, který uvádí spolu s jedním z moderátorů onoho úplně původního, starého a nudného TopGearu – Quentinem Wilsonem. Pořad je o klasických autech a na způsobu, jakým o nich Jodie mluví, je vidět, že je buďto opravdu dobrá herečka, nebo opravdový petrolhead. 

Ostatně podívejte se sami – ukázka není přímo z Classic Car Show (nepodařilo se najít žádnou v rozumné kvalitě), ale záběry z CCS obsahuje, a pokračuje rozhovorem s Jodie na téma "klasická auta". Nadšení pro Ferrari 250 a Mercedes "Pagoda" může být trochu "mainstream", ale vypadá to jako dobrý základ pro uvádění TG.

Philip Glenister

U nás téměř neznámý herec je v Británii populární zejména díky seriálům Life on Mars a jeho sekvelu Ashes to Ashes. V Life on Mars se policajt Sam Tyler (hraje ho John Simm) záhadně přenese v čase do roku 1972, kde se zapojí do práce svých kolegů z minulosti a zároveň hledá způsob, jak se dostat zpátky. Detektiv-šéfinspektor Gene Hunt je jeho nadřízený a hlavní postava, která spojuje seriál se sekvelem Ashes to Ashes, kde policajtku přenesenou v čase hraje Keely Hawes. Oba seriály mají také své "erbovní" auto – v Life on Mars je to Ford Cortina Mk3 2000 GXL (a nedejte na Clarksona, který v TopGearu při rozhovoru s Glenisterem tvrdil, že GXL nemohla mít vinylovou střechu – samozřejmě mohla), v Ashes to Ashes je to Audi Quattro.

I Glenister uvádí svůj vlastní televizní pořad – For the Love Of Cars. Stejně jako Jodie Kidd jsou jeho oborem klasická auta, ale on se do nich pouští s o něco větší vervou. Spolu s kolegou Antem Antsteadem je totiž renovují. Zatím jim rukama prošly takové věci jako klasické Mini, DeLorean DMC-12, Ford Escort MkI nebo Aston Martin DBS.

Glenister také napsal knihu Things Ain't What They Used to Be o kultuře 70. a 80. let. 

Guy Martin

A to nejlepší nakonec. Chlápek s šílenými kotletami a tak trochu šíleným výrazem. Jmenuje se Guy Martin a hlavní profesí je motocyklový závodník. Ale ne jeden z těch, kteří se honí na širokých okruzích s dlouhými únikovými zónami, kde i závody superbiků mohou být téměř bezpečnou záležitostí. Ne, Guy Martin má jinou specialitu. Jezdí Isle of Man Tourist Trophy, pravděpodobně nejšílenější a nejnebezpečnější motocyklový závod na světě. A už několikrát se mu podařilo dojet druhý…

I Martin má ale zálibu ve starých věcech a jejich renovování. A také o tom dělá televizní pořady. V seriálu The Boat That Guy Built s kamarádem opravovali jednu z lodí, které jezdí po britských kanálech. V seriálu How Britain Worked se zabýval tím, jaká byla Británie za dob průmyslové revoluce (což je, mimo jiné, oblíbené téma Jeremyho Clarksona – viz jeho pořad o Isambardu Kingdomu Brunellovi z cyklu Greatest Britons). V pořadu Speed with Guy Martin překonával rychlostní rekordy a v pořadu Our Guy in India se vydal na 1,000 mil dlouhou cestu po Indii.

Ale vrcholem, z mého pohledu nadšence do všeho mechanického a motorového, ať už to jezdí, plave nebo létá, byl seriál Guy Martin's Spitfire. V něm se, stejně jako jeho potenciální kolega Glenister ve svém pořadu For the Love Of Cars, pustil do renovování. A s partičkou dalších renovovali Spitfire. Ne, nikoliv Triumph Spitfire, ale TEN Spitfire. Konkrétně Supermarine Spitfire Mk. I sériového čísla N3200, se kterým byl Sqn Ldr Geoffrey Stephenson sestřelen v roce 1940 nad Dunkerque a který zůstal celou dobu pohřben pod pískem. V podstatě tak šlo spíše o stavbu přesné repliky s použitím originálních dílů jako inspirace, než o klasickou renovaci. A výsledkem je jeden ze čtyř letuschopných Spitfirů Mk I na světě. 

Takže, abych parafrázoval Blues Brothers: Máme tu supermodelku, která miluje klasická auta a závodí s Maserati. Chlápka, který hrál v novodobé obdobě Profesionálů a renovuje klasická auta. A maniaka, který jezdí nejnebezpečnější motocyklový závod na světě a zrenovoval Spitfire. Tak co, je to nový TopGear nebo ne? Co si o tom myslíte vy?

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jindřich
07. května 2015, 18:44
0

Za mě Guy Martin rozhodne ano. Obrovskej nadšenec a magor v dobrém slova smyslu.
A jen pro upřesnění, nejezdí jen TT na Manu ;-)

reagovat
Sau
07. května 2015, 18:50
0

Je to novy TopGear? Mozna ano. Bude dobry jako driv? Temer jiste ne a to nobe obsazenych nemusim vedet zhola nic. Nebo bych teda aspon poprosil o priklad neceho, kde obmena obsazeni vedla kdyz uz ne primo k lepsimu vysledku tak aspon k zachovani stavajici urovne. Dlouhodobe v prumeru vysoke urovne.

reagovat
fr
frite
09. května 2015, 07:10
0

Chces priklad? Tak treba Top Gear...
Ona totiz slavna trojice C H M tam nebyla od zacatku, ale byla vysledkem obmnenovani...

Sau
09. května 2015, 18:17
0

Ze stareho Top Gearu vznikl uplne jiny typ poradu, nez byl ten puvodni a to cilene. Ted sa nic snazit menit, krom obsazeni, nebudou. Naopak, budou chtit v nastolenem smeru pokracovat. Velmi pravdepodobne teda. Takze toto prirovmani je chybne.

martin_100
07. května 2015, 19:15
0

no uvidíme dopředu se to odhadovat nedá

reagovat
Vl
Vlk44
07. května 2015, 20:24
0

Je mi to docela fuk. Pro většinu lidí je Top Gear nejlepším motoristickým pořadem na světě, má to však malý háček, Top Gear se za poslední roky nafoukl jako bublina a začal být stále více megalomanský, nakonec se z televizní show hlavně o autech se stala show, kde auta sezonu po sezóně ustupují do pozadí.
Top Gear jako kdyby navázal na nekorektnost britského humoru po sitcomech jako Černá zmije, Hale & Pace atd. Briti prostě vyměkli. Hlavní uspěch TG byl to, že Clarkson se stále držel starého receptu v době, kdy to bylo nejvíc potřeba.
.
Guye Martina je podle mě pro skoro až TG škoda. Speed with Guy Martin je podle mě mnohem větší žrádlo. Pár výhod by to však mělo, Guy Martin je totiž podstatně lepší řidič než všichni stigové dohromady.
...
Na závěr bych tu hodil něco jen tak bez komentáře:
http://silnicnimotorky.cz/sport/road-racing/guy-martin-se-prohanel-po-verejnych-silnicich-rychlosti-280-kmh/

reagovat
Ra
Rampa
07. května 2015, 23:17
0

V souvislosti s Guy Martin, potažmo celým TT, stojí za zmínku - http://www.csfd.cz/film/308808-tt3d-closer-to-the-edge/

reagovat
Paprikodlak
08. května 2015, 00:04
0

(y) za Blues Brothers.

reagovat
Spooker
08. května 2015, 09:56
0

Hrozně mě baví zaslepení fanoušci "původního" TG, kterej není původní, a kteří už předem ví že to bude nuda a bude to stát za hovno. Všechno má svůj začátek a konec a ikdyž trojice srandistů vychovala pro BBC dojnici na brutální prachy, v posledních sériích jsem měl dojem že už to přetahujou a jenom bezcílně hážou balíky peněz na všechny strany snažíc se je překonvertovat v show, která vlastně už není moc o autech, protože "zábava" zajímá podstatně víc lídí, než auta...
Pokud zachovaj stávající formát a jenom do něho vsunou nový moderátory, tak to téměř jistě bude průser. Pokud to vezmou z gruntu, mohlo by to bejt fakt fajn...uvidíme až uvidíme :)

reagovat
Fr
FraHor
08. května 2015, 10:08
0

Myslím, že největší vášně nebudí ani tak fakt, že bude nový (rozumněj: další) Top Gear, jako spíš to, že to bude nový (rozumněj: jiný) Top Gear.

Z mého pohledu je BBC v podstatě tam, kde se dřív nebo později ocitně každá automobilka: výroba ikonického modelu skončila a je potřeba se posunout. Ale kam? Pokračovat pod starým jménem s novou generací, nebo představit nový model?

Jestli se BBC rozhodne jít první cestou, tak dopadne jako všechny ty Mustangy (ve kterých se nevyznám)… nebo Porsche (ve kterých se nevyznám jenom trochu míň). Top Gear se s Clarksonem vypracoval z 356 někam k 993: Z překapotovaného Brouka se stal fenomén, možná trochu přeceňovaný, ale pořád s nezaměnitelným charakterem. 996 (a novější) sice může být seberychlejší, technicky vyspělejší a víc sexy, ale pro všechny, kdo vyrůstali se vzduchem chlazeným boxerem na zdi nad postelí, to už není TO Porsche.

Za sebe bych byl radši, kdyby se BBC rozhodla pro druhou cestu: udělat čáru za minulostí a začít budovat nový "brand". Možná trochu odvážný, neřku-li riskantní krok, ale tahle televize má lidi, má zazemí, má knowhow - má prostě všechno pro to, aby na silnici (nebo spíš na obrazovku) postavila novou, úspěšnou bestii. … a upřímně, asi by to bylo možná i víc fér vůči nové trojici moderátorů.

reagovat
JayK91
08. května 2015, 13:46
0

tak mi připadá, že z Top Gearu bude konkurence pro Overhaulin (superopravovna) a jí podobné pořady :D :D :D 2 renovátoři a modelka s vizáží pornohvězdy ... ale kdo ví, třeba to nebude špatný pořad :)) jen by měl asi nést jiné jméno ;-) :(

jak už tu bylo psáno s porsche... i když já si myslím že to bude spíš jak rapid - starý rapid bylo coupe, defakto levný sporťák, nový nese jméno starého ani neví proč ... nemá společný ani náhon ... a neodpovídá svému jménu neb rapid(o) je rychle

takže i top gear asi těď bude zařazen někde na 3. stupní a ne na tom nejvyšším - ale třeba to BBC dojde a přijde se skvělou šou ale pod jiným názvem :))

reagovat
BobAsh
08. května 2015, 15:09
0

Stará Škoda Rapid byl malý sedan, sice také se zadním náhonem, ale ve 30. letech mělo zadní náhon úplně všechno. Kupé Rapid (které mimochodem rychlé rozhodně nebylo) už bylo také recyklátem.

Stejně tak TopGear vznikl v roce 1977 a za svoji existenci prošel několika naprostými překopávkami. Jeremy Clarkson TopGear nevymyslel, existoval už před ním. A bude existovat i po něm.

Wanix
09. května 2015, 00:40
0

přečetl jsem si komentáře na FB k tomuto článku a to by jeden blil...všichni bulí jak jejich nejvíc nejúžasnější pořad, který beztak objevili teprve před 2-3 lety max. už nikdy nebude zábavný a přitom to byla už jen megalomanská sračka s umělou snahou o vtipnost viditelnou na každé druhé scéně. Já jsem jen rád že to skončilo a noví zajímaví lidé jsou důvodem proč bych to možná začal zas sledovat. Už jen Guy je takový týpek že by to mohlo být super...a když ne, tak se nic neděje a pustím si místo toho oblíbený Roadkill :)

reagovat
Pa
Panda
10. května 2015, 11:40
0

Jsem se do te diskuze schvalne sel podivat...a je to tak:D Takovy shitstorm jsem dlouho nevidel, vetsina lidi ho opravdu objevila az tehdy, kdyz ho u nas zacali davat v televizi. Ale jo, bylo to fajn, takova rodinna zabava na vecer.

PepaSFI
09. května 2015, 13:06
0

Myslím že každému by mělo být jasné že TG nešel dělat donekonečna. A možná je lepší když ke změně dojde šokem než kdyby se to ucouralo do ztracena. Jiný TG možná část diváků ztratí, možná se nepovede a zanikne, kdo ví. Já s Guyem Martinem nemám problém, viděl jsem ten jeho seriál o historii průmyslu a moc se mi to líbilo. Zkrátka dobrej blázen. Jak se projeví ti ostatní, uvidíme. Novodobý TG taky začal v jiné sestavě, May se vyskytl později a začalo to fungovat.

reagovat
ri
riprex
09. května 2015, 14:31
0

Každá párty jednou skončí. To, že skončil TG s Clarksonem v čele je ve výsledku asi i dobře, protože poslední dobou tomu chyběly zajímavé nápady a bylo to jen o tom balíku peněz. Kde jsou ty časy, kdy opravdu koupili auta za 300 liber a měli k tomu pár doprovodných aut štábu a víc nic. Nicméně bych byl rád, kdyby se Clarkson a spol objevili někde jinde zase spolu a s menším rozpočtem v trochu jiném formátu. Určitě by jim to prospělo taky.

reagovat
Je
Jenyk
10. května 2015, 13:57
0

Něco k tomu Spitfire:

Konec stojí za to.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem