načítám data...

Nová pětka od BMW je větší a lehčí

13. října 2016, 12:10 19 komentářů Dominik Valášek

Co se vzhledu týče, není na nové řadě 5 zhola nic nového. Jedná se o křížence řad 3 a 7. Pro opravdové změny musíme více do hloubky.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nová karoserie, plná skrytých a chytrých aerodynamických řešení, využívá nově o mnoho více hliníku, hořčíku a vysokopevnostní oceli. I přesto, že je nová pětka na každou stranu o malý kousek větší, zvládla zhubnout podle verze až 100 kilogramů. Na podvozku pracuje vpředu lichoběžníkové zavěšení, vzadu víceprvková náprava a o pár milimetrů narostl rozvor i rozchod. Za příplatek můžete mít samozřejmě systém Adaptive Drive, jehož součástí jsou vylepšené adaptivní tlumiče Dynamic Damper Control.  Systém pohonu všech kol xDrive lze nyní kombinovat také se zatáčením zadní nápravy. To je prvek, který byl doteď k mání jen u řady 7.

A pětka se k sedmičce přiblížila i v oblasti interiéru a vnitřní výbavy. Infotainment iDrive verze 6.0 disponuje ovládáním gesty, hlasovým ovládáním a nechybí samozřejmě head-up displej. O komfort se stará více tlumícího materiálu kolem dokola, čelní okno s izolační vrstvou a také masážní sedačky. K tanci a poslechu hraje příplatkový systém Bowers & Wilkins Diamond s výškovými reproduktory ze syntetického diamantu, mající výkon 1400 W. No a potom jsou tu samozřejmě zástupy bezpečnostních a asistenčních systémů. Radarový tempomat, aktivní udržování v pruhu, 3D parkovací systém a další hračky pro technofetišisty. Nová pětka se také bude umět sama otáčet okolo překážek, to abyste nevzali prahem vysoký obrubník.

Při uvedení na trh bude pětková řada v Evropě nabízet čtyři motory. Základem je vznětový čtyřválec 520d o výkonu 190 koní a točivém momentu 400 Nm, který je zároveň jako jediný nabízen se šestistupňovým manuálem. Všechny ostatní motorizace jsou pouze s osmistupňovými automaty. Druhý čtyřválec v nabídce, tentokrát benzínový, nese název 530i a jedná se o dvoulitr s výkonem 250 koní a momentem 350 Nm.

Šestiválce jsou zastoupeny buď naftovým 530d o výkonu 265 koní a točivém momentu 620 Nm, nebo benzínovým 540i o výkonu 335 koní a momentu 450 Nm. S výjimkou základního 520d mají všechny motorizace omezenou maximální rychlost na 250 km/h a zrychlení z nuly na sto se i u nejpomalejší verze vešlo do osmi sekund. 540i xDrive umí z nuly na sto dokonce za 4.8 sekundy.

Kdo ale zatouží po ještě vyšším výkonu, ten sáhne po M Performance verzi M550i xDrive. Osmiválec o objemu 4.4 litru má 462 koní, 650 Nm a z nuly na sto sprintuje za rovné čtyři sekundy. Jeho výkony předčí až připravovaná M5, která přijde zanedlouho. Kdo chce naopak šetřit na všech frontách, může dostat hybrid 530e iPerformance. Jeho kombinovaný výkon je 250 koní, točivý moment 420 Nm a čistě na elektřinu umí dojet až 45 km. Spotřeba v kombinovaném provozu by potom měla činit 2 litry na sto, což je, jak historie ukázala, obrovská kravina.

Uvedení nové pětky na trh je naplánováno na datum 11. února 2017.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ja
jazet
13. října 2016, 16:35
1

Se mi líbí,jak je každá generace pětky dle jejich markentingu (poprvé jsem to zaregistroval asi u e39) lehčí cca o sto kilo. Ještě tak jedna generace a budeme pod tunou :D . Kam se hrabe miata :)

reagovat
Viper
13. října 2016, 16:57
0

Přesně od toho je tam ta kouzelná formulka "AŽ o 100 kg" těžko říct, jak se to vlastně počítá :-)

ja
jazet
13. října 2016, 19:21
0

No s nějakým počítáním to asi nebude mít moc společného,ale zní to pěkně :) .

bu
bucek
14. října 2016, 09:48
0

To vezmeš minulou verzi v top výbavě s xDrive a proti ní na vhodně upravené váze zvážíš novou social verzi.

Caddy
13. října 2016, 22:39
1

Mirna evoluce, ale pekne auto, hlavne vnitrek je mi celkem sympaticky...co me tam ale drasa, je to cerne preruseni mezi ledvinkami, asi kvuli radaru apod. Zvlast na svetlych autech to bude vypadat dost odporne, jako by tam byl kus ulomeny...

reagovat
PeterLuk
13. října 2016, 22:45
2

To vyzerá podľa mňa hnusne a dosť to kazí dizajn čím ďalej tým viac áut...

PeterLuk
13. října 2016, 22:45
0

Ako... nieje to škaredé... ale nejak na tom osobne ani nevidím nič zaujímavé, Už to nemá ten charakter starších Bavorákov.

reagovat
ja
jazet
14. října 2016, 09:59
0

Pravdu máš,bohužel.

Flanker
14. října 2016, 10:27
0

Čekal jsem něco podobného, i když tohle vypadá trochu lépe než jsem si to představoval. Nelíbí se mi ta hokejka po vzoru sedmičky (a to mám hokej moc rád) a vůbec, F10 je podle mého názoru o level výš. Minulá pětka byla taky svá, nepodobná jinému modelu do takové míry.

reagovat
JP
15. října 2016, 03:15
0

Mě se to fakt líbí, jak designově, tak technicky. Co víc chtít? Mít fakt hodně peněz, tak do 550i jdu. Nepochybně to za 15-20 let bude auto, nad kterym budou petrolheadi lomit ruce a hlásit věci jako "poslední pořádná pětka". Což je teda asi osud všech pětek kromě E60...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. října 2016, 20:12
0

Mne naopak pripada, ze posledni novy BMW zacinaji byt zase celkem pekny, narozdil od toho hnoje od Bangela.

reagovat
M P
15. října 2016, 20:59
0

Já jsem Banglovy stroje vždy obdivoval, a takové Z4 Coupé, to je pro mě vrchol designu z jeho pera. Po odchodu Bangla se docela dlouho hledali, nicméně nyní zase dostávají tvář, která sice nebude tolik polarizovat internetové diskutéry, protože na ní není co nenávidět, ale ani zbožňovat, leč některým modelům dodala vpravdě sympatické vzezření. Taková nová X5 na mě už nepůsobí tak nabubřele a arogantně, jako předchozí, nafouknutý model. Snad jen čas ukáže, jak si tento design bude stát. Třeba E39 jsem nikdy příliš neobdivoval pro její krásu, jistá nadčasovost se jejím křivkám upřít nedá.

krab
15. října 2016, 21:35
0

Já byl v táboře těch kterým se Banglův design nelíbil, ovšem dneska se to hodně mění. Je potřeba si uvědomit, že Chris Bangle byl v čele designu BMW od roku 1992 a tudíš stojí i za podobou vozů před kontroverzními ( pro mnohé) modely E60/61, Z4 , E65 atd. atd...
Z4 Coupe je rozhodně moc pěkná, neměl jsem tu čest vyzkoušet, mnohé co jsem se o ní a běžnějším roadsteru Z4 dočetl mi napovídalo že to není to co hledám, ale její design je opravdu pěkný.

Auto které jsem před léty neměl rád a myslel že kazí klasickou BMW image, šestka řady E63 se naopak stává designem co se mi zpětně zalíbil. Asi to chtělo svůj čas.

Mimochodem Chris Bangle je skutečná osobnost světa designu a nejen automobilového, zaslouží myslím fakt obecný obdiv!

M P
15. října 2016, 21:44
0

Na tvém pohledu je nejlépe vidět, jak kompexní problém a otázky vlastně Banglův design nastolil. Není prvoplánově líbivý. Šokuje. Někoho odradí. Ale až konfrontace s nástupným designovým směrem ukáže, jak se na něj vlastně díváme, protože nám poskytne tolik potřebný odstup. Ne nadarmo staří řekové říkali, že kdo se dívá z dáli, vidí nakonec lépe.

Da
Dad
16. října 2016, 02:53
0

ja si budu muset stoupnout jeste o poradnej kus dal ... ok, Z4, ale ono udelat opravdu ohavne coupe se nepovede casto, a nekdo si to holt vyplaca u fiatu

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. října 2016, 08:53
0

Mne se Bangelovy vytvory nikdy nelibily, ale ta Z4 je jedina pekna, at uz roadster nebo coupe, ale to uz se mi tolik nezamlouva. Z meho pohledu az ted zacina BMW zase delat pekna auta, za kterymi se clovek i otoci.

Skipper
16. října 2016, 10:36
0

Banglův dizjan podle mně docela zraje. Například E65 před faceliftem, nad kterou se většina lidí zhrozí, se mi líbí čím dál víc. Když se na ní koukám z různých uhlů, tak mi příjde spíše jako evoluce E39...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. října 2016, 11:03
0

A v tom mozna bude prave ten zakopany pes. Mne se nikdy moc nelibila ani ta E39. Pripada mi takova odulá a tezkopadna.

Skipper
16. října 2016, 10:39
0

Nelíbí. Prostě to auto na mné nefunguje. Když se zjevila F10, tak jsem byl nadšen a i kdyź už docela zevšednéla, tak je to pro mné pořád auto, které se mi líbí a rád se za ním otočím. Ale tohle? Vizuálné je to moc těžké, co řada 5 nikdy nebyla. To už snad i E klasse působí atletičtěji. A PROČ musí být dizajnové prvky ostatních řad natvrdo naroubované na 5er? Pětka byla vždy tak trochu svébytná a jiná. Tady to vypadá jako plod incestního vztahu 7er a 3er. Výsledkem je tak trochu postižené auto. Technicky to asi bude super, ale vzhledově se to prostě nepovedlo.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem